مشاوره تحصیلی

تحصیل دندان پزشکی ترکیه 2024 {شرایط بدون کنکور} | یوسلند

دندانپزشکی در ترکیه

علاقه به تحصیل دندان پزشکی ترکیه در سال های اخیر در بین ایرانیان افزایش پیدا کرده است. از این رو تصمیم داریم شرایط رشته دندانپزشکی در ترکیه 2024 را در این مطلب برای شما به طور کامل شرح دهیم. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث مهاجرت و ادامه تحصیل دانشجویان به کشور های اروپایی مانند ترکیه شده است، قبولی کنکور در ایران می باشد. از این رو علاقه مندان پس از اتمام تحصیل به فکر دانشگاه های اروپایی به ویژه ترکیه که در همسایگی کشور ما قرار دارد، می افتند.

تحصیل در دندانپزشکی در ترکیه، مزایای بسیاری را برای متقاضیان و دانشجویان به همراه دارد. از مهم ترین دلایلی که می توان برای سوق پیدا کردن دانشجویان به این رشته تحصیلی اشاره کرد شامل دانشگاه های معتبر، امکانات آموزشی با استاندارد جهانی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، شانس دریافت بورسیه، ارائه کارت طبابت بین المللی، نزدیک بودن به کشور ایران، امکان اشتغال هم زمان با تحصیل، امکان اشتغال و اخذ اقامت دائم این کشور و هزینه مناسب می شود.

در ادامه بیش تر در مورد نحوه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه و شهریه دندانپزشکی در دانشگاه های ترکیه را برای شما شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

 

دندانپزشکی در ترکیه

 

شرایط تحصیل دندان پزشکی ترکیه

همان طور که پیش تر گفته شد، ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه، دارای مزایای مختلفی است که در این بخش از مطلب، یک به یک آن ها را برای شما شرح خواهیم داد. توجه داشته باشید که شرایط تحصیل دندانپزشکی ترکیه، چندان دشوار نیست و باید قوانین را بر اساس گفته های این کشور رعایت نمایید تا بتوانید از مزایای آن برخوردار شوید.

دانشگاه های معتبر: در کشور ترکیه دانشگاه های معتبر دولتی و خصوصی زیادی در حال فعالیت می باشند. امکان تحصیل دندانپزشکی در بسیاری از این دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی فراهم شده است.

امکانات آموزشی با استاندارد جهانی: در کشور ترکیه سیستم آموزش عالی از کیفیت چشم گیری برخوردار می باشد. هم چنین دانشگاه ها در این کشور به آزمایشگاه ها و لابراتوار های تخصصی مجهز شده اند.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی: یکی از شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه، تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی می باشد.

شانس دریافت بورسیه: بورسیه های دانشگاهی و دولتی زیادی در کشور ترکیه وجود دارند که دانشجویان ایرانی می توانند با تحصیل در این کشور از آن ها بهره مند شوند.

ارائه کارت طبابت بین المللی به فارغ التحصیلان دندانپزشکی: فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه می توانند کارت طبابت بین المللی خود را دریافت کنند و در دیگر کشور ها مشغول به کار شوند.

نزدیکی با کشور ایران: کشور ترکیه در همسایگی کشور ما قرار دارد و هزینه رفت و آمد به این کشور برای دانشجویان ایرانی بسیار مطلوب و مقرون به صرفه خواهد بود.

امکان اشتغال هم زمان با تحصیل: به دانشجویان در حال تحصیل در کشور ترکیه، اجازه 30 ساعت کار هفتگی داده خواهد شد. البته لازم به ذکر است که دانشجویان باید تسلط به نسبت بالایی به زبان ترکی داشته باشند تا شرایط کاری برای آن ها فراهم شود.

امکان اشتغال و اخذ اقامت دائم این کشور: فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی می توانند در این کشور مشغول به کار شوند و اقامت دائم ترکیه را دریافت نمایند.

هزینه مناسب: هزینه تحصیل در این رشته در کشور ترکیه، نسبت به سایر کشور های اروپایی، بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. در واقع یکی از دلایل مهاجرت تحصیلی به این کشور، هزینه های مناسب دانشگاه های دولتی این کشور است.

 

 

برای آشنایی با بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه کلیک کنید.

 

 

بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی ترکیه

دندانپزشکی در ترکیه 2024، مستلزم رعایت برخی از شرایط می باشد که در این بخش از مطلب آن ها را به طور کامل مورد بررسی قرار داده ایم:

گذراندن دوره دیپلم 12 ساله و پیش دانشگاهی با نمره قبولی: داشتن مدرک دیپلم و همین طور پیش دانشگاهی از دبیرستان در رشته های نظری مانند ریاضی و فیزیک و علوم تجربی، یکی از شروط اصلی دریافت پذیرش دندانپزشکی دانشگاه های ترکیه محسوب می شود.

نمره قبولی در آزمون یوس ترکیه و یا SAT: قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های کشور ترکیه، به منظور تحصیل در رشته دندانپزشکی، ضروری می باشد. آزمون های یوس آزمون اصلی پذیرش دانشگاه های ترکیه محسوب می شوند. آزمون SAT نیز یک آزمون آمریکایی است که مورد تایید بسیاری از دانشگاه های کشور ترکیه می باشد. این آزمون ها به منظور پذیرش و تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه 2024 از اهمیت چشم گیری برخوردار می باشند.

 

بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی ترکیه

 

 

مدرک زبان انگلیسی: برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی، باید مدرک زبان آیتلس با نمره زبان 5.5 را ارائه دهید. اگر علاقه دارید تا در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور تحصیل نمایید، باید هر چه سریع تر برای گرفتن مدرک زبان انگلیسی خود اقدام نمایید. چرا که یکی از شرایط تحصیل دندانپزشکی ترکیه می باشد.

مدرک زبان ترکی: متقاضیان تحصیل دندانپزشکی ترکیه، باید به زبان ترکی مسلط باشند. افرادی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، باید مدرک زبان تومر خود را به دانشگاه های کشور ترکیه ارائه دهند. در صورتی که مدرک لازم را نداشته باشند، می توانند برای تحصیل به زبان ترکی، دوره های 6 ماهه آموزش این زبان را پشت سر بگذارند.

 

 

اطلاعیه

شما می توانید برای پذیرفته شدن در دانشگاه های دندانپزشکی کشور ترکیه از طریق روش بدون آزمون نیز اقدام کنید.

 

 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دندانپزشکی ترکیه

در ادامه اصلی ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه را برای شما درج کرده ایم:

  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی
  • ارائه مدرک قبولی در آزمون یوس و یا SAT با نمره بالا
  • ارائه مدرک زبان برای تحصیل به زبان انگلیسی
  • اراده مدرک تمکن مالی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • عکس پرسنلی
  • توصیه نامه و انگیزه نامه نیز مدارکی محسوب می شوند که ارائه آن ها برای دریافت پذیرش در برخی از دانشگاه های کشور ترکیه الزامی می باشد.

 

 

برای اطلاع از هزینه آزمون یوس 2024 کلیک کنید.

 

 

بررسی هزینه ها و شهریه پذیرش دندانپزشکی ترکیه

ترکیه را می توان یکی از ارزان ترین و در عین حال بهترین کشور ها برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به شمار آورد. شهریه دانشگاهی خصوصی نسبت به دانشگاه های دولتی گران تر می باشد. هزینه دندانپزشکی در ترکیه تقریبا حدود 1500 تا 25000 دلار آمریکا است. به طور معمول هزینه تحصیل به زبان ترکی از هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه خیلی ارزان تر می باشد.

هزینه های ماهانه زندگی در این کشور تقریبا در حدود 400 تا 600 دلار برآورد شده است. خوابگاه های دانشجویی در این کشور نیز مناسب، تمیز و بسیار مطلوب می باشند. البته نا گفته نماند که هزینه سکونت در آن ها نیز بسیار مقرون به صرفه است. همچنین به منظور کمک به رفاه حال دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند، به منظور هزینه های حمل و نقل، به آن ها بن تخفیف تعلق خواهد گرفت. دانشگاه های دولتی کشور ترکیه، تقریبا در حدود 1500 تا 4000 دلار شهریه دریافت می کنند.

 

بررسی هزینه ها و شهریه دندانپزشکی در دانشگاه های ترکیه

 

مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه

مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه، 5 سال می باشد. در واقع تحصیل دندانپزشکی در این کشور 10 ترم تحصیلی طول خواهد کشید. تحصیل در رشته دندانپزشکی تمام وقت بوده و برخی از سرفصل های رشته دندانپزشکی در دانشگاه های ترکیه به شرح زیر می باشد:

  • آناتومی دندانپزشکی
  • انجام پروتز
  • مواد دندانی
  • زیست شناسی پزشکی
  • بیوفیزیک
  • فیزیولوژی
  • اهمیت بهداشت و در دندانپزشکی
  • مطالب عمومی و اطلاعات و فناوری
  • دروس انگلیسی
  • شرایط آتاتورک و تاریخچه اصلاحات

هر دانشجو در حال تحصیل در رشته دندانپزشکی، باید در هر ترم 30 امتیاز به دست آورد. کسب هر امتیاز مستلزم انجام یک ساعت کار بالینی می باشد.

 

 

برای آشنایی با مزایای تحصیل در ترکیه کلیک کنید.

 

 

تحصیل دندانپزشکی بدون آزمون ترکیه

امکان تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه در برخی از دانشگاه های غیر دولتی و خصوصی برای دانشجویان فراهم شده است. هر ساله تعداد مشخصی از دانشجویان بدون این که در آزمون های ورودی رشته دندانپزشکی شرکت کنند، به راحتی در این دانشگاه ها پذیرفته می شوند. شرایط پذیرش این دانشگاه ها بدون آزمون در رشته دندانپزشکی در ترکیه، مستلزم داشتن معدل بالا دیپلم و پیش دانشگاهی معادل بالای 17 و مدرک تافل با حداقل نمره یعنی 80 و یا آیتلس با حداقل نمره 6 می باشد.

 

 

برای دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطلب

حال که با شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه 2024 آشنا شدید، لازم است بدانید که شما می توانید برای پذیرفته شدن در دانشگاه های دولتی و یا غیر دولتی، از طریق شرکت و کسب نمره قبولی در آزمون های یوس ترکیه و یا SAT آمریکا اقدام نمایید. لازم به ذکر است که اگر نمره مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی شما بالای 17 باشد، امکان پذیرفته شدن بدون آزمون توسط دانشگاه های کشور ترکیه وجود دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *