مشاوره تحصیلی

تحصیل پزشکی در ترکیه 2024

شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه

لیست موضوعات

تحصیل پزشکی در ترکیه موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. تصور کنید برای تحصیل پزشکی در ترکیه کلیه شرایط و قوانین را بدانید و بتوانید به راحتی از بهترین دانشگاه مورد نظرتان پذیرش پزشکی ترکیه را بگیرید. این موضوع سختی نیست و کافی است شما یک سری اطلاعات دقیق و جامع را بدست آورید. به دلیل اهمیت این موضوع ما در ادامه قصد داریم هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه و تحصیل رایگان پرشکی در ترکیه را به همراه یک سری نکات مهم بررسی کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه

مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه

به طور کلی، ترکیه یک گزینه عالی برای دانشجویانی است که می خواهند مدرک پزشکی را در خارج از کشور دنبال کنند. دانشگاه های این کشور تحصیلات با کیفیت بالا را با هزینه ای مقرون به صرفه ارائه می دهند. علاوه بر این، آنها همچنین به دانشجویان بین المللی برای تجربه یادگیری بدون دردسر کمک می کنند.

تحصیل در رشته پزشکی برای بسیاری در زادگاهشان یک رویا باقی مانده است و بنا به دلایلی از رویای خود دست می کشند. برخی از آنها ممکن است قادر به پرداخت شهریه دانشگاه های آزاد نباشند، فرصت کافی در کشور و بسیاری موارد دیگر را نداشته باشند. اما امروزه کالج ها در کشور های مختلف دوره های پزشکی مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. این کالج ها از نظر تحصیلی، زیر ساختی و در برخی موارد نیز از توانایی بالایی برخوردار هستند.

در مقایسه با سایر کشورها، دانشکده های پزشکی ترکیه تحصیلات را با کمترین هزینه از 10000 دلار تا 25000 دلار در سال ارائه می دهند، بنابراین، اگر به دنبال دانشکده های پزشکی در ترکیه هستید، لیستی از بهترین دانشکده های پزشکی ترکیه را دنبال کنید.

دلایل انتخاب ترکیه برای تحصیل در رشته پزشکی را می توانیم شامل موارد زیر بدانیم:

  • هزینه کم تر
  • تردد راحت به ایران
  • مورد تائید بودن دانشگاه‌های ترکیه
  • اعتبار علمی بالا
  • بورسیه تحصیلی با شرایط عالی
  • ارتباط خوب با دانشگاه‌های اروپا و آمریکا
  • پلی به جهان و فرهنگ غنی
  • آموزش مطابق با شغل رویایی شما
  • آموزش جامع دانشگاهی
  • آموزش با کیفیت و زندگی اقتصادی
تحصیل رایگان پزشکی در ترکیه

تحصیل رایگان پزشکی در ترکیه

 

برای کسب اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه با ما در یوس لند همراه باشید.

 

برترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در ترکیه

ترکیه کم کم به یکی از کشور های ترجیح داده شده برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور تبدیل می شود. این کشور به دلیل درمان های پزشکی بسیار پیشرفته و آزمایشگاه های در سطح جهانی شناخته شده است. این کشور محل بسیاری از دانشگاه های پزشکی است که برنامه های خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

دانشجویان بین المللی به دلیل سهولت پذیرش و هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه، تحصیل پزشکی در ترکیه را ترجیح می دهند. گذشته از این، فرهنگ و میراث غنی ترکیه نیز دانشجویان زیادی را به خود جذب می کند.

دانشگاه های پزشکی در ترکیه به دلیل پیروی از روش های آموزشی پیشرفته و رویکرد های علمی پیچیده، آموزش با استانداردهای بالایی ارائه می دهند.

 

برای اطلاع از لیست دانشگاه های بدون کنکور ترکیه کلیک کنید.

 

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه Hacettepe ترکیه

دانشگاه Hacettepe یک موسسه دولتی واقع در آنکارا، پایتخت ترکیه است. این موسسه در سال 1967 تاسیس شد. این دانشگاه شامل 14 دانشکده در رشته های ارتباطات، دندانپزشکی، اقتصاد و علوم اداری، آموزش، مهندسی، هنرهای زیبا، علوم بهداشتی، حقوق، نامه ها، پزشکی، پرستاری، داروسازی، علوم و علوم ورزشی است.

مدت زمان برنامه تحصیلی پزشکی در این دانشگاه:

  • MBBS/MD 6 سال
  • دو MD/Ph.D. 8 سال

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه آیدین استانبول

دانشگاه آیدین استانبول یک دانشگاه خصوصی است که در سال 2007 تأسیس شده است. IAU خانه 39000 دانشجو است که از این تعداد 3500 دانشجوی بین المللی هستند. این دانشگاه برنامه های کارشناسی، کاردانی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد. برجسته ترین زمینه های تحصیلی پزشکی، فیزیک، مهندسی، و هنرهای آزاد و علوم اجتماعی است.

مدت زمان برنامه  و شهریه سالانه در این دانشگاه:

  • پزشکی 6 سال 19500
  • دندانپزشکی 5 سال 17500
  • علوم بهداشتی 4 سال 4500

جهت آشنایی با شرایط پذیرش در دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

تحصیل پزشکی در دانشگاه کوچ ترکیه

دانشگاه کوچ یک موسسه خصوصی غیرانتفاعی است که در سال 1993 تاسیس شد و در شهر استانبول ترکیه واقع شده است. در حال حاضر بیش از 7000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

مدت زمان برنامه و شهریه سالانه در این دانشگاه (دلار آمریکا):

  • پزشکی 6 سال 26500
  • لیسانس پرستاری 4 سال 19500

 

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا اولین موسسه آموزش عالی است که پس از تشکیل جمهوری در سال 1923 در ترکیه تاسیس شد. این دانشگاه دارای 70000 دانشجو است.

مدت زمان برنامه در این دانشگاه:

  • پزشکی 6 سال
  • دندانپزشکی 5 سال
  • دامپزشکی 5 سال

دانشگاه مدیترانه شرقی ترکیه و شرایط تحصیل پزشکی در آن

دانشگاه مدیترانه شرقی یک دانشگاه دولتی است که در سال 1979 تأسیس شد. این دانشگاه در قبرس شمالی، ترکیه واقع شده است. این دانشگاه دارای یک محیط چند فرهنگی با 17500 دانشجو از 110 کشور و 1100 عضو هیئت علمی از 35 کشور است. EMU برنامه های کارشناسی، کاردانی، کارشناسی ارشد و دکترا را عمدتاً به زبان انگلیسی ارائه می دهد. تمامی این دوره ها به طور کامل توسط شورای آموزش عالی ترکیه به رسمیت شناخته شده است.

مدت زمان برنامه و شهریه سالانه در این دانشگاه (دلار آمریکا):

  • دندانپزشکی (برنامه مشترک با IUMS/ایران) 5 سال با هزینه سالانه 18250 دلار
  • پزشکی (برنامه مشترک با دانشگاه مرمره، ترکیه) 6 سال با هزینه سالانه 20161 دلار

شرایط دانشگاه غازی برای تحصیل پزشکی

دانشگاه غازی یکی از قدیمی ترین دانشگاه های واقع در آنکارا است. این کالج دارای 21 دانشکده شامل پزشکی و علوم بهداشتی با کلیه کلاس های تئوری و عملی فوق مدرن است. از جمله مراکز آموزشی دولتی محسوب می شود.

دانشگاه غازی ترکیه شامل 21 دانشکده، 4 مدرسه، 11 آموزشگاه حرفه ای آموزش عالی، 52 مرکز تحقیقاتی و 7 موسسه تحصیلات تکمیلی بوده و ثبت نام دانشجویان در این مرکز تقریباً به 77000 نفر رسیده است که از این تعداد در حدود 1500 نفر از کشورهای آسیای میانه هستند.  تعداد کل کارمندان دانشکده بیش از 3000 نفر است و بیشتر از 5000 نفر نیز برای تحصیلات تکمیلی این دانشگاه ثبت نام کرده اند.

شرایط دانشگاه مرمره ترکیه برای تحصیل پزشکی

دانشگاه مرمره اولین دانشگاهی است که با موفقیت 70 معیار لازم برای رعایت استانداردهای بین المللی آموزش پزشکی در استانبول را برآورده می کند. این دانشگاه از دانشکده های مختلفی مانند پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و آموزش بهداشت تشکیل شده است.

دانشگاه مرمره، از قدیمی ترین دانشگاه های ترکیه است، که در 16 ژانویه 1883 تأسیس شد. این مؤسسه، در سال 1959 به آکادمی علوم اقتصادی و بازرگانی استانبول معروف شد. این مرکز به عنوان دانشگاه فعالیت خود را از سال 1982 آغاز نمود.

در این مرکز تحقیق و پژوهش اهمیت ویژه ای دارد و همواره برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی تلاش ویژه ای کرده است.

بررسی دانشگاه آکدنیزه ترکیه برای تحصیل پزشکی

دانشگاه آکدنیز پیشرو ترین دانشگاهی است که دوره های علمی و عالی پزشکی را در ترکیه ارائه می دهد. این دانشگاه استاندارد بسیار خوبی از زندگی اجتماعی و فرهنگی را برای دانشجویان خود با راهنمایی های روانشناختی برای مقابله با فازهای ذهنی، اجتماعی و عاطفی فراهم می کند. رتبه جهانی این مرکز از بین 1000 دانشگاه، 101 می باشد و بین دانشگاه های تازه تاسیس نیز رتبه 201 تا 205 را (به صورت متغیر و سینوسی) به خود اختصاص داده.

همچنین این دانشگاه یکی از  50 دانشگاه برتر کشور ترکیه شناخته می شود. با این وجود این دانشگاه هنوز مورد تائید وزرات علوم ایران قرار نگرفته است.

دانشجویان بین المللی جهت ورود به این دانشگاه باید در آزمون ورودی یوس ( YOS ) شرکت کرده و حداقل نمره مناسب را با توجه به رشته خود کسب کنند. به علاوه زبان آموزشی دانشگاه آکدنیز ترکی بوده و از همین رو تسلط کامل به این زبان و ارائه مدرک تومر ( TOMER ) الزامی می باشد.

اگر قصد ادامه تحصیل در این مرکز را دارید باید رزومه کامل و ترجمه شده ( به زبان ترکی ) خود را برای دانشگاه ارسال کرده و در صورت پذیرش نسبت به دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام کنید.

تحصیل پزشکی در دانشگاه Gaziosmanpasa ترکیه

دانشگاه Gaziosmanpasa در تلاش است تا مبتکران و کارآفرینان را با ارزش های جهانی آموزش دهد تا بتوانند در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور سهیم باشند. این دانشگاه دانشجویان را برای مطالعات علمی برای یافتن راه حل مشکلات آموزش می دهد. این مرکز در سال 1992 تاسیس شد و نام آن نیز الهام گرفته از یکی از فرماندهان مشهور ترکی ” قاضی عثمان نوری پاشا ” می باشد. در این مرکز امکان تبادل دانشجو نیز وجود دارد و به این ترتیب دانشجویان این دانشگاه فرصت تحصیل به مدت یکسال را در برترین دانشگاه های اروپایی خواهند داشت.

هم اکنون بیشتر از 26000 نفر در دانشگاه قاضی عثمان پاشا مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجویان داخلی و بین المللی در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می نماید. دانشگاه قاضی عثمان پاشا دارای ۱۲ دانشکده، ۱۴ هنرستان فنی و حرفه ای و ۴ مدرسه آموزش عالی است.

 تحصیل پزشکی در دانشگاه اوکان ترکیه

دانشگاه اوکان بهترین دانشگاه پزشکی ترکیه برای ارائه دوره تحصیلی در رشته دندانپزشکی است. این دوره یک دوره 5 ساله تمام وقت با شهریه است که حدود 16755 یورو در سال است.

این مرکز از جمله دانشگاه های خصوصی محسوب می شود و در سال ۱۹۹۹ در شهر زیبای استانبول تاسیس شده است. گفته می شود دانشجویان این مرکز دغدغه ای از بابت کار ندارند؛ زیرا دانشگاه بازار کار آن ها را تضمین خواهد کرد.

در دانشگاه اوکان علاوه بر زبان ترکی و انگلیسی، زبان های مختلفی همچون چینی، عربی و روسی به عنوان زبان دوم آموزش داده شده و همین امر به ایجاد فرصت های شغلی بهتر به دانشجویان کمک خواهد کرد.

هم اکنون این دانشگاه دارای ۱۰ دانشکده، ۳ موسسه و تعدادی مدرسه و مراکز تحقیقاتی است که زبان آموزشی آن نیز ترکی می باشد.

شرایط تحصیل پزشکی دانشگاه ازمیر

دانشگاه ازمیر بسیار معروف است و بهترین دانشکده های پزشکی ترکیه دوره مهندسی بیومتریک UG را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. دانشجویان رشته های مهندسی، علوم فیزیکی و ریاضیات برای این دوره با مبلغ 8157 یورو در سال می توانند درخواست دهند.

این مرکز برای پذیرش دانشجویان از آزمون یوس استفاده می کند.

به علاوه دوره مقدماتی این مرکز در رشته پزشکی نیز به زبان انگلیسی ارائه می شود.

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه

 

دوره های پزشکی در ترکیه

ترکیه دوره های پزشکی مختلفی را برای پزشکان، پرستاران، دندانپزشکان، دانشجویان پزشکی و سایر متخصصانی که مایل به تحصیل پزشکی در ترکیه هستند، ارائه می دهد. همه این دوره ها برای یک متخصص پزشکی که می خواهد حرفه خود را در زمینه پزشکی انجام دهد بهترین است. در زیر برخی از دوره های پزشکی ارائه شده توسط بهترین کالج های پزشکی در ترکیه ارائه شده است.

لیست رشته های پزشکی در ترکیه برای دانشجویان بین المللی:

  • داروسازی
  • زیست پزشکی
  • مدیریت سلامت
  • علوم سلامت
  • دامپزشکی طب مکمل و جایگزین
  • سلامت عمومی
  • دندانپزشکی
  • فیزیوتراپی
  • طب انسانی
  • مامایی تغذیه و دیابت
  • پرستاری و غیره

برای اطلاعات بیشتر در مورد داروسازی بدون کنکور ترکیه کلیک کنید.

هزینه های زندگی برای تحصیل پزشکی در ترکیه

در این قسمت همراه ما باشید تا هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه را بررسی کنیم.

دوره MBBS در ترکیه ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد. هزینه دوره تحصیل در دانشگاه ترکیه برای کالج های خصوصی MBBS در ترکیه حدود 15000 تا 30900 دلار است. اگر دانشجو مایل به دانستن هزینه مناسب دوره MBBS در ترکیه است، می تواند به هزینه های کالج های فردی نگاهی بیندازد و آنها را بر اساس نیاز و مقرون به صرفه بودن آن ها تجزیه و تحلیل کند.

دانشگاه‌های پزشکی ترکیه با رتبه‌بندی‌ های فراوان در بین ۱۰۰۰ رتبه‌بندی برتر جهانی، یکی از بهترین موسسات پزشکی در جهان هستند. در حال حاضر بیش از 45000 دانشجو در حال پیگیری برنامه های پزشکی هستند.

MBBS/MD در ترکیه 6 سال است و شهریه سالانه آن از 245 تا 32 هزار دلار متفاوت است.

دانشگاه های ترکیه طیف گسترده ای از رشته های پزشکی مانند داروسازی و دندانپزشکی را ارائه می دهند.

ترکیه دارای دانشگاه های دولتی و خصوصی است که برنامه های MD/MBBS را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و نرخ پذیرش از 22٪ تا 70٪ است.

هزینه های تحصیل MBBS (M.D) در ترکیه برای دانشجویان بین المللی

نام دانشگاه هزینه رشته پزشکی هزینه رشته دندان پزشکی هزینه رشته داروسازی
حاجت تپه 245 دلار 226 دلار 226 دلار
مدیپل 32 هزار دلار 25000 دلار 12000 دلار
استانبول 2071 دلار 1898 دلار
قاضی 2575 دلار 462 دلار 462 دلار
آیدین 17500 دلار 15000 دلار
ام ای یو 20161دلار 18250 دلار 16076 دلار

دانشکده های پزشکی در ترکیه عمدتا بر اساس دستورالعمل های آموزشی آمریکایی و اروپایی هستند، به طوری که فارغ التحصیلان این امکان را دارند که در بازارهای انگلیسی زبان مانند کانادا، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و همه کشورهای انگلیسی زبان کار کنند.

 

برای اطلاعات بیشتر از تحصیل رشته مامایی در ترکیه کلیک کنید.

 

شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه

شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه به دانشگاه بستگی دارد، برای کسانی که آزمون بین المللی دانشجویی یوس را می گذرانند، شهریه ای در نظر گرفته نمی شود. در برخی دانشگاه ها نیز معدل بالا به همراه نمره های gre و تافل و آیلتس مورد نیاز است.

از سوی دیگر، دانشکده های خصوصی پزشکی متقاضیان را ملزم به شرکت در آزمون دانشجویی بین المللی نمی دانند. با این حال، آنها باید معدل بالا (80٪ یا بالاتر)، GRE، TOEFL IBT/IELTS داشته باشند، زیرا آنها خروجی های بیشتری برای دانشجویان بین المللی دارند، نرخ پذیرش در دانشگاه های خصوصی بالاتر است.

پذیرش پزشکی ترکیه

پذیرش پزشکی ترکیه

 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در ترکیه

برای زبان انگلیسی:

مدارک مورد قبول مهارت: FCE، CAE یا CPE، آیلتس 6.5+ یا تافل 90+ می باشد.

  • اصل نتایج نمرات آزمون یا نمرات دیپلم.
  • اصل مدرک تحصیلی دبیرستان و ترجمه ترکی آن در صورتی که زبان آن غیر از انگلیسی باشد. (دیپلم ها باید توسط مترجم معتبر ترجمه شده و به اصل آن پیوست شود).
  • گواهی معادل دیپلم دبیرستان از وزارت آموزش ترکیه از کنسولگری ترکیه در کشور متقاضی.
  • کپی عکس، ویزای دانشجویی و صفحات شناسایی پاسپورت متقاضی. ویزای دانشجویی اجباری است. برای همه دانشجویان بین المللی می توان آن را از کنسولگری ترکیه در کشور متبوع متقاضی با ارائه نامه پذیرش دریافت کرد.
  • یک فتوکپی از هفت صفحه اول مجوز اقامت معتبر (گرفته شده از بخش اتباع خارجی اداره امنیت استان، Vatan Caddesi، فاتح، استانبول. )
  • 2 قطعه عکس سایز گذرنامه (4.5 × 6 سانتی متر) که در 6 ماه گذشته گرفته شده است، سر و گردن باز است، که به وضوح شخص را مشخص می کند و سه قطعه عکس سایز پاسپورت اضافی برای درخواست خوابگاه.
  • رادیوگرافی قفسه سینه از هر موسسه بهداشتی.
  • اصل نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی (اگر نسخه ای از آن را در حین درخواست ارسال کرده باشید).
  • برای برنامه های حقوق و پرستاری (کاندیداهای خارجی)، نمره اصلی آزمون مهارت زبان ترکی (در صورت ارائه کپی در حین درخواست).
  • تضمین مالی برای تحصیل در دانشگاه کوچ.
  • برای تکمیل ثبت نام، دانشجویان باید شهریه ترم را بپردازند.
  • *** کلیه مدارک به غیر از ترکی یا انگلیسی باید توسط یکی از این زبان ها توسط یک دارالترجمه معتبر ترجمه شده و رونوشت ها ارسال شود.

 

مدت زمان تحصیل پزشکی در ترکیه

برای اتمام تحصیل پزشکی در ترکیه به 6 سال زمان نیاز دارید، سال اول و دوم شامل آموزش علوم پایه است، در حالی که سال سوم تحصیل با بیماری ها سرو کار دارد.

سال 4 و 5 بر آموزش بالینی تمرکز دارد، در حالی که دانش آموزان سال 6 وظیفه یک پزشک عادی را بر عهده می گیرند، اگرچه آنها را کارآموز می نامند، اما این پزشکان برای وظایف بیمارستانی خود غرامت دریافت می کنند.

 

تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی

نکته قابل یادآوری این است که از سال سوم به بعد دانش آموزان باید با بیماران در ارتباط باشند و به زبان ترکی با بیماران ارتباط برقرار کنند. اکثراً در همه موارد نباید مشکلی ایجاد شود زیرا آنها 3 سال در ترکیه زندگی می کنند و سطح زبان آنها برای ارتباط با بیماران کافی است.

چندین دانشگاه دولتی و خصوصی برنامه MBBS ترکیه را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

زمانی که داوطلب در ترکیه پزشکی تحصیل می کند، با کشورهای زیادی در تماس است. ترکیه کشوری است که به اصطلاح گردشگری پزشکی دارد. بیماران در سرتاسر جهان، همانطور که از قبل می‌دانند، به دلایل مختلف مانند جراحی زیبایی، سرطان و بسیاری موارد دیگر به این کشور مراجعه می‌کنند.

اکثر این بیماران از ایران، عربستان سعودی، آسیا، روسیه و اروپا هستند. از این رو توصیه و سودمند است که به زبان های مختلف صحبت کنید. جنبه مثبت تلقی می شود.

دانشکده های پزشکی ترکیه بر اساس استانداردهای آموزشی آمریکا و اروپا طراحی شده اند تا فارغ التحصیلان فرصت کار در بازارهای انگلیسی زبان مانند آمریکا یا کانادا را پیدا کنند.

مدت زمان مورد نیاز برای تحصیل در رشته پزشکی ترکیه

دوره پزشکی عمومی 6 سال است.

  • سال اول و دوم:

در دو سال اول، دانشجویان در مورد جلسات غیر بالینی و آکادمیک مطالعه خواهند کرد

  • سال سوم:

دانشجویان سال سوم با جلسات نظری و عملی بیماری هایی که به عنوان مطالعات بالینی نیز شناخته می شوند، آشنا می شوند.

  • سال چهارم و پنجم:

در سال چهارم و پنجم، مطالعه MBBS شامل دوره های کارآموزی بالینی خواهد بود.

  • سال ششم:

در سال ششم دانشجویان برای دوره انترنی به بیمارستان دانشگاه اعزام خواهند شد.

این مرحله مقدماتی آموزش دستیاری پزشکی در ترکیه است. شهروندان ترکیه برای کارهای پزشکی خود از دانشگاه حقوق ماهیانه متوسطی دریافت می کنند.

 

برنامه دوره پزشکی در ترکیه

بعد از دریافت پذیرش پزشکی ترکیه نیاز است که از جزییات برنامه های ارائه شده در این کشور و سیستم آموزشی نیز اطلاعات لازم را بدست آورید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

تحصیل پزشکی در ترکیه مشابه فرم اروپایی است زیرا ترکیه در سال 2001 با شرایط بولونیا موافقت کرده و به عضویت منطقه آموزش عالی اروپا درآمده است. فرآیند بولونیا شامل مجموعه ای از توافقات برای اطمینان از سازگاری و یکپارچگی بیشتر در سیستم آموزش عالی در اروپا است. روند بولونیا نه تنها شامل اعضای اتحادیه اروپا می شود، زیرا به روی کشورهای خارج از اروپا نیز مانند ترکیه در این مورد، بلکه کشورهایی مانند روسیه، قزاقستان و ایرلند نیز باز شده است. همچنین باید به رسمیت شناختن معادل مدارک را تضمین کند. اعضای منطقه آموزش عالی اروپا هنوز می توانند معیارهای اضافی خود را تعیین کنند که باید به وضوح تعریف شده و در دسترس باشد.

مطالعه پزشکی ترکیه از شش سال تشکیل شده است که 3 سال اول آن به عنوان مرحله پیش بالینی نامیده می شود. در آنجا دانش آموز دانش گسترده ای در مورد موضوعات اساسی مانند زیست شناسی، بیوشیمی، آناتومی و فیزیولوژی کسب می کند. در سال اول، دانش آموزان تازه وارد در درس هایی مانند زیست شناسی پزشکی، شیمی، بیوشیمی و آناتومی شرکت می کنند. در هفته های اول ترم اول بازنگری دانش دبیرستان در زیست شناسی و شیمی انجام می شود. شما قرار است مواردی مانند بیوسنتز پروتئین، ساختار مولکولی پروتئین ها از جمله آنزیم ها، و ساختار شیمیایی کربوهیدرات ها را به عنوان مثال تکرار کنید. در ترم دوم سال اول اولین درس آناتومی شروع می شود. شما شروع به یادگیری استخوان ها با جزئیات می کنید. به طور کلی می توانم بگویم که موضوع درسی مانند دبیرستان سطحی نگه داشته نمی شود. برخلاف دبیرستان، دروس در دانشگاه عمیق‌تر پوشش داده می‌شوند و فرآیندهای خاص با جزئیات بیشتری توضیح داده می‌شوند.

برای اطلاعات بیشتر از بورسیه پیراپزشکی ترکیه کلیک کنید.

سال اول پذیرش پزشکی ترکیه

در سال اول، هر دو هفته یک بار در کلاس‌هایی شرکت می‌کنید، جایی که پزشکان مجرب از بیمارستان دانشگاه ما در مورد کمک‌های اولیه از جمله ماساژ قلبی، تهویه، و استفاده از دفیبریلاتور خودکار به ما آموزش می‌دهند. به ما آموزش داده می شود که چگونه در مواقع اضطراری به درستی عمل کنیم و آزمایشاتی را برای اندازه گیری علائم حیاتی انجام دهیم. هنگام یادگیری مطالب تئوری در تمام مدت مشاهده تمرینات یک پزشک جالب تر می شود.

مربوط به درس های نظری در درس های آزمایشگاهی سال اول هر هفته یکپارچه می شود، جایی که شما یاد می گیرید که دانش نظری خود را در کاربردهای عملی به کار ببرید. برای هر درس تئوری آناتومی و بافت شناسی که تحت پوشش قرار می گیرد، یک درس عملی قبل از یک درس تئوری دیگر دنبال می شود، که شما را قادر می سازد با مشورت و تقویت دانش خود. در آناتومی، کل کلاس به گروه های پنج و هفت نفره تقسیم می شود که متعاقباً دروس نظری را بر اساس مدل های مقیاس بندی شده بدن انسان بحث می کنند. در بافت شناسی، دو نفر به ترتیب به یک میکروسکوپ اختصاص داده می شوند و با آماده سازی بافت های مختلف سروکار دارند. همچنین دروس آزمایشگاهی برای دروس دیگری مانند بیوشیمی، زیست شناسی پزشکی و میکروبیولوژی وجود دارد اما تعداد کمی هستند.

سال دوم پذیرش پزشکی ترکیه

یک نکته وجود دارد که بسیاری از دانشجویان پزشکی از سال های بالاتر می توانند با آن موافق باشند، سال دوم سخت تر از سال اول است. آنها سال اول را با یک نوع ماه عسل مقایسه می کنند و می گویند دانشجوی سال اول نباید خود را در سال اول تحت فشار شدید قرار دهد و برای سال های آینده انرژی خود را صرف کند. من می توانم با آنها موافق باشم. چند دلیل وجود دارد که چرا؟ امتحانات بیشتر، زمان کمتر و موضوعات پیچیده خلاصه است. شروع از اولین نکته داشتن تعداد امتحانات در سال دوم نسبت به سال اول. در سال اول، دانشجو باید در مجموع در پنج امتحان شرکت کند که دو امتحان در ترم اول، دو امتحان در ترم دوم و پنجمین آخر امتحان نهایی در پایان سال است. در سال دوم به جای آن، هفت امتحان وجود دارد، سه امتحان در ترم اول و سه امتحان در ترم دوم به اضافه یک امتحان نهایی.

یعنی زمان آمادگی برای یک امتحان نزدیک به یک هفته و نیم کاهش یافته است. علاوه بر این، در مقایسه با سال اول، دو بار استرس بیشتری را تجربه خواهید کرد. نکته دیگری که سال دوم را سخت‌تر از سال اول می‌کند این است که درس‌ها سخت‌تر می‌شوند. آنها شما را دانشجوی سال اول نمی دانند و از زبان علمی تر استفاده می کنند. یکی از دروس اصلی سال دوم فیزیولوژی است. تفاوت آن با موضوعات دیگر در این است که تمرکز بیشتر بر درک است تا حفظ کردن. شما باید مکانیسم های بدن ما را درک کنید و باید بین آنها ارتباط برقرار کنید تا تعامل آنها را درک کنید. این تنها راه موفقیت در امتحانات است. معلم ما به جای به خاطر سپردن مکانیسم های فیزیولوژیکی، اهمیت زیادی بر درونی سازی مکانیسم های فیزیولوژیکی می گذارد.

تحصیل پزشکی در ترکیه

تحصیل پزشکی در ترکیه

جهت کسب اطلاع از روش های اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال با ما در یوس لند همراه باشید.

سال سوم پذیرش پزشکی ترکیه

در این سال دروس از علوم پایه به گرایش علمی کاربردی تر تغییر می کند. این یک آمادگی برای بخش بالینی است که از امسال شروع می شود. درس های جدید ظاهر می شوند و جای درس های قبلی را می گیرند. آسیب شناسی، فارما کولوژی و موارد خاص تر مانند قلب، ریه و گوارش در حال حاضر در برنامه درسی ادغام شده اند. پاتولوژی اصولاً شبیه فیزیولوژی است، اما بیشتر بر علل و اثرات صدمات و بیماری ها تمرکز دارد. این زمانی جالب می شود که پیشینه علمی بیماری های آشنا را یاد بگیرید. یک آسیب ساده که همه افراد در دوران کودکی تجربه کرده اند، یک تعامل پیچیده بین چندین فرآیند سلولی است.

تحصیل رایگان پزشکی در ترکیه

در خصوص تحصیل رایگان پزشکی در ترکیه لازم است یک سری نکات را بدانید که در این قسمت به آن ها اشاره خواهیم کرد. برای تحصیل رایگان پزشکی در ترکیه اولین نکته مربوط به این موضوع است که ما دانشگاه 100 درصد رایگان و یا تحصیل 100 درصد رایگان نداریم مگر اینکه بورسیه داشته باشید. برای افرادی که بورسیه ندارند و به دنبال کاهش هزینه ها هستند، لازم است ابتدا نمرات و رزومه خوبی داشته باشید. بعد از این مورد باید به دنبال دانشگاه های دولتی باشید تا هزینه ها را کاهش دهید. برای کاهش هزینه ها دانشگاه های خصوصی اصلاً انتخاب مناسبی نیستند.

 

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه بپردازیم. کلیه تحصیل پزشکی در ترکیه به همراه مدارک مورد نیاز مورد بررسی قرار گرفت. برای پذیرش پزشکی ترکیه لازم بود داوطلبان از سیستم آموزشی این کشور نیز اطلاعات لازم را بدست آورند که این موضوع نیز بررسی شد. هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه و تحصیل رایگان پزشکی در ترکیه نیز مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید، می توانید با ما تماس بگیرید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *