بورسیه و اپلای

اقامت تحصیلی در ترکیه 2024 + شرایط، مراحل + هزینه ها

اقامت تحصیلی در ترکیه

کشور ترکیه، جز کشورهای پرطرفدار برای تحصیل ایرانیان می باشد. داوطلبین دانشجو در ایران می توانند برای ادامه تحصیل و اقامت اقدام نمایند. ما در این مقاله در خصوص اقامت تحصیلی در ترکیه در سال جاری توضیحاتی یرا شرح خواهیم داد و تمامی اطلاعات مورد نیاز مانند هزینه و شرایط لازم برای اخذ اقامت را بیان خواهیم کرد. اگر علاقه مند به مهاجرت و ادامه تحصیل به کشور ترکیه می باشید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شرایط اقامت تحصیلی در ترکیه 2024

همانطور که می دانید کشور ترکیه دارای سطح علمی بالایی بوده و افراد می توانند با هزینه های کمتری نسبت به کشورهای دیگر، برای تحصیلات خود اقدام نمایند. افرادی که قصد ادامه تحصیل به این کشور را دارند، باید شرایطی را داشته و سپس برای تحصیل به این کشور اقدام نمایند.

برخی از مهمترین شرایط اقامت تحصیلی در ترکیه به شرح زیر است:

🔸 افراد متقاضی برای ورود به دانشگاه های ترکیه، باید زبان ترکی را بلد باشند و در صورت که زبان ترکی را بلد نبوده باید در مراکز معتبر، دوره زبان ترکی را گذرانده و گواهی معتبر دریافت نمایند.

🔸 برای ورود به دانشگاه های ترکیه باید دارای حداقل مدرک دیپلم باشید و بنا به شرایط و رشته های مورد نیاز دانشگاه های م یتوانید در مقطع کارشناسی، ارشد و یا دکتری شرکت نمایید.

🔸 برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه  باید در آزمون YKS که دارای دو بخش عمومی و تخصصی است، قبول شوید

🔸 برای اقامت تحصیلی در ترکیه باید برای ویزای تحصیلی اقدام کرده و در صورت داشتن شرایط، اقامت را دریافت نمایید.

🔸 برای ورود به دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی، فرد باید دارای حداکثر سن 18 سال بوده و برای شرکت در مقطع ارشد و دکتری باید تا حداکثر سن 21 سال را داشته باشد.

🔸 شرط معدل در دانشگاه های ترکیه بستگی به رشته و دانشگاه مورد نظر دارد، اما داشتن معدل خوب برای تمامی دانشگاه ها و رشته ها می تواند یک امتیاز خوب برای دانشجو محسوب شود. برای اطلاع از شرایط شرط معدل رشته و دانشگاه مورد نظر خود با موسسه یوسلند تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

برای اطلاع از دانشگاه های شهر ازمیر ترکیه کلیک نمایید.

شرایط اقامت تحصیلی در ترکیه

اقامت تحصیلی در ترکیه در مقاطع مختلف 

اقامت تحصیلی در ترکیه در مقاطع مختلف به شرح زیر می باشد:

اقامت تحصیلی در ترکیه در مقطع کارشناسی 

هر ساله افراد بسیاری برای تحصیل در مقطع کارشناسی به کشور ترکیه مهاجرت می نمایند، زیرا در این کشور تحصیل دارای هزینه پایینی بوده و در طول چهار سال می توانند لیسانس خود را دریافت نمایند. برای شرکت در دانشگاه های خصوص اکثرا با ارائه سوابق تحصیلی بوده و برای تحصیل در دانشگاه های دولتی باید آزمون ورودی آن دانشگاه را پذیرفته شده و سپس مشغول به تحصیل شوید.

اقامت تحصیلی در ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد
افرادی که قصد اقامت ترکیه از طریق تحصیل در مقطع ارشد را دارند، می توانند با پذیرش در دانشگاه های این کشور و ارائه مدارک مورد نیاز در مقطع ارشد تحصیل کرده و اقامت خود را به راحتی دریافت نمایند.

مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد به شرح زیر است:

ارائه مدارک هویتی

ارائه انگیزه نامه

ارائه توصیه نامه

ارائه رزومه تحصیلی

فرد باید دارای آیلتس با نمره حداقلی 6 باشد.

ارائه فرم پذیرش به همراه ارائه نمرات آزمون های GRE و GMAT

ارائه مدرک کارشناسی به همراه ریز نمرات

قابل ذکر است تحصیل در این مقطع تحصیلی در حدود 2 الی 3 سال طول خواهد کشید.

اقامت تحصیلی در ترکیه در مقطع دکترا

افرادی که قصد ادامه تحصیل در مدرک دکتری را دارند باید در حدود 4 الی 5 سال مشغول تحصیل شوند و این مدت زمان کاملا بستگی به رشته مورد نظر افراد می باشد.

همچنین برای ادامه تحصیل در این مقطع باید نمره آیلتس 6 تا 7.5 را کسب نماید.

افرادی که قصد اقامت تحصیلی در ترکیه از طریق مقطع دکتری را دارند باید مراحل زیر را طی نمایند:

ابتدا باید در آزمون مهارت شرکت کرده و مهارت شما ارزیابی گردد.

سپس پروپوزال دانشجو ارزیابی می گردد.

قابل ذکر است افرادی که در این مقطع مشغول به تحصیل می باشند، باید هر 6 ماه یک بار توسط کمیته پیگیری، مورد ارزیابی قرار گیرند.

برای اطلاع از کنکور پزشکی ترکیه کلیک کنید.

معرفی دانشگاه های برتر ترکیه 2024

زمانی که قصد اقامت تحصیلی در ترکیه را داشته باشید، باید دانشگاه های برتر ترکیه را به خوبی بشناسید و سپس دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برخی از مهمترین این دانشگاه ها به شرح زیر می باشند:

دانشگاه کوچ با رتبه جهانی 448

دانشگاه بیلکنت با رتبه جهانی 456

دانشگاه سابانجی با رتبه جهانی 510

دانشگاه بغازیچی با رتبه جهانی 580

دانشگاه فنی استانبول با رتبه جهانی 700

دانشگاه استانبول با رتبه جهانی 800

دانشگاه قاضی با رتبه جهانی 1000

معرفی دانشگاه های برتر ترکیه

مدارک مورد نیاز اقامت تحصیلی در ترکیه 2024

مهاجرانی که قصد اقامت تحصیلی در ترکیه را دارند باید مدارک خواسته شده را آماده و به سفارت ترکیه ارائه دهند. برخی از مهمترین این مدارک به شرح زیر است و بدانید با ارائه این مدارک، پس از 15 روز کاری می توانید ویزا تحصیلی خود را دریافت نمایید.

ارائه عکس و پاسپورت معتبر فرد متقاضی

پرداخت و ارائه فیش هزینه های ویزا

بلیط رفت و برگشت را باید ارائه داده و همچنین ارائه ارائه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه الزامی است.

تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا

مدارک برای اثبات قبولی در دانشگاه های ترکیه به همراه ارائه تمکن مالی برای اقامت الزامی بوده

ارائه بیمه در طی اقامت در ترکیه و … که برای اطلاع از جدیدترین مدارک می توانید با مشاورین متخصص سامانه یوسلند در ارتباط باشید.

هزینه اقامت تحصیلی در ترکیه

هزینه اقامت تحصیلی در ترکیه به موارد بسیاری بستگی دارد که ما به صورت جداگانه این هزینه ها را شرح خواهیم داد

هزینه های دوره تحصیلی ترکیه در دانشگاه های دولتی افراد هزینه های بسیار پایینی را باید پرداخت نمایند و در دانشگاه های خصوصی در حدود هزار تا پنج هزار دلار به صورت سالانه باید پرداخت نمایند.
هزینه زندگی برای دانشجویان هزینه زندگی برای دانشجویان بستگی به محل تحصیل و محل زندگی افراد دارد که بر اساس تجربه افراد می تواند گفت در حدود ۵۰ تا ۹۰ هزار لیر ترکیه هزینه ماهیانه افراد است که برای کاهش هزینه ها، برخی از افراد به صورت اشتراکی منزل گرفته و هزینه های خود را کاهش می دهند.
هزینه زندگی در ترکیه هزینه های زندگی به منطقه محل زندگی افراد دارد به طور مثال هزینه زندگی در کشور استانبول برای افراد بیشتر از سایر شهر های این کشور می باشد. هزینه ای زندگی شامل اجاره منزل، کتب و لوازم تحریر، بیمه و هزینه های تفریحی و جانبی می باشد.

برای اطلاع از دانشگاه های ترکیه مورد تایید کانادا کلیک کنید.

موقعیت کاری در کشور ترکیه

افراد پس از اتمام تحصیلات خود باید از طریق اینترنتی و کاریابی های معتبر به دنبال شغل مورد نظر خود رافته و رزومه معتبری برای خود تهیه نمایند تا بتوانند برای شرکت ها ارسال نمایند. اگر زبان انگلیسی، فرانسوی و .. خوبی داشته باشید، شانس تدریس در آموزشگاه های زبان را نیز خواهید داشت. موسسه یوسلند  میتواند در امر موقعیت شغلی به شما کمک نماید. برای آشنایی با تمامی رشته ها و موقعیت شغلی آن ها در کشور ترکیه می توانید با متخصصین ما تماس گرفته و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

هزینه اقامت تحصیلی در ترکیه

خلاصه مطلب 

ما در این مقاله در خصوص اقامت تحصیلی در ترکیه توضیحات کاملی را بیان نمودیم و هزینه های زندگی در این کشور و همچنین شرایط تحصیل و اقامت را به صورت دقیق بررسی کردیم. اگر پس از مطالعه این مقاله نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر داشتید با مشاورین ما تماس گرفته و یا پرسش خود را در زیر همین مقاله بیان نمایید.

برای دریافت پی دی اف مقاله کلیک نمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *