دانشگاه های ترکیه

دانشگاه های ترکیه مورد تایید کانادا 2024 + شهریه و رشته ها

دانشگاه های ترکیه مورد تایید کانادا

ترکیه همواره به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین‌الملل به شمار می‌آید. این کشور با داشتن طبیعت زیبا، معماری شهری جذاب، هزینه‌های کمتر نسبت به کشورهای آمریکایی و اروپایی، هر ساله پذیرای گروه زیادی از دانشجویان از سراسر جهان می‌باشد. با این وجود یکی از دغدغه‌های بسیاری از دانشجویان، تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و دریافت مدارک مورد تایید کشور های آمریکایی جهت ادامه تحصیل می‌باشد. خوشبختانه ترکیه با داشتن دانشگاه‌های باکیفیت و ارائه خدمات آموزشی مطلوب، مراکز آموزشی معتبری را در خود جای داده است. در نتیجه ما در این مقاله از یوسلند قصد داریم تا به طور کامل به معرفی دانشگاه های ترکیه مورد تایید کانادا بپردازیم.

چنانچه درباره این موضوع و نکات مربوط به آن نیاز به مشاوره بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره 37967000-021 تماس گرفته و ابهامات خود را برای کارشناسان ما در یوسلند مطرح کنید.

مزایای تحصیل در ترکیه

همانطور که پیش از این گفته شد، ترکیه به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین الملل محسوب می‌شوند. سالانه بسیاری از دانشجویان ایرانی نیز با دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور، اقدام به تحصیل در ترکیه می‌کنند؛ اما چه ویژگی‌هایی باعث افزایش این محبوبیت شده است؟ ترکیه با ارائه خدمات آموزشی مطلوب، استفاده از جدیدترین متدهای آموزشی، اساتید مجرب و هزینه‌های کم زندگی نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی، تبدیل به یکی از مقاصد تحصیلی محبوب شده است؛ به طوری که در حال حاضر حدود 260 هزار دانشجوی غیر ترک، در حال تحصیل در این کشور هستند.

 

مزایای تحصیل در ترکیه

📌 به طور کلی می‌توان مزایای تحصیل در ترکیه را در موارد زیر خلاصه کرد:

☑ هزینه‌های تحصیلی مقرون به صرفه

☑ هزینه اندک زندگی نسبت به کشورهای آمریکایی و اروپایی

☑ داشتن طبیعت زیبا و معماری شهری چشم نواز

☑ نزدیکی به ایران از لحاظ جغرافیایی

☑ مردم مهمان نواز و خونگرم

همه این موارد باعث شده است که بسیاری از دانشجویان ایرانی، کشور همسایه یعنی ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند؛ اما بسیاری از دانشجویان قصد دارند پس از اتمام مقطع تحصیلی لیسانس یا کارشناسی ارشد در ترکیه به کشورهای آمریکای شمالی نظیر کانادا مهاجرت کنند. یکی از دغدغه‌های این افراد مورد تایید بودن دانشگاه محل تحصیل نزد دانشگاه مقصد است. به همین دلیل در ادامه این مقاله به طور مفصل به این موضوع می‌پردازیم.

دانشگاه های ترکیه مورد تایید کانادا

در این قسمت از مقاله قصد داریم دانشگاه های ترکیه مورد تایید کانادا را مورد بررسی قرار دهیم. لازم به ذکر است که لیست این دانشگاه‌ها طبق رنکینگ وب سایت QS 2024 تهیه شده است. این نکته نیز قابل توجه است که تحصیل در ترکیه به دو صورت شهریه‌پرداز و دولتی امکان پذیر است. دانشگاه‌های شهریه‌پرداز و یا خصوصی با دریافت مبلغ شهریه به صورت سالانه امکان تحصیل در محیط پویا و مطلوب را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. همچنین متقاضیان می‌توانند با شرکت در یکی از دو آزمون YOS و یا SAT شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه‌های برتر دولتی ترکیه بیازمایند. حال در ادامه این بخش از مقاله قصد داریم تا به لیست دانشگاه های ترکیه مورد تایید کانادا بپردازیم.

دانشگاه های ترکیه مورد تایید کانادا
دانشگاه برتر ترکیه

Middle East Technical University

📍آنکارا

 مدت زمان تحصیل لیسانس: 4 سال

رتبه در وبسایت کیو اس: 510-501

هزینه زندگی:  10000$-5000$

دانشگاه سابانجی

Sabanci University

📍استانبول

 مدت زمان تحصیل لیسانس: 4 سال

مدت زمان تحصیل پزشکی: 6 الی 7 سال

رتبه در وبسایت کیو اس: 540-531

هزینه زندگی:  10000$-5000$

دانشگاه استانبول

Istanbul Technical University

📍استانبول

 مدت زمان تحصیل لیسانس: 4 سال

رتبه در وبسایت کیو اس: 650-601

هزینه زندگی:  10000$-5000$

 

 

دانشگاه بغازیچی

Bogaziçi University

📍استانبول

 مدت زمان تحصیل لیسانس: 4 سال

مدت زمان تحصیل پزشکی: 6 الی 7 سال

رتبه در وبسایت کیو اس: 750-701

هزینه زندگی:  10000$-5000$

دانشگاه حاجت تپه

Hacettepe University

📍آنکارا

 مدت زمان تحصیل لیسانس: 4 سال

مدت زمان تحصیل پزشکی: 6 الی 7 سال

رتبه در وبسایت کیو اس: 1000-801

هزینه زندگی:  10000$-5000$

 

دانشگاه آنکارا

 Ankara University

📍آنکارا

 مدت زمان تحصیل لیسانس: 4 سال

مدت زمان تحصیل پزشکی: 6 الی 7 سال

رتبه در وبسایت کیو اس: 1200-1001

هزینه زندگی:  10000$-5000$

 

برای اطلاع از دانشگاه های خصوصی مورد تایید ترکیه، کلیک کنید.

 

در جدول فوق، تعدادی از دانشگاه های ترکیه مورد تایید کانادا بررسی شد. علاوه بر آن‌ها تعدادی دیگر از مراکز آموزشی ترکیه در لیست دانشگاه های مورد تایید کانادا قرار دارند که در ادامه فهرست تکمیلی دانشگاه های ترکیه مورد تایید کانادا آورده شده است.

 

📌 دانشگاه های ترکیه مورد تایید کانادا

✔ دانشگاه استانبول Istanbul University

✔  دانشگاه غازی Gazi University

✔ دانشگاه آیدین Istanbul Aydin University

✔ دانشگاه ییلدیز Yildiz Technical University

✔ دانشگاه آکدنیز Akdeniz University

✔ دانشگاه آنادولو Anadolu University

دانشگاه دوکوز ایلول Dokuz Eylul University

✔ دانشگاه اگه EGE University

 

برای دریافت پاسخ پرسش‌های خود در خصوص دانشگاه های ترکیه مورد تایید کانادا، با مشاوران یوس لند تماس بگیرید.

 

دانشگاه های ترکیه مورد تایید ایران

 

دانشگاه های ترکیه مورد تایید ایران

پس از بررسی دانشگاه های ترکیه مورد تایید کانادا، قصد داریم لیست دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران را نیز مورد بررسی قرار دهیم. این لیست از این جهت حائز اهمیت است که برخی از دانشجویان قصد دارند تا پس از اتمام طول تحصیل در ترکیه به ایران بازگشته و به ادامه تحصیل و یا اشتغال بپردازند. از دانشگاه های ترکیه مورد تایید ایران می‌توان موارد زیر را نام برد:

🔷 دانشگاه بیلکنت  (Bilkent Universitesi)

🔷 دانشگاه حاجت تپه  (Hacettepe Universitesi)

🔷 دانشگاه بغازیچی  (Bogazici Universitesi)

🔷 دانشگاه کوچ  (Koc Universitesi)

🔷 دانشگاه فنی خاورمیانه  (Middle East Technical University)

🔷 دانشگاه سابانجی  (Sabanci University)

🔷 دانشگاه آنکارا  (Ankara University)

🔷 دانشگاه دوکوز ایلول  (Dokuz Eylul University)

🔷 دانشگاه اگه  (Ege University)

🔷 دانشگاه غازی  (Gazi University)

🔷 دانشگاه استانبول  (istanbul university )

آیا دانشگاه مدیپول استانبول مورد تایید ایران است؟، با ما همراه باشید.

 

اخذ پذیرش ترکیه

🔶 دریافت پذیرش کشور ترکیه به روش‌های متعددی امکان‌پذیر است. یکی از این روش‌ها برنامه بورسیه ترکیه و یا ترکیه بورسلاری می‌باشد. دانشجویان واجد شرایط (عموما در مقاطع تحصیلات تکمیلی) می‌توانند با بررسی و مطالعه شرایط بورسیه ترکیه، نسبت به ثبت‌نام و دریافت آن اقدام کنند. لازم به ذکر است که با دریافت این برنامه، دانشجو از پرداخت هزینه تحصیل معاف شده و هزینه‌های زندگی وی کاهش می‌یابد.

🔶 روش دوم اخذ پذیرش کشور ترکیه شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ترکیه نظیر YOS و SAT می‌باشد. آزمون YOS شامل دو دسته سوال ریاضیات و هوش است. متقاضیان می‌توانند با شرکت در کلاس‌های آمادگی این آزمون و برنامه‌ریزی و مطالعه منابع، نمره مورد قبولی را کسب کنند. لازم به ذکر است که حداقل نمره قبولی برای رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف متفاوت می‌باشد.

یکی دیگر از روش‌های ادامه تحصیل در کشور ترکیه، ثبت‌نام در دانشگاه‌های بدون آزمون این کشور است. دانشگاه‌های خصوصی متعددی نظیر دانشگاه مدیپول در این کشور هستند که با اخذ هزینه سالیانه و بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی، امکان تحصیل و بهره‌مندی از روش‌های نوین آموزشی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه پذیرش در دانشگاه های ترکیه مورد تایید کانادا، با مشاوران مجرب یوس لند تماس بگیرید.

 

خلاصه مطلب

هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی تصمیم به ادامه تحصیل در کشور ترکیه می گیرند. این کشور با داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب نسبت به ایران و همچنین داشتن دانشگاه های معتبر، به یکی از مقاصد تحصیلی مطلوب تبدیل شده است. یکی از فاکتور های تاثیرگذار در انتخاب دانشگاه مقصد، میزان اعتبار مدرک فارغ التحصیلی مرکز آموزشی در میان کشور های دیگر است. چرا که بسیاری از دانشجویان، تصمیم دارند تا پس از اتمام تحصیل در ترکیه به کشور دیگری مهاجرت کنند. کانادا نیز به عنوان کشوری پیشرفته و پیشگام در ارائه متد های آموزشی نوین به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی شناخته می شود. در این مقاله از یوس لند به بررسی دانشگاه های ترکیه مورد تایید کانادا پرداختیم. برای دریافت مشاوره رایگان بهتر است با شماره 3796700-021 تماس حاصل فرمایید.

 

برای دانلود پی دی اف لیست کامل دانشگاه های ترکیه مورد تایید کانادا ، کلیک کنید.

 

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *