آزمون YOS

تخمین رتبه آزمون یوس 2024

تخمین رتبه آزمون یوس

آیا به دنبال تخمین رتبه آزمون یوس 2024 هستید؟ به صفحه درستی آمده اید. ما در ادامه این مطلب قصد داریم تمامی اطلاعاتی را که لازم است در رابطه با تخمین رتبه آزمون yos 2024 بدانید، در اختیار شما قرار دهیم. با تخمین رتبه کنکور یوس می توانید تصور بهتری نسبت به وضعیت خود در آزمون داشته و بتوانید قبل از آمدن نتایج واقعی تصور درستی از رتبه خود و نتیجه قبولی تان و این که در کدام رشته می توانید ادامه تحصیل دهید، بدست آورید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات مورد نیاز شما را راجع به تخمین رتبه کنکور یوس در اختیارتان قرار دهیم.

 

تخمین رتبه آزمون یوس با استفاده از سامانه

امروزه سامانه های مختلفی برای تخمین رتبه آزمون یوس وجود دارد که هر کدام از الگوریتم های متفاوتی برای این موضوع استفاده می کنند؛ اما عملکرد بیشتر آن ها متکی بر نتایج قبولی داوطلبان در سال های گذشته می باشد. در واقع با تخمین نمره های شما در آزمون و مقایسه آن ها با قبول شدگان سال های گذشته، رتبه و رشته قبولی شما پیش بینی خواهد شد.

الگوریتم سامانه تخمین رتبه یوس در نظر گرفتن تمام متغیرها از جمله اعمال ظرفیت Ülke در دانشگاه هایی که این ظرفیت را مد نظر قرار می دهند و اعمال ضریب منفی و یا بی تاثیر بودن پاسخ های نادرست و همچنین با در نظر گرفتن نحوه محاسبه نمره دهی در دانشگاه های متفاوت طراحی شده است.

البته انتظار می رود که این سامانه مقداری خطا داشته باشد؛ اما خطای آن به حدی نیست که روی نتیجه تاثیر قابل توجهی بگذارد. به هر حال فراموش نکنید که همیشه یک سری متغیرهای غیر قابل پیش بینی مانند میزان رقابت داوطلبین و درجه سختی سوالات وجود دارد که می تواند روی نتیجه تخمین رتبه کنکور یوس تاثیرگذار باشد. برای حل کردن این مشکل نیز تخمین رتبه در سه حالت خوش بینانه و بدبینانه و میانه در نظر گرفته شده است.

تخمین رتبه کنکور یوس

تخمین رتبه آزمون یوس برای دانشگاه های مختلف ترکیه

برای تخمین رتبه کنکور یوس در دانشگاه های مختلف، به تعداد سوالات زده و نزده و نادرستی که شما برای هر درس ثبت کرده اید، مورد نیاز است. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که برای برخی دانشگاه ها دروس هندسه و ریاضی به صورت یکجا در نظر گرفته شده است که شما تعداد پاسخ های درست و نادرست و نزده را باید یک جا وارد کنید.

برای این که بدانید شانس قبولی در آزمون یوس چقدر است، کلیک کنید.

تخمین رتبه کنکور یوس دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول داری ظرفیت کشوری 20% می باشد، یعنی تمامی رشته های این مرکز 20 درصد از متقاضیان خارج از کشور را می پذیرد.

در مرحله تکمیل ظرفیت، ظرفیت ülke اعمال نخواهد شد.

ظرفیت این دانشگاه برای رشته ی پزشکی از 30 به 33 و در دندان پزشکی از 5 به 9 و در داروسازی از 10 به 12 و در سایر رشته ها به میزان 1 الی 10 نفر نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است.

تخمین رتبه کنکور یوس دانشگاه  مایس سامسون

سیستم نمره دهی در دانشگاه مایس سامسون به رشته شما بستگی خواهد داشت، مثلا در رشته های پزشکی و دندان پزشکی نمرات سوالات ریاضی و هندسه نسبت به سوالات هوش از امتیاز بیشتری برخوردار بوده و در رشته های مهندسی این موضوع صدق نمی کند. به همین دلیل شاید برای تخمین رتبه کنکور یوس این مرکز نتوان خیلی به داده های آماری بدست آمده اعتماد کرد.

در دانشگاه مایسون زبان آزمون ترکی، انگلیسی و عربی می باشد و تعداد سوالات۸۰ سوال در ۱۲۰ دقیقه خواهد بود. برای ثبت نام در این آزمون باید ۲۰ دی ۱۴۰۰ الی ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ اقدام کرده باشید. هزینه آزمون یوس 2024 دانشگاه ۱۹ مایس سامسون نیز۷۰۰ لیر تعیین شده است.

برای مطالعه لیست بهترین دانشگاه های ترکیه روی لینک مربوطه کلیک کنید.

تخمین رتبه کنکور یوس دانشگاه آک دنیز

در دانشگاه آک دنیزسیستم نمره دهی شبیه به دانشگاه مایس سامسون می باشد. یعنی نسبت به هر رشته متفاوت است. به طور مثال اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی را دارید، باید نمرات شما در دروس ریاضی و هندسه نسبت به هوش بیشتر باشد.

برای دانشگاه آک دنیز مدت زمان 100 دقیقه بوده وهزینه آزمون 1000 لیر تعیین شده بوده است. همچنین تعداد سوالات 80 سوال و زبان آزمون ترکی و انگلیسی می باشد.

تخمین رتبه کنکور یوس دانشگاه کارادنیز

این دانشگاه تعداد سوالات خود در دروس ریاضی، هندسه و هوش را معین نکرده است. به همین دلیل باید نمره خود را در مجموعه دروس وارد کنید. دانشگاه کاردانیز در شهر ترابزون ترکیه بوده و گفته می شود به احتمال زیاد آزمون آن در تیرماه می باشد. این دانشگاه علاوه بر آزمون یوس، آزمون های زیر را نیز برگزار خواهد کرد که شامل موارد زیر می شوند:

  •  آزمون ست / SAT (حداقل نمره ۱۰۰۰ در مجموع و نمره ۵۰۰ در ریاضی)
  •  آزمون GCE
  •  آزمون ACT

دانشگاه یلدیز تکنیک

در این دانشگاه طی دو مرحله و با تکمیل ظرفیت برای پذیرش دانشجویان اقدام می شود. زبان آموزش در این دانشگاه ترکی و استانبولی است و داوطلبانی که مقیم ترکیه نیستند و بلوکارت نیز ندارند باید حداقل مدرک سطح C1 از آزمون تومر را داشته باشند. این دانشگاه در شهر استانبول بوده و جزء مراکز آموزش دولتی محسوب می شود. علاوه بر آزمون یوس، آزمون sat نیز توسط این دانشگاه برگزار می شود که دانشجویان می توانند در آن شرکت کنند.

دانشگاه اینونو

این مرکز با نتیجه یوس سایر دانشگاه ها و طی مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش خواهد داشت. حداقل نمره پذیرش برای این دانشگاه 30 می باشد. برای پذیرش در این دانشگاه نیاز است مدرک دیپلم خود را ارائه داده و آزمون ورودی این مرکز را نیز پذیرفته شوید. البته برای مقاطع بالاتر همچون ارشد و دکتری، باید در آزمون‌ آلس یا GRE نیز شرکت نمایید. با توجه به زبان آموزشی دانشگاه، داوطلبان بین‌المللی مدرک مهارت زبان تومر را نیز باید داشته باشند.

دانشگاه کارابوک

اگر آزمون یوس این مرکز را شرکت نمایید می توانید برای دانشگاه های دیگر همچون یدی تپه و الوداغ بورصا و مدیپول و قاضی عثمان پاشا توکات و … نیز درخواست تقاضا دهید. این مرکز 4 آزمون یوس را امسال برگزار خواهد کرد که هر کدام در مدت زمان 120 دقیقه خواهند بود و هزینه آزمون 400 لیر تعیین شده است. به علاوه
تعداد سوالات 80 مورد بوده و زبان آزمون ترکی- انگلیسی می باشد.
مراکز آزمون اول کارابوک- استانبول- مرسین، مراکز آزمون دوم کارابوک و مراکز آزمون سوم و چهارم نیز همین شهرها می باشد.

دانشگاه ارجیس

دانشگاه ارجیس با نتیجه سایر امتحانات پذیرش خواهد داشت. افرادی که نمره 95 بالاتر دارند، می توانند از این دانشگاه پذیرش بگیرند. این دانشکاه علاوه بر آزمون یوس که جداقل نمره آن 50 می باشد، برای پذیرش شرط معدل نیز دارد که 17 تعیین شده است. تعداد 19 دانشكده بزرگ و مجهز در دانشگاه ارجیس وجود دارند.رشته هایی که در این مرکز ارائه می شود، شامل سونوگرافی،پزشکی، دندانپزشکی، روانشناسی، بیولوژی، حقوق، اقتصاد، روابط بین الملل، مدیریت گردشگری، طراحی گرافیک، موسیقی، مجسمه سازی، مهندسی پزشکی، تغذیه و رژیم درمانی و… می شود.

نحوه تخمین رتبه آزمون یوس

دانشگاه دوزجه

دانشگاه دوزجه علاوه بر نتیجه یوس دوزجه به معدل دیپلم هم نیاز دارد و آن را در نظر می گیرد.

با نتیجه سایر دانشگاها نیز برای این دانشگاه میتوان اپلای کرد.

مدت زمان آزمون دانشگاه دوزجه 120 دقیقه بوده و هزینه آزمون آن 400 لیر می باشد. افرادی که در این آزمون شرکت می کنند باید به 80 سوال پاسخ دهند و مراکز آزمون این دانشگاه نیز دوزجه و استانبول می باشد. توجه داشته باشید که تاریخ برگزاری آزمون دوم این مرکز با دانشگاه کارابوک تداخل دارد.

برای اطلاع از جزییات آموزش رایگان یوس ترکیه کلیک کنید.

شانس قبولی در آزمون یوس چقدر است؟

حال که اطلاعاتی مقدماتی را در رابطه با تخمین رتبه آزمون    yos 2024بدست آوردید، در این قسمت همراه ما باشید تا این موضوع را که شانس قبولی شما در آزمون یوس چقدر می تواند باشد، بررسی کنیم.

آنچه در ابتدا شانس شما را برای قبولی بیشتر می کند، کسب کردن حداقل نمره مورد نیاز است. هر ساله افراد بسیاری در آزمون یوس شرکت می کنند که تخمین زده می شود این تعداد 40 هزار نفر باشند. موارد دیگری که می توانیم در شانس قبولی آزمون یوس به آن ها اشاره کنیم، سطح علمی سایر داوطلبان و همچنین شرایط پذیرش دانشگاه ها است. فراموش نکنید کسب نمره عملی مورد نیاز در آزمون یوس تنها یک مرحله از مراحل پذیرش را شامل می شود و شما برای قبولی در این آزمون نیاز است شرایط دانشگاه را نیز برآورده نمایید.

برای اینکه بتوانید بهتر شانس قبولی خود را در آزمون یوس برآورد کنید، نمره های مورد نیاز را در ادامه آورده ایم:

  • رشته پزشکی، دانشگاه آتاتورک با نمره ۹۷٫۵
  •  رشته دندان پزشکی در دانشگاه آتاتورک با نمره ۹۶٫۲۵
  •  رشته پزشکی در دانشگاه استانبول با نمره ۱۰۰
  • رشته فیزیوتراپی دانشگاه آنکارا با نمره ۸۷
  •  رشته مهندسی برق دانشگاه استانبول با نمره ۸۹
  •  رشته مهندسی مکانیک دانشگاه استانبول با نمره ۹۱
  •  رشته روابط بین الملل دانشگاه آنکارا نمره ۷
  •  رشته دندان پزشکی دانشگاه آنکارا با نمره ۹۷
  •  رشته پزشکی دانشگاه الوداغ با نمره ۹۷

آیا آزمون یوس سخت است؟

این یکی از پرتکرارترین سوالات در حوزه آزمون یوس است که پرسیده می شود. در خصوص سختی و آسانی آزمون یوس باید به شما بگوییم که واقعاً آزمون یوس را نمی توان در گروه آزمون های سخت طبقه بندی کرد؛ زیرا این آزمون سوالات استانداردی داشته و برای داوطلبان ایرانی که هر کدام حداقل یک بار تجربه شرکت در کنکور داخلی را دارند، این آزمون سخت نخواهد بود. نکته ای که در رابطه با سختی آزمون یوس باید بدانید، تسلط بر برخی اصطلاحات ترکی و انگلیسی برای درک بهتر صورت سوالات است.

زیرا اگر سوالات را به خوبی درک نکرده باشید، قطعاً نمی توانید پاسخ آزمون را بدهید. سطح سختی سوالات نیز به میزان مطالعه خودتان بستگی خواهد داشت. از آنجایی که تمامی داوطلبان با سطح حداقلی از آمادگی در این آزمون حاضر می شوند، نمی توان سطح سوالات را سخت قلمداد کرد. از طرفی تعداد سوالات نیز بسیار کمتر از سوالات کنکور بوده و زمان بیشتری به داوطلبان داده می شود پس از این لحاظ نیز می تواند این آزمون را آسان تر از کنکور داخلی کشور خودمان دانست.

جالب است بدانید بسیاری از آزمون های یوس در دانشگاه های مختلف نمره منفی ندارند! که می تواند تاثیر مثبتی در افزایش شانس قبولی در آزمون، برای داوطلبین داشته باشد. این موضوع در حالی است که کنکور داخلی کشور ما همیشه و در هر حالتی دارای نمره منفی خواهد بود.

برای کسب اطلاع از نمره قبولی آزمون یوس با ما در یوس لند همراه باشید.

امتیاز آزمون یوس چگونه محاسبه میشود؟

امتیاز آزمون یوس به این صورت است که ابتدا تعداد پاسخ های صحیح و غلط برای هر سوال جداگانه محاسبه شده و سپس برای هر تست، یک چهارم تعداد جواب های ناصحیح از غلط جدا می شود. در نهایت امتیاز کل شما محاسبه خواهد شد. امتیاز کل محاسبه شده، تبدیل به امتیازی با میانگین ۵۰ و انحراف استاندارد ۱۰ می شود.

سایت تخمین رتبه آزمون یوس

ارتباط امتیاز آزمون ترکی YÖS با امتیاز مهارتهای پایه

برخی داوطلبان در رابطه با این موضوع سوال می پرسند که ارتباط امتیاز آزمون ترکی YÖS با امتیاز مهارتهای پایه چقدر است. در این مورد باید به شما بگوییم که امتیاز آزمون زبان ترکی YÖS، ارتباطی با امتیاز مهارت های یادگیری پایه YÖS ندارد و بطور جداگانه محاسبه خواهد شد.

کاربرد امتیاز آزمون ترکی YÖS، مطابق توضیحات داده شده در دفترچه ÖSYM، برای سنجش سطح تسلط داوطلبان به زبان ترکی خواهد بود؛ به همین دلیل، برخی از دانشگاه ها نتیجه آزمون زبان ترکی را در پذیرش دانشجویان، مد نظر قرار داده و آن را جزو معیارهای خود اعلام می دارند؛ و برخی دانشگاه ها نیز ممکن است به نتیجه دانشجویان در آن اعتنایی نداشته باشند.

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی جزییات تخمین رتبه آزمون یوس پردازیم. از آنجایی که اطلاع از رتبه تقریبی قبل از اعلام نتایج می تواند به داوطلبان کمک بسیاری نماید تا انتخاب رشته بهتری داشته باشند، این موضوع برای بررسی انتخاب گردید. البته این نکته نیز یادآوری شد که تخمین رتبه کنکور یوس به صورت تقریبی بوده و 100 درصد نمی تواند رتبه داوطلبان را به درستی مشخص نماید.

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *