دانشگاه های ترکیه

خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه 2024

خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه

خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه ذهن بسیاری از علاقمندان به تحصیل در این کشور را به خود مشغول می‌کند زیرا تحصیل در کشور ترکیه گزینه مناسبی است و هزینه زندگی دانشجویی آن در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر کمتر است. همچنین به دلیل بین المللی بودن مدرک دانشگاه های این کشور امکان اشتغال یا ادامه تحصیل در بسیاری از کشورهای دنیا برای فارغ التحصیلان دانشگاه های ترکیه فراهم می باشد.

علاوه بر این در ترکیه کنکور سراسری کشوری وجود ندارد و هر یک از دانشگاه های دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی آن از طریق برگزاری آزمون های جداگانه دانشجویان خود را در دو ترم پاییز و بهار به صورت ترمی – واحدی پذیرش می کنند. بنابراین در این مقاله قصد داریم پذیرش در دانشگاه های کشور ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم.

مدارک لازم برای تحصیل در کشور ترکیه

مدارک لازم و ضروری برای پذیرش و تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه به شرح زیر هستند:

  • مدرک قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر
  • مدرک ترجمه شده دیپلم دبیرستان (برای مقطع کارشناسی)
  • مدرک ترجمه شده پیش دانشگاهی (برای مقطع کارشناسی)
  • ریز نمرات دبیرستان (برای مقطع کارشناسی و محاسبه معدل تا رسیدن به حد نصاب)
  • ترجمه مدرک زبان انگلیسی آیلتس، تافل، تومر یا دیپلم زبان ترکی برای دانشگاه های ترک زبان (در صورت لزوم)
  • رسید پرداخت هزینه های پذیرش
  • فرم درخواست پذیرش از دانشگاه
  • ترجمه رزومه تحصیلی، پژوهشی یا شغلی مرتبط (برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری)
  • ترجمه ریز نمرات مدرک تحصیلی کارشناسی (برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری)
  • مدارک خواسته شده در سایت دانشگاه
  • معرفی و توصیه نامه دو استاد (برای مقطع دکتری)

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد پذیرش دانشجو بدون آزمون ترکیه کلیک کنید.

مدارک لازم برای تحصیل در کشور ترکیه

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی

در صورتی که فرد متقاضی در یکی از دانشگاه های کشور ترکیه قبول شود می بایست ویزای تحصیلی دریافت کند. برای این کار باید مدارک لازم را به سفارت ترکیه ارائه دهد. این مدارک شامل موارد زیر هستند:

  • گواهی تمکن مالی متقاضی
  • اصل و کپی پاسپورت معتبر با اعتبار لازم
  • رسید پرداخت هزینه های ویزا
  • گواهی سوء پیشینه
  • گواهی سلامت
  • عکس پرسنلی سه در چهار
  • بیمه درمانی
  • نامه پذیرش از دانشگاه

شرایط لازم برای تحصیل در کشور ترکیه

تحصیل در کشور ترکیه در دوره کارشناسی چهار سال، دوره کارشناسی ارشد دو سال و دوره دکتری چهار سال از زندگی دانشجویان را به خود اختصاص می‌دهد. زبان مورد تدریس دانشگاه های این کشور به طور معمول ترکی و انگلیسی هستند اما در برخی از این دانشگاه‌ها آلمانی و فرانسوی نیز تدریس می‌شوند.

پذیرش دانشجو در این کشور دو بار در سال انجام می گیرد و اولین شرط پذیرش، شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه هاست. برای این کار دانشجویان  باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایند و پس از آن در تاریخی که توسط دانشگاه معین می‌شود در یکی از آزمون های مورد تایید آن دانشگاه شرکت کرده و نمره قبولی کسب نمایند و علاوه بر این مدرک معتبر زبان نیز داشته باشند.

البته برخی از دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه بر اساس معدل و سوابق تحصیلی فرد متقاضی پذیرش خود را انجام می‌دهند و ملاک این دانشگاه ها مدرک زبان معتبر و مدرک تحصیلی دارای اعتبار است که حد نصاب پذیرش در آن دانشگاه را داشته باشد. متقاضیان این گونه دانشگاه ها آزمون ورودی نمی دهند و تنها از طریق یک موسسه یا دپارتمان داخل کشور اقدام می‌کند. اما لازم است بدانید خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه وحود ندارد. برای کسب اطلاعات تخصصی بیشتر در این موضوع می توانید از مشاوران یوسلند کمک بگیرید. در ادامه آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه را معرفی می کنیم.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در ترکیه کلیک کنید.

هزینه خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه ( دانشگاه های دولتی)

در رابطه با اینکه چقدر پول لازم است تا بتوانیم به خرید صندلی در دانشگاههای ترکیه 2024 فکر کنیم باید بگوییم که این کار در دانشگاه های دولتی این کشور امکان پذیر نمی باشد زیرا معیار این دانشگاه ها رتبه های برتر علمی هستند و از طریق آزمون های yos یا SAT سطح علم و دانش متقاضیان خود را مورد سنجش قرار می دهند. بنابراین هیچ دانشگاه دولتی در این کشور وجود ندارد که بدون آزمون و از طریق پرداخت هزینه دانشجوی خود را پذیرش کند.

به عبارت دیگر دانشگاه های دولتی و مطرح کشور ترکیه تنها با تلاش به دست می آیند و خریدنی نیستند و خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه  وجود ندارد. این دانشگاه‌ها که تحت حمایت و نظارت دولت ترکیه ارائه می شوند خدمات خود را به صورت رایگان به دانشجویان ترک عرضه می‌کنند و از دانشجویان اتباع خارجی شهریه اندک دریافت می نمایند البته این شهریه بسته به دانشگاه و رشته قبولی متفاوت است. حاجت تپه آنکارا، قاضی آنکارا، دانشگاه استانبول، دانشگاه آنکارا، آتاتورک شهر ارزروم، اولوداغ شهر بورسا و غیره از جمله دانشگاه های معتبر دولتی کشور ترکیه هستند.

در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه با مشاوران یوسلند تماس بگیرید.

هزینه خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه ( دانشگاه های خصوصی)

شهریه دانشگاه های خصوصی بسته به رشته و دانشگاه مورد پذیرش متفاوت می باشد اما این شهریه در مقایسه با دانشگاه های دولتی بیشتر است به این دلیل که دانشگاه های خصوصی برای تامین هزینه آموزش دانشجویان خود از دولت بودجه دریافت نمی‌کنند و هزینه آموزش دانشجویان آنها توسط خود دانشگاه تامین می گردد.

همانطور که پیش از این مطرح کردیم برخی از دانشگاه‌های خصوصی کشور ترکیه بدون آزمون ورودی و تنها از طریق مدارک تحصیلی معتبر و گواهینامه های دارای اعتبار زبان، دانشجویان خود را پذیرش می نمایند اما به طور معمول دانشگاه های خصوصی ترکیه نیز برای متقاضیان خود آزمون ورودی برگزار می کنند.

با توجه به تعداد زیاد متقاضیان تحصیل در دانشگاه های خصوصی و سهمیه مشخص این دانشگاه‌ها چنانچه فردی همزمان در آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه نظیر آزمون yos قبول شود و مصاحبه آن دانشگاه را نیز با موفقیت پشت سر بگذارد و فردی دیگر از طریق پرداخت هزینه به موسسات و شرکتهای  مهاجرتی به خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه 2024 اقدام نماید، احتمال موفقیت بیشتر با فرد دوم خواهد بود.

نکته قابل توجه اینکه اگر به پذیرش در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه علاقمند باشید روزانه پیشنهادهای جالب و آفرهای متنوع بیشماری نظر شما را به خود جلب می‌کنند که با اعتماد به برخی از آنها گاهی ممکن است دچار مشکل شوید و بدون کمک گرفتن از افراد باتجربه، سرمایه و زمان خود را از دست بدهید. بنابراین قبل از هر کار با مشاوران یوسلند تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید.

دانشگاه خصوصی کوچ یکی از معتبرترین دانشگاه های خصوصی ترکیه است که هر سال در رتبه بندی های جهانی بین دانشگاه های ترکیه دارای بالاترین رتبه ها می باشد . همچنین از دانشگاه های خصوصی معتبر کشور ترکیه می توان سابانجی، بیلکنت، بیلگی، باهچه شهیر، آتلیم و غیره را نام برد.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه های ترکیه با شرط معدل کلیک کنید.

هزینه خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه ( دانشگاه های خصوصی)

خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه  با 50 هزار دلار 

خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه یک موضوع غیر واقعی و کلاهبرداری می باشد. تحصیل در رشته پزشکی در معتبرترین دانشگاه های ترکیه برای اعضای باندی بود که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی موفق به کلاهبرداری و فریب بسیاری از مردم شدند. اعضای این باند به ازای هر مکان در دانشگاه های علوم پزشکی 50 هزار دلار از غارت خود را دریافت می کردند.
اعضای این گروه مدت هاست که 3 صفحه تحت عنوان اعزام دانشجو به خارج از کشور تاسیس کرده اند و در این زمینه تبلیغات گسترده ای انجام می دهند. اعضای این گروه همه جا فکر کرده اند که همه چیز باید طبیعی باشد.

مثلا دفتری در تهران اجاره می کنند و نام قابل اعتمادی برای سازمان خود انتخاب می کنند. به بهانه خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه می توانند از هر متقاضی 20 تا 50 هزار دلار دریافت کنند و شرایط را به صورت اقساطی تعیین کنند. این تبلیغات گروهی آنقدر وسوسه انگیز هستند که متقاضیان به راحتی گول می خورند و برای خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه  اقدام می نمایند، زیرا کلاهبرداران از بازیگران و افراد مشهور برای تبلیغات استفاده می کنند تا تجارت خود را توسعه دهند.

پس از تبلیغات و تله هایی که برای کسانی که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند، کلاهبرداران به مرحله بعدی طرح خود رفته اند. در ترکیه خانه ای اجاره کردند و تابلوی شرکتشان را روی در گذاشتند و به دانش آموزان برای خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه اسکان دادند.

همه اینها فقط یک نمایش است و کالج توسط کلاهبرداران برای خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه با قیمت های بالا راه اندازی شده است و هیچ اعتباری ندارد. در آنجا دانشجویان ارشد پزشکی تقلب ها را تدریس می کردند و هیچ استادی وجود نداشت که بتوان به او اعتماد کرد. بعداً اعضا با خانواده ها تماس گرفتند و گفتند که برای خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه به 50000 نفر پول می دهند و فرزند شما صلاحیت گرفتن نمره را ندارد.

اکنون تعداد زیادی از مالباختگان از اعضای این گروه شکایت کرده اند که یکی از آنها در توضیح مطلب می گوید: با دیدن یک تبلیغ جذاب در فضای مجازی تصمیم گرفتم فرزندم را برای تحصیل در ترکیه بفرستم. اول بیست و دو هزار دلار برای خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه دادم، بعد فهمیدم دانشگاه و اقامتگاه قانونی ندارد. این داستانی که دروغی بیش نیست، این گروه‌ها فقط جیب‌هایشان را با دلار برای خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه  می‌بندند و حالا نه تنها ما خراب شده‌ایم، بلکه بچه‌هایمان هم از نظر روحی و جسمی آسیب دیده‌اند.

مشاوران برتر یوسلند با سابقه بسیار به عنوان مشاور در زمینه آموزش مسافرتی در ترکیه سعی در ارائه به روزترین اطلاعات در این زمینه دارند و کارشناسان ما در تلاش هستند تا اعضا را در ادامه تحصیل یاری دهند.برای مهاجرت به ترکیه و تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور به صورت قانونی با ما در ارتباط باشید.

معرفی آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه

آزمون های ورودی در دانشگاه های ترکیه با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه فرد متقاضی متفاوت هستند و همچنین خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه  وجود ندارد پس برای آشنایی با آزمون های ورودی در ادامه همراه ما باشید.

آزمون ورودی yos

 yos که مختص دانشجویان بین المللی است به زبانهای ترکی و انگلیسی برگزار می شود اما در برخی از دانشگاه‌های کشور ترکیه این آزمون به زبان‌های فارسی و عربی نیز برگزار می گردد.

آزمون yos دارای ۸۰ سوال می باشد که ۴۵ مورد از آن مربوط به اطلاعات عمومی و هوش هستند و سی و پنج مورد از سوالات آن را ریاضی تشکیل میدهد. این آزمون فراگیرتر است و دانشگاه‌های بیشتری آن را معیار پذیرش خود قرار می دهند البته هر دانشگاه برای قبولی در آزمون yos نمره متفاوتی را در نظر می‌گیرد.

آزمون ورودیSAT

این آزمون بیشتر برای پذیرش مقطع کارشناسی و دانشگاه های خارج از کشور برگزار می شود سطح آن دشوارتر از yos بوده و به عنوان آزمون استاندارد  پذیرش در دانشگاه‌های آمریکا، انگلیس، کانادا و غیر از آن یاد می شود.

برای تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه های ترکیه معمولاً علاوه بر آزمون yos نیاز به قبولی در این آزمون نیز هست. دانشگاه پزشکی حاجت تپه هم برای پذیرش متقاضیان رشته های پزشکی نمره آزمون SAT را ملاک خود قرار می‌دهد.

سوالات این آزمون به صورت چند گزینه ای هستند و از چهار قسمت تشکیل شده اند. آزمونSAT شش بار در سال برگزار می گردد که مدت اعتبار نتیجه آن پنج سال است. چهار قسمت سوالات این آزمون را دروس اختصاصی رشته مورد نظر، نگارش و درک مطلب انگلیسی، ریاضیات، آمار و هندسه و مهارت های خواندن و نگارش صحیح تشکیل داده اند که پاسخگویی به سوالات قسمت چهارم در بعضی از دانشگاه‌ها اجباری نیست.

آزمون ورودی ALES

این آزمون که مختص پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه می باشد از دو قسمت محاسباتی و کلامی تشکیل شده است. تعداد سوالات این آزمون ۱۰۰ عدد است که ۵۰ مورد آن عمومی و ۵۰ مورد دیگر محاسباتی هستند.

آزمون ورودیTOMER

این آزمون پیش نیاز ورود به دانشگاه های ترکی زبان کشور ترکیه محسوب می شود بنابراین زبان آن نیز ترکی است و چنانچه فرد متقاضی بخواهد در دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می کنند، پذیرفته شود می بایست در آزمون های تافل شرکت کرده و قبول شود. نکته قابل توجه اینکه این آزمون به صورت هفتگی و روزانه در دانشگاه های ترکیه برگزار می‌شود و اعتبار مدرک آن از شش ماه تا دو سال می باشد.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به ترکیه کلیک کنید.

معرفی آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه

برترین دانشگاه‌های ترکیه 2024

برترین دانشگاه‌های ترکیه 2024 به شرح زیر است:

  دانشگاه کوچ (Koç University) با رتبه 477
   دانشگاه فنی خاورمیانه (METU) با رتبه 501-510
 دانشگاه سابانجی (Sabanci University) با رتبه 531-540
 دانشگاه بیلکنت (Bilkent University)  با رتبه 561-570
     دانشگاه فنی استانبول (Istanbul Technical University) با رتبه 601-650
دانشگاه بغازیچی( Boğaziçi University) با رتبه 701-750
   دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University) با رتبه 801-1000
دانشگاه استانبول (Istanbul University) با رتبه 801-1000
 دانشگاه آنکارا (Ankara University ) با رتبه 1001-1200

تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان

اکنون که متوجه شدید خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه دروغی بیش نیست بهتر است بدانید دروس در دانشگاه های ترکیه به زبان ترکی و انگلیسی ارائه می شود و دانشجو بر اساس علاقه خود زبان را انتخاب می کند. توجه داشته باشید که شهریه اکثر این دانشگاه ها برای تحصیل به زبان ترکی کمتر از زبان انگلیسی است.
خبر خوب! برای پذیرش اولیه نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. اما برای پذیرش در دوره اصلی داوطلب باید سطح زبان مورد نیاز را داشته باشد. به همین دلیل دانشجو می تواند در آزمون سطح زبان دانشگاه نمرات قابل قبولی کسب کند و یا بسته به زبان تحصیلی یکی از مدارک زبان انگلیسی یا ترکی تافل را از قبل به دانشگاه ارائه دهد.
نگران نباش! در صورت نداشتن سطح زبان یا مدرک زبان کافی می توانید تا یک سال در دوره های آمادگی زبان دانشگاه شرکت کنید و از آموزش های تخصصی زبان بهره مند شوید.
یوسلند به متقاضیان ایرانی توصیه می کند برای سهولت در روند تحصیل، تحصیل در ترکیه را انتخاب کنند. زیرا علاوه بر کاهش هزینه ها می تواند تحصیل در ترکیه را با موفقیت به پایان برساند.
توجه نمایید که انتخاب تحصیل در ترکیه به زبان ترکی بر اعتبار مدرک شما تاثیری نخواهد داشت زیرا زبان تحصیل شما در مدرک اعطا شده توسط دانشگاه ذکر نخواهد شد.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد تجربه تحصیل در ترکیه کلیک کنید.

تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان

خلاصه مطلب

مدتی است که تحصیل در کشور ترکیه مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است زیرا در ترکیه کنکور سراسری کشوری وجود ندارد و دانشگاه های دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی آن از طریق برگزاری آزمون های جداگانه دانشجویان خود را در دو ترم پاییز و بهار به صورت ترمی – واحدی پذیرش می کنند.

بسیاری از دانشگاه های خصوصی ترکیه پذیرش دانشجو را بدون آزمون ورودی انجام می دهند و ملاک پذیرش آنها داشتن مدرک معتبر زبان و معدل بالای تحصیلی است. اما به طور معمول بیشتر دانشگاه های خصوصی ترکیه برای متقاضیان خود آزمون ورودی برگزار می کنند که با توجه به تعداد زیاد متقاضیان تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور و سهمیه معین این دانشگاه ها احتمال موفقیت بیشتر با فردی است که به خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه 2024 اقدام کرده باشد.

همانطور که به طور مفصل در این مقاله توضیح دادیم دانشگاه های دولتی این کشور از طریق آزمون های yos و SAT دانشجویان خود را پذیرش کرده و پس از کسب حد نصاب نمره قبولی از طریق مصاحبه تصمیم نهایی را در مورد پذیرش فرد متقاضی اتخاذ می نمایند و خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه  وجود ندارد. نکته قابل توجه اینکه هزینه دانشگاه های دولتی و اعتبار مدارک آن بیشتر از دانشگاه های خصوصی می باشد اما این بدان معنی نیست که مدارک دانشگاه های خصوصی این کشور فاقد اعتبار هستند! از دانشگاه های خصوصی معتبر کشور ترکیه می توان کوچ، سابانجی، بیلکنت، بیلگی، باهچه شهیر، آتلیم و غیره را نام برد.

برای دانلود فایل PDF مقاله خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه کلیک کنید.

 

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *