دسته‌بندی نشده

طول تحصیل پزشکی در ترکیه چقدر است؟ | yosland

طول تحصیل پزشکی در ترکیه چقدر است؟

طول تحصیل پزشکی در ترکیه چقدر است؟ یکی از سوالات اساسی بسیاری از متقاضیان مدت زمان تحصیلات در رشته پزشکی میباشد. تحصیل در ترکیه به جهت هزینه مناسب و دانشگاه های معتبر بین المللی سبب جذب بسیاری از متقاضیان در خارج از کشور ترکیه شده است. دانشگاه های پزشکی ترکیه همکاری بسیاری خوبی با اساتید آمریکایی و اروپایی دارند از این جهت این دانشگاه ها در سال 2001 به سیستم آموزشی اروپا و آمریکا پیوستند. در ادامه به جزئیات بیشتری در این باره خواهیم پرداخت.

طول تحصیل پزشکی در ترکیه

مدت زمان تحصیل رشته پزشکی در ترکیه یکی از مواردی است که همواره مورد توجه بسیاری از متقاضیان این رشته بوده است.

طول تحصیل پزشکی در ترکیه

یکی از شرایط پذیرش در رشته پزشکی ترکیه، قبولی در آزمون یوس میباشد که این آزمون با توجه به سطح سواد، دانش و اطلاعات علمی افراد طی خواهد شد. به طور معمول طول تحصیلی برای رشته پزشکی در کشور ترکیه شش سال میباشد که در سه سال اول دانشجو به کارهای بالینی، تحقیقی آموزشی و هم چنین علوم پایه میپردازد و در دو سال دوم نیز آزمایشات، تشخیص بیماری و راه های درمان به وی محول میشود. در سال آخر نیز که آخرین سال پزشکی است دانشجو دوره کارورزی و انترنی را خواهد گذارند، همانند پزشک در بیمارستان آموزش میبیند و در بیمارستان مشغول کار و یادگیری خواهد شد.

برای اطلاع از بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شرایط ورود به رشته پزشکی در ترکیه

شرط ورود به رشته پزشکی در ترکیه قبولی در آزمون های دولتی و یا خصوصی است که در ذیل به توضیح هریک خواهیم پرداخت.

شرایط ورود به رشته پزشکی در ترکیه

دانشگاه های پزشکی ترکیه به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم میشوند. متقاضی برای شرکت در آزمون دولتی و خصوصی این رشته باید به ترتیب در آزمون های YOS و SAT شرکت کند و نمره حد نصاب را به دست آورد. تنها تفاوت چشمگیر در این دانشگاه ها اختلاف سطح هزینه ها میباشد. اگر داوطلب در این آزمون ها دارای معدل بالایی باشد و هم چنین نمره خوبی در آزمون کسب کند میتواند بدون گذراندن یک سال در کالج به صورت مستقیم وارد دانشگاه شود و به ادامه تحصیل بپردازد. همان طور که اشاره شد طول تحصیل پزشکی در ترکیه شش سال است و در این مدت دانشجو وظایف مختلفی به عهده دارد.

پذیرش پزشکی در دانشگاه های دولتی ترکیه

متقاضیان برای پذیرش در دانشگاه های دولتی میباسیت در آزمون YOS شرکت کنند و در صورت پذیرش برای ورود به دانشگاه های پزشکی دولتی آماده شوند. لازم به ذکر است که دانشجو هزینه های بسیار کمتری را نسبت به دانشگاه های خصوصی خواهد پرداخت و یکی از شروط پذیرش در این آزمون نیز آشنایی به زبان ترکی است. در سال های گذشته این آزمون به صورت سراسری برگزار میشد اما اخیرا این آزمون به صورت جداگانه و در دانشگاه های پزشکی برگزار میشود. به این صورت که دانشجو باید ابتدا دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کند و سپس در آزمون شرکت کند.

پذیرش پزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه

برای شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های خصوصی نیز دانشجو میباست در آزمون SAT نمره حد نصاب را به دست آورد و هم چنین به زبان انگلیسی نیز مسلط باشد. لازم به ذکر است این آزمون به صورت کلی دارای 1000 شعبه در جهان میباشد و پر استفاده ترین آزمون برای انجام تحصیلات در ترکیه به شمار میرود.

برای اطلاع از شرایط سنی تحصیل پزشکی در ترکیه روی لینک مربوطه کلیک کنید.

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه بستگی به نوع آزمون ورودی دانشگاه دارد که شرایط متفاوتی از نظر هزینه داراست.

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه

برای شرکت در آزمون دانشگاه های دولتی که همان آزمون یوس میباشد هزینه تحصیل در رشته پزشکی سالانه بین 1000 تا 1500 میباشد که این رقم تقریبا رایگان محسوب میشود اما شرکت در این آزمون طبیعتا رقابت بالایی دارد و هزینه مناسب این دانشگاه ها بسیاری از متقاضیان را به تحصیل پزشکی در ترکیه ترغیب میکند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه نیز سالانه بین 10 الی 25 هزار دلار است که طبعا هزینه تحصیل در این دانشگاه ها نسبت به دانشگاه های دولتی بالاتر میباشد اما باید گفت هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه در سایر کشورها همانند کانادا کمتر است و متقاضی در صورت داشتن شرایط لازم میتواند به راحتی در این آزمون شرکت کند.

برای اطلاع از رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ترکیه در جهان روی لینک مربوطه کلیک کنید.

خلاصه مطلب:

همان طور که اشاره شد مدت زمان تحصیل رشته پزشکی در ترکیه حدود شش سال میباشد که این مدت زمان با توجه به سطح سواد، دانش و اطلاعات علمی افراد طی خواهد شد. از نظر سطح علمی نیز دانشگاه های پزشکی ترکیه همکاری بسیاری خوبی با اساتید آمریکایی و اروپایی دارند از این جهت این دانشگاه ها به سیستم آموزشی اروپا و آمریکا پیوستند. متقاضیان میتوانند با استفاده از آزمون YOS و یا SAT وارد دانشگاه های پزشکی ترکیه شوند و به ادامه تحصیلات خود بپردازند.

برای دانلود این مطلب به صورت PDF روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *