آزمون YOS

کتاب هوش آزمون یوس 2024 + {پیشنهاد رتبه پزشکی} | یوسلند

کتاب هوش آزمون یوس

دانشجویان بین المللی ای که قصد ورود به کشور ترکیه و تحصیل در دانشگاه های دولتی و یا خصوصی آن را دارند، می بایست در ابتدا برای ثبت نام و شرکت در آزمونی به نام یوس yos اقدام کنند. این آزمون در واقع نوعی آزمون تعیین سطح می باشد تا مهارت زبان انگلیسی یا ترکی و مهارت های یادگیری پایه متقاضیان، مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرد. چنانچه متقاضیان موفق به کسب نمره مورد نیاز شوند، می توانند برای ثبت نام در دانشگاه مد نظر خود اقدام کنند. یکی از بخش های مهم این آزمون، بخش سوالات هوش است که دارای بیشترین تعداد سوال در آزمون می باشد؛ به همین دلیل هم آشنایی با بهترین کتاب هوش آزمون یوس برای تمامی متقاضیان ضروری است تا به بهترین نحو بتوانند خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنند. یک کتاب هوش yos خوب باید در بیشتر سوالات آزمون را تحت پوشش قرار داده و شیوه حل آن ها را به راحت ترین شکل ممکن به داوطلبان توضیح دهد.

با توجه به اینکه انواع کتاب هوش آزمون یوس yos در کتاب فروشی ها وجود دارد و به عنوان بهترین منبع فروخته می شوند، قصد داریم تا در این مقاله به بررسی کامل آن ها پرداخته و بهترین کتاب هوش آزمون یوس را معرفی کنیم. توجه داشته باشید که یک کتاب هیچ گاه مناسب همه دانشجویان نخواهد بود و باید براساس شرایط خودتان، بهترین را انتخاب کنید. مشاوران تحصیلی یوسلند می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند. از طریق تماس با شماره  02128421201 می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

آزمون یوس ترکیه چه ویژگی هایی دارد؟ 

آزمون یوس یکی از انواع آزمون های ورودی دانشگاه های مختلف ترکیه است که برای پذیرش داوطلبان بین المللی در دانشگاه های ترکیه و ارزیابی سطح دانش آن ها طراحی شده است. این آزمون در واقع مخفف عبارت Yabanci Uyruklu Öğrenci Sinavi به معنای آزمون دانشجویان اتباع خارجی است و از دو بخش تشکیل می شود. بخش اول آن مربوط به ارزیابی مهارت های یادگیری پایه است و متشکل از سوالات ریاضی، هندسه و هوش بوده و بخش دوم آن مربوط به سنجش مهارت زبان ترکیه داوطلبان است.

آزمون یوس ترکیه چه ویژگی هایی دارد؟ 

البته توجه داشته باشید که بخش دوم این آزمون کاملا اختیاری است و اگر داوطلبی بخواهد تحصیلات خود را به زبان انگلیسی شروع کند، هیچ گونه معذوریتی از این بابت نخواهد داشت و با ارائه مدرک زبانی معتبر مانند آیلتس یا تافل می تواند در بخش دوم شرکت نکند. اما اگر قصد تحصیل به زبان ترکیه ای را داشته باشید، باید در بخش دوم این آزمون نیز شرکت کنید. در این صورت نمره ای که در هر دو آزمون کسب کرده اید جمع شده و نتیجه نهایی آن نشان دهنده پذیرش یا عدم پذیرش شما در رشته و دانشگاه مد نظرتان خواهد بود.

یکی از ویژگی هایی که در برخی از آزمون های یوس دانشگاه های ترکیه مشاهده می شود، عدم داشتن نمره منفی آزمون است (البته تعداد این دانشگاه ها محدود است). لازم به ذکر است که بیشتر دانشگاه های ترکیه دارای نمره منفی هستند و نمره منفی آزمون یوس این دانشگاه ها به این صورت است که به ازای هر چهار پاسخ نادرست، یک پاسخ درست از نمرات شما حذف خواهد شد.

این آزمون دارای 80 الی 100 سوال می باشد که 50 الی 60 درصد آن را سوالات بخش هوش تشکیل می دهند. حدود 30 تا 40 درصد سوالات ریاضی و حدودا 10 تا 15 درصد سوالات از مباحث مربوط به هندسه می باشند. با این تفاسیر می توان گفت که بخش هوش، مهم ترین بخش این آزمون می باشد و لازم است برای رسیدن به سطح تسلط کافی، کتاب هوش yos را انتخاب کنید که در بردارنده تمامی مباحث باشد.

برای اینکه به اهمیت سوالات بخش هوش پی ببرید، بهتر است جدول زیر را مطالعه کنید. در این جدول مشاهده خواهید کرد که با کسب چه نمراتی، می توانید در چه مناطقی و چه دانشکده هایی پذیرش بگیرید. فراموش نکنید که این جدول نمرات حدودی را نشان می دهد و ممکن است حد نصاب نمره مورد نیاز برای برخی از دانشگاه ها و دانشکده ها متفاوت باشد.

نام رشته نمره مورد نیاز برای پذیرش در کلان‌ شهر ها نمره مورد نیاز برای پذیرش در شهر های منطقه 2 نمره مورد نیاز برای پذیرش در شهر های کوچک 
پزشکی 98 95 95
دندان‌ پزشکی 93 93 93
داروسازی 90 95 91
حقوق 90 85 80
رژیم درمانی 90 80 74
معماری 90 80 70 – 76
فیزیوتراپی 85 83 80
مهندسی عمران 77 – 80 73 – 77 70 – 76
مهندسی الکترونیک 77 – 80 73 – 77 70 – 76
مهندسی صنایع 77 – 80 73 – 77 70 – 76
دامپزشکی 80 80 80
روانشناسی 80 70 70 – 76
مهندسی مکانیک 74 – 78 68 – 75 58 – 70
مهندسی کامپیوتر 74 – 78 68 – 75 58 – 70
مهندسی کشتی‌ 67 – 76 60 – 71 45 – 66
مدیریت و اقتصاد 75 75 70
معلمی 60 – 70 55 – 67 40 – 60
روابط بین‌ الملل – لجستیک 70 70 70
مهندسی هوا فضا 70 70 70

با مشاهده جدول فوق می توان به اهمیت تک به تک سوالات آزمون پی برد. از این رو باید برای هر بخش بهترین منبع موجود را تهیه کرده و مطالعه کرد. ما در این مقاله به صورت تخصصی به بررسی بهترین کتاب هوش آزمون یوس خواهیم پرداخت تا بتوانیم شما متقاضیان گرامی را در انتخاب و تهیه منبع مناسب، راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

 

🔗 برای اطلاع از کلاس های آزمون یوس در تهران {زمان، هزینه و شرایط} بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

بهترین کتاب هوش آزمون یوس (yos) کدام است؟

همانطور که گفته شد، آزمون یوس به صورت هماهنگ و کشوری برگزار نمی شود که بتوان برای آن منبعی رسمی و مشخص، تعیین کرد. سوالات این آزمون از سال 2011 به بعد دیگر توسط وزارت علوم ترکیه طراحی نمی گردد و هر دانشگاهی براساس سر فصل هایی که مشخص می شود، سوالات خود را به صورت جدا گانه طراحی می کند. از این رو هم سطح دشواری یا آسانی سوالات کاملا به دانشگاه طراحی کننده بستگی دارد و لازم است تا داوطلبان خود را برای هر نوع سوالی آماده کنند.

بهترین کتاب هوش آزمون یوس کدام است؟

مطالعه سوالات سال های گذشته آزمون یوس دانشگاه ها، می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد تا با نحوه طراحی سوالات و اهمیت بخش های مختلف بیشتر آشنا شوید. ولی برای تسلط داشتن در هر مبحثی فقط مطالعه سوالات سال های گذشته کافی نیست و لازم است تا ابتدا منبعی خوب و جامع را انتخاب کرده و شروع به یادگیری کنید. در این بخش ما به بررسی کتاب هوش yos خواهیم پرداخت و انواع کتاب ها را با ویژگی هایشان بیان کرده و انتخاب بهترین کتاب هوش آزمون یوس را به عهده شما خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید.

📚 لیستی از بهترین کتاب هوش آزمون یوس عبارتند از:

کتاب‌ های هوش انتشارات متروپل: کتاب هوش yos انتشارات متروپل به صورت دو جلدی می باشد و علاوه بر داشتن درس نامه، آموزش مباحث و سوالات مختلف، دارای سوالات تستی آموزشی و تکمیلی نیز می باشد. لازم به ذکر است که کتاب هوش آزمون یوس انتشارات متروپل بهترین کتاب های موجود در بازار هستند. کتاب YOS IQ 1 SORU BANKASI انتشارات متروپل دارای ۲۹۷ تست هوش موضوعی و ۳۱۴۳ تست هوش تمرینی برای این آزمون می باشد و شما را به بهترین نحو برای آزمون آماده خواهد کرد.

کتاب های هوش انتشارات متروپل

کتاب‌ های هوش انتشارات چاغداش: کتاب هوش آزمون یوس انتشارات چاغداش را به داوطلبانی پیشنهاد می کنیم که به تسلط کافی ای از مباحث بخش هوش دست یافته اند و آماده حل تست های تکمیلی می باشند.

کتاب‌ های هوش انتشارات پوزا: انتشارات پوزا نیز کتاب هایی را برای بخش هوش آزمون یوس تهیه کرده است که می تواند شما را با سوالات احتمالی ای که ممکن است در این آزمون طراحی شود، آشنا کند. این کتاب مورد تایید سفارت ترکیه می باشد و از جمله منابع قابل اعتماد برای مطالعه آزمون یوس می باشد. کتاب هوش آزمون یوس پوزا بیشتر حالت مکمل برای کتاب های متروپل را دارد و بهتر است این دو منبع با هم تهیه شوند.

کتاب های هوش انتشارات پوزا

اگر در رابطه با اتخاب هر یک از کتاب هوش yos انتشارات مختلف گفته شده در بخش بالا دچار شک و تردید شده اید و نمی توانید بهترین آن را انتخاب کنید، می توانید با مشاوران یوسلند تماس گرفته و شرایط خود و انتظاراتی را که از کتاب مورد نظرتان دارید بیان کنید. مشاوران ما با اطلاع داشتن از سبک تمامی کتاب هوش آزمون یوس بالا، می توانند به بهترین شکل شما را راهنمایی کنند. شماره تلفن برقراری ارتباط با مشاوران ما عبارت است از 02128421201.

 

🔗 برای اطلاع از نمونه سوالات هندسه آزمون یوس بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

کتاب هوش آزمون یوس (yos) چه مباحثی را باید پوشش دهد؟

در بخش بالا، لیست برخی از انتشارات کتاب هوش yos را اعلام کردیم تا داوطلبان گرامی این آزمون بتوانند بهترین کتاب هوش آزمون یوس را براساس شرایط و انتظارات خود انتخاب کنند. اما در رابطه با مباحثی که این کتاب ها باید تحت پوشش قرار دهند باید بگوییم که در واقع سر فصل دقیق و تعیین شده ای برای بخش سوالات هوش آزمون یوس وجود ندارد. چرا که هدف از این بخش سوالات، سنجش میزان بهره وری هوش داوطلبان است و برای پاسخ گویی به آن ها نیازی نیست که به علم خاصی مسلط باشید؛ تنها کافیست ذهنی باز و خلاق داشته باشید تا بتوانند نمونه های مختلف این سوالات را حل کنید.

کتاب هوش آزمون یوس چه مباحثی را باید پوشش دهد؟

با این وجود همچنان ممکن است تا برخی از داوطلبان به دنبال سرفصل باشند تا خیالشان از بابت کتاب هوش yos که تهیه می کنند راحت شود. در این صورت می توانید به لیست زیر مراجعه کنید که براساس سوالات هوش سال های گذشته آزمون یوس تهیه شده است. لیست این سر فصل ها عبارتند از:

شمردن تعداد اشکال مختلف (به عنوان مثال تعداد مثلث‌ ها یا مربع‌ ها در یک شکل پیچیده)

یافتن گزینه مناسب استفاده از اشکال و معاملات طراحی شده.

یافتن یک شکل متفاوت از میان اشکال داده شده.

یافتن رابطه بین اعداد و حروف، اعداد و اشکال یا اشکال با حروف.

انجام عملیات ریاضی با استفاده از اشکال و حروف داده شده.

پیدا کردن قوانین در مجموعه اشکال داده شده.

پیدا کردن قوانین موجود در میان اعداد.

یافتن پاسخ سوالاتی که مربوط به تا کردن و بریدن کاغذ است.

پیدا کردن مقادیر نامشخص در ماتریس‌‌ها.

کامل کردن یک شکل سه بعدی.

یافتن پاسخ سودوکو های پنج و شش تایی.

یافتن قوانین برای اعداد داخل شکل داده شده.

محاسبه مسافت های مختلف در اشکال.

رسم نمای یک شکل از بالای اشکال مختلف.

شمردن اعداد و یافتن الگوهای آن ها.

 

🔗 برای مشاهده نمونه سؤالات ریاضی آزمون یوس بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون دانشگاه های ترکیه

📢 روابط عمومی دانشگاه تهران آغاز همکاری مشترک دانشگاه‌ های علوم پزشکی تهران و سلیمان دمیرل ترکیه را اعلام کرد:

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس و معاون دانشکده پزشکی دانشگاه سلیمان دمیرل پس از اتمام سفر سه روزه خود به ایران درباره نقشه راه همکاری‌ های مشترک آتی با معاونت بین‌ الملل دانشگاه به توافق رسیدند. در جریان نشست برگزار شده، طرفین در خصوص گسترش همکاری‌ های پژوهشی با استفاده از ظرفیت اراسموس پلاس، برگزاری دوره‌ های کوتاه‌ مدت مشترک در قالب مدارس فصلی و کارگاه‌ های آموزشی، توسعه همکاری‌ های علمی و آموزشی گروه‌ های تاریخ پزشکی دو دانشگاه و تبادل اساتید و دانشجویان توافق کردند.

علاوه بر آن، در زمینه مشارکت دانشجویان دانشگاه سلیمان دمیرل در مدرسه تابستانی پیش روی دانشگاه علوم پزشکی تهران، همکاری در برگزاری کنگره خدمات سلامت در ماه سپتامبر به میزبانی دانشگاه سلیمان دمیرل و بازدید متقابل هیأت اعزامی دانشکده پزشکی از این دانشگاه ترکیه‌ ای در ماه آگوست به اتفاق‌ نظر رسیدند.

پیرو امضای این تفاهم‌ نامه برنامه‌ هایی مانند برگزاری مشترک کنگره بین‌ المللی خدمات سلامت در شهر اسپارتای ترکیه و پروژه تحقیقاتی مشترک در حوزه تاریخ پزشکی که به چاپ مقاله منجر شده، به انجام رسید. متعاقب این سفر همچنین برنامه حضور دو دانشجوی مقطع دکتری تاریخ پزشکی در گروه تاریخ پزشکی دانشگاه سلیمان دمیرل طی ماه آینده نهایی شد.

 

خلاصه مطلب

شرایط پذیرش دانشجو در هر یک از دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه متفاوت می باشد و مانند ایران به این صورت نیست که یک آزمون سراسری ای برگزار شود و براساس آن داوطلبان بتوانند دانشگاه هایی را که امکان تحصیل در آن را در رشته مورد علاقه خود دارند، انتخاب کنند. سیستم آموزش عالی ترکیه به این صورت است که هر دانش آموزی پس از اتمام تحصیلات خود و گرفتن مدرک دیپلم، اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را داشته باشد، باید ابتدا دانشگاهی را انتخاب کند که دارای رشته مورد نظر وی باشد و سپس برای ورود به آن دانشگاه، در آزمون ورودی شرکت کرده و نمره حد نصاب را کسب کند. داوطلبان بین المللی ای که قصد تحصیل در ترکیه را دارند نیز می بایست به همین صورت برای شرکت در آزمون ورودی ای به نام یوس خود را آماده کنند و در تاریخ مقرر شده در جلسه آزمون حضور یابند. از مهم ترین بخش سوالات آزمون یوس، بخش هوش است که بیش ترین تعداد سوال را دارد. به همین دلیل هم باید داوطلبان بهترین کتاب هوش آزمون یوس موجود را تهیه کرده و به عنوان منبع اصلی مورد مطالعه قرار دهند. در مقاله بالا لیستی از کتاب های هوش آزمون یوس را که اعلام کردیم که هر یک از داوطلبان می توانند براساس نیاز خود، بهترین آن را تهیه کرده و مورد مطالعه قرار دهند.

توجه داشته باشید که انتشارات زیادی کتاب هوش yos تولید می کنند، اما شما باید ابتدا با این کتاب ها آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید بهترین کتاب هوش آزمون یوس را برای خود انتخاب کنید. اگر پس از مطالعه مقاله فوق، حس می کنید که نیازمند راهنمایی بیشتری هستید و هنوز به تصمیمی قطعی برای تهیه کتاب نرسیده اید، می توانید با مشاوران مجموعه یوسلند به شماره 02128421201 تماس بگیرید و از راهنمایی های کارشناسان ما بهره مند شوید. هم چنین می توانید در صورت داشتن سوال، سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کم ترین زمان ممکن پاسخ گوی سوالات شما خواهیم بود.

 

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله «کتاب هوش آزمون یوس» بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *