آزمون YOS

منابع آزمون یوس ترکیه 2024

منابع آزمون یوس ترکیه

برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌های ترکیه لازم است در ابتدا منابع آزمون یوس ترکیه را بشناسید. آزمون یوس ترکیه به منظور ادامه تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های این کشور برگزار می‌شود. در این آزمون سوالاتی در زمینه‌های هوش، ریاضی و هندسه طراحی شده است و تنها افرادی قادر به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های برتر ترکیه هستند که امتیاز لازم را در این دروس در آزمون یوس کسب نمایند.

لازم به توضیح است که آزمون یوس ترکیه سراسری نمی‌باشد و هر دانشگاه به صورت جداگانه و خود مختار این آزمون را برگزار می‌نماید. بنابراین لازم است با منابع مختلفی که گاها از طرف خود دانشگاه‌ها اعلام شده‌اند، آشنا شوید در این مطلب به بررسی منابع مهم رتبه برترهای این آزمون خواهیم پرداخت.

آزمون یوس ترکیه چیست؟

این آزمون برای پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه‌های ترکیه برگزار می‌شود و از دو بخش سوالات هوش – ریاضی و سوالات زبان ترکی تشکیل شده است. همانطور که اشاره شد اولین شرط شرکت در این آزمون عدم تابعیت کشور ترکیه است و دومین شرط هم دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی می‌باشد. لازم به ذکر است که شرط تسلط به زبان ترکی برای شرکت در آزمون یوس اجباری نیست چرا که امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد و برای این منظور ارائه مدرک زبان آیلتس پیشنهاد می‌شود.

شرایط قبولی در آزمون یوس ترکیه

در درجه اول برای قبولی باید زمان مناسبی را برای مطالعه اختصاص دهید. از آن‌جایی که تنها از سه درس سوال طرح می‌شود، شما می‌توانید منابع مختلف را امتحان کرده و با تکرار و تمرین توانایی خود را برای پاسخگویی به سوالات بالاتر ببرید. در این خصوص پیشنهاد می‌کنیم از خدمات مشاوره‌ای یوسلند نیز استفاده نمایید. یادگیری تکنیک‌های تست‌زنی و افزایش سرعت پاسخ‌دهی به سوالات نیز می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. از آن‌جایی که برای دروس هندسه و ریاضی روش‌های تست زنی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد، توصیه می‌کنیم حتماً این مورد را جدی بگیرید.

شرایط قبولی در آزمون یوس ترکیه

از آن‌جایی که آزمون یوس توسط دانشگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود، نمره قبولی آن نیز توسط هر دانشگاه به صورت متفاوتی تعیین شده است. نمره‌ای که توسط دانشگاه‌ها اعلام می‌شود، همان نمره حداقلی است و افرادی که آن را کسب کنند، مجاز به انتخاب رشته خواهند بود. در ادامه حداقل نمره قبولی آزمون یوس چند دانشگاه ترکیه را به عنوان نمونه برای شما ذکر خواهیم کرد. در نظر داشته باشید که نمرات از 100 نمره محاسبه شده‌اند.

📌 نمره قبولی آزمون یوس دانشگاه کارادنیز: نمره قبولی آزمون یوس دانشگاه کارادنیز در سال ۲۰۲۱ از سوی این دانشگاه ۴۰ تعیین شده بود. افرادی که در این آزمون حداقل نمره ۴۰ کرده بودند، می‌توانستند انتخاب رشته داشته باشند.

📌 نمره قبولی آزمون یوس دانشگاه استانبول: حداقل نمره قبولی آزمون یوس دانشگاه استانبول برای آموزش حضوری ۴۰ تعیین شده است. برای آموزش غیرحضوری نیز باید نمره 30 کسب شود.

 

🎉لازم به ذکر است که نمره قبولی آزمون یوس از سوی دانشگاه‌های مختلف به معنای قبولی قطعی نخواهد بود. افراد با کسب حداقل نمره‌های اعلام شده تنها مجاز به انتخاب رشته می‌شوند.

 

📌 نمره قبولی آزمون یوس دانشگاه آتاتورک: نمره قبولی آزمون یوس دانشگاه آتاتورک ۳۰ بوده است.

📌 نمره قبولی آزمون یوس دانشگاه سلیمان دمیرل: حداقل نمره قبولی آزمون یوس دانشگاه سلیمان دمیرل نیز برای دوره‌های حضوری ۴۰ و برای آموزش غیرحضوری ۳۰ اعلام شده است.

 

برای اطلاع از مباحث ریاضی آزمون یوس کلیک کنید.

 

منابع آزمون یوس ترکیه

زمانی در آزمون می‌توانید نتیجه خوبی کسب کنید که از منابع آن اطلاع داشته باشید. برای سهولت انتخاب از بین منابع موجود در بازار، در این مقاله به بررسی منابع مهم رتبه برترها خواهیم پرداخت. در قسمت اول به بررسی کلی منابع می‌پردازیم.

موضوع کتاب مرجع یوس محتوای کتاب مرجع یوس
کتاب­‌هایی که در زمینه­ تست­‌های هوش یا IQ هستند در گروه اول قرار می‌گیرند. در این کتاب­‌ها به شکل­‌های مختلف شما را با ۴۵ تست بخش هوش آزمون YOS آشنا می‌سازند.
کتاب­‌هایی که در زمینه ریاضیات هستند در گروه دوم قرار می­‌گیرند. در این مجموعه کتاب­‌ها تمامی تست­‌های ریاضیات در مباحث مورد نظر طراحان آزمون قرار داده شده که به شما کمک می‌­کنند با این نوع سؤالات کاملا آشنا گردید.
کتاب‌هایی که در زمینه­ سؤالات بخش دوم (تسلط به زبان ترکی) آزمون YOS فعالیت دارند. تمامی نمونه سؤالات آزمون زبان ترکی را گردآوری نموده‌­اند.

نمونه سوالات دوره‌های قبلی آزمون‌ یوس ترکیه

در روزهای نزدیک به آزمون پیشنهاد می‌کنیم حتماً سوالات سال‌های قبل را مطالعه کرده و مانند امتحان شبیه سازی شده خودتان را با این سوالات محک بزنید. در این قسمت مجموعه کتاب‌هایی که سوالات سال‌های قبل در آن‌ها آمده است، معرفی خواهیم کرد.

نمونه سوالات دوره‌های قبلی آزمون‌ یوس ترکیه

نمونه سوالات آزمون یوس محتوای کتاب آزمون یوس
مجموعه سؤالات کتاب «YOS Practice Exam» شامل ۵۰ آزمون و نمونه سؤال آزمون YOS است
مجموعه سؤالات کتاب «YOS Intelligence Quantity (IQ) Practice Exams» دارای صدها نمونه سؤال هوش آزمون YOS است.
کتاب «YOS Questions and Answers Between 1981 and 2018» تمامی نمونه سؤالات آزمون را در بازه­ زمانی مشخص‌ شده گردآوری نموده است.
نمونه سؤالات «YOS Mathematics 1-with Subject Explanations and Sample Questions with Solutions» منبع خوبی برای آزمون YOS است.

دانلود منابع آزمون یوس ترکیه

منابع مختلفی مانند متروپل، پوزا و چاغداش برای آزمون یوس ترکیه وجود دارند که شما می‌توانید بدون تبلیغ و به صورت رایگان از طریق لینک زیر دانلود کنید.

دانلود منابع آزمون یوس ترکیه

 

برای دانلود منابع آزمون یوس ترکیه کلیک کنید.

 

سرفصل‌ها و منابع آزمون یوس ترکیه

پس از بررسی ثبت نام آزمون YOS و ارائه راهنما ثبت نام آزمون، در این قسمت همراه ما باشید تا سرفصل‌ها و منابع آزمون یوس را بررسی کنیم. قطعاً اطلاع از سرفصل‌ها نیز می‌تواند به شما کمک بسیاری نماید تا از این امتحان نتیجه خوبی بگیرید.

  • سرفصل‌های درس ریاضیات آزمون شامل مباحث زیر می‌شود.
اعداد نامعادلات درجه اول
اعداد گویا، گنگ و مبناها قدر مطلق
اتحادها و عبارات جبری، فاکتور گیری و کاربرد اتحادها اصول شمارش و احتمالات
نسبت‌ها و تناسب مجموعه‌ها
توان توابع
رادیکال همنهشتی
معادلات درجه اول چند جمله‌ای‌ها
معادلات درجه دوم اصل استقرای ریاضی، دنباله‌ها و سری‌ها
نامعادلات درجه دوم بسط دوجمله‌ای‌ها
نامعادلات درجه سوم ماتریس و دترمینان
مثلثات ۱ دامنه توابع خاص
مثلثات ۲ حد
اعداد مختلط مشتق
لگاریتم انتگرال نامعین
انتگرال نامعین چندضلعی‌های منتظم
سر فصل‌های هندسه متوازی الاضلاع و چهارضلعی‌های متساوی الاضلاع
زوایا مستطیل و مربع
زوایا در مثلث ذوزنقه و لوزی
عناصر مثلث ارتفاع، نیمساز و میانه طول‌ها و زوایا در دایره
مثلث‌های خاص توان، مساحت و محیط دایره
تشابه میان مثلث‌ها وضعیت خطوط در هندسه تحلیلی
ارتباط اندازه زوایا با طول اضلاع مثلث وضعیت دایره در هندسه تحلیلی
هندسه سه بعدی و خواص اجسام آن بردارها

 

برای اطلاع از مباحث پکیج آزمون یوس ترکیه کلیک کنید.

  • سرفصل‌های درس هوش آزمون یوس شامل موارد زیر است.
کلمات عبور عملیات
روابط شکل تعداد شکل روابط
سری شماره جداول
اعداد نمودارها
محیط و مساحت

 

بعضی از سرفصل های درس هندسه آزمون یوس به شرح زیر می باشد:

زاویه عناصر مثلث ارتفاع، نیمساز و میانه
تشابه میان مثلث ها مثلث های خاص
ارتباط اندازه ی زوایا با طول اضلاع مثلث چهار ضلعی ها
مستطیل و مربع ذوزنقه و لوزی
چند ضلعی ها متوازی الاضلاع و چهار ضلعی های متساوی الاضلاع
وضعیت خطوط در هندسه تحلیلی وضعیت دایره در هندسه دولتی
بردارها هندسه سه بعدی و خواص اجسام آن (هندسه فضایی)

چگونگی قبولی در آزمون یوس ترکیه

برای کسب آمادگی در آزمون یوس جهت تحصیل در ترکیه  سه راه اصلی وجود دارد:

  • مطالعه منابع آزمون یوس ترکیه به صورت خودخوان
  • شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون یوس
  • حل سوالات آزمون یوس در دانشگاه‌های مختلف

هر یک از این راه‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. مزیت مطالعه کتاب‌های آزمون یوس یا منابع آزمون یوس ترکیه به صورت خودخوان صرفه ‌جویی در وقت و هزینه است. رفتن به کلاس‌های آمادگی شرکت در آزمون یوس مستلزم پرداخت شهریه کلاس‌‌ها و همچنین صرف زمان و هزینه زیاد برای رفت و آمد است.

از معایب این روش عدم دسترسی به راهنمایی و کمک اساتید با تجربه در زمینه آزمون یوس است. در مقابل با شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون یوس و صرف وقت و هزینه کافی، از راهنمایی و کمک اساتید با تجربه بهره‌ مند خواهید شد.

چگونگی قبولی در آزمون یوس ترکیه

در صورتی که روش مطالعه منابع آزمون یوس به صورت خودخوان را انتخاب نمودید، پیشنهاد ما به شما برای موفقیت در آزمون یوس استفاده از روش مطالعه زیر است:

  • مطالعه درس نامه‌های مجموعه‌ کتاب‌های تی نی نی یا متروپل
  • زدن تست‌های تکمیلی کتاب‌های تی نی نی و متروپل برای هر مبحث
  • مطالعه و حل نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه

برای دریافت پاسخ این سوال که چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟ وارد لینک شوید.

آخرین اخبار آزمون یوس ترکیه

  • شهریه دانشگاه‌های ترکیه در سال 2022

در جدول زیر شهریه برخی از دانشگاه‌های ترکیه در سال تحصیلی 2021-2024 آورده شده است. این مبالغ عمدتا برای رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بوده و تمامی مبالغ به لیر، واحد پول کشور ترکیه هستند.

  • انتقالی دانشجویان ایرانی از دانشگاه‌های خارج از کشور به دانشگاه‌های ایران

بدینوسیله به اطلاع کلیه دانشجویان و اساتید محترم ایرانی می‌رساند: طبق اطلاع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشجویان ایرانی رشته‌های غیرپزشکی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور جهت انتقال به دانشگاه‌های کشور با داشتن شرایط عمومی و اختصاصی انتقال که در آیین‌نامه مربوط ذکر شده، می‌توانند به سامانه سجاد مراجعه کرده و نسبت به ادامه تحصیل خود در دانشگاه‌های داخل درخواست انتقالی دهند.

📌 این تصمیم در پی شرایط متلاطم اقتصادی در سطح دنیا و تاثیرگذاری آن بر روی ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور گرفته شده و وزارت علوم تحقیقات و فناوری در راستای حمایت از این دانشجویان و کاهش اضطراب و نگرانی خانواده‌های آن‌ها آمادگی دارد تا شرایط ادامه تحصیل آن‌ها را در کشور مهیا سازد.

📌 حداقل زمان اقامت دانشجویان در کشور مبدا در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای به مدت یک نیم سال و در مقطع دکترای تخصصی به مدت دو نیم‌سال تحصیلی الزامی است. کلیه متقاضیان انتقال صرفا از طریق سامانه جامع امور دانشجویان «سجاد» می‌توانند نسبت به ثبت درخواست انتقال خود اقدام نمایند.

خلاصه مطلب

آزمون یوس ترکیه، آزمون ورودی دانشگاه‌‌های دولتی ترکیه برای پذیرش متقاضیان خارجی است. این آزمون ملی توسط دانشگاه‌‌های مختلف در ترکیه برگزار می‌شود. پذیرش دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های دولتی معتبر ترکیه به قبولی در این آزمون بستگی دارد. آزمون یوس متشکل از ۸۰ سوال هندسه، ریاضی و هوش می‌باشد و قبولی در آن مستلزم مطالعه منابع آزمون یوس ترکیه است.

در این مقاله به بررسی بهترین منابع قبولی در آزمون یوس پرداخته‌ایم. از این موارد می‌توان به کتاب‌هایی مانند متروپل، پوزا و چاغداش اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در این زمینه با مشاوران یوسلند تماس در ارتباط باشید.

 

برای دانلود این مقاله به صورت PDF کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *