آزمون YOS

برنامه ریزی آزمون یوس 2024 + طرح جامع رتبه ها | یوسلند

برنامه ریزی آزمون یوس

YOS امتحانی است برای کسانی که می‌خواهند در مقطع کارشناسی یا ارشد در هر دانشگاهی در ترکیه تحصیل کنند. برای موفقیت در این آزمون داشتن برنامه ریزی آزمون یوس ضروری است. با داشتن یک برنامه ریزی مناسب می‌توانید با استرس کمتری در جلسه شرکت کرده و سوالات را با کیفیت بهتری پاسخ دهید. شرکت در امتحان یوس برای خارجیانی که می‌خواهند در دانشگاه‌های کشور ترکیه تحصیل کنند الزامی است. YOS نام کوتاه شده (امتحان دانشجویان خارجی) است.

هر ساله در ترکیه هزاران دانشجوی خارجیِ متقاضی ورود به دانشگاه، در این آزمون ثبت نام می‌کنند. بر اساس نمرات این آزمون، آن‌ها می‌توانند در دانشگاهی که درخواست کرده‌اند انتخاب رشته کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از این آزمون و همچنین نحوه برنامه ریزی و آمادگی آزمون یوس می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

اهمیت برنامه ریزی آزمون یوس

برای موفقیت در آزمون یوس باید برای آن برنامه ریزی داشته باشید. با داشتن یک برنامه ریزی دقیق و تدوین شده براساس توانایی‌ها و نقاط ضعفتان، رشته و دانشگاه مورد نظر و تدریس به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی می‌توانید به هدف خود نزدیک‌تر شوید؛ اما نکته مهمی که وجود دارد اصول برنامه ریزی و آمادگی آزمون یوس است. ما در ادامه قصد داریم برخی نکات مهم را که می‌تواند به موفقیت شما در آزمون یوس کمک کند، بررسی کنیم.

در ابتدا باید بدانید که آزمون یوس نیز مانند هر آزمون دیگری دارای سوالات تستی است. از طرف دیگر همانطور که می‌دانید سوالات آزمون یوس بیشتر از دروس مفهومی است و به همین دلیل یادگیری نکات تستی نیز می‌تواند به شما کمک بسیاری نماید. با یادگیری نکات مربوط به پاسخ‌دهی سریع به آزمون تستی می‌توانید در مدت زمان کمتری به تعداد بیشتری از سوالات پاسخ دهید.

اهیمت برنامه ریزی آزمون یوس

 

برای اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون یوس کلیک کنید.

 

مدیریت زمان در برنامه ریزی آزمون یوس

تعیین ساعات مطالعه برای آزمون یوس می‌تواند موضوعی چالش برانگیز باشد. زیرا تعداد ساعات مطالعه بستگی به تعداد روزهای باقی مانده تا آزمون دارد. طبیعی است هر چه تعداد روزهای بیشتری تا آزمون مانده باشد شما می‌توانید ساعت‌های مطالعه خود را سبک‌تر تنظیم کنید. همه از خود می‌پرسند آزمون یوس سخت است؟ پاسخ ساده این است که خیر، آزمون یوس از نظر سطح سوالات از کنکور سراسری ایران بسیار راحت‌تر است.

مورد بعدی که در تعیین تعداد ساعت‌های مطالعه در نظر گرفته می‌شود، سطح علمی داوطلب است. شاید داوطلبی با هفته‌ای 20 ساعت مطالعه ریاضی بتواند تمامی سوالات این درس را پاسخگو بدهد، اما در مقابل داوطلبی دیگر نیاز باشد چندین برابر مطالعه بیشتری داشته باشد. پس این مورد را نیز در تعیین ساعت توجه داشته باشید.

با کسب مشاوره و ثبت نام در موسسه یوسلند، کارشناسان ما صمن ارزیابی سطح علمی دوره دبیرستان و سطح زبان انگلیسی شما، برنامه ریزی آزمون یوس مختص به شما برای ورود به دانشگاه مورد علاقه‌تان را در اختیارتان می‌گذارند. از این طریق با رسیدن به روز آزمون، هم می‌توانید در تهران آزمون بدهید و هم در ترکیه و در شهر و دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید. 

در ادامه مراحل اولیه شروع برنامه ریزی آزمون یوس برای داوطلبان تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه بررسی شده است.

مرحله 1. یک تقویم آماده کنید

همان ابتدا، قبل از این‌که درگیر مطالعات یا سایر فعالیت‌های خود شوید، یک تقویم تهیه کنید. تقویم دوره‌ای شما می‌تواند شبیه یک تقویم ماهانه معمولی باشد یا می‌تواند قالب متفاوتی را به کار گیرد. بعد از تهیه تقویم، روز شروع و روز آزمون را حتی اگر شده به صورت حدودی در آن مشخص کنید.

مدیریت زمان در برنامه ریزی آزمون یوس

مرحله 2. یک برنامه هفتگی تهیه کنید

هر کلاسی را که برای هر روز هفته دارید در تقویم خود بنویسید.

به تقویم خود نگاهی بیندازید و موارد تقویم هفتگی خود را که باید تکمیل شوند یا در آن هفته اتفاق می‌افتند (مثلاً تکالیف، آزمون‌ها، رویدادها و غیره) یادداشت کنید.

برگردید و تمام یادداشت‌های کلاس و برنامه هفته قبل خود را مرور کنید تا ببینید آیا چیزی وجود دارد که باید به برنامه این هفته اضافه کنید یا خیر.

هرگونه فعالیت خارج از مدرسه و فوق برنامه‌ای را که در هفته آینده در آن شرکت خواهید کرد به برنامه هفتگی خود اضافه کنید.

روز و ساعت هر تکلیف، جلسه مطالعه، گروه کاری یا پروژه‌ای را که در طول هفته تکمیل می‌کنید یادداشت کنید.

مرحله 3. یک برنامه روزانه تهیه کنید

ممکن است تصور کنید یک تقویم دوره‌ای و برنامه هفتگی برای مدیریت موثر زمان شما کافی است، اما اینطور نیست. باید یک برنامه روزانه هم تهیه کنید. هر روز عصر، یک برنامه روزانه برای روز بعدی آماده کنید. وظایف و کارهایی که در طول روز بعدی باید به آن برسید را به صورت مختصر یادداشت کنید و در پایان هر روز قبل از یادداشت برای روز بعد، نگاه کنید از روز جاری چه کارهایی باقی مانده است.

آزمون یوس ترکیه برای چه افرادی مناسب است؟

همان‌طور که گفته شد، آزمون یوس مختص افرادی است که شهروند ترکیه نیستند و می‌خواهند در دانشگاه‌های ترکیه تحصیل کنند. به صورت کلی براساس قانون آموزش و پرورش و اداره مهاجرت ترکیه، گروه‌های زیر واجد شرایط شرکت در آزمون یوس هستند.

🔷  تمامی افراد دارای تابعیتی غیر از ترکیه

🔷 دارندگان کارت آبی

🔷 خارجی‌هایی که تابعیت ترکیه را دریافت کرده‌اند

🔷 شهروندان ترکیه‌ای که تحصیلات متوسطه خود را در هر کشوری خارج از ترکیه و قبرس شمالی آغاز کرده‌اند.

🔷 دانش آموزان ترک که تحصیلات متوسطه خود را در هر کشور خارجی به جز قبرس شمالی تکمیل می‌کنند.

🔷 شهروندان قبرس شمالی که در قبرس شمالی زندگی می‌کنند و تحصیلات متوسطه خود را در قبرس شمالی به پایان رسانده‌اند و نتایج آزمون GCE AL را دارند.

شرایط ثبت نام آزمون یوس ترکیه چیست؟

داوطلبان باید فارغ التحصیل باشند یا یک سال تا پایان دوره متوسطه یا مدرسه معادل آن باقی مانده باشد. پذیرش دانشجویان کاملا بر اساس معیارهایی است که دانشگاه تعیین کرده است. از آن‌جایی که هرد انشگاه خود مجری برگزار کننده آزمون یوس است، پس شرایط و تاریخ ثبت نام و حتی تعداد سوالات هر دانشگاه ممکن است با دیگری تفاوت داشته باشد. می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به آزمون یوس سال جاری را در وب سایت دانشگاهی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید پیدا کنید.

بعلاوه، داوطلبان باید از سطح معقولی از زبان انگلیسی و ترکی استانبولی برخوردار باشند. مدرک آیلتس از داوطلبان آزمون یوس گرفته نمی‌شود ولی باید بتوانید به سوالات آزمون پاسخ دهید. اگر سطح زبان ترکی استانبولی شما در آزمون یوس ترکیه به حد نصاب نرسد، دانشگاه مقصد یک دوره آموزش زبان ترکی برای شما در نظر می‌گیرد که شرکت در آن اجباری است.

شرایط ثبت نام آزمون یوس ترکیه چیست؟

 

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت یوس ترکیه کلیک کنید.

آمادگی برای آزمون یوس

دانشگاه های ترکیه هر ساله آزمونی به نام YÖS برگزار می کنند تا دانشجویان کشورهای دیگر را جذب کنند. همانند کنکور سراسری ایران، متقاضیانی که برای آزمون ایالات متحده آماده می شدند، از قبل با چندین داوطلب برای کسب نمره قبولی رقابت می کردند.
سپس بر اساس نمرات کسب شده به انتخاب رشته در دانشگاه های ترکیه می پردازند. اما از سال 2010 آزمون YS توسط دانشگاه ها برگزار می شود و هر دانشگاه به طور مستقل آزمون خود را برگزار می کند.

چرا باید در آزمون های یوس شرکت کنیم؟

آزمون یوس مشابه کنکور ایران و راهی برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه می باشد، البته کسانی که قصد تحصیل در یکی از دانشگاه های ترکیه را دارند ابتدا باید در این آزمون نمره قبولی را کسب کنند. بدین منظور داوطلبان برای آمادگی در آزمون یوس بهتر است با دوره های آمادگی برنامه ریزی آزمون یوس در یوسلند آشنا شوند.

سوالات امتحانی یوس

به طور کلی سوالات این آزمون را می توان به دو دسته ریاضی، هندسه و هوش تقسیم کرد. سوالات ریاضی شامل 80 سوال است که داوطلبان باید در 120 دقیقه به آنها پاسخ دهند. سوالات 5 گزینه دارند.

مدارک لازم جهت ثبت نام در آزمون

برای ثبت نام در آزمون یوس، داوطلب باید پاسپورت، عکس، اصل و اصل مدارک تحصیلی و ترجمه مدارک را تهیه کرده باشد.

شانس قبولی در آزمون چقدر است؟

قبولی در آزمون بستگی به تلاش و آمادگی داوطلب . همچنین برنامه ریزی آزمون یوس دارد، اما اگر بخواهیم با کنکور ایران مقایسه کنیم، شانس زیادی برای قبولی در تمامی رشته ها از جمله پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … دارید. زیرا تعداد شرکت کنندگان این آزمون بسیار کمتر از شرکت کنندگان کنکور ایران، حدود 2 درصد است.

چگونه برای امتحانات در آمریکا آماده شویم؟

دو راه برای آماده شدن برای آزمون یوس وجود دارد، راه اول حضور در کالج های ترکیه است که بسیار گران است. علاوه بر هزینه زیاد، از آنجایی که تحصیل آنها به زبان ترکی است، داوطلب به جای مطالعه دروس اصلی ریاضی، هندسه و هوش، به زبان ترکی می پردازد.
گزینه دوم شرکت در کلاس های آنلاین آزمون یوس آکادمی یوسلند می باشد.

توصیه‌های دانش آموزان سابق درباره برنامه ریزی آزمون یوس ترکیه

🔶 سعی کنید به محض حل شدن سوال، پاسخ را روی برگه پاسخنامه سایه بزنید. زیرا اگر سایه زنی را به انتها رها کنید تا ده دقیقه طول می‌کشد و ممکن است به دلیل عجله در سایه زدن به اشتباه سایه بزنید.

🔷 علامتی را در کنار شماره سوالی که قادر به حل آن نیستید روی پاسخنامه قرار دهید تا بتوانید سوالاتی را که پاسخ نداده‌اید (سریع‌تر از ورق زدن بین برگه‌های سوال) را بدانید و در صورت داشتن وقت به آن‌ها مراجعه کنید.

🔶 در صورتی که سؤالاتی دارید که نمی‌توانید به آنها پاسخ دهید، اگر دانشگاه از سیستم حذف یک پاسخ صحیح به ازای هر چهار پاسخ اشتباه پیروی می‌کند (نمره منفی در آزمون‌های تستی)، آن‌ها را بدون سایه رها کنید. (در صورت وجود قانون نمره منفی، در راهنمای ثبت نام آزمون دانشگاه مورد نظر ذکر می‌شود.)

🔷 از نتیجه آزمون یوس ترکیه برای سنجش درخواست‌های پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه استفاده می‌شود. تا سال 2011 آزمون یوس توسط موسسه OSYM سازماندهی می‌شد. اما پس از این تاریخ، شورای آموزش عالی از هر دانشگاهی خواست تا شرایط پذیرش دانشجوی خارجی را تعیین کند. پس از آن، هر دانشگاه‌ب شرایط پذیرش مختص به خود را تعیین می‌کنند.

اخبار پیرامون برنامه ریزی آزمون یوس

🎉 با مطالعه نمونه سوالات سال قبل، از ساختار آزمون مطلع شوید تا هنگام جلسه آزمون اصلی، همه‌چیز برایتان آشنا باشد:

🔶 ساختار ابتدایی آزمون YOS از بخشی به نام GENERAL ABILITY تشکیل می‌شود. وزن این سوالات با توجه به هر دانشگاهی متفاوت است، اما 40% و 60% کل سوالات را شامل می‌شود. این سوالات درباره هوش و تفکر منطقی است و پاسخ‌دهی به آن‌ها اصلا مشکل نیست.

🔷 سوالات ریاضی و هندسه سوالاتی هستند که مهارت‌های ساده و کمی را می‌سنجند. وزن اینها 30% – 40% ریاضی و 10% – 20% هندسه در بین کل سوالات می‌باشد.

مثلا اگر می‌خواهید در دانشگاه استانبول پزشکی بخوانید، نمونه سوالات آزمون یوس دانشگاه استانبول را از سایت دانشگاه دانلود کنید. با اینکار در واقع یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه ریزی آزمون یوس را انجام داده‌اید. همان‌طور که گفته شد، سوالات آزمون یوس مفهومی هستند و هرچه بیشتر نمونه سوال تهیه کنید، برای آزمون آماده‎‌تر هستید.

مشاوره برنامه ریزی آزمون یوس

برنامه‌ریزی آزمون یوس مربوط به طرح جامع رتبه‌ها و برنامه‌ریزی آزمون یوس است. این طرح جهت ارزیابی و انتخاب دانشجویان برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آزمون شامل سوالاتی درباره موضوعات مختلف از جمله ریاضیات، فیزیک، شیمی، زبان ترکی و زبان انگلیسی است.

برنامه‌ریزی آزمون یوس براساس سطح دانش و توانایی هر دانشجو تعیین می‌شود. با توجه به نتایج آزمون، دانشجویان بر اساس رتبه‌بندی قبولی به دانشگاه‌های مختلف ترکیه منتقل می‌شوند. این رتبه‌بندی بر اساس نمرات آزمون یوس و نمرات دروس دوره دبیرستانی دانشجو تعیین می‌شود.

برنامه‌ریزی آزمون یوس شامل مراحل مختلفی است. ابتدا دانشجو باید ثبت نام خود را در آزمون یوس انجام دهد. سپس برای آمادگی برای آزمون، باید به صورت جدی و مداوم درس بخواند و تمرین کند. برنامه‌ریزی مناسب و تعیین اهداف و زمانبندی صحیح نقش مهمی در موفقیت دانشجو در آزمون دارد.

همچنین، برنامه‌ریزی آزمون یوس شامل استراتژی‌های خاصی نیز می‌شود. به عنوان مثال، دانشجو باید با سوالات قبلی آزمون آشنا شود و تمرین کند. همچنین، استفاده از منابع درسی مناسب و مطالعه جامع و دقیق از دروس مرتبط با آزمون نیز اهمیت دارد.

در نهایت، برنامه‌ریزی آزمون یوس نیازمند تمرکز و انگیزه قوی از سوی دانشجو است. با تمرکز بر درس خواندن و تمرین، دانشجو می‌تواند بهترین عمل‌کرد را در آزمون یوس داشته باشد و به رتبه مورد نظر خود دست یابد.

مشاوره برنامه ریزی آزمون یوس

برای اطلاعات بیشتر از تجربیات آزمون یوس کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

موضوع مورد بحث ما در این مطلب، نحوه برنامه ریزی آزمون یوس بود. ما سعی کردیم به بررسی تمامی نکات مهم و مرتبط با برنامه ریزی آزمون یوس، جهت کسب نمره لازم برای انتخاب رشته در دانشگاه‌های ترکیه پرداخته و همچنین سعی شد با نشان دادن روش‌های برنامه ریزی مناسب، کمک‌تان کنیم نتیجه دل خواه‌تان را از این آزمون بگیرید. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با برنامه ریزی آزمون یوس داشتید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه، می‌توانند با ثبت نام در کالج یوسلند ظرف کم‌تر از یک سال آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون یوس ترکیه را بدست آورند. برنامه ریزی آزمون یوس برای هر داوطلب تخصص کارشناسان ما در مجموعه یوسلند است. چه نقطه ضعفتان در زبان انگلیسی باید و چه در دروس پایه، با پشت سر گذاشتن کالج یوسلند دیگر آن نقطه ضعف را نخواهید داشت و پذیرش شما در یکی از دانشگاه‌های ترکیه تقریبا تضمینی است.

 

برای دریافت PDF مقاله کلیک کیند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *