دسته‌بندی نشده

مدارک لازم برای اپلای تحصیلی {شرایط 2024} + دانشگاه ها | یوسلند

مدارک لازم برای اپلای تحصیلی

تحصیل در خارج از کشور و دانشگاه هایی با رنکینگ جهانی بالا می تواند تجربه ای منحصر به فرد برای هر دانشجویی باشد. ولی چطور می توان برای تحصیل در سایر کشورها اقدام کرد؟ مدارک لازم برای اپلای تحصیلی شامل چه مواردی می باشند؟ در این مقاله به بررسی این موارد خواهیم پرداخت. اگر متقاضی تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری در خارج از کشور هستید، لازم است تا با لیست مدارک عمومی و تخصصی مورد نیاز پذیرش تحصیلی آشنا شوید.

برخی از مدارک برای اپلای تحصیلی در تمامی رشته ها یکسان می باشند مانند مدرک زبان، ریزنمرات و معدل ولی برخی نیز مانند GRE و یا GMAT تخصصی بوده و تنها مختص رشته های خاصی می باشند. به همین دلیل در زمان اپلای لازم است تا تمامی مدارک مورد نیاز را به صورت کامل برای دانشگاه مربوطه ارسال کنید. چنانچه متقاضی تحصیل در خارج از کشور هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره اپلای تحصیلی می توانید با کارشناسان مجرب ما در مرکز مشاوره یوسلند به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید.

منظور از اپلای تحصیلی چیست؟

دانشجویان مختلف ممکن است بنا به دلایل گوناگون تصمیم به تحصیل در خارج از کشور بگیرند. پس از قطعی شدن تصمیم مهاجرت تحصیلی، برای دریافت ویزا، صدور اجازه ورود به کشور توسط اداره مهاجرت و آغاز تحصیلات خود لازم است تا دارای پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر خود باشید. تمام روندی را که دانشجویان طی می کنند تا از یک دانشگاه در کشور مورد علاقه خودشان پذیرش تحصیلی بگیرند را اپلای تحصیلی می گوییم؛ روندی مانند: پیدا کردن دانشگاه، پیدا کردن استاد راهنما (برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری)، مکاتبه با استاد (در برخی موارد برای دریافت فاند)، آماده کردن مدارک لازم برای اپلای تحصیلی و … . 

توجه داشته باشید که فرآیند اپلای کردن با توجه به دانشگاه، رشته، مقطع تحصیلی و کشور مقصد متغیر و متفاوت می باشد، البته نه به صورت کلی بلکه در برخی جزئیات. به همین دلیل بهتر است چنانچه تصمیم خود را مبنی بر تحصیل در خارج از کشور گرفته اید، با کارشناسی مجرب مشورت نمایید. می توانید برای برقراری ارتباط با مشاورین و کارشناسان خبره یوسلند با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید.

 

🔗 برای اطلاع از مهم‌ترین آزمون‌‌‌‌‌ها برای مهاجرت تحصیلی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

مدارک لازم برای اپلای تحصیلی – عمومی

در این بخش از مقاله به بررسی مدارک عمومی لازم برای اپلای تحصیلی خواهیم پرداخت. همانطور که پیش تر گفته شد، برخی مدارک در میان تمامی رشته ها و دانشگاه ها یکسان، حائز اهمیت و الزامی می باشند و تفاوتی میان آن ها وجود ندارد و اصلی ترین مدارک اپلای تحصیلی را شامل می شوند. در ادامه مقاله به صورت اختصاصی به بررسی هر یک از مدارک خواهیم پرداخت. 

مدارک عمومی لازم برای اپلای تحصیلی

💢 مدارک لازم برای اپلای تحصیلی عبارتند از:

🔹 ترجمه رسمی مدارک شامل: ریز نمرات، آخرین مقطع تحصیلی و …

🔹 رزومه تحصیلی

🔹 پروپوزال مقطع دکتری

🔹 توصیه‌ نامه تحصیلی 

🔹 انگیزه‌ نامه تحصیلی

🔹 پرداخت هزینه‌ های پذیرش و ارزیابی مدارک (اپلیکیشن فی)

🔹 پر کردن فرم‌ های پذیرش دانشگاه مورد نظر

🔹 لیست مقالات ISI و سایر مقالات معتبر به چاپ رسیده

🔹 نامه تمکن مالی برای اثبات پوشش هزینه‌ های تحصیلی

 

🔗 برای اطلاع از نحوه پذیرش دانشجو بدون آزمون ترکیه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

ترجمه رسمی مدارک تحصیلی: 

از مهم ترین مدارکی که برای بررسی و ارزیابی به دانشگاه های هدف ارسال می شود، می توان به کلیه مدارک تحصیلی متقاضی اعم از دیپلم، مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد، ریز نمرات مربوطه و معدل متقاضی در مقاطع پیشین تحصیلی اشاره کرد. این مدارک را پس از دریافت از دانشگاه مبدا می بایست ترجمه رسمی کرده و به دانشگاه مقصد ارسال نمایید. دقت داشته باشید که در برخی موارد دانشگاه ها مدارک موقت تحصیلی را نیز قبول می کنند ولی در اکثر موارد می بایست اصل مدارک دریافت شده و پس از تحویل به دارالترجمه رسمی و دریافت تاییدیه دادگستری (ممهور به مهر وزارت امور خارجه اسلامی ایران و وزارت دادگستری) به دانشگاه های مورد نظر ارسال گردند. 

توجه به این نکته نیز مهم است که گاه (بسته به دانشگاه مقصد) لازم است تا مدارک شما به تایید وزارت امور‌خارجه یا وزارت علوم و تحقیقات نیز برسد که در این مواقع ممکن است با کمی تعلل و صرف زمان بیشتر مواجه شوید. برخی سفارت خانه ها نیز همانند سفارت خانه فرانسه در تهران، ترجمه تنها برخی مترجمان را قابل قبول می دانند که می توانید لیست آن را از همین سفرارت خانه دریافت نمایید.  

هم چنین ترجمه رسمی دریافتی شما می بایست بدون آسیب دیدگی و خط خوردگی باشد. نکته دیگر اینکه تا حد ممکن تلاش کنید تا فایل پی دی افی از ترجمه خود دریافت نمایید. 

رزومه تحصیلی: 

رزومه تحصیلی نیز از دیگر مدارک لازم برای اپلای تحصیلی است که اهمیت بسیاری دارد. رزومه نشان دهنده تمامی فعالیت ها و تحقیقاتی می باشد که شما در طول تحصیل خود انجام داده اید. صحیح نوشته شدن رزومه می تواند نقش به سزایی در اخذ پذیرش تحصیلی شما داشته باشد و شما را نسبت به سایر متقاضیان در اولویت پذیرش قرار دهد. توجه داشته باشید که رزومه تحصیلی متفاوت از رزومه کاری می باشد و تمرکز بیشتر بر روی موفقیت های تحصیلی می باشد تا موفقیت و تجارب شغلی.

ویژگی های رزومه تحصیلی

💢 در رزومه تحصیلی شما می بایست موارد زیر ذکر شود:

🔹 فعالیت ها و تحقیقات علمی خود در طول دوران تحصیلی

🔹 لازم است تا فهرستی از مقاطع تحصیلی خود را با نام محل تحصیل، کشور و مدرک اخذ شده ذکر نمایید.

🔹 عنوان پایان نامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد را در صورت موجود بودن بیان کنید. (در صورت عدم تمایل می توانید این بخش را از رزومه خود حذف کنید.)

🔹 توانایی و سطح مهارت خود در کار با کامپیوتر و نرم افزارهای مختلف مربوط به رشته تحصیلی خود

🔹 توانایی و سطح خواندن، نوشتن و صحبت کردن به زبان های خارجی (زبان دوم، زبان سوم و …)

🔹 سابقه عضویت خود در موسسات و انجمن های بین المللی

🔹 تمامی جوایز و لوح‌ ها و هر آن‌ چیزی را که در حوزه تحصیلی خود کسب کرده اید، ذکر کنید.

🔹 در صورتی که در دوره های صلاحیت حرفه ای مثل NEBOSH, PMP و نظایر آن شرکت کرده اید، نوع و تاریخ دریافت مدرک آن را قید کنید.

🔹 در رزومه خود توانایی و علاقه به ورزش یا فعالیت های هنری را بیان کنید.

 

پروپوزال مقطع دکتری: 

اگر قصد تحصیل در مقطع دکتری را در خارج از کشور دارید، می بایست ریسرچ پروپزال یا طرح تحقیقاتی نیز برای دریافت پذیرش تحصیلی ارائه کنید. این طرح تحقیقاتی باید نشان دهنده توان علمی، تحقیقاتی و خلاقیت و ابتکار شما باشد و درک شفاف و واضحی از تحقیقی که در آینده انجام خواهید داد به دانشگاه های خارجی ارائه کند. پرپوزال ریسرچ قوی و خوب می تواند امتیاز بسیار مثبتی برای شما باشد و مزیت رقابتی برای دریافت حمایت تحصیلی و بورسیه از دانشگاه های رنکینگ بالای جهان ایجاد کند. 

فراموش نکنید که هیئت پذیرش دانشگاه، توان علمی، مهارت، انگیزه و هدف های آینده شما را براساس این طرح تحقیقاتی مورد ارزیابی و سنجش قرار خواهند داد و مهم است که بتوانید تاثیر مثبتی در نگرش آنها ایجاد کنید. 

 

 

توصیه نامه تحصیلی: 

توصیه نامه تحصیلی یا LETTER OF RECOMMENDATION که به صورت LOR یا RL نیز خوانده می شود، از جمله مدارکی است که می بایست ضمیمه مدارک لازم برای اپلای تحصیلی قرار گیرد. توصیه نامه در واقع نامه ای است که از سوی استاد، محقق و یا فردی که شما را می شناسد و در سطح آکادمیک و علمی با شما همکاری داشته است، به دانشگاه های خارجی ارائه می شود. با توجه به نظر و روال دانشگاه مقصد خود می بایست این توصیه نامه را برای دانشگاه ایمیل کنید و یا اینکه مستقیما به دانشگاه نامه نوشته و ارسال نمایید. 

این نامه که بیشتر برای پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مورد تقاضا قرار می گیرد، شرط لازم و کافی برای دریافت پذیرش تحصیلی نیست. به عبارتی دیگر چنانچه توصیه نامه ای از فردی که رده علمی بسیار بالایی دارد دریافت کنید، نمی توان اخذ پذیرش شما را صد در صدی دانست و یا فاکتوری معتبر و تعیین کننده برای پذیرش تحصیلی به حساب آورد. پیشنهاد می شود که فردی را برای ارائه توصیه نامه انتخاب نمایید که مسلط به زبان انگلیسی باشد و بتواند نامه مورد نیاز شما را به زبان انگلیسی نگارش نماید. 

 

🔗 برای اطلاع از چگونگی تخمین رتبه آزمون یوس بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

انگیزه نامه تحصیلی: 

انگیزه نامه تحصیلی که با نام SATETEMENT OF PURPOSE (به صورت مختصر SOP) شناخته می شود، از دیگر مدارک لازم برای اپلای تحصیلی می باشد که می تواند تاثیر مهمی در پذیرش تحصیلی شما داشته باشد. این نامه در واقع هدف و انگیزه شما را برای آینده تحصیلی خود و پذیرش در دانشگاه خارجی را بیان می کند. 

ویژگی های انگیزه نامه تحصیلی

💢 یک انگیزه نامه موثر و با کیفیت می بایست شامل موارد زیر باشد:

🔹 هدف شما را از تحصیل در مقطع مورد نظر بیان کند.

🔹 هدف شما را از تحصیل در رشته مورد نظر خود بیان کند.

🔹 هدف شما را از تحصیل در دانشگاهی که انتخاب کرده اید، بیان کند.

🔹 پیش زمینه تحصیلی، تحقیقاتی و کاری شما را در حوزه رشته مورد تقاضا بیان کند.  

🔹 نشان دهد که قصد دارید در زمان تحصیل خود در آن دانشگاه چه فعالیت هایی را انجام دهید.

🔹 نشان دهد که قصد دارید پس از دانش آموختگی، در چه حوزه هایی فعال شوید.

🔹نشان دهنده علاقه شما برای فعالیت به موضوعات شغلی یا تحقیقاتی مربوط به رشته مورد نظر باشد. 

💢 در مورد انگیزه نامه خوب است تا برخی نکات را رعایت کنید:

🔸 انگیزه نامه، نوشته ای برای بیان آرزو و رویا نیست و باید منطقی، واقعی و قابل دفاع باشد. (قابل دستیابی)

🔸 بهتر است انگیزه نامه در 2 صفحه نوشته شود. 

🔸 انگیزه نامه باید فاقد اشکال گرامری و یا نوشتاری باشد. (اصول نگارشی رعایت گردد.)

🔸 در نوشتن انگیزه نامه صادق باشید.

🔸 می توانید نمونه هایی از انگیزه نامه های با کیفیت را در سامانه های مختلف مشاهده کنید. 

 

پرداخت هزینه‌ های پذیرش و ارزیابی مدارک:

پس از ارسال مدارک به دانشگاه های مدنظر، لازم است تا هیئت پذیرش دانشگاه مدارک و رزومه تحصیلی شما را مطالعه کرده و نظر خود را در رابطه با پذیرش و یا عدم پذیرش اعلام نمایند. توجه داشته باشید که این ارزیابی گاه شامل هزینه می شود که به نام اپلیکیشن فی شناخته می شود و گاه رایگان است. همچنین با توجه به دانشگاه انتخابی این هزینه متغیر خواهد بود. 

اپلیکیشن فی در واقع مبلغی است که متقاضی می پردازد تا اعلام کند که به صورت رسمی تقاضای تحصیل در آن دانشگاه را دارد و تنها برای محک زدن شرایط خود مدارک ارسال نکرده است. با پرداخت هزینه ارزیابی مدارک، دانشگاه نیز متحمل پرداخت هزینه های گزاف نخواهد بود و تقاضای شما با دقت و جدیت بیشتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

 

 

پر کردن فرم‌ های پذیرش دانشگاه مورد نظر:

زمانی که متقاضی تصمیم خود را برای تحصیل در یک دانشگاه می گیرد، لازم است تا درخواستی آنلاین و یا فیزیکی برای اپلای به آن دانشگاه بدهد. ارسال این درخواست با پر کردن فرم پذیرش دانشگاه (Application Form) ممکن خواهد بود. (در حالت معمول می توانید این فرم ها را در وبسایت دانشگاه مشاهده و دانلود کنید) در این فرم اطلاعاتی چون: نام و نام‌ خانوادگی، اطلاعات تماس، معدل و ریزنمرات، تجربیات کاری در حوزه تحصیل و … از متقاضیان خواسته می شود.

فرم پذیرش دانشگاه (Application Form)

توجه داشته باشید که برای پر کردن فرم پذیرش در برخی از دانشگاه ها لازم است تا در ابتدا در این وبسایت ها نام نویسی نمایید و سپس درخواست خود را ارسال کنید. پس از تکمیل فرم از شما خواسته خواهد شد که فایل پی دی اف مدارک هویتی، تحصیلی، رزومه و بیانیه هدف را داخل اپلیکیشن آپلود و بارگذاری (SUBMIT) کنید. در این مرحله است که می بایست هزینه بررسی مدارک خود را نیز که به عنوان اپلیکیشن فی شناخته می شود، بپردازید. (نیازمند کارت های اعتباری بین المللی خواهید بود. چنانچه امکان پرداخت بین المللی را ندارید، می توانید از شرکت های پرداخت مجازی استفاده نمایید، مانند سامانه ایرانیکارت.)

 

 

نامه تمکن مالی برای اثبات پوشش هزینه‌ های تحصیلی:

هزینه تحصیل در خارج از کشور با توجه به قیمت حال حاضر ارز بسیار بیشتر از تحصیل در داخل کشور است. به همین دلیل افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، لازم است تا بتوانند اثبات کنند که توانایی پرداخت هزینه‌ های زندگی در کشور مقصد را مانند: هزینه خانه، خوراک، پوشاک، تحصیل و … دارند. به همین دلیل نیز دریافت نامه تمکن مالی برای ارائه به دانشگاه و سفارت خانه کشور مقصد، به عنوان یکی از مهم ترین مدارک لازم برای اپلای تحصیلی الزامی است. در صورتی که نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با گواهی تمکن مالی بودید، می توانید با کارشناسان مجرب ما در مرکز مشاوره یوسلند به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید.

 

 

لیست مقالات ISI و سایر مقالات معتبر به چاپ رسیده:

برخی از دانشجویان در طول دوران تحصیل خود چندین مقاله معتبر ISI نوشته و در مجلات علمی معتبر منتشر کرده اند. انتشار مقاله در مجلات معتبر نشان دهنده توان علمی و تحقیقاتی متقاضی می باشد و صلاحیت وی را در نگارش و سطح علمی نشان می دهد. داشتن مقاله می تواند تاثیر مثبتی بر روی نگرش هیئت تصمیم گیرنده دانشگاه مقصد داشته باشد که متقاضی را فردی لایق حمایت تحصیلی و بورسیه بدانند. 

دقت داشته باشید که چنانچه دارای گپ تحصیلی طولانی باشید، داشتن مقاله معتبر می تواند توجیه مناسبی برای گپ شما باشد. 

لیست مقالات منتشر شده در مجلات معتبر

 

🔗 برای اطلاع از نحوه ثبت نام دانشگاه های ترکیه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

مدارک لازم برای اپلای تحصیلی – تخصصی

پس از بررسی کامل مدارک عمومی لازم برای اپلای تحصیلی، حال نوبت مدارک تخصصی فرا می رسد. ارائه تمامی این مدارک تخصصی الزامی نیست و شامل تمامی رشته ها، مقاطع تحصیلی و دانشگاه ها نمی شود. پس از انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر می بایست وبسایت دانشگاه را به دقت مطالعه نمایید تا از چگونگی شرایط ارائه مدارک تخصصی اطمینان حاصل نمایید. در ادامه بیشتر با این مدارک تخصصی آشنا خواهیم شد.

 

💢 به صورت کلی مدارک لازم برای اپلای تحصیلی عبارتند از:

 🔸 آزمون آیلتس IELTS
🔸 آزمون تافل TOEFL
🔸 آزمون GRE
🔸 آزمون GMAT
🔸 آزمون SAT
🔸 آزمون‌ های ورودی

 

آزمون تافل TOEFL:

برای تحصیل در خارج از کشور لازم است تا زبانی را به عنوان زبان اول انتخاب کرده و با آن زبان مشغول به تحصیل شوید. در اکثر موارد زبان انگلیسی که به عنوان زبان بین المللی شناخته می شود، مورد انتخاب متقاضیان قرار می گیرد؛ به جز در مواردی که شخص مسلط به زبانی خاص بوده و تنها برای دانشگاه های مورد نظر کشوری خاص  اپلای کند، مانند تحصیل به زبان آلمانی در آلمان.

ولی اگر فرد قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارد می بایست مدرک زبانی معتبر ارائه نماید. یکی از این مدرک زبان های معتبر، مدرک تافل می باشد که می بایست داوطلب نمره قابل قبولی را در ازمون تافل اخذ نماید تا مزیت رقابتی ایجاد کرده و بتواند با داوطلبین دیگر رقابت کند. این آزمون که محبوبیت بسیاری نیز در سطح جهان دارد از 4 بخش جداگانه تشکیل می شود که هر بخش دارای 30 نمره می باشد و بیشترین نمره ای که فرد می تواند در این آزمون کسب کند 120 خواهد بود. 

آزمون تافل TOEFL

پس از سپری شدن هر یک از این 4 بخش، نمرات کسب شده در بخش های مختلف جمع شده و نمره نهایی را مشخص خواهند کرد. این آزمون تمامی مهارت های فرد را در زبان انگلیسی مورد بررسی و سنجش قرار می دهد.

 

🔗 برای اطلاع از هزینه تحصیل در کالج ترکیه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

آزمون آیلتس IELTS:

از دیگر آزمون های تخصصی معروف و معتبر زبان انگلیسی، آزمون آیلتس می باشد. این آزمون که مورد تایید اکثر دانشگاه های جهان می باشد، از 4 بخش تشکیل می شود (همانند آزمون تافل) و متقاضیان در هر بخش نمره ای را از 1 تا 9 دریافت می کنند. در نهایت نیز میانگینی از تمامی نمرات کسب شده در هر بخش گرفته می شود و به عنوان نمره نهایی فرد در نظر گرفته می شود. 

توجه داشته باشید که اخذ یکی از مدارک زبان تافل و یا آیلتس برای دریافت پذیرش تحصیلی الزامی می باشد و هر چه نمره بهتری کسب گردد، امکان دریافت پذیرش تحصیلی نیز افزایش خواهد یافت. این آزمون در حال حاضر در 142 کشور جهان برگزار می شود.

 

 

آزمون جی آر ای GRE:

آزمون جی آر ای که به صورت مختصر GRE شناخته می شود در واقع به معنای سنجش میزان توانایی هر فرد در اطلاعات تحصیلی است. (Graduate Record Examinations) لازم به ذکر است که مرکز این آزمون در کشور ایالات متحده آمریکا قرار دارد و همه ساله به کمک موسسه غیرانتفاعی «ETS» یا «Educational Testing Service» برگزار می‌ شود.

مدارک ارائه شده از نتیجه این آزمون برای برخی رشته ها مانند مدیریت الزامی می باشد. بهتر است تا با مطالعه وبسایت دانشگاه مورد نظر خود از نیاز و یا عدم نیاز به این مدرک کسب اطلاع نمایید.

 

 

آزمون جی مت GMAT:

آزمون GMAT یا «Graduate Management Admission Test»  که به معنای آزمونی برای سنجش مهارت‌ های شفاهی، کمی و قدرت تحلیلی فارغ‌التحصیلان مقطع لیسانس و مشتاق به ادامه تحصیل در رشته MBA، MPA، اقتصاد، امور مالی، حسابداری و غیره است، یکی از مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی است. این آزمون معتبر که در سطح جهان دارای معروفیت است، اثبات می کند که سطح آموزه‌ های تحصیلی شما تا چه حدی می باشد. توجه داشته باشید که ارائه مدرک این آزمون در برخی دانشگاه ها و رشته ها الزامی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این آزمون می توانید با مشاورین خبره ما در مرکز مشاوره یوسلند به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید.

 

🔗 برای اطلاع از ۷ گام تا پذیرش تحصیلی در خارج از کشور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

آزمون SAT:

آزمون SAT که آزمونی چند گزینه ای می باشد، با هدف سنجش هماهنگی و یکدستی دانش‌ آموزانی راه اندازی شده است که دوره دبیرستان را گذرانده‌ اند و قصد تحصیل در برترین دانشگاه‌ های جهان را دارند. این آزمون، آزمونی چند گزینه ای می باشد و توسط کالج بورد برگزار می‌ شود.

چنانچه فردی قصد تحصیل در کالج را دارد می بایست در این آزمون شرکت نماید. مسئولان پذیرش کالج‌ ها نمرات SAT را در کنار معدل دبیرستان، واحد های گذرانده‌ شده، توصیه‌ نامه‌ های معلمان یا مربیان، فعالیت‌ های فوق برنامه، مصاحبه‌ های پذیرش و مقالات شخصی قرار می دهند و با توجه به تمامی فعالیت های دانش آموز، شرایط وی را مورد بررسی قرار می دهند.

آزمون SAT

 

آزمون‌ های ورودی:

آزمون ورودی نیز از جمله مدارک اختصاصی می باشد که گاه برای اپلای در دانشگاه و رشته ای خاص مورد نیاز می باشد. به عنوان مثال افرادی که تمایل دارند تا در دانشگاه های کشوری مثل آمریکا یا کانادا رشته های هنری و یا پزشکی بخوانند، می بایست در یک آزمون ورودی شرکت نمایند تا پذیرش تحصیلی دریافت نمایند. در صورتی که افراد موفق به کسب نمره مناسب شوند و مدارک عمومی آن ها کامل باشد، به فرد متقاضی admission (پذیرش) می‌ دهند. 

توجه داشته باشید که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه برگزاری این آزمون و شرایط مورد نیاز بهتر است به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نمایید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره تخصصی نیز می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره یوسلند به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید.

 

🔗 برای مشاهده معرفی ۱۰ کشور ارزان برای مهاجرت تحصیلی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

اخبار مرتبط با مهاجرت تحصیلی

📢 تبدیل مهاجرت ایرانی از «تحصیلی» به «شرکتی» / بازگشت 2487 متخصص ایرانی به کشور:

بر اساس آمار های منتشر شده از سوی رصدخانه مهاجرت ایران، از زمان آغاز طرح بازگشت نخبگان به کشور در ابتدای اسفند 1393 تا پایان تیر 1401 ، حدود 2 هزار و 500 متخصص ایرانی از 46 کشور مختلف جهان به ایران بازگشته‌ اند که 10 کشور مهم ترین کشور های مبدا متخصصان ایرانی به شمار می‌ روند، ولی آمار های دیگری نشان می‌ دهد نرخ تصمیم به بازگشت در میان مهاجران ایرانی در هیچ یک این سال‌ ها کم تر از میانگین جهانی نبوده است.

در گذشته عمده مهاجرت‌ های صورت گرفته، مهاجرت‌ های تحصیلی بوده است و همه افرادی که به خارج از کشور می‌ رفتند، برای تحصیل در دوره‌ های کارشناسی ارشد و دکتری بود، ولی این روند از سال 96 به مهاجرت‌ های کاری تبدیل شد؛ به گونه‌ ای که جوانانی که در ایران شغل داشتند، به سایر کشور ها برای ادامه فعالیت کار خود مهاجرت کردند.

در حال حاضر مهاجرت‌ ها، به مهاجرت شرکتی بدل شده است، به این معنا که کل شرکت اقدام به مهاجرت می‌ کند.

مهم ترین کشور های مبدا متخصصان ایرانی به ترتیب شامل کشور های “ایالات متحده آمریکا”، “کانادا”، “مالزی”، “بریتانیا”، “استرالیا”، “آلمـان”، “ایتالیا”، “هلند”، “چین” و “فرانسه” می‌ شود.

بر اساس نتایج پیمایش‌ هـای انجام شده در رصدخانه مهاجرت ایران، شاخص تصمیم به بازگشت در سال 1396 دو برابر شده و این رشد در مقایسه بـا سال 1393 تقریبا ناشی از دو عامـل “پیاده‌ سـازی و اجرای طرح بازگشت دانشمندان و متخصصان ایرانی غیر مقیم به عنوان اولین طرح کشور در این راستا” و “تغییر فضای سیاسی داخل کشور به علت امضای توافق‌ نامه هسته‌ ای و رفـع تحریم‌ هـا” بوده است.

با این وجود، در سال 1401 مجددا نرخ تصمیم به بازگشت کاهش یافته و به سـطح 14 درصد رسیده است، به گونه‌ ای که بر اساس یافته‌ های مؤسسه گالوپ به طور میانگین حدود 7 درصد از مهاجران جهان تمایل دارند به کشور مبدأ خود بازگردند. بنابراین نرخ تصمیم به بازگشت در میان مهاجران ایرانی در هیچ یک از سال‌ های مورد بررسی کم تر از میانگین جهانی نبوده اسـت.

 

 

خلاصه مطلب

تحصیل در خارج از کشور علارغم سختی های بسیاری که دارد می تواند گامی مهم در جهت استقلال شما محسوب گردد و سرشار از تجربه های ارزشمند و به یاد ماندنی برای شما باشد. اولین گام نیز برای مهاجرت تحصیلی، اپلای کردن و دریافت پذیرش تحصیلی می باشد. لازمه دریافت پذیرش تحصیلی نیز تهیه و ارسال مدارک لازم برای اپلای تحصیلی به صورت صحیح می باشد. البته که کیفیت سوابق تحصیلی شما دارای اهمیت می باشد ولی گاه بی اطلاعی از مدارک مورد نیاز نیز می تواند زمینه ساز عدم قبولی شما گردد. به همین علت در این مقاله به بررسی تمامی مدارک عمومی و تخصصی مورد نیاز برای اپلای تحصیلی پرداختیم؛ مدارکی چون توصیه نامه، انگیزه نامه، ریزنمرات، مدرک زبان و یا GRE و GMAT.

پس از مطالعه دقیق این مقاله، چنانچه با سوال و یا ابهامی رو به رو شدید، می توانید با کارشناسان خبره ما در مرکز مشاوره یوسلند به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. علاوه بر آن می توانید سوالات خود را برای ما کامنت کنید. مشاوران ما در کوتاه ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد. 

 

 📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله مدارک لازم برای اپلای تحصیلی بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *