دانشگاه های ترکیه

امکانات خوابگاه های خصوصی ترکیه 2024 + جدول تعرفه | یوسلند

امکانات خوابگاه های خصوصی ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای محبوب ایرانیان برای تحصیل در خارج از کشور است. نزدیکی به ایران، دسترسی راحت به اروپا و شرایط آسان تحصیل در این کشور سبب شده است تا سالانه دانش آموزان و دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل در این کشور به دنبال جمع آوری اطلاعات باشند. یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل در ترکیه نیز شرایط اسکان و اقامت دانشجویان است. به همین دلیل در این مقاله به بررسی امکانات خوابگاه های خصوصی ترکیه و نیز شرایط و هزینه اسکان در آن ها به عنوان یکی از انواع خوابگاه های دانشجویی این کشور می پردازیم. دانشجویان و دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند با مطالعه این مقاله می توانند اطلاعات جامع و کاملی در خصوص خوابگاه های دانشجویی ترکیه و مدارک مورد نیاز برای اسکان در خوابگاه ها به دست آورند.

متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که در صورت داشتن سوال در مورد امکانات خوابگاه های خصوصی ترکیه و یا در صورت نیاز به مشاوره تحصیل در خارج از کشور می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه یوسلند به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۵۴۳ تماس بگیرید و به صورت رایگان از مشاوره تلفنی ما بهره مند شوید.

دلایل محبوبیت تحصیل در کشور ترکیه برای ایرانیان

کشور ترکیه را می توان کشوری محبوب برای دانش آموزان و دانشجویان ایرانی دانست. عدم نیاز به ویزا، نزدیکی به ایران، ارائه بورسیه های تحصیلی و نیز مورد قبول بودن مدرک برخی از دانشگاه های ترکیه از سوی وزارت علوم سبب شده است تا سالانه افراد بسیاری برای ادامه تحصیلات خود در مقاطع مختلف به کشور ترکیه مهاجرت کنند.

علاوه بر مزایای فوق، برخی از دانشگاه های ترکیه در رتبه بندی جهانی از رنکینگ بالایی برخوردارند و اکثریت آن ها به صورت فعالانه ای در برنامه اراسموس (Socrates – Erasmus program) کمیسیون اروپایی مشارکت دارند. با شرکت در این برنامه می توانید تجربه ی تحصیل در یک کشور اروپایی را به مدت یک یا دو ترم داشته باشید.

دلایل محبوبیت تحصیل در کشور ترکیه برای ایرانیان

همچنین به لحاظ فرهنگی نیز ابران و ترکیه مشابهت هایی دارند که سبب راحتی و سازگاری بیشتر دانشجویان در کشور مقصد می شود. هزینه تحصیل و زندگی در این کشور نیز نسبت به سایر مقاصد محبوب مهاجران تحصیلی پایین تر است و دانشجویان می توانند این کشور را سکویی برای تحصیل در سایر کشورهای برتر جهان در مقاطع بالاتر قرار دهند.

اگر تصمیم خود را برای تحصیل در ترکیه گرفته اید، ممکن است با چالش محل سکونت در طول دوران تحصیل رو به رو شوید. به همین دلیل نیز در ادامه مقاله انواع خوابگاه های دانشجویی را بیان کرده و به صورت ویژه به بررسی امکانات خوابگاه های خصوصی ترکیه و سایر خوابگاه ها خواهیم پرداخت. اگر شما نیز از متقاضیان تحصیل در ترکیه هستید و در رابطه با محل اسکان، هزینه های اقامت، شرایط و قوانین خوابگاه های ترکیه سوال دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

🔗 برای اطلاع از  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

خوابگاه های دانشجویی در ترکیه

کشور ترکیه برای دانشجویان داخلی و نیز دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، انواع اقامتگاه ها را فراهم کرده است. انواع اقامتگاه هایی که برای دانشجویان ارائه می شود عبارتند از چهار دسته زیر:

🏨 خوابگاه دانشجویی دولتی (KYK).

🏨 خوابگاه دانشجویی وقفی.

🏨 خوابگاه دانشجویی خصوصی.

🏨 مسکن جوانان (آپارتمان برای اجاره).

خوابگاه های دانشجویی در ترکیه

توجه داشته باشید که برای تهیه خوابگاه دولتی و یا نیمه خصوصی لازم است تا از طریق مجموعه (Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğü Kurumu) KYK اقدام کنید. خوابگاه های خصوصی نیز از طریق شرکت های خصوصی قابل رزرو می باشند و تنها می بایست با ارائه مدارک مورد نیاز، قرارداد اقامت را امضا کرده و در خوابگاه مورد نظر مستقر شوید. توجه داشته باشید که تمامی این خوابگاه ها تحت نظارت دانشگاه های ترکیه اداره می گردند.

در این بخش از مقاله می توانید به صورت مختصر با هر یک از انواع خوابگاه های دانشجویی آشنا شوید.

 

🔗 برای اطلاع از هزینه خوابگاه دانشجویی در ترکیه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

🔅 خوابگاه های دولتی: 

خوابگاه های دولتی همانطور که از نام آن ها پیداست برای دانشجویان داخلی و بین المللی است که در دانشگاه های دولتی ترکیه در حال تحصیل هستند. این خوابگاه ها توسط دولت و زیر نظر دانشگاه دولتی اداره می شوند. تعداد دانشجویان مستقر در این خوابگاه ها بیشتر از خوابگاه های خصوصی و وقفی است و امکاناتی که ارائه می دهند کمتر از سایر انواع خوابگاه هاست. هزینه ی اقامت در این خوابگاه ها به دلیل زیاد بودن تعداد افراد در یک اتاق (معمولا 8 نفر) کمتر است و گزینه ای اقتصادی محسوب می شود.

از مزایای اقامت در خوابگاه های دولتی می توان به کوتاه بودن مسافت دانشگاه تا خوابگاه اشاره کرد. هم چنین هزینه وعده های غذایی در این خوابگاه ها یا رایگان بوده و یا هزینه کمتری دارد، خدمات نظافت و خشکشویی  و نیز اینترنت رایگان در دسترس دانشجویان می باشد. انواع خدمات حمایتی روانی و اجتماعی به دانشجویان ارائه می شود و دانشجویان می توانند به مدت 10 روز در خوابگاه دولتی دیگری ساکن شوند.

خوابگاه دانشجویی دولتی (KYK)

 

🔅 خوابگاه های وقفی:

Vakif Student Dormitory یا خوابگاه های دانشجویی وقفی نوع دیگری از خوابگاه ها می باشند که تحت حمایت و پوشش سازمان های خیریه و مذهبی ترکیه تاسیس شده و مورد نظارت قرار می گیرند. توجه داشته باشید که در حال حاضر تنها در شهر های آنتالیا، استانبول و ازمیر می توانید این نوع از خوابگاه را مشاهده کنید. این نوع خوابگاه ها گزینه ای مناسبی برای دانشجویانی هستند که قصد تحصیل در کشوری خارجی را دارند.

خوابگاه دانشجویی وقفی

این نوع خوابگاه را می توان بهتر از خوابگاه های دولتی دانست چرا که امکانات بیشتری ارائه می دهند ولی نسبت به خوابگاه های خصوصی از امکانات کمتری برخوردارند. هم چنین هزینه اقامت در این خوابگاه ها کمتر از خوابگاه های خصوصی است و گزینه ای مقرون به صرفه به حساب می آیند. نکته حائز اهمیت در مورد این خوابگاه ها، قوانین سخت گیرانه آن ها می باشند. (قوانین و شرایط پذیرش در این خوابگاه ها متفاوت از خوابگاه های دولتی است.)

جهت پذیرش اقامت شما در خوابگاه های وقفی، لازم است تا در مصاحبه ای شرکت کنید و تنها با پذیرش در این مصاحبه می توانید برای اسکان در این خوابگاه اقدام کنید. سطح امنیتی این خوابگاه ها بالاست و از این بابت می توان آن را گزینه ای مناسب برای والدین نگران دانشجویان بین المللی دانست. یکی از معایب این نوع خوابگاه، عدم ارائ اینترنت رایگان به دانشجویان است. اما وعده های غذایی و نیز سیستم گرمایشی و سرمایشی به دانشجویان ارائه می شود.  در این خوابگاه ها گاه تخفیفاتی نیز به دانشجویان داده می شود که هزینه اسکان را کمتر می کند.

 

🔅 خوابگاه های خصوصی:

خوابگاه های دانشجویی خصوصی در ترکیه توسط شرکت های مختلفی ارائه می شوند و وابسته به دولت نمی باشند. برخی نهاد های خصوصی جهت تامین محل اسکان و اقامت برای دانشجویان داخلی و بین المللی نوعی خوابگاه را تحت عنوان خوابگاه های خصوصی تاسیس کرده اند که امکانات بیشتری را نسبت به سایر نوع اقامتگاه ها ارائه می کنند. هزینه اسکان در این خوابگاه ها بیشتر از سایر انواع می باشد و تعداد افراد ساکن در هر اتاق نیز کمتر است.

در برخی از این خوابگاه ها می توانید از امکاناتی چون استخر، سالن ورزشی، سالن مطالعه، سالن استراحت و … استفاده کنید. هم چنین با پرداخت هزینه ای بیشتر می توانید اتاقی در بست را اجاره کنید. برای اجاره چنین خوابگاهی توسط دانشجویان بین المللی ارائه نامه پذیرش از دانشگاهی معتبر در ترکیه الزامی است.

خوابگاه دانشجویی خصوصی

 

🔅 آپارتمان دانشجویی (مسکن جوانان): 

آپارتمان های دانشجویی به صورت مبله به دانشجویان بین المللی و داخلی ارائه می شوند. هزینه اجاره این آپارتمان ها کمتر از اجاره خانه در ترکیه است چرا که هزینه اقامت در آن در میان هم خانه ها تقسیم می شود. این نوع از اقامتگاه ها در میان جوانان عرب در ترکیه محبوب است و به علت تقاضای زیاد آن ها، قیمت اجاره آن ها با توجه به محل سکونت متفاوت و رقابتی است.

 مسکن جوانان (آپارتمان برای اجاره)

توجه داشته باشید که این نوع از اقامتگاه ها زیر نظر دانشگاه ها نمی باشند و به همین دلیل نیز ممکن است از امنیت کمتری نسبت به سایر انواع اقامتگاه ها برخوردار باشند. هم چنین به دلیل عدم وجود خدمات نظافت روزانه، مسئولیت نظافت این آپارتمان ها به عهده دانشجویان است و در صورت کوتاهی کردن یکی از ساکنین، ممکن است مشکلات بهداشتی به وجود آید. لازم به ذکر است که هزینه قبوض آب، برق، گاز، اینترنت میان ساکنین به صورت مساوی تقسیم می گردد.

 

🔗 برای اطلاع از چگونگی تحصیل آنلاین در ترکیه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

🌐 بهترین سایت ها برای پیدا کردن خوابگاه و خانه دانشجویی در ترکیه:

🔹 Studioflats.info: با مراجعه به این سایت می توانید اطلاعات خود را وارد کرده و تمامی انتظارات خود را از اقامتگاه مورد علاقه خود وارد کنید. سپس می توانید تمامی اقامتگاه های موجود را مشاهده کنید. در این سایت علاوه بر مشخصات اقامتگاه، هم چنین می توانید مشخصات هم خوابگاهی های خود را مانند: ملیت و دانشگاه در حال تحصیل مشاهده کنید. قیمت شروع اقامتگاه ها در این سایت از 180 دلار می باشد.

🔹 Flatsinistanbul.net: در این سایت نیز می توانید انواع آپارتمان های دانشجویی را به صورت مبله مشاهده کنید. پس از وارد کردن مشخصات اقامتگاه مورد نظر، گزینه های موجود به شما نشان داده خواهد شد. شروع قیمت اقامتگاه ها در این سایت از 250 دلار است.

🔹 Erasmus.biz: دانشجویانی که به این سایت مراجعه می کنند می توانند برای مدت کوتاهی و با هزینه مناسب، اقامتگاهی مبله را در شهر استانبول پیدا کنند. قیمت اجاره یک اتاق در این سایت از 80 دلار آغاز می شود و شروع قیمت اجاره استودیو آپارتمان در این سایت از 180 دلار می باشد. توجه داشته باشید که در این سایت نیز می توانید همچون سایت های فوق مشخصات هم خوابگاهی ها و یا هم اتاقی های خود را مشاهده کنید.

 

🔗 برای اطلاع از میزان هزینه خوابگاه دانشجویی در ترکیه  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

امکانات خوابگاه های خصوصی ترکیه

همانطور که پیش تر گفته شد، خوابگاه های خصوصی زیر نظر شرکت ها و نهاد های مستقل از دولت راه اندازی و به دانشجویان ارائه می شوند. امکانات خوابگاه های خصوصی ترکیه بیشتر از امکاناتی است که در سایر انواع اقامتگاه ها ارائه می شود. در این بخش از مقاله به صورت اختصاصی به بررسی امکانات خوابگاه های خصوصی ترکیه خواهیم پرداخت.

هزینه اقامت در خوابگاه های خصوصی بیشتر است و به همین دلیل نیز دانشجویان از رفاه و امکانات بیشتری برخوردارند. به صورت خلاصه می توان امکانات خوابگاه های خصوصی ترکیه را شامل موارد زیر دانست:

🔵 در اغلب موارد فاصله این اقامتگاه ها با دانشگاه به لحاظ بعد مسافتی کم است. به همین دلیل نیز نیازی به مخارج اضافی از بابت حمل و نقل نیست.

🔵 تعداد افراد ساکن در هر اتاق کمتر از سایر انواع خوابگاه ها است.

🔵 وعده غذایی صبحانه در خوابگاه های خصوصی رایگان است و دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه سایر وعده های غذایی را با کیفیت بالا دریافت کنند.

🔵 ارائه خدمات نظافتی روزانه در اتاق ها، شستشو و خشک شویی رایگان به دانشجویان ساکن در خوابگاه.

🔵 ارائه اینترنت نامحدود با سرعت بالا و به صورت رایگان به دانشجویان ساکن در خوابگاه های خصوصی.

🔵 امکان استفاده از فضاهای اشتراکی چون سالن ورزشی، استخر، سالن مطالعه، سالن غذاخوری و … .

🔵 رعایت حریم خصوصی دانشجویان و نیز در دسترس بودن فضای خصوصی.

🔵 امنیت بالای اجتماعی، مالی و جانی در خوابگاه های خصوصی به علت نظارت بیشتر.

🔵 مهیا بودن تمامی امکانات مورد نیاز برای داشتن یک زندگی کامل.

🔵 در دسترس بودن فروشگاه های مختلف در اطراف خوابگاه.

🔗 برای اطلاع از هزینه تحصیل در کالج ترکیه  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

هزینه خوابگاه های ترکیه

پس از اطلاع از انواع خوابگاه هایی که در اختیار دانشجویان داخلی و بین المللی قرار می گیرد، خوب است تا با هزینه اقامت و اسکان در این خوابگاه ها به عنوان یکی از مهم ترین ملاک ها جهت اسکان آشنا شوید. طبیعی است که با افزایش امکانات ارائه شده در خوابگاه ها، هزینه اقامت نیز افزایش یابد. به همین دلیل نیز با توجه به امکانات خوابگاه های خصوصی ترکیه، هزینه اقامت در این خوابگاه ها نیز بیشتر است.

توجه داشته باشید که با توجه به عوامل گوناگون هزینه اقامتگاه ها تغییر می کند. عواملی چون: دانشگاه محل تحصیل، شهر محل تحصیل، اندازه اتاق، تعداد افراد ساکن در اتاق، کیفیت وعده های غذایی ارائه شده و … .

هزینه خوابگاه های ترکیه

در جدول زیر می توانید لیستی از بازه های قیمتی را برای اجاره اقامتگاه های مختلف مشاهده کنید. این هزینه ها با توجه به عواملی که قبلا گفته شد، تغییر می کند.

نوع مسکن اقامتی میزان اجاره ماهانه
خوابگاه های دولتی 200 تا 500 لیر
خوابگاه های خصوصی 1500 تا 2500 لیر
خوابگاه های دانشجویی وقفی 250 تا 350 لیر
آپارتمان جوانان یک خوابه حومه شهر 1000 تا 3000 لیر
آپارتمان جوانان یک خواب مرکز شهر 1300 تا 5000 لیر
آپارتمان جوانان سه خواب حومه شهر 1700 تا 6000 لیر
آپارتمان جوانان سه خواب مرکز شهر 2100 تا 12000 لیر

 

🔗 برای اطلاع از چگونگی ثبت نام دانشگاه های ترکیه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

شرایط و قوانین خوابگاه های دانشجویی در کشور ترکیه

پس از اطلاع از امکانات خوابگاه های خصوصی ترکیه، انواع و هزینه های خوابگاه های دانشجویی، خوب است تا با شرایط، قوانین و مقررات اسکان در این خوابگاه ها نیز آشنا شوید. رعایت این قوانین برای برقراری نظم و امنیت بیشتر دانشجویان الزامی است و چنانچه دانشجویان از رعایت آن ها سر پیچی کنند، می بایست جریمه مصوب شده را بپردازند. توجه داشته باشید که این قوانین و مقررات و نیز میزان جریمه در هر خوابگاه متفاوت است؛ با این حال در این بخش از مقاله به بررسی برخی از قوانین مهم و مشترک در میان دانشگاه ها خواهیم پرداخت.

شرایط و قوانین خوابگاه های دانشجویی در کشور ترکیه

به صورت خلاصه شرایط و قوانین خوابگاه های دانشجویی ترکیه عبارتند از: 

🔸 توجه داشته باشید که قوانین و مقررات مربوط به خوابگاه های دانشجویی در ترکیه، با توجه به هر دانشگاه و شهر محل اقامت ممکن است متفاوت باشد.

🔸 تمامی خوابگاه ها ساعتی مشخص را برای ورود و خروج دانشجویان خود مشخص کرده اند و افرادی که پس از پایان یافتن ساعت ورود به خوابگاه مراجعه کنند مشمول پرداخت جریمه خواهند شد. این قوانین ورود و خروج توسط دولت و یا شرکتی که مسئول خوابگاه می باشد، مقرر می شود.

🔸 مدت زمانی که هر دانشجو می تواند در خوابگاه دانشجویی ترکیه اقامت داشته باشد، به مدت زمان تحصیل وی بستگی دارد.

🔸 دانشجویانی که موفق به اتمام تحصیلات خود در طول سنوات مجاز تحصیلی نشدند و در خوابگاه های دولتی اقامت دارند، می توانند یک سال بیشتر در خوابگاه باقی بمانند و دروس خود را پاس کنند.

🔸 متقاضیانی که قصد اقامت در خوابگاه ها را در طول مدت تابستان دارند، می بایست ترم تابستانه بردارند و در کلاس ها و دوره های تابستانی شرکت کنند.

🔸 هزینه اجاره خوابگاه ها به صورت ماهیانه از دانشجویان دریافت می شود و گاه شامل هزینه های آب و برق و گاز و … می شوند و گاه این هزینه ها به صورت جداگانه دریافت می شوند.

 

🔗 برای اطلاع از شرایط ثبت نام در دانشگاه های ترکیه با شرط معدل بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

مدارک لازم برای اسکان در خوابگاه دانشجویی در ترکیه

دانشجویان بین المللی که قصد اسکان در خوابگاه های دانشجویی کشور ترکیه را دارند می بایست مدارکی معتبر را به این خوابگاه ها ارائه دهند تا درخواست آن ها جهت اسکان مورد پذیرش قرار گیرد. توجه داشته باشید که گاه برخی از خوابگاه ها علاوه بر مدارک مرسوم تقاضای برخی مدارک فرعی نیز می کنند؛ به همین دلیل بهتر است پیش از مراجعه به خوابگاه، تماس بگیرید و لیست کامل مدارک مورد نیاز را از مسئول مربوطه درخواست کنید.

 مدارک لازم برای اسکان در خوابگاه دانشجویی در ترکیه

🔰 مدارک مورد نیاز برای پذیرش اسکان در خوابگاه های دانشجویی ترکیه عبارت است از:

📑 مدارک شناسایی و هویتی معتبر دانشجو (مانند پاسپورت)
📑 عکس پرسنلی که در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد.
📑 نامه پذیرش معتبر از دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید.
📑 مدارک اقامتی از اداره مهاجرت کشور ترکیه
📑 رضایت‌ نامه کتبی والدین برای دانشجویان و یا دانش آموزان زیر 18 سال.

 

🔗 برای اطلاع از لیست بهترین دانشگاه های ترکیه  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

اخبار مرتبط با امکانات خوابگاه های خصوصی ترکیه

📢 ظرفیت خوابگاه‌ های کشور ترکیه طی 20 سال گذشته بیش از 4.5 برابر افزایش یافته است:

📰 ظرفیت تخت در خوابگاه‌ های دانشجویی وابسته به وزارت جوانان و ورزش ترکیه طی 20 سال گذشته با 4.6 برابر افزایش به 850 هزار تخت رسیده است. این میزان 20 سال پیش در سال 2002 در مجموع 182 هزار تخت بوده است. همچنین تعداد خوابگاه‌ های دولتی در ترکیه نیز طی 20 سال گذشته با 4 برابر افزایش از 190 به 800 واحد رسیده است.

📰 این در حالی است که اخیرا 105 خوابگاه جدید طی مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور کشور ترکیه به بهره‌ برداری رسیده است. برعکس خوابگاه‌ های قدیمی، خوابگاه‌ های جدید محیط تازه‌ ای برای دانش‌ آموزان فراهم می‌ کنند. در این خوابگاه‌ ها ورزشگاه‌ ها و کتابخانه‌ ها وجود دارد و خدمات امنیتی، نظافتی و اینترنت رایگان ارائه می‌ شود.

📰 ترکیه با ظرفیت حدود 850 هزار تخت در خوابگاه‌ های خود در این زمینه در صدر اروپا است. ظرفیت تخت کل خوابگاه‌ های ترکیه حتی مجموع تخت خوابگاه‌ های اسپانیا، هلند، آلمان و فرانسه بیشتر است. در حالی که کشور های اروپایی به‌طور کلی می‌ توانند 6 الی 15 درصد تقاضای اسکان را برآورده کنند، این رقم سال گذشته در ترکیه از 90 درصد فراتر رفته است.

📰 وام‌ های آموزشی و بورسیه‌ هایی که به دانشجویان داده می‌ شود، ظرف 20 سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ ای داشته است. در سال 2002 فقط 451 هزار دانش‌ آموز می‌ توانستند از دولت بورسیه یا وام دریافت کنند. این رقم در سال 2024 بیش از 3 برابر افزایش یافته و به 1 میلیون و 383 هزار رسیده است. در حال حاضر 503 هزار دانشجو از دولت بورسیه و 880 هزار دانشجو دیگر نیز وام آمورزشی دریافت می‌ کنند.

 

خلاصه مطلب

تحصیل در خارج از کشور می توانند یکی از بهترین تجربه ها در طول زندگی هر فردی باشد. کشور ترکیه نیز به سبب امکاناتی چون بورسیه تحصیلی که به دانشجویان ارائه می دهد و نیز نزدیکی به ایران، به یکی از مقاصد محبوب دانش آموزان و دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل تبدیل شده است. این افراد پس از اینکه تصمیم خود را برای تحصیل در این کشور می گیرند و مقدمات مهاجرت را فراهم می کنند، ممکن است با چالش اسکان دانشجویی در ترکیه مواجه شوند.

کشور ترکیه انواع خوابگاه های دانشجویی را برای اسکان دانشجویان فراهم کرده است که در این مقاله علاوه بر بررسی کامل انواع خوابگاه ها، به بررسی ویژه امکانات خوابگاه های خصوصی ترکیه و نیز شرایط و هزینه اقامت در آن ها پرداختیم. علاوه بر موارد گفته شده، متقاضیان گرامی می توانند با مراجعه به مقاله فوق از مدارک مورد نیاز و نیز قوانین و مقررات اسکان در خوابگاه های دانشجویی ترکیه کسب اطلاع کنند.

توجه داشته باشید که امکانات خوابگاه های خصوصی ترکیه با توجه به هزینه ی بالایی که دارند، نسبت به خوابگاه های دولتی و یا نیمه دولتی بیشتر است و دانشجویان از رفاه بیشتری برخوردارند. در مقاله فوق نام برخی از سایت هایی را که می توانید انواع خوابگاه ها را از طریق آن ها پیدا و رزرو کنید، بیان کردیم.

متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که پس از مطالعه دقیق مقاله فوق چنانچه در خصوص انواع خوابگاه ها و یا امکانات خوابگاه های خصوصی ترکیه نیاز به راهنمایی بیشتر و یا مشاوره بودید، می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه یوسلند به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۵۴۳ تماس بگیرید و به صورت رایگان از مشاوره تلفنی ما بهره مند شوید. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه ها برای ما نوشته و ارسال کنید. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله امکانات خوابگاه های خصوصی ترکیه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *