دانشگاه ها, مشاوره تحصیلی

دانشگاه های ترکیه با شرط معدل 2024

دانشگاه های ترکیه با شرط معدل

اگر برای ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه با شرط معدل تصمیم خود را گرفته اید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات لازم در رابطه با شرط معدل برای تحصیل در ترکیه و همچنین تحصیل در دانشگاه های بدون کنکور ترکیه  را در اختیار شما قرار دهیم. از آنجایی که بسیاری از داوطلبان از شرایط دانشگاه های ترکیه با شرط معدل اطلاعات لازم را ندارند ما قصد داریم در رابطه با این موضوع نکات مهم را بررسی کرده و دانشگاه هایی که با این روش دانشجو می پذیرند معرفی کنیم. در برخی دانشگاه ها فقط با شرط معدل دانشجو پذیرفته می شود و در برخی دیگر علاوه بر شرط معدل، کنکور نیز گرفته می شود.

شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه با شرط معدل

👈🏼 دلایل بی شماری برای تحصیل در ترکیه وجود دارد. ترکیه با طبیعت زیبا، مساجد معنوی و معماری تاریخی، سیستم حمل و نقل عالی و ویژگی های منحصر به فرد خاص شهرهای خود به مرکز جذب دانشجویان در سراسر جهان تبدیل شده است.

ترکیه به یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است و این کشور فرصت های بسیار خوبی در زمینه تحصیل ارائه می کند. ترکیه به دلیل استاندارد بالای آموزش همراه با شهریه های پایین ارائه شده توسط بسیاری از دانشگاه های ترکیه به یک انتخاب و مقصد محبوب برای بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان تبدیل شده است.  در ترکیه 209 دانشگاه و بیش از 70 هزار رشته وجود دارد.

شما در ترکیه شما این فرصت را خواهید داشت که آداب و رسوم مدرن و قدیمی را در یکی از امن ترین و هیجان انگیزترین کشورهای منطقه تجربه کنید. برخی از دانشگاه های ترکیه زبان انگلیسی را به عنوان زبان تدریس دارند و در عین حال فرصت یادگیری زبان انگلیسی را نیز فراهم می کنند. مهمتر از همه، کیفیت بالای آموزش ارائه شده، شما را برای آینده در هر نقطه از جهان آماده می کند.

با وجود تمامی مزایایی که تحصیل در ترکیه برای شما دارد، برخی از دانشجویان نمی توانند آزمون های ورودی این کشور را پاس کنند و به همین دلیل از این بابت همیشه نگران هستند؛ اما پذیرش در این کشور محدود به کنکور و آزمون ورودی نبوده و دانشجویان می توانند با شرط معدل نیز وارد دانشگاه های این کشور شوند. این شرط بیشتر در دانشگاه های دولتی دیده می شود؛ اما ممکن است برخی دانشگاه های خصوصی نیز شرط معدل داشته باشند. شرایط پذیرش نیز شامل کسب شرط معدل ذکر شده می باشد که در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت خواهد بود.

شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه با شرط معدل برای هر مرکز به صورت جداگانه تعیین می شود.

شرایط بسته به سطح تحصیل، برنامه و ملیت دانشجو – ترک یا بین المللی متفاوت است.

برای پذیرش در دوره کارشناسی: دانشجویان بر اساس نمرات آزمون ورودی و معدل تحصیلات متوسطه (معدل نمره) در برنامه های کارشناسی پذیرفته می شوند.

شرط معدل برای تحصیل در ترکیه تحصیلات تکمیلی در ترکیه توسط بخش فردی تعیین می شود. برخی از دپارتمان ها نیز برای پذیرش مصاحبه شخصی انجام می دهند.

برای برنامه های کارشناسی ارشد : دانش آموزان باید دارای مدرک کارشناسی با معدل حداقل 55 امتیاز بالای 100 یا معادل آن باشند.

برای برنامه های کارشناسی ارشد بدون پایان نامه: دانش آموزان باید دارای مدرک BA/BS و دارای معدل حداقل 55 امتیاز از 100 یا معادل آن باشند.

شرط معدل برای تحصیل در ترکیه مطالعات دکترا: دانشجویان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد با معدل حداقل 65 امتیاز یا معادل آن باشند. در صورتی که پایان نامه به صورت جداگانه ارائه شود، “برنامه های کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد بدون پایان نامه” برای تحصیل در مقطع دکتری پذیرفته می شود.

برای کسب اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور با ما در یوس لند همراه باشید.

شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه با شرط معدل

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در ترکیه با شرط معدل

👈🏼 دیپلم و محتوای دوره مدارک تحصیلی تکمیل شده قبلی، نامه مرجع و بیانیه هدف در مراحل درخواست برنامه های تحصیلات تکمیلی برای تحصیل در دانشگاه های بدون کنکور ترکیه مورد نیاز است. دانشگاه‌های انگلیسی متوسط می‌توانند نتایج آزمون‌های اضافی مانند تافل، GRE یا GMAT را که دارای اعتبار بین‌المللی هستند، درخواست کنند. هر دانشگاه و برنامه ممکن است معیارهای پذیرش متفاوتی داشته باشد. بنابراین کسانی که می خواهند تحصیلات تکمیلی داشته باشند باید مستقیماً به موسسات دانشگاه ها مراجعه کنند. به علاوه بر این دانشگاه ها ممکن است مدارک زیر نیز درخواست شود:

  • دیپلم دبیرستان
  • کارنامه و ریزنمرات دبیرستان
  • پاسپورت
  • گواهی معادل‌سازی اخذ شده از اداره آموزش و پرورش ترکیه و یا سفارت ترکیه در ایران.
  • پاسپورت
  • عکس

دانشگاه های دولتی ترکیه با شرط معدل

👈🏼 شرط معدل برای تحصیل در ترکیه دانشگاه های دولتی در این قسمت بررسی خواهد شد. در ادامه همراه ما باشید تا دانشگاه های دولتی ترکیه با شرط معدل را بررسی کنیم.

دانشگاه کوجالی

👈🏼 دانشگاه کوجالی یکی از مراکزی است که از شرط معدل برای تحصیل در ترکیه استفاده می کند. این دانشگاه 17 دانشکده فعال دارد که در تمامی مقاطع تحصیلی دانشجو می پذیرند. زبان تدریس در این مرکز انگلیسی و ترکی بوده و سال تاسیس آن به 1976 بازمی گردد. رتبه ملی آن 20 بوده و رتبه جهانی آن نیز 1782 می باشد. برخی از رشته های پرطرفدار در این مرکز دندان پزشکی، معماری، حقوق، دریانوردی، حقوق، ادبیات، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، اقتصاد و… می باشد.

برای اطلاع از لیست دانشگاه های بدون کنکور ترکیه کلیک کنید.

دانشگاه کاتب چلبی ازمیر

👈🏼 این مرکز نیز از جمله دانشگاه های دولتی و دارای رتبه خوب علمی است که بسیاری از دانشجویان برای ورود به آن رقابت می کنند. در میان 200 دانشگاه برتر ترکیه این مرکز جایگاه بسیار خوبی داشته و اگر به سوابق علمی و پژوهشی آن نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که مقالات بسیاری خوبی را نیز ارائه داده است.

محل تاسیس این مرکز در شهر ازمیر بوده و در مقاطع ارشد و دکتری و کارشناسی دانشجو می پذیرد.

دانشگاه حاجت تپه

👈🏼 دانشگاه حاجت تپه یکی از شناخته شده ترین مراکز آموزشی در ترکیه می باشد. در این مرکز که نرخ پذیرش دانشجوی بسیار بالایی را نیز دارد، هر ساله دانشجویان بسیاری با شرط معدل وارد می شوند. از جمله امکاناتی که در این مرکز ارائه می شود می توان به کتابخانه، خوابگاه، برنامه‌های مشارکتی و بین‌المللی، بورسیه‌های تحصیلی و…، اشاره کرد. امکان اخذ پذیرش در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و… در دانشگاه حاجت تپه، بر اساس شرط معدل وجود داشته و این مرکز مورد تایید وزارت علوم و بهداشت کشور خودمان نیز می باشد.

دانشگاه آبانت عزت بایسال

👈🏼 در شهر بولو ترکیه دانشگاهی به نام عزت بایسال وجود دارد که به پذیرش دانشجو براساس شرط معدل می پردازد. از جمله رشته هایی که در این مرکز ارائه می شود، شامل کشاورزی، معماری، هنر، دندانپزشکی، اقتصاد، رشته‌های مهندسی، داروسازی، پزشکی و…، می باشد. این دانشگاه در سال 1992 تأسیس و با سابقه 28 ساله خود، توانسته به دانشگاهی معتبر و برتر تبدیل شده و دانشجویان بسیاری را جذب نماید. این دانشگاه زمینه تحقیق و مطالعه دانشجویان را با منابع معتبری که از طریق کتابخانه‌های دانشگاه قابل دسترسی است، برای دانشجویان ایجاد کرده است.

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه آنکارا ترکیه کلیک کنید.

دانشگاه های خصوصی ترکیه با شرط معدل

👈🏼 دانشگاه های خصوصی یکی از  مراکز معتبر آموزشی در ترکیه محسوب می شوند که اکثراً بدون آزمون ورودی بوده و براساس معدل دانشجو می پذیرند. برای تحصیل در دانشگاه های بدون کنکور ترکیه این مراکز می توانند انتخاب مناسبی باشند. شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوص ترکیه بین 3000 تا 30000 دلار می باشد که نسبت به شهریه دانشگاه های دولتی کمی بیشتر است.

دانشگاه های خصوصی ترکیه با شرط معدل

دانشگاه تد

👈🏼 دانشگاه تد یکی از مراکز آموزشی خصوصی در ترکیه است که دارای دانشکده های متعددی بوده و در رشته های اقتصادی، هنری، اداری، زبان های خارجه و … دانشجو می پذیرد.

برای تحصیل در رشته‌هایی مانند رشته‌های مهندسی، مدیریت بازرگانی، زبان انگلیسی و… این مراکز می توانند انتخاب متسبی باشند. در این دانشگاه خدماتی مانند کتابخانه، خوابگاه، امکانات ورزشی و… به دانشجویان ارائه می‌شود. یکی از ویژگی های متمایز این مرکز ارائه آموزش های لازم در رابطه با مهارت های ورود به بازار کار می باشد که در اختیار دانشجویان قرار داده می شود.

دانشگاه اتیلیم

👈🏼 دانشگاه اتیلیم در سال 1997 تاسیس شده و از جمله مراکز آموزشی خصوص ترکیه محسوب می شود. در این دانشگاه زبانی که تدریس می شود، انگلیسی می باشد و از جمله مراکز معتبر آموزشی جهان محسوب می شود. یکی از دلایل معروفتیت دانشگاه اتیلیم نیز ارائه بورسیه های متعدد در آن است. دانشگاه ایلیم این قابلیت را دارد که دانشجویان خود را به دانشگاه های اروپایی هم منتقل کند. برای تحصیل در این مرکز بهتر است زبان ترکی را بدانید؛ اما با داشتن مدارک تافل و آیلتس نیز می توانید به تحصیلات خود ادامه دهید.

برای آشنایی با دانشگاه مارمارا استانبول کلیک کنید.

دانشگاه باشکنت

👈🏼 این مرکز نیز با معدل دانشجو می پذیرد و یکی از بهترین مراکز آموزشی برای رشته های پزشکی و علوم انسانی محسوب می شود. در این مرکز دانشگاهی بورسیه نیز اعطا می شود که شرایط آن ممکن است هر سال با سال گذشته متفاوت باشد؛ اما به صورت کلی شرایط دریافت بورسیه بدین صورت است که فرد نمره بالای 85 یوس را کسب کرده و در آزمون ست نیز نمره بالای 1500 به دست بیاورد. معدل 18 نیز برای دبیرستانی هایی که قصد دریافت بورسیه دارند، تعیین شده است.

دانشگاه یدی تپه

👈🏼 دانشگاه یدی تپه نیز نامی آشنا برای بسیاری از دانشجویان است که در آن به تحصیل می پردازند. در دانشگاه یدی تپه بسیاری از دانشجویان بین المللی به صورت بدون آزمون وارد می شوند. تنها کافی است از مهلت های تعیین شده برای ارسال مدارک در این مرکز اطلاعات لازم را بدست آورید و مدارک خود را ترجمه کرده و ارسال کنید. این دانشگاه از دانشجویان شهریه گرفته و برای دوره های به زبان انگلیسی نیز شهریه بیشتری را دریافت خواهد کرد.

علت گرایش ایرانیان به تحصیل در دانشگاه های ترکیه با شرط معدل

👈🏼 عموماً متقاضیان بین المللی برای پذیرش و تحصیل در دانشگاه های ترکیه با کسب نمرات لازم در آزمون ورودی دانشگاه های آن کشور پذیرفته می شوند. این آزمون های ورودی شامل آزمون YOS، آزمون SAT و آزمون TOMER می باشد.
شرکت در این دوره های آمادگی آزمون و آمادگی لازم برای رسیدن به نتیجه مطلوب برای مهاجرت به ترکیه دغدغه بسیاری از متقاضیان بین المللی می باشد. علاوه بر این هزینه های شرکت در این دوره ها و آزمون ها برای بسیاری از داوطلبان بالاست.
یادگیری زبان ترکی در آزمون YOS و یادگیری زبان انگلیسی در آزمون SAT از دیگر معایب تحصیل با ورود به کنکور دانشگاه های ترکیه می باشد.
ورود بدون کنکور به دانشگاه ترکیه بدون صرف هزینه و زمان برای این آزمون ها و نگرانی از نتیجه ضروری است.
برای پذیرش در دانشگاه ها بدون کنکور نیاز به مهارت زبان انگلیسی و ترکی نیست. در واقع متقاضی پس از ثبت نام در دوره های آمادگی زبان انگلیسی یا ترکی در دانشگاه های ترکیه می تواند مهارت های زبانی لازم را کسب کند.

علت گرایش ایرانیان به تحصیل در دانشگاه های ترکیه با شرط معدل

چه رشته هایی را می توان در ترکیه بدون کنکور تحصیل کرد؟

👈🏼 متقاضیان می توانند بدون آزمون در رشته های مختلف پزشکی، مهندسی و علوم انسانی در دانشگاه های ترکیه تحصیل کنند. از جمله رشته های بدون کنکور ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
⭐️ پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی
⭐️رشته های مهندسی، معماری و هنر
⭐️اقتصاد، طراحی و مد
⭐️گردشگری، رسانه و ارتباطات
⭐️موسیقی، تجارت، زبان های خارجی
⭐️آموزش و پرورش، علوم طبیعی و علوم اجتماعی
⭐️فناوری اطلاعات و علوم پایه

تحصیل در دانشگاه های بدون کنکور ترکیه چگونه انجام می شود؟

👈🏼ما در موارد فوق سعی کردیم شرط معدل برای تحصیل در ترکیه را بررسی کنیم. در این قسمت همراه ما باشید تا دو روش کلی برای تحصیل در دانشگاه های بدون کنکور ترکیه را بررسی کنیم.

به صورت کلی برای تحصیل در دانشگاه های بدون کنکور ترکیه دو راه وجود دارد. یا بورسیه بگیرید و یا در دانشگاه های خصوصی تحصیل کنید. البته گاهی اوقات ممکن است دانشگاه های دولتی نیز تنها با شرط معدل دانشجو بپذیرند که این حالت عموماً مقطعی خواهد بود. البته دانشگاه های دولتی برای پذیرش دانشجویان عموماً شرط معدل دارند که به همراه پذیرش با آزمون می باشد.

نکاتی در خصوص دانشگاه های ترکیه با شرط معدل

👈🏼نکات تحصیل در دانشگاه های ترکیه با شرط معدل به شرح زیر است:

✔️ تقاضیان دانشگاه های ترکیه با شرط معدل باید نسبت به سایر دانشگاه ها شهریه بیشتری بپردازند.

✔️در واقع دانشگاه های بدون آزمون در ترکیه اکثراً دانشگاه های خصوصی این کشور هستند.

✔️متقاضیان برای پوشش هزینه های دانشجویی در ترکیه به 400 تا 500 دلار در ماه نیاز دارند.

✔️هزینه خرید کتاب و مواد آموزشی حدود 100 تا 200 دلار در هر ترم است. هزینه تحصیل در دانشگاه های بدون کنکور ترکیه تا 25000 دلار در سال می باشد.

✔️برخی از دانشکده های خصوصی پزشکی در ترکیه امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه را تنها بر اساس نمره معدل یا آیلتس و تافل ارائه می دهند.

✔️اگر متقاضی مدال المپیک جهانی داشته باشد، تحصیل در آن رشته به صورت مستقیم و بدون کنکور انجام می شود.

✔️برخی از دانشگاه های پزشکی ترکیه در رتبه های بین 500 تا 1000 در جهان قرار دارند.

✔️هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی پزشکی از 10000 تا 25000 دلار متغیر است.

✔️تحصیل پزشکی در ترکیه به دو زبان انگلیسی و ترکی انجام می شود.

✔️مدرک زبان آیلتس برای متقاضیانی که مایل به تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی هستند الزامی است.

✔️متقاضیانی که مدرک زبان آیلتس ندارند باید دوره مقدماتی زبان انگلیسی را بگذرانند.

✔️با توجه به بورسیه های ارائه شده توسط دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی به متقاضیان، تحصیل در این رشته ها بسیار مقرون به صرفه و تا حدودی رایگان برای دانشجویان تلقی می شود.

✔️در صورت دریافت بورس تحصیلی، هزینه های خوابگاه و بیمه درمانی نیز رایگان است.

✔️برای دریافت مشاوره و تحصیل در دانشگاه های ترکیه با شرط معدل می توانید با شماورین یوسلند تماس گرفته و به صورت تضمینی در رشته مورد علاقه خود به ادامه تحصیل بپردازید.

نکاتی در خصوص دانشگاه های ترکیه با شرط معدل

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی دانشگاه های ترکیه با شرط معدل بپردازیم و این مراکز را به شما معرفی کنیم. برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه با شرط معدل، نیاز بود از شرایط تعیین شده اطلاعات لازم را بدست آورید؛ زیرا این شرایط در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت می باشد و برای تحصیل در دانشگاه های بدون کنکور ترکیه  نیاز است ابتدا رشته و محل تحصیل خود را معین کرده و سپس شرایط را بررسی کنید. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص دانشگاه های ترکیه با شرط معدل داشتید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *