بورسیه و اپلای

چرا تحصیل در ترکیه؟ 12 دلیل مهم در سال 2024 | یوسلند

چرا تحصیل در ترکیه

در حال حاضر یکی از رایج‌ترین برنامه‌ها برای آینده دانش پذیران مهاجرت تحصیلی است، در سال‌های گذشته نام ترکیه به عنوان یک مقصد مناسب برای مهاجرت تحصیلی همواره مطرح بوده، اما نکته‌ای که برای هر دانش‌آموزی یا دانشجویی مطرح است این است که از میان گزینه های موجود، چرا تحصیل در ترکیه؟  فراموش نکنید در هر کشوری که بخواهید به ادامه تحصیل بپردازید همیشه یک سری مشکلات وجود دارد. پس بهتر است مقصدی را برای مهاجرت انتخاب کنید که کمترین میزان مشکلات را داشته باشد. به دلیل اهمیت این موضوع ما در ادامه این مقاله از یوسلند قصد داریم به تمامی سوالات شما در مورد چرا در ترکیه تحصیل کنیم؟  و مزایای تحصیل در ترکیه پاسخ دهیم.

چرا در ترکیه تحصیل کنیم؟

مزایای تحصیل در ترکیه می تواند شامل گزینه های متعددی باشد، ما در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

تحصیل در خارج از کشور تجربه ای متحول کننده زندگی است که افق ها را گسترش می دهد، افراد را در معرض فرهنگ های جدید قرار می دهد و شخصیت را متحول خواهد کرد.

با افزایش تقاضا برای آموزش عالی، دانشجویان اکنون در حال کاوش در مقاصد جدید فراتر از گزینه های سنتی تحصیل در خارج از کشور هستند. یکی از این مقاصد که اخیراً محبوبیت پیدا کرده است، ترکیه است. این کشور که در تقاطع اروپا و آسیا قرار دارد، ترکیبی منحصر به فرد از تاریخ باستان، فرهنگ پر جنب و جوش و آموزش مدرن را ارائه می دهد. در این پست وبلاگ به بررسی مزایای تحصیل در ترکیه می پردازیم

در ابتدا تجربه یکی از دانشجویان در ترکیه را مرور می کنیم:

از زبان دانشجویان در ترکیه:

“به عنوان یک دانشجوی بین المللی، تحصیل در ترکیه یکی از غنی ترین و متحول کننده ترین تجربیات زندگی من بود. از لحظه ای که به استانبول رسیدم، تحت تاثیر زیبایی، تنوع و سرزندگی این کشور باورنکردنی قرار گرفتم.

یکی از چیزهایی که در مورد تحصیل در ترکیه بیشتر دوست داشتم، تاریخ غنی و جذاب این کشور بود. از معماری خیره کننده عثمانی استانبول گرفته تا خرابه های باستانی افسوس، همیشه چیزهای جدید و هیجان انگیزی برای کشف وجود داشت. یکی از تجربیات مورد علاقه من بازدید از ایاصوفیه بود، مسجدی زیبا و خیره کننده که به موزه تبدیل شده و بیش از 1500 سال پابرجا بوده است. با ایستادن در داخل این ساختمان باستانی، حس عمیقی از هیبت و شگفتی نسبت به تاریخ و فرهنگی که این مکان باورنکردنی را شکل داده بود، احساس کردم.

اما تحصیل در ترکیه چیزی فراتر از گشت و گذار و کاوش در تاریخ این کشور بود. همچنین فرصتی بود تا خودم را از نظر آکادمیک و شخصی به چالش بکشم. من در دانشگاهی با رتبه برتر در استانبول تحصیل کردم و کلاس ها چالش برانگیز و سخت بود. اما با کمک اساتید و همسالانم، توانستم یاد بگیرم و به روش هایی رشد کنم که هرگز فکرش را نمی کردم. همچنین این فرصت را داشتم که در زبان و فرهنگ ترکی غوطه ور شوم، ترکی خود را با مردم محلی تمرین کنم و غذاهای سنتی مانند باقلوا و چای ترکی را امتحان کنم.

البته، تحصیل در یک کشور جدید گاهی اوقات می تواند دلهره آور باشد، و من مجبور شدم برخی از تفاوت های فرهنگی و موانع زبانی را در این مسیر مرور کنم. اما با حمایت دانشجویان و کارکنان دانشگاه، توانستم خود را با این محیط جدید سازگار کنم و پیشرفت کنم. من از سرتاسر جهان دوستانی پیدا کردم و تجربیاتی داشتم که هرگز فراموش نمی کنم، از پیاده روی در کوه گرفته تا جشن گرفتن تعطیلات ترکیه با دوستان ترکم.

با نگاهی به دوران تحصیل در خارج از کشور در ترکیه، احساس می کنم به شدت از این تجربه سپاسگزارم. این افق دید من را گسترش داد و به من دیدگاه جدیدی نسبت به جهان داد و همچنین به من کمک کرد تا به‌عنوان فردی رشد کنم که هرگز تصور نمی‌کردم. اگر قصد تحصیل در خارج از کشور ترکیه را دارید، من شما را تشویق می‌کنم که جهش کنید و از این فرصت باورنکردنی استفاده کنید. پشیمان نخواهید شد”

برای اطلاع از نحوه انتخاب یک موسسه تحصیل در ترکیه معتبر کلیک کنید.

شرایط تحصیل در ترکیه مشابه شرایط تحصیل در ایران

به هر حال ترکیه یکی از پیشرفته ترین همسایه های ایران محسوب می شود و  از طرفی به دلیل نزدیکی، فرهنگ و آداب و رسومی مشابه با کشور خودمان را دارد. همین موضوع نیز نقطه قوت بسیار مهمی است که می تواند کیفیت زندگی دانشجویی در ترکیه را تحت تاثیر قرار دهد.

 

مزایای تحصیل در ترکیه

 

تحصیل در ترکیه با شرایط آموزشی عالی

ترکیه خانه تعدادی از بهترین دانشگاه های جهان است. دانشگاه های ترکیه با تمرکز قوی بر تحقیق و توسعه، تحصیلات در سطح جهانی را در زمینه های مختلف از جمله مهندسی، پزشکی، بازرگانی و علوم انسانی ارائه می دهند. دولت ترکیه سرمایه گذاری های قابل توجهی در آموزش عالی انجام داده است و آن را به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. علاوه بر این، دانشگاه‌های ترکیه دوره‌هایی را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند که تحصیل و برتری را برای دانشجویان بین‌المللی آسان‌تر می‌کند.

تحصیل در ترکیه با هزینه کم

یکی از مزیت های مهم تحصیل در ترکیه، هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه است. در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی محبوب در خارج از کشور، مانند ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و استرالیا، هزینه تحصیل در ترکیه نسبتا پایین است. علاوه بر این، هزینه زندگی در ترکیه نیز معقول است و آن را به مقصدی ایده آل برای دانشجویان با بودجه مناسب تبدیل می کند.

تحصیل در ترکیه کشوری با فرهنگ متنوع

ترکیه دارای تنوع بی شماری از فرهنگ ها است که تاریخ غنی هزاران ساله دارد. این کشور تحت تاثیر تمدن های مختلف از جمله یونانی ها، رومی ها، بیزانسی ها و عثمانی ها قرار گرفته است. در نتیجه، ترکیه کشوری از نظر فرهنگی متنوع با ترکیبی از سنت ها، آداب و رسوم و زبان ها است. تحصیل در ترکیه به دانشجویان این امکان را می دهد که از نزدیک این میراث فرهنگی غنی را تجربه کنند و از جامعه دانشجویی متنوع بیاموزند.

تحصیل در ترکیه و شرکت در دوره های متنوع زبان

ترکیه یک مقصد عالی برای دانش آموزانی است که علاقه مند به یادگیری یک زبان جدید هستند. زبان رسمی ترکیه ترکی است که بیش از 80 میلیون نفر در سراسر جهان به آن صحبت می کنند. تحصیل در ترکیه به دانشجویان این امکان را می دهد که زبان ترکی را بیاموزند که می تواند در دنیای جهانی شده امروز یک مهارت ارزشمند باشد. علاوه بر این، اکثر دانشگاه‌های ترکیه دوره‌های زبان را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند که یادگیری و برقراری ارتباط به زبان ترکی را آسان‌تر می‌کند.

برای اطلاع از نحوه دریافت بورسیه پزشکی ترکیه کلیک کنید.

تحصیل در ترکیه کشوری با موقعیت استراتژیک

موقعیت استراتژیک ترکیه در تقاطع اروپا و آسیا آن را به مقصدی ایده آل برای دانشجویان علاقه مند به کاوش در سایر کشورها تبدیل می کند. ترکیه به راحتی از طریق هوا قابل دسترسی است و فرودگاه های اصلی آن در استانبول و آنکارا قرار دارند. علاوه بر این، نزدیکی ترکیه به اروپا و خاورمیانه، آن را به یک نقطه شروع عالی برای دانشجویان علاقه مند به سفر و سفر تبدیل کرده است.

ترکیه کشوری با فرصت های آموزش تخصصی

ترکیه با 94.2 درصد میزان تحصیلات، دومین کشور در جهان در دسترسی به آموزش عالی است. دیپلمی که از دانشگاهی در ترکیه دریافت می کنید در تمام کشورهای اروپایی به رسمیت شناخته می شود! به عنوان سیستم اعتبار دوره، ECTS مطابق با اروپا اعمال می شود و به همه دانشجویان مکمل دیپلم داده می شود. علاوه بر این، ترکیه یکی از موفق ترین کشورهایی است که در برنامه های تبادلی تحت برنامه Erasmus + شرکت می کند. علاوه بر اراسموس، برنامه های تبادل بسیاری در ترکیه مانند مولانا، فارابی وجود دارد که از فعالیت دانشجویان و مدرسین حمایت می کند.

دانشگاه های ترکیه دارای برنامه های متنوع

208 دانشگاه در ترکیه با 84 میلیون نفر جمعیت وجود دارد. تعداد دانش آموزان بیش از 8 میلیون نفر است. با این تعداد دانشجو، ترکیه اولین کشوری است که بیشترین دانشجو را در منطقه آموزش عالی اروپا دارد. بیش از 45000 برنامه مختلف در 208 دانشگاه وجود دارد. در چنین تنوعی قطعاً می توانید بهترین رشته مناسب خودتان را بیابید.

برای مطالعه تجربه تحصیل در ترکیه دانشجویان ایرانی و خارجی کلیک کنید.

تحصیل در ترکیه و لذت از زیبایی های طبیعی

ترکیه که چهار فصل را تجربه می کند، به خاطر زیبایی های طبیعی خود در سراسر جهان شهرت دارد. می توانید از شنا و ورزش های آبی در دریاهایی که ترکیه را احاطه کرده اند لذت ببرید، می توانید در بسیاری از شهرها در کوهستان اسکی کنید، می توانید از رفتینگ در رودخانه ها لذت ببرید و بسیاری از ورزش های دیگر را تجربه کنید.

 

 ترکیه کشوری بتا میراث تاریخی و فرهنگی

بر اساس تاریخ طولانی، هزاران اثر تاریخی و فرهنگی در ترکیه وجود دارد که بسیاری از آنها به عنوان میراث فرهنگی یونسکو محافظت می شوند.

 

تحصیل در ترکیه، کشوری دانشجویی

ترکیه با داشتن حداقل یک دانشگاه در هر شهر، دقیقا کشور دانشجویی است! باشگاه‌های اجتماعی، تیم‌های ورزشی و رویدادهای فرهنگی در هر دانشگاهی دانشجویان را گرد هم می‌آورند و جغرافیای دور را نزدیک می‌سازند. وقتی به ترکیه می‌رسید متوجه می‌شوید که فعال‌ترین نقاط شهر مکان‌هایی هستند که دانش‌آموزان در آن معاشرت می‌کنند!

 

تحصیل در ترکیه و لذت معاشرت با مردم مهمان نواز

مهمان نوازی مردم ترکیه در سراسر جهان زبانزد می باشد! به عنوان یک دانش آموز، اگر کمک بخواهید، مردم تمام تلاش خود را انجام می دهند.

انس داکاک در مورد مشکلات دانشجویی در ترکیه با Studykoy صحبت کرد. او می خواهد دانشجویان جدید از او بیاموزند تا بتوانند قبل از آمدن به کشور خود را آماده کنند.

 

مزایا و معایب تحصیل در ترکیه برای متقاضیان ایرانی

ترکیه نزدیک ترین کشور اروپایی از نظر مسافتی به ایران محسوب می شود و به همین دلیل نیز تشابه فرهنگی زیادی با کشور خودمان دارد. به دلیل این  تشابه فرهنگی ترکیه می تواند گزینه خوبی برای مهاجرت باشد. به علاوه نزدیکی کشور ترکیه به ایران نیز خود مزیتی بزرگ محسوب می شود.

از جمله مزایای دیگر می توان به ارزان بودن کشور ترکیه برای زندگی و تحصیل نسبت به دیگر کشور اروپایی اشاره کرد. البته هزینه تحصیل در برخی رشته ها مانند پزشکی می تواند کمی گران باشد و از این نظر نوعی عیب محسوب خواهد شد.

برای آشنایی با مراحل کلی مهاجرت به ترکیه کلیک کنید.

مشکلات دانشجویان ایرانی در ترکیه

مشکل یادگیری زبان همیشه یکی از مشکلات مهاجرتی محسوب می شود. یادگیری زبان ترکی نیز سختی های خاص خودش را دارد و به همین دلیل از جمله مشکلات دانشجویان ایرانی محسوب می شود.

در ترکیه نیز مانند تمامی کشورهای دیگر دانشگاه های زبان انگلیسی برای افرادی که زبان ترکی نمی دانند وجود دارد؛ اما این دانشگاه ها شهریه بالایی دارند.

از جمله مشکلات رایج در ترکیه کمتر بودن خوابگاه نسبت به تعداد دانشجویان است که مشکلاتی را برای ایرانی ها به وجود آورده است.

مشکل بعدی کمبود کاره وقت برای دانشجویان است. در تمامی کشورهای دیگر دانشجویان می توانند میزان زیادی هزینه های خود را حین تحصیل با کار پاره وقت پوشش دهند؛ اما در ترکیه این امکان برای دانشجویان وجود ندارد.

 

مشکلات دانشجویان ایرانی در ترکیه

 

مشکلات تحصیل در ترکیه

📌 یادگیری یک زبان جدید

اولین مشکلی که با آن مواجه خواهید شد، مانع زبان است. با این حال، زبان ترکی به راحتی قابل یادگیری است. مانند همه زبان ها، یادگیری و تسلط بر آنها ممکن است سال ها طول بکشد.

📌 انتخاب مسکن

مسکن باید به منطقه دانشگاه شما نزدیکتر باشد و قبل از آمدن به کشور خانه را رزرو کنید. دانش آموزان همچنین باید از قوانین مربوط به قراردادهای اجاره آگاه باشند. می توانید مطمئن باشید که قوانین ترکیه از مستاجر حمایت می کند و نه مالک. فقط کرایه را به موقع پرداخت کنید و مزاحم همسایه ها نشوید.

📌 ایمنی

اگر امنیت برای شما مهم است بهتر از مکان ها و شهرهای توریستی دوری کنید. به طور مثال استانبول از آن شهرهایی است که ممکن است هر نوع فردی در آن پیدا شده و حتی گاهی سارقان بسیاری در آن زندگی کنند.

📌 پیدا کردن دوستان جدید

دوست یابی در دانشگاه کار سختی نیست، زیرا همیشه می توانید افرادی را پیدا کنید که ذهنیت شما با آنها مطابقت دارد.

📌 دلتنگی

در این سفر دلتان برای خانواده تنگ می شود و مشکلات زیادی را پشت سر می گذارید. با این حال، شما باید تصمیمات درستی در آن بگیرید.

 

مشکلات تحصیل در ترکیه

 

مشاوره تحصیل در ترکیه

هر کشوری مزایا و معایب خودش را برای تحصیل دارد. اینکه بگوییم کشور x بهشتی عالی برای تحصیل است و کشور y نمی تواند گزینه مناسبی برای تحصیل باشد؛ اشتباه است. به هر حال شما باید بتوانید انتخاب های خود را سازماندهی کنید و بهترین کشور را با توجه به شرایط خودتان انتخاب نمایید. اگر برای تحصیل در ترکیه مردد هستید و نمی دانید این کشور می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد یا خیر ما در یوسلند می توانیم به شما کمک کنیم تا در این مورد تصمیم قاطعی بگیرید.

 

برای دانلود pdf این مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ما سعی کردیم در این مطلب به تمامی سوالات شما در مورد چرا در ترکیه تحصیل کنیم؟  و مزایای تحصیل در ترکیه پاسخ دهیم. از آنجایی که کشور ترکیه در همسایگی ایران است و تقاضای بسیاری برای مهاجرت تحصیلی به آن وجود دارد ما این موضوع را برای بررسی انتخاب کردیم. در صورتی که باز هم نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر در مورد چرا تحصیل در ترکیه داشتید می توانید با ما تماس بگیرید.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *