بورسیه و اپلای

بورسیه پرستاری ترکیه 2024 +شرایط، مراحل و هزینه ها | yosland

بورسیه پرستاری ترکیه

در سال های اخیر بسیاری از متقاضیان تحصیل در ترکیه در ارتباط با شرایط دریافت بورسیه یا فاند تحصیلی سوال دارند. اخذ بورسیه پرستاری ترکیه در سال 2024 نیز یکی از مواردی است که دریافت آن برای داوطلبان این رشته بسیار اهمیت دارد، چراکه رشته پرستاری در حال حاضر یکی از پرتقاضاترین رشته های گروه تجربی بالاخص برای ایرانیان می باشد.

اما دانشجویانی که ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید قبل از هر چیز نسبت به شهریه ای که باید برای هر ترم خود بپردازند، اطلاعات لازم را کسب کنند. رشته پرستاری از جمله رشته هایی می باشد که هر ساله به دانشجویان فاندهای تحصیلی بسیار مناسبی ارائه می کند. در ادامه این مقاله از یوسلند قصد داریم شرایط و مراحل دریافت بورسیه پرستاری ترکیه در سال 2024 را بررسی کنیم.

آشنایی با شرایط تحصیل در رشته پرستاری ترکیه

تحصیل در رشته پرستاری ترکیه در بین ایرانیان از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است و هر ساله افراد زیادی متقاضی تحصیل در این رشته می باشند. از آنجا که این رشته یک حرف ضروری می باشد، دانشگاه های سراسر دنیا پذیرش بالایی در این رشته دارند. در میان دانشگاه های خاورمیانه، دانشگاه ها ترکیه در رشته پرستاری اعتبار بالایی دارند و فارغ التحصیلان می توانند پس از تحصیل وارد بازار کار در اروپا شوند.

اما تحصیل در رشته پرستاری ترکیه، شرایطی دارد که یکی از مهم ترین این موارد، برخورداری از مدرک دیپلم دبیرستان است. علاوه بر این متقاضیان باید حتما مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس داشته باشند. داشتن مدرک CAE و PTE نیز برای داوطلبان یک امتیاز ویژه محسوب می شود. زبان آموزش در رشته تحصیلی پرستاری، معمولا دو زبان ترکی و انگلیسی است و طول مدت تحصیل مقطع لیسانس پرستاری ترکیه، تقریباً چهار سال خواهد بود.

اما داوطلبان این رشته، برای مهاجرت تحصیلی باید نسبت به شهریه دانشگاه های ترکیه و همچنین فاند های ارائه شده در دانشگاه های مختلف که به عنوان بورسیه پرستاری ترکیه شناخته می شوند، آگاهی داشته باشند، چراکه دریافت فاند می تواند بسیاری از هزینه های تحصیل دانشجویان را کاهش دهد و راحت تر بتوانند دوران تحصیل خود را سپری کنند. برای اینکه بدانید بورسیه پرستاری ترکیه چقدر است، در ادامه ابتدا هزینه های تحصیل در این رشته و سپس بحث بورسیه های دانشگاهی را دنبال خواهیم کرد.

آشنایی با شرایط تحصیل در رشته پرستاری ترکیه

اطلاعیه

برای دریافت بورسیه پرستاری ترکیه لازم است شرایط خاصی از جمله مدرک زبان و مدرک دیپلم دبیرستان را داشته باشید.

معرفی میزان شهریه پرستاری ترکیه در سال 2024

همانگونه که اشاره شد داوطلبان رشته پرستاری قبل از هر چیز باید میزان شهریه ای که هر ترم باید بپردازند را جدی بگیرند، چراکه این رشته یکی از پرطرفدارترین رشته های دنیا است که سالانه متقاضیان زیادی به دنبال اخذ پذیرش از این رشته هستند. ادامه تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی رشته پرستاری نیز در دانشگاه های خصوصی و دانشگاه های دولتی، هزینه ای خواهد داشت که داوطلبان باید به آن توجه کنند. البته میزان شهریه دانشگاه های خصوصی بیشتر از دانشگاه های دولتی می باشد، اما بهتر است که داوطلبان با دانشگاه های این رشته و میزان شهریه ای که باید بپردازند آشنایی داشته باشند. از این رو در جدول زیر به بررسی میزان  شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه در سال 2024 می پردازیم.

شهریه رشته پرستاری دانشگاه های ترکیه در سال 2024

نام دانشکده رشته تحصیلی  میزان شهریه
دانشگاه آنکارا رشته پرستاری ترکی استانبولی ۳۰۰۰۰ لیر
  دانشگاه استانبول پرستاری   ۳۰۰۰۰  لیر
دانشگاه مدیپل آنکارا  انگلیسی

ترکی استانبولی

 ۶۲۵۰ دلار

۵۵۵۶ دلار

دانشگاه کوچ  پرستاری  ۱۹۵۰۰ دلار
دانشگاه آرل ترکی استانبولی   ۶۰۰۰ دلار
دانشگاه دوکوز ایلول  پرستاری  ۹۵۰۰ لیر
دانشگاه اوکان ترکی استانبولی ۶۵۰۰ دلار
دانشگاه آتاتورک  پرستاری  ۹۵۰۰ لیر
دانشگاه آجی بادام انگلیسی و ترکی استانبولی ۸۰۰۰ دلار
دانشگاه آتاتورک  پرستاری  ۹۵۰۰ لیر
دانشگاه مارمارا زبان ترکی  ۱۰,۲۶۵ لیر
دانشگاه حاجت تپه  ۷۰ % ترکی استانبولی و ۳۰% انگلیسی ۷۳۵۹۰ دلار
دانشگاه باهچه شهیر ترکی استانبولی و انگلیسی ۵۷۴۰ دلار
دانشگاه یدی تپه انگلیسی ۸۵۰۰ دلار
دانشگاه اژه پرستاری  ۵۰۱۱ لیر
دانشگاه بیرونی  انگلیسی

ترکی استانبولی

  ۶۰۰۰ دلار  ۴۰۰۰ دلار
دانشگاه کاتب چلبی پرستاری ۱۳۶۰۰ لیر
شهریه دانشگاه آرل ترکی استانبولی   ۶۰۰۰ دلار
دانشگاه ایستینیه پرستاری انگلیسی

پرستاری ترکی استانبولی

۵۲۰۰ دلار

۵۲۰۰ دلار

دانشگاه مدیپول استانبول  انگلیسی

ترکی استانبولی

۵۰۴۰ دلار

۵۴۰۰ دلار

دانشگاه بیلگی  انگلیسی  ۸۱۰۰ دلار
دانشگاه گلیشیم  انگلیسی

ترکی استانبولی

 ۸۰۰۰ دلار  ۷۰۰۰ دلار

 

بررسی بورسیه پرستاری ترکیه در سال 2024

کشور ترکیه در سال های اخیر به علت نیاز به نیروی متخصص در رشته پرستاری، اقدام به جذب دانشجو از سراسر خاورمیانه در این رشته کرده است. هم اکنون کشور ترکیه، با اتخاذ سیاست های تسهیل شرایط ادامه تحصیلی در رشته های مختلف، بورسیه های متنوعی به رشته پرستاری اختصاص داده است که لازم است دانشجویان با شرایط دریافت آن آشنایی داشته باشند.

باید اشاره کرد در کشور ترکیه، هزینه بیشتر بورسیه های تحصیلی که به عنوان فاند و کمک هزینه به دانشجویان ارائه می شود، از سمت دولت تأمین می گردد. ارائه کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه پرستاری ترکیه، باعث بالا رفتن رنکینگ و رتبه دانشگاه های این کشور نیز خواهد شد. از آنجا که تعداد متقاضیان برای دریافت بورسیه بالا می باشد، تنها افرادی که رزومه قوی تری دارند، می توانند آن را دریافت کنند.

شرایط دریافت بورسیه پرستاری ترکیه به این صورت است که دانشجویان باید در مقطع لیسانس، زیر 25 سال داشته باشند. برای مقطع کارشناسی ارشد، دارای سن زیر 34 سال، برای دوره دکتری، زیر 34 سال باشند. علاوه بر این توجه داشته باشید که معدل دوره کاردانی، باید حداقل 12 باشد و برای مقطع کارشناسی معدل کل 14، برای مقطع کارشناسی ارشد معدل کل 15 و برای مقطع دکتری معدل کل 18 قابل قبول خواهد بود.

اگر می خواهید شانس بالایی در دریافت بورسیه پرستاری ترکیه داشته باشید، قبل از هر چیز باید مدرک زبان با نمره تافل 85 به بالا، آیلتس 7، ریز نمرات عالی، مقالات آی اس آی چاپ شده در ژورنال های معتبر داشته باشید. اخذ بورسیه پرستاری ترکیه در دانشگاه های دولتی این کشور، امتیازهای ویژه ای همچون داشتن خوابگاه، امکان تحصیل رایگان، تغذیه رایگان، اخذ کمک هزینه تحصیلی و … را به همراه خواهد داشت.

بررسی بورسیه پرستاری ترکیه

برای اطلاع از شرایط دریافت بورسیه دندانپزشکی ترکیه بر روی لینک کلیک نمایید.

شرایط دریافت بورسیه پرستاری ترکیه در سال 2024

میزان تسهیلات بورسیه پرستاری ترکیه، در دانشگاه های مختلف متفاوت است و میزان آن از سوی خود دانشگاه ها اعلام خواهد شد. در ادامه برخی از بنیادهایی که بودجه بورسیه پرستاری ترکیه را تامین می کنند، شامل موسسات زیر هستند:

  • موسسه بورسیه تحصیلی پروفسور دوغان شاهین: این موسسه از سال 2013 یعنی به مدت 0 سال، بورسیه تحصیلی به دانشجویان علوم بهداشت از جمله مامایی، فیزیوتراپی و پرستاری کمک هزینه ای به مبلغ 2500 لیر به صورت ماهانه ارائه می کند.
  • انجمن زندگی سالم صیادر: این بنیاد به دانشجویان رشته های پزشکی و زیر شاخه‌ های آن مانند رشته داروسازی و پرستاری که در شهر استانبول مشغول به تحصیل می باشند، بورسیه ارائه می‌ کند.
  • مرکز سلامت اطلس: مرکز سلامت اطلس دانشجویان مشغول به تحصیل، در مانیسا و دانشگاه ازمیر ترکیه بورسیه ارائه می‌ کند. برای دریافت بورسیه این بنیاد، دانشجویان رشته کارشناسی بهداشت مامایی، پرستاری و فیزیوتراپی) در اولویت هستند.
  • مرکز سلامت و کمک‌ های اجتماعی: این مرکز بورسیه تحصیلی به دانشجویان دوره کارشناسی در رشته‌ های پرستاری، داروسازی، دندانپزشکی، پزشکی و علوم بهداشتی ارائه می کند. برای در خواست بورسیه این موسسه، باید در زمان مقرر به صورت اینترنتی اقدام نمایید.
  • اتاق پزشکی استانبول: اتاق پزشکی استانبول به دانشجویان کارشناسی بهداشت و دانشجویان دانشکده پزشکی (پرستاری، فیزیوتراپی و مامایی و …) مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ های دولتی استانبول بورسیه اختصاص می دهد.

از سازمان ها و موسسات دیگری که سالانه بورسیه پرستاری ترکیه را ارائه می کنند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. بنیاد سلامت حیات
  2. موسسه تحقیقات آموزش و سلامت تسا ترکیه
  3. اتاق پزشکی بورسا
  4. موسسه کلیه ترکیه
  5. انجمن دندانپزشکی ترکیه
  6. اتاق پزشکی آنکارا
  7. بنیاد آموزش معاصر اژه
  8. انجمن پزشکان ملی‌ گرا
  9. بنیاد سلامت و کمک‌ های اجتماعی
  10. بورسیه هلدینگ سلجوقلو

 

اطلاعیه

هر یک از موسسات و بنیادهای ارائه کننده بورسیه پرستاری ترکیه، سالانه میزان بورسیه ارائه شده را در سایت اختصاصی خود اعلام می کنند.

مدارک لازم جهت تحصیل رشته پرستاری ترکیه

تا اینجا به هزینه های تحصیل و انواع بورسیه پرستاری ترکیه اشاره کردیم. اما آن دسته از داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته پرستاری را دارند باید مدارکی را به دانشگاه مقصد ارسال کنند. شما می توانید با آماده سازی مدارک درخواستی، آنها را در سایت دانشگاه آپلود کنید.

مهمترین مدرکی ک باید به دانشگاه ارسال کنید، مدرک دیپلم دبیرستان است. چنانچه دانش آموز سال آخر دبیرستان می باشید، می‌ توانید با ارائه مدرک دیپلم خود، درخواست ادامه تحصیل در رشته پرستاری را ارائه کنید.

چنانچه قصد تحصیل در دانشگاهای دولتی ترکیه را دارید، باید از طریق شرکت در آزمون ورودی برای ادامه تحصیل و اخذ بورسیه پرستاری ترکیه اقدام کنید. به این منظور، باید در یکی از آزمون‌ های مورد قبول دانشگاه مقصد، از جمله آزمون یوس یا آزمون ست شرکت کنید و پس از کسب نمره قابل قبول مدرک خود را ارسال کنید. علاوه بر این در شروع پروسه درخواست پذیرش، از داوطلبان مدرک زبان ترکی یا انگلیسی درخواست خواهد شد که در صورت نداشتن مدرک زبان، این امکان را دارید که در آزمون تعیین سطح زبان که از سوی دانشگاه مقصد برگزار می گردد، شرکت نمایید.

مدارک لازم جهت تحصیل رشته پرستاری ترکیه

جهت اطلاع از میزان بورسیه پزشکی ترکیه بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی شرایط و مراحل و هزینه دریافت بورسیه پرستاری ترکیه در سال 2024 پرداختیم. آن دسته از داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته پرستاری در هریک از دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه را دارند، باید قبل از هر چیز در مورد هزینه های تحصیل هر ترم و میزان شهریه سالانه ای که باید بپردازند، اطلاعات لازم را کسب کنند.

از آنجا که کشور ترکیه، در حال تحصیل روند ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور می باشد، در حال حاضر موسسات و بنیادهای متعددی در کشور ترکیه وجود دارند که بورسیه های تحصیلی مختلفی در رشته پزشکی و زیر شاخه های آن از جمله پرستاری ارائه می کنند و در این مقاله به این موسسات اشاره کردیم. چنانچه شما عزیزان در ارتباط با شرایط دریافت بورسیه پرستاری ترکیه نیازمند کسب اطلاعات تکمیلی هستید، کافی است با مشاوران ما در یوسلند تماس بگیرید تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *