آزمون YOS

چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ 10 راز رتبه ها | یوسلند

چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟

چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ این سوال بسیاری از داوطلبانی است که قصد تحصیل در دانشگاه‌های مطرح ترکیه در مقاطع مختلف کارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری را دارند. آزمون یوس یکی از آزمون های مهم ورودی دانشگاه های ترکیه است که داوطلبان قبل از اخذ پذیرش باید حتماً در این آزمون شرکت کنند.

تعداد شرکت کنندگان آزمون یوس زیاد هستند و همه داوطلبان باید با آمادگی قبلی خود را برای این امتحان سخت آماده کنند. چنانچه شما داوطلبان عزیز کنکور یوس ترکیه در ارتباط با این سوال که چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ نیازمند دریافت راهنمایی هستید، می توانید با کارشناسان ما در مجموعه یوسلند در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند و در مسیر قبولی آزمون شما را یاری نمایند.

 معرفی آزمون یوس ترکیه

👈 آزمون یوس یکی از آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه می باشد که تا  سال ۲۰۱۰ در یک زمان و یک روز در همه دانشگاه های مهم ترکیه برگزار می‌شد. اما از سال ۲۰۱۲ به بعد بر مبنای قوانین جدید این کشور، هر دانشگاه مستقلاً و به صورت جداگانه آزمون یوس را برگزار می‌کند. این آزمون دارای سه بخش هندسه، هوش و ریاضی است که داوطلبان باید در تمام این مباحث نمره حد نصاب را کسب کنند تا بتوانند پذیرش دانشگاه ترکیه را دریافت نمایند.

چنانچه داوطلبان نتوانند در این آزمون موفق شوند، این به معنی عدم پذیرش آنها در دانشگاه ترکیه می باشد. هم اکنون این آزمون در کشورهای ترکیه، ایران، مصر و آلمان برگزار می گردد. اما از آنجا که بسیاری از داوطلبان این سوال را دارند که چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ در ادامه توضیحاتی در ارتباط با مراحل کسب آمادگی این آزمون و همچنین نکاتی که باید برای قبولی در این آزمون رعایت کنید را به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

 معرفی آزمون یوس ترکیه

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در آزمون تعیین سطح یوس بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

راه های کسب آمادگی در آزمون یوس

👈 اگر شما متقاضیان تحصیل در ترکیه این دغدغه را دارید که چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ باید بگوییم برای اینکه بتوانید در آزمون یوس به موفقیت برسید و خود را برای آزمون آماده کنید، دو روش وجود دارد. روش اول این است که شما در کلاس ‌ها و دوره‌ های آموزشی موسسات مختلف سراسر کشور شرکت کنید. روش دوم این است که در کالج های کشور ترکیه حضور یابید و دره های مختتلف را فرا بگیرید.  طریق شرکت در کالج های کشور ترکیه برای دانشجویان بین المللی ریسک بالایی دارد، چراکه آموزش در این کلاس ها به زبان ترکی می باشد و ممکن است بسیاری از افراد متقاضی از کشورهای دیگر فهم درستی از سوالات نداشته باشند.

سوالات آزمون یوس مربوط به ریاضی، هوش و هندسه هستند و پیچیدگی زیادی ندارند. با کسب آمادگی بیشتر در آزمون های آزمایشی می توانید راحت تر به سوالات پاسخ دهید. سوالات هوش و منطق آزمونی برای سنجش تفکر منطقی و توان پاسخ دادن به پرسش ها به زبان انگلیسی و ترکی می باشد.

علاوه بر این سطح سوالات هندسه و ریاضیات آزمون یوس بالا نیست و بسیاری از داوطلبان می توانند به راحتی از پس سوالات برآیند. برای آن دسته از افرادی که این سوال را می‌پرسند چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ در ادامه 10 راز رتبه های برتر این آزمون سخت و مهم ترکیه را به شما ارائه خواهیم داد.

 10 راز رتبه های برتر آزمون یوس ترکیه

👈 بسیاری از داوطلبانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه های ترکیه هستند، باید در آزمون یوس که به عنوان یکی از آزمون های مهم دانشگاه های ترکیه می‌باشد، حضور یابند. برای آن دسته از افرادی که می خواهند بدانند چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ آشنایی با ۱۰ راز رتبه های برتر این آزمون بسیار می تواند موثر باشد تا بتوانند با آمادگی بیشتری در این امتحان حاضر شده و با نحوه پاسخ دادن به سوالات آشنایی بیشتری داشته باشند. ۱۰ راز رتبه های برتر آزمون یوس شامل موارد زیر می باشد:

 شرکت در کلاس های آمادگی آزمون یوس

از مهمترین عواملی که باعث قبولی در آزمون یوس می شود، شرکت در آزمون ها و کلاس های آمادگی می باشد. هر چقدر که بتوانید در دوره ها و کلاس های مختلف شرکت کنید، راحت تر می توانید از پس مباحث مختلف ریاضی، هوش و هندسه برآیید.

برای مباحث ریاضی آزمون یوس قطعا به تمرین و تکرار نیاز دارید و اگر بتوانید در کلاس های آمادگی آزمون شرکت کنید، با تسلط بیشتری توانید به سوال ها پاسخ دهید. کلاس های آمادگی آزمون از جمله کلاس آنلاین یوس در سراسر کشور در ایران و ترکیه برگزار می شود. هزینه کلاس های حضوری آزمون یوس از ۲۰ میلیون تومان شروع می ‌شود و تا ۴۰ میلیون تومان متغیر می باشد و در کشور ترکیه این مبلغ تا ۷ هزار دلار برای شما برآورد می شود.

پس می توان گفت یکی از اصلی ترین راه برای اینکه چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ شرکت در کلاس های معتبر آزمون یوس می باشد. ما به شما کلاس های آنلاین را پیشنهاد می کنیم تا در زمان و وقت شما صرفه جویی شده و در هر زمان بتوانید از امکانات این کلاس ها برخوردار باشید و همچنین در هر زمان از شبانه روز از مشاوره های این کلاس ها برخوردار شوید. جهت اطلاع از کلاس های آنلاین آمادگی کلاس های بوس با مشاورین یوسلند در ارتباط باشید.

توجه به حد نصاب رتبه برای هر رشته و دانشگاه

داوطلبانی که در آزمون یوس شرکت کرده اند، توصیه می‌کنند که به حداقل نمره قبولی در آزمون یوس دقت داشته باشند. حداقل نمره‌ای که باید بدست آورید ۵۰ است و اگر این نمره حداقلی را کسب نکنید، قادر به انتخاب رشته نخواهید بود. اما بیشتر افرادی که متقاضی تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی هستند، حداقل نمره قبولی برای آنها ۹۰ می باشد.

اما در حالت کلی نمره قبولی بسیار به دانشگاه مقصد بستگی دارد. مثلاً در دانشگاه استانبول، آنکارا و آک دنیز و برخی از دانشگاه دیگر، تعداد افرادی که نمره 100 راه اخذ می ‌کنند بسیار است و بعضی دانشگاه ها نمره دبیرستان و مدرک را نیز ملاک پذیرش قرار می دهند.

همچنین نمره آزمون یوس در ترکیه از نمره ۱۰۰ تعیین می‌شود. در این آزمون، هرچقدر متقاضیان بیشتر پاسخ اشتباه دهند، یک جواب درست از سوالات حذف می‌شود. احتمال قبولی در آزمون یوس بر اساس پاسخ‌های صحیح و نمره منفی محاسبه می‌شود.

برای قبولی در آزمون یوس، نمره نزدیک‌تر به ۱۰۰ لازم است. نمره قبولی در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی حداقل ۹۹ یا ۹۸ است.

آشنایی حداقلی با زبان ترکی

متقاضیانی که می خواهند در آزمون یوس شرکت کنند و مهارت زبان ترکی را ندارند، باید در صورت لزوم در دوره ‌های آمادگی زبان ترکی شرکت نمایند و مهارت های لازم را کسب کنند. برخی از دانشگاه‌ های خصوصی ترکیه به جای بخش دوم سوال ها که درک نگارش زبان ترکی می باشد، نمره های زبان انگلیسی متقاضی را لحاظ خواهند کرد.

در واقع اگر متقاضی دارای نمره لازم از آزمون های زبان انگلیسی معتبر باشد، می تواند به بخش دوم سوالات پاسخ ندهد. اما یکی از مهمترین تجربه هایی که رتبه های برتر آزمون یوس دارند این است که با زبان ترکی آشنایی پایه ای داشته باشید.

 انتخاب صحیح منابع آزمون یوس

برای شرکت در آزمون ثبل از هر چیز باید از منابع معتبر برای مطالعه استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که می تواند به موفقیت شما در آزمون یوس کمک کند، انتخاب منابع درست و دقیق آزمون است. اما بسیاری از این مطالب ناقص بوده و یا به روز نیستند. علاوه بر این آشنایی با نمونه سوالات یوس که مورد تایید تمام دانشگاه های ترکیه است، می تواند در موفقیت شما تاثیرگذار باشد.

 10 راز رتبه های برتر آزمون یوس ترکیه

اطلاعیه

اگر منابع آزمون یوس را هوشمندانه و دقیق انتخاب کنید، شانس قبولی شما بیشتر خواهد بود.

 

 نحوه پاسخ دادن به سوالات

اگر می خواهید بدانید چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ باید فراموش نکنید اگر هنگام پاسخ دادن به سوالات نمی توانید از جواب صحیح مطمئن نیستید، سوال را رها کرده و سراغ سوال بعدی بروید، چراکه در انتهای آزمون وقت دارید به سوالاتی که پاسخ نداده اید، باز گردید. در این شرایط دو راه وجود دارد؛ در صورتی که دانشگاه نمره منفی برای هر سوال لحاظ کرده باشد، بهتر است پاسخ ندهید. اما اگر سوال نمره منفی نداشت، می توانید بین دو گزینه ای که شک دارید، یکی را انتخاب کنید.

بهره گیری از تست های تالیفی سال های گذشته

یکی از پاسخ های چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ بهره گیری از تست های تالیفی سال های گذشته می باشد. در برخی از منابع آزمون یوس تنها به سوالات تستی سال های قبل اشاره شده است. در حالی که برخی از منابع شامل تست های ترکیبی و تست های تالیفی سال های قبل نیز می باشند.

کتاب هایی که مجموعه تست های آزمون های سال قبل را دارند، برای شما بسیار مناسب هستند. اما در طول دوران مطالعه حتماً از منابعی استفاده کنید گه تست های تالیفی نیز دارند، چرا که این کار می‌تواند تسلط شما را بر مباحث بیشتر کند.

 آشنایی با توزیع سوالات آزمون یوس

آن دسته از افرادی که این سوال را دارند که چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ باید بدانند که ابتدا باید با نوع توزیع سوالات آشنایی داشته باشید. محتوای امتحان آزمون یوس شامل ۴۵ سوال با مهارت ‌های عمومی، تست ریاضی و هندسه می باشد. زمان امتحان بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دقیقه برنامه‌ریزی شده است. بنابراین سعی کنید قبل از هر چیز به هرکدام از بخش ها و نوع توزیع سوالات تسلط کافی داشته باشید.

 به رشته هایی که نیاز به مدرک آزمون یوس دارند دقت کنید

داوطلبانی که در آزمون یوس قبول شده اند، می توانند در دانشگاه های خصوصی و دولتی ادامه تحصیل دهند. توجه داشته باشید که آزمون یوس برای هر کدام از رشته ها متفاوت است. پذیرش در برخی از دانشگاه‌ها در برخی از گروه‌های آزمایشی با شرایط خاص صورت می‌گیرد و این شرایط بیشتر در رشته‌ های هنرهای زیبا و موسیقی لحاظ می‌ شود.

در این شرایط دانشجویان باید با آزمون استعدادیابی ویژه گزینه شوند. یکی دیگر از حوزه‌ها دانشگاه های نظامی و پزشکی است که آن ها نیز با شرایط خاص در موسسات پذیرفته می‌شوند. بنابراین هنگامی که می خواهید در آزمون شرکت کنید، به رشته مورد نظر خود نیز دقت داشته باشید.

 بر روی سوالات آزمون تسلط کافی داشته باشید

زمانی که این سوال برای شما پیش می آید که چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید در نظر بگیرید توجه به سوالات آزمون از منابع موثق است. شما با یادگیری سوالات و پاسخ آنها، می توانید بر روی مباحث و تست های مختلف هوش، ریاضی و هندسه تسلط کافی داشته باشید.

براساس تجربه رتبه های قبولی آزمون، اگر بر روی مباحث مسلط باشید، شانس قبولی بیشتری خواهید داشت. لذا سعی کنید هنگام مطالعه از نوشتن نکات مهم غافل نشوید.

آزمون یوس در ترکیه شامل دو بخش است. بخش اول این آزمون شامل دروس ریاضی و هوش است و دارای حدود ۸۰ سوال است. هر دانشگاه می‌تواند تعداد سوال‌های هر بخش را به دلخواه خود تعیین کند.

بخش اول آزمون یوس ترکیه شامل ۴۵ سوال هوش و ۳۵ سوال ریاضی است و زمان پاسخ‌گویی به این بخش حدود ۹۰ دقیقه است. بخش دوم آزمون یوس در ترکیه مربوط به درک نگارش زبان ترکی است و زمان پاسخ‌گویی به آن حدود ۶۰ دقیقه است.

به هیچ عنوان سوالات ریاضی را به صورت ذهنی حل نکنید

همانگونه که اشاره شد آزمون یوس از سه بخش ریاضی، هندسه و هوش تشکیل شده است که شما باید در هرکدام از این بخش ها نمره حد نصاب را کسب کنید. یکی از تجربیاتی که می تواند در آزمون به کار شما بیاید، این است که سوالات ریاضی را به صورت ذهنی حل نکنید و حتما راه رسیدن به پاسخ را یادداشت کنید.

به سطح سختی و آسانی سوالات آزمون یوس دقت کنید

یکی از مواردی که باید هنگام شرکت در آزمون یوس مد نظر داشته باشید،  این است که به سختی و آسانی سوالات توجه کنید. سختی و آسانی سوالات آزمون یوس ترکیه به این صورت است:

سوالات دشوار آزمون ۱۰ درصد

سوالات بسیار آسان آزمون ۲۰ درصد

سوالات آسان آزمون ۴۰ درصد

سوالات عادی آزمون ۲۰ درصد

سوالات بسیار دشوار  10 درصد

اطلاعیه

داوطلبانی می توانند در آزمون یوس موفق شدند که بیشترین پاسخ صحیح را داشته باشند، فارغ از اینکه سوال ها سخت یا آسان باشند.

توجه به نحوه مطالعه منابع

اگر این سوال را دارید که چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ یکی از راه های قبولی در آژمون، توجه به چگونگی مطالعه منابع است . از آنجا که هر دانشگاه روش خاص خود را برای طرح سوالات دارد، ممکن است افرادی نتوانند به تمام سوالات پاسخ دهند. پس مد نظر داشته باشید که اگر چه گفته می شود سوالات آزمون سخت نیست و همه می‌توانند با آنها جواب دهند. اما همیشه در آزمون های سراسری سوالاتی وجود دارند که افراد با نحوه پاسخ دادن به آنها آشنا نیستند. به این مورد توجه داشته باشید تا هنگتام مواجه با این دست سوالات اعتماد به نفس خود را از دست ندهید.

پس از اطلاع از ده راز در خصوص چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ در صورت هر گونه پرسش و یا مشاوره و قبولی تضمینی با مشاورین یوسلند تماس حاصل فرمایید.

 مدارک ضروری برای شرکت در آزمون یوس کدام اند؟

👈 پس از اطلاع از اینکه چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟  باید مدارکی را نیر برای این آزمون فراهم نمایید.

افرادی که متقاضی شرکت در آزمون یوس ترکیه و ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشند، باید یکسری مدارک را در سایت هر کدام از دانشگاه هایی که برگزارکننده آزمون هستند، ارائه دهند.

از جمله مدارک لازم برای آزمون یوس می توان مدرک دیپلم متوسطه یا گواهی اشتغال به تحصیل در سال سوم دبیرستان است.

از دیگر مدارک می توان به داشتن پاسپورت معتبر و عکسی که اخیراً گرفته شده است، اشاره نمود. علاوه بر این داوطلبان باید رسید واریز هزینه آزمون یوس را نیز ارائه کنند.

 شرایط سنی شرکت در آزمون یوس ترکیه

 

شرایط شرکت در آزمون یوس ترکیه 

👈 برای اینکه بدانیم چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ باید شرایط این آزمون را بدانیم. شرایط شرکت در آزمون یوس ترکیه به شرح زیر می باشد:

– متقاضی باید شهروند ترکیه نباشد و باید یک متقاضی بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه باشد.

– متقاضی باید فارغ التحصیل از دبیرستان باشد یا در سال سوم دبیرستان در حال تحصیل باشد. –

اگر متقاضی در ترکیه متولد‌شده‌ و سپس از تابعیت این کشور خارج‌شده‌ و در کشور دیگری زندگی کرده باشد، برای شرکت در آزمون YOS در ترکیه باید مجوز لازم را از وزارت خارجه ترکیه دریافت کند. پس فراموش نکنید برای اینکه بدانید چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ باید تمامی شرایط لازم را داشته باشید.

 شرایط سنی شرکت در آزمون یوس ترکیه

👈تا اینجا به سوال بسیاری از متقاضیان تحصیل در ترکیه که چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ پاسخ دادیم. اما فراموش نکنید توجه شرایط سنی آزمون یوس نیز بسیار اهمیت دارد. شما برای شرکت در این آزمون باید محدودیت های سنی شرکت در آزمون را مد نظر داشته باشید. این آزمون دارای محدودیت سنی زیر ۱۶ سال است.

متقاضیانی که ۱۶ ساله هستند، نمی‌توانند در این آزمون شرکت کنند و حتماً باید ۱۸ سال آنها کامل شود و سپس در وارد پروسه نام نویسی برای آزمون شوند. اعتبار این آزمون دو سال می باشد. بنابراین متقاضیانی که زیر ۱۸ سال دارند، عملاً نمی‌تواند در این آزمون حضور یابند.

معرفی دانشگاه های برگزار کننده آزمون یوس

👈تا این قسمت مقاله با اینکه چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ آشنا شدید حال قصد داریم به معرفی دانشگاه های برگزار کننده آزمون یوس بپردازیم.

آزمون یوس تا سال ۲۰۱۰ به صورت یکپارچه در دانشگاه های کشور ترکیه در یک روز و در یک زمان برگزار می ‌شد. اما در سال‌ های اخیر طبق قوانین جدید دانشگاه های ترکیه، هر کدام از این موسسات مستقیم و به طور مجزا آزمون را برگزار می‌ نمایند. از مهم‌ترین دانشگاه‌هایی که آزمون آزمون را برگزار می کنند می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه اژه
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه مارمارا
  • دانشگاه سلجوق
  • دانشگاه آتاتورک
  • دانشگاه آکدنیز
  • دانشگاه مانیسا جلال بایار
  • دانشگاه قاضی آنتپ
  • دانشگاه رجب طیب اردوغان
  • دانشگاه ارجیس
  • دانشگاه آنادولا
  • دانشگاه جمهوریت
  • دانشگاه کوجالی
  • دانشگاه ساکاریا

معرفی دانشگاه های برگزار کننده آزمون یوس

برای آشنایی با نحوه برنامه ریزی آزمون یوس بر روی لینک کلیک کنید.

 

مشاوره در خصوص چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟

👈شانس قبولی در آزمون یوس به نحوه پاسخ‌گویی به سوال‌های این آزمون بستگی دارد. متقاضیانی که توانایی حل سوال‌های ریاضیات و هوش را داشته باشند، می‌توانند بیشتر سوال‌های آزمون را به درستی پاسخ دهند.

سوال‌های آزمون به زبان‌های انگلیسی و ترکی طراحی می‌شوند و متقاضیان با توجه به زبان منتخب خود در هنگام ثبت نام، می‌توانند به سوال‌های امتحان یوس به زبان انگلیسی یا ترکی پاسخ دهند.

شانس قبولی در آزمون یوس برای متقاضیان ایرانی حتی با معدل متوسط دبیرستان بالا است.

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه با زبان ترکی دارند، باید به سوال‌های زبان ترکی این آزمون پاسخ دهند. در واقع اگر متقاضی قصد تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان ترکیه را دارد و دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل است، نیاز به پاسخ‌گویی بخش سوال‌های زبان ترکی ندارد.

برای اخذ نمره قبولی در آزمون یوس، متقاضیان باید به منابع آزمون YOS ترکیه دسترسی داشته باشند.

به منظور افزایش شانس قبولی در آزمون یوس، متقاضیان می‌توانند منابع آزمون یوس ترکیه را دانلود و تمرین کنند. همچنین، با شرکت در کلاس آنلاین یوس ۲۰۲۱، متقاضیان می‌توانند آمادگی لازم برای اخذ نمره قبولی در آزمون یوس را کسب کنند.

برای دریافت اطلاعات درباره منابع آزمون یوس ترکیه، متقاضیان می‌توانند به سایت osym.gov.tr مراجعه و منابع آزمون یوس ترکیه را دانلود کنند. حال پاسخ چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ دانستید، برای قبولی تضمینی می توانید با مشاورین سامانه یوسلند در ارتباط باشید.

 خلاصه مطالب 

در این مقاله سعی کردیم به سوال بسیاری از داوطلبان که چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ پاسخ دهیم و 10 راز رتبه های برتر آزمون را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. آزمون یوس از مهمترین آزمون های ورودی کشور ترکیه می‌باشد که داوطلبان باید در سه بخش هوش، ریاضی و هندسه نمره حد نصاب را کسب کنند.

آشنایی با تجربه افرادی که دارای رتبه برتر در این آزمون هستند، می‌تواند بسیار به شما کمک کند و شما می توانید هنگام حضور در جلسه آزمون با تسلطط بیشتری به سوالات پاسخ دهید. چنانچه در ارتباط با این سوال که چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ نیازمند دریافت راهنمایی های بیشتر هستید، کافی است با کارشناسان ما در یوسلند تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 برای دانلود pdf مقاله چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ کلیک کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *