آزمون YOS

شرایط سنی آزمون یوس 2024 + تاثیر سن چقدره؟ | یوس لند

شرایط سنی آزمون یوس

شرایط سنی آزمون یوس برای داوطلبانی که خواهان پذیرش در دانشگاه های ترکیه هستند امری مهم است و برای دانشگاه های مختلف شرایط سنی متفاوت میباشد. لازم به ذکر است که مدرک آزمون یوس به مدت دو سال اعتبار دارد. متقاضیانی که قصد ثبت نام در هریک از دانشگاه های ترکیه را دارند میبایست در آزمون یوس شرکت کرده و سپس برای دانشگاه مورد نظر اقدام کنند. اما سوال بسیاری از داوطلبین این است که شرایط سنی آزمون یوس به چه صورت است؟ در ادامه به شرایط سنی آزمون یوس و هم چنین تاثیر میزان سن در این آزمون خواهیم پرداخت. در صورت هرگونه سوال و یا ابهامی در میتوانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

شرایط سنی ایده آل برای شرکت در آزمون یوس

به طور کلی همه افراد میتوانند در آزمون یوس ترکیه شرکت کنند اما داوطلبین زیر 16 سال توجیهی برای شرکت در این آزمون را ندارند چرا که اگر این فرد در آزمون یوس قبول شود تا سن 18 سالگی اجازه ورود به دانشگاه را نخواهد داشت و به دلیل این که مدت اعتبار این آزمون دو سال میباشد داوطلب باید دوباره در این آزمون شرکت کند. هم چنین برای شرکت در آزمون یوس باید تحصیلات مقطع دبیرستان را به پایان رسانده باشید بنابراین توصیه میشود که افراد بالای 18 سال در این آزمون یوس شرکت کنند. اما به طور کلی افراد از 17 تا 40 سالگی میتوانند در این آزمون شرکت کنند.

برای اطلاع از مراحل تحصیل در ترکیه روی لینک کلیک کنید.

شرایط سنی ایده آل برای شرکت در آزمون یوس

برای اطلاع از منابع آزمون یوس ترکیه روی لینک کلیک کنید.

تاثیر سن برای شرکت در آزمون یوس چقدر است؟

باید توجه داشت که برای شرکت در آزمون یوس هیچ محدودیت سنی وجود ندارد اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که بر اساس رشته و دانشگاه هایی که انتخاب میکنید و هم چنین محدودیت هایی که دانشگاه ها برای داوطلبین اعمال میکنند، باید شرایط سنی را یکی از معیار ها برای ورود به دانشگاه های ترکیه در نظر گرفت. بنابراین اگرچه برای شرکت در آزمون یوس هیچ محدودیت سنی وجود ندارد اما ممکن است شانس قبولی افراد با سن پایینتر بیشتر از افرادی با سن بالا باشد.

معمولا شرکت کننده ها با چه رنج سنی در آزمون یوس شرکت میکنند؟

بسیاری از شرکت کنندگان آزمون یوس دبیرستان ها و یا دانشگاه هایی هستند که مدت زیادی از تحصیل فاصله گرفته اند. بنابراین افراد میتوانند با داشتن مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم اقدام به شرکت در آزمون یوس کنند. افراد شرکت کننده از سن 17 تا 40 سالگی میتوانند در آزمون یوس شرکت کنند و معیار بسیار مهم در این آزمون نمره قبولی میباشد. با توجه به این که این آزمون هر سال برگزار میشود افراد شرکت کننده بدون محدودیت هر سال میتوانند در آن شرکت کنند و نمره قبولی فرد به هیچ عنوان در آزمون بعدی  وی اعمال نمیشود.

برای اطلاع از برنامه ریزی آزمون یوس روی لینک کلیک کنید.

تاثیر سن در نمره قبولی افراد

همان طور که اشاره شد سن افراد شرکت کننده در آزمون یوس محدودیت ندارد اما ممکن است با توجه به شرایط برخی دانشگاه های ترکیه شانس قبولی افراد با سن کمتر، بالاتر باشد. بهتر است قبل از شرکت در آزمون یوس در مورد دانشگاه مورد نظر خود تحقیقات لازم را به عمل آورید تا از شرایط و تاثیر سن در پذیرش دانشگاه مورد نظر اطمینان حاصل کنید. برای این موضوع میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا از جزئیات پذیرش دانشگاه های مختلف ترکیه اطلاع پیدا کنید.

تاثیر سن در نمره قبولی افراد

خلاصه مطلب:

همانطور که اشاره شد تاثیر سن در برخی از دانشگاه های ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیاری از دانشگاه های ترکیه نیز هیچ محدودیت سنی برای پذیرش ندارند. بنابراین با توجه به مطالب گفته شده و تحقیق در مورد دانشگاه مورد نظر برای آزمون یوس اقدام نمایید. برای این موضوع بهتر است با یک مشاور که اطلاع دقیق تری از شرایط دانشگاه های ترکیه دارد مشورت کنید.

برای دانلود این مطلب به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *