آزمون YOS

نمونه سوالات آزمون یوس 2024 {1000 بانک سوال + پاسخنامه}

نمونه سوالات آزمون یوس

نمونه سوالات آزمون یوس منتشر شده است. افرادی که قصد شرکت در آزمون یوس را دارند، حتماً از اهمیت مطالعه نمونه سوالات این آزمون با خبر هستند. در واقع با مطالعه نمونه سوالات سال های گذشته این آزمون می توانید از سلیقه طراحان سوال اطلاعات خوبی را بدست آورید. به علاوه مهارت خود را نیز برای پاسخگویی به سوالات بالاتر خواهید برد. در صورتی که قصد شرکت کردن در این آزمون را دارید، نیاز است با تهیه بانک سوالات کنکور yosخودتان را برای این آزمون آماده نمایید. البته برای سهولت بیشتر ما در ادامه این مطلب  نمونه سوالات yos با پاسخ تشریحی را آماده کرده ایم. شما برای دانلود سوالات یوس دانشگاه های مختلف می توانید از لینک هایی که ما در ادامه آورده ایم، استفاده کنید. برای دانلود سوالات یوس دانشگاه استانبول، مایس، مارمارا، مایس و … در ادامه همراه ما باشید.

 

دانلود نمونه سوالات آزمون یوس 2024

ما در این قسمت قصد داریم به بررسی بانک سوالات کنکور yos بپردازیم و چند مورد از نمونه سوالات yos با پاسخ تشریحی را در اختیار شما قرار دهیم. در ابتدا سوالات یوس دانشگاه استانبول، اینونو، قاضی پاشا، دلمو پینار، هاران و … را در اختیار شما قرار داده و سپس نمونه سوالات سال های مختلف را بررسی خواهیم کرد. برای دانلود کافی است روی عبارت دانلود نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه کلیک کنید. در صورتی که به دنبال  نمونه سوالات yos با پاسخ تشریحی هستید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. البته چند مورد از نمونه سوالات همراه با پاسخ تشریحی در این قسمت آورده شده است.

 

 

نمونه سوالات آزمون یوس 2024 با پاسخ تشریحی
📑 دانلود سوالات دانشگاه استانبول
📑 دانلود سوالات دانشگاه آتاتورک
📑 دانلود سوالات یوس دانشگاه فنی yildiz
📑 دانلود سوالات یوس دانشگاه ساکارایا
📑 دانلود سوالات یوس دانشگاه مایس
📑 دانلود سوالات یوس دانشگاه سلیمان دمیرل
📑 دانلود سوالات یوس دانشگاه گلشیم
📑 دانلود سوالات دانشگاه مارمارا
📑 دانلود سوالات یوس دانشگاه دلموپینار
📑 دانلود سوالات یوس دانشگاه قاضی
📑 دانلود سوالات یوس دانشگاه هاران
📑 دانلود سوالات یوس دانشگاه اینونو
📑 دانلود سوالات یوس دانشگاه ondoku2
📑 دانلود سوالات یوس دانشگاه جمهوریت
📑 دانلود سوالات یوس دانشگاه اوندوکوز مایس
📑 دانلود سوالات یوس دانشگاه جراح پاشا
📑 دانلود سوالات یوس دانشگاه حران
📑 بانک سوالات کنکور yos 2020
📑 بانک سوالات کنکور yos 2019
📑 بانک سوالات کنکور yos 2018
📑 بانک سوالات کنکور yos 2017
📑 بانک سوالات کنکور yos 2016

 

برای دانلود نمونه سوالات yos با پاسخ تشریحی می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

به علاوه برخی از کتاب ها در بازار موجود است که اقدام به ارائه بانک سوالات کنکور yos می کنند در انتخاب این منابع دقت داشته باشید که کیفیت خوبی از نظر درج پاسخ های تشریحی داشته باشند.

 

 

دانلود نمونه سوالات آزمون یوس

برای کسب اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون یوس کلیک کنید و با ما همراه باشید.

 

اهمیت مطالعه نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه

برای شرکت در هر آزمونی مهم است که شما به مطالعه نمونه سوالات بپردازید. با مطالعه نمونه سوالات نه تنها با سبک های طراحی سوالات آشنا خواهید شد؛ حتی می توانید زمان کمتری را برای پاسخ به سوالات اختصاص دهید و تسلط بیشتری در جلسه آزمون داشته باشید. به صورت کلی تمامی آزمون ها دارای رویه ای ثابت هستند که اگر داوطلبان با مطالعه نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه بتوانند این روند را کشف کنند؛ قطعا نتیجه ای فراتر از انتظار خود خواهند گرفت. به همین دلیل نیز ما در قسمت ابتدایی مقاله به بررسی بانک سوالات کنکور yos پرداختیم. برای دریافت نمونه سوالات yos با پاسخ تشریحی می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

منابع نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه

قبل از اینکه به مطالعه نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه بپردازید، بهتر است با منابع این آزمون نیز آشنا شوید. قبل از هر چیز لازم است بدانید که آزمون یوس یک امتحان جامع بوده و توسط هر دانشگاه به صورت جداگانه گرفته می شود.

هر دانشگاه یک حداقل نمره ای را برای قبولی در آزمون تعیین می کند که برای مجاز شدن در انتخاب رشته باید آن حداقل نمره را کسب کنید.

به طور کلی منابع آزمون YOS  کشور ترکیه  شامل سه مورد می شود که هوش، ریاضی و هندسه از جمله آن ها می باشد. ریاضی آزمون از مباحث دبیرستان بوده و سطح متوسطی دارد. یک قسمت آزمون نیز مربوط به سوال های آزمون زبان ترکی می شود که ساده تر از سایر آزمون های زبان خارجی است. مهم ترین منابع آزمون یوس مربوط به سوالات هوش خواهد بود. اما در این مورد نمی توان به صورت قطعی نیز نظر داد.

 

جهت آشنایی با دانشگاه های مورد تایید اروپا در ترکیه کلیک کنید و با ما همراه باشید.

 

منابع اینترنتی نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه

برای تهیه منابع آزمون یوس پیشنهاد ما به شما این است که از منابع اینترنتی که به صورت مستقیم امکان دسترسی به سوالات را فراهم می کنند، استفاده نمایید. برای دسترسی به این منابع، پیشنهاد ما مراجعه به سایت های دانشگاهی و مطالعه منابعی است که در هر سایت اعلام شده است.

توجه داشته باشید که در مقاطع بالاتر یعنی فوق لیسانس و دکتری سطح سوالات YOS سخت تر و منابع آن نیز گسترده تر می شود. در این حالت می توان دروس دانشگاهی را نیز جزو منابع YOS معرفی کرد.

 

معرفی مهم ترین منابع آمادگی برای آزمون YOS درس های هندسه، ریاضی و هوش:

 

منابع نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه
4 جلد کتاب پوزا ( کتاب های پوزا به انگلیسی و ترکی نگارش شده است و شامل درسنامه های بسیار مفید برای این آزمون به شمار می آید) 8 جلد کتاب های متروپل( کتاب های متروپل درس نامه ندارند اما حاوی سوالات زیادی است.)

 

4 جلد کتاب چاغداش( اگر کتاب های پوزا و متروپل را تمام کردید می توانید به دنبال مباحث تکمیلی کتاب های چاغداش را مطالعه کنید.) کتاب تی نی تی 3 جلد (فارسی)

 

 

 

 

سرفصل های ریاضی نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه

همانطور که می دانید بعد از سوالات هوش بیشترین تعداد سوالات به درس ریاضی در آزمون یوس اختصاص دارد. در ادامه ما مباحثی را که برای پاسخ به سوالات ریاضی باید مطالعه کنید، آورده ایم.

 

اعداد، اعداد گویا و اعشاری قدر مطلق
توان و رادیکال منطق
نسبت و تناسب تابع ها
معادلات و نامعادلات مشتق
مجموعه ها انتگرال و کاربرد آن
چند جمله ای ها لگاریتم
مثلثات سری و دنباله
اعداد مختلط تابع درجه دو و سهمی
اصول شمارش

سرفصل های نمونه سوالات آزمون یوس

سرفصل های هوش نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه

در سوالات هوش آزمون یوس ترکیه، باید روی اشکال سه بعدی و تفکر منطقی تمرکز خود را بالاتر ببرید. در هر آزمون حدوداً 10 سوال از هوش طرح می شود و زمان پاسخگویی بین 100-120 دقیقه میباشد. اما این تعداد در همه دانشگاه ها یکسان نیست و اصولا خود دانشگاه این تعداد را مشخص می کند.در آزمون سالهای  قبل بیشتر سوالات درس هوش،بیشتر سوال هایی برای یافتن تفاوت اشکال، چرخش اشکال، الگو یافتن بین اعداد، ارتباط بین اعداد، تعداد و سطوح مکعب ها بوده است.

 

یافتن روابط بین شکل ها عملیات چهارگانه
سری های اعداد محیط و مساحت
دوران، تقارن، قیچی نمودار
تاس شمارش مکعب ها
اپراتورها و جدول های اپراتوری سودوکو و دیگر جدول های خاص

 

سرفصل های هندسه نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه

  از مبحث هندسه کمترین تعداد سوال طرح خواهد شد. اما این موضوع نباید منجر به نادیده گرفتن سوالات این درس شود. در ادامه سرفصل های هندسه را بررسی خواهیم کرد.

 

زاویه ها خط، صفحه و دایره
خطوط موازی و مورب بردارها
چهار ضلعی ها(متوازی الاضلاع، ذوزنقه، مستطیل، مربع.) منابع مختص به درس هندسه در منابع آزمون یوس:
چند ضلعی ها : اشکال با بیش از چهار ضلع انتشارات پوزا ( کتاب هندسه)
دایره انتشارات متروپل (کتاب هندسه)
هندسه فضایی خط، صفحه و دایره

 

آزمون YOS چیست؟

در این قسمت همراه ما باشید تا اطلاعاتی کلی را در رابطه با آزمون یوس در اختیار شما قرار دهیم.

YOS مخفف Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı است.

با شرکت در آزمون YOS دانشجویان می توانند برای تحصیل در رشته هایی مانند پزشکی، حقوق، روانشناسی، داروسازی، مهندسی مکانیک، معماری و… داوطلب شوند..

محل برگزاری آزمون یوس نیز بستگی به محلی دارد که دانشگاه اعلام خواهد کرد.

دانشجو باید شخصاً برای شرکت در این آزمون به دانشگاه مراجعه کند.

 

 

اعتبار آزمون یوس در بین دانشگاه های مختلف ترکیه

از آنجایی که هر دانشگاه به صورت جداگانه آزمون یوس را برگزار می کند؛ برای تحصیل در هر مرکز دانشگاهی باید آزمون همان مرکز را پذیرفته شده باشید. برخی دانشگاه ها ممکن است آزمون سایر دانشگاه ها را به رسمیت بشناسند؛ اما به صورت کلی هر دانشگاه به طور جداگانه آزمون YOS خود را دارد. به طور مثال در دانشگاه های استانبول و آنکارا تنها آزمون های خود دانشگاه پذیرفته شده می باشد.

دانشگاه های خصوصی اغلب نتایج آزمون های SAT، IB، IGCS یا سایر آزمون های بین المللی را می پذیرند که قابل قبول هستند و به YOS نیاز ندارند.

اعتبار آزمون یوس در نمونه سوالات آزمون یوس

اهمیت نمره آزمون YOS چیست؟

در صورتی که دانش آموز در آزمون الیوس (85%) را کسب کند، مشروط بر اینکه معدل دبیرستان او بیش از 80% باشد، حق دارد برای صندلی رقابت کند. در صورت کسب 60 درصد می تواند رشته ادبیات و سایر دانشکده ها و … را انتخاب کند و توجه داشته باشد که با توجه به میانگین نمرات دانش آموزانی که در آزمون شرکت می کنند ممکن است درصدها بالا و پایین شود.

 

پاسخ به سوالات متداول در رابطه با آزمون یوس

آیا امتحان Yös به زبان ترکی است؟

آزمون Yös به زبان های ترکی، انگلیسی و عربی در دسترس است.

آیا معدل مشخصی برای دیپلم دبیرستان برای مجاز شدن در این آزمون لازم است؟

خیر، معدل خاصی لازم نیست و تمامی دانش آموزان با مدرک دیپلم می توانند بدون در نظر گرفتن معدل برای این آزمون اقدام کنند.

برای شرکت در آزمون YÖS چه مدارکی لازم است؟

  • کپی تایید شده و ترجمه شده دیپلم دبیرستان
  • کپی پاسپورت
  • یک عکس شخصی رنگی

آیا آزمون YÖS دشوار است؟

اولاً، نمی توانید مستقیماً قضاوت کنید که آیا آزمون YÖS دشوار است یا خیر. این می تواند از دانش آموزی به دانش آموز دیگر متفاوت باشد. می توانید به سوالات آزمون YÖS نگاهی بیندازید و خودتان به این سوال پاسخ دهید.

نکاتی در خصوص آزمون یوس 2024 

حال که با نمونه سوالات آزمون یوس 2024 آشنا شدید بهتر است موارد زیر را برای شما یادآوری نماییم:

💢 آزمون یوس شامل چند سوال است؟

در آزمون یوس، تعداد سوالات برای هر رشته تحصیلی تعیین می‌شود و می‌تواند در دانشگاه‌ها متفاوت باشد. به‌طور کلی، آزمون‌های یوس حدود ۸۰ تا ۹۰ سوال دارند. برای اطلاعات دقیقتر درباره تعداد و نوع سوالات آزمون یوس، با شماورین سامانه یوسلند ارتباط برقرار نمایید.

💢 نمره قبولی آزمون یوس چقدر است؟

نمره قبولی در آزمون‌های یوس از ۱۰۰ محاسبه می‌شود و بستگی به دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر شما دارد؛ اگر رقابت در رشته مورد نظر شما بیشتر باشد، باید نمره بالاتری برای پذیرش در آن رشته کسب کنید. آیا تنها با خواندن نمونه سوالات آزمون یوس با جواب می‌توانم قبول شوم؟ با خواندن و مطالعه نمونه سوالات آزمون یوس، شانس قبولی در این آزمون افزایش می‌یابد، اما مطالعه نمونه سوالات یوس با پاسخ تشریحی تنها یکی از عوامل موثر بر موفقیت در آزمون یوس است. با این حال، آزمون یوس سخت نیست و برای آشنایی با جزئیات هر سوال آزمون، کتاب‌ها و منابع مرجع یوس را همراه با نمونه سوالات مطالعه کنید تا بتوانید نمره قابل قبولی در این آزمون بدست آورید.

💢 آزمون یوس چه زمانی برگزار می‌شود؟

این آزمون توسط دانشگاه‌ها به صورت جداگانه برگزار می‌شود و معمولا در انتهای بهار و ابتدای تابستان برگزار می‌شود.

آیا آزمون یوس به زبان فارسی هم برگزار می‌شود؟ بعضی از دانشگاه‌های ترکیه علاوه بر زبان ترکی، به زبان‌های دیگر مانند: انگلیسی، فارسی و عربی آزمون یوس را برگزار می‌کنند. بنابراین، مطالعه نمونه سوالات آزمون یوس به زبان فارسی بسیار مفید خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر درباره زبان آزمون یوس، می‌توانید به وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.

نکاتی درباره نمونه سوالات آزمون یوس

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه بپردازیم. برای دسترسی به نمونه سوالات yos با پاسخ تشریحی می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. زیرا علاوه بر مطالعه سوالات یوس دانشگاه باید حتماً پاسخ نامه مربوط به سوالات را نیز مطالعه نمایید تا از نقاط قوت و ضعف خود و اشتباهاتی که دارید مطمئن شوید. در صورتی که سوالات یوس دانشگاه خاصی مد نظر شما هست می توانید از راهنمایی های کارشناسان ما بهره مند شوید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *