آزمون YOS

کتاب هندسه آزمون یوس 2024 + {پیشنهاد رتبه پزشکی} | یوسلند

کتاب هندسه آزمون یوس

آزمون یوس یکی از آزمون های بزرگ کشور ترکیه است که شما با قبولی در آن می توانید در دانشگاه های این کشور تحصیل کنید. برای قبولی در این آزمون باید کتاب هندسه آزمون یوس 2024 را که یکی از منابع آزمونی این امتحان می باشد، خریداری نمایید. در حال حاضر کتاب هندسه yos زیادی در بازار وجود دارند که شما می توانید آن ها را خریداری کنید؛ اما بهترین کتاب هندسه آزمون یوس کدام است تا شما با کمک آن بتوانید در رشته های پزشکی ترکیه قبول شوید.

دقت کنید در حال حاضر کتاب هندسه آزمون یوس ترکیه 2024 زیادی وجود دارند که هر کدام از این کتاب های نقاط ضعف و قوت زیادی دارند که شما باید آن ها را بررسی کنید و بعد از آن اقدام به خرید نمایید؛ اما به خاطر داشته باشید که برای قبولی در رشته پزشکی ترکیه باید از کتاب های خاصی استفاده نمایید. حال این کتاب ها چگونه و چه ویژگی هایی باید داشته باشند از جمله سوالاتی هستند که شما می توانید در مورد آن با مشاوران یوسلند صحبت نمایید.

آزمون یوس (YOS) ترکیه چیست؟

اگر تاکنون اسم آزمون yos را شنیده اید ولی نمی دانید این آزمون چیست و چرا این قدر طرفدار دارد. باید بیان کنیم که آزمون yos در واقع همان کنکور سراسری کشور خودمان است که در آن داوطلبان زیادی از سراسر جهان برای قبولی در دانشگاه های ترکیه با هم رقابت می کنند. این آزمون برای دانشجویان بین‌المللی طراحی شده است و شما به عنوان یکی از داوطلبان تحصیل در دانشگاه های ترکیه باید در آن قبول شوید. این آزمون ویژه تحصیل در مقطع کارشناسی بسیاری از دانشگاه های ترکیه می باشد. بعد از دریافت نتیجه آزمون بهتر است بدانید که اعتبار آن تا آزمون yos سال بعد است. آزمون یوس یک آزمون متمرکز نیست و دانشگاه های مختلف ترکیه طراح و مجری این آزمون هستند. به همین دلیل این دانشگاه ها زمان برگزاری آزمون یوس را هر ساله اعلام می کنند. معمولا آزمون yos هر ساله در یک بازه زمانی در سه ماه اول سال شمسی برگزار می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون یوس کجا برگزار میشود؟ و جدول زمان بندی آن ها روی لینک کلیک کنید.

آزمون یوس (YOS) ترکیه چیست

در هر آزمون بودجه بندی، تنوع و سطح سوالات با هم فرق می کند. دفترچه آزمون یوس نیز می تواند بر اساس خواسته دانشگاه های برگزار کننده آزمون به زبان ترکی˓ انگلیسی˓ عربی˓ فارسی و غیره چاپ شود. شما برای ثبت نام در آزمون یوس باید دیپلم دبیرستان داشته باشید. البته دانش آموزان سال آخر مقطع دوم دبیرستان نیز می توانند در این آزمون شرکت کنند. شما برای ثبت نام در این آزمون باید مدارکی از جمله پاسپورت، عکس˓ مدرک تحصیلی دیپلم، ریز نمرات دبیرستان و پرداخت هزینه شرکت در آزمون را ارائه دهید. برای ثبت نام در آزمون yos ترکیه می توانید مقاله ثبت نام آزمون یوس را مطالعه کنید

 برای اطلاع از زمان برگزاری آزمون یوس و جدول دانشگاه ها کلیک کنید.

منابع امتحانی آزمون yos ترکیه

با توجه به این که طراح سوالات و مجری برگزاری آزمون یوس در ترکیه تعدادی از دانشگاه های این کشور هستند. لذا آن ها می توانند مطابق با میل خود تعداد سوالات را تغییر دهند. لذا هیچ گونه قانونی در این زمینه وجود ندارد؛ اما معمولا تعداد کلی سوالات آزمون یوس 80 سوال است. معمولا منابع امتحانی این آزمون شامل سه درس توانایی عمومی (هوش)، ریاضی و هندسه است. درس هوش در این آزمون شامل مباحث هوش عمومی و منطق عددی است. درس ریاضی نیز شامل مباحث ریاضی است که شما در آن باید مسائل مختلف ریاضی را حل نمایید. در درس هندسه نیز باید مباحث مختلف هندسی را حل نمایید که شما جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مقاله منابع آزمون یوس ترکیه را مطالعه نمایید.

منابع درس هندسه آزمون یوس 2023

درس هندسه یکی از درس هایی است که در آزمون yos تعدادی سوال از آن می آید. عموما تعداد سوالات درس هندسه نسبت به منابع آزمونی دیگر کمتر است؛ اما با این حال تاثیر زیادی در نتیجه آزمون خواهد داشت؛ بنابراین شما برای کسب نمره بیشتر باید به مباحث و دروس هندسه مسلط باشید؛ زیرا همان گونه که می دانید رقابت در آزمون yos بسیار تنگاتنگ است و برای همین شما باید کلیه مباحث آزمونی را مطالعه نمایید تا در رشته های پزشکی قبول شوید. برخی از سرفصل های درس هندسه در آزمون yos به شکل زیر هستند.

  • زاویه
  • عناصر مثلث ارتفاع، نیمساز و میانه
  • مثلث های خاص
  • تشابه میان مثلث ها
  • ارتباط اندازه زوایا با طول اضلاع مثلث
  • چهار ضلعی ها
  • مستطیل و مربع
  • ذوزنقه و لوزی
  • متوازی الاضلاع و چهار ضلعی های متساوی الاضلاع
  • چند ضلعی ها
  • وضعیت خطوط در هندسه تحلیلی
  • وضعیت دایره در هندسه دولتی
  • بردارها
  • هندسه سه بعدی و خواص اجسام آن (هندسه فضایی)

بنابراین شما با مطالعه هر کدام از مباحث بالا که معمولا در کتاب های دوران دبیرستان آموزش داده می شوند می توانید نمره خوبی را در آزمون yos دریافت کنید؛ اما بهترین کتاب هندسه آزمون یوس سال جاری کدام است و شما می توانید از کدام کتاب به عنوان یک منبع جامع یاد کنید.

جهت اطلاع از بودجه‌بندی آزمون یوس و لیست مباحث پرتکرار کلیک کنید.

منابع درس هندسه آزمون یوس

نقد و بررسی برخی از کتاب های هندسه آزمون یوس 2024

در حال حاضر کتاب هندسه آزمون یوس زیادی در بازار وجود دارند که شما می توانید آن ها را خریداری کنید. معمولا این کتاب ها به زبان انگلیسی یا ترکی هستند که شما باید آن ها را برای قبولی در آزمون yos سال 2024 مطالعه کنید. در میان این کتاب ها انتشارات کارکوک، پوزا، متروپل، پالمه و فاینال هر کدام کتابی را در رابطه با این موضوع منتشر کرده اند که مزایا و معایبی برای مطالعه دارند. از میان این کتاب ها می توان پرطرفدارترین و بهترین کتاب های هندسه آزمون یوس 2024 را به شکل زیر اشاره کرد.

 

کتاب هندسه آزمون یوس انتشارات متروپل

این کتاب یکی از بهترین کتاب هندسه آزمون یوس است که در آن تست و جواب هر کدام از فصل ها را مشاهده خواهید کرد. در این کتاب، آزمون هایی با سطح متوسط قرار دارد که شما بعد از مطالعه هر بخش می توانید در آزمون آن شرکت کرده و به سطح توانایی خود پی ببرید. دقت کنید که سطح درسنامه کتاب هندسه متروپل متوسط است. به طوری که شما بعد از مطالعه آن نمی توانید به سوالاتی با سطح بالا جواب دهید. هم‌چنین می توان بیان کرد که تعداد سوالات مطرح شده در این کتاب غیراستاندارد هستند و درسنامه آن با سوالاتی که در کتاب متروپل ارائه شدند، مطابقت ندارد.

برای اطلاع از کلاس های آزمون یوس در تهران و زمان، هزینه و شهریه آن ها کلیک کنید.

کتاب هندسه آزمون yos انتشارات پوزا

کتاب هندسه آزمون یوس پوزا یکی از کتاب های هندسه است که با 540 صفحه به زبان ترکی در سال 2016 منتشر شده است. درسنامه کتاب پوزا نسبت به متروپل بهتر و در سطح بالاتری قرار دارد؛ بنابراین اگر سطح توانایی شما درس هندسه متوسط باشد می توانید این کتاب را برای تقویت مهارت خود مطالعه کنید. در کتاب پوزا برخی مباحثی که ارائه می شوند هیچ ارتباطی به آزمون yos ندارند؛ اما مطالعه آن ها می تواند به شما کمک کند تا بهتر بتوانید در این آزمون موفق شوید. البته در این کتاب سوالات سخت و غیراستاندارد نیز دیده می شود که می تواند برای افرادی که به دنبال سطح سوالات سخت هندسی آزمون yos هستند، مناسب باشد.

 

کتاب هندسه آزمون یوس یونی لند

یکی از کتاب های هندسه آزمون یوس، کتاب یونی لند است که توسط آقای مهندس اشتری، استاد درس هندسه مجموعه یونی لند، نوشته شده است. در این کتاب تمام منابع آزمونی هندسه در yos به همراه چکیده آن ها ذکر شده است. در تالیف این کتاب تلاش شده است تمام مباحث آزمون یوس در درس هندسه به صورت طبقه بندی شده ارائه شود. هم‌چنین تمام نقاط ضعف منابع معرفی شده مرتفع داده شده است. سطح سوالاتی که در کتاب یونی لند ارائه شده است کاملا استاندارد می باشند و شما در آن می توانید مباحث هندسی زاویه ها، زاویه در مثلث، مثلث های خاص، چند ضلعی های منظم، چهار ضلعی ها، متوازی الاضلاع و لوزی، دایره، هندسه تحلیلی، احجام و غیره را مطالعه کنید.

کتاب هندسه آزمون یوس یونی لند

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سطح سوالات کنکور یوس ترکیه و دریافت احتمال قبولی در آن روی لینک کلیک کنید.

کتاب فارسی هندسه آزمون یوس

در بالا چند مورد از کتاب هندسه آزمون یوس را برای شما ارائه دادیم. به یاد داشته باشید که اکثر آن ها به زبان فارسی نیستند و شما باید برای مطالعه آن ها باید به زبان انگلیسی یا ترکی مسلط باشید. هم‌چنین درسنامه جامع و کاملی برای آن ها ذکر نشده است. به همین دلیل در این مبحث برخی از مولفان کتاب هندسی در کشور تلاش کردند تا تمام نیازهای داوطلبان را برای موفقیت در آزمون yos را تامین کنند. این کتاب ها باید در درجه اول به زبان فارسی نوشته شده باشند و باید تمام درسنامه های لازم را ارائه دهند. همچنین برای هر کدام از درسنامه سوالات و مثال های متعددی ذکر شود. در انتها نیز باید به سوالاتی که در دانشگاه های مختلف در آزمون yos سال های گذشته ذکر شده است، بسنده کنند و آن ها را حل نمایند؛ بنابراین اگر شما به دنبال خرید کتابی با چنین ویژگی هایی هستید می توانید کتاب فارسی هندسه yos استاد امیرحسین دربندی را خریداری نمایید. این کتاب 460 صفحه ای 26 فصل مختلف دارد که تمام داوطلبان آزمون یوس می توانند آن را مطالعه کنند.

 

کتاب هندسه آزمون یوس YOS Geometri Konu Anlatimli

یکی از بهترین کتاب هندسه آزمون یوس 2024 کتاب YOS Geometri Konu Anlatimli است که انتشارات متروپل آن را چاپ کرده است. این کتاب مورد تایید سفارت ترکیه برای شرکت در این آزمون بین‌المللی می باشد. این کتاب با فصل بندی مناسب تمامی اطلاعات لازم را برای موفقیت در این آزمون در نظر گرفته است. همچنین در کتاب YOS Geometri Konu Anlatimli می توانید سوالات متعددی را به همراه پاسخ مشاهده کنید. در واقع این کتاب به داوطلبان این فرصت را می دهد تا از آن به صورت خودآموز استفاده کنند. آن ها می توانند به کمک سوالات تستی و تشریحی آن آموخته خود را محک بزنند. خوب است بدانید که در کتاب هندسه آزمون یوس YOS Geometri Konu Anlatimli سوالات سال های قبل گردآوری شده است تا شما بهتر بتوانید با سطح سوالات آن آشنا شوید.

در این کتاب 527 مسئله با جواب، 324 تمرین برای مرور آموخته ها، 972 تست مشابه سوالات آزمون yos و 192 تست از آزمون در سال های گذشته وجود دارد. سرفصل های این کتاب نیز به ترتیب زیر می باشند:

  • زوایا
  • زوایا در مثلث
  • ارتفاع، نیمساز و میانه در مثلث
  • مثلث های خاص
  • تشابه میان مثلث ها
  • ارتباط اندازه زوایا با طول اضلاع مثلث
  • چند ضلعی های منتظم
  • متوازی الاضلاع و چهارضلعی های متساوی الاضلاع
  • مستطیل و مربع
  • ذوزنقه و لوزی
  • طول ها و زوایا در دایره
  • توان، مساحت و محیط دایره
  • وضعیت خطوط در هندسه تحلیلی
  • وضعیت دایره در هندسه تحلیلی
  • هندسه سه بعدی و اجسام در آن
  • بردارها

جهت نمونه سوالات هندسه آزمون یوس و پاسخنامه تشریحی pdf آن ها کلیک کنید.

انتخاب بهترین کتاب هندسه آزمون یوس 2024

در بالا به چند مورد از کتاب های هندسه آزمون 2024 اشاره و آن ها را برای شما تحلیل کردیم تا به نقاط خوب و بد آن ها پی ببرید. حال انتخاب بهترین کتاب هندسه آزمون یوس می تواند به سطح توانایی شما بستگی داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما در درس هندسه پایه خوبی داشته باشید مطالعه کتاب هایی با مباحث متوسط می تواند تنها زمان شما را هدر دهد. لذا در این موقع باید از کتاب هایی با سطح علمی بالا خریداری نمایید. هم‌چنین اگر زمان شما برای مطالعه کتاب هندسه آزمون یوس کم باشد در این صورت بهتر است بیشتر وقت خود را روی نمونه سوالات و مباحث جمع بندی شده صرف کنید؛ اما اگر زمان کافی و زیادی را می خواهید برای مطالعه درس هندسه اختصاص دهید آن گاه می توانید از کتاب هایی که مباحث درسی را به صورت کامل بیان کردند، استفاده نمایید.

شما برای موفقیت در آزمون yos باید درس هندسه را به خوبی یاد بگیرید و تمام اشکال مختلف مسئله و رمزگشایی آن ها را بلد باشید. برای این کار لازم است شما چندین کتاب را مطالعه نمایید. همچنین نیاز به یک مدرس دارید که این مسائل را به شما آموزش دهد تا چگونه بتوانید مسائل هندسی را حل کنید. البته شرکت در کلاس های آموزش هندسه yos می تواند یکی از گزینه های مورد نظر برای قبولی در این آزمون باشد. به همین دلیل می توانید در این مورد با مشاوران یوسلند به عنوان کارشناسان تحصیلی در ترکیه صحبت نمایید تا آن ها به شما راه حل های خوبی را ارائه دهند.

برای مشاوره آزمون یوس کلیک کنید.

انتخاب بهترین کتاب هندسه آزمون یوس

خلاصه مطلب

افرادی که قصد دارند با شرکت در آزمون yos ترکیه در رشته های محبوبی مانند پزشکی قبول شوند باید به منابع آزمونی آن مسلط باشند. یکی از منابع آزمونی درس هندسه است که شما باید برای آن کتاب هایی را خریداری کنید. خرید بهترین کتاب هندسه آزمون یوس 2024 به شما کمک می کند تا بهتر با این چالش کنار بیایید. در حال حاضر کتاب های زیادی در کشور وجود دارند که شما می توانید آن ها را دانلود و خریداری کنید. اکثر این کتاب ها به زبان انگلیسی یا ترکی هستند که شما برای مطالعه آن ها باید به این زبان ها مسلط باشید؛ اما در برخی مواقع می توانید از کتاب هایی به زبان فارسی نیز استفاده کنید. کتاب استاد امیرحسین دربندی و کتاب یولی لند از جمله آن ها هستند که شما می توانید آن ها را با خیال راحت خریداری نمایید.

در کنار مطالعه کتاب هندسه آزمون یوس بهتر است از منابع مطالعاتی دیگری مانند دانلود نمونه سوالات آزمون yos سال قبل و شرکت در کلاس های درس هندسه آزمون بتوانید در این آزمون موفق شوید. حال برای این که بتوانید نمونه سوالات آزمون yos سال های قبل را دانلود کنید می توانید با مشاوران یوسلند صحبت نمایید تا آن ها بتوانند شما را بهتر راهنمایی کنند و توصیه های لازم را برای شما ارائه دهند.

 

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *