مشاوره تحصیلی

شهریه پزشکی ترکیه 2024 + دانشگاه ها {خصوصی، دولتی} | یوسلند

شهریه پزشکی ترکیه

داوطلبانی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه و ادامه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های این کشور را دارند، بهتر است قبل از هر چیز در ارتباط با شهریه پزشکی ترکیه در سال 2024 اطلاعات لازم را کسب کنند. رشته پزشکی جزو پرتقاضاترین و محبوب ترین رشته های کشور ترکیه می باشد که سالانه هزاران نفر متقاضی دارد. اما باید بدانید تحصیل در این رشته برای دانشجویان بین المللی، مستلزم پرداخت شهریه می باشد.

دانشگاه های دولتی نسبت به دانشگاه های خصوصی، شهریه کمتری دریافت می کنند، اما در مجموع تا پایان دوره تحصیل، هزینه قابل توجهی از دانشجویان اخذ می شود. از آنجا که داوطلبان این رشته، در ارتباط با شهریه پزشکی ترکیه در سال 2024 در هر یک از دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور سوال دارند، در ادامه این مقاله از یوسلند مطالبی را در این رابطه ارائه خواهیم کرد.

تحصیل پزشکی در ترکیه

در حال حاضر بسیاری از داوطلبان از سراسر دنیا متقاضی تحصیل در دانشگاه های پزشکی ترکیه می باشند. دلیل این امر را می توان در میزان اعتبار دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور که اکثر آنها در رنک جهانی، رتبه قابل قبولی دارند، جستجو کرد. همانگونه که می دانید بیشتر دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور ترکیه با بهترین دانشگاه های اروپا رقابت می کنند. رشته پزشکی نیز از ان دسته از رشته هایی می باشد که در دانشگاه های مطرح این کشور ارائه می شود و سالانه متقاضیان زیادی به دنبال اخذ پذیرش در این رشته می باشند.

بورسیه های تحصیلی که از سوی نهادهای مختلف به دانشگاه های این کشور تعلق می گیرد، تاثیر بسزایی در میزان استقبال از دانشگاه های این کشور شده است. اما برخی از بورسیه های که به صورت فاند جزئی ارائه می گردد، معمولا به عنوان کمک هزینه در نظر گرفته می شود. به همین دلیل دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه را دارند، قبل از هر چیز باید نسبت به شهریه پزشکی ترکیه اطلاعات کامل را کسب کنند تا بتوانند تصمیم مناسبی برای آینده مهاجرتی خود داشته باشند. از آنجا که بسیاری از متقاضیان در ارتباط با شهریه پزشکی ترکیه در هر کدام از دانشگاه های خصوصی و دولتی این کشور، آگاهی ندارند، در ادامه لیست دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی همراه با شهریه ای که سالانه از دانشجویان اخذ خواهند کرد، در اختیار شما قرار خواهیم داد.

تحصیل پزشکی در ترکیه

برای اطلاع از میزان شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه بر روی لینک کلیک کنید.

میزان شهریه پزشکی ترکیه

همانگونه که اشاره شد کشور ترکیه با ارائه بورسیه های تحصیلی مختلف، شرایط را برای افرادی که مایل به ادامه تحصیل در این کشور هستند و نیازمند دریافت کمک هزینه جهت پوشش شهریه پزشکی ترکیه می باشند، تسهیل کرده است. با این وجود لازم است که شما با لیست دانشگاه های دولتی پزشکی ترکیه و دانشگاه های خصوصی این کشور و شهریه آنها آشنایی داشته باشید. در جدول زیر میزان شهریه پزشکی ترکیه در دانشگاه های دولتی و خصوصی در سال 2024 ارائه شده است.

شهریه پزشکی ترکیه 2024 (دانشگاه های دولتی و خصوصی)
دانشکده رشته شهریه
دانشگاه استانبول  پزشکی  80000 لیر
دانشگاه آنکارا پزشکی انگلیسی

پزشکی ترکی استانبولی

 180000 لیر

120000 لیر

دانشگاه اگه  پزشکی  50582 لیر
دانشگاه حاجت تپه  پزشکی   185690لیر
دانشگاه دوکوز ایلول  پزشکی   60000 لیر
دانشگاه قاضی پزشکی انگلیسی

پزشکی ترکی استانبولی

 101164 لیر

101164 لیر

دانشگاه مارمارا پزشکی   32495 لیر
دانشگاه آتاتورک  پزشکی  58000 لیر
دانشگاه 19 مایس  پزشکی انگلیسی

پزشکی ترکی استانبولی

 60000 لیر

5000 لیر

 

دانشگاه کوچ  پزشکی  26500 دلار
دانشگاه باهچه شهیر  پزشکی  25000 دلار
دانشگاه یدی تپه  پزشکی انگلیسی 27500 دلار
دانشگاه باشکنت دانشکده پزشکی  140000 لیر
دانشگاه آجی بادام  پزشکی انگلیسی  27000 دلار
دانشگاه کاتب چلبی  پزشکی  93000
دانشگاه بیرونی  انگلیسی

ترکی استانبولی

  20000 دلار

17000 دلار

دانشگاه آیدین  انگلیسی

ترکی استانبولی

 

22000 دلار

22000 لیر

 

دانشگاه آرل  ترکی استانبولی   15000 دلار
دانشگاه گلیشیم  پزشکی  23000 دلار
دانشگاه مدیپول استانبول   30 % انگلیسی 70% ترکی استانبولی  27000 دلار
دانشگاه مدیپل آنکارا انگلیسی

ترکی استانبولی

33000 دلار

27000 دلار

دانشگاه عثمان قاضی  پزشکی   65000 لیر
دانشگاه بولنت اجویت دانشکده پزشکی  50582 لیر
دانشگاه آبانت عزت بایسال دانشکده پزشکی  50000 لیر
دانشگاه آلتین باش انگلیسی 25000 دلار
دانشگاه اوکان  انگلیسی

ترکی استانبولی

 25000 دلار

25000 دلار

دانشگاه ایستینیه پزشکی انگلیسی

پزشکی ترکی استانبولی

 23760 دلار

19440 دلار

میزان شهریه پزشکی ترکیه

جهت اطلاع از نحوه ثبت نام دانشگاه های ترکیه بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

آشنایی با دانشگاه های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران در کشور ترکیه

تا اینجا میزان شهریه پزشکی ترکیه در سال 2024 را بررسی کردیم. اما متقاضیان زیادی که مایلند پس از تحصیلات خود به ایران بازگردند و در داخل کشور مشغول به کار شوند، باید حتما در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ترکیه تحصیل کنند. چرا که پس از فارغ التحصیلی فقط مدرک دانشگاهی برخی از دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد. در بین دانشگاه های پزشکی، تنها دانشگاه های زیر مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند:

  1. دانشگاه آتاتورک
  2. دانشگاه آنکارا
  3. دانشگاه حاجت تپه
  4. دانشگاه اژه
  5. دانشگاه کوچ
  6. دانشگاه استانبول
  7. دانشگاه کاتب چلبی ازمیر
  8. دانشگاه سلیمان دمیرل
  9. دانشگاه غازی

جهت آشنایی با شهریه داروسازی ترکیه وارد لینک مربوطه شوید.

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی میزان شهریه پزشکی ترکیه در سال 2024 در هر یک از دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه پرداختیم. همانگونه که می دانید دانشگاه های پزشکی ترکیه در حال حاضر در لیست بهترین دانشگاه های اروپا قرار دارند و از نظر رنکینگ جهانی، دارای جایگاه قابل قبولی می باشند.

از آنجا که اعتبار مدرک دانشگاه های ترکیه در رشته های مختلف بویژه پزشکی که سالانه متقاضیان زیادی از سراسر دنیا دارد، بسیاری این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می کنند. از آنجا که هزینه های تحصیل در رشته پزشکی بالا می باشد، داوطلبان قبل از ارسال مدارک خود جهت دریافت پذیرش، بهتر است که از شهریه پزشکی ترکیه مطلع شوند. در این مطلب شهریه هر کدام از دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور ترکیه بررسی شد. چنانچه شما متقاضیان عزیز در رابطه با میزان شهریه پزشکی ترکیه 2024 سوال و ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان یوسلند تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *