مشاوره تحصیلی

موسسه تحصیل در ترکیه 2024

موسسه تحصیل در ترکیه

برای ادامه تحصیل در ترکیه بهتر است حتماً از یک موسسه تحصیل در ترکیه کمک بگیرید. این موسسات با بهره گیری از آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی دانشگاه های ترکیه و همچنین استفاده از تجربه افرادی که قبلاً در ترکیه تحصیل کرده اند، می توانند به شما کمک کنند مسیر گرفتن پذیرش از دانشگاه های ترکیه را بهتر و در مدت زمان کمتری طی نمایید. اگرچه خودتان به تنهایی نیز می توانید این مسیر را طی کنید؛ اما با بهره گیری از راهنمایی این موسسات خطای کمتری داشته و می توانید نتیجه ای بهتر در مدت زمان کمتری دریافت نمایید. در ادامه همراه ما باشید تا از کمک هایی که این موسسات می توانند به شما بکنند، صحبت کنیم.

امکانات موسسه تحصیل در ترکیه

موسسه تحصیل در ترکیه می تواند چه راهنمایی به شما ارائه دهد؟

تفاوتی ندارد چه رشته ای دارید، یا قصد شما از ادامه تحصیل در ترکیه چیست و یا چه شرایطی دارید. موسسات با آنالیز شرایط و انتظارات شما می توانند به شما کمک کنند بهترین دانشگاه را انتخاب کرده و با کمترین هزینه تحصیل خود را أغاز نمایید.

در مورد شرایط تحصیل، هزینه ها، شرایط دانشگاه ها، تاریخ آزمون های رسمی و بسیاری موارد دیگر موسسات می توانند به شما کمک کنند.

چگونه یک موسسه تحصیل در ترکیه معتبر بیابیم؟

برای یافتن یک موسسه معتبر کافی است که ابتدا مجوزها و سابقه فعالیت مرکز مورد نظر خود را بررسی کنید. از آنجایی که امروزه موسسات بسیاری تحت عناوین مختلف مشغول به ارائه خدمات هستند این موضوع مهم می باشد که موسسه تحصیل مناسب و معتبر را شناسایی کنید. برای این کار ابتدا به سابقه فعالیت موسسات توجه نمایید. در مرحله بعدی می توانید مواردی همچون تعداد دانشجویان فرستاده شده به ترکیه تعداد بورسیه های اخذ شده و … را بررسی کنید.

برای اطلاع از هزینه تحصیل در کالج ترکیه کلیک کنید.

خدمات موسسات مشاوره ای برای تحصیل در ترکیه چیست؟

اگر برای ادامه تحصیل ترکیه را انتخاب کرده اید، می توانید از خدمات موسسات مشاوره ای بهره مند شوید.

این موسسات خدمات متنوعی را براساس نیاز و تقاضای شما ارائه خواهند داد که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

اولین و مهم ترین مورد شرایط تحصیل در ترکیه است که براساس رشته و مقطع تحصیل متفاوت خواهد بود.

مورد بعدی هزینه های تحصیل است که باید با جزییات مورد بررسی قرار بگیرد. برای برخی دانشجویان هزینه ها از اهمیت بیشتری برخوردار است به همین دلیل این افراد نیاز است مشاوره تخصصی راجع به این موضوع دریافت کنند.

موارد بعدی نحوه دریافت بورسیه و همچنین نحوه آمادگی برای آزمون های رسمی دانشگاهی است که می تواند به افراد کمک کننده باشد.

آزمون یوس مهم ترین آزمونی است که دانشجویان بسیاری به دنبال کسب آمادگی برای شرکت در آن هستند.موسسات در این زمینه مشاوره های لازم را ارائه می دهند.

جزییات تحصیل در ترکیه

راهنمای تحصیل در ترکیه

برای تحصیل در ترکیه تمامی موسسات یک سری راهنمایی های کلی ارائه می دهند که ما در ادامه قصد داریم چک لیستی از این موارد را ارائه دهیم.

اول: در مورد بخش های مورد نظر خود فکر کنید.

برای شروع، باید در مورد موضوعاتی که دوست دارید فکر کنید و اینکه کدام بخش برای شما مناسب است. آیا ریاضی را دوست دارید، آیا آرزوی کمک به بیماران را دارید، آیا آرزو دارید تاجر شوید یا هنرمند؟

آیا در زبان خوب هستید یا تدریس را ترجیح می دهید؟

دوم: کدام دانشگاه را ترجیح می دهید.

اگر تصمیم به تحصیل در رشته پزشکی یا مهندسی خودرو دارید، متوجه خواهید شد که بهترین دانشگاه های دولتی پزشکی «دانشگاه هاجت تپه» و «دانشگاه استانبول» و بهترین دانشگاه های خصوصی «دانشگاه اوکان» و «دانشگاه مدیپل استانبول» هستند.

برای مهندسی خودرو بهترین دانشگاه‌های دولتی «دانشگاه فنی استانبول» و «دانشگاه فنی خاورمیانه» و بهترین دانشگاه‌های خصوصی «دانشگاه اوکان» و «دانشگاه آتیلیم» هستند.

برای اطلاع از جزییات بورسیه پزشکی ترکیه کلیک کنید.

پس بعد از انتخاب رشته باید دانشگاه انتخابی خود را مشخص نمایید.

سوم: انتخاب های خود را محدود کنید.

در این مرحله باید انتخاب های خود را محدودتر کنید.

برای این مرحله موسسات به شما کمک خواهند کرد که بتوانید انتخاب های خود را براساس معیارهای معقولانه محدود کنید.

همچنین می‌توانید از وب‌سایت‌های دولتی ترکیه استفاده کنید، که به شما کمک می‌کند دانشگاه‌ها را بر اساس معیارهای مختلف مانند تخصص، قیمت و غیره مرتب کنید. موتور جستجوی آنها معیارهای مختلفی دارد که شما از بین آنها انتخاب می‌کنید.

اگر به فعالیت یا ورزش علاقه دارید، می توانید متوجه شوید که دانشگاه دارای باشگاه و امکاناتی است که سرگرمی شما را پشتیبانی می کند یا خیر.

اگر شهر خاصی مانند استانبول را ترجیح می دهید، می توانید انتخاب های خود را به آن شهر محدود کنید.

شهریه: یکی دیگر از معیارهای مهم شهریه است که باید آن را در نظر بگیرید.

اگر دپارتمان مورد نظر شما به آزمایشگاه های فنی مانند مهندسی مکانیک نیاز دارد، می توانید پیدا کنید که آیا دانشگاه دارای آزمایشگاه است یا خیر.

اگر علاقه مند به آموزش عالی و مقالات تحقیقاتی هستید، می توانید دریابید که آیا دانشگاه یک موسسه تحقیقاتی معتبر است، برنامه درسی خوبی دارد و کادر علمی عالی دارد یا خیر.

چهارم: الزامات بخش مورد نظر خود را بدانید.

مهم است که از قبل مدارک و گواهینامه های مورد نیاز را بدانید و آنها را آماده کنید، به عنوان مثال، اکثر دانشگاه های ترکیه باید ترجمه دیپلم دبیرستان شما را داشته باشند. این یک بخش مهم از اطلاعات است که باید بدانید تا بتوانید روند پذیرش خود را به آرامی ادامه دهید. آماده کردن آن زمان چندانی نمی برد، اما آینده تحصیلی شما به آن بستگی دارد.

علاوه بر این، دانشگاه‌های دولتی به گواهی‌های اضافی مانند SAT یا YÖS نیاز دارند، همچنین اگر مدرک آیلتس یا تافل ندارید، باید یک آزمون ورودی برای رسانه انتخابی خود چه انگلیسی یا ترکی قبول کنید.

پنجم: پس از اینکه مقالات مورد نیاز را آماده کردید، در مرحله بعد، موسسه برای دانشگاه شما درخواست خواهد داد.

پس از تهیه مدارک مورد نیاز، آنها را به دانشگاه ارسال کرده و سپس نامه پذیرش مشروط را دریافت خواهید کرد.

پرداخت بیعانه برای رزرو صندلی:

در مرحله بعد باید مبلغ واریزی (قابل کسر از شهریه) را به حساب بانکی دانشگاه واریز کنید که رزرو صندلی شما تضمین می شود و سپس نامه پذیرش نهایی را دریافت خواهید کرد.

درخواست ویزای ترکیه:

در نهایت برای درخواست ویزا به سفارت ترکیه در هر جایی که اقامت دارید مراجعه کنید، نامه پذیرش نهایی، گرفتن ویزای دانشجویی را برای شما آسان می کند.

شرایط تحصیل در ترکیه

ششم: تبریک!

اکنون در ترکیه دانشجو محسوب می‌شوید و می‌توانید برای شروع سفر تحصیلی خود به ترکیه بیایید.

هفتم: تکمیل ثبت نام.

تمام نسخه های اصلی را با خود به ترکیه بیاورید تا ثبت نام خود را تکمیل کنید و سپس می توانید برای اجازه اقامت و حساب بانکی به راحتی درخواست دهید، زیرا برای دانشجو بودن در ترکیه امتیازات زیادی وجود دارد.

با این حال، اگر برای تکمیل این مراحل به کمک نیاز داشتید، برخی موسسات خدمات زیر را نیز ارائه می دهند:

  • تحویل فرودگاهی
  • اقامت در هتل 4 ستاره 1-3 روز
  • ارائه خانه های مناسب برای اقامت طولانی مدت
  • عقد قرارداد با شرکت های برق، گاز، آب و اینترنت
  • ترجمه کلیه اوراق شما به زبان ترکی و محضر آنها
  • درخواست معادل سازی گواهینامه دبیرستان
  • تکمیل ثبت نام دانشجو در دانشگاه
  • درخواست برای اجازه اقامت دانشجو
  • درخواست کارت حمل و نقل عمومی
  • خرید سیم کارت

 

  خلاصه مطلب

ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی خدماتی که موسسات تحصیل در ترکیه ارائه می دهند، بپردازیم. اینکه موسسه تحصیل در ترکیه چه خدماتی را به متقاضیان ارائه می دهد و اینکه چطور باید موسسه مناسب را انتخاب نمود، مواردی بود که بررسی کردیم. به علاوه ما چک لیستی از خدمات کلی که توسط موسسات ارائه می شود نیز بررسی کردیم که می تواند به شما در انتظاراتی که از موسسات باید داشته باشید، کمک کننده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *