بورسیه و اپلای

چگونه فاند تحصیلی بگیریم؟

چگونه فاند تحصیلی بگیریم؟

افرادی که می خواهند مهاجرت کنند، تا به حال چندین بار نام فاند را شنیده اند. اما، ممکن است برخی دیگر بپرسند که فاند تحصیلی چیست و چگونه فاند تحصیلی بگیریم؟ فاند تحصیلی به نوعی همان بودجه و اعتبار مالی است که افراد طبق شرایطی خاص می توانند آن را دریافت نمایند.

افراد می توانند هم از طریق شرکت های خصوصی و هم از طریق سازمان های دولتی نسبت به دریافت این اعتبار مالی اقدام نمایند. فاند تحصیلی، دارای انواع مختلفی می باشد که هر شخصی طبق شرایطی که دارد می تواند هر یک از آن ها را دریافت نماید.

اگر شما هم جز دانشجویانی هستید که می خواهید به کشورهای دیگر مهاجرت کنید و می پرسید که چگونه فاند تحصیلی بگیریم؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله هر آنچه که باید در رابطه با این اعتبار مالی بدانید را به طور مفصل و کامل برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

 

چگونه فاند تحصیلی بگیریم؟

چگونه فاند تحصیلی بگیریم؟

 

 

اطلاعیه: 

افرادی که به آن ها فول فاند تعلق می گیرد، علاوه بر شهریه و هزینه های زندگی، مبالغی که برای بلیط هواپیما، درخواست ویزا، بیمه و یا هر هزینه دیگری نیاز دارند نیز از طرف آن سازمان پرداخت می شود.

 

 

فاند تحصیلی و فول فاند چیست؟

همان طور که در ابتدای مقاله بیان شد، فاند تحصیلی همان اعتبار مالی و بودجه است. افراد واجد شرایط می توانند این فاند را از طریق دانشگاه ها، سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی دریافت نمایند. معمولا، دانشجویانی که شرایط اخذ این فاند را داشته باشند، می توانند پیش از پذیرش تحصیلی، فاند را دریافت نمایند. اغلب این فاندهای تحصیلی به دانشجویانی که در مقطع دکتری و یا کارشناسی ارشد هستند، تعلق می گیرد. البته، لازم به ذکر است تا بدانید که تعدد این فاندها نیز بسیار اندک است. در واقع، رقابت بسیار زیادی برای دریافت آن ها وجود دارد.

 

 

فاند تحصیلی و فول فاند چیست؟

 

 

برخی از کشورها نیز امکان دریافت فاند تحصیلی را برای دانشجویان مقطع کارشناسی نیز فراهم کرده اند. فاندها به طور کلی به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که هر یک از این دسته ها خود دارای انواع مختلفی می باشند. دو دسته اصلی فاند های تحصیلی شامل موارد زیر می باشند:

  • فاندهایی که در قبال انجام کاری به دانشجو داده می شوند.
  • فاندهایی که در قبال دریافت آن ها دانشجو هیچ کاری انجام نمی دهد.

برخی از افراد فکر می کنند که فاند تحصیلی همان بورسیه تحصیلی است. این تفکر کاملا نادرست است؛ زیرا، این دو با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند. لازم به ذکر است تا بدانید که فاند تحصیلی به روش های مختلفی همچون فاند و فول فاند به دانشجویان ارائه داده می شود.

 

 

برای آشنایی با نحوه ثبت نام آزمون یوس کلیک کنید و با ما همراه باشید.

 

 

فول فاند چیست؟

به نوعی می توان گفت که پایه و اساس فاند و فول فاند یکی است اما این دو با یکدیگر تفاوت اساسی دارند. در واقع، در فول فاند تمامی هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی، رفت و آمد، خوراک، مسکن و … دانشجویان توسط دانشگاه پرداخت می شود. فول فاند، اغلب در مقاطع های کارشناسی ارشد و یا مقطع دکتری به دانشجویان تعلق می گیرد.

البته، لازم به ذکر است تا بدانید که این فول فاند، اغلب در کشورهایی همچون: آمریکا و کانادا ارائه می گردد. اما، در فاند تحصیلی، فقط بخشی از شهریه دانشگاه یا هزینه های دانشگاه بر عهده دولت، سازمان های خصوصی و یا خود دانشگاه می باشد. تمامی هزینه های زندگی و پوشاک و … بر عهده خود افراد است.

 

انواع فاند تحصیلی کدامند؟

همان طور که بیان شد، فاندهای تحصیلی به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها خود دارای بخش های مختلفی می باشند. در واقع، طبق شرایط و نیاز هر دانشجو، یکی از این فاندهای تحصیلی به او تعلق می گیرد. هر یک از فاندهای تحصیلی، طبق نوع آن ها، توسط سازمان های خصوصی و یا دولتی و یا حتی خود دانشگاه ها، پرداخت می شوند. برخی از مهم ترین این فاندهای تحصیلی شامل موارد زیر می باشند:

فاند تحصیلی که در ازای کار به دانشجو تعلق می گیرد

در این نوع از فاندهای تحصیلی، دانشجویان در قالب حقوق ماهیانه و یا سالیانه مبلغی را از سمت دانشگاه دریافت می کنند. دانشجویان مقطع دکتری نسبت به سایر مقطع ها، مبلغ بیشتری را دریافت می کنند. در واقع، این دانشجویان در دانشگاه کار می کنند و به نوعی مسئول دانشگاه محسوب می شوند. این افراد، با عناوین دستیار پژوهشی و دستیار آموزشی یا استاد حل تمرین، حقوق ماهیانه ای را دریافت می کنند. برای آشنایی با این دو عنوان در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

 

فاند تحصیلی که در ازای کار به دانشجو تعلق می گیرد

 

دستیار پژوهشی

همان گونه که از نامش پیداست، دستیار پژوهشی، امور پژوهشی که استاد از او خواسته شده را انجام می دهد. به طور کلی می توان گفت که دانشجویان در این زمینه باید با حضور در آموزشگاه ها، مدیریت و شرکت در کنفرانس ها، نوشتن و یا ارائه مقالات، کمک کردن به اساتید در ویرایش کتاب ها و …. حقوق دریافت می نمایند. دانشجویان برای دریافت این فاند، باید به صورت مستقیم با اساتید در ارتباط باشند.

 

دستیار آموزشی یا استاد حل تمرین

دستیار آموزشی باید کارهای مربوط به کمک آموزشی از جمله: برگزاری کلاس های حل تمرین، تصحیح کردن اوراق امتحانی، مسئولیت آموزشگاه و … را انجام دهند. لازم به ذکر است تا بدانید که درآمد دستیار آموزشی با دستیار پژوهشی آن چنان تفاوتی با یکدیگر ندارند. اما، افراد برای دریافت این فاند باید نمره تافل آن ها بیشتر از 25 و نمره آیلتس آن ها بالاتر از 7 باشد.

 

فاند تحصیلی به عنوان کمک هزینه تحصیلی دانشجو 

علاوه بر موارد ذکر شده، نوعی از فاند تحصیلی وجود دارد که افراد در قبال دریافت آن هیچ کاری را انجام نمی دهند. زمان بازپرداخت این فاند تحصیلی بلند مدت است و گاهی نیازی به بازپرداخت نیست. این فاند نیز خود دارای انواع مختلفی می باشد که شامل موارد  زیر می باشند:

کمک هزینه های دولتی

کمک هزینه های دولتی، فقط به دانشجویانی تعلق می گیرد که کم بضاعت هستند. دولت ها از طریق انجام برخی از آزمون های خاص و بررسی آن ها، دانشجویان بی بضاعت را شناسایی می کنند. سپس، پس از راستی آزمایی، دانشجویان می توانند از این فاند تحصیلی بهره مند شوند.

لازم به ذکر است تا بدانید که در قبال پرداخت این هزینه ها، دولت از دانشجویان تعهدات هایی را دریافت می کند که اگر هر یک از دانشجویان آن ها را رعایت نکنند، دولت هزینه های خود را از دانشجو پس می گیرد.

 

کمک هزینه های دولتی

 

کمک هزینه تحصیلی ( Grant )

کمک هزینه تحصیلی، نوعی از فاند تحصیلی است که بر اساس نیاز دانشجویان به آن ها تعلق می گیرد. دانشگاه ها، سازمان های دولتی، موسسات خیریه و … مسئولیت پرداخت این فاند را بر عهده دارند. لازم به ذکر است تا بدانید که این هزینه، به صورت مستقیم به حساب خود دانشجو واریز می گردد. اما، گاهی اوقات ممکن است که بنا به دلالی مختلفی این هزینه به حساب دانشجو واریز نشود و به عنوان تخفیف شهریه او طلقی گردد.

 

چگونه فاند تحصیلی بگیریم؟

حال که به طور کامل فاند تحصیلی و انواع آن را بیان کردیم، ممکن است دانشجویان سوال کنند که چگونه فاند تحصیلی بگیریم؟ برای دریافت برخی از این فاندهای تحصیلی دانشجویان باید به طور مستقیم با استاد ارتباط برقرار کرده و درخواست فاند کنند.

اما در برخی دیگر نیازی به این کار نیست که شرایط و مدارک مورد نیاز آن را در ادامه بیان خواهیم کرد. در واقع، در فاند تحصیلی نوع یک، یعنی در فاندی که دانشجو در قبال آن باید کار می کرد، دانشجویان باید به طور مستقیم از استاد درخواست کنند. نحوه درخواست و یافتن استاد، به شرح زیر می باشد:

  • استفاده از راهنمایی افرادی که تخصص دارند
  • مراجعه کردن به وب سایت دانشگاه و بررسی کردن رزومه استادها
  • مراجعه به سایت ها و پایگاه های علمی
  • مطالعه کردن مقالات منتشر شده

در ابتدای مقاله بیان شد که افراد  می توانند فقط از کشورهای  آمریکا و کانادا، فول فاند را دریافت کنند. اما، افراد می توانند از طریق تلاش های بسیار در برخی از کشورهای دیگر نیز فاند را دریافت نمایند. لازم به ذکر است تا بدانید که دانشجویانی که می خواهند به کشور ترکیه مهاجرت کرده و درس بخوانند، باید در آزمون یوس آن شرکت نمایند.

 

 

برای کسب اطلاع از زمان ثبت نام آزمون یوس با ما در یوسلند همراه باشید.

 

 

مدارک و شرایط لازم برای دریافت فاند تحصیلی

همان طور که در قسمت پیشین بیان شد، علاوه بر مراجعه به استاد و درخواست فاند تحصیلی افراد، باید مدارک و شرایطی را نیز دارا باشند که برخی از مهم ترین این مدارک، شامل موارد زیر می باشند:

  • ارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات مقاطع پیشین
  • ارائه دلایل و انگیزه‌های تحصیل در کشور مقصد
  • داشتن معدل بالای 17 در مقطع پیشین
  • ثبت درخواست پذیرش در یکی از دانشگاه‌ ها
  • ارائه مدرک بین‌المللی زبان و کسب نمره بالا در آن
  • داشتن معرفی‌نامه و فرم تایید صلاحیت دانشجو توسط دست کم دو استاد در دوره قبلی
  • ارائه تاییدیه تحصیلی از دانشگاه مورد نظر و استاد مورد تایید در آن دانشگاه
  • اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه‌های زندگی در کشور مقصد
  • پرداخت هزینه مشخص شده برای ثبت درخواست

 

 

اطلاعیه:

در اکثر موارد فول فاند به دانشجویان مقطع دکترا که تحقیقات آن ها در زمینه های خاصی است و پیش زمینه

آکادمیک و تحقیقاتی بسیار قوی ای دارند تعلق می گیرد.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل با فاند تحصیلی آشنا کنیم و سوال شما را در رابطه با چگونه فاند تحصیلی بگیریم؟ برطرف نماییم. به یاد داشته باشید که برای دریافت انواع فاند تحصیلی، حتما ابتدا تحقیق کرده و از فردی کاربلد و متخصص کمک بگیرید. زیرا، این افراد با توجه به شرایط شما می دانند که چه نوع از فاند تحصیلی به شما عزیزان تعلق می گیرد. اگر در این زمینه به کمکی احتیاج دارید و یا سوال و ابهامی دارید، با همکاران ما در یوسلند ارتباط برقرار کنید. برای برقراری ارتباط می توانید برای ما کامنت بگذارید.

 

 

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *