دانشگاه های ترکیه, دسته‌بندی نشده

تحصیل در رشته اتاق عمل در ترکیه 2024 {بورسیه و بدون آزمون} | یوسلند

تحصیل در رشته اتاق عمل در ترکیه

شرایط تحصیل در رشته اتاق عمل در ترکیه 2024 اعلام شد. در چند سال اخیر تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی در ترکیه متقاضیان زیادی پیدا کرده است. امکانات پیشرفته دانشگاه‌ها، اساتید مجرب، تضمین اشتغال پس از تحصیل، امکان کارآموزی حین تحصیل از دلایل محبوبیت تحصیل در رشته اتاق عمل در ترکیه می‌باشد. بورسیه اتاق عمل ترکیه از سوی دانشگاه‌های دولتی این شکور قابل دریافت است رشته اتاق عمل بدون کنکور ترکیه نیز در برخی از دانشگاه‌های خصوصی که جزو معتبرترین مراکز آموزشی این کشور هستند، ارائه می‌شود.

رشته اتاق عمل یا بیهوشی یک رشته در شاخه پیراپزشکی است که با انجام بی‌حسی موضعی یا عمومی، سبب ایمنی و راحتی و از بین بردن حس درد بیمار در حین جراحی می‌شود. بسیاری از متقاضیان در ارتباط با شرایط رشته اتاق عمل در ترکیه و بورسیه‌های اختصاص یافته به این رشته اطلاعات کافی ندارند. از این رو در ادامه این مقاله بیشتر در ارتباط به بررسی نحوه تقاضا برای تحصیل در رشته اتاق عمل در ترکیه 2024 خواهیم پرداخت.

شرایط تحصیل در رشته اتاق عمل در ترکیه 2024

🔶 تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی در ترکیه در دانشگاه‌های خصوصی و دولتی این کشور طرفداران زیادی دارد. بسیاری از افراد مایل به ادامه تحصیل در رشته اتاق عمل بدون کنکور ترکیه در سال 2024 هستند و سؤال دارند که بورسیه اتاق عمل ترکیه چگونه قابل دریافت است؟ و شرایط رشته اتاق عمل در ترکیه چیست؟

🔶 رشته اتاق عمل یا بیهوشی در زمره رشته‌های پردرآمد می‌باشد که برای مهاجرت نیز بازار خوبی دارد. از این رو علاقه‌مندان بسیاری متقاضی تحصیل در آن هستند. هر ساله دانشجویان بین الملل زیادی از جمله دانشجویان ایرانی برای دانشگاه‌هایی که ارائه دهنده این رشته می‌باشند، تقاضا می‌دهند. از مزایای مهم تحصیل در رشته اتاق عمل می‌توان به اعتبار مدرک رشته بیهوشی در ترکیه اشاره کرد. تحصیل در رشته اتاق عمل به دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی است. از این رو دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته بیهوشی در ترکیه به زبان ترکی، باید برای پذیرش رشته بیهوشی در آزمون تومر شرکت کنند و نمره حد نصاب درخواستی دانشگاه مقصد را به دست آورند. از سوی دیگر دانشجویانی که متقاضی تحصیل در رشته اتاق عمل در ترکیه به زبان انگلیسی هستند، باید مدرک معتبر زبان انگلیسی از جمله آیلتس و تافل را داشته باشند.

🔶 دانشجویان بین‌المللی که قصد ادامه تحصیل در رشته بیهوشی در ترکیه را دارند، باید نمره قبولی در آزمون یوس یا آزمون SAT را کسب کنند. البته افرادی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها دولتی ترکیه هستند، باید علاوه بر داشتن دیپلم و معدل قبولی بالای ۷۰ درصد در دوران دبیرستان، در آزمون ورودی دانشگاه نیز حضور یابند و نمره لازم را کسب کنند.

🔶 لازم به ذکر است که دانشگاه‌های خصوصی شرایط تحصیل بیهوشی در ترکیه را برای دانشجویان بین الملل فراهم می‌کنند. اما شرط آزمون را حذف کرده‌اند. از این رو دانشجویان می‌توانند در رشته‌های در رشته بدون کنکور بیهوشی یا براساس سوابق تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر پذیرش دریافت کنند. چنانچه شما قصد تحصیل در رشته بیهوشی در ترکیه 2024 را دارید، می‌توانید به راحتی در رشته اتاق عمل بدون کنکور ترکیه پذیرش خود را دریافت کنید.

اطلاعیه

برای تحصیل در رشته اتاق عمل در ترکیه باید شرایط اعلام شده دانشگاه را داشته باشید.

شرایط تحصیل در رشته اتاق عمل در ترکیه

فهرست دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته اتاق عمل در ترکیه 2024

دانشگاه‌های متعدد دولتی و خصوصی در ترکیه وجود دارند که رشته اتاق عمل را ارائه می‌کنند و امکان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر برای دانشجویان ترکی و خارجی فراهم است. داوطلبان می‌توانند متناسب با شرایط خود، تحصیل در رشته بیهوشی در یکی از دانشگاه‌های زیر را انتخاب کنند:

  • دانشگاه استانبول ( استانبول)
  • دانشگاه قاضی ( آنکارا)
  • دانشگاه حاجت تپه ( آنکارا)
  • دانشگاه دوکوز ایلول ( ازمیر)
  • دانشگاه اژه ( ازمیر)

در میان دانشگاه‌های خصوصی که امکان تحصیل در رشته اتاق عمل بدون کنکور ترکیه برای دانشجویان خارجی را به صورت بدون آزمون فراهم می‌کنند، می‌توان به دانشگاه هالیک استانبول، دانشگاه باشکنت آنکارا و دانشگاه نیشانتاشی استانبول اشاره نمود.

تحصیل رشته اتاق عمل بدون کنکور ترکیه 2024

تا اینجا در ارتباط با شرایط رشته اتاق عمل در ترکیه توضیح دادیم. اما بسیاری از افراد علاقه‌مند به تحصیل رشته اتاق عمل بدون کنکور ترکیه 2024 هستند. باید بگوییم در دانشگاه‌های خصوصی مورد تایید ترکیه رشته اتاق عمل بدون کنکور را ارائه می‌دهند. تحصیل در رشته اتاق عمل بدون کنکور ترکیه شرایط خاصی دارد و شما با ارائه نمودن مدرک دیپلم ۱۲ ساله دبیرستان می‌توانید در این رشته ادامه تحصیل دهید. از آنجا که فضای پذیرش در رشته‌های بدون آزمون در دانشگاه ترکیه به شدت رقابتی است، داوطلبانی می‌توانند در اولویت ثبت‌نام هستند که معدل بالاتری دارند.

در حال حاضر دانشگاه‌های خصوصی ترکیه در رشته‌های مختلف پیراپزشکی از جمله اتاق عمل، به صورت بدون آزمون پذیرش خواهند داشت و شما می‌توانید با ارائه مدارک مورد نیاز در دانشگاه‌های معتبر این کشور تحصیل کنید. اما در نظر داشته باشید که با اخذ پذیرش در رشته رشته اتاق عمل بدون کنکور ترکیه، بورسیه به شما تعلق نمی‌گیرد و باید تمکن مالی بالایی داشته باشید. بورسیه اتاق عمل ترکیه تنها از طریق دانشگاه‌های دولتی و به شرط شرکت در آزمون ورودی این دانشگاه‌ها و کسب نمره حد نصاب امکان پذیر است.

تحصیل رشته اتاق عمل بدون کنکور ترکیه

هزینه تحصیل در رشته اتاق عمل در ترکیه 2024

آن دسته از افرادی که شرایط رشته اتاق عمل در ترکیه را دارند، می‌توانند در رشته بیهوشی بدون آزمون شرکت کنند. اتاق عمل بدون کنکور ترکیه در دانشگاه‌های خصوصی و معتبر این دانشگاه ارائه می‌شود. اما قبل از هر چیز دانشجویان باید در ارتباط با میزان شهریه سالانه خود اطلاعات لازم را داشته باشند. در جدول زیر شهریه سال 2024 برخی از دانشگاه‌های که می‌توان از طریق آنها برای ادامه تحصیل در رشته بیهوشی در ترکیه اقدام کرد ارائه شده است.

شهریه سالانه برحسب لیر نوع دانشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت نام شهر دانشگاه
20000 دانشگاه دولتی هست آنکارا دانشگاه آنکارا
5000 دانشگاه دولتی هست ازمیر دانشگاه اژه
3800 دانشگاه دولتی هست ازمیر دانشگاه دوکوز ایلول
3760 دانشگاه دولتی هست استانبول دانشگاه مارمارا
48000 دانشگاه خصوصی هست آنکارا دانشگاه باشکنت
30000 دانشگاه خصوصی هست استانبول دانشگاه مدیپول استانبول
3500 دانشگاه دولتی نیست دیاربرکر دانشگاه دجله
36400 دانشگاه خصوصی هست استانبول دانشگاه باهچه شهیر
45000 دانشگاه خصوصی نیست استانبول دانشگاه بزمی عالم
65800 دانشگاه خصوصی هست استانبول دانشگاه آجی بادام

 

جهت آشنایی با بورسیه پیراپزشکی ترکیه وارد لینک شوید.

 

بورسیه اتاق عمل ترکیه 2024

آشنایی با شرایط دریافت بورسیه اتاق عمل ترکیه بسیار اهمیت دارد. برای دریافت بورسیه اتاق عمل ترکیه 2024 داوطلبان باید دارای شرایطی باشند، چرا که دریافت این بورسیه در مقاطع مختلف با یکدیگر متفاوت است. برخی از مهم‌ترین شرایط برای دریافت بورسیه اتاق عمل ترکیه شامل موارد زیر می‌باشد:

  • داوطلبان کی در مقطع کارشناسی درخواست داده اند، باید حتما ۷۰ درصد امتیاز را کسب کنند.
  • سن داوطلبان در مقطع کارشناسی نباید بالای ۲۱ سال باشد.
  • متقاضیان در مقطع کارشناسی ارشد باید حداقل ۷۵ درصد نمره قبولی را کسب کنند.
  • همه داوطلبانی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند، نباید سنشان بالای ۳۰ سال باشد.
  • متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری، حتما باید باید حتما ۷۵ درصد امتیاز را کسب کنند.
  • سن داوطلبان مقطع دکتری، باید حتما کمتر از ۳۵ سال باشد.
  • هیچ کدام از متقاضیان در سه مقطع، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نباید شهروند ترکیه باشند. علاوه بر این چنانچه در گذشته نیز شهروند ترکیه بوده، اند، باز هم امکان دریافت فاند را ندارند.

قابل ذکر است که تحصیل در کشورهای خارجی هزینه زیادی دارد. اما تحصیل در کشور ترکیه نسبت به سایر کشورها کمتر می‌باشد. با این حال دانشگاه‌های خصوصی و دولتی ترکیه فاندهای تحصیلی و بورسیه‌های مختلفی را به دانشجویان خود اختصاص اختصاص می‌دهند. بنابراین افراد با دریافت بورسیه اتاق عمل ترکیه می‌توانند برای تحصیل در این رشته در سال 2024 اقدام کنند.

کشور ترکیه دارای دانشگاه‌های معتبری می‌باشد که برخی از آنها مورد تأیید وزارت علوم ایران می‌باشد و برخی از آنها مورد تأیید کشورهای اروپایی هستند، بنابراین می‌توان امید داشت که از برخی از دانشگاه‌ها می‌توان برای رشته بیهوشی فاند تحصیلی دریافت کرد.

اطلاعیه

داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته اتاق عمل بدون کنکور ترکیه هستند، امکان دریافت فاند تحصیلی را نخواهند داشت.

بورسیه اتاق عمل ترکیه

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته اتاق عمل ترکیه 2024

با ارائه مدارک تحصیلی مورد نیاز به دانشگاه‌های ترکیه می‌توانید شانس بیشتری برای اخذ پذیرش و  تحصیل در رشته بیهوشی در ترکیه را داشته باشید. در ادامه به مهم‌ترین مدارکی که باید برای ثبت نام در رشته بیهوشی ترکیه ارائه کنید اشاره خواهیم کرد.

  • ارائه مدرک دیپلم 12ساله نظام جدید یا دیپلم ۱۱ ساله نظام قدیم به همراه گواهی پیش­‌دانشگاهی
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • برخورداری از رزومه تحصیلی (در صورت نیاز)
  • داشتن عکس پاسپورت
  • داشتن انگیزه‌­نامه (در صورت نیاز)
  • ارائه توصیه‌­نامه (در صورت نیاز)
  • ارائه مدرک زبان ترکی یا انگلیسی
  • ارائه کارنامه قبولی در آزمون ورودی دانشگاه (در صورت نیاز)

 

برای اطلاع از شرایط تحصیل رشته هوشبری در ترکیه وارد لینک شوید.

 

بازار کار رشته اتاق عمل در ترکیه 2024

تحصیل در رشته اتاق عمل در ترکیه می‌تواند برای شما در آینده درآمد بالا و موقعیت شغلی بسیار مناسبی داشته باشد. با اتمام دوران کاردانی بیهوشی می‌توانید در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی دوره‌های کارآموزی خود را آغاز کنید.

اما با کسب تجربه قطعاً درآمد بالاتری خواهد داشت و اگر تحصیل در رشته بیهوشی ترکیه را تا مقاطع بالاتر ادامه دهید، میزان درآمد شما بیشتر هم خواهد شد. در حال حاضر به طور میانگین درآمد متخصصان بیهوشی حدود ۹۰۰۰ لیر ترکیه می‌باشد. از این رو این رشته در زمره رشته‌های پولساز این کشور می‌باشد.

 

جهت اطلاع از شرایط کار هوشبری در ترکیه بر روی لینک کلیک کنید.

 

بازار کار رشته اتاق عمل در ترکیه

 خلاصه مطلب

در این مقاله در ارتباط با تحصیل در رشته اتاق عمل در ترکیه 2024 مطالبی را ارائه کردیم. همانطور که می‌دانید رشته‌های پیراپزشکی از جمله رشته بیهوشی در سال‌های اخیر در بین دانشجویان بین الملل طرفداران زیادی داشته است و هر ساله دانشجویان ایرانی زیادی نیز برای ادامه تحصیل در رشته بیهوشی در ترکیه تقاضا می‌دهند. اما برخی از افراد به دنبال اخذ بورسیه اتاق عمل ترکیه هستند و مایلند بدانند شرایط رشته اتاق عمل در ترکیه چگونه است؟

در این مقاله در ارتباط با بورسیه‌های و شرایط رشته اتاق عمل ترکیه به طور کامل توضیح دادیم. لازم به ذکر است که رشته اتاق عمل بدون کنکور ترکیه از سوی برخی از دانشگاه‌های خصوصی ارائه می‌شود، اما بدون داشتن مدرک آزمون ورودی نمی‌توان از دانشگاه‌های دولتی بورسیه دریافت کرد و عملاً از بورسیه اتاق عمل ترکیه باز خواهید ماند. چنانچه شما متقاضیان عزیز در ارتباط با تحصیل در رشته بیهوشی در ترکیه و شرایط دریافت بورسیه اتاق عمل ترکیه نیازمند راهنمایی هستید، می‌توانید با کارشناسان آکادمی یوسلند تماس بگیرید تا در اسرع وقت به سؤالات شما عزیزان پاسخگو باشند.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *