دانشگاه های ترکیه

هزینه تحصیل در کالج ترکیه 2024

هزینه تحصیل در کالج ترکیه

هزینه تحصیل در کالج ترکیه موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. ما سعی داریم در ادامه اطلاعاتی را در رابطه با هزینه کالج در ترکیه در اختیارتان قرار دهیم. از آنجایی که هزینه کالج در ترکیه می تواند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد و همچنین نوع رشته انتخابی شما نیز در هزینه ها تاثیر گذار خواهد بود، تمامی این موارد در ادامه بررسی خواهند شد. فراموش نکنید که در کشور ترکیه هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی پذیرش می گیرند که دلیل آن پایین بودن هزینه های تحصیل است. پس به صورت کلی می توان گفت که هزینه ها در این کشور نسبت به سایر مقاصد اروپایی پایین تر است. با این حال یک سری نکات مهم را در رابطه با هزینه ها و فاکتورهای تاثیرگذار روی میزان هزینه ها باید بدانید که ما در ادامه این موارد را نیز بررسی خواهیم کرد.

هزینه تحصیل در کالج های ترکیه

هزینه تحصیل در کالج ترکیه چقدر است؟

ترکیه مکانی بسیار مقرون به صرفه برای ادامه تحصیل است.اما جالب است بدانید پرجمعیت ترین شهر آن، استانبول، در رتبه 376 از نظر گران ترین شهرهای جهان قرار دارد.

هزینه تحصیل در ترکیه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است. با این حال، حتی با وجود هزینه‌های نسبتاً پایین تحصیل، قیمت‌های شهریه می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین دانشجویان باید با فاکتورهای تاثیرگذار بر هزینه شهریه آشنا باشند. در اینجا سه ​​مورد از مهم ترین مواردی که در تصمیم گیری برای دانشگاه خود در ترکیه باید در نظر بگیرید آورده شده است:

برای اطلاع از جزییات مربوط به تحصیل آنلاین در ترکیه کلیک کنید.

هزینه کالج در ترکیه براساس دانشگاه خصوصی یا دولتی

این سوال اغلب برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در سطح بین المللی هستند و حتی برای کسانی که به دنبال فرصت های داخلی هستند، به دلایل خوب مطرح می شود: در بسیاری از کشورها، هم دولت و هم سرمایه گذاران خصوصی از دانشگاه ها، کالج ها و سایر موسسات آموزش عالی حمایت می کنند. تقریباً در همه موارد، اولی نسبت به دومی هزینه کمتری برای دانشجویان دارد. ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در یک دانشگاه خصوصی هستند، منابع بر اساس میانگین هزینه شهریه متفاوت است. با این حال، معمولاً قیمت سالانه شهریه بین 5000 تا 20000 دلار کاهش می یابد. برخی از محبوب ترین مدارس در ترکیه، از جمله دانشگاه اوسکودار، اندکی کمتر از این حاشیه هستند، در حالی که برخی دیگر، مانند دانشگاه سابانچی، به حاشیه بالایی نزدیک تر هستند. دانشجویان همچنین می توانند دانشگاه های معروف اروپایی و آمریکایی با پردیس در این کشور را در نظر بگیرند.

دانشگاه های دولتی ترکیه جایگزین های مناسبی برای دانشگاه های گران تر خود ارائه می دهند. هزینه سالانه شهریه برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در مدارسی با این ماهیت هستند، مانند دانشگاه فنی خاورمیانه، از 240 تا 1500 دلار متغیراست.

هزینه کالج در ترکیه

هزینه کالج در ترکیه براساس زبان انگلیسی یا ترکی

جنبه دیگری که به هزینه تحصیل کمک می کند، اما بسیاری از دانش آموزان از آن غافل می شوند، این واقعیت است که تفاوت قابل توجهی در شهریه بین دوره هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند با دوره هایی که به زبان ترکی تدریس می شوند وجود دارد. دانشگاه‌های ترکیه اغلب با استفاده از زبان انگلیسی به جای زبان مادری این کشور تدریس می‌کنند و شاید در تلاشی برای جذب جمعیت بزرگ‌تری از دانشجویان جهان این کار را انجام می دهند. با این حال، باید توجه داشت که تفاوت در هزینه زمانی که صحبت از زبان می شود، فقط در موسسات دولتی اعمال می شود.

برای دانشجویان بین المللی که به اندازه کافی به زبان ترکی آشنا هستند تا در این زبان تحصیل کنند و علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه هستند، شهریه سالانه مورد انتظار باید بین 240 تا 750 دلار باشد. کسانی که ترجیح می دهند به زبان انگلیسی در یک دانشگاه دولتی تحصیل کنند، باید انتظار داشته باشند که شهریه سالانه آنها کمی بالاتر، بین 450 تا 1500 دلار کاهش یابد. خوشبختانه، در هر دو مورد، هزینه بسیار کمتر از دانشگاه های خصوصی در ترکیه است، و مدارس خصوصی و دولتی – صرف نظر از زبان – به طور متوسط ​​به شهریه کمتری نسبت به بسیاری از کشورها نیاز دارند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام دانشگاه های ترکیه کلیک کنید.

هزینه تحصیل در ترکیه و خوابگاه دانشجویی

تقریباً تمام موسسات آموزش عالی در ترکیه امکانات اقامتی را برای دانشجویان فراهم می کنند. خوابگاه های دانشجویی، خوابگاه های دولتی، آپارتمان ها وآپارتمان های اجاره ای و خوابگاه های جوانان برای دانشجویان در ترکیه موجود است.

در ترکیه، پردیس و همچنین خوابگاه های دولتی برای دانشجویان وجود دارد. تمامی امکانات لازم در این خوابگاه ها در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. خوابگاه های دانشگاه توسط دفتر مدیریت دانشگاه اداره می شود. دانشجویان برای اطلاع از نحوه و قوانین خوابگاه ها باید با دفتر مدیریت دانشگاه مربوطه تماس بگیرند. خوابگاه ها بر اساس جنسیت متفاوت هستند. اتاق های یک، دو تخته و چهار تخته برای دانشجویان در دسترس است. به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان دسترسی به خوابگاه های دانشگاه داده می شود. دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که بین 30 تا 300 دلار در ماه پرداخت کنند، اگرچه ممکن است متفاوت باشد.

دانشجویان می توانند یک آپارتمان اجاره کنند. قیمت این نوع مسکن دانشجویی بسته به موقعیت، متراژ و امکانات رفاهی متفاوت است. دانش آموزان می توانند آپارتمان را به اشتراک بگذارند تا هزینه ها کاهش یابد. دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که بین 200 تا 500 دلار در ماه پرداخت کنند.

هزینه کالج در ترکیه براساس لیسانس یا فوق لیسانس

یکی دیگر از جنبه های رایج که بر قیمت شهریه دانشجویان در سراسر جهان تأثیر می گذارد، سطح مدرک تحصیلی آنها است. در ترکیه، مانند ایالات متحده، دوره های کارشناسی معمولاً 4 سال طول می کشد، در حالی که مدرک کارشناسی ارشد معمولاً 2 است، و برنامه های دکترا متفاوت است – گاهی اوقات شامل 3 سال تحقیق می شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، دانشجویانی که در مقطع کارشناسی در ترکیه تحصیل می کنند باید انتظار داشته باشند که هر سال بین 250 تا 1500 دلار، بسته به زبانی که صحبت می کنند و موسسه ای که انتخاب می کنند، بپردازند. کسانی که آماده ورود به یک برنامه تحصیلات تکمیلی هستند می توانند انتظار داشته باشند 300 تا 900 دلار بپردازند.

در حالی که مدارس دولتی بسته به سطح مقطع تحصیلی کمی متفاوت هستند، موسسات خصوصی مدارک مختلفی را با قیمت های قابل مقایسه ارائه می دهند، از 5000 تا 20000 دلار آمریکا. با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که بسیاری از دانشگاه های خصوصی در ترکیه بسته به ماهیت مدرک شما، بورسیه های سخاوتمندانه ارائه می دهند. به عنوان مثال، دانشگاه اروپایی Lefke، یک دانشگاه خصوصی در قبرس که معمولاً تقریباً 5600 دلار هزینه دارد و به همه دانشجویان بین‌المللی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی هستند، 50٪ تخفیف ارائه می‌دهد و هزینه تحصیل آنها را تنها 2800 دلار می‌گذارد.

تخمین هزینه های تحصیل در ترکیه 

هزینه های تحصیل بسته به دانشگاه-ایالتی یا خصوصی و برنامه تحصیلی متفاوت است. شهریه برنامه های تحصیلات عالی در شروع هر سال تحصیلی توسط دولت تعیین می شود. هزینه های تحصیل برای دانش آموزان بین المللی بسته به برنامه تحصیلی و سطح تحصیل متفاوت است. دانشگاه های خصوصی در مقایسه با دانشگاه های دولتی ترکیه هزینه بیشتری دریافت می کنند.

برای برنامه های مقطع کارشناسی (شهریه سالانه)

در دانشگاه های دولتی

زبان آموزش: انگلیسی

برای شهروندان ترکیه: چنین دانشجویانی می توانند از 150 دلار تا 500 دلار پرداخت کنند

دانشجویان بین المللی می توانند انتظار داشته باشند که از 450 تا 1500 دلار پرداخت کنند

زبان آموزش: ترکی

برای شهروندان ترکیه: چنین دانشجویانی می توانند از 80 تا 250 دلار بپردازند.

دانشجویان بین المللی: 240 تا 750 دلار آمریکا

در دانشگاه های خصوصی یا بنیادی

دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که بین 5000 تا 20000 دلار بپردازند.

برای برنامه های تحصیلات تکمیلی

در دانشگاه های دولتی

اگر زبان آموزش انگلیسی باشد، دانشجویان ترکیه ای می توانند بین 200 تا 300 دلار بپردازند.

دانشجویان بین المللی می توانند انتظار داشته باشند که بین 600 تا 900 دلار پرداخت کنند.

اگر زبان آموزش ترکی باشد، دانشجویان ترک می توانند انتظار داشته باشند که بین 100 تا 200 دلار بپردازند.

دانشجویان بین المللی می توانند انتظار داشته باشند که بین 300 تا 600 دلار پرداخت کنند

در دانشگاه های خصوصی یا بنیادی

دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که بین 5000 تا 20000 دلار بپردازند.

آشنایی با برترین دانشگاه های ترکیه و هزینه های تحصیل

بیش از 200 دانشگاه در ترکیه وجود دارد که اکثر آنها توسط دولت اداره می شوند. اکثر این مؤسسات نسبتاً جوان هستند. تا سال 1970، تنها 8 موسسه دولتی وجود داشت و اولین دانشگاه خصوصی (دانشگاه بیلکنت) تا سال 1984 تاسیس شد. از جمله جوان ترین دانشگاه های ترکیه، دانشگاه بین المللی آنتالیا است که در سال 2012 پذیرای اولین دانشجویان خود بود.

هم دانشگاه‌های دولتی و هم دانشگاه‌های خصوصی در ترکیه با توافقنامه بولونیا مطابقت دارند که برنامه‌های تحصیلی را در سراسر اروپا استاندارد می‌کند و بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه در برنامه شرکت می‌کنند که از مبادلات بین‌المللی دانشجویی پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر هزینه کالج در ترکیه لازم است دانشجویان با بهترین دانشگاه های این کشور نیز آشنا باشند که بتوانند انتخاب بهتری انجام دهند.

دانشگاه فنی خاورمیانه

دانشگاه فنی خاورمیانه مستقر در آنکارا، پایتخت ترکیه، امسال رتبه‌ی هشتم را در رتبه‌بندی EECA کسب کرد.

دانشگاه Boğaziçi

دانشگاه Boğaziçi Üniversitesi که در آخرین رتبه بندی EECA در 10 دانشگاه برتر قرار گرفت (در رتبه 10) در سال 1863 با نام کالج رابرت تأسیس شد و اولین دانشگاه آمریکایی بود که در خارج از ایالات متحده تأسیس شده بود. Boğaziçi Üniversitesi در استانبول، نزدیک به تنگه بسفر و قلعه تاریخی واقع شده است. مانند دانشگاه فنی خاورمیانه، زبان آموزش انگلیسی است و این دانشگاه پیوندهای قوی با سیستم آموزش عالی آمریکا دارد.

دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ که در سال 1993 در استانبول تأسیس شد، در حال حاضر رتبه دوازدهم را در منطقه EECA دارد و به نام بنیانگذار آن، کارآفرین و نیکوکار Vehbi Koç نامگذاری شده است. دانشگاه کوچ به عنوان یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی ترکیه، با 22 دوره کارشناسی، 32 دوره کارشناسی ارشد و 18 دوره دکترا، تجربه یادگیری در سطح جهانی را ارائه می دهد و در حال حاضر حدود 5500 دانشجو را آموزش می دهد.

دانشگاه بیلکنت

نام دانشگاه بیلکنت که در رتبه‌بندی EECA در سال 2019 در رتبه چهاردهم قرار دارد، و به زبان ترکی به معنای «شهر یادگیری و علم» است. دانشگاه بیلکنت اولین مؤسسه غیرانتفاعی خصوصی ترکیه بود که در سال 1984 توسط آکادمیک ترکیه ای احسان تأسیس شد.

دانشگاه سابانچی

دانشگاه سابانچی در استانبول واقع شده است و در رتبه بندی EECA امسال در رتبه پنجم ترکیه قرار داشته و در جایگاه هجدهم قرار گرفته است. این دانشگاه جوان دیگری است که در پاییز 1999 تدریس را آغاز کرده است و در حال حاضر حدود 4000 دانشجو دارد. در دانشکده مهندسی و علوم طبیعی دانشگاه سابانچی  و همچنین دانشکده هنر و علوم اجتماعی  این دانشگاه طیف گسترده ای از رشته ها را در هر دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان خود ارائه می دهد. حدود 42 درصد از دانشجویان این دانشگاه بورسیه تحصیلی دریافت می کنند.

هزینه های اپلای در ترکیه

آشنایی با دانشگاه های ارزان ترکیه

اگر هزینه ها برای شما مهم است و به دنبال کاهش هزینه های تان هستید، در این قسمت همراه ما باشید تا چند مورد از ارزان ترین دانشگاه های این کشور را به شما معرفی کنیم.

ترکیه کشوری است که تقریباً همه با آن آشنایی دارند.

کشور سالانه شاهد نزدیک به 40 میلیون گردشگر از سراسر جهان است که به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل شده است.

مردم ترکیه همچنین به خاطر مهمان نواز بودن معروف هستند.

با در نظر گرفتن گام‌های بزرگی که این کشور در جذب دانشجویان بین‌المللی به دانشگاه‌های خود برداشته است، در درجه اول مدیون تلاش‌های دولت ترکیه است که قصد دارد حدود 350000 دانشجو از خارج از کشور داشته باشد.

در حال حاضر، ترکیه دارای حدود 206 موسسه آموزش عالی است که برای بیش از 8 میلیون دانشجو آموزش می دهد. علاوه بر این، بیش از ده دانشگاه به طور پیوسته در بین 500 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده اند. گذشته از تحصیلات باکیفیت، این کشور به دلیل شرایط زندگی ارزان و نسبتاً بی دردسر نیز شناخته شده است.

برای اطلاع از نحوه خرید صندلی در دانشگاه های ترکیه کلیک کنید.

  1. دانشگاه کدیر هاس

شهریه: از 15000 دلار آمریکا

دانشگاه کادیر هاس یک موسسه آموزش عالی دولتی است که در شهر فاتح در شهرداری استانبول واقع شده است. این دانشگاه ارزان در ترکیه که در سال 1997 تأسیس شد، اما در حال حاضر یکی از دانشگاه های برتر محسوب می شود.

این دانشگاه همچنین خود را به عنوان یک کمک کننده عمده در آموزش و همچنین تحقیق و توسعه علمی کشور تثبیت کرده است. یکی از ویژگی های کلیدی این دانشگاه این است که پردیس اصلی آن در سیبالی یک مکان قوی از دوران بیزانس ترکیه است.

از نظر آکادمیک، این دانشگاه دارای 6 دانشکده اصلی است که بر زمینه های اقتصاد، ارتباطات، هنر و طراحی، مهندسی، مدیریت و حقوق نظارت دارند. یک مدرسه فارغ التحصیل جداگانه بر امور علمی دانشجویان کارشناسی ارشد نظارت می کند. بیش از 50 مدرک تحصیلی از طریق این دانشکده ها ارائه می شود.

برخلاف اکثر دانشگاه های ترکیه، اکثر مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی اداره و تدریس می شوند. همچنین دارای جمعیت بین المللی بیش 200 دانشجو از 40 کشور مختلف است.

  1. موسسه فناوری ازمیر

هزینه تحصیل: از 2500 دلار آمریکا

موسسه فناوری ازمیر یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر فرهنگی ازمیر مستقر است. این دانشگاه که در سال 1992 تأسیس شد، یکی دیگر از اعضای اخیر شبکه دانشگاهی ترکیه است. تمرکز آکادمیک IYTE مبتنی بر تأکید شدید بر مهندسی و علوم طبیعی است و همچنین یکی از معدود دانشگاه‌های کشور است که در تحقیقات علمی تخصص دارد.

از نظر آکادمیک، این دانشگاه از 16 بخش دانشگاهی و 3 دانشکده اصلی تشکیل شده است. هر یک از این دپارتمان‌ها نظارت و مدارک کارشناسی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. در مورد فارغ التحصیلان، مدارک تحصیلی توسط دانشکده فنی و مهندسی تحصیلات تکمیلی اداره می شود.

در مجموع، این دانشگاه طیف گسترده ای از مدارک تحصیلی را برای بیش از 3500 دانشجو ارائه می دهد که تقریباً 500 نفر از آنها را دانشجویان خارجی از خارج از کشور تشکیل می دهند. روش اصلی آموزش IYTE انگلیسی است که برای دانشجویان بین المللی که علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه هستند یک مزیت محسوب می شود.

  1. دانشگاه Ege

شهریه: از 3000 دلار آمریکا

دانشگاه ارزان بعدی ترکیه برای دانشجویان بین المللی دانشگاه Ege است. این دانشگاه که در سال 1955 تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین مؤسسات آموزش عالی مدرن در کشور است. در ابتدا به عنوان مؤسسه ای تأسیس شد که در زمینه پزشکی و مطالعات کشاورزی آموزش می دهد.

این دانشگاه برنامه های تحصیلی و مدرک خود را از طریق چندین دانشکده اجرا می کند.

این رشته ها از پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، کشاورزی، مهندسی، ارتباطات و آموزش و پرورش متفاوت است.

امکانات تحقیقاتی جدید مانند مؤسسه انرژی خورشیدی و مؤسسه علوم هسته‌ای فرصت‌های تحقیقاتی بهینه را برای دانشجویان خود که مایل به پذیرش جنبه‌های عملی مطالعات خود هستند، ارائه می‌دهد. علاوه بر این، دانشگاه یک اتحادیه دانشجویان قوی را فراهم می کند که از طریق انجمن ها و سازمان های دانشجویی به فرصت های مختلف برای پذیرش زندگی دانشجویی و توسعه خارج از تحصیل خود دسترسی دارد.

  1. دانشگاه فنی خاورمیانه

هزینه تحصیل: از 250 دلار آمریکا

لینک به سایت دانشگاه

دانشگاه فنی خاورمیانه یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در پایتخت آنکارا واقع شده است. این دانشگاه که در سال 1956 تأسیس شد، مؤسسه دیگری است که بر ارائه مطالعات و تحقیقات در زمینه های مهندسی و علوم طبیعی تمرکز دارد. در حال حاضر بیش از 30000 نفر جمعیت دانشجو دارد.

از نظر آکادمیک، این دانشگاه مدارک تحصیلی را از طریق 5 دانشکده و 42 بخش اصلی ارائه می دهد. همه اینها در حوزه‌های هنر/علوم، آموزش، معماری و مهندسی قرار دارند. بخش های تحصیلات تکمیلی مانند دانشکده ریاضیات کاربردی و دانشکده علوم طبیعی و کاربردی برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهند.

در مجموع، نزدیک به 200 برنامه توسط دانشگاه ارائه می شود و زبان اصلی آموزش در این دوره ها به زبان انگلیسی است. علاوه بر این، این دانشگاه دارای پردیس های اضافی در قبرس شمالی و همچنین در شهر Erdemli در جنوب ترکیه است.

  1. دانشگاه اوسکودار

شهریه: از 3900 دلار آمریکا

دانشگاه معروف Uskudar در منطقه Uskudar در شهر نمادین استانبول واقع شده است. این دانشگاه که در سال 2011 تأسیس شد، جدیدترین موسسه ای است که در ترکیه ساخته شده است و از طریق بنیاد ارزش های انسانی و علوم مغز راه اندازی شده است.

این اولین مؤسسه اختصاصی در کشور است که در زمینه های علوم رفتاری به پژوهش و آموزش می پردازد. با این حال، این دانشگاه طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی را برای دانشجویان خود فراهم می کند که شامل رشته های مهندسی و همچنین مطالعات ارتباطی می شود. موسسات تحصیلات تکمیلی متمرکزتر هستند و شامل دانشکده های علم/فناوری، تحصیلات تکمیلی بهداشت و مطالعات علوم اجتماعی می شوند.

علاوه بر این، این دانشگاه ارزان در ترکیه نقش مهمی در توسعه جامعه ایفا می کند و مدارس حرفه ای متعددی را برای دانشجویان آینده نگر که علاقه مند به دوره های کوتاه مدت و دیپلم برای پیشرفت حرفه ای خود هستند، ارائه می دهد. در حال حاضر، این دانشگاه بیش از 17000 دانشجو را در خود جای داده است و همچنین دارای یک جامعه دانشجویی بین المللی بزرگ است.

  1. دانشگاه کانکایا

شهریه: از 4500 دلار آمریکا

این مرکز یک دانشگاه پایه است که در شهر آنکارا واقع شده است. این دانشگاه که در سال 1997 تأسیس شد، از طریق یک گروه خصوصی تأسیس شد و رشد کرده است تا بیش از 8000 دانشجوی فعلی را در خود جای دهد که از آموزش با کیفیت برخوردار هستند. دانشگاه کانکایا از طریق 5 دانشکده اصلی با حدود 20 گروه آموزشی در مقطع کارشناسی فعالیت می کند.

علاوه بر این، مدارس تحصیلات تکمیلی به دو مؤسسه تقسیم می شوند که برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهند. در حالی که زبان اصلی آموزش ترکی است، دانشگاه آموزش زبان جامعی را ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که همه دانشجویان جدید در طول تحصیل در یک سطح هستند. این دانشگاه همچنین یکی از اعضای برجسته انجمن دانشگاه قفقاز است.

  1. دانشگاه یاسار

هزینه تحصیل: از 9500 دلار آمریکا

دانشگاه یاسار واقع در شهر ازمیر ترکیه، در سال 2001 توسط بنیاد ورزش و آموزش سلجوک یاسار تاسیس شد. این بخشی از یک ابتکار برای معرفی بیشتر موسسات آموزش عالی خصوصی در ازمیر و همچنین تمرکز بیشتر بر مسیرهای تحصیلی منحصر به فرد بود که دانشجویان آینده نگر می توانستند به آنها دسترسی داشته باشند. این دانشگاه به «دانشگاه بوتیک» بودن خود می بالد و علیرغم تأسیس اخیر و موقعیت کوچکتر، بسیار معتبر است.

سازمان دانشگاهی متشکل از 7 دانشکده در مقطع کارشناسی است که از ارتباطات و معماری تا علوم و اقتصاد را شامل می شود. در مجموع، حدود 25 مدرک کارشناسی توسط این دانشکده ها ارائه می شود. دو مدرسه فارغ التحصیل جداگانه بر بخش تحصیلات تکمیلی دانشگاه نظارت می کنند و 22 رشته را در کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان ارائه می دهند.

علاوه بر این، دانشگاه همچنین دارای یک مدرسه حرفه ای است که 9 برنامه مدرک کاردانی را ارائه می دهد. مزیت برای دانشجویان بین المللی این است که زبان اصلی آموزش انگلیسی است و امکان دسترسی آسان به دوره ها را فراهم می کند.

  1. دانشگاه بوغازیچی

شهریه: از 500 دلار آمریکا

دانشگاه بوغازیچی یک دانشگاه تحقیقاتی بزرگ است که در استانبول واقع شده است. این دانشگاه در سال 1863 در ابتدا به عنوان کالج رابرت متعلق به آمریکا و قبل از اینکه تحت مدیریت کامل ترکیه قرار گیرد، تأسیس شد. در حال حاضر، این دانشگاه بیش از 20000 دانشجو دارد.

Bogazici از طریق 6 پردیس در منطقه اصلی استانبول فعالیت می کند. از نظر آکادمیک از دانشکده های متعددی تشکیل شده است که شامل بخش های آکادمیک اضافی است که به دلیل سیستم آموزشی جامع آن در طیف گسترده ای از زمینه ها قرار دارد.

علاوه بر این، این دانشگاه همچنین مجموعه ای از انجمن ها و سازمان های دانشجویی را نیز ارائه می دهد. زبان اصلی تحصیل در دانشگاه بوغازیچی انگلیسی است.

  1. دانشگاه سابانچی

شهریه: از 15000 دلار آمریکا

آخرین دانشگاه ما در این لیست از دانشگاه های ارزان ترکیه، دانشگاه سابانچی است. این دانشگاه که در سال 1994 تأسیس شد، اولین دانشجویان خود را در سال 1999 فارغ التحصیل کرد و از آن زمان به یک موسسه آموزش عالی معتبر در کشور گسترش یافته است.

همچنین یکی از تنها دانشگاه‌های کشور است که یک سال پایه توسعه را اجرا می‌کند که به هر دانشجوی آینده‌نگر مورد نیاز این امکان را می‌دهد تا قبل از تحصیل مهارت‌های لازم را توسعه دهد.

علیرغم تأسیس اخیر، دانشگاه سابانچی در بین 500 دانشگاه برتر جهان (بر اساس رتبه‌بندی QS و Times Higher Education رتبه‌بندی شده است) و به همین دلیل یک تجربه دانشگاهی با کیفیت بالا را با قیمت نسبتاً پایین نیز ارائه می‌دهد.

آیا یادگیری زبان ترکی تاثیری در میزان هزینه ها دارد؟

برخی از دانشگاه‌ها مدرک‌هایی را ارائه می‌کنند که به زبان انگلیسی مدیریت و تدریس می‌شوند. با این حال، همانطور که انتظار می رود، اکثر دوره ها به زبان ترکی تدریس می شوند. قطعاً اگر زبان ترکی را بیاموزید می توانید صرفه جویی بسیاری در هزینه ها داشته باشید؛ اما باز هم نمی توان به صورت قطعی این موضوع را برای تمامی رشته ها و دانشگاه ها به کار برد.

خلاصه مطلب

ما سعی کردیم در این مطلب جزییات مربوط به هزینه تحصیل در کالج ترکیه را بررسی کنیم. از آنجایی که هزینه تحصیل در کالج ترکیه می تواند در رشته و دانشگاه های مختلف متفاوت باشد، ما تمامی این موارد را بررسی کرده و جزییات لازم را نشان دادیم. در صورتی که برای ادامه تحصیل در ترکیه تصمیم نهایی خود را گرفته اید، اما هنوز از هزینه ها اطلاعات کافی را بدست نیاورده اید، می توانید در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات لازم در اختیار شما قرار داده شود.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *