دسته‌بندی نشده

هزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه 2024 + دانشگاه ها | یوسلند

هزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه

هزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه در سال 2024 مشخص شد. آن دسته از دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته های بدون آزمون دندانپزشکی هستند، باید قبل از هر چیز به هزینه ‌های تحصیل خود توجه داشته باشند. کشور ترکیه دارای بهترین دانشگاه ها با رتبه های جهانی بسیار قابل توجه می باشد و در مقاطع کاردانی و کارشناسی در رشته دندانپزشکی برنامه های تحصیلی متنوعی دارد.

اما بسیاری از متقاضیان دغدغه هزینه تحصیل در این رشته پرطرفدار را دارند و می‌خواهند قبل از مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه، بدانند که برای هر ترم چقدر باید هزینه کنند. از این رو در ادامه این مقاله از یوسلند در ارتباط با هزینه های تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه در سال 2024 خواهیم پرداخت.

 اهمیت تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون آزمون ترکیه

بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی مایلند کشور ترکیه را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند. از مهمترین دلایل جذب مهاجران تحصیلی در رشته دندانپزشکی بدون آزمون می توان به بالا بودن کیفیت آموزشی و رنک جهانی دانشگاه های کشور ترکیه اشاره کرد. رشته پزشکی و دندانپزشکی هم اکنون طرفداران بسیار زیادی دارد و بر اساس اعتبار و اهمیت مدرک صادر شده در این دانشگاه‌ها و پایین بودن هزینه های تحصیل در این دو رشته نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی، شرایط دریافت فاند و بورسیه تحصیلی بسیار راحت تر می باشد.

از سوی دیگر دانشگاه های کشور ترکیه در سطح بین‌الملل بسیار معتبر هستند و بسیاری از دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه با دانشگاه‌ های جهان تفاوت نامه علمی بر اساس انتقال دانشجو دارند. از آنجا که اساتید دانشگاه های کشور ترکیه از کشورهای اروپا و آمریکا می باشند، دانشجویان فرصت دارند که در حین برخورداری از سطح کیفی آموزشی بالا، در پروژه‌های مشترک با دانشگاه های تراز اول جهان شرکت کنند.

اما داوطلبان قبل از مهاجرت تحصیلی برای رشته دندانپزشکی می خواهند ابتدا از هزینه های هر ترم خود در رشته دندانپزشکی مطلع شوند. از این رو در ادامه هزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه در سال 2024 با توجه به دانشگاه های مطرح این کشور در این رشته را در اختیار شما قرار می دهیم.

اهمیت تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون آزمون ترکیه

اطلاعیه

آگاهی از هزینه های تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت می باشد و باید قبل از هر چیز از آن مطلع شوند.

 

 بررسی هزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه

بعضی از دانشگاه‌ های غیر دولتی کشور ترکیه امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور را فراهم کرده اند. داوطلبان با دریافت بورسیه دندانپزشکی ترکیه راحت تر می توانند از عهده هزینه های تحصیل خود برآیند. هزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه در دانشگاه های خصوصی بیشتر از دانشگاه های دولتی می باشد. اما این امکان را برای دانشجویان ایرانی فراهم کرده اند که بدون آزمون ورودی به تحصیل در رشته دندانپزشکی بپردازند.

دانشگاه های خصوصی از جمله (Ozel / Vakif Universiteleri)، شهریه بالایی را دریافت می‌کنند، اما تمایل دارند که فعالیت بیشتری در سطح بین المللی داشته باشند و زمینه مشارکت صنعتی را فراهم کرده اند. علاوه بر این دانشجویان بین الملل، امکان تحصیل در رشته های مختلف در مقاطع گوناگون به زبان انگلیسی ایجاده کرده اند. برخی از این دانشگاه ها نیز تازه تاسیس هستند و دارای آزمایش و کارگاه می باشند.

بنابراین شرایط تحصیل بدون کنکور در ترکیه در رشته دندانپزشکی فراهم است. برخی از دانشگاه ‌های خصوصی که بدون آزمون در رشته دندانپزشکی دانشجو می پذیرند، عبارتند از دانشگاه دانشگاه بیلکنت، دانشگاه ابوریحان بیرونی، دانشگاه مدیپل و دانشگاه یدی تپه که در ادامه می خواهیم به هزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه در این دانشگاه ها بپردازیم.

بررسی هزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه

برای اطلاع از شرایط کار دندانپزشکی در ترکیه بر روی لینک کلیک کنید.

 

هزینه تحصیل بدون کنکور دانشگاه مدیپل

دانشگاه مدیپل یکی از دانشگاه های خصوصی است که در استانبول واقع شده و دارای رتبه جهانی ۲۰۱۴ و رتبه کشوری ۶۵ می باشد. این دانشگاه دارای رشته دندانپزشکی است و برنامه‌ های رشته دندانپزشکی آن معمولاً ۵ ساله می باشد. ۳۰ درصد زبان تحصیلی رشته دندانپزشکی دانشگاه مدیپل انگلیسی است. از این رو کسانی که در آزمون زبان شرکت نکرده باشند و نمره کافی را کسب نکنند، باید یک دوره زبان یک ساله را پشت سر بگذارند.

از آنجا که دانشگاه مدیپل دارای امکانات پیشرفته در رشته دندانپزشکی می باشد، هزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه در این دانشگاه معادل 11500 دلار است. دانشجویان متقاضی بدون کنکور در این دانشگاه باید از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده باشند و معدل دیپلم آنها حتما باید بالای ۱۵ باشد.

 هزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه ابوریحان بیرونی

دانشگاه ابوریحان بیرونی نیز در استانبول واقع شده و دارای رنگ جهانی ۶۸۵۴ و رتبه کشوری ۱۳۱ است. این دانشگاه یکی از دانشگاه ‌های مطرح در رشته دندانپزشکی است و برنامه ‌های مختلف در مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می دهد.

زبان تحصیل در رشته دندانپزشکی، انگلیسی و ترکی می باشد. هزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه در دانشگاه ابوریحان بیرونی  معادل ۱۷ هزار دلار است و هزینه تحصیل به زبان انگلیسی ۲۰ هزار دلار می باشد. جهت ثبت نام در رشته بدون کنکور دندانپزشکی متقاضیان باید در دبیرستان فارغ التحصیل شده و معدل آنها حتما باید بالای ۱۵ باشد.

هزینه تحصیل در دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بیلکنت یکی از دانشگاه ‌های مطرح رشته دندانپزشکی است که در شهر آنکارا واقع شده و دارای رتبه جهانی ۶۰۱ است. این دانشگاه در رشته دندانپزشکی در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد. زبان تحصیل در دانشگاه بیلکنت انگلیسی است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه در دانشگاه بیلکنت حدود 14500 دلار است و ۴۳ درصد از دانشجویان در مقطع کارشناسی می توانند بورسیه تحصیلی برای پرداخت هزینه های تحصیلی خود استفاده کنند. داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه را دارند، باید حتماً از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده باشند و معادل آنها نباید کمتر از ۱۵ باشد.

هزینه تحصیل در دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه بیلکنت

برای اطلاع از بورسیه دانشگاه‌های ترکیه بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

 هزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه یکی دیگر از دانشگاه های خصوصی شهر استانبول است که دارای رنکینگ جهانی 1001 و رتبه کشوری 19 می باشد. این دانشگاه در رشته دندانپزشکی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برنامه های متنوعی را ارائه می دهد. زبان تحصیل در رشته دندانپزشکی، انگلیسی است و دانشجویان بین الملل به راحتی می توانند در مقاطع مختلف ادامه تحصیل دهند.

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه یدی تپه معادل ۲۷۵۰۰ دلار می باشد و به صورت بدون آزمون در رشته دندانپزشکی پذیرش دانشجو خواهد داشت. جهت ثبت نام در رشته دندانپزشکی، دانشجویان باید توجه داشته باشند که معدل آنها باید بالای ۱۵ باشد و از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده باشند.

 مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه

داوطلبانی که مایل به تحصیل در رشته دندانپزشکی هستند، بعد از برآورد هزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه و بررسی دانشگاه های مطرح این رشته، باید مدارک خود را جهت ثبت نام در دانشگاه مورد نظر آماده کنند و آن را در سایت دانشگاه بارگذاری نمایند. مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در رشته دندانپزشکی بدون آزمون ترکیه عبارتند از:

  • اسکن اصل تمام مدارک شناسایی
  • اسکن پاسپورت داوطلب
  • اسکن مدرک دیپلم همراه با ترجمه رسمی به زبان انگلیسی یا ترکی
  •  ارائه ریز نمرات دوره تحصیلی دبیرستان
  • اسکن کردن عکس در قطع ۴ * ۴

مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه

اطلاعیه

داوطلبان متقاضی تحصیل رشته دندانپزشکی ترکیه باید مدارک درخواستی خود را در سایت دانشگاه موردنظر خود بارگذاری کنند.

 

خلاصه مطالب

داوطلبانی که قصد تحصیل در کشور ترکیه را دارند و مایل به ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی هستند، ابتدا باید از هزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه در سال 2024 مطلع شوند تا بتوانند با خیالی آسوده در مورد شرایط تحصیل خود تصمیم گیری کنند. برخی از دانشگاه‌ های ترکیه بدون آزمون ورودی در رشته دندانپزشکی پذیرش دانشجو دارند که از جمله این دانشگاه ها میتوان به دانشگاه بیلکنت، ابوریحان بیرونی یدی تپه و مدیپل که از معروف ترین دانشگاه های ترکیه در رشته دندانپزشکی هستند، اشاره کرد.

توجه داشته باشید اکثر دانشگاه های ترکیه جزو دانشگاه های برتر جهان هستند و مدارک آنها بسیار معتبر است. علاوه بر این دانشگاه های ترکیه در رشته دندانپزشکی امکانات بسیاری در اختیار دانشجویان قرار می دهند. به همین دلیل قبل از هر چیز شما باید در مورد هزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه تحقیق کنید تا در پرداخت شهریه خود دچار مشکل نشوید. چنانچه در ارتباط با مطالب ارائه شده در این مقاله نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی دارید، می توانید با کارشناسان ما در مجموعه یوسلند تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *