دانشگاه های ترکیه

دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور 2024

دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور

شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور مشخص شده است. اگر برای تحصیل در رشته پزشکی مشتاق هستید، یکی از انتخاب های شما می تواند کشور ترکیه باشد؛ همانطور که می دانید در کشور ما برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی، شرایط بسیار سختی وجود دارد؛ اما افرادی که برای تحصیل در این رشته مشتاق هستند و تمایلی به شرکت در کنکور را ندارند، می توانند روش تحصیل در دانشگاه پزشکی استانبود بدون آزمون را انتخاب کنند.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که دانشگاه های بدون آزمون ترکیه همان دانشگاه های خصوصی هستند و برای دانشگاه های دولتی این کشور نیز باید حتماً در آزمون های مخصوصی شرکت کنید؛ البته شرایط آزمون های کشور ترکیه با کشور خودمان بسیار منفاوت بوده و آسان تر است. در ادامه همراه ما باشید تا رشت های دانشگاه پزشکی استانبول را به همراه شهریه دانشگاه پزشکی استانبول و سایر جزییات بررسی کنیم.

اطلاعاتی در خصوص دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور

دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه جزو بهترین دانشگاه های دنیا هستند و رتبه بالایی دارند. شهر استانبول دارای 58 دانشگاه است که 13 دانشگاه دولتی را شامل می شود. اولین دانشگاه خصوصی در ترکیه دانشگاه بیلکنت است که در سال 1984 تاسیس شد.دانشگاه بیلکنت یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی ترکیه است.
دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه از سیستم بولونیا استفاده می کنند و دارای سیستم آموزشی مطابق با سیستم آموزشی اروپا هستند.
همچنین  تحصیل در دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور برای دانشجویان باعث می شود که در صورت واجد شرایط بودن بتوانند در دانشگاه های کشورهای اروپایی ادامه تحصیل دهند.
دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه تحت نظارت شورای آموزش عالی ترکیه YOK می باشند. بر این اساس دانشگاه ها بر اساس استانداردهای آموزشی بین المللی تدریس می کنند. شما به راحتی می توانید از امکان دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور  استفاده کرده و رشته پزشکی مورد نظر خود را تحصیل نمایید.

💢 دانشگاه پزشکی بدون کنکور دولتی

1. در ترکیه امکان تحصیل پزشکی بدون کنکور در برخی از دانشگاه های دولتی این کشور از جمله دانشگاه دوکوز ایلول و دانشگاه کاتب چلبی ازمیر وجود دارد که معدل بالای 19 مورد نیاز است همچنین دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور می باشد.
2. بورسیه تحصیلی ترکیه یکی از رایج ترین روش های تحصیل پزشکی در ترکیه بدون آزمون و رایگان است. که توسط دولت ترکیه تامین مالی می شود و فقط برای داوطلبان برجسته بین المللی با سن کمتر از 21 سال و معدل حداقل 18 از 20 می باشد شما می توانید در دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور با بورسیه به راحتی مشغول به خواندن رشته پزشکی شوید.
3. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور 60 تا 200 هزار پوند در سال است که 120 تا 400 میلیون تومان در سال می باشد.
💢 دانشگاه پزشکی  بدون کنکور خصوصی
تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب می باشد. با این حال، شرایط سن و معدل برای برخی از این دانشگاه ها بسیار مهم است.
1. دانشگاه خصوصی مورد تایید ایران در ترکیه: پذیرش بدون آزمون الزامی است و بر اساس سن زیر 25 سال و معدل حداقل 16 از 20 می باشد.
2. دانشگاه های خصوصی مورد تایید اروپا در ترکیه: بدون آزمون و فقط بر اساس داده های تحصیلی، بدون محدودیت سنی یا معدل. اما ترجیحاً داوطلبان زیر 29 سال حق انتخاب بیش از یکی از این دانشگاه ها را دارند.
3. بورسیه ها و تخفیف های شهریه سالانه از 25% تا 100% برای دانشجویان ممتاز اعمال می شود.
4. متوسط ​​هزینه تحصیل پزشکی در  ترکیه برای دانشگاه های خصوصی این کشور 10 تا 38 هزار دلار است که معادل 500 تا 1800 میلیون دلار در سال می باشد.

اطلاعاتی در خصوص دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون یوس کلیک کنید و با ما در یولند همراه باشید.

معرفی دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور

در ترکیه گزینه های متعددی را برای انتخاب رشته پزشکی خواهید داشت، اما اگر هدف شما دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور است، می توانید از دانشگاه های زیر که از جمله بهترین دانشگاه های پزشکی در ترکیه و بدون کنکور هستند، انتخاب کنید.

دانشگاه

شهر زبان شهریه سالانه (دلار)

دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور دانشگاه اطلس

استانبول انگلیسی 20000
دانشگاه آتیلیم آنکارا انگلیسی

15000

دانشگاه ازمیر

استانبول انگلیسی 15000
دانشگاه لقمان حکیم آنکارا انگلیسی

20000

دانشگاه مدیپل

آنکارا انگلیسی 29000
دانشگاه هالیس استانبول انگلیسی

20000

دانشگاه آتلینباس

استانبول انگلیسی 25000
دانشگاه بیرونی استانبول انگلیسی

23000

دانشگاه ایستسنیه

استانبول انگلیسی

25000

دانشگاه اکان استانبول انگلیسی

18500

برای کسب اطلاع از هزینه ثبت نام آزمون یوس با ما در یوسلند همراه باشید.

هزینه تحصیل در دانشکده های پزشکی (خصوصی) چقدر است؟

اگر هدف شما دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور است، باید هزینه بیشتری را نسبت به دانشگاه های دولتی بپردازید. هزینه تحصیل در دانشکده های پزشکی خصوصی بین 15000 تا 25000 دلار در سال است. علاوه بر این، شما باید هزینه های زندگی مانند اجاره، غذا و هزینه های حمل و نقل را بپردازید. در ادامه جدولی را آورده ایم که در آن هزینه تحصیل در چند دانشگاه خصوصی ترکیه برای رشته پزشکی مقایسه شده است. با مطالعه جدول متوجه خواهید شد که نوع زبان انتخابی شما برای ادامه تحصیل نیز روی شهریه هایی که باید بپردازید، تاثیر خواهید داشت.

اگرچه این هزینه ها برای بسیاری از دانشجویان بین المللی بالا خواهد بود، اما راه هایی وجود دارد که می توانید به صورت رایگان تحصیل کنید. اگر علاقه مند هستید، نحوه تحصیل رایگان در ترکیه را بدانید، می توانید با ما در تماس باشید.

نام دانشگاه

هزینه تحصیل به زبان ترکی (دلار) هزینه تحصیل به زبان انگلیسی (دلار)
دانشگاه Aydın 15000

19500

دانشگاه Bahçeşehir

25000
دانشگاه Okan 19500

20500

دانشگاه Uskudar

14000 15000
دانشگاه Medipol 18000

23400

دانشگاه Atilim

15000
دانشگاه Maltepe 10000

14000

دانشگاه Atlas

15000 15000
دانشگاه Altinbas

25000

هزینه های دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور

برای اطلاع از دانشگاه های ترکیه با شرط معدل  کلیک نمایید.

شهریه دانشگاه پزشکی استانبول

ما در قسمت فوق به بررسی شهریه دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور پرداختیم؛ اما شاید بسیاری از داوطلبان قصد ادامه تحصیل در سایر دانشگاه ها را نیز داشته باشند که بدین منظور ما در این قسمت قصد داریم به بررسی شهریه دانشگاه پزشکی استانبول در سایر مراکز آموزشی بپردازیم. برای داشتن اطلاعات بهتر در این حوزه ما شهریه میانگین را برای رشته های پرطرفدار پزشکی به صورت جداگانه آورده ایم.

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه در دانشگاه های دولتی بین 240 تا 1500 دلار در سال می باشد. دانشگاه‌های پزشکی ترکیه با رتبه‌بندی‌ خوبی در بین رتبه‌بندی برتر جهانی قرار دارند و یکی از بهترین موسسات پزشکی در جهان هستند. در حال حاضر بیش از 45000 دانشجو در حال پیگیری برنامه های پزشکی در این کشور هستند.

MBBS/MD در ترکیه 6 ساله است و شهریه سالیانه آن از 245 32 هزار دلار می تواند متفاوت باشد. ترکیه دارای دانشگاه های دولتی و خصوصی است که برنامه های MD/MBBS را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و نرخ پذیرش از 22% تا 70% متغیر است. در جدول زیر می توانید شهریه ها را ملاحظه کنید.

نام دانشگاه

شهریه به دلار
دانشگاه Hacettepe

245

دانشگاه Medipol Ankara

32000

دانشگاه Cerephessa

20.71
دانشگاه Gazi

2.575

دانشگاه Aydin

17.500

دانشگاه (EMU)

20,161

شهریه دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور برای رشته دندان پزشکی به شرح زیر است.

نام دانشگاه

شهریه به دلار
دانشگاه Hacettepe

226

دانشگاه Medipol Ankara

25000
دانشگاه Cerephessa

1.898

دانشگاه Gazi

462
دانشگاه Istanbul Aydin

15000

دانشگاه EMU

18.250

شهریه دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور برای رشته داروسازی به شرح زیر است.

نام دانشگاه

شهریه به دلار
دانشگاه Hacettepe

226

دانشگاه Medipol Ankara

12000

دانشگاه Gazi

462

دانشگاه EMU

16.076

برای اطلاع از نمره قبولی آزمون یوس، بر روی لینک کلیک کنید.

چرا ترکیه را برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی انتخاب کنیم؟

بسیاری از افرادی که کشور ترکیه را برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی انتخاب می کنند، می دانند این کشور نقاط قوت بسیاری مخصوصاً برای ایرانی ها دارد. در این قسمت همراه ما باشید تا به شما بگوییم چرا دانشگاه پزشکی استانبول خوبه؟ کالج های پزشکی در ترکیه جایگاه بسیار بالایی را در جهان به خود اختصاص داده اند، آنها در رتبه دوازدهم کالج های پزشکی در سطح جهانی قرار دارند و دولت ترکیه تلاش های بی نظیری برای تحصیل پزشکی انجام می دهد، زیرا کنترل سطح بالایی را برای بهبود سطح آموزشی تحمیل می کند.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کدام کشور بیشترین دانشگاه های پزشکی را دارد؟ خوب، ترکیه یکی از مدعیان است. حدود 90 دانشگاه علوم پزشکی در این کشور وجود دارد. بیش از 10 نفر از آنها در حال تدریس پزشکی به زبان انگلیسی هستند. ترکیه هر روز که می گذرد به یکی از کشورهای مورد تقاضا برای دانشجویانی که مایل به تحصیل پزشکی در خارج از کشور هستند تبدیل می شود. این کشور با درمان های پزشکی پیشرفته خود بسیار محبوب است و یکی از بهترین پزشکان جهان در اینجا کار می کنند.

این کشور با داشتن یکی از عالی ترین مکان ها، بین اروپا و خاورمیانه، اغلب “پلی به جهان” نامیده می شود. استانبول بزرگترین شهر اینجا و مرکز فرهنگی، اقتصادی و تاریخی کشور است. بسیاری از مؤسسات آموزش عالی در اینجا واقع شده اند. استانبول نه تنها یک مقصد محبوب بین المللی برای دانشجویان است، بلکه به عنوان پنجمین مقصد محبوب توریستی جهان نیز شناخته می شود. با توجه به زیرساخت های مدرن، آموزش در سطح جهانی و هزینه های پایین تحصیل، جای تعجب نیست که ترکیه یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور باشد.

چرا در ترکیه پزشکی بخوانیم:

  • ترکیه یکی از بهترین کشورهای توسعه یافته در زمینه پزشکی است.
  • شما نه تنها یک دیپلم، بلکه دانش و تجربه واقعی در این زمینه دریافت خواهید کرد.
  • فارغ التحصیلی در آنجا به این معنی است که شما آزاد خواهید بود تا در سراسر جهان صاحب شغل شوید.
  • شما در بیمارستان ها و کلینیک ها حضور خواهید داشت و در عین حال که توسط متخصصان مشاوره می گیرید با بیماران کار خواهید کرد.
  • میانگین هزینه های زندگی در استانبول مانند اکثر کشورهای اتحادیه اروپا است.
  • شما با یک فرهنگ کاملاً متفاوت آشنا خواهید شد.
  • سیستم آموزشی مورد تایید کشورهای اروپایی در این کشور اجرا می شود.
  • در سال ششم در یک بیمارستان کارآموز خواهید شد.

انتخاب ترکیه و دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور برای ایرانیان

رشته های دانشگاه پزشکی استانبول

در این قسمت همراه ما باشید تا به بررسی رشته های دانشگاه پزشکی استانبول بپردازیم. ترکیه دوره های مختلف پزشکی را برای پزشکان، پرستاران، دندانپزشکان، دانشجویان پزشکی و سایر متخصصانی که مایل به تحصیل پزشکی در ترکیه هستند ارائه می دهد. همه این دوره ها برای متخصصان پزشکی که می خواهند حرفه خود را در زمینه پزشکی دنبال کنند، بهترین هستند. در جدول زیر می توانید این رشته ها را ملاحظه کنید.

رشته های دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور

داروخانه

علوم بهداشتی

زیست پزشکی

طب مکمل و جایگزین

اداره بهداشت

سلامت عمومی
دندانپزشک

درمان طبیعی

طب انسانی

تغذیه و دیابت

پرستاری

مدت زمان تحصیل در دانشکده های پزشکی ترکیه چقدر است؟

در مقایسه با ایالات متحده که در آن دانشکده پزشکی 4 سال طول می کشد، برای تحصیل پزشکی در ترکیه به 6 سال زمان نیاز دارید. سال اول و دوم شامل آموزش علوم پایه است، در حالی که سال سوم  با آسیب شناسی ها و بیماری ها سروکار دارد.

سال های چهارم و پنجم بر روی دوره های کارآموزی بالینی متمرکز است، در حالی که دانشجویان سال ششم وظیفه یک پزشک عادی را بر عهده می گیرند. اگرچه این پزشکان کارورز نامیده می شوند، اما برای وظایف بیمارستانی خود غرامت دریافت می کنند.

برای آشنایی با شرایط تحصیل رشته موسیقی در ترکیه کلیک کنید و با ما همراه باشید.

تحصیل رشته پزشکی در ترکیه

رشته پزشکی نیز مانند تمامی رشته های دیگر در دانشگاه های دولتی و خصوصی متعددی ارائه می شود. آنچه مهم است این موضوع می باشد که شما ابتدا درک صحیحی از وضعیت مالی و علمی خود داشته باشید و سپس برای انتخاب یکی از این دو مرکز اقدام کنید. فراموش نکنید یوس لند نیز در این راه با شما خواهد بود تا به تمامی سوالات تان در این حوزه پاسخگو باشد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی ترکیه

شرایط با توجه به سیستم ثبت نام دانشجو در دانشگاه های ترکیه متفاوت است، زیرا همه دانش آموزانی که مایل به درخواست بورسیه تحصیلی ترکیه هستند باید میانگین بالای 90% را در دبیرستان کسب کنند و دانشجویانی که مایل به تحصیل در ترکیه در دانشگاه های دولتی هستند باید Yös را بگذرانند. به عنوان یک پیش نیاز برای پذیرش، این نیاز به یک دوره حداقل سه ماهه دارد.که بین آوریل و ژوئن هر سال تعیین می شود. برای اطلاع در خصوص دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور می توانید با مشاورین یوسلند در ارتباط باشید.

تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه

وضعیت تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه کاملاً متفاوت است، زیرا تخصص های پزشکی در آنها به زبان ترکی یا انگلیسی است و آنها نیازی به نمرات بالا در دبیرستان و همچنین نیازی به هیچ آزمونی برای پذیرش ندارند. یعنی هر دانش آموزی که مایل به تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه باشد می تواند تنها با مدرک دیپلم دبیرستان پذیرش بگیرد و فقط یک ریز نمرات را نشان دهد.

در رشته پزشکی عمومی:

  • دانشگاه آیدین استانبول برای دارای شهریه 17500 رشته تحصیلی زبان ترکی است که در قسمت اروپایی واقع شده است
  • دانشگاه اوکان استانبول دارای شهریه 22000 زبان ترکی و انگلیسی است که در بخش آسیایی واقع شده است.
  • دانشگاه باهچه شهیر دارای شهریه 25000 زبان انگلیسی است که در بخش اروپایی واقع شده است.
  • در رشته دندانپزشکی:
  • دانشگاه آیدین استانبول دارای شهریه 12000 رشته تحصیلی زبان ترکی است که در قسمت اروپایی واقع شده است
  • دانشگاه اوکان استانبول دارای شهریه 19000 زبان ترکی و انگلیسی است که در بخش آسیایی واقع شده است.
  • دانشگاه باهچه شهیر دارای شهریه 25000 زبان انگلیسی است که در بخش اروپایی واقع شده است.

لطفا توجه داشته باشید که هزینه های ذکر شده در بالا ممکن است در هر زمان تغییر کند، بنابراین برای بررسی هزینه های تحصیلی به صفحه دانشگاه ها مراجعه کنید.

شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور

دانشکده های پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی از کالج های برتر مانند دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور در ترکیه هستند، زیرا معیارهای پذیرش برای تحصیل در آنجا رقابتی است. بنابراین، نرخ پذیرش برای تحصیل در رشته پزشکی در اکثر دانشگاه ها با توجه به دانشگاه و شرایط آن از نرخ 90 به بالا شروع می شود، برخی از دانشگاه ها ممکن است یک آزمون توانمندی (شامل سوالات ریاضی پایه و هوش) را به عنوان پیش نیاز برای پذیرش تعیین کنند. علاوه بر سایر شرایط که مهمترین آنها کسب مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه اعم از انگلیسی یا ترکی می باشد. در صورتی که شرط معدل برای تحصیل پزشکی در ترکیه ، برآورده نشود، دانشجو باید گواهینامه Aleus یا گواهینامه SAT را دریافت کند.

آزمون یوس یک آزمون ورودی برای دانشجویان خارجی در دانشگاه های دولتی ترکیه است، بدون آن، دانشجو شانس بسیار کمی برای ورود به دانشگاه های دولتی دارد. کلمه YÖS مخفف Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı به معنای امتحان دانشجویان خارجی است. دانش آموزان دارای مدرک لیسانس (دبیرستان در تمامی شاخه های آن) بدون در نظر گرفتن نرخ خود می توانند در این آزمون شرکت کنند. دانشگاه های دولتی ترکیه این آزمون را از آوریل سالانه در تمامی کشورهای عربی و خارجی برگزار می کنند. یکی از دانشگاه های بزرگی که این آزمون را در خارج از خاک ترکیه برگزار می کند، دانشگاه دولتی استانبول تنها دانشگاهی است که مدرک Eus خود را در بیش از 100 دانشگاه ترکیه می پذیرد.

دانشجوی خارجی باید در نظر داشته باشد که تحصیل در رشته های پزشکی انسانی، دندانپزشکی یا داروسازی در دانشگاه های دولتی ترکیه تنها پس از قبولی در آزمون yos یا sat و کسب امتیاز بالا امکان پذیر است. در آزمون SAT یک امتحان آمریکایی است که به دو بخش SAT1 و SAT2 تقسیم می شود، آزمون SAT در اکثر دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی تحصیل می کنند پذیرفته می شود.

به طور کلی شرایط دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور  را می توان به صورت زیر شرح داد:

سن و معدل: معدل بالا و سن پایین مهمترین معیار پذیرش پزشکی در اکثر دانشگاه های ترکیه بدون آزمون است.
ارائه مدرک زبان دومین شرط رایج برای تحصیل بهداشت در ترکیه بدون آزمون، مدرک زبان بین المللی با نمرات بالا است.
داشتن تمکن مالی برای تحصیل پزشکی در ترکیه بدون آزمون ورودی شهریه الزامی است. بنابراین دانشجویان توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در طول تحصیل در ترکیه را دارند.

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور را دارید برای قبولی تضمینی خود با مشاورین یوسلند در ارتباط باشید و آینده تحصیلی و شغلی خود را تضمین نمایید. آکادمی یوسلند با سابقه کار بالا می تواند در این امر به شما کمک نماید.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی عمومی

  • دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور و به صورت کنکور
  • دانشگاه Hacettepe
  • دانشگاه مرمره
  • دانشگاه غازی
  • دانشگاه Yıldırm Beyazıt دانشگاه یردم بایزید.
  • دانشگاه Gaziantep
  • دانشگاه انونو.
  • دانشگاه آتاتورک

دانشگاه ارائه دهنده رشته دارو سازی

توجه داشته باشید که در تمامی دانشکده های داروسازی ترکیه تنها 30 درصد از زبان انگلیسی استفاده می شود و بیشترین زبان ترکی است.

دانشگاه هایی که دندانپزشکی را به زبان انگلیسی می خوانند:

  • دانشگاه ازمیر کاتیپ.
  • دانشگاه مرمره.
  • دانشگاه غازی آنکارا.

شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور

برای اطلاع از لیست دانشگاه های بدون کنکور ترکیه کلیک کنید.

آزمون های تعیین شده برای پذیرش رشته پزشکی در ترکیه

همانطور که گفته شد برای تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه باید در آزمون پذیرش دانشگاه گذرانده شود، دو نوع امتحان وجود دارد، آزمون YÖS و آزمون SAT.

تست YÖS

آزمون YÖS برای پذیرش در دانشگاه های دولتی و آزمون SAT برای پذیرش در دانشگاه های خصوصی در نظر گرفته شده است و دانشجو باید نمره قبولی را کسب کند.

آزمون YÖS به طور جداگانه توسط دانشگاه برگزار می شود.

بدین ترتیب متقاضی دانشگاهی را که می خواهد در رشته پزشکی تحصیل کند انتخاب کرده و سپس در این آزمون شرکت می کند.

تست SAT

تعداد شرکت کنندگان در آزمون SAT برای تحصیل پزشکی در ترکیه سالانه در حال افزایش است، این آزمون در مجموع 1000 شعبه در سراسر جهان را شامل می شود.

در آموزش پزشکی در ترکیه این آزمون برای دانشجویان انگلیسی زبانی که قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه را دارند در نظر گرفته شده است.

این آزمون نوعی ارزشیابی برای دانش آموزان است و برای دانش آموزان بالای 18 سال در نظر گرفته شده است.

قسمت اول این آزمون به سوالات هوش و زبان انگلیسی اختصاص دارد در حالی که قسمت دوم سنجش اطلاعات علوم پایه است.

میانگین نمره این آزمون برای تحصیل پزشکی در ترکیه 1068 است که هر سال تغییر می کند و بر اساس کالج و دانشگاه نمره تعیین می شود و زمان خاصی برای شرکت در این آزمون وجود ندارد زیرا هر دانشگاه زمان خاصی را انتخاب می کند.

تست TUS

بعد از قبولی در آزمون های SAT یا YÖS مرحله بعدی قبولی در آزمون TUS است که آزمونی است که فقط برای دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در ترکیه را دارند گرفته می شود.

این تست میزان دانش شما از اطلاعات عمومی پزشکی را اندازه گیری می کند.

در صورتی که دانشجو این دو آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارد می تواند در دوره تحصیلی شرکت کند.

آزمون تخصصی تحصیل پزشکی در ترکیه در شهریور و فروردین ماه در شهر آنکارا برگزار می شود و نتیجه معمولا بعد از حدود 24 ساعت اعلام می شود که اگر دانشجو بتواند 60 امتیاز از 100 را کسب کند موفق می شود.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در ترکیه

حال که با دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور و شزایط آن آشنا شدید بهتر است بدانید که هر دانشجو باید مدارک خاصی را برای پذیرش و تحصیل در ترکیه ارائه دهد، مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در ترکیه عبارتند از:

  • فرم درخواست (پر شده)
  • گواهی تحصیلات متوسطه (دبیرستان)
  • اگر به زبان انگلیسی تحصیل می کنید گواهی زبان انگلیسی
  • توان مالی
  • هزینه درخواست برای مطالعه
  • قیمت دارو در ترکیه بین 35 تا 100 دلار است
  • قبولی در آزمون پذیرش

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه آنکارا ترکیه کلیک کنید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی

پس از قبولی در دانشگاه، زمان شرکت در آزمون ورودی پزشکی ترکیه فرا می رسد، باید مدارکی را برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه تهیه کنید و با این مدارک به سفارت ترکیه مراجعه کنید.

مدارکی که باید به سفارت ترکیه ارسال کنید به شرح زیر است:

  • نامه پذیرش دانشگاه
  • فرم درخواست ویزا از سفارت ترکیه
  • پاسپورت معتبر
  • هزینه ویزا (بسته به ملیت شما متفاوت است)
  • عکس ها

پروسه اخذ ویزا از کنسولگری ترکیه حدود هشت هفته به طول می انجامد و همچنین باید ظرف مدت یک ماه پس از ورود به ترکیه برای اقامت تحصیلی در ترکیه اقدام کنید، درخواست اجازه اقامت در اداره پلیس ارائه می شود.

اخذ بورسیه تحصیلی پزشکی در ترکیه

اگر دانشجو بتواند در آزمون YÖS که آزمون دانشگاه دولتی است، قبول شود، فرد حداکثر سالانه 1500 دلار به دانشگاه پرداخت می کند و اگر دانشجو بتواند در سال اول یا دوم نمرات عالی کسب کند، می تواند بورسیه تحصیلی در ترکیه را بگیرد.

به طور کلی متقاضیان می توانند از طریق این بورسیه ها به صورت رایگان در ترکیه در رشته پزشکی تحصیل کنند و همچنین ممکن است برای متقاضیان تحصیل پزشکی در ترکیه مهم باشد که در سال های اخیر برخی از دانشگاه های دولتی محل اقامت رایگان را برای دانشجویان خود در نظر گرفته اند که باعث جذب بسیاری از دانشجویان بین المللی شده است.

بورسیه برای دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور

آشنایی با ساختار آموزشی رشته پزشکی در ترکیه

رویکرد آموزشی پزشکی برای هر سال تحصیلی متفاوت است و به شرح زیر تقسیم می شود:

در سالهای اول و دوم تحصیل نیز مانند سایر کشورها، آموزش بر پایه علوم پایه است.

در سال سوم می توانید به صورت تئوری و عملی با بیماری ها آشنا شوید.

سال چهارم و پنجم شامل آموزش عملی بالینی است.

در ششم که سال آخر آموزش پزشکی است، پزشکان در بیمارستان های دانشگاهی غربالگری می شوند و در آنجا به صورت عملی به عنوان پزشک عادی آموزش می بینند، در این مرحله نیز دانشجویان حقوق کمی می گیرند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور مشابه فرم اروپایی است زیرا ترکیه در سال 2001 با شرایط بولونیا موافقت کرده و به عضویت منطقه آموزش عالی اروپا درآمده است. فرآیند بولونیا شامل مجموعه ای از توافقات برای اطمینان از سازگاری و یکپارچگی بیشتر در سیستم آموزش عالی در اروپا است.

مطالعه پزشکی ترکیه از شش سال تشکیل شده است که 3 سال اول آن به عنوان مرحله پیش بالینی نامیده می شود. در آنجا دانش آموز دانش گسترده ای در مورد موضوعات اساسی مانند زیست شناسی، بیوشیمی، آناتومی و فیزیولوژی کسب می کند. در سال اول، دانش آموزان تازه وارد، در درس هایی مانند زیست شناسی پزشکی، شیمی، بیوشیمی و آناتومی شرکت می کنند. در هفته های اول ترم اول بازنگری دانش دبیرستان در زیست شناسی و شیمی انجام می شود.

شما قرار است مواردی مانند بیوسنتز پروتئین، ساختار مولکولی پروتئین ها از جمله آنزیم ها، و ساختار شیمیایی کربوهیدرات ها را به عنوان مثال تکرار کنید. در ترم دوم سال اول اولین درس آناتومی شروع می شود. شما شروع به یادگیری استخوان ها با جزئیات می کنید. به طور کلی می توانم بگویم که موضوع درسی به اندازه دبیرستان سطحی نگه داشته نمی شود. برخلاف دبیرستان، دروس در دانشگاه عمیق‌تر پوشش داده می‌شوند و فرآیندهای خاص با جزئیات بیشتری توضیح داده می‌شوند.

این تفکر رایج است که مطالعه پزشکی بیشتر از حفظ کردن تشکیل شده است که به طور کلی نادرست نیست. حفظ کردن نقش بسیار مهمی در برخی از موضوعات مانند آناتومی یا میکروبیولوژی دارد، جایی که شما باید تقریباً همه چیز را در مورد ساختار استخوان‌ها، چندین بخش آن‌ها، ماهیچه‌های متصل به آن‌ها و عصب عصبی مربوط به نام‌های خاص باکتری‌ها یا ویروس‌ها حفظ کنید.

سال اول

در سال اول، هر دو هفته یک بار در کلاس‌هایی شرکت می‌کنید، جایی که پزشکان مجرب از بیمارستان دانشگاه در مورد کمک‌های اولیه از جمله ماساژ قلبی، تهویه و استفاده از دفیبریلاتور خودکار به ما آموزش می‌دهند. به ما آموزش داده می شود که چگونه در مواقع اضطراری به درستی عمل کنیم و آزمایشاتی را برای اندازه گیری علائم حیاتی انجام دهیم. هنگام یادگیری مطالب تئوری در تمام مدت مشاهده تمرینات یک پزشک جالب تر می شود.

سال دوم

یک نکته وجود دارد که بسیاری از دانشجویان پزشکی از سال های بالاتر می توانند با آن موافق باشند، سال دوم سخت تر از سال اول است. آنها سال اول را با یک نوع ماه عسل مقایسه می کنند و می گویند دانشجوی سال اول نباید خود را در سال اول تحت فشار شدید قرار دهد و برای سال های آینده انرژی خود را صرف کند.

من می توانم با آنها موافق باشم. چند دلیل وجود دارد که چرا؟ امتحانات بیشتر، زمان کمتر و موضوعات پیچیده خلاصه است. شروع از اولین نکته داشتن تعداد امتحانات در سال دوم نسبت به سال اول. در سال اول، دانشجو باید در مجموع در پنج امتحان شرکت کند که دو امتحان در ترم اول، دو امتحان در ترم دوم و پنجمین آخر امتحان نهایی در پایان سال است. در سال دوم به جای آن، هفت امتحان وجود دارد، سه امتحان در ترم اول و سه امتحان در ترم هفتم است.

سال سوم

در این سال دروس از علوم پایه به گرایش علمی کاربردی تر تغییر می کند. این یک آمادگی برای بخش بالینی است که از امسال شروع می شود. درس های جدید ظاهر می شوند و جای درس های قبلی را می گیرند. آسیب شناسی، فارماکولوژی و موارد خاص تر مانند قلب، ریه و گوارش در حال حاضر در برنامه درسی ادغام شده اند. پاتولوژی اصولاً شبیه فیزیولوژی است، اما بیشتر بر علل و اثرات صدمات و بیماری ها تمرکز دارد. این زمانی جالب می شود که پیشینه علمی بیماری های آشنا را یاد بگیرید. یک آسیب ساده که همه افراد در دوران کودکی تجربه کرده اند، یک تعامل پیچیده بین چندین فرآیند سلولی است.

برای آشنایی با دانشگاه مارمارا استانبول کلیک کنید.

مزایای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه

با توجه به نزدیک بودن ترکیه به ایران، بسیاری از دانشجویانی که در ایران پشت موانع امتحانی قرار دارند، همچنان به انتخاب دانشگاه ها ادامه می دهند، اما علاوه بر این، تحصیل دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور مزایای زیادی دارد. شامل:
بدون صرف وقت برای آمادگی برای امتحانات ورودی دانشگاه، دانشکده پزشکی را شروع کنید
یکی از مطایای دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور امکان دریافت ویزای شینگن پس از عبور از ترکیه
استفاده از برنامه های تبادل دانشجوی بین المللی مانند اراسموس
دانشجوی دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور می تواند از دولت ترکیه و دانشگاه های این کشور کمک هزینه تحصیلی دریافت کند.
سفر بین دو کشور ایران و ترکیه آسان است و این از جمله مهمترین مزایای دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور می باشد.
امکان تحصیل به زبان های انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی
تحصیلات مقرون به صرفه و هزینه زندگی در ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی
از اقامتگاه ها و خوابگاه های دانشجویی در ترکیه استفاده کنید
امکان یادگیری زبان های دیگر همزمان با فرآیند یادگیری می تواند از جمله مزایای دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور  باشد.
فرصتی برای دانشجویان بین المللی برای دسترسی به تسهیلات دانشجویی و سایر برنامه های حمایتی

با تحصیل در دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور  می توانید دکتری خود را دریافت نمایید. همچنین اگر در خصوص دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور  نیاز به مشاوره دارید می توانید بامشاورین سامانه یوسلند در ارتباط باشید.

مزایای تحصیل در دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور

برای اطلاع از اعتبار مدرک پزشکی ترکیه در ایران کلیک نمایید.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی شرایط دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور بپردازیم و همچنین دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور را از نظر شهریه و نحوه پذیرش معرفی کردیم. از آنجایی که بسیاری از داوطلبان در رابطه با شهریه دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور نیز سوال دارند، این مورد نیز به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت. ما شهریه دانشگاه های دولتی و خصوصی دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور  را نیز به شما نشان داده و خاطر نشان کردیم همیشه شهریه دانشگاه های خصوصی از دولتی بیشتر است. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با رشته های دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور و سایر جزییات مرتبط با آن داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای دانلود pdf مطلب دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور  کلیک کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور 2024

  1. admin گفت:

    سلام وقت بخیر

  2. رضا گفت:

    سلام من یک سوال دارم در مورد دانشگاه پزشکی ؟

    1. admin گفت:

      یک نکته وجود دارد که بسیاری از دانشجویان پزشکی از سال های بالاتر می توانند با آن موافق باشند، سال دوم سخت تر از سال اول است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *