دانشگاه های ترکیه

دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه 2024 + شرایط و هزینه | yosland

دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه

دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه یکی از داغ ترین موضوعات در بین دانشجویان و علاقه مندان به رشته های علوم پزشکی است. تحصیل در خارج از کشور ممکن است رویای افراد زیادی باشد اما چند نفر از آنها به این رویا جامه عمل می پوشانند؟ در واقع موانعی که بر سر راه تحصیل در خارج از کشور وجود دارد، باعث انصراف افراد از ادامه این راه می شود. با این حال برخی امتیازات وجود دارند تا تحصیل در خارج از کشور آن هم در رشته های بسیار خوبی مانند دندانپزشکی امکان پذیر شود. یکی از این امتیازات تحصیل در کشورهای خارجی بدون شرکت در کنکور است که شرایط و هزینه های مخصوص به خود را دارد و اطلاع از جزئیات هزینه های آن برای کسانی که قصد تحصیل در کشورهایی مانند ترکیه را دارند لازم و ضروری است. اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه ها و شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه در ادامه مقاله عنوان شده است.

چرا رشته دندانپزشکی بدون آزمون ترکیه؟

🔶 طبق آمار بدست آمده از افرادی که برای تحصیل به کشورهای خارج از کشور مهاجرت می کنند، درصد زیادی از این افراد خصوصا در رشته دندانپزشکی، ترکیه را به عنوان اولویت اول خود انتخاب می کنند چرا که دانشگاه های ترکیه امکان تحصیل در این رشته را بدون شرکت در کنکور همراه با کیفیت بالای آموزش این رشته فراهم می کند. این دانشگاه ها از لحاظ رنکینگ جهانی رتبه های خوبی دارند و کاملا قابل اعتماد هستند.

🔶 به طور کلی کشور ترکیه گزینه ی بسیار مناسبی برای تحصیل در رشته های تاپ مانند پزشکی و دندانپزشکی می شود. این دو رشته متقاضیان زیادی دارند و در کشورهای اروپایی برای تحصیل در این رشته ها باید هزینه ها هنگفتی پرداخت کرد اما در ترکیه با هزینه های بسیار پایین تر و کیفیت مطلوب می توان در مقاطع مختلف به تحصیل در آنها پرداخت. همچنین کشور ترکیه شرایط راحت تری را برای دریافت فاند و بورسیه تحصیلی فراهم کرده است. همچنین مدرکی که از دانشگاه های ترکیه اخذ می شود از لحاظ اعتبار و اهمیت از میزان بالایی برخوردار است.

🔶 سطح علمی دانشگاه های ترکیه بسیار بالا است به طوریکه این دانشگاه ها در سطح بین المللی معتبر هستند. این قضیه باعث شده بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا طی تفاهم نامه علمی که با دانشگاه های ترکیه دارند، انتقال دانشجو بین دانشگاه های ترکیه و سایر دانشگاه های معتبر امکان پذیر باشد. یکی از دلایل بالا بودن سطح علمی دانشگاه های ترکیه، حضور اساتید اروپایی و آمریکایی و تدریس توسط آنهاست. حضور این افراد در دانشگاه های ترکیه پوئن مثبتی برای دانشجویان محسوب می شود تا از طریق آنها و شرکت در پروژه های مشترک، با دانشگاه های تراز اول جهان ارتباط بگیرند.

 

برای اطلاع از نحوه دریافت بورسیه دندانپزشکی ترکیه، کلیک کنید.

 

با تمام این امتیازات، آنچه بیش از هر چیز می تواند به مساله ای مهم و چالش برانگیز در خصوص تحصیل در ترکیه تبدیل شود بحث هزینه های آن است که در ادامه به این موضوع بیشتر می پردازیم. برای اطلاع از هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه 2024 با ما همراه باشید.

هزینه دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه

هزینه دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه 2024

هزینه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که قصد تحصیل در این کشور را دارند. از آنجا که دندانپزشکی رشته ی خوب و با پرستیژ بالایی میان رشته های علوم پزشکی محسوب می شود، پیش بینی می شود که هزینه تحصیل در آن پایین نباشد. از طرفی افرادی که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه در سال 2024 را دارند، باید از هزینه تحصیل هر ترم آگاهی پیدا کنند تا بتوانند در مدیریت هزینه های خود بهتر عمل کنند. از لحاظ رتبه و درجه علمی دانشگاه های ترکیه باید گفت که دانشگاه های این کشور از رتبه های جهانی قابل قبولی برخورداند و رشته دندانپزشکی را در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه می دهند.

باید در نظر داشت که تمام دانشگاه های ترکیه پذیرش بدون کنکور دانشجویان را انجام نمی دهند و تنها برخی از دانشگاه ها که عموما شامل دانشگاه های دولتی می شود، امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه را فراهم کرده اند.

گرچه در میان دانشگاه های غیر دولتی هم امکان چنین چیزی وجود دارد. به طور کلی برای اداره ی بهتر مسائل مالی بهتر است فرد بورسیه ی تحصیلی دانشگاه مورد نظر را دریافت کرده باشد تا بدین طریق هزینه های وی به مقدار زیادی کاهش یابد.

در صورتی که فرد بخواهد در دانشگاه های خصوصی بجای دانشگاه های دولتی در رشته دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه تحصیل کند باید هزینه بیشتری را پرداخت نماید همچنین دانشجویان ایرانی می توانند بدون شرکت در آزمون ورودی در رشته دندانپزشکی این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند.

تحصیل در برخی از دانشگاه های خصوصی ترکیه مانند (Ozel / Vakif Universiteleri)، هزینه بر است چرا که شهریه این دانشگاه ها نسبتا بالا است؛ اما این دانشگاه ها تمایل به مشارکت در زمینه های صنعتی و بین المللی را نیز دارند. دانشجویان بین الملل مشغول به تحصیل در این دانشگاه ها می توانند به زبان انگلیسی آموزش ببینند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه 2024

شرایط تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه

مانند هر رشته دانشگاهی دیگر، ورود به رشته دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه نیز شرایط مخصوص به خود را دارد که در ادامه به توضیح بیشتری در این زمینه خواهیم پرداخت:

یکی از شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه، گذراندن دوره 12 ساله تحت عنوان دیپلم و کسب نمره ی قبولی در آن است. در واقع فرد باید از دبستان تا دبیرستان را با نمره ی خوب گذرانده باشد و مدرک دیپلم در یکی از رشته های نظری مانند ریاضی فیزیک و تجربی اخذ کرده باشد تا بتواند در دانشگاه های ترکیه پذیرش شود.

یکی دیگر از شرایط قبولی در این دانشگاه ها، کسب نمره ی کافی در آزمون SAT و یا یوس ترکیه است که آزمون ورودی به دانشگاه های این کشور محسوب می شود (برای رشته دندانپزشکی) در واقع این آزمون، آزمون اصلی و شرط ورود به دانشگاه های ترکیه است. سوالات آزمون SAT در آمریکا طراحی می شوند و به همین دلیل سطح این آزمون مودر تایید دانشگاه های ترکیه است. اهمیت این آزمون برای پذیرش در رشته دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه 2024 بسیار بالا است.

حتما میدانید که برای خروج از کشور به هر مقصدی، نیاز به یادگیری زبان انگلیسی و داشتن مدرک آن دارید. یکی از نیازهای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه، داشتن مدرک زبان انگلیسی است که یعنی نمره آیلتس شما باید 5/5 و یا بالاتر باشد. داشتن این مدرک از شرایط اصلی تحصیل در رشته دندانپزشکی ترکیه می باشد.

 

برای اطلاع از شرایط کار دندانپزشکی در ترکیه، کلیک کنید.

 

طبق رنکینگ وبسایت QS، برترین دانشگاه های ترکیه به شرح زیر می باشند:

✔ دانشگاه کوچ  (Koc Universitesi)

✔ دانشگاه سابانجی  (Sabanci University)

✔ دانشگاه بیلکنت  (Bilkent Universitesi)

✔ دانشگاه بغازیچی  (Bogazici Universitesi)

✔ دانشگاه حاجت تپه  (Hacettepe Universitesi)

✔ دانشگاه استانبول  (istanbul university )

✔ دانشگاه آنکارا  (Ankara University)

✔ دانشگاه غازی  (Gazi University)

 

خلاصه مطلب

ترکیه کشوری مهاجرپذیر است و هزینه پایین مهاجرت و تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورها باعث می شود افراد زیادی به تحصیل در آن فکر کنند. یکی از رشته های پرطرفدار متقاضیان برای تحصیل در ترکیه، رشته دندانپزشکی است که بدون شرکت در کنکور نیز می توان در این رشته تحصیل کرد. جزییات تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور ترکیه 2024 در مقاله توضیح داده شد.

 

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *