مشاوره تحصیلی

پزشکی بدون کنکور ترکیه 2024

امکان تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور ترکیه برای بسیاری از دانشجویان از جمله دانشجویان ایرانی جذاب است. از آنجایی که افراد علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی برای ادامه تحصیل در داخل با مانع بزرگ کنکور رو به رو هستند، بسیاری برای ادامه راه تحصیل خود تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور از جمله ترکیه را انتخاب می کنند. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به ادامه تحصیل در رشته پزشکی علاقه مندید و برای پذیرش پزشکی بدون کنکور ترکیه اقدام کرده اید، در ادامه همراه ما باشید تا شرایط تحصیل در رشته پزشکی بدون آزمون ترکیه را بیشتر بررسی کرده و جزییاتی را در رابطه با  هزینه پزشکی بدون کنکور در ترکیه بررسی کنیم.

 

تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه

ترکیه به دلیل همسایگی با ایران و نزدیکی فرهنگی و مسافتی به کشورمان، هر ساله مقصد بسیاری از دانشجویان ایرانی است. به علاوه هزینه های زندگی و تحصیل نیز در این کشور نسبت به مقاصد دیگر ارزان تر بوده و می تواند شرایط بهتری را برای دانشجویان خود فراهم آورد.

از جمله پرطرفدارترین رشته های پزشکی در این کشور، دندان پزشکی و داروسازی است که بسیاری از داوطلبان را برای تحصیل در این مقصد می کشاند.

دانشگاه های این کشور به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم بندی می شوند که دانشگاه های دولتی دارای آزمون بوده و دانشگاه های خصوصی بدون آزمون هستند و عموماً با شرط معدل و یا شروط دیگر دانشجو می پذیرند. برای گرفتن پذیرش پزشکی بدون کنکور ترکیه مرسوم است که در دانشگاه های خصوصی اقدام کنید؛ زیرا دانشگاه های دولتی دارای آزمون هستند.

در ادامه همراه ما باشید تا دیگر شرایط پزشکی بدون آزمون ترکیه  و همچنین هزینه پزشکی بدون کنکور در ترکیه را بیشتر بررسی کنیم.

برای اطلاع و آشنایی با دندانپزشکی بدون کنکور ترکیهکلیک نمایید.

تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه

شرایط تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه

همانطور که در قسمت های فوق اشاره کرده بودیم برای پذیرش پزشکی بدون کنکور ترکیه لازم است افراد شرایط تعیین شده از سوی دانشگاه خصوصی خود را داشته باشند.

از جمله مهم ترین شرایط برای پذیرش پزشکی بدون کنکور ترکیه داشتن معدل بالا و داشتن مدارک مورد نیاز است. اغلب از افراد مدرک دیپلم و یا دیگر مدارک مرتبط تحصیلی طلب می شود که باید ارائه دهند.

به علاوه داشتن مدرک زبان با حداقل نمره تعیین شده نیز بسیار مهم است. برخی دانشگاه ها شرط تمکن مالی را نیز تعیین می کنند که می تواند برای برخی افراد این موضوع دردسر ساز شود.

به طور کلی برخی از مهمترین شرایط تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه به شرح زیر است:

فرد متقاضی باید حداقل دارای دیپلم و یا معدلمورد نظر در دانشگاه را داشته باشد که برای دانشگاه های برتر ترکیه حداقل معدل 16 و برای دانشگاه های متوسط ترکیه، حداقل معدل 14 در نظر گرفته می شود.

فرد باید دارای مدرک زبان انگلیسی و یا ترکی باشد و حداقل امتیازات زبان انگلیسی به شرح زیر است:

 زبان انگلیسی برای تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه
آزمون مهارت زبان انگلیسی خود دانشگاه از 70 تا 100 مورد قبول است.
TOEFL IBT را باید 85 تا 120 به دست آورد
برای YDS از 80 تا 100 در نظر گرفته شده است.
CPE باید دارای سطح B باشد.
CAE باید دارای سطح B باشد.
PTE از 70 تا 90 که بستگی به دانشگاه دارد.

برای اطلاع از جزییات تجربه تحصیل در ترکیه کلیک کنید.

شرایط بورسیه تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه

افرادی که قصد تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه را دارند می توانند از برخی بورسیه ها بهره مند شوند که این بورسیه ها به شرح زیر است:

✅بورسیه برای خوابگاه

✅بورسیه دانشگاه های دولتی

✅بورسیه برای کارهای پاره وقت

✅بورسیه های موفقیت فرد

✅بورسیه مخصوص بنیاد های مختلف

اگر خواهان دریافت بورسیه می باشید و مراحل دریافت آن را نمی دانید حتما از مشاورین سامانه یوسلند کمک بگیرید تا تحصیلات خود را در کشور ترکیه راحت تر نمایید.

شرایط بورسیه تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی بدون آزمون ترکیه

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که بهترین دانشگاه ها برای پزشکی بدون آزمون ترکیه شامل چه مواردی می شود. برای پاسخ به این سوال لازم است بدانید که بهترین دانشگاه ها بسته به نیازها و انتظارات شما می تواند متفاوت باشد. به طور مثال برای برخی هزینه در اولویت است و به همین دلیل دانشگاه های خصوصی ارزان تر را ترجیح می دهند اما برای برخی دیگر رتبه علمی در اولویت است و به همین دلیل امتیاز مرکز آموزشی را ملاک قرار می دهند. برای برخی دیگر ممکن است دسترسی به دانشگاه و یا امکانات آن دراولویت باشد که باز هم در این صورت انتخاب ها متفاوت خواهد بود. ما با در نظر گرفتن همه این موارد قصد داریم در ادامه به شما برخی از بهترین دانشگاه هایی را که می توان جزء بهترین موارد برای پزشکی بدون آزمون ترکیه در نظر گرفت، معرفی کنیم.

لیست کلی دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه به شرح زیر می باشد:

دانشگاه های پزشکی بدون کنکور ترکیه
دانشگاه خصوصی مدیپول استانبول با زبان انگلیسی با رتبه 13
دانشگاه خصوصی یدی تپه با زبان انگلیسی با رتبه 25
دانشگاه خصوصی باهچه شهیر با زبان انگلیسی با رتبه 19
دانشگاه خصوصی ایستینیه با زبان انگلیسی و ترکی با رتبه 30
دانشگاه خصوصی نیشانتاشی با زبان انگلیسی و ترکی با رتبه 23
دانشگاه خصوصی کنت با زبان انگلیسی و ترکی با رتبه 69
دانشگاه خصوصی بیرونی  با زبان انگلیسی و ترکی با رتبه 34
دانشگاه خصوصی آیدین  با زبان انگلیسی و ترکی با رتبه 35
دانشگاه خصوصی اطلس با زبان انگلیسی و ترکی با رتبه 37
دانشگاه خصوصی اوکان  با زبان انگلیسی و ترکی با رتبه 27
دانشگاه دولتی آکدنیز با زبان ترکی با رتبه 20
دانشگاه دولتی ارجیس با زبان ترکی با رتبه 21
دانشگاه دولتی موغلا  با زبان ترکی با رتبه 40
دانشگاه دولتی مرسین با زبان ترکی با رتبه 14
دانشگاه دولتی علاءاالدین کیقباد با زبان ترکی با رتبه 150
دانشگاه دولتی سلجوق  با زبان ترکی با رتبه 16

برای اطلاع و آشنایی با اپلای دانشگاه ترکیه کلیک نمایید.

دانشگاه های پزشکی بدون کنکور ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت

برخی از مهمترین دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران به صورت لیست در ادامه شرح داده شده است که شما اگر قصد بازگشت به گشور خود را دارید و می خواهید در کشور خود خدمت کنید باید در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت تحصیل نمایید.

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت به شرح زیر است:

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه
دانشگاه خصوصی مدیپول استانبول
دانشگاه خصوصی یدی تپه
دانشگاه خصوصی باهچه شهیر
دانشگاه خصوصی باشکنت
دانشگاه خصوصی آجی بادام

دانشگاه آلتین باش

دانشگاه آلتین باش یک دانشگاه جوان است که توسط بنیاد آلتین باش در سال 2008 تاسیس شد. محمد آلتین باش، بنیانگذار این دانشگاه، همواره بر اهمیت تحصیل در زندگی مردم تاکید داشته و این دانشگاه را با هدف کمک به توسعه سرزمین مادری خود، ترکیه تاسیس کرده است. این دانشگاه از 3 پردیس تشکیل شده است که اولین آن در منطقه باگجیلار در قسمت اروپایی استانبول تاسیس شده است. آلتین باش در چند سال اخیر به سرعت در حال توسعه بوده است و قرار است در آینده نزدیک یکی از بهترین مراکز آموزش عالی ترکیه باشد.

دانشگاه آلتین باش حدود 12 هزار دانشجو دارد که بالاترین نسبت دانشجویان بین المللی را در ترکیه شامل می شود. تقریباً 4 هزار دانشجوی بین المللی در این دانشگاه تحصیل می کنند که در بین تمام دانشگاه های ترکیه رقم فوق العاده بالایی است. این دانشجویان در یکی از 12 رشته کاردانی، 26 رشته کارشناسی، 58 رشته کارشناسی ارشد و 14 رشته دکتری ارائه شده توسط دانشگاه تحصیل می کنند.

محیط بین‌المللی دانشگاه در قلب کلانشهر استانبول می‌تواند نکته مهمی باشد. در چنین فضایی، مطمئناً همه می توانند علاوه بر دروس دانشگاهی، درباره ملل و فرهنگ های دیگر نیز بیاموزند که به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت های اجتماعی و ارتباطی خود را توسعه دهند.

سیستم آموزشی دانشگاه نیز یکی از عوامل قابل تامل در مورد این دانشگاه خواهد بود. تمامی کلاس ها با حداقل تعداد دانش آموز برگزار می شود تا یادگیری به صورت کامل انجام شود.زبان آموزشی این دانشگاه انگلیسی است.

دانشگاه آلتین باش برای یک زندگی جالب و فراموش نشدنی در استانبول طراحی شده است. پردیس اصلی دانشگاه نه تنها برای فعالیت های داخلی دانشگاه، بلکه برای کنفرانس های بین المللی و رویدادهای اجتماعی مختلف در طول سال طراحی شده است. همه پردیس ها در مکان های مرکزی قرار دارند و دانشجویان می توانند از کافه ها و رستوران های زیادی در شهر لذت ببرند.

این دانشگاه همچنین امکانات دیگری مانند کتابخانه غنی و مدرن، مرکز بهداشت، مرکز روانشناسی و مراکز ورزشی مختلف را ارائه می دهد. مرکز تناسب اندام دانشگاه یکی از مدرن ترین و به روزترین مراکز با بهترین تجهیزات ممکن می باشد.

به گزارش سایت edurank، این دانشکده هشتاد و پنجمین دانشکده پزشکی برتر کشور است. در داخل دانشکده، بخش جراحی پلاستیک پنجاهمین بخش برتر ترکیه و در بین 1000 بخش برتر جراحی پلاستیک در جهان است. خروجی پژوهشی این دانشکده نیز در مقایسه با سایر دانشکده های دانشگاه بسیار بالاست. همه این حقایق و اعداد، دانشکده پزشکی آلتین باش را به یکی از بهترین و در حال توسعه دانشکده های ترکیه تبدیل کرده است.

برای اطلاع از لیست دانشگاه های بدون کنکور ترکیه کلیک کنید.

پذیرش پزشکی بدون کنکور ترکیه

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه آنکارا مدیپل

دانشگاه مدیپول آنکارا که در سال 2018 تأسیس شد، یکی از جوان ترین دانشگاه های ترکیه در حال حاضر است.

این دانشگاه یک دانشگاه نسبتا کوچک با کمتر از 5 هزار دانشجو است.

پردیس این دانشگاه در مرکز آنکارا، پایتخت جمهوری ترکیه واقع شده است. ساختمانی که امروزه به عنوان دانشگاه مدیپول مورد استفاده قرار می گیرد، متعلق به کارگران راه آهن ترکیه در دهه 1920 بوده است. امروزه این دانشگاه از این ساختمان ها برای اهداف آموزشی خود استفاده می کند. این ساختمان در یک مکان مرکزی آرام و درست در کنار پارک Genclik در خیابان Talatpasa قرار دارد.

این دانشگاه تقریباً در مرکز آنکارا واقع شده است. برای افرادی که در مرکز شهر آنکارا زندگی و کار می کنند، هیچ چیز عالی تر از پیاده روی به دانشگاه در مدت زمان بسیار کوتاه نیست.

دانشگاه مدیپول آنکارا کمتر از 4 سال قدمت دارد و یک دانشگاه بسیار جوان به حساب می آید. وب سایت webometrics این دانشگاه را در رتبه 178 بهترین دانشگاه ترکیه قرار داده است. این وب سایت همچنین این دانشگاه را در بین 2200 دانشگاه برتر آسیا قرار داده است.

دانشکده دندانپزشکی در سال تحصیلی 2020-2021 تاسیس شد و در حال حاضر اولین گام های خود را برمی دارد. این دانشکده تمایلی به اتخاذ رویکردهای کلاسیک در زمینه آموزش پزشکی ندارد و می خواهد رویکردهای مدرن و به روز با بالاترین استانداردهای آموزشی در سطح بین المللی را انتخاب کند. هدف آنها آموزش دانشجویان مبتکری است که در آینده دندانپزشکان موفقی خواهند بود.

دانشکده داروسازی دانشکده ای است با اساتید بسیار ماهر و آگاه که در رشته خود با تجربه و ماهر هستند. این دانشکده قصد دارد یکی از بهترین دانشکده های ترکیه باشد. این دانشکده شامل آزمایشگاه‌ها و کلاس‌های مختلف است که دانشجویان می‌توانند قبل از شروع کار خود در خارج از دانشگاه در آنها تمرین کنند.

تحصیل پزشکی بدون کنکور در دانشگاه باهچه‌ شهر

دانشگاه باهچه‌شهر یک دانشگاه بین‌المللی با روابط باورنکردنی با بسیاری از دانشگاه‌های سراسر جهان است. اکثر این دانشگاه ها جزو برترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا هستند مانند دانشگاه هاروارد آمریکا. با توجه به این ارتباط و با توجه به برنامه CO-OP دانشگاه، دانشجویان می توانند همزمان در یکی از 1500 شرکت داخلی یا 150 شرکت بین المللی که در برنامه CO-OP مشارکت دارند، کار و تحصیل کنند.

این مرکز در قلب استانبول واقع شده است و مطمئناً دانشجویان می توانند در عرض چند دقیقه به همه چیز دسترسی داشته باشند. باهچه شهیر علاوه بر موقعیت مکانی بسیار خوب و دسترسی عالی به وسایل حمل و نقل، قایق هایی را برای دانشجویان خود که می خواهند بین دانشگاه ها تردد کنند فراهم می کند، بنابراین به جای نگرانی در مورد ترافیک، از مناظر خیره کننده بسفر و استانبول لذت خواهید برد.

دانشگاه Bahçesehir یکی از برترین دانشگاه های خصوصی ترکیه است. این دانشگاه به طور کلی در بین 20 دانشگاه برتر ترکیه قرار دارد. رتبه بندی آموزش عالی بار، باغچه شهر را در میان 1000 دانشگاه برتر جهان در آخرین رتبه بندی در سال 2024 قرار داده است.

دانشکده پزشکی BAU یکی از بهترین، چالش برانگیزترین و متفاوت ترین دانشکده ها در جهان است. این دانشکده در هر ترم به دانش آموزان نمره نمی دهد و سالانه به آنها نمره می دهد. دانش آموزان ساعت های بیشتری را در کلاس ها و آزمایشگاه ها می گذرانند و بسیار تلاش می کنند تا بهترین پزشکان ترکیه باشند. به همین دلایل، دانش آموزان نمی توانند یک درس یا ترم را تکرار کنند و باید برای کسب نمرات مورد نیاز بسیار تلاش کنند.

دانشکده دندانپزشکی با هدف ارائه آموزش با کیفیت و به روز به دانشجویان خود می باشد. این دانشگاه دارای امکانات و کارکنان بسیار خوبی است که به دانشجویان کمک می کند در آینده بهترین دندانپزشک حرفه ای باشند. این برنامه ها شامل دوره های نظری و عملی است و دانش آموزان باید برای دریافت مدرک تحصیلات تکمیلی در رشته دندانپزشکی به مدت 5 سال تحصیل کنند.

برای اطلاع و آشنایی با پرستاری بدون کنکور ترکیه کلیک نمایید.

شرایط پزشکی بدون کنکور در دانشگاه کنت

دانشگاه کنت که توسط بنیاد آموزشی بلامانع در استانبول تأسیس شده است، با هدف معرفی لایه های مفید فناوری به نسل جوان ترک می باشد. این بنیاد معتقد است که آینده ترکیه فقط و فقط به آموزش و رویکردهایی که نهادهای مختلف در قبال آموزش در پیش می گیرند بستگی دارد. از این رو با توجه شدید به فناوری، دانشگاه کنت برای تربیت دانشجویان مستعد با بهترین و مدرن ترین امکانات مورد نیاز برای یک زندگی علمی موفق تأسیس شده است. چشم انداز این دانشگاه تنها به افراد محدود نمی شود و آنها با نگاه به آموزش به آینده کشور خود می نگرند.

این دانشگاه در مرکز استانبول و در فاصله چند قدمی میدان تقسیم جهانی و همچنین برج گالاتا قرار دارد. داشتن چنین موقعیت باورنکردنی به دانشجویان این امکان را می دهد که به راحتی با مترو، اتوبوس یا تاکسی به دانشگاه دسترسی داشته باشند.

یکی از مزیت های اصلی دانشگاه کنت استانبول پردیس باورنکردنی آن است. این مرکز در یکی از بهترین نقاط شهر قرار دارد و زندگی را برای دانش آموزان و کارکنانش آسان می کند. تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز برای یک زندگی علمی موفق توسط دانشگاه فراهم شده است. علاوه بر امکانات داخل پردیس، موقعیت دانشگاه به دانشجویان اجازه می دهد تا به هر نوع امکاناتی که در شهر استانبول نیاز دارند دسترسی داشته باشند.

دانشگاه کنت استانبول یکی از اعضای برنامه اراسموس پلاس است. بر اساس این برنامه دانشجویان می توانند از سایر دانشگاه های اروپایی به دانشگاه کنت استانبول بپیوندند و چندین ترم تحصیل خود را در این دانشگاه بگذرانند. دانشجویانی که در دانشگاه کنت ثبت نام کرده اند نیز می توانند تحت برنامه اراسموس به سایر دانشگاه ها بپیوندند و در پروژه های تحقیقاتی خود شرکت کنند.

از دیگر مزایای این دانشگاه امکانات تحقیقاتی و اهمیت آن در دانشگاه است. مراکز تحقیقاتی متعددی که هرکدام در یک رشته علمی خاص در این دانشگاه فعالیت می کنند وجود دارد. علوم انسانی و پزشکی از مهمترین موضوعات تحقیقاتی دانشگاه کنت استانبول است.

دانشگاه کنت استانبول در قلب استانبول قرار دارد، بنابراین نه تنها امکانات پردیس، بلکه تمامی امکانات مرکز شهر استانبول در خدمت دانشجویان است. آنها می توانند به انواع مختلف امکانات در مناطق تقسیم، گالاتا و بی اوغلو دسترسی داشته باشند. دانش آموزان می توانند از تمام کافه ها و رستوران های این قسمت از شهر لذت ببرند. ده‌ها مرکز فرهنگی مانند موزه‌ها و گالری‌های هنری در این بخش از شهر وجود دارد.

این دانشگاه هیچ نوع اقامتی را به دانشجویان خود ارائه نمی دهد، با این حال، به دلیل موقعیت باورنکردنی پردیس اصلی، دانشجویان می توانند به راحتی خوابگاه های خصوصی یا آپارتمان های اجاره ای در مناطق مجاور پیدا کنند.

دانشکده دندانپزشکی با ارائه محبوب ترین برنامه دانشگاه، دانشکده ای باورنکردنی است که با زیرساخت های مدرن و همچنین آزمایشگاه های پیشرفته مجهز شده است.

هزینه پزشکی بدون کنکور در ترکیه

هزینه پزشکی بدون کنکور در ترکیه

اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی ترکیه به صورت بدون آزمون را دارید، نیاز است که از هزینه ها نیز اطلاعات کافی را بدست آورید. به صورت کلی هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی از دولتی بیشتر است و تخمین زده می شود که بین سالانه ۱۰ هزار تا 27 هزار دلار متغیر باشد.

حدود هزینه تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه به شرح زیر است:

هزینه پزشکی بدون کنکور در ترکیه
دانشگاه خصوصی مدیپول استانبول انگلیسی حدود 42,000 دلار
دانشگاه خصوصی آجی بادام انگلیسی  حدود 35,000 دلار
دانشگاه خصوصی یدی تپه انگلیسی  حدود 35,000 دلار
دانشگاه خصوصی باهچه شهیر انگلیسی حدود 27,000 دلار
دانشگاه خصوصی ایستینیه ترکی حدود 19,44 دلار
انگلیسی حدود 23,760 دلار
دانشگاه خصوصی بیکنت ترکی حدود 32,000 دلار
دانشگاه خصوصی آتیلیم انگلیسی حدود 15,000 دلار
دانشگاه خصوصی بیرونی ترکی حدود 22,000 دلار
انگلیسی حدود 25,000 دلار
دانشگاه خصوصی آیدین ترکی حدود 16,000 دلار
انگلیسی حدود 19,500 دلار
دانشگاه خصوصی اطلس انگلیسی حدود 25,000 دلار
ترکی حدود 25,000 دلار
دانشگاه اوکان انگلیسی حدود 23,000 دلار
دانشگاه خصوصی نیشانتاشی ترکی حدود 13,000 دلار
دانشگاه دولتی آکدنیز ترکی حدود 127,000 لیر
دانشگاه دولتی ارجیس ترکی حدود 75,000 لیر
دانشگاه دولتی موغلا ترکی حدود 38,000 لیر
انگلیسی حدود 57,000 لیر
دانشگاه دولتی مرسین ترکی حدود 87,500 لیر
دانشگاه دولتی علاالدین کیقباد آلانیا ترکی حدود 70,800 لیر
دانشگاه دولتی سلجوق ترکی حدود 64,000 لیر
دانشگاه دولتی نجم الدین اربکان ترکی حدود 39,000 لیر

برای اطلاع دقیق از هزینه های تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه در سال جاری با مشاورین سامانه یوسلند در ارتباط باشید.

 

برای اطلاع از شرایط رشته داروسازی بدون کنکور ترکیه کلیک کنید.

مدارک لازم برای پذیرش در رشته پزشکی در ترکیه

عموماً مدارکی که طلب می شود شامل موارد زیر خواهد بود:

  • تکمیل کردن فرم درخواست پذیرش بوسیله دانشجو
  • مدرک دیپلم
  • اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی داشته باشید لازم است؛ گواهینامه مهارت زبان انگلیسی را دارا باشید.
  • اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه تحصیل در ترکیه
  • رسید واریز هزینه درخواست به مبلغ 35 تا 100 هزار دلار آمریکا

مزایا و معایب تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه

اگرچه تحصیل پزشکی بدون کنکور ترکیه می تواند مزایای بسیاری داشته باشد؛ اما گاهی با معایبی نیز همراه می باشد که ما در ادامه قصد داریم به معایب آن اشاره کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

تحصیل در ترکیه برای ایرانیان نیازمند دارا بودن ویزا نیست.

ترکیه آداب و رسومی مشابه کشور خودمان دارد.

اگر هزینه تحصیل در این کشور را با بقیه کشور های اروپایی مقایسه کنیم متوجه به صرفه تر بودن آن ها خواهیم شد.

وزارت علوم ایران مدارک اخذ شده از دانشگاه های ترکیه را تایید می کند.

امکان دریافت بورسیه وجود دارد.

امکان استفاده از سیستم تبادل دانشجو با دانشگاه های برتر اروپایی و آمریکایی وجود دارد.

برابری کیفیت آموزش در دانشگاه های ترکیه با دانشگاه های آمریکا به خوبی قابل مشاهده است.

دانشجویان پس از فراغت از تحصیل می توانند اقامت و اجازه کار دریافت کنند.

معایب تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه را می توان شامل نداشتن مهارت در زمینه زبان ترکی معرفی کرد.

ممکن است خوابگاه به راحتی ارائه نشود و در نتیجه دانشجو مجبور به پرداخت هزینه برای مسکن شود.

برای کسب اطلاع از شرایط خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه با ما در یوس لند همراه باشید.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه

تفاوت دانشگاه های خصوصی و دولتی در ترکیه

دانشگاه های دولتی برای پذیرش دانشجویان جدید آزمون می گیرند.

دانشگاه های خصوصی برای پذیرش دانشجویان خود آزمون برگزار نکرده و عمدتاً افرادی را که دارای مدرک دیپلم و یا کارشناسی هستند بسته به مقطع پذیرش، انتخاب می کنند.

شهریه دانشگاه ها در دانشگاه های دولتی در مقایسه با دانشگاه های خصوصی پایین است. هزینه تحصیل در ترکیه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و از یک بخش به گروه دیگر در یک دانشگاه می تواند متفاوت باشد.

دانشگاه های خصوصی اغلب با آزمایشگاه های علمی مدرن مشخص می شوند که مقدم بر برخی از دانشگاه های دولتی هستند.

دانشگاه های خصوصی هر ساله تخفیف یا بورسیه هایی را ارائه می دهند.

دانشگاه‌های خصوصی اغلب گزینه‌هایی برای تحصیل به زبان‌های مختلف، مانند انگلیسی یا زبان‌های دیگر دارند، که مانع زبانی را که برخی از دانشجویان خارجی با آن روبرو هستند، می‌شکند.

در دانشگاه های خصوصی، دانشجویان اغلب در رشته و زبان مورد علاقه خود پذیرفته می شوند.

رقابت بین دانشجویان برای ورود به دانشگاه های دولتی معمولاً بسیار سنگین است.

ساختار آموزشی دانشگاه های ترکیه در رشته پزشکی

در ترکیه، تحصیلات پزشکی به طور معمول شش سال طول می کشد، با دوره تحصیلی به دو سال مطالعه پیش بالینی، سه سال مطالعه بالینی، و یک سال کار بالینی دولتی یا کارآموزی تقسیم می شود. فارغ التحصیلان پس از اتمام برنامه عنوان دکتر پزشکی را دریافت می کنند. دانشکده های پزشکی ترکیه بسته به گزینه داوطلب، دوره هایی را به زبان انگلیسی یا ترکی ارائه می دهند.

سال اول و دوم:

مانند سایر کشورها، دو سال اول شامل تدریس علوم پایه است.

سال سوم:

از سال سوم به بعد، با بیماری ها آشنا می شوید.

سال چهارم و پنجم شامل دوره های کارآموزی بالینی است.

سال ششم:

سال آخر تحصیل پزشکی به عنوان پزشک آتی در بیمارستان دانشگاه سپری می شود. شما وظایف یک پزشک معمولی را بر عهده می گیرید. دانش‌آموزان سال ششم «کارورز» نامیده می‌شوند. این مرحله مقدماتی آموزش دستیاری پزشکی در ترکیه است. شهروندان ترکیه برای کار پزشکی خود توسط دانشگاه حقوق ماهیانه متوسطی دریافت می کنند.

ساختار آموزشی دانشگاه های ترکیه در رشته پزشکی

برای دانلود PDF مطلب کلیک کنید.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی شرایط تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور ترکیه بپردازیم. شرایط پذیرش پزشکی بدون کنکور ترکیه بررسی شد و همچنین ما سعی کردیم اطلاعات کافی در رابطه با پزشکی بدون آزمون ترکیه را در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص هزینه پزشکی بدون کنکور در ترکیه و یا سایر موارد داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *