دانشگاه های ترکیه

ورودی مهر دانشگاه های ترکیه 2024 {رشته ها + شهریه} | یوسلند

ورودی مهر دانشگاه های ترکیه

ورودی مهر دانشگاه های ترکیه یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای بسیاری از افرادی که متقاضی مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه هستند اهمیت دارد. کشور ترکیه که در همسایگی ایران قرار دارد از لحاظ مختلف فرصت‌های بسیار خوبی را برای مهاجرت افراد فراهم کرده است که تحصیل در ترکیه را می‌توان یکی از این فرصت‌ها دانست. به طور کلی خیلی از افرادی که قصد تحصیل در ترکیه را داشته و ترجیح آن‌ها بر این است که تحصیل خود را در ترم مهر آغاز کنند، قصد دارند تا اطلاعات کافی را در این باره به دست آورند. به همین جهت در این مقاله از یوسلند قصد داریم تا به موارد مربوط به ورودی مهر دانشگاه های ترکیه و رشته‌های ارائه شده آن بپردازیم.

لازم به ذکر است که چنانچه درباره این موضوع سوال و یا نیاز به مشاوره تلفنی دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در یوسلند ارتباط بگیرید.

زمان ثبت نام ورودی مهر دانشگاه های ترکیه

یکی دیگر از مواردی که برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به ترکیه حائز اهمیت است، زمان ثبت نام ورودی مهر دانشگاه های ترکیه می‌باشد. تاریخ ثبت‌نام دانشگاه‌ها در ترکیه بستگی به موارد مختلفی از جمله نوع دانشگاه (خصوصی و دولتی)، قوانین پذیرش هر دانشگاه، تعداد ترم‌های ارائه شده در سال، مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر افراد بستگی دارد. همین موضوع باعث می‌شود که نتوان زمان دقیقی را برای شروع ورودی مهر دانشگاه های ترکیه در نظر گرفت.

همانطور که می‌دانید در بیشتر دانشگاه‌های ترکیه در طول سال دو ترم پاییز و بهار و احتمالاً یک ترم اضافی تابستان برگزار می‌شود. با این وجود می‌توان از لحاظ کلی بر این باور بود که شروع فعالیت تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه از ماه سپتامبر میلادی بوده و تا ماه جون میلادی ادامه دارد.

لازم به ذکر است که برای آشنایی و دریافت اطلاعات کامل از جزئیات زمان شروع ورودی مهر دانشگاه های ترکیه، باید به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

زمان ثبت نام ورودی مهر دانشگاه های ترکیه

رشته های ورودی مهر دانشگاه های ترکیه 2024

یکی از موارد مهمی که برای افراد اهمیت دارد، اطلاع از لیست رشته‌ها در دانشگاه‌های ترکیه است. به همین جهت در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهم‌ترین رشته‌هایی که در دانشگاه‌های ترکیه ارائه می‌شود اشاره کنیم:

رشته‌های ورودی مهر دانشگاه های ترکیه در گروه ریاضی

✔ مهندسی مکانیک

✔ مهندسی برق

✔ مهندسی الکترونیک

✔ مهندسی صنایع

✔ فیزیک

✔ ریاضیات

✔ شیمی

رشته‌های ورودی مهر دانشگاه های ترکیه در گروه علوم تجربی

✔ پزشکی

✔ دندانپزشکی

✔ پرستاری

✔ داروسازی

✔ رشته‌های دیگر پیراپزشکی

رشته‌های ورودی مهر دانشگاه های ترکیه در گروه علوم انسانی

✔ مدیریت

✔ اقتصاد

✔ تاریخ

✔ جغرافیا

✔ روانشناسی

✔ روابط بین الملل

رشته‌های ورودی مهر دانشگاه های ترکیه در گروه هنر

✔ نقاشی

✔ طراحی

✔ معماری

✔ تئاتر

✔ سینما

✔ موسیقی

✔ هنرهای دستی

✔ هنرهای نمایشی

برای آشنایی با ورودی بهمن دانشگاه های ترکیه روی لینک کلیک کنید.

شهریه ورودی مهر دانشگاه های ترکیه

هزینه تحصیل در ترکیه، یکی از موارد اساسی است که هنگام بررسی شرایط تحصیل در این کشور باید به آن توجه کرد. شهریه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه، به وابستگی به رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی، زبان تحصیل و دانشگاه، متغیر است.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه به زبان ترکی، کمتر از هزینه تحصیل به زبان انگلیسی است. علاوه بر این، برخی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه خصوصی و برخی دیگر دولتی هستند که این عوامل، بر میزان شهریه دانشگاه تاثیر می‌گذارند.

دانشجویانی که در شرایط علمی و تحصیلی برتری قرار دارند، می‌توانند با درخواست اخذ بورسیه، شانس خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی امتحان کنند. برخی بورسیه‌های تحصیلی، هزینه‌های تحصیل را کامل یا بخشی از آن‌ها پوشش می‌دهند که می‌تواند فرصت مناسبی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های تحصیلی دانشجویان باشد.

هزینه زندگی دانشجویی نیز یکی از شرایط تحصیل در ترکیه است که به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

شهر محل تحصیل، محل اسکان دانشجو و سبک زندگی، همگی بر تعیین هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه تاثیرگذار هستند. خوابگاه‌های دانشجویی، به عنوان یکی از بهترین و مناسب‌ترین مکان‌ها برای اسکان دانشجو، از نظر امنیتی و امکانات رفاهی، مناسب هستند. هزینه اقامت در این خوابگاه‌ها بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.

همچنین همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، کشور ترکیه از لحاظ شهریه دانشگاه‌ها هزینه بسیار کم و معقول‌تری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد. همچنین نکته‌ای که در این باره وجود دارد این است که کشور ترکیه دارای بورسیه‌های تحصیلی بسیار مناسب و کاربردی، تحصیل را تا حد بسیار زیادی برای دانشجویان راحت‌تر می‌کند.

بدین وسیله در این بخش از مقاله قصد داریم تا به حدود شهریه هر ترم در دانشگاه‌های ترکیه اشاره کنیم تا آشنایی بیشتری با بازه قیمتی آن داشته باشید. در صورت اینکه در یکی از دانشگاه‌های دولتی ترکیه پذیرش گرفتید، حدود شهریه در نظر گرفته شده دانشگاه برای متقاضیان دارای مدرک دیپلم در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی داروسازی بین 1000 تا 5000 دلار و حدود 200 تا 1000 دلار برای باقی رشته‌ها می‌باشد.

لازم به ذکر است که بازه قیمتی پرداخت شهریه در دانشگاه‌های خصوصی کشور ترکیه اندکی وسیع‌تر از شهریه دیگر دانشگاه‌ها است. بازه‌ای که می‌توان در حال حاضر به عنوان شهریه دانشگاه‌های خصوصی ترکیه در نظر گرفت مبلغی بین 3000 تا 30000 دلار است.

📌 میانگین شهریه ورودی مهر دانشگاه های دولتی ترکیه 2024

کارشناسی با زبان ترکی هر سال در حدود ۸۰۰-۳۰۰ دلار
کارشناسی با زبان انگلیسی هر سال در حدود ۱۸۰۰-۵۰۰ دلار
کارشناسی ارشد با زبان ترکی هر سال در حدود ۶۰۰-۳۰۰ دلار
کارشناسی ارشد با زبان انگلیسی هر سال در حدود ۹۰۰-۶۰۰ دلار
دکتری با زبان انگلیسی هر سال در حدود ۸۰۰-۵۰۰ دلار

📌 میانگین شهریه ورودی مهر دانشگاه های خصوصی ترکیه 2024

مقطع کارشناسی با زبان ترکی هر سال در حدود ۲۰۰۰-۱۰۰۰ دلار
کارشناسی با زبان انگلیسی هر سال در حدود ۴۵۰۰-۱۵۰۰ دلار
کارشناسی ارشد با زبان ترکی هر سال در حدود ۳۰۰۰-۱۵۰۰ دلار
کارشناسی ارشد با زبان انگلیسی هر سال در حدود ۳۰۰۰-۲۰۰۰ دلار

 

شهریه ورودی مهر دانشگاه های ترکیه

مزایای تحصیل در دانشگاه های ترکیه 2024

مزایای تحصیل در ترکیه بسیار است. دانشگاه‌های کشور ترکیه دارای اعتبار می باشد  و به همین دلیل فارغ‌التحصیلان آن‌ها با مشکلات مواجه نخواهد شد. همچنین هزینه تحصیل در ترکیه نسبت به سایر دانشگاه های دیگر کشور ها بالا نیست و امکان دریافت بورسیه تحصیلی  وجود دارد. شرایط پذیرش دانشجو در ترکیه نیز بسیار راحت است

 

📞 چنانچه پس از خواندن این مقاله سوال یا ابهامی درباره ورودی مهر دانشگاه های ترکیه داشتید، می‌توانید از طریق شماره تماس 02128421201 با کارشناسان ما در یوسلند ارتباط گرفته و ابهامات خود را با آن‌ها مطرح کنید.

 

مشاوره برای ورودی مهر دانشگاه های ترکیه 2024 

تحولات اساسی در سیستم آموزشی ترکیه باعث افزایش اعتبار دانشگاه‌های ترکیه در سطح جهانی‌شده‌است. بالا بودن کیفیت آموزش، پیروی از استانداردهای آموزشی بین‌المللی و همکاری با مجامع علمی معتبر جهان، عواملی هستند که دانشجویان خارجی را برای تحصیل در ترکیه جذب می‌کنند.

همچنین، شرایط تحصیل در ترکیه بسیار مناسب است و بسیاری از دانشجویان بابت شهریه  دانشگاه های ترکیه را به دانشگاه های اروپا ترجیح می دهند.

همانطور که میدانید برخی ا ز دانشگاه ها برای خود آزمون ورودی در نظر گرفته اند و بسیاری از دانشگاه ها بدون آزمون و بر سااس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند.

 

دانشگاه‌های ترکیه در تلاش برای رقابت با بهترین دانشگاه‌های جهان، بهترین شرایط تحصیلی، آموزشی، علمی و امکانات رفاهی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند.

رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی ترکیه از رشته‌های پرطرف‌دار است که تنها در ورودی مهر دانشگاه های ترکیه دانشجو می پذیرد و دانشگاه‌های پزشکی ترکیه بهترین محیط آکادمیک را برای دانشجویان خود فراهم می‌کنند. این دانشگاه‌ها موردتایید وزارت بهداشت ایران نیز هستند.

از بهترین و بزرگترین مزایای تحصیل در ترکیه نبود محدودیت سنی می باشد که افرادم یتوااند در هر سنی برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام نماییند.

سامانه یوسلند با سابقه درخشان در زمینه مهاجرت تحصیلی و با همکاری مشاوران،  بهترین مسیرهای مهاجرت برای تحصیل در ترکیه را به متقاضیان عزیز معرفی می‌کند. برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی ، می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

مشاوره برای ورودی مهر دانشگاه های ترکیه

خلاصه مطلب

ما در این مقاله از یوسلند به طور کامل به ورودی مهر دانشگاه های ترکیه و نکات مربوط به آن پرداختیم. شما با خواندن این مقاله دریافتید که تاریخ ثبت‌نام دانشگاه‌ها در ترکیه بستگی به موارد مختلفی دارد. نوع دانشگاه اعم از دولتی و خصوصی، تعداد ترم‌های ارائه شده در سال و قوانین پذیرش هر دانشگاه از جمله این موارد است. همچنین خواندید که به طور کلی در بیشتر دانشگاه‌های ترکیه در طول سال دو ترم پاییز و بهار و احتمالاً یک ترم اضافی تابستان برگزار می‌شود. با این وجود می‌توان از لحاظ کلی بر این باور بود که شروع فعالیت تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه از ماه سپتامبر میلادی بوده و تا ماه جون میلادی ادامه دارد.

درباره شهریه ورودی مهر دانشگاه های ترکیه نیز خواندید که کشور ترکیه هزینه بسیار کم و معقول‌تری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد. حدود شهریه در نظر گرفته شده دانشگاه برای متقاضیان دارای مدرک دیپلم در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی داروسازی بین 1000 تا 5000 دلار و حدود 200 تا 1000 دلار برای باقی رشته‌ها می‌باشد. همچنین لازم به ذکر است که برای شهریه دانشگاه‌های خصوصی می‌توان بازه مبلغی 3000 تا 30000 دلار را در نظر گرفت. شما می‌توانید برای مشاوره بیشتر با کارشناسان ما در یوسلند تماس گرفته و یا سوال‌های خود را در کامنت‌های همین مقاله ثبت کنید. کارشناسان ما در کمترین زمان سوال‌های شما را پاسخ خواهند داد.

برای دانلود فایل PDF مقاله ورودی مهر دانشگاه های ترکیه روی لینک کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *