دانشگاه ها, دانشگاه های ترکیه

معرفی دانشگاه آنکارا ترکیه

بررسی دانشگاه آنکارا ترکیه

لیست موضوعات

شرایط ثبت نام در دانشگاه آنکارا ترکیه مشخص شده است. افرادی که برای ادامه تحصیل در ترکیه اقدام کرده اند و یا قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، می دانند که دانشگاه آنکارا ترکیه یکی از بهترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود. می توان این مرکز را از هر نظر پیشرو و قابل اعتماد برای ادامه تحصیل دانست. به طور مثال انواع امکانات رفاهی و فرهنگی در این مرکز وجود داشته و ارائه می شود.

از طرفی در پایتخت ترکیه واقع شده است که دسترسی به تمامی موارد را آسان تر کرده و همچنین سطح علمی بسیاری خوبی دارد. در ادامه همراه ما باشید تا این دانشگاه را به شما معرفی کرده و نحوه ثبت نام و گزفتن پذیرش را در آن بیشتر بررسی کنیم.

 

معرفی دانشگاه آنکارا ترکیه

دانشگاه آنکارا در سال 1946 و در دوره جمهوریت تاسیس شده است. این دانشگاه در حال حاضر یکی از بهترین و پیشروترین گزینه ها برای ادامه تحصیل است و بسیاری از دانشجویان داخلی  و خارجی برای ورود به آن با یکدیگر رقابت می کنند.

یکی از نقاط قوت این مرکز، ارائه رشته های بسیار متنوع در تمامی مقاطع تحصیلی است.

رتبه جهانی دانشگاه  625 است و رتبه ملی آن 5 می باشد. برای ادامه تحصیل در این مرکز متداول ترین روش شرکت کردن در آزمون yos  وsat است؛ اما راه های دیگری نیز وجود دارد که شامل، بورسیه و پذیرش بدون کنکور می شود. باما در ادامه این مطلب همراه باشید تا مدارک ثبت نام و شرایط ثبت نام را بررسی کرده و از امکانات و این دانشگاه اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم. این دانشگاه بیش از 72 هزار دانشجو و بیش از 11 هزار پرسنل دارد.

انجمن های دانشجویی آن به بیش از 170 مورد می رسد و دارای 30 کتابخانه است. از جمله امکانات آن می توان به خوابگاه های دانشجویی و بسیاری از امکانات ورزشی و آموزشی اشاره کرد که در ادامه همه این موارد را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

 

معرفی دانشگاه آنکارا ترکیه

برای کسب اطلاع از مزایای تحصیل در ترکیه روی لینک مربوطه کلیک کنید و با ما در یوسلند همراه باشید.

 

نحوه اپلای کردن برای دانشگاه آنکارا ترکیه

تاریخ های درخواست اپلای برای سال گذشته از 12 ژوئیه تا 01 اوت بوده است.

اعلام نتایج نیز 13 اوت  2021  ugadmissions.ankara.edu.trبوده است.

آزمون هایی که می توانید به وسیله آن ها در این دانشگاه پذیرش بگیرید، شامل موارد زیر می شود.

 

نام آزمون حداقل امتیاز دستورالعمل های اجرایی
yos 50 آزمون سال 2020 برای سال 2024 قابل قبول است.
sat حداقل امتیاز کلی 1100 و حداقل امتیاز ریاضی 650 آزمون سال 2020 و 2021 برای سال جاری قابل قبول است.
act 24 آزمون سال 2020 و 2021 برای سال جاری قابل قبول است.
tqdk 400
tawjihi 80
wassce حداقل سطح B2 در 6 زمینه، که یکی از آنها باید با برنامه ای که داوطلب درخواست می کند، مرتبط باشد.
waec حداقل سطح B2 در 6 زمینه، که یکی از آنها باید با برنامه ای که داوطلب درخواست می کند، مرتبط باشد.
CSAT حداقل میانگین 75٪ تعیین شده است
معدل دبیرستان Gpa  60
GCE A 320

 

جهت آشنایی با شرایط کار مامایی در ترکیه روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

مدارک مورد نیاز برای اپلای کردن دانشگاه آنکارا ترکیه

ما در ادامه مدارکی را که در وبسایت این دانشگاه اعلام شده بود، آورده ایم؛ اما فراموش نکنید ممکن است برای برخی رشته ها و یا مقاطع تحصیلی یک سری مدارک اضافه تر نیز درخواست شود که برای این مورد می توانید با ما در تماس باشید.

 

 

ردیف نام مدرک توضیحات
1 کپی گواهی شده دیپلم دبیرستان و رونوشت تایید شده ترجمه آن اگر اصل دیپلم دبیرستان به زبان ترکی یا انگلیسی نیست، دیپلم باید توسط مترجم معتبر ترجمه شود. کسانی که هنوز مدارک تحصیلی خود را دریافت نکرده اند باید یک مدرک رسمی (گواهی فارغ التحصیلی موقت) که توسط دبیرستان ها ارائه می شود برای نشان دادن فارغ التحصیلی در تاریخ معین و درجه احتمالی فارغ التحصیلی در سیستم آپلود کنند.
2 رونوشت و کپی تایید شده آن از ترجمه ترکی/انگلیسی اگر اصل دیپلم دبیرستان به زبان ترکی یا انگلیسی نیست، دیپلم باید توسط مترجم ترجمه شود. کسانی که هنوز مدارک تحصیلی خود را دریافت نکرده اند باید یک مدرک رسمی (گواهی فارغ التحصیلی موقت) که توسط دبیرستان ها ارائه می شود برای نشان دادن فارغ التحصیلی در تاریخ معین و درجه احتمالی فارغ التحصیلی در سیستم آپلود کنند.
3 نتایج آزمون معتبر متقاضیان باید ریز نمرات رسمی خود را که توسط مدیریت دبیرستان تایید شده است برای نشان دادن دوره های دبیرستانی که در آن شرکت کرده اند به سیستم آپلود کنند. ریز نمرات باید شامل تمام نمرات دروس گذرانده شده در کل دوره دبیرستان باشد. اگر متن اصلی به زبان ترکی یا انگلیسی نیست، متن باید توسط مترجم قسم خورده ترجمه شود.
4 گذرنامه نتایج آزمون برای برنامه (AYOS، SAT و غیره) باید در سیستم بارگذاری شود.
5 کسانی که تابعیت دوگانه دارند باید با کپی گواهی ثبت هویت نشان دهند که ملیت اول آنها ترک نیست. متقاضیان موظفند اطلاعات شناسه و صفحات شامل قسمت عکس پاسپورت خود را در سامانه بارگذاری کنند.
6 کارت آبی (کارتی که به افرادی که تابعیت ترکیه را ترک می کنند داده می شود) دارندگان بلوکارت

 

تمامی این مدارک باید در سامانه ugadmissions.ankara.edu.tr بارگذاری شوند.

 

شرایط تعیین شده برای برای اپلای کردن دانشگاه آنکارا ترکیه

در این قسمت همراه ما باشید تا شرایط تعیین شده برای اپلای این دانشگاه را بررسی کنیم. این موارد را ما طبق اطلاعات درج شده در دانشگاه برای افرادی که می توانند اپلای کنند و افرادی که نمی توانند اپلای کنند، آورده ایم.

 

افرادی که می توانند اپلای کنند افرادی که نمی توانند اپلای کنند
افراد با تابعیت خارجی دانش آموزان ترک که تمام دوره متوسطه خود را در ترکیه یا قبرس به پایان رسانده اند.
افرادی که بلوکارت دارند.

شهروندان قبرس که تحصیلات دبیرستان را در قبرس، ترکیه یا سایر کشورها به پایان رسانده اند، نمی توانند با مدرک دیپلم (بدون نتیجه GCE AL) درخواست دهند.

*به استثنای کسانی که دبیرستان های سایر کشورها را بین سال های 2005 تا 2010 با نتایج آزمون GCE AL به پایان رسانده اند.

خارجی هایی که دارای گواهی تابعیت از جمهوری ترکیه هستند / کسانی که تابعیت دوگانه تحت شرایط مشابه دارند. کسانی که تابعیت دوگانه دارند که اولین آنها ترکی است و تمام تحصیلات دبیرستان خود را در ترکیه به پایان رسانده است.

دانش‌آموزان ترکی که قبل از تاریخ 01/02/2013 در مدارس متوسطه خارج از کشور تحصیل کرده‌اند، از جمله کسانی که کل دوره متوسطه (دبیرستان) را در یک کشور خارجی به جز قبرس گذرانده‌اند.

دانش آموزان ترک/خارجی که کل دوره متوسطه (دبیرستان) خود را در مدارس ترکیه تحت نظارت وزارت آموزش ملی MoNE در یک کشور خارجی (به جز قبرس) به پایان رساندند.

شهروندان ترکیه ای که در ترکیه تحت نظارت سفارتخانه ها و دبیرستان های خارجی در ترکیه تحصیل کرده اند یا افرادی که دارای هویت دوگانه هستند که اولین آنها ترکی است.
شهروندان قبرس که در قبرس زندگی می کنند و کسانی که تحصیلات متوسطه (دبیرستان) خود را در قبرس به پایان رسانده اند و نتایج GCE AL را دریافت کرده اند و کسانی که بین سال های 2005 و 2010 با نتایج آزمون GCE AL در مدارس خصوصی و دبیرستان های سایر کشورها ثبت نام کرده اند و در آن شرکت کرده اند. یا کسانی که چنین نتایجی را دریافت خواهند کرد. کسانی که اتباع خارجی هستند و تحصیلات دبیرستان را در ترکیه به پایان رسانده اند نمی توانند با مدرک دیپلم درخواست دهند.
شهروندان آذربایجانی که با نتیجه آزمون معتبر اقدام می کنند. اتباع آذربایجان نمی توانند با نمره دیپلم درخواست دهند.
کسانی که اتباع خارجی هستند و تحصیلات دبیرستانی را در ترکیه به پایان رسانده اند، می توانند با نتیجه آزمون معتبر اقدام کنند. دانش آموزانی که تحصیلات دبیرستان آزاد را گذرانده اند نمی توانند با مدرک دیپلم دبیرستان درخواست دهند.
دانش آموزان خارجی که تحصیلات دبیرستان آزاد را گذرانده اند می توانند با نتیجه آزمون معتبر درخواست دهند. کسانی که تحصیلات دبیرستانی از راه دور را بدون حضور در آن کشور به پایان رساندند.

 

بررسی دانشگاه آنکارا ترکیه

 

شهریه دانشگاه آنکارا ترکیه

در خصوص شهریه باید به شما بگوییم که با توجه به مقطع تحصیلی و رشته شما متفاوت می باشد و همچنین هر سال به روز رسانی می شود. ما در ادامه به شهریه برخی رشته ها اشاره خواهیم کرد؛ اما برای سهولت و دسترسی شما به شهریه تمامی رشته در ادامه فایلی را نیز برای دانلود قرار داده ایم که در آن شهریه همه رشته ها به تفکیک آورده شده است. این فایل متعلق به وبسایت رسمی دانشگاه آنکارا ترکیه می باشد.

 

رشته تحصیلی شهریه سالانه به لیر
تاریخ هنر 6000
ادبیات آلمانی 9075
داروسازی 24200
علوم تربیتی 10450
پرستاری 8800
ارتباطات 8250
علوم سیاسی 8800
داروسازی 60000

 

برای دانلود فایل مربوط به شهریه تمامی رشته های دانشگاه آنکارا ترکیه کلیک کنید.

 

معرفی امکانات ورزشی و خوابگاهی دانشگاه آنکارا ترکیه

همانطور که درموارد قبل اشاره کرده بودیم، این دانشگاه نه تنها از نظر امکانات آموزشی بلکه از نظر امکانات دیگر رفاهی و فرهنگی نیز وضعیت بسیار خوبی دارد. در ادامه ابتدا امکانات ورزشی و سپس امکانات خوابگاهی دانشگاه را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

 

امکانات ورزشی

در این قسمت همراه ما باشید تا امکانات ورزشی دانشگاه را که شامل چندین استخر و سالن ورزشی می شود، بررسی کنیم.

  • سالن ورزشی Cebeci

مرکز آموزش ورزشی Cebeci در پردیس Cebeci واقع شده است. ابعاد سالن ورزشی ما 36×18 و ارتفاع سقف 9 متر است. ظرفیت 726 تماشاگر دارد و به عنوان زمین های والیبال، بسکتبال، هندبال و بدمینتون مورد استفاده قرار می گیرد. کف سالن پارکت است. همچنین یک سالن ورزشی با ظرفیت کامل و یک محوطه تنیس روی میز در سالن وجود دارد.

 

  • سالن ورزشی دیسکاپی

سالن ورزشی دیشکاپی در زمینی به مساحت 1500 متر مربع احداث شده است. این سالن پارکت بوده و شامل 4 دفتر اداری، 6 انبار زیر غرفه، 1 اتاق ورزش، 1 سونا، 1 استودیو سرپوشیده با تاتامی و 6 رختکن می باشد. سالن در درجه اول برای استفاده دانشجویان دانشگاه آنکارا باز است و کادر اداری و دانشگاهی نیز می توانند از امکانات بهره مند شوند.

شاخه های تیمی مانند بسکتبال، والیبال، فوتسال و هندبال در سالن برگزار می شود و همچنین دارای تجهیزاتی برای بازی تنیس روی میز که یکی از ورزش های انفرادی است نیز دارد. همچنین تجهیزاتی برای کیک بوکسینگ، استپ ایروبیک یا یوگا در استودیوی واقع شده است.

 

  • استخر المپیک

استخر المپیک دانشگاه آنکارا که در پردیس تاندوقان دانشگاه واقع شده است، دارای 50 متر طول، 26 متر عرض، 2.25 متر عمق ثابت و دارای 10 مسیر مطابق با استانداردهای فدراسیون بین المللی شنا است.

 

  • سالن ورزشی پیری رییس

ساختمان سالن ورزشی پیری رییس مکانی است که دانشکده تربیت بدنی و ورزش اولین آموزش خود را در سال 1372 آغاز کرد. کل ساختمان 1970 متر مربع، قسمت سالن 918 متر مربع و قسمت مزرعه 778 متر مربع است. نام این ساختمان بین سال های 2012 تا 2013 به عنوان سالن ورزشی تندوغان تغییر یافت و مورد بهره برداری قرار گرفت.

والیبال، بسکتبال، هندبال، بدمینتون و تنیس روی میز را می توان در سالن پارکت بازی کرد. همچنین 2 دیواره سنگنوردی به ارتفاع 9 متر در آن وجود دارد.

 

  • زمین های تنیس

5 زمین تنیس در فضای باز و 1 زمین تنیس سرپوشیده در پردیس Tandoğan دانشگاه وجود دارد. ساخت 2 زمین تنیس در فضای باز در منطقه تفریحی پردیس تندوغان و سالن تمرین درست در کنار آن در سال 2002 آغاز شد و در سال 2003 به بهره برداری رسید.

 

برای ورود به دانشگاه های ترکیه از طریق ثبت نام آزمون یوس با ما در یوسلند همراه باشید.

 

 

 

خوابگاه های دانشجویی

یکی از امکانات دیگر دانشگاه که امکان استفاده از آن برای دانشجویان وجود دارد، خوابگاه است. در ادامه این خوابگاه ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

خوابگاه جمهوری

خانه دانشجویی جمهوریت دانشگاه آنکارا در تاریخ 1999/12/10 در پردیس پزشکی Cebeci دانشگاه آنکارا افتتاح شد. خانه دانشجویی که 172 نفر گنجایش دارد اتاق های دو و سه تخته دارد و ساختمانی با آسانسور و باغچه است.

دانشجویان می توانند برای آمدن به این مرکز از خدمات حمل و نقل رایگان دانشکده پزشکی دانشگاه بهره مند شوند.

امکانات آن نیز شامل موارد زیر می شود:

 

تخت WC + حمام
یخچال دسترسی به اینترنت بی سیم
کمد لباس آشپزخانه
جا کفشی اتاق رختشویی
تلویزیون اتاق اتو
تلفن اتاق مطالعه
اتاق انتظار

 

خوابگاه ملی لاتاری

خانه دانشجویی لاتاری ملی در تاریخ 1377/02/18  افتتاح شده و شامل 2 قسمت می باشد. شامل یک بخش دانشجویی دختر برای 372 نفر و اتاق مهمان برای 24 نفر است. بخش دانشجویی شامل سوئیت های یک نفره، سوئیت سه تخته، اتاق های استاندارد دو نفره و سه تخته می باشد. قسمتی که اتاق های مهمان در آن قرار دارند از اتاق های یک نفره و سه تخته تشکیل شده است.

 

امکانات آن نیز شامل موارد زیر می شود:

 

تخت های پایه سنسور آتش
کمد لباس تلفن
جا کفشی بالکن
تلویزیون WC + حمام
یخچال دسترسی به اینترنت بی سیم
آشپزخانه گرمایش مرکزی
اتاق لباسشویی و اتو 24 ساعت آب گرم
اتاق کامپیوتر

 

خوابگاه وهبی کوچ برای دانشجویان پسر

خانه دانشجویی وهبی کوچ وابسته به دانشگاه توسط مرحوم وهبی کوچ در سال 1949 ساخته شد و در تاریخ 1951/01/05 به دانشگاه اهدا گردید.

امکانات آن نیز شامل موارد زیر می شود:

 

تخت های پایه سنسور آتش
کمد لباس تلفن
جا کفشی بالکن
تلویزیون WC + حمام
یخچال دسترسی به اینترنت بی سیم
آشپزخانه گرمایش مرکزی
اتاق لباسشویی و اتو 24 ساعت آب گرم

اتاق کامپیوتر

 

خوابگاه Yıldırım Beyazıt برای دانشجویان پسر و خوابگاه Yıldırım Beyazıt برای دانشجویان دختر، دو مورد دیگر از خوابگاه ها با امکانات مشابه موارد فوق هستند.

 

جهت کس اطلاع از مراجع کنکور یوس در ایران روی لینک کلیک کنید.

 

معرفی دانشکده های دانشگاه آنکارا ترکیه

همانطور که در قسمت مقدمه اشاره کرده بودیم، این دانشگاه رشته های متنوعی دارد و به همین دلیل دانشکده های متعددی نیز در آن واقع شده است. ما در ادامه این دانشکده ها را به شما معرفی کرده و از هر کدام اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه آنکارا

 

دانشکده آموزش از راه دور و آزاد دانشگاه آنکارا

دانشکده آموزش از راه دور و آزاد دانشگاه آنکارا در 30 ژوئن 2020 تأسیس شد. این مرکز در حال حاضر فعالیت خود را در داخل دانشکده انجام می دهد. مرکز مدیریت آزمون دانشگاه آنکارا که در سال 2014 به منظور برگزاری آزمون های درون سازمانی و بین نهادی تأسیس شد. وظایف دانشکده در حال حاضر برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی و اجرای دوره ها، سخنرانی ها، سمینارها، کنفرانس ها، برنامه های آموزشی و امتحانات است.

دانشکده در راستای اهداف خود؛ به طور مداوم ادبیات آموزش آزاد و از راه دور و توسعه فناوری های اطلاعاتی-ارتباطاتی را دنبال می کند، سیستم هایی را برای برنامه های کاربردی طراحی می کند، کلیه عملیات فنی مربوط به آموزش آزاد و از راه دور را انجام می دهد، ارتباط، تعامل و همکاری با موسسات و سازمان های ملی و بین المللی را فراهم می کند.

 

دانشکده زبان، تاریخ و جغرافیا

ساختمان فعلی دانشکده زبان و تاریخ-جغرافیا، اولین واحد دانشگاهی دانشگاه آنکارا که به عنوان یک دانشکده تأسیس شد، توسط معمار مشهور آلمانی برونو جی اف طراحی و توسط TAUT در سال های 1937-1938 طراحی و ساخته شد و به آموزش در نوامبر 1940  پرداخت. دانشکده زبان و تاریخ-جغرافیا، که تا 13 ژوئن 1946 زیر نظر وزارت آموزش ملی فعالیت می کرد، از آن زمان با قانون دانشگاه ها به شماره 4936 در دانشگاه آنکارا گنجانده شده است.

 

دانشکده دندان پزشکی

اولین مطالعات در مورد تأسیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آنکارا در سال 1959 آغاز شد. دانشکده دندانپزشکی دانشکده اولین ساختمان اداری شامل بخش علوم پایه پزشکی در خیابان سیهیه ساگلیک (1974) و سپس ساختمان دوم در بلوار ضیاء گوکالپ در کیزیلای ساخته شد که در آن کلینیک های دندانپزشکی احداث شده است. در فوریه 1977 دانشکده به ساختمان جدیدی منتقل شد که در حال حاضر در Besevler در حال استفاده است.

 

در صورتی که قصد ثبت نام در آزمون یوس را دارید اما از هزینه ثبت نام آزمون یوس بی اطلاع هستید روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 

دانشکده داروسازی

دانشکده داروسازی دانشگاه آنکارا، که دومین مؤسسه آموزشی آموزش داروسازی در ترکیه است، اما اولین دانشکده داروسازی، در 16 دسامبر 1960 تأسیس شد و آموزش و پرورش در سال تحصیلی 1961-1962 آغازگردید. 3 سالن سخنرانی برای 160 نفر و 12 کلاس درس برای مجموع 989 نفر در ساختمان هایی با مساحت بسته 23000 متر مربع که از دو بلوک تشکیل شده است وجود دارد. دوره کارشناسی داروسازی 5 ساله است.

از سال تحصیلی 2015-2016 علاوه بر آموزش ترکی، دوره کارشناسی زبان انگلیسی نیز آغاز شده است و آموزش داروسازی در حال حاضر به دو زبان در حال انجام است. مطالعات پژوهشی و تحلیلی در 3 آزمایشگاه مرکزی با مسئولیت ریاست دانشگاه انجام می‌شود. با این تحلیل ها به سایر نهادها و سازمان های دولتی و خصوصی نیز خدمات ارائه می شود. علاوه بر اتاق های سرگرمی، دانشکده یک کتابخانه مجهز و آزمایشگاه کامپیوتر نیز دارد. اتاق های سرگرمی هم در خدمت دانشجویان و هم کارکنان است.

 

دانشکده علوم تربیتی

این دانشکده اولین فارغ التحصیلان خود را در سال 1969 داد. با هماهنگی انجام شده در سال 1983 به عنوان دانشکده علوم تربیتی نامگذاری شد. در دانشکده، برنامه های کارشناسی در زمینه های آموزش کامپیوتر و فناوری های آموزشی، آموزش پیش دبستانی، راهنمایی و مشاوره روانشناسی، تدریس در کلاس درس، آموزش مطالعات اجتماعی و آموزش آموزش ویژه انجام می شود.

 

دانشکده علوم

دانشکده علوم دانشگاه آنکارا، اولین دانشکده علوم جمهوری ترکیه، در 17 سپتامبر 1943 تأسیس شد. در این مرکز که در مرکز شهر واقع شده است، دانشجویان می توانند انواع نیازهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی را برآورده کنند. در فاصله پیاده روی بسیاری از خوابگاه های دانشجویی و دارای محوطه پردیس 200 دایری، 8 سالن سخنرانی، 96 آزمایشگاه، 34 کلاس درس، کتابخانه با ظرفیت 300 نفر، کافه تریا با ظرفیت 750 نفر، وجود دارد.

علاوه بر بخش های دانشکده، به دانشجویان این امکان ارائه می شود که در صورت داشتن شرایط لازم، در برنامه های دوگانه اصلی و فرعی در بسیاری از گروه ها مانند مهندسی کامپیوتر، مهندسی مواد غذایی، مهندسی برق و الکترونیک، اقتصاد و مدیریت بازرگانی شرکت کنند.

 

دانشکده هنرهای زیبا

دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه آنکارا در سال 1997 تأسیس شد، اما از سال 2015 عملیاتی گردید. این دانشکده قادر خواهد بود قدرت خلاق و شهود خود را توسعه دهد. هدف آن تربیت افرادی با حساسیت زیبایی شناسی است که بتوانند فرآیندهای تحقیق، کاربرد، بازرسی و نتیجه گیری را با روش های علمی انجام دهند.

 

برای استفاده از تجربیات قبول شدگان آزمون یوس با ما در یوسلند همراه باشید.

 

دانشکده پرستاری

در این دانشکده علاوه بر تحصیل در مقطع کارشناسی در هر دو گروه، تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با پایان نامه در گروه پرستاری ادامه دارد. دانشکده پرستاری دانشگاه آنکارا، با ماموریت سلامت بهتر برای همه، یک موسسه آموزشی است که با رعایت فلسفه انسان‌گرایانه به حقوق انسان و بیمار احترام می‌گذارد، به ارزش‌های اخلاقی پایبند است، اصل آموزش و کار گروهی را با رویکرد علمی و پژوهشی اتخاذ می‌کند.

تفکر انتقادی، تصمیم گیری انتقادی، یادگیری مادام العمر و راه های دستیابی به اطلاعات در این راستا بخشی از آموزش پرستاری و مامایی است.

 

دانشکده حقوق

پایه های دانشکده حقوق دانشگاه آنکارا به “دانشکده حقوق دادگاه آنکارا” برمی گردد و با مراسمی در سال 1925 توسط آتاتورک افتتاح شد. این دانشکده با داشتن یک سنت آکادمیک ریشه دار، ترجیح داده شده ترین دانشکده حقوق برای دانشجویان آینده است و از زمان تأسیس، فارغ التحصیلان ممتاز آن با احساس وظیفه تاریخی و شرافتمندانه به ارائه آموزش ادامه می دهند.

 

دانشگاه آنکارا ترکیه خوبه؟

 

دانشکده الهیات

دانشکده الهیات دانشگاه آنکارا اولین دانشکده الهیات است که در سال 1949 در ترکیه تأسیس شد. این دانشکده با ساختار ریشه‌دار خود از تاریخ تأسیس تا به امروز، با هدف تربیت دانشمندان و روحانیونی که همه ادیان را با رویکردی علمی بررسی می‌کنند، می‌باشد.

 

دانشکده ارتباطات

دانشکده ارتباطات (ایلف) که در سال 1965 به عنوان کالج مطبوعات و صدا و سیما با مشارکت یونسکو و انجمن روزنامه نگاران تأسیس شد، اولین مؤسسه در ترکیه است که تحصیلات چهار ساله را در سطح دانشگاه ارائه می دهد. دانشکده مطبوعات و صدا و سیما در سال 1992 به دانشکده ارتباطات تبدیل شد.

کادر علمی دانشکده متشکل از 78 مدرس است که در شاخه‌های مختلف رشته ارتباطات مشغول به کار هستند و کمک‌های اولیه به این حوزه دارند. علاوه بر دوره‌هایی که با هدف ایجاد ارتباطات و شکل‌گیری علوم اجتماعی برای دانش‌آموزانش انجام می‌شود، راه را برای آنها هموار می‌کند تا دانش را با زندگی خود مرتبط کنند. هدف آن آموزش دانش‌آموزان مجهزی است که ارتباط بین نظریه، روش و عمل را درونی کرده‌اند.

 

دانشکده مهندسی

دانشکده مهندسی دانشگاه آنکارا به عنوان یک دانشکده جداگانه با تصمیم شورای آموزش عالی مورخ 30.04.2001 تأسیس شد. دانشکده که با شعار “هیئت علمی جوان، گذشته ریشه دار” شروع به کار کرده و امروز با شعار “رویا، طراحی، زنده کن” ادامه دارد، با 9 برنامه آموزشی در مقطع کارشناسی به مهندسین آینده آموزش می دهد.

 

دانشکده علوم بهداشت

دانشکده علوم بهداشت دانشگاه آنکارا به عنوان دانشکده آموزش بهداشت با تصمیم شورای وزیران در سال 1994 تأسیس شد. در تاریخ 27.09.2006 با تصمیمی که در روزنامه رسمی منتشر شد نام دانشکده به عنوان دانشکده علوم بهداشت تغییر یافت. در همان سال، دانشکده علوم بهداشتی روند بازسازی را آغاز کرد.

هدف اصلی دانشکده تربیت افراد متخصصی است که با رویکردها و روش‌های امروزی مبتنی بر علم و فناوری آموزش ببینند و به ارزش‌های فرهنگی و جهانی احترام بگذارند و در امکانات مراقبت‌های بهداشتی اولیه که برای نیازهای کشور در نظر گرفته شده، کارآمد و موفق باشند.

در قرن حاضر، آنچه با تحقیقات و خدماتی که برای سلامت انسان در نظر گرفته شده است، نه تنها درمان بیماری ها، بلکه پیشگیری از بیماری ها و پایداری سلامت است. این امر مستلزم فعالیت های چند رشته ای گروه های شغلی است که هم از نظر مطالعات علمی و هم از نظر خدمات ارائه شده، بخشی از علوم بهداشتی هستند. دانشکده علوم بهداشت این رویکرد را هم در برنامه های آموزشی و هم در ساختاربندی خود اتخاذ و اعمال می کند.

 

دانشکده علوم ورزشی

دانشکده علوم ورزشی دانشگاه آنکارا در سال تحصیلی 1993-1994 با 30 دانشجو که با آزمون استعدادهای درخشان انتخاب شدند، تحت عنوان دانشکده تربیت بدنی و ورزش در پردیس Tandoğan دانشگاه آنکارا، آموزش و پرورش آغاز کرد.

 

دانشکده پزشکی

دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا که افتخار اولین دانشکده پزشکی جمهوری ترکیه را دارد، در سال 1937 به دستور آتاتورک شروع به تأسیس کرد، اما جنگ جهانی دوم این تلاش را به تاخیر انداخت. با پایان جنگ، این موضوع دوباره در سال 1945 مورد بحث قرار گرفت و دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا برای اولین بار در سال تحصیلی 1945-1946 آموزش خود را آغاز کرد امکانات زیرساختی متشکل از آزمایشگاه‌های کامپیوتری با دسترسی به اینترنت، کتابخانه و سالن‌های مطالعه برای دانشجویان است که می‌توانند به همه نوع دسترسی داشته باشند.

 

برای آشنایی با شرایط تحصیل رشته موسیقی در ترکیه با ما در یوسلند همراه باشید.

 

دانشکده علمی کاربردی

دانشکده علوم کاربردی به عنوان شانزدهمین دانشکده دانشگاه آنکارا که در سال 1946 با تصمیم هیئت وزیران در 26 آگوست 2014 تأسیس شد. قانون املاک، توسعه اراضی، آمایش و حفاظت اراضی، اقتصاد زمین، شهرسازی و علوم شهری، ادارات محلی، سلب مالکیت، سیاست های مسکن و شهرک سازی، بیمه، با جمع آوری دانش در نظر گرفته شده است تا افراد واجد شرایط را به دنیای علمی و جامعه وارد کند.

 

دانشکده دامپزشکی

چشم انداز دانشکده برنامه ریزی و انجام تحقیقات کیفی ملی و بین المللی در زمینه دامپزشکی مطابق با نیازها، انجام فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی با کیفیت بالا با تمرکز بر تحصیلات تکمیلی، تمرکز بر چند رشته ای و اولویت دار است.

 

دانشکده کشاورزی

شروع آموزش کشاورزی در ترکیه به دوران باستان بازمی گردد. اولین مدرسه کشاورزی در سال 1846 در مزرعه ایاماما استانبول-یشیلکوی تأسیس شد، اما به مدت دو سال به تحصیل ادامه داد. در اواخر قرن نوزدهم، در حالی که اقدامات مختلفی برای توسعه کشاورزی در ترکیه انجام شد، نیاز به کشاورزان برای اجرای آنها آغاز شد. به همین منظور مدرسه عالی کشاورزی Halkalı در سال 1891 افتتاح شد.

این مدرسه تا سال 1928 به تحصیل و آموزش خود ادامه داد و مهندسان کشاورزی را تربیت کرد. مدرسه عالی کشاورزی آنکارا در سال 1930 به منظور پرکردن خلاء ناشی از تعطیلی این مدرسه در همان سال افتتاح شد. از زمان تأسیس، دانشکده کشاورزی دانشگاه آنکارا بیش از 20000 مهندس کشاورزی و مهندس کشاورزی فارغ التحصیل کرده است و صدها کتاب درسی، هزاران تحقیق، بررسی و مقاله منتشر کرده است.

امروزه دانشکده کشاورزی دانشگاه آنکارا با وسعت حدود 500 دهیاری، مزارع تحقیقاتی و کاربردی، ایستگاه های تحقیقاتی، کادر آموزشی قوی و کادر اداری، یکی از مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی پیشرو کشورمان است.

 

موسسات علمی دانشگاه آنکارا ترکیه

در تمامی دانشگاه ها علاوه بر دانشکده ها، یک سری موسسات علمی نیز وجود دارد که دانشجویان می توانند در این موسسات به تحقیق و پژوهش بپردازند. در ادامه این موسسات را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

موسسه علوم پزشکی قانونی

مؤسسه علوم قانونی به عنوان مؤسسه پزشکی قانونی دانشگاه آنکارا در تاریخ 28 مارس 1983 تأسیس شد، برای تربیت کارشناسانی که بتوانند در این زمینه ها ارزشیابی کنند و سخنرانانی داشته باشند.

 

موسسه بیوتکنولوژی

موسسه بیوتکنولوژی دانشگاه آنکارا اولین موسسه بین رشته ای تحصیلات تکمیلی بیوتکنولوژی در کشور و همچنین یک موسسه تحقیقاتی با تمرکز بر حوزه های بهداشت و بیوتکنولوژی کشاورزی است.

 

موسسه علوم تربیتی

موسسه علوم تربیتی دانشگاه آنکارا؛ در 11 جولای 1992 تاسیس شد. این یکی از اولین موسسات علوم آموزشی است که در ترکیه تاسیس شده است.

 

موسسه علوم طبیعی و کاربردی

در حالی که فعالیت های تحصیلات تکمیلی در زمینه علوم توسط دانشکده فوق دیپلم بین سال های 1969 تا 1982 در دانشگاه انجام شد، موسسه علوم دانشگاه آنکارا در 20 ژوئیه 1982 در چارچوب قانون آموزش عالی شماره 2547 تأسیس گردید.

 

موسسه ایمنی مواد غذایی

هدف از تأسیس و فعالیت مؤسسه ایمنی غذایی دانشگاه آنکارا، ارائه آموزش و مطالعات تحقیق و توسعه و خدمات آزمایشگاهی برای توسعه فناوری صنایع غذایی، افزایش رقابت پذیری، تضمین ایمنی غذا و مصرف کننده و رفع مشکلات تغذیه ای در راستای توسعه ملی است.

 

موسسه کبد شناسی

انستیتو کبد شناسی مطالعات علمی پژوهشی و کاربردی را در مقطع کارشناسی ارشد بر اساس ماده 3 قانون آموزش عالی شماره 2547 انجام می دهد.

 

نحوه تحصیل در دانشگاه آنکارا

 

موسسه تحقیقات سرطان

هدف موسسه تولید اطلاعات و خروجی اصلی است که می تواند به روشنگری زیست شناسی سرطان، پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان در سطح جهانی کمک کند و محققان بسیار ماهر را تربیت کند که بتوانند این مطالعات را انجام دهند.

 

موسسه سلول های بنیادی

موسسه سلول های بنیادی که در 20 نوامبر 2009 زیر نظر ریاست دانشگاه آنکارا تاسیس شد، اولین موسسه تاسیس شده در این زمینه در کشور ترکیه است. با تأسیس این مؤسسه، هدف آن ارائه کارآمدترین کمک به علم و جامعه با تحقیقات، خدمات و آموزش های انجام شده در بدنه دانشگاه آنکارا در خصوص کاربردهای سلول های بنیادی است.

 

موسسه علوم هسته ای

مؤسسه علوم هسته ای دانشگاه آنکارا در 16.11.2006 تأسیس شد در این مؤسسه دو بخش به نام های فیزیک پزشکی و تحقیقات و فناوری هسته ای وجود دارد.

 

موسسه علوم بهداشتی

دستیابی به جایگاه موثرتر و شایسته تر در بسترهای تحصیلات تکمیلی و تحقیقاتی با افزایش تعامل با موسسات آموزشی و پژوهشی ملی و بین المللی تحصیلات تکمیلی و ایجاد برنامه های آموزشی مشترک از مهمترین اهداف موسسه می باشد.

 

موسسه علوم اجتماعی

مؤسسه علوم اجتماعی در 28 مارس 1983 زیر نظر ریاست دانشگاه آنکارا تأسیس شد.

موسسه مدیریت آب نیز از جمله موسسات دیگر این مرکز به شمار می رود.

 

 

فهرست انجمن های دانشجویی دانشگاه آنکارا

امروزه در تمامی دانشگاه ها یک سری انجمن های علمی دانشجویی وجود دارد که در آن دانشجویان می توانند به توسعه مهارت های خود بپردازند. دانشگاه آنکارا نیز بیش از 100 انجمن علمی دانشجویی دارد که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

عکاسی آماتور فرهنگ، هنر و قانون
فرهنگ و هنر مطالعات رقص آنکارا تغذیه و رژیم غذایی
بازیکنان پزشکی آنکارا امنیت اطلاعات
مردم شناسی کامپیوتر
باستان شناسی مدرس کامپیوتر و فناوری های آموزشی
تحقیقات نجومی پلتفرم علمی
اندیشه کمالیستی زیست شناسی
روشنگری و مطالعات اجتماعی انجمن دانشجویی جغرافیا و مطالعات

 

 

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی و معرفی دانشگاه آنکارا ترکیه بپردازیم. این که این دانشگاه چه امکاناتی دارد و در آن چه افرادی می توانند به ادامه تحصیل بپردازند، بررسی شد. همچنین مدارک مورد نیاز برای اپلای را نیز به شما معرفی نمودیم؛ اما موارد مهم تر در این دانشگاه دانشکده ها وموسسات علمی و آموزشی به همراه امکانات آن بود که مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با این دانشگاه دارید، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *