بورسیه و اپلای

بورسیه دانشگاه‌های ترکیه 2024

بورسیه دانشگاه‌های ترکیه

برخی از افراد آرزو دارند تا به کشورهای خارجی سفر کرده و در آن کشورها درس بخوانند. این افراد برای ادامه تحصیل در کشورهای دیگر، یا باید در دانشگاه‌های دولتی آن ها قبول شوند و یا شهریه دانشگاه های خصوصی را پرداخت نمایند. شهریه دانشگاه‌های کشورهای خارجی کمی سنگین است، اما، کشور ترکیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی، ارزان تر می‌باشد. افراد برای پرداخت شهریه می‌توانند بورسیه تحصیلی را دریافت نمایند. برای دریافت بورسیه دانشگاه‌های ترکیه، افراد باید شرایطی را دارا باشند.

اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهید به کشور ترکیه سفر کنید و در آن جا درس بخوانید، ممکن است سوال کنید که کدام دانشگاه‌های ترکیه بورسیه می‌کنند؟ برخی از دانشگاه‌های ترکیه در برخی از رشته‌ها دارای بورسیه تحصیلی هستند. برای آشنایی با بورسیه دانشگاه‌های ترکیه، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله هر آن چه که باید در رابطه این دانشگاه‌ها و رشته‌ها بدانید را به طور مفصل و کامل برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

 

اطلاعیه:

با توجه به قوانین دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشجویانی که موفق به کسب نمره بالا (طبق برنامه درسی ملی یا بین المللی) شده باشند، از پرداخت 20 الی 50 درصد شهریه معاف می‌شوند.

 

انواع بورسیه‌های تحصیلی ترکیه

بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه، دارای انواع مختلفی است که طبق شرایط هر فرد، یکی از آن ها به او تعلق می‌گیرد. بنابراین، شما عزیزان برای دریافت هر یک از این بورسیه‌های تحصیلی ابتدا باید با انواع آن به خوبی آشنا شوید و سپس با آماده کردن مدارک و شرایط مورد نیاز، بتوانید آن‌ها را دریافت کرده و تحصیلی رایگان یا به نسبت رایگان را در ترکیه داشته باشید. برخی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین بورسیه دانشگاه‌های ترکیه، شامل موارد زیر می‌باشند:

بورسیه تورک بورسلاری

شاید تا به حال نام بورسیه تحصیلی تورک بورسلاری ترکیه را شنیده باشید. این بورسیه توسط دولت پرداخت می‌شود و شما می‌توانید در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از این بورسیه استفاده نمایید. این بورسیه دارای انواع مختلفی است و اغلب دانشگاه‌های برتر ترکیه، این بورسیه را به شما دانشجویان عزیز ارائه می‌دهند. لازم به ذکر است تا بدانید که بورسیه بورسلاری ترکیه، علاوه بر هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های خوابگاه و بیمه درمانی را نیز در بر می‌گیرد.

 

بورسیه تورک بورسلاری

بورسیه تورک بورسلاری

بورسیه اراسموس

بورسیه تحصیلی اراسموس، یکی دیگر از انواع بورسیه‌های تحصیلی ترکیه است که در این بورسیه، شما دانشجویان گرامی می‌توانید یک یا دو ترم به صورت رایگان درس بخوانید. به یاد داشته باشید که فقط یک یا دو ترم می‌توانید به صورت رایگان درس بخوانید و پس از آن تمامی هزینه‌های تحصیل و زندگی بر عهده خود شما می‌باشد. این بورسیه، علاوه بر دانشگاه‌های کشور ترکیه در برخی از دانشگاه‌های کشورهای اروپایی نیز وجود دارد.

بورسیه فول فاند

نوعی از بورسیه تحصیلی که تمامی هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی در ترکیه، هزینه‌های رفت و آمد، هزینه‌های خوراک و … را به طور کامل پرداخت می‌کند را فول فاند می‌گویند. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که فول فاند نوعی از بهترین و کامل‌ترین فاندهای تحصیلی کشور ترکیه است و افراد زیادی متقاضی دریافت این نوع از بورسیه تحصیلی هستند. لازم به ذکر است تا بدانید که شما عزیزان برای ثبت نام و دریافت فول فاند از اواخر دی ماه تا اوایل اسفند ماه فرصت دارید.

بورسیه تحصیلی درصدی

بورسیه تحصیلی درصدی

بورسیه تحصیلی درصدی

همان‌طور که از نام این بورسیه مشخص است، در این بورسیه، درصدی از هزینه‌های دانشجویان توسط دولت پرداخت می‌شود و شما باید مابقی مبلغ و هزینه‌های زندگی را خودتان پرداخت نمایید. شما عزیزان برای دریافت این بورسیه باید در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها همچون آزمون یوس شرکت کرده و حداقل نمره قبولی را کسب نمایید.

البته، در برخی از موارد با داشتن رزومه‌ای قوی نیز می‌توانید بدون شرکت در این آزمون‌ها، بورسیه درصدی ترکیه را دریافت کنید. اما، مقدار دریافتی از این طریق کمتر از مقدار دریافتی از طریق قبولی در آزمون یوس است. بنابراین بهتر است که با شرکت در کلاس‌های یوس، در این آزمون قبول شوید.

 

جهت کسب اطلاع از هزینه کلاس یوس ترکیه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

کدام دانشگاه‌های ترکیه بورسیه می‌کنند؟

در کشور ترکیه دانشگاه‌های خصوصی و دولتی بسیاری وجود دارند که انواع بورسیه‌ تحصیلی را به دانشجویان ارائه می‌دهند. اما، لازم به ذکر است تا بدانید که دریافت بورسیه از این کشور کمی دشوار است. زیرا، علاوه بر ایرانیان و افراد مهاجر دیگر، دانشجویان کشور ترکیه نیز متقاضی دریافت انواع بورسیه‌های تحصیلی هستند.

بنابراین، اگر می‌خواهید بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های این کشور را دریافت کنید، باید تمامی مدارک و شرایط را دارا باشید و بدانید که کدام دانشگاه این خدمت را ارائه می‌دهد. برخی از دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه که انواع بورسیه تحصیلی را ارائه می‌دهند، شامل موارد زیر می‌باشند:

 

برای آشنایی با دانشگاه سلیمان دمیرل ترکیه بر روی لینک کلیک کنید.

بورسیه دانشگاه سابانجی

شما متقاضیان عزیز برای دریافت انواع بورسیه دانشگاه‌های ترکیه، نیازی به شرکت در آزمون‌های ورودی ندارید و اگر سوابق تحصیلی درخشانی داشته و نمرات بالایی را کسب کرده باشید، می‌توانید بورسیه تحصیلی این دانشگاه را دریافت کنید.

اما، به یاد داشته باشید که این دانشگاه فقط در دو مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، به شما عزیزان بورسیه ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است تا بدانید که دانشگاه سابانجی طبق شرایط هر یک از متقاضیان، انواع بورسیه‌ها را اعم از فول فاند، درصدی و …. را ارائه می‌دهد.

 

شرایط بورسیه دانشگاه فنی خاورمیانه

دانشگاه فنی خاورمیانه، یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور ترکیه است که به دانشجویان بین‌المللی، انواع بورسیه تحصیلی را می‌دهد. شما داوطلبان عزیز برای دریافت انواع آن‌ها باید شرایطی را دارا باشید. لازم به ذکر است تا بدانید که انواع بورسیه‌های این دانشگاه، توسط بنیاد توسعه دانشگاه ارائه می‌شود. شما عزیزان در هر یک از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه درس بخوانید، در صورت داشتن شرایطی خاص، می‌توانید بورسیه تحصیلی را دریافت کنید.

شرایط بورسیه دانشگاه فنی خاورمیانه

شرایط بورسیه دانشگاه فنی خاورمیانه

نحوه اخذ بورسیه دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بیلکنت یکی از دانشگاه‌های کشور ترکیه است که انواع بورسیه تحصیلی را به دانشجویان کشورهای خارجی ارائه می‌دهد. شما برای دریافت بورسیه‌های این دانشگاه می‌توانید هم در آزمون‌های ورودی آن شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایید و هم معدل بالایی داشته و شرایط مخصوصی را دارا باشید.

در غیر این صورت، نمی‌توانید در این دانشگاه ثبت نام کنید و یا بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های ترکیه را دریافت نمایید. در صورت دریافت بورسیه‌های دانشگاه بیلکنت، این دانشگاه از 20 تا 100 درصد هزینه‌های تحصیل شما را پرداخت خواهد کرد.

شرایط بورسیه دانشگاه یدی تپه

یکی از دانشگاه‌های دیگری که در ترکیه بورسیه تحصیلی به شما دانشجویان عزیز ارائه می‌دهد، دانشگاه یدی تپه است. این دانشگاه، هم به دانشجویان ترکی و هم به دانشجویان کشورهای دیگر بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهد. اما، شما عزیزان اگر می‌خواهید که بورسیه این دانشگاه را دریافت کنید، باید بسیار تلاش کنید زیاد رقابت بالایی برای دریافت بورسیه‌های این دانشگاه وجود دارد. زیرا، دانشگاه یدی تپه هم دارای بورسیه فول فاند است و هم دارای بورسیه درصدی می‌باشد.

به یاد داشته باشید که دانشگاه یدی تپه در هر سه مقطع تحصیلی بورسیه ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است تا بدانید که علاوه بر دانشگاه‌های نام برده، دانشگاه‌های دیگری نیز وجود دارند که بورسیه تحصیلی دارند برخی از مهم ترین آن‌ها، شامل موارد زیر می‌باشند:

🔷 دانشگاه آنکارا

🔷 دانشگاه حاجت تپه

🔷 دانشگاه کوچ

🔷 دانشگاه آتاتورک

🔷 دانشگاه بوغازیچی

🔷 دانشگاه اژه

🔷 دانشگاه مرمره

🔷 دانشگاه معمار سینان

🔷 دانشگاه استانبول

🔷 دانشگاه غازی

🔷 دانشگاه سلیمان دمیرل

لیست رشته‌های بورسیه دار ترکیه

ممکن است سوال کنید که آیا بورسیه دانشگاه‌های ترکیه شامل تمامی رشته‌ها می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر، بورسیه دانشگاه‌های ترکیه فقط شامل حال برخی از رشته‌ها می‌شوند. تعدادی از بهترین و پرطرفدارترین این رشته‌ها، شامل موارد زیر می‌باشند:

🔶 پزشکی

🔶 پیراپزشکی

🔶 دندانپزشکی

🔶 داروسازی

🔶 پرستاری

🔶 مامایی

🔶 معماری

🔶 حقوق

🔶 کامپیوتر

🔶 مهندسی پزشکی

🔶 بانکداری و مالی

🔶 مدیریت کسب و کار

🔶 بیوتکنولوژی کشاورزی

🔶 اقتصاد کشاورزی

🔶 مهندسی شیمی

🔶 مهندسی عمران

🔶 مهندسی کامپیوتر

🔶 اقتصاد

🔶 مهندسی صنایع

🔶 مهندسی برق و الکترونیک

لازم به ذکر است تا بدانید که علاوه بر رشته‌های ذکر شده، رشته‌های دیگری نیز وجود دارند که برای آشنایی با تمامی این موارد، می‌توانید با همکاران ما در یوسلند در ارتباط باشید. همکاران ما در این زمینه اطلاعات کاملی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند. علاوه بر این، در صورت نیاز به شما در تمامی مراحل مهاجرت و دریافت فاند تحصیلی کمک می‌کنند.

 

اطلاعیه:

برای ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه با دیپلم برای دوره کارشناسی حداقل معدل برای بورسیه شدن در ترکیه 14 می‌باشد.

 

مدارک لازم اخذ بورسیه دانشگاه‌های ترکیه

همان طور که در ابتدا مقاله بیان شد، شما داوطلبان و متقاضیان گرامی، برای دریافت بورسیه دانشگاه‌های ترکیه، باید مدارکی را به همراه داشته باشید. عدم داشتن حتی یکی از این مدارک، سبب می‌شود نتوانید بورسیه دانشگاه‌های ترکیه را دریافت کنید. برخی از مهم‌ترین این مدارک، شامل موارد زیر می‌باشند:

📌 به همراه داشتن مدرک شناسایی معتبر (کارت ملی) و یا پاسپورت دارای اعتبار

📌 به همراه داشتن چند قطعه عکس جدید

📌 در دست داشتن مدرک فارغ التحصیلی و یا گواهی موقت آن

📌 به همراه داشتن ریز نمرات تحصیلی (از دوره دبیرستان تا آخرین دوره تحصیلی)

📌 در دست داشتن کارنامه شرکت در آزمون کنکور (داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده‌اند)

📌 کسب حداقل نمره آزمون‌های بین‌المللی مانند آزمون یوس

📌 ارائه پروپزال برای مقاطع ارشد و دکترا

📌 به همراه داشتن انگیزه‌نامه و دو عدد توصیه‌نامه

📌 ارائه CV یا رزومه

لازم به ذکر است تا بدانید که در صورتی که لوح تقدیر، مقاله، کتاب، گواهی ثبت اختراع و سایر افتخارات علمی، ورزشی، هنری و… دارید، بهتر است آن را به همراه خود بیاورید، زیرا، این مدارک شانس قبولی شما را افزایش می‌دهند.

 

شرایط اخذ بورسیه دانشگاه‌های ترکیه

شما داوطلبان عزیز دریافت بورسیه دانشگاه‌های ترکیه، برای دریافت انواع این بورسیه‌ها باید شرایطی را دارا باشید. در غیر این صورت، از دریافت آن‌ها محروم خواهید شد. لذا، برخی از مهم‌ترین این شرایط، شامل موارد زیر می‌باشند:

📌 شما داوطلبان عزیز اگر متقاضی دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی هستید، باید سنی کمتر از 21 سال داشته باشید.

📌 شما عزیزان اگر می‌خواهید که در مقطع کارشناسی ارشد انواع بورسیه دانشگاه‌های ترکیه را دریافت کنید، سن شما باید کمتر از 31 سال باشد.

📌 سن تمامی شما متقاضیان گرامی برای دریافت انواع بورسیه دانشگاه‌های ترکیه در مقطع دکتری باید کمتر از 35 سال باشد.

📌 تمامی متقاضیان گرامی یا باید در آزمون یوس شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایند و یا تمامی ریزنمرات خود را ارائه دهند.

📌 شما عزیزان اگر می‌خواهید فقط بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌های این کشور ثبت نام کرده و بورسیه دریافت کنید، معدل شما در مقطع کارشناسی باید حداقل 14، در مقطع کارشناسی ارشد حداقل 15 و در مقطع دکتری حداقل 18 باشد.

مزایای دریافت بورسیه ترکیه

همان‌طور که در مقاله بیان شد، شما دانشجویان عزیز اگر بتوانید بورسیه تحصیلی کشور ترکیه را دریافت کنید، مزیت‌های بسیاری شامل حال شما خواهد شد. در واقع، به دلیل این مزیت‌ها، بورسیه دانشگاه‌های ترکیه دارای طرفداران بسیار زیادی می‌باشند. برخی از مهم‌ترین مزایای دریافت بورسیه دانشگاه‌های ترکیه، شامل موارد زیر می‌باشند:

🎉 امکان تحصیل به صورت 100 رایگان در دانشگاه‌های ترکیه

🎉 دریافت ماهانه 1000 لیر (برای دانشجویان مقطع کارشناسی)

🎉 دریافت ماهانه 1400 لیر (برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد)

🎉 دریافت ماهانه 1800 لیر (برای دانشجویان مقطع دکتری)

🎉 بلیط رفت و برگشت کاملا رایگان

🎉 بیمه درمانی کاملا رایگان

🎉 داشتن خوابگاه رایگان

🎉 یک سال آموزش زبان ترکی رایگان

🎉 استقبال و همراهی از فرودگاه تا دانشگاه

مزایای دریافت بورسیه ترکیه

مزایای دریافت بورسیه ترکیه

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا سوال شما را در رابطه با کدام دانشگاه‌های ترکیه بورسیه می‌کنند؟ پاسخ داده و شما را به طور کامل و مفصل با بورسیه دانشگاه‌های ترکیه آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که بورسیه ترکیه در مقطع کارشناسی تا 6 سال، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تا 1 سال به شما عزیزان ارائه می‌شود.

بهتر است که برای دریافت اطلاعات کامل‌تر، حتما با افرادی که تخصص کافی را در این زمینه دارند، صحبت کنید. همکاران ما در یوسلند با داشتن چندین سال سابقه و مهارت کافی، می‌توانند به طور کامل شما عزیزان را یاری کرده و تمامی سوالات شما را پاسخ دهند.

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *