دانشگاه ها

رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان سال 2024 + شرایط پذیرش

رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان

هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان جهان برای تحصیل به دانشگاه های ترکیه روی می آورند. مخصوصا آن که شاید قبولی در دانشگاه های خارجی در رشته پزشکی به نظر برخی از آن ها ساده تر باشد. اما مهم است بدانید مدرک همه دانشگاه های معتبر موجود در کشور ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران نیست و اگر می خواهید پس از گرفتن مدرک خود به کشور برگردید و در داخل کشور کار کنید باید حتما به این مسئله توجه داشته باشید. نکته دیگری که لازم است بدانید آشنایی با رتبه ی دانشگاه های کشور ترکیه است. بنابراین در این نوشته رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان در سال 2024 را بیان می کنیم و از آنجا که هر دانشگاه شرایط مخصوص به خود را برای پذیرش دانشجو دارد در مورد این شرایط نیز صحبت خواهیم کرد. پس پیشنهاد می کنیم این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

معیار رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان سال 2024 

در این قسمت از مقاله قصد داریم به بیان رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان برای سال 2024 بپردازیم.

اما اول لازم است شما را با معیار رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان آشنا کنیم. دانشگاه های پزشکی کشور ترکیه اغلب بر اساس QS طبقه بندی می شوند.

QS مخفف Quacquarelli Symonds می باشد و یک موسسه جهانی است که بالاترین آمار مراجعه کننده در جهان و بیشترین اعتبار را دارد. این موسسه برای نوع رتبه بندی خود عوامل متعددی همچون تعداد دانشجو، تعداد اعضای هیئت علمی، سطح علمی دانشگاه، تعداد مقالات چاپ شده و غیره را در نظر می گیرد و هر سال اسامی دانشگاه های معتبر سراسر جهان را اعلام می کند.

در خصوص رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان هم QS یکی از معتبر ترین مراکز رتبه بندی به حساب می آید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مراحل تحصیل در ترکیه بر روی لینک کلیک کنید.

رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان سال 2024 

طبق آخرین رتبه بندی QS، معتبر ترین دانشگاه های پزشکی کشور ترکیه عبارتند از: حاجت تپه، استانبول، آنکارا، اژه و آتاتورک.

در ادامه هریک از این دانشگاه ها را به همراه شرایط پذیرش در آن بررسی خواهیم کرد.

 معرفی رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان

بررسی دانشگاه حاجت تپه و شرایط پذیرش آن

یکی از معتبرترین دانشگاه های ترکیه در سال 2024 که بر اساس رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان جایگاه بسیار خوبی را به خود اختصاص داده است، دانشگاه حاجت تپه می باشد.

این دانشگاه در شهر آنکارا واقع شده است و با 27.522 نفر دانشجوی لیسانس جزء بزرگترین دانشگاه های ترکیه به حساب می آید. در این دانشگاه تدریس با زبان های انگلیسی، آلمانی و ترکی استانبولی انجام می شود و لازم است به هنگام ثبت نام مدرک دارای اعتبار مربوط به یکی از این زبان ها توسط فرد متقاضی تحصیل ارائه گردد.

رشته های پزشکی دانشگاه حاجت تپه نیز پزشکی عمومی و تخصص، دندانپزشکی، داروسازی و علوم پزشکی هستند.

شایان ذکر است این دانشگاه در میان دانشگاه های ترکیه دارای رتبه 1 و در بین دانشگاه های دنیا دارای رتبه جهانی 554 می باشد. کالج پزشکی حاجت تپه در سال ۲۰۱۸ به عنوان برترین کالج پزشکی جهان انتخاب شده است که تاکنون هم رتبه اول در میان کالج های پزشکی ترکیه را حفظ کرده است.

فارغ التحصیلان کالج پزشکی حاجت تپه می توانند برای ادامه تحصیل تخصص پزشکی و یا طبابت و کار به ایران بازگردند و یا در دانشگاه های برتر اروپا به تحصیل خود ادامه دهند.

رتبه حاجت تپه طبق رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه پزشکی ترکیه بر روی لینک کلیک کنید.

بررسی دانشگاه استانبول و شرایط پذیرش آن

دانشگاه دیگری که در رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان از اعتبار بالایی برخوردار است دانشگاه استانبول می باشد.

این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه در کشور ترکیه است که در آن به زبان های انگلیسی و ترکی استانبولی تدریس صورت می گیرد لذا افراد متقاضی این دانشگاه لازم است حتما به یکی از این دو زبان مسلط باشند.

لازم به ذکر است دانشگاه استانبول در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، علوم پزشکی و دامپزشکی دانشجو پذیرش می نماید.

در خصوص افتخارات این دانشگاه هم باید یادآور شویم که رتبه جهانی آن 745 است و دوازدهمین دانشگاه کشور ترکیه است. همچنین این دانشگاه از لحاظ ارزشیابی تحصیلی وزارت علوم در رتبه الف قرار دارد.

بررسی دانشگاه استانبول و شرایط پذیرش آن

برررسی دانشگاه اژه و شرایط پذیرش آن

طبق آخرین رتبه بندی QS، دانشگاه اژه در رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان جایگاه 401-450 را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه همچنین بیستمین دانشگاه معتبر کشور ترکیه می باشد. علاوه بر این کالج پزشکی آن رتبه جهانی EECA دارد.

در دانشگاه اژه زبان مورد تدریس ترکی و انگلیسی است و لازمه قبولی در این دانشگاه داشتن مدارک تافل یا آیلس به همراه نمره 90 در آزمون yos این دانشگاه است. رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه ارائه می شوند.

.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل آنلاین در ترکیه بر روی لینک کلیک کنید.

بررسی دانشگاه آنکارا و شرایط پذیرش آن

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان، دانشگاه آنکارا در رتبه 722 قرار دارد و دهمین دانشگاه معتبر کشور ترکیه نیز هست. از آنجا که زبان مورد تدریس در این دانشگاه انگلیسی است پس افراد متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی این دانشگاه نیز باید به زبان انگلیسی مسلط باشند. داشتن مدرک تافل یا آیلس از موسسات معتبر نیز جزء مدارک لازم برای ثبت نام در این دانشگاه است.

علاقمندان به تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه آنکارا ترکیه می توانند در رشته های پزشکی، دندانپزشکی. داروسازی و دامپزشکی مشغول به تحصیل شوند.

بررسی دانشگاه آتاتورک و شرایط پذیرش آن

از دیگر دانشگاه هایی که در رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان برای سال 2024 اعتبار فراوانی دارد می توان آتاتورک را نام برد که دارای ۱۷ کالج، ۱۵ کالج تخصصی، ۶ موسسه و ۱۶ مرکز تحقیقاتی است.

این دانشگاه در رتبه بیست و ششم دانشگاه های ترکیه می باشد و رتبه 1261 جهانی نیز دارد.

علاقمندان به تحصیل در رشته های پزشکی در این دانشگاه می توانند در پزشکی عمومی و تخصص، دندانپزشکی، داروسازی، مامایی، پرستاری تحصیل کنند.

گفته می شود کالج پزشکی دانشگاه آتاتورک در لیست برترین کالج های ترکیه می باشد. همچنین رشته پزشکی دانشگاه آتاتورک از تخصصی ترین رشته های تحصیلی این دانشگاه است.

نکته قابل توجه اینکه زبان آموزش پزشکی در دانشگاه آتورک ترکی استانبولی و انگلیسی می باشد و دانشجویان این دانشگاه می بایست حتما مدرک مهارت زبان ترکی (TOMER) داشته باشند.

بررسی رتبه دانشگاه آتاتورک در رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل آنلاین در ترکیه بر روی لینک کلیک کنید.

دانشگاه های پزشکی ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت کشور

در قسمت های قبل رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان را مطرح کردیم. حال می خواهیم نظر شما را به مسئله مهم دیگری جلب کنیم.

گاهی افراد در دانشگاه هایی تحصیل می کنند که علیرغم معتبر بودن آن ها، اما مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران یا وزارت علوم آن نیستند.

بنابراین آیا می دانید کدام دانشگاه های پزشکی ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟ یا اگر در دانشگاه های پزشکی که مورد تایید ایران نیستند تحصیل کرده باشیم باید چکار کنیم؟

باید بگوییم تنها برخی از دانشگاه های پزشکی کشور ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند که این دانشگاه ها شامل دانشگاه آنکارا، دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه آجی بادام، دانشگاه آتاتورک، دانشگاه باهچه شهیر، دانشگاه اژه، دانشگاه غازی، دانشگاه استانبول، دانشگاه دوکوز ایلول و دانشگاه باشکنت می باشند.

البته دانشگاه های دیگری نیز در کشور ترکیه وجود دارد که مورد تایید وزارت علوم ایران هستند و دانشگاه های حاجت تپه، دانشگاه کوچ، دانشگاه بیلکنت، دانشگاه بوغازیچی، دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه آنکارا، دانشگاه اژه، دانشگاه دوکوز ایلول از جمله این دانشگاه ها هستند.

بنابراین اگر قصد دارید در یکی از دانشگاه های پزشکی ترکیه تحصیل کنید و بتوانید در کشور ایران اشتغال داشته باشید می بایست علاوه بر جایگاه آن دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان، حتما به مورد تایید بودن آن دانشگاه توسط وزارت بهداشت نیز توجه نمایید.

 

📢 اطلاعیه 📢

گاهی ممکن است یک دانشگاه در ابتدا مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار داشته باشد اما پس از گذشت مدتی به دلیل بررسی‌ های انجام شده از صلاحیت سلب شود. در این صورت آن دانشگاه از لیست تاییدیه وزارت بهداشت حذف می‌ شود و فارغ التحصیلان آن مورد تایید قرار نمی‌ گیرند.

 

اگر در دانشگاه های پزشکی که مورد تایید ایران نیستند تحصیل کرده باشید و بخواهید در ایران مشغول به کار شوید لازم است از یکی از روش های زیر اقدام نمایید:

📌 در آزمون های بین المللی که از نظر شورای عالی ارزشیابی شده و نام آن در آئین نامه ذکر شده و معتبر است شرکت کنید و مدرک قبولی دریافت نمایید.

📌 مدرک مقطع بالاتر خود مثل تخصص را در یکی از دانشگاه های معتبر کشور ترکیه که مورد تایید وزارت بهداشت ایران است بگیرید.

📌 مدرک خود را برای ارزشیابی به دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ببرید تا در صورت تایید این دانشگاه ها، اجازه کار در کشور به شما داده شود.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل آنلاین در ترکیه بر روی لینک کلیک کنید.

اخبار پیرامون دانشگاه های ترکیه

برگزاری آزمون یوس در ایران برای اولین بار 

آزمون یوس که مربوط به دانشگاه‌ ها و موسسات آموزش عالی کشور ترکیه می باشد برای اولین بار در کشور در تاریخ 21 اسفندماه برگزار شد که طبق اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور، نتیجه این آزمون در ۲۹ اسفند ماه سال جاری (۲۰ مارس 2024) اعلام می گردد.

برگزاری آزمون یوس در ایران برای اولین بار 

برگزاری کلاس های دانشجویان به صورت مجازی در کشور ترکیه

با توجه به وقوع زلزله اخیر در کشور ترکیه، ابتدا قرار بود بر اساس اعلام سازمان آموزش عالی ترکیه (YÖK)، شروع ترم سال تحصیلی جدید به تعویق افتد و دانشگاه‌ ها تا اطلاع ثانوی تعطیل باشند اما آقای اردغان رئیس جمهور این کشور دستور دادند کلیه کلاس‌ ها در تمام دانشگاه‌ های ترکیه در ترم جدید به صورت غیر حضوری برگزار شوند.

با توجه به این خبر دانشجویان عزیز می توانند در ایران مانده و این ترم تحصیلی خود را به صورت غیر حضوری بگذرانند.

خلاصه مطلب 📝

در این مقاله به بیان رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان در سال 2024 پرداختیم و اسامی این دانشگاه ها را به همراه شرایط لازم برای پذیرش در هریک از آن ها ذکر کردیم.

افزون بر این در مورد دانشگاه های مورد تایید وزارت وزارت بهداشت ایران در کشور ترکیه صحبت کردیم و گفتیم در صورتیکه می خواهید پس از تحصیل در کشور عزیزمان ایران مشغول به کار شوید می بایست در یکی از دانشگاه های معتبر طبق رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان تحصیل کنید که حتما مدارک صادر شده توسط آن دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

همچنین گفتیم افرادی که مدارک آن ها مورد تایید وزارت بهداشت نیست می بایست چه اقداماتی انجام دهند تا بتوانند در داخل کشور فعالیت کنند.

در آخر نیز آخرین خبرهای مربوط به تحصیل در کشور ترکیه را برای شما ذکر نمودیم.

امیدواریم مطالعه مقاله رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان برای شما عزیزان مفید بوده باشد. شما همراهان گرامی در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید آن را به صورت کامنت در انتهای این مطلب برای ما بنویسید تا در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ داده شود.

 

 

برای دریافت فایل پی دی اف مقاله رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان کلیک کنید.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *