دانشگاه های ترکیه

شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه 2024 + دانشگاه ها و امکانات | یوسلند

شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه

میزان شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه در سال 2024 در دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه متفاوت است. تحصیل در رشته پرستاری یکی از اهداف مهم بسیاری از دانشجویانی است که قصد تحصیل در کشور ترکیه را دارند. دانشگاه های معتبر پزشکی در ترکیه همواره پذیرای دانشجویان سرتاسر کشور به ویژه ایرانیان می باشند. در مجموع بهتر است بدانید که میزان شهریه پرستاری دانشگاه خصوصی ترکیه نسبت به شهریه پرستاری دانشگاه دولتی ترکیه بیشتر است.

ترکیه به دلیل سطح بالای آموزشی و توافق بسیاری از دانشگاه ‌های دولتی و خصوصی این کشور با پیمان بلونیا اعتبار بسیار زیادی در عرصه پزشکی در سرتاسر اروپا دارد. تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه برای دانشجویان خارجی بالاخص دانشجویان ایرانی امکان پذیر می باشد. اما دانشجویان و علاقمندان به تحصیل در این رشته باید ابتدا بدانند که شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه در سال 2024 چقدر است، دانشگاه‌ های سراسر کشور ترکیه چه هزینه ای را جهت تحصیل در این رشته پرتقاضا دریافت می کنند و چه بورسیه هایی به دانشجویان اختصاص می دهند. از این رو در ادامه این مقاله از یوسلند به بررسی شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه در سال 2024 خواهیم پرداخت.

شرایط تحصیل پرستاری در کشور ترکیه

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند، ابتدا باید با شرایط عمومی تحصیل پرستاری در ترکیه آشنا باشند. یکی از این شرایط سن متقاضی است. برای دریافت پذیرش در دوره کارشناسی پرستاران دانشجویان نباید دارای گپ تحصیلی زیادی باشند و فقط گپ تحصیلی ۲ الی 5 سال مورد قبول دانشگاه ها می باشد. در صورت تحصیل در دانشگاه انگلیسی زبان ترکیه، دانشجویان باید دانش زبانی مورد نیاز دانشگاه انتخابی خود را داشته باشند و علاوه بر آن باید از دیپلم معتبر و مورد تایید کشور ترکیه نیز برخوردار باشند.

دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه های دولتی هستند، باید حتما در آزمون یوس شرکت کنند و دانشجویان بین المللی فقط در صورت موفقیت در این آزمون مهم می توانند پذیرش دانشگاه های دولتی ترکیه را اخذ کنند. این آزمون هر سال در ماه آوریل در همه کشورها از جمله کشورهای عربی برگزار می ‌شود و شامل سوالات مربوط به درس ریاضی و هوش می باشد. علاقه مندان به تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه های انگلیسی زبان باید در آزمون sat نیز شرکت کنند و تنها با موفقیت در این آزمون می توانند در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه در رشته های مختلف پزشکی و پرستاری مشغول شوند. اما در ادامه لازم است در ارتباط به بررسی شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه در سال 2024 و مدت زمان تحصیل بپردازیم.

شرایط تحصیل پرستاری در کشور ترکیه

برای اطلاع از شرایط تحصیل پرستاری بدون کنکور ترکیه بر روی لینک کلیک نمایید.

بررسی شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه 2024

بسیاری از داوطلبان قبل از اخذ پذیرش در دانشگاه های پرستاری ترکیه لازم است بدانند که شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه در سال 2024 چقدر است؟ باید این نکته را به خاطر داشته باشید که شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه در دانشگاه‌های مختلف ترکیه متفاوت و در مجموع شهریه پرستاری دانشگاه دولتی ترکیه کمتر از میزان شهریه پرستاری دانشگاه خصوصی ترکیه می باشد.

تحصیل در رشته پرستاری نسبت به روش های دیگر هزینه مناسب تری دارد. اما برای اینکه بتوانید به طور دقیق با شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه آشنا شوید می توانید به جدول زیر که در آن میزان شهریه پرستاری دانشگاه دولتی ترکیه و شهریه پرستاری دانشگاه خصوصی ترکیه مشخص شده، مراجعه کنید.

شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه در سال 2024

دانشکده رشته شهریه
  دانشگاه استانبول پرستاری   30000  لیر
دانشگاه آنکارا  ترکی استانبولی 30000 لیر
دانشگاه دوکوز ایلول  پرستاری  9500 لیر
دانشگاه کوچ  پرستاری  19500 دلار
دانشگاه آرل ترکی استانبولی   6000 دلار
دانشگاه مدیپل آنکارا    انگلیسی

  ترکی استانبولی 

 6250 دلار

5556 دلار 

دانشگاه اوکان ترکی استانبولی 6500 دلار
دانشگاه آتاتورک  پرستاری  9500 لیر
دانشگاه اژه پرستاری  5011 لیر
دانشگاه حاجت تپه  70 % ترکی استانبولی و 30% انگلیسی 73590 دلار
دانشگاه مارمارا  زبان ترکی  10,265 لیر
دانشگاه آتاتورک  پرستاری  9500 لیر
دانشگاه باهچه شهیر  ترکی استانبولی و انگلیسی 5740 دلار
دانشگاه یدی تپه انگلیسی 8500 دلار
دانشگاه آجی بادام  انگلیسی و ترکی استانبولی 8000 دلار
دانشگاه کاتب چلبی پرستاری 13600 لیر
دانشگاه بیرونی  انگلیسی

ترکی استانبولی

  6000 دلار

  4000 دلار

شهریه دانشگاه آرل ترکی استانبولی   6000 دلار
دانشگاه گلیشیم  انگلیسی

ترکی استانبولی

  8000 دلار

  7000 دلار

دانشگاه مدیپول استانبول   انگلیسی

ترکی استانبولی 

5040 دلار

5400 دلار

دانشگاه بیلگی  انگلیسی  8100 دلار
دانشگاه ایستینیه پرستاری انگلیسی

پرستاری ترکی استانبولی

5200 دلار

5200 دلار

بررسی شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه

مدت زمان تحصیل در رشته پرستاری ترکیه

تا اینجا به بررسی شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه پرداختیم. اما آیا می دانید مدت زمان تحصیل در رشته پرستاری در این کشور چقدر است؟ تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه بعد از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از پرتقاضاترین رشته های دانشگاهی هستند. از این رو دانشگاه های ترکیه برای رشته پرستاری برنامه تحصیلی ویژه ای را در نظر گرفته اند.

در همین راستا دانشجویان پرستاری فرصت کار کردن در فضاهای مختلف کاری، آموزشی و سازمان ‌ها را دارند. یکی از برنامه‌ های ارائه شده در رشته پرستاری، دوره تحصیلی BSN است که در حقیقت دوره لیسانس پرستاری می باشد و مدت چهار سال طول می کشد. در این دوره مباحثی از جمله مراقبت از بیمار در محیط های بالینی، مهارت ‌های آزمایشگاهی و دوره های پرستاری آموزش داده خواهد شد. آن دسته از دانشجویانی که این دوره را به پایان می‌رسانند، می توانند در آزمون ادامه تحصیل پزشکی در ترکیه و پرستاری ثبت شده یا  NCLEX-RN شرکت نمایند.

هر پرستاری که در آزمون کالج های دانشگاه های ترکیه قبول شود، می تواند به یکی از مراکز بهداشت در کشور آمریکا مهاجرت نماید. داوطلبان متقاضی، تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه را یک سکوی پرش برای موفقیت در زندگی حرفه ای خود تلقی می ‌کنند. با تحصیل در رشته پرستاری ترکیه، شما یک مدرک بین المللی دارید که می توانید با آن در کشور ترکیه و کشورهای آمریکایی و اروپایی مشغول به کار شوید. اما اگر می خواهید بدانید تحصیل در رشته پرستاری ترکیه چه مدارکی را لازم دارد، در ادامه این مقاله با ما باشید.

برای آشنایی با شرایط سنی تحصیل پزشکی در ترکیه بر روی لینک کلیک کنید.

 

مدارک لازم برای تحصیل در رشته پرستاری ترکیه در مقاطع مختلف

اغلب دانشگاه های ترکیه جهت پذیرش دانشجویان رشته پرستاری شرایط یکسانی دارند و چنانچه معدل شما بالا باشد، این امکان را دارند برای دریافت بورسیه های تحصیلی نیز اقدام نمایند. مدارک لازم برای تحصیل در رشته پرستاری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شامل موارد زیر می باشد:

 مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته پرستاری در مقطع کارشناسی

برای تحصیل در رشته پرستاری در این مقطع کارشناسی شما بعد از تکمیل مدارک مورد نیاز باید فرم های مربوطه را در پروفایل دانشگاه تکمیل نمایید. ارائه نمرات دبیرستان، پاسپورت‌ و اطلاعات شخصی، ریز نمرات تحصیلی، ارائه مدارک پذیرش، دانشگاه ارائه مدارک آزمون yos و آزمون sat از مهمترین مدارک می باشند. علاوه بر این مدارک زبان لازم برای دوره لیسانس حداقل نمره تافل 80 و نمره آیلتس 6 را ارائه دهید. انگیزه نامه و توصیه نامه های معلمان دبیرستان نیز لازم مدارک الزامی می باشد.

 مدارک لازم برای تحصیل در رشته پرستاری در مقطع فوق لیسانس

برای اخذ پذیرش در مقطع ارشد رشته پرستاری باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  • ارائه ریزنمرات دوره لیسانس
  • ارائه کپی مدرک لیسانس
  •  داشتن نمره مناسب پذیرش در آزمون gre یا gmat
  • داشتن نمره حداقل ۶۰ در آزمون تومر
  • برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان باید حداقل نمره ۶.۷ را داشته باشید.
  • داشتن انگیزه نامه تحصیلی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • تکمیل نمودن فرم درخواست تحصیلی در سایت دانشگاه موردنظر

چنانچه زبان انتخابی شما برای تحصیل در ترکیه باشد و در دانشگاه های دولتی ترکیه ادامه تحصیل دهید، باید در آزمون yos و sat شرکت کنید. اما چنانچه زبان انتخابی انگلیسی باشد، تنها آزمون sat کافی خواهد بود. اما در ادامه لازم است با بورسیه رشته های پرستاری ترکیه و شرایط دریافت آن آشنا شوید.

 مدارک لازم برای تحصیل در رشته پرستاری ترکیه در مقاطع مختلف

برای اطلاع از رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

بورسیه های رشته پرستاری ترکیه

آن دسته از دانشجویانی که از عهده شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه نمی آیند، می ‌توانند تقاضای دریافت بورسیه پرستاری را از کشور مقصد داشته باشند. دانشجویان برای اخذ بورسیه تحصیلی رشته پرستاری در کشور ترکیه باید شرایطی را داشته باشند.

دانشجویان در حال تحصیل در رشته پرستاری برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی باید دارای حداکثر سن ۲۱ سال و برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد باید زیر ۳۰ سال داشته باشند. از دیگر عوامل موثر دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه، ارائه ریز نمرات مناسب و حداقل معدل تحصیلی ۱۴ برای تحصیل در دوره کارشناسی است. علاوه بر آن در مقطع فوق لیسانس معدل ۱۵ نیز الزامی خواهند بود.

هر کدام از دانشگاه های موجود در ترکیه بورسیه و کمک هزینه تحصیلی متفاوتی را برای دانشجویان داخلی و بین المللی در نظر می ‌گیرند. این بورسیه و کمک هزینه های اعطایی می تواند شامل شهریه، هزینه بیمه دانشجویی، هزینه خوابگاه و هزینه های مربوط به آموزش زبان ترکی و غیره باشد.

بورسیه پرستاری کشور ترکیه vehbi koc

بنیاد vehbi koc رشته پرستاری ترکیه از طرف بنیاد vkv  در سال ۱۹۷۴ اجرا شد و این بنیاد در سال ۲۰۰۳ تا به امروز فعالیت خود را آغاز کرده است. این  بنیاد تاکنون بالای ۲۰۰۰ دانشجوی رشته پرستاری را بورسیه نموده است. دانشجویان رشته پرستاری این امکان را دارند که از بورس های تحصیلی بهره ببرند و این نشان می ‌دهد که دانشجویان مستعد، می توانند از حمایت مالی دانشگاه های ترکیه بهره ببرند. بورسیه دانشجویان دانشگاه‌ های اچ فلورانس، حاجت تپه، آتاتورک، دوکوز ایلول، مرمره، دبیرستان آتاتورک و دبیرستان‎‎ های حرفه ‌ای بهداشت تعلق می گیرد.

دانشجویان برای اخذ بورسیه های کشور ترکیه، باید به دفاتر بورسیه دانشگاه مراجعه نمایند و درخواست خود را ارسال کنند. دانشجویان در صورت داشتن شرایط زیر می‌ توانید امکان دریافت بورسیه را خواهند داشت:

  • دانشجویان کارشناسی باید آموزش رسمی داشته باشند.
  • جهت دریافت این بورسیه باید شهروند ترک و ترک اصیل باشید.
  • در صورتی بورسیه به شما تعلق می گیرد، واقعا نیاز به کمک تحصیلی داشته باشید.
  •  سوابق انضباطی در پرونده دانشجویی شما وجود نداشته باشد.
  • حداقل معدل بالای ۶۰ داشته باشید.
  • هیچ درس پاس نکرده ای نباید باشید.

به این نکته توجه کنید چنانچه اظهارات شما جعلی باشد، باعث لغو بورسیه شما خواهد داشت و مجازات قانونی خواهید شد.

آشنایی با بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته پرستاری

دانشجویانی که میزان شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه را بررسی می کنند، در گام بعد مایلند در مورد بهترین دانشگاه های ترکیه در رشته پرستاری اطلاعات لازم را کسب کنند. هم اکنون بیش از ۸۰۰ موسسه در حوزه آموزش عالی است که در این میان ۷۶ دانشگاه در سطح بین ‌المللی شناخته شده و معتبر هستند. حدود یک میلیون دانشجو داخلی و بین المللی در دانشگاه

‌های مختلف این کشور مشغول به تحصیل در رشته های مختلف از جمله رشته پرستاری در دانشگاه های ترکیه می باشند.

کیفیت نظام آموزشی در دانشگاه های ترکیه در دروس پرستاری با توجه به دانشگاه ‌ها و رنکینگ آنها متفاوت می باشد. رشته پرستاری از رشته های تحصیلی است که شما حتی با داشتن مدرک کارشناسی می توانید آینده خوبی مناسبی در جهت کاری داشته باشید. برخی از معتبرترین دانشگاه های برای تحصیل در رشته پرستاری عبارتند از:

  1. دانشگاه یدی تپه (استانبول)
  2. دانشگاه حاجت تپه (آنکارا
  3. دانشگاه باهچه شهیر (استانبول)
  4. دانشگاه کوچ (استانبول)
  5. دانشگاه بزمی عالم (استانبول)

بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته پرستاری

جهت آشنایی با نحوه ثبت نام دانشگاه های ترکیه بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط کار برای پرستاران در کشور ترکیه

دانشجویانی که در دانشگاه های ترکیه فارغ التحصیل می شوند، ممکن است پس از فارغ التحصیلی در بیمارستان های ترکیه مشغول به کار شوند و اقامت دائم ترکیه را دریافت کنند. رشته پرستاری که از شاخه های رشته پزشکی است و در اکثر مواقع فارغ التحصیلان با شانس سطح بالای استخدام در کشورهای مختلف مواجه هستند.

توجه داشته باشید مدارک دانشگاه محل تحصیل به اندازه کافی در تمام کشورها دارای اعتبار خواهند بود و افراد در دوران کارآموزی در کشور ترکیه کاملاً مسئولیت های لازم در ارتباط با مراقبت از بیماران به صورت حرفه ‌ای یاد می گیرند و به پرستارانی مجرب تبدیل خواهند شد. پرستارانی که در کشور ترکیه مشغول به کار هستند، دارای درآمد حدود 6330 لیر (800 دلار) الی 10000 لیر (1200 دلار) خواهند بود. البته توجه داشته باشید که این حقوق با توجه به میزان سابقه کار، میزان تجربه، میزان مهارت و موقعیت مکانی و جنسیت فرد متغیر می باشد.

 خلاصه مطالب

در این مقاله سعی کردیم در ارتباط با شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه مطالبی را ارائه دهیم. همانگونه که اشاره شد امکان تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس برای علاقمندان در رشته پرستاری وجود دارد. دانشجویان در صورت داشتن شرط سنی، داشتن معدل و رزومه تحصیلی مناسب می توانند در این رشته پرتقاضا تحصیل کنند.

بسیاری از داوطلبان ادامه تحصیل در رشته پرستاری از ابتدا مایلند در ارتباط با شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه از جمله شهریه پرستاری دانشگاه دولتی و شهریه پرستاری دانشگاه های خصوصی ترکیه اطلاعات لازم را کسب کنند تا بتوانند برای آن برنامه ‌ریزی مناسبی را داشته باشند. چنانچه در ارتباط با میزان شهریه پرستاری دانشگاه ترکیه در سال 2024 دریافت اطلاعات تکمیلی هستید، می توانید با کارشناسان مجرب ما در آکادمی یوسلند ارتباط بگیرید تا از مشاوره کارشناسان مجرب این موسسه بهره مند شوید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *