آزمون YOS

آمادگی آزمون یوس 2024 {کلاس سراسر ایران} 96% قبولی

آمادگی آزمون یوس

آزمون یوس، امروزه مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در کشور ترکیه قرار گرفته است. اما باید بگوییم قبولی در این آزمون آنقدرها هم که فکر می‌کنید ساده نیست و برای کسب نمره قابل قبول در آن حتما باید به اندازه کافی آمادگی آزمون یوس را کسب کرده باشید. از جمله عوامل مهم برای کسب آمادگی آزمون یوس داشتن مهارت کافی در زبان ترکی و انگلیسی است زیرا سوالات این آزمون به دو زیان ذکر شده مطرح می‌شوند.

اگر شما نیز یکی از افراد علاقه‌مند برای تحصیل در کشور ترکیه هستید و می‌خواهید به طور قطع یکی از افراد قبول شده در این آزمون باشید، توصیه می‌کنیم برای دریافت مشاوره جهت آمادگی آزمون یوس با شماره 02137967000 تماس بگیرید و به صورت 24 ساعته از کارشناسان یوسلند مشاوره دریافت نمایید.

آشنایی با آزمون یوس ترکیه

آزمون یوس ترکیه یا همان «YÖS» مخفف عبارت «Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı» می‌باشد. این آزمون برای جذب و پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی دانشگا‌ه‌های ترکیه مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک آزمون مرکزی نیست بلکه هریک از دانشگاه‌‌های کشور ترکیه، طی آزمونی که به همان دانشگاه اختصاص دارد به جذب دانشجو می‌پردازند.

لازم به ذکر است آزمون یوس مختص شهروندان کشور ترکیه نیست و این افراد باید در آزمون «ÖSS» شرکت کنند که مشابه کنکور سراسری کشور ایران است. به طور معمول تعداد سوالات آزمون یوس ترکیه بین 80 تا 100 سوال است که 50 تا 60 درصد آن مربوط به سوالات هوش است. سوالات ریاضی نیز حدودا 30 تا 40 درصد سوالات این آزمون را به خود اختصاص می‌دهند. 

در کنار موارد فوق هم سوالات هندسه چیزی در حدود 10 تا 15 درصد سوالات آزمون یوس را شامل می‌شوند. شایان ذکر است زمان پاسخ‌دهی به سوالات آزمون یوس 2 ساعت است.

از آنجایی که امروزه هر دانشگاه آزمون یوس مختص خود را برگزار می‌کند، بهتر این سات که داوطلبان ابتدا دانشگاه و شهر مقصد خود را انتخاب کنند، سپس با جستجویی ساده از تاریخ برگزاری آزمون یوس در آن دانشگاه و رشته‌های ارائه شده برای دانشجویان خارجی مطلع شوند.

با وجود این‌که آزمون یوس به زبان انگلیسی و ترکی استانبولی برگزار می‌شود، کسب نتیجه در این آزمون آنقدرها هم مشکل نیست. برای مثال قبولی رشته پزشکی در دانشگاه‌های روزانه ایران از طریق کنکور سراسری، بسیار مشکل‌تر از کسب نتیجه از طریق آزمون یوس است. بعلاوه در صورتی که داوطلب در قسمت نگارش زبان ترکی نمره خوبی کسب نکند، دانشگاه مقصد اقدام به برگزاری یک دوره آموزش زبان ترکی برای داوطلبان می‎‌کند که شرکت در آن اجباری است. 

آشنایی با آزمون یوس ترکیه

👈🏻 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کنکور یوس در ایران کلیک کنید.

برای کسب آمادگی آزمون یوس چه باید کرد؟

به طور کلی، کسب آمادگی آزمون یوس به دو روش انجام می‌شود. روش اول شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی موسسات موجود در سطح کشور است. روش دوم نیز مربوط به شرکت در کالج‌های کشور ترکیه است. 

لازم به ذکر است کسب آمادگی آزمون یوس از طریق شرکت در کالج‌های کشور ترکیه ریسک بالایی دارد، زیرا آموزش این کالج‌ها به زبان ترکی بوده و ممکن است فرد متقاضی را در فهم درست سوالات با مشکل مواجه کند؛ به خصوص که سوالات آزمون یوس به دلیل این‌ که مربوط به ریاضیات، هوش و هندسه هستند به خودی خود تا حدودی پیچیده به نظر می‌رسند.

با کسب آمادگی قبل از آزمون اصلی، قادر خواهید بود سطح زبان ترکی استانبولی و انگلیسی خود را در حد پاسخ‌دهی به تمام سوالات افزایش دهید. سوالات هوش و منطق آزمون یوس بیشتر برای سنجش تفکر منطقی و توانایی پاسخ دادن به پرسش‌ها به زبان انگلیسی یا ترکی است. همچنین سطح سوالات هندسه و ریاضیات آزمون یوس به دشواری کنکور سراسری ایران نیست و به گفته بسیاری از داوطلبان بسیاری از سوالات در حد دوره راهنمایی ایران است.

همان‌طور که گفته شد، مطلع شدن از دانشگاه‌های پذیرنده دانشحوی خارجی و برگزارکننده آزمون یوس یکی از اولین اقدامات جهت کسب آمادگی برای آزمون یوس است. اما نکته حائز اهمیت بعدی این است که مطمئن شوید رشته‌های ارائه شده به دانشجویان خارجی در دانشگاه مقصد، به چه زبانی ارائه می‌شوند. مثلا اگر می‌خواهید به زبان انگلیسی در ترکیه پزشکی بخوانید، یا به زبان ترکی در رشته مهندسی معماری پذیرش شوید، برای هر کدام شرایط پذیرش دانشگاه مقصد خود را به دقت مطالعه کنید.  

برای کسب آمادگی آزمون یوس چه باید کرد؟

دوره آمادگی آزمون یوس برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افرادی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های مختلف مقاطع تحصیلی در کشور ترکیه هستند می‌توانند در دوره آمادگی آزمون یوس 2024 شرکت کنند. از جمله این افراد می‌توان به دانش آموزان فارغ‌التحصیل دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی رشته‌های علوم تجربی یا ریاضی و فیزیک اشاره کرد. 

به عبارت دیگر باید بگوییم شرکت در دوره آمادگی آزمون یوس به کلیه افراد بالای 18 سال که می‌خواهند تحصیلات خود را در کشور ترکیه ادامه دهند توصیه می‌شود تا از طریق اساتید با تجربه برای شرکت در آزمون نهایی یوس آمادگی کامل را به دست آورند.

برای افرادی که متقاضی تحصیل بدون کنکور در رشته‌های پرطرفدار پزشکی و پیراپزشکی هستند، شرکت در آزمون یوس یکی از بهترین راه‌ها برای پذیرش در رشته پزشکی یا پرستاری بدن نیاز به شرکت در کنکور است. با توجه به نزدیک بودن کشور ترکیه به ایران، صرفه اقتصادی بیشتر نسبت به دانشگاه‌های آمریکا یا اتحادیه اروپا و داشتن مدرک معتبر بین‌المللی، تحصیل در کشور ترکیه از طریق آزمون یوس برای دانشجویان ایرانی بهترین گزینه است.

👈🏻 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد زمان ثبت نام آزمون یوس کلیک کنید.

نحوه برگزاری دوره آمادگی آزمون یوس به چه صورت است؟

دوره آمادگی آزمون یوس 2024 به صورت حضوری و غیر حضوری از طریق آموزشگاه‌‌ها و موسسات داخل و خارج کشور برگزار می‌گردد. همچنین کلاس‌های این دوره به صورت خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی هستند و به صورت فشرده یا عادی قابل برگزاری هستند.

با ثبت نام در کالج یوسلند قادر خواهید بود ظرف کمتر از یک سال، آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون یوس دانشگاه مورد نظر خود را بدست آورید. کلیه دانشگاه‌های پذیرنده در این روش، مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران هستند و داوطلبان می‌توانند با پایان تحصیل، مدرک خود را برای کار در داخل کشور معادل سازی کنند.

نحوه برگزاری دوره آمادگی آزمون یوس به چه صورت است؟

هزینه دوره آمادگی آزمون یوس

عوامل مختلفی در هزینه دوره آمادگی آزمون یوس تاثیر می‌گذارند. به عبارت دیگر تعداد نفرات شرکت کننده در کلاس یعنی اینکه دوره به صورت خصوصی، نیمه خصوصی یا گروهی باشد یکی از عوامل مهم در تعیین شهریه این کلاس‌هاست. 

از طرفی نوع برگزاری دوره نیز اهمیت دارد و معمولا هزینه ثبت نام در دوره‌های حضوری بیشتر از دوره‌های مجازی و غیر حضوری است. 

برای تعیین هزینه لازم برای ثبت نام در این دوره‌ها باید به محل برگزاری دوره آمادگی آزمون یوس هم توجه کرد چرا که دوره‌هایی که در داخل کشور برگزار می‌شوند عموماً به هزینه کمتری نیاز دارند.

علاوه بر این عوامل، تعداد جلسات دوره نیز از جمله موارد تعیین کننده هزینه دوره آمادگی آزمون یوس به حساب می‌آیند.

👈🏻برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تخمین رتبه آزمون یوس کلیک کنید.

اخبار پیرامون آزمون یوس 2024

برگزاری آزمون یوس برای اولین بار در کشور

آزمون یوس برای اولین بار در کشور، در تاریخ ۲۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌گردد که کلیه متقاضیان شرکت در آن تا 8 اسفند ماه فرصت دارند نام نویسی خود را انجام دهند. گفتنی است از 9 تا 11 اسفند ماه نیز برای تایید فرایند نام نویسی در نظر گرفته شده است. روزهای 18 الی 20 اسفندماه نیز زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون می‌باشد.

لازم به ذکر است آزمون ورودی دانشگاه‌‌ها و موسسات آموزش عالی کشور ترکیه، ۲۱ اسفندماه در ساعت ۱۱ به وقت ایران برگزار خواهد شد و نتایج آن در ۲۹ اسفند به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

افزون بر این باید بگوییم اعتبار مدرک این آزمون مدت ۲ سال است و تحت نظارت “سازمان سنجش آموزش کشور” و “دانشگاه T.C. MARDIN ARTUKLU (به عنوان موسسه صاحب امتیاز آزمون)” و توسط موسسه فرهنگی و هنری امواج آرام (www.AmwajeAram.ir) است.

تاریخ برگزاری آزمون یوس 2024

براساس اطلاعیه‌های منتشر شده از سوی وزارت علوم کشور ترکیه که سازمان یوک نام دارد تاریخ برگزاری آزمون یوس ترکیه در سال 2024، در ماه ژانویه (اواخر دی ماه 1401) می‌باشد. البته گفته می‌شود ممکن است این آزمون در دو نوبت برگزار گردد که احتمالا نوبت بعدی آن در خرداد ماه سال 1403 باشد.

تاریخ برگزاری آزمون یوس

خلاصه مطلب 📝

در این مقاله در ارتباط با آزمون یوس که علاقه‌مندان بسیاری دارد صحبت کردیم و بررسی کردیم برای رسیدن به نمره قابل قبول در این آزمون حتما لازم است به اندازه کافی آمادگی آزمون یوس را کسب کرده باشید. افزون بر این روش‌های رسیدن به آمادگی لازم برای آزمون یوس را نیز بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون یوس در موسسات و آموزشگاه‌های کشور بهتر از شرکت در دوره‌های موجود در کالج‌های کشور ترکیه است.

در انتها نیز به این مسئله مهم پرداختیم که هزینه لازم برای شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون یوس چقدر است. چنانچه شما همراهان گرامی در خصوص آزمون یوس و آماده شدن برای آن نیاز به راهنمایی و دریافت مشاوره دارید می‌توانید به صورت شبانه روزی از تلفن ثابت با شماره 02137967000 تماس بگیرید و با مشاوران کارآزموده مجموعه یوسلند ارتباط برقرار نمایید.

👈🏻برای دریافت فایل pdf مقاله کلیک کنید.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *