مشاوره تحصیلی

تحصیل آنلاین در ترکیه 2024

دانشگاه های مجازی ترکیه

تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا رویای هر دانشجویی می باشد. دانشگاه های ترکیه نیز با توجه به ارائه خدمات تحصیلی بر اساس معیارها و استاندارد های آمریکا و انگلستان، جزو دانشگاه های تراز برتر در دنیا محسوب می شود. تحصیل آنلاین در ترکیه نیز انتخاب بسیاری از افرادی است که مایل به دریافت مدارک معتبر از دانشگاه های برتر دنیا هستند اما شرایط مهاجرت به کشور مقصد را ندارند.

در ادامه این مقاله به بررسی دلایل محبوبیت کشور ترکیه برای تحصیل هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری خواهیم پرداخت. همچنین به شرایط و نحوه اقدام به ثبت نام در دوره های آنلاین دانشگاه های ترکیه خواهیم پرداخت. در صورت وجود هرگونه سوال در این خصوص با پر کردن فرم از خدمات یوس لند بهره مند شوید.

تحصیل آنلاین در ترکیه

امروزه تحصیل آنلاین در ترکیه دیگر کار دشواری نیست چرا که داوطلبان قادرند در فضایی فق العاده خاص، معتبر و البته با حفظ حریم شخصی خود با کیفیت بالا به ادامه تحصیل بپردازند. تمامی اساتید که در مجموعه های معرفی شده از سوی این سایت معرفی می شوند از برجسته ترین اساتید حوزه فعالیت خود بوده بنابراین در فراگیری دروس به صورت آنلاین، هیچ مشکل و کمبودی نخواهد بود.

همچنین هزینه تحصیل آنلاین در ترکیه بسیار مقرون به صرفه تر از تحصیل به صورت حضوری در این کشور است. برای مقطع کاردانی دو سال، کارشناسی 4 سال و کارشناسی ارشد نیز دوو سال زمان صرف می شود که در یک فضای خصوصی از خدمات عالی آموزشی بهره مند شوید.

تحصیل آنلاین در ترکیه برای افرادی که شغل یا کسب و کاری را در این کشور شروع کرده اند اما فرصت شرکت د رکلاس ها را ندارند نیز می تواند گزینه مناسبی باشد. حتی اگر رشته ی مورد علاقه ی شما، بسیار تخصصی و ممکن است در محل زندگیتان یافت نشود می توانید به راحتی با تحصیل آنلاین در ترکیه مدرک معتبر رشته ی خود را در هر مقطعی دریافت نمایید.

تحصیل آنلاین در ترکیه

رشته های مجازی تحصیل آنلاین در ترکیه

موضوع دیگری که داوطلبان تحصیل آنلان در ترکیه بایئ به آن توجه کنند امکان برگزاری کلاس های دانشگاه منتخبشان به صورت آنلاین است. در این مورد باید اشاره کنیم، برنامه آموزش مجازی در حال حاضر دستور کار برخی از مراکز خصوصی ترکیه قرار داشته و عمدتا برای رشته های بیزینس و مدیریت MBA ارائه می شوند. در ادامه لیستی از دانشگاه ها و رشته هایی که امکان برگزاری آن ها به صورت آنلاین وجود دارد، قرار خواهد گرفت.

رشته دانشگاهی نام دانشگاه شهر مربوط
سیاست های صنعتی و مدیریت فناوری دانشگاه تجارت استانبول
حسابداری و حسابرسی دانشگاه تجارت استانبول
تجارت دانشگاه تجارت استانبول
گردشگری دانشگاه آیوان سارای استانبول
رادیو و تلویزیون دانشگاه آیوان سارای استانبول
طراحی گرافیک دانشگاه آیوان سارای استانبول
طراحی مد دانشگاه آیوان سارای استانبول
تجارت و لجستیک بین المللی دانشگاه Beykoz استانبول
مدیریت بازرگانی (MBA) دانشگاه Beykoz استانبول

برای اطلاع از لیست دانشگاه های ترکیه با شرط معدل 2024 کلیک کنید.

مزایا تحصیل آنلاین در ترکیه برای دانشجویان ایرانی

دانشگاه های دولتی ترکیه مزایای بسیاری دارند که سبب شده دانش آموزان و دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به ویژه ایران برای ادامه تحصیل در ترکیه، داوطلب شوند همچنین تحصیل آنلاین چند سالی است که با وجود شرایط کرونا به صورت ویژه ای مورد استقبال قرار گرفته است. از جمله امتیازات برجسته این دانشگاه ها می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

رتبه علمی خوب

بر اساس رتبه بندی بین المللی، ۵ دانشگاه ترکیه در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر کشورهای در حال توسعه قرار دارند. همچنین در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان در سال ۲۰۲۱، نام ۹ دانشگاه از ترکیه در کنار دانشگاه های شناخته شده دنیا وجود دارند. این یک رویداد عالی برای سیستم آموزش کشور در حال توسعه ای مانند ترکیه است.

جالب است بدانید، برخی از دانشگاه های فنی ترکیه با دانشگاه های ایالات متحده هم رده هستند. از دیگر افتخارات این کشور این است که ۸ موسسه آموزش عالی در ترکیه توسط ABET، معتبر شناخته شده اند. با وجود ارائه خدمات مشابه، دانشگاه های دولتی ترکیه در مقایسه با دانشگاه های ایالات متحده و اروپا، شهریه کمتری را از دانشجویان خارجی دریافت می کنند.

تبادل تحصیلی با خارج از کشور

دانشگاه های دولتی ترکیه و مراکز آموزش خصوصی در این کشور، این فرصت را در اختیار دانشجویان قرار می ‌‌دهند که حداقل یک ترم تحصیلی را در خارج از این کشور بگذرانند. تقریبا همه دانشگاه ها برنامه های مبادله اراسموس، مولانا و فارابی را اجرا می‌ کنند. بنابراین دانش آموختگان تجربه آموزشی ارزشمند را در موسسات آموزشی خارجی کسب می نمایند و به کشورهای دیگر سفر می ‌کنند.

زبان آموزشی منتخب دانشجویان

اکثر برنامه های آموزشی دانشگاه های دولتی ترکیه به زبان ترکی ارائه می‌ شود، اما برنامه های انگلیسی نیز در دستور کار آنها قرار دارد. البته حجم این برنامه های انگلیسی زبان در دانشگاه های خصوصی این کشور بیشتر است. اگر سطح دانش زبان انگلیسی یا ترکی شما برای پذیرش کافی نیست، دانشگاه ها همچنان داوطلب خواهند پذیرفت و یک دوره یک ساله زبان انگلیسی یا ترکی برای شما برگذار می ‌شود و سپس مجوز ورود به دوره به شما داده خواهد شد.

ارائه تسهیلات رفاهی برای دانشجویان

همه دانشگاه های دولتی ترکیه قادر به فراهم کردن امکانات رفاهی حداکثری برای دانشجویان داخلی و خارجی هستند. دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در این کشور دارای باشگاه های ورزشی مختلف (غواصی، والیبال، بسکتبال، فوتبال و…) هستند.

همچنین دوره ها و مجامع مورد علاقه بسیاری از دانشجویان (تجارت، عکاسی، زیست شناسی، آشپزی و…) در دانشگاه های دولتی ترکیه وجود دارد و هر ساله جشنواره ها، کنسرت ها و رویدادهای ورزشی متنوعی را برگزار می‌کنند. تحصیل آنلاین این قبیل فرصت ها را از بین نمی برد بلکه به افراد این امکان را می دهد که قسمتی از مجموعه باشند و نهایتا با سفری یک هفته ای در کمپ ها و فستیوال های سلانه شرکت نمایند.

به طور مثال، دانشگاه بیلکنت جشنواره های بهاری سالانه و اجراهای منظم ارکستر سمفونیک را برگزار می‌ نماید و دانشگاه فنی خاورمیانه تعداد زیادی رویداد را سازماندهی می‌ کند. مجموع این رویدادها در سال ۲۰۱۸، تعداد ۸۶۳ مورد بود.

تحصیل آنلاین در ترکیه

شرایط تحصیل غیر حضوری در ترکیه

لازم است بدانید که تحصیل در دانشگاه های ترکیه به صورت غیر حضوری تنها با دارا بودن شرایطی امکان پذیر است. در صوتی که از شرایط ذکر شده در ادامه مطلب برخودار نباشید قادر به ادامه تحصیل به صورت آنلاین در دانشگاه های این کشور نخواهید بود.

تنها آن دسته از افرادی که سن تحصیلات اجباری خود را گذارنده اند می توانند از تحصیل آنلاین در ترکیه بهره مند شوند.

بعد از اتمام پایه تحصیلی پنجم ابتدایی شرایط استفاده از سیستم تحصیلی آنلاین فراهم می شود، همچنین  برخی از افراد با داشتن گواهی پیشرفت تحصیلی درجه ۲ این اختیار را دارند از گواهی خود برای تحصیل غیر حضوری استفاده کنند. چنانچه شخصی از کلاس چهارم ابتدایی فارغ التحصیل نشده است بهتر است از تحصیل غیر حضوری صرف نظر نماید.

عمدتا مربیانی که گواهینامه دوره آموزشی خود را کسب نموده اند نیز می توانند از مزایای تحصیل آنلاین ترکیه بهره مند شوند.

داوطلبانی که در خارج از کشور به تحصیل مشغول  بوده اند و دانش آموزانی که با ارائه گواهی، سرپرستی خود را ثابت کرده‌ا ند و بیش از یک سال در خارج از کشور به سر برده باشند، احتیاج به ثبت نام سنی ندارند.

شایان ذکر است در دبیرستان های آموزش غیر حضوری محدودیت سنی حرفی برای گفتن ندارد. آن دسته از داوطلبانی که دبیرستان و هنرستان خود را به هر دلیلی ترک کرده‌اند در کنار فارغ التحصیلان دیگر موسسات آموزش متوسطه این اختیار را دارند که از خدمات تحصیل غیرحضوری در ترکیه استفاده کنند.

مقایسه هزینه های تحصیل حضوری و آنلاین در ترکیه

با وجود آن که ترکیه کشور مقرون به صرفه ای است و هزینه های مناسب تری نسبت به سایر کشور ها دارد و بورسیه های متنوعی را برای دانشجویان خارجی خود فراهم می کند اما هنوز هم در مقایسه با تحصیل آنلاین هزینه های گزافی را باید پرداخت شود. در ادامه به مقایسه هزینه های زندگی دانشجویی به صورت تحصیل حضوری و آنلاین در ترکیه خواهیم پرداخت.

  • هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی
مقطع تحصیلی زبان دوره شهریه (دلار)
لیسانس انگلیسی ۱۵۰۰ -۴۵۰۰ (۴۵ میلیون تومان – ۱۳۵ میلیون تومان)
لیسانس ترکی ۱۰۰۰- ۲۰۰۰ ( ۳۰ میلیون تومان-۶۰ میلیون تومان)
کارشناسی ارشد انگلیسی ۲۰۰۰ -۳۰۰۰( ۶۰ میلیون تومان – ۹۰ میلیون تومان)
کارشناسی ارشد ترکی ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ ( ۴۵ میلیون تومان – ۹۰ میلیون تومان)

البته شهریه های دانشگاهی متناسب با دانشگاه مورد نظر شما متفاوت است اما آنچه که عیان است هزینه های بالای تحصیل به صورت حضوری در هر یک از دانشگاه های خصوصی می باشد. اگر رویای تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دریافت مدارک معتبر این کشور را دارید اما از پس هزینه های بالای آن بر نمی آیید، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات تحصیل غیر حضوری در ترکیه است. شهریه های دانشگاه در روش غیر حضوری تقریبا کمتر از نصف شهریه دوره های حضوری است.

  • هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی
مقطع تحصیلی زبان آموزش هزینه
کارشناسی ترکی 300 تا 800 دلار در سال  ( ۶ میلیون تا ۲۴ میلیون تومان)
انگلیسی 500 تا 1800 دلار در سال( ۱۵ میلیون تا ۲۴ میلیون تومان)
کارشناسی ارشد ترکی 300 تا 600 دلار در سال( بین۶ میلیون تا ۱۸ میلیون تومان)
انگلیسی 600 تا 900 دلار در سال( بین۱۷ میلیون تا ۲۷ میلیون تومان)
دکتری انگلیسی  500 تا 800 دلار در سال( بین۱۵ میلیون تا ۲۴ میلیون تومان)
مقطع تحصیلی زبان آموزش هزینه
کارشناسی ترکی 300 تا 800 دلار در سال  ( ۶ میلیون تا ۲۴ میلیون تومان)

شرایط تحصیل دز دانشگاه های دولتی بسیار مناسب تر است و امکان تحصیل برای بسیاری از افراد را مهیا می سازد. اما در صورتی که هنوز هم امکان پرداخت هزینه های مذکور را ندارید تحصیل آنلاین در دانشگاه های دولتی ترکیه می تواند چاره ساز باشد. توجه داشته باشید که رشته ها و دانشگاه های محدودی هستند که دوره های خود را به صوت آنلاین نیز ارائه می دهند پس حتما در انتخاب دوره و دانشگاه های مورد نظر خود با مشاوران یوس لند مشورت نمایید.

  • هزینه های عمومی

هزینه های عمومی زندگی دانشجویی شامل حمل و نقل، کرایه خانه و هزینه های خوابگاه، خورد و خوراک، بیمه درمانی و هزینه های این چنینی است.

عموما هزینه زندگی برای دانشجویان در یک ماه بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ دلار می باشد.

دانشجویان هر ترم حدودا باید ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار برای کتاب و هزینه های اداری دانشگاه هزینه مالی داشته باشند.

سالیانه بین ۴۰ تا ۵۰ دلار نیز هزینه های بیمه درمانی دانشجویان خواهد بود.

تمام هزینه های ذکر شده در تحصیل آنلاین در ترکیه حذف شده و هزینه های تحصیلی و فارغ التحصیلی را بیش از حد تصورتان کاهش می دهد. با این روش شما قادر خواهید بود با به صرفه ترین هزینه ممکن مدرک دانشگاه های تراز برتر دنیا را کسب نموده و وارد بازار کار شوید. 

رشته های مجازی ترکیه

 

برای اطلاع از نحوه قبولی پزشکی بدون کنکور ترکیه کلیک کنید.

آخرین اخبار تحصیل آنلاین در ترکیه

  • معتبر ترین دانشگاه های ترکیه

دانشگاه حاجتتپه   Hacettepe üniversitesi

یکی از دانشگاه های دولتی مهم ترکیه است که در سال ۱۹۶۷ در شهر آنکارا تاسیس شد. بر اساس عملکرد آکادمیک این دانشگاه در رتبه اول دانشگاه های پزشکی ترکیه قرار دارد. دارای دو پردیس است که یکی از آنها در آنکارا است که میزبان مرکز پزشکی این دانشگاه و پردیس دیگر آن در Beytepe  در ۱۳ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است که دارای دانشکده های اقتصادی، مهدسی، حقوق، ادبیات، هنرهای زیبا، تربیت بدنی، علوم پایه است.

دانشگاه اودتو   Orta-dtekniküniversitesi

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه می باشد و به عنوان بهترین دانشگاه خاورمیانه که دارای مرکز تحقیقاتی و علمی است، شناخته شده است. همچنین این دانشگاه تنها دانشگاه مورد تایید آموزش و پرورش آمریکا می باشد. آموزش و تحقیقات انجام شده در این دانشگاه بیشتر در زمینه علوم پایه و علوم مهندسی است و زبان رسمی آموزش انگلیسی می باشد.

دانشگاه ایتو  Istanbul teknik üniversitesi

دانشگاه ایتو در سال ۱۷۷۳ در شهر استانبول تاسیس شد. دانشگاه ایتو یک دانشگاه بین المللی، پیشرو در علوم، فنآوری و هنر می باشد. زبان آموزش در بیشتر رشته ها انگلیسی می باشد.

  • مهاجرت آرین غلامی شطرنج باز نامی کشور، صرفا جنبه تحصیلی دارد.

خبری با عنوان مهاجرت یک شطرنج‌باز دیگر از ایران این روزها سر و صدای زیادی را در فضای مجازی ایجاد کرده است.

آرین غلامی در مسابقات ریلتون سوئد از رقابت با ورزشکار رژیم صهیونیستی خودداری کرد که این اقدام او دارای بازتاب‌های مختلفی در داخل  و خارج از کشور بود. پدر آرین غلامی استاد بزرگ شطرنج گفت: آرین همه تلاشش برای افتخارآفرینی برای ایران اسلامی و سربلندی ایران است و رفتن او به ترکیه تنها برای مدت کوتاه و برای تحصیل است و خیلی زود برمی‌گردد.

وی گفت: در مسابقات بین‌المللی از رویارویی با حریفی از رژیم‌صهیونیستی امتناع کرد و نشان داد که ایران اسلامی و ارزش‌های نظام و انقلاب برای او از ارزش بالایی بر خوردار است و به همین دلیل هم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد و مورد تقدیر ایشان قرار گرفت.

برای دانلود این مقاله به صورت PDF کلیک کنید.

خلاصه مطالب

تحصیل در ترکیه می تواند سکوی پرشی برای آینده شغلی و اجتماعی شما باشد. آشنایی با فرهنگ های مختلف و گسترش روابط اجتماعی خود در سطح بین المللی تاثیر بسزایی در موفقیت های پیش رویتان خواهد داشت. اما گاهی شرایطی وجود دارد که افراد امکان مهاجرت به کشور های دیگر از جمله ترکیه را ندارند. شرایطی مانند عدم تمایل به دوری از خانواده، هزینه های بالای مهاجرت و تحصیل جضوری و اشتغال و کسب در آمد در کشور مبدا. تمام این ها مواردی هستند که افراد را از مهاجرت و تحصیل در ترکیه منصرف می کنند.

اما در حال جاضر با توجه به پیشرفت روش های نوین تدریس و تکنولوژی تحصیل آنلاین در ترکیه امکان پذیر شده است و شما قادر خواهید بود بدون هیچ گونه محدودیتی و از هرجای این کره ی خاکی و با مناسب ترین هزینه به تحصیل در این کشور بپردازید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با کارشناسان یوس لند در ارتباط باشید.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *