آزمون YOS

جزوه هوش آزمون یوس 2024 + {تجربه برترین ها} | یوسلند

جزوه هوش آزمون یوس

یکی از شروط اصلی پذیرش در دانشگاه های ترکیه، شرکت در آزمون یوس ترکیه می باشد. این آزمون میان ایرانیان آزمون شناخته شده ای است و افرادی که بخواهند برای تحصیل در ترکیه اقدام کنند باید منابع و جزوه هوش آزمون یوس ترکیه 2024 را تهیه کنند تا احتمال قبولی آنها در این آزمون افزایش پیدا کند. لازم است بدانید که ادامه تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی ترکیه منوط به شرکت در این آزمون می باشد و تنها افرادی می توانند به تحصیل در دانشگاه های ترکیه بپردازند که نمره قبولی را تا این آزمون دریافت کنند.

منابع و دروس آزمون یوس ترکیه

📚 در آزمون یوس مهارت های مختلف داوطلب بررسی می شود که زمینه های هوش، هندسه و ریاضی را شامل می شود. آن دسته از داوطلبان که بتوانند نمره حد نصاب را در این آزمون کسب کنند می توانند در دانشگاه های برتر ترکیه به تحصیل بپردازند. تهیه جزوه هوش آزمون یوس ترکیه که شامل نمونه سوالاتی متنوع از این سه موضوع می باشد تا حد زیادی به داوطلب در درک واضح تری از امتحان کمک خواهد کرد.

نکته: متقاضیان لازم است بدانند هر دانشگاه در ترکیه آزمون یوس مخصوص به خود را دارد و آزمون یوس به صورت سراسری برگزار نمی شود. به همین دلیل هر دانشگاه طراحی سوالات آزمون یوس مخصوص به خود را بر عهده دارد و این اتفاق باعث ایجاد تنوع سوالات و گاه سردرگمی افراد می شود اما جای نگرانی نیست. با بررسی جزوه هوش آزمون یوس ترکیه و مهم ترین سوالات این آزمون شانس موفقیت در آن بیشتر خواهد شد که در ادامه با منابع دسترسی به این سوالات آشنا خواهید شد.

 

اهمیت آزمون یوس ترکیه

 

اهمیت آزمون یوس ترکیه

دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه های برتر ترکیه موظف اند در آزمون تحت عنوان آزمون یوس شرکت کنند. این آزمون دو بخش شامل سوالات هوش-ریاضی و همچنین سوالات زبان ترکی دارد که مشخصا داشتن مهارت در این دو مورد به موفقیت در آزمون یوس کمک می کند. افرادی که در آزمون یوس شرکت می کنند باید حتما خارج از کشور ترکیه باشند و تابعیت این کشور را نداشته باشند. یکی از دیگر از شروط اصلی برای شرکت در آزمون، گذراندن دوره دبیرستان و یا متوسطه دوم می باشد، به این معنی که فرد باید مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی داشته باشد.

متقاضیانی که مایل به یادگیری زبان ترکی نباشند می توانند بجای زبان ترکی، زبان انگلیسی را بخوبی بیاموزند چرا که شرط تسلط به زبان ترکی اجباری نیست و تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد. اگر داوطلب بخواهد به زبان انگلیسی آموزش ببیند باید مدرک آیلتس داشته باشد.

یادگیری تکنیک‌ های تست‌ زنی و افزایش سرعت پاسخ‌دهی به سوالات نیز می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. از آن‌جایی که روش‌های تست زنی برای دروس هندسه و ریاضی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد، بهتر است حتماً این مورد را جدی بگیرید.

برای اطلاع از بودجه‌بندی آزمون یوس، کلیک کنید.

 

جزوه هوش آزمون یوس ترکیه

برگزاری آزمون یوس ترکیه توسط دانشگاه های مختلف گاهی باعث سردرگمی داوطلبان می شود که کدام منبع را مطالعه کنند؛ اما لازم است بدانید که با توجه به آزمونی که هر دانشگاه به صورت جداگانه برگزار می کند، نمره قبولی هر دانشگاه نیز متفاوت خواهد بود و یکسان نیست. در واقع هر دانشگاه یک نمره قبولی برای آزمون خود تعیین می کند. این حداقل نمره ای است که متقاضی با کسب آن می تواند در دانشگاه پذیرش شود و پس از آن قادر به انتخاب رشته است. در ادامه چند مورد از دانشگاه های ترکیه به همراه حداقل نمره قبولی برای ورود به آنها ذکر شده است. برای سایر دانشگاه ها باید تحقیق و بررسی بیشتری انجام دهید. در نظر داشته باشید که سقف نمره هر دانشگاه، 100 نمره است.

حداقل نمره برای قبولی در دانشگاه کارادنیز: برای قبولی در دانشگاه کارادنیز در سال 2021 داوطلب می بایست حداقل 40 نمره از 100 نمره را کسب می کرد. افراد در صورت کسب نمره ی 40 مجاز به انتخاب رشته می باشند.

⏪ حداقل نمره برای قبولی در دانشگاه استانبول: در دانشگاه استانبول نیز حد نصاب نمره برای تعیین رشته 40 از 100 می باشد. این دانشگاه امکان برگزاری آموزش غیرحضوری را نیز فراهم کرده که نمره ی قبولی برای شرکت در آموزش غیر حضوری 30 از 100 می باشد.

❗نکته: متقاضیان در نظر داشته باشند که دریافت نمره ی قبولی به معنای پذیرش صددرصدی نیست و پس از کسب نمره ی قبولی داوطلبان می توانند رشته مد نظر خود را انتخاب کنند. نتیجه انتخاب رشته تعیین کننده پذیرش یا عدم پذیرش قطعی می باشد.

حداقل نمره برای قبولی در آزمون یوس دانشگاه آتاتورک: کسب نمره ی 30 از 100 برای انتخاب رشته کفایت می کند.

حداقل نمره برای قبولی در آزمون یوس دانشگاه سلیمان دمیرل: این دانشگاه نیز مانند دانشگاه استانبول در دو شکل حضوری و غیرحضوری به آموزش دانشجویان پرداخته که حداقل نمره قبولی برای آموزش حضوری 40 و برای آموزش غیرحضوری 30 در نظر گرفته شده است. جزوه هوش آزمون یوس کمک شایانی به تمرین و کسب مهارت و در نتیجه قبولی در برترین دانشگاه های ترکیه می کند.

 

جزوه هوش کنکور yos

 

جزییات جزوه هوش آزمون یوس ترکیه

اگر منابع و جزوه هوش آزمون یوس ترکیه را در دست داشته باشید شانس بسیار بیشتری برای درک سوالات و آشنایی با آنها خواهید داشت اما ممکن است منابع زیادی را در دسترس داشته باشید و نتوانید آنها را بر اساس میزان اهمیت رتبه بندی کنید. به همین دلیل در میان منابعی که وجود دارند، مهم ترین آنها را برای شما جمع آوری کرده ایم.

📗 در دسته ی اول کتابهایی وجود دارند که برای شرکت در آزمون یوس طراحی شده اند مانند کتابها و جزوه هوش آزمون یوس  و IQ. درونمایه این نوع کتابها آشنایی با 45 تست در زمینه هوش آزمون یوس می باشد.

📘 دسته دوم کتابها برای تقویت ریاضیات استفاده می شوند که در آن انواع تست های ریاضی قرار داده شده است.

📙 و دسته سوم کتابها مربوط به آشنایی با زبان ترکی می شوند که شامل جمع آوری نمونه سوالات مرتبط با زبان ترکی می شود.

به عنوان جزوه هوش آزمون یوس ترکیه 2024 می توانید از کتابهای تخصصی این آزمون استفاده کنید مانند:

📍مجموعه سؤالات کتاب «YOS Practice Exam»

📍مجموعه سؤالات کتاب «YOS Intelligence Quantity (IQ) Practice Exams»

📍کتاب «YOS Questions and Answers Between 1981 and 2018»

📍نمونه سؤالات «YOS Mathematics 1-with Subject Explanations and Sample Questions with Solutions»

 

برای دریافت نمونه سؤالات ریاضی آزمون یوس ، کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

نهایتا با در دست داشتن جزوه هوش آزمون یوس ترکیه به پذیرش در دانشگاه های این کشور بسیار نزدیک خواهید شد و شانس شما برای تحصیل در دانشگاه های برتر ترکیه افزایش می یابد. جزییات بیشتر در خصوص جزوه هوش آزمون یوس ترکیه در مقاله بالا عنوان شد. شما می توانید سوالات خود در خصوص جزوه هوش کنکور yos را از طریق کامنت، و یا شماره های درج شده در سایت، با مشاوران آکادمی یوس در میان بگذارید.

 

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *