مشاوره تحصیلی

داروسازی بدون کنکور ترکیه 2024

داروسازی بدون کنکور ترکیه

تحصیل در ترکیه دارای مزیت‌های بسیاری است؛ به همین دلیل، اغلب ایرانیان به دنبال پذیرش در دانشگاه‌های این کشور می‌باشند. یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی این کشور، داروسازی است. افراد می‌توانند هم از طریق قبولی در کنکور یوس و هم بدون شرکت در آزمون، در رشته داروسازی ترکیه درس بخوانند. آنها باید شرایط داروسازی بدون کنکور ترکیه را بدانند و در صورت دارا بودن آن شرایط، نسبت به پذیرش داروسازی بدون آزمون ترکیه اقدام نمایند.

علاوه بر شرایط، افراد باید مدارکی را نیز به همراه خود به کشور ترکیه ببرند تا بتوانند در رشته داروسازی بدون کنکور ترکیه، پذیرش شوند. اگر که شما هم جز این افراد هستید و می‌خواهید در رشته داروسازی بدون آزمون ترکیه، پذیرفته شده و درس بخوانید، ابتدا باید با شرایط، مدارک و دانشگاه‌های این کشور به خوبی آشنا شوید. برای آشنایی با این موارد، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله هر آن چه که باید در رابطه با این موضوع بدانید را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

شرایط تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور ترکیه

همان طور که در ابتدا مقاله بیان شد، شما عزیزان اگر که بخواهید در رشته داروسازی ترکیه درس بخوانید، می‌توانید هم از طریق شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه‌های این کشور نسبت به ثبت نام اقدام کنید. علاوه بر این، می‌توانید بدون شرکت در هیچ کنکور و آزمونی، در رشته داروسازی بدون کنکور ترکیه نیز شرکت نمایید. اما، برای شرکت در این رشته آن هم بدون حضور در هیچ آزمونی، باید شرایطی را دارا باشید. در واقع، عدم وجود این شرایط، سبب می شوند تا شما عزیزان نتوانید در این رشته در کشور ترکیه درس بخوانید. برخی از مهم ترین شرایط تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور ترکیه، شامل موارد زیر می‌باشند:

  • شما عزیزان باید مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید.
  • شما عزیزان متقاضی در پذیرش رشته داروسازی کشور ترکیه بدون کنکور، باید دیپلم ریاضی یا تجربی داشته باشید.
  • شما داوطلبان عزیز اگر می خواهید دروس خود را به زبان انگلیسی بخوانید، حتما باید در آزمون SAT شرکت نمایید.
  • برای تحصیل در رشته داروسازی این کشور بدون شرکت در کنکور، شما عزیزان باید تمامی هزینه های تحصیل را بدون گرفتن بورسیه و فاند تحصیلی، پرداخت نمایید.

لازم به ذکر است تا بدانید که شما عزیزان در صورتی که بخواهید بدون شرکت در آزمون های ورودی ترکیه در دانشگاه‌های آن درس بخوانید، می‌توانید فقط در دانشگاه‌های خصوصی این کشور درس بخوانید. برای آشنایی با بهترین دانشگاه‌های خصوصی کشور ترکیه، می‌توانید با مشاوران ما در یوسلند صحبت کنید. علاوه بر این، می‌توانید مقاله زیر را نیز مطالعه نمایید.

جهت مطالعه مقاله بهترین و ارزان ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه، بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور ترکیه

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در داروسازی بدون آزمون ترکیه

شما عزیزان برای تحصیل در داروسازی بدون آزمون ترکیه، علاوه بر داشت شرایط ذکر شده، باید مدارکی را نیز با خود به همراه داشته باشید. در واقع، دانشگاه ای خصوصی این کشور برای انجام مراحل ثبت نام شما، این مدارک را از شما می‌خواهند. بنابراین، حتما تمامی این مدارک را آماده کرده و با خود به همراه داشته باشید. برخی از مهم ترین این مدارک، شامل موارد زیر می‌باشند:

  • در صورت ثبت نام و تحصیل در کلاس‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، باید کارنامه قبولی در آزمون SAT را به همراه داشته باشید.
  • حتما باید اصل پاسپورت را به همراه کپی آن نزد خود داشته باشید.
  • شما عزیزان باید ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشید.
  • شما داوطلبان عزیز، حتما باید دو الی سه قطعه عکس ۴*۳ خود را که اخیرا گرفته اید، با خود ببرید.
  • شما عزیزان باید اصل تمامی مدارک و ترجمه آنها را به همراه داشته باشید. (فارغ التحصیلان نظام جدید باید گواهی دیپلم و ریز نمرات دیپلم را به همراه داشته باشند. فارغ التحصیلان نظام قدیم نیز باید گواهی پیش دانشگاهی، گواهی دیپلم، ریز نمرات پیش دانشگاهی و ریز نمرات دیپلم را به همراه داشته باشند.)

برای آشنایی با شرایط کار هوشبری در ترکیه روی لینک مربوطه کلیک کنید.

دانشگاه های داروسازی بدون کنکور ترکیه

دانشگاه های داروسازی بدون کنکور ترکیه

همانطور که در قسمت‌های پیشین مقاله بیان شد، اگر که شما بخواهید در رشته داروسازی بدون کنکور ترکیه درس بخوانید، نمی‌توانید در دانشگاه‌های دولتی این کشور درس بخوانید. شما باید فقط در دانشگاه‌های خصوصی این کشور پذیرش شده و درس بخوانید. لذا، ممکن است سوال کنید که کدام یک از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه، در رشته داروسازی دانشجو می پذیرد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که برخی از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه نسبت به پذیرش دانشجو در رشته داروسازی اقدام می نمایند شامل موارد زیر می‌باشند:

دانشگاه های رشته داروسازی بدون کنکور ترکیه
نام دانشگاه نام شهر نوع دانشگاه رتبه دانشگاه زبان آموزشی دوره  مورد تایید ایران
مدیپول استانبول استانبول خصوصی 13 انگلیسی و ترکی بهداشت و علوم
یدی تپه استانبول خصوصی 25 انگلیسی بهداشت و علوم
باهچه شهیر استانبول خصوصی 19 انگلیسی بهداشت وعلوم
ایستینیه استانبول خصوصی 30 انگلیسی و ترکی علوم
دانشگاه بیرونی استانبول خصوصی 34 ترکی و انگلیسی علوم
ارجیس استانبول خصوصی 21 ترکی علوم
مرسین استانبول خصوصی 14 ترکی
دانشگاه سلجوق استانبول خصوصی 16 ترکی علوم
مهمت آکیف بوردور استانبول خصوصی 92 ترکی

به یاد داشته باشید که در زمان انتخاب دانشگاه، حتما دانشگاهی را انتخاب کنید که مورد تایید وزارت علوم و مورد تایید اروپا باشند. زیرا، مدارک این دانشگاه‌ها اعتبار بیشتری دارند. برای آشنایی با دانشگاه‌های ورد تایید اروپا در ترکیه، می‌توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

برای مطالعه مقاله دانشگاه های مورد تایید اروپا در ترکیه، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

رشته های تخصص داروسازی بدون در ترکیه

رشته داروسازی تخصص های متعددی را دربردارد که دانشجویان با دریافت تخصص می‌توانند به به راحتی در بازار کار جذب شده و به درآمد مناسبی دست یابند. از جمله گرایش های تخصص داروسازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داروسازی بالینی
  • کنترل دارویی
  • شیمی دارویی
  • گیاهان دارویی
  • داروشناسی
  • سم شناسی
  • فارماکوکنزی
  • صنعت
  • بیوتکنولوژی دارویی
  • داروسازی هسته ای
  • نانو فناوری دارویی
  • اقتصاد مدیریت و دارو
  • فارماسیوتیکس

رشته های تخصص داروسازی بدون کنکور در ترکیه

مزایای تحصیل داروسازی بدون کنکور ترکیه

برخی از افراد که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را ندارند، ممکن است سوال کنند که تحصیل در کشور ترکیه دارای چه مزیت‌هایی است که افراد به این کشور مهاجرت می کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تحصیل در این کشور در رشته‌های مختلف الخصوص در رشته داروسازی، دارای مزیت‌های بسیاری می‌باشد. در واقع، وجود مزایای تحصیلی این کشور سبب جذب دانشجویان مختلفی از سر تا سر جهان شده است. برخی از مهمترین مزایای تحصیل داروسازی بدون کنکور ترکیه، شامل موارد زیر می‌باشند:

  • کم بودن هزینه‌های تحصیل در ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی
  • داشتن رنکینگ جهانی دانشگاه‌های ترکیه
  • عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی (برخی از کشورها داشتن مدرک انگلیسی را برای ثبت نام اجباری می دانند.)
  • فراهم شدن امکان کار پس از فارغ التحصیلی در کشور ترکیه و یا سایر کشورها
  • پایین بودن هزینه های زندگی در کشور ترکیه
  • نزدیک بودن کشور ترکیه به کشور عزیزمان ایران
  • داشتن تشابهات فرهنگی و مذهبی ترکیه با ایران
  • عدم وجود محدودیت سنی برای تمامی داوطلبان

هزینه تحصیل در رشته داروسازی ترکیه

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه نسبت دانشگاه‌های خصوصی این کشور، بسیار کمتر است. اما شما عزیزانی که می‌خواهید در رشته داروسازی بدون کنکور ترکیه درس بخوانید، فقط می‌توانید در دانشگاه‌های خصوصی این کشور درس بخوانید. برای تحصیل در این دانشگاه‌ها نیز باید ابتدا تمامی مبلغ شهریه را پرداخت نمایید. به همین دلیل، ما میانگین هزینه های تحصیل در این دانشگاه‌ها را به شما خواهیم گفت.

البته به یاد داشته باشید که هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی این کشور همانند سایر هزینه ها، در حال تغییر است و ممکن است مبلغی که در مقاله بیان می‌کنیم، با مبلغی که دو ماه آینده دانشگاه‌ها برای پذیرش بخواهند، کمی متفاوت باشد. لذا، می‌توانید برای اطلاع از هزینه دقیق تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه‌های خصوصی این کشور، با همکاران ما در یوسلند تماس بگیرید.

شهریه داروسازی بدون کنکور در بهترین دانشگاه‌های ترکیه
نام دانشگاه نوع دانشگاه زبان آموزشی دوره میزان شهریه
آجی بادام خصوصی انگلیسی 15,000 دلار
مدیپول استانبول خصوصی انگلیسی 22,000 دلار
مدیپول استانبول خصوصی ترکی 14,000 دلار
یدی تپه خصوصی انگلیسی 11,800 دلار
باهچه شهیر خصوصی انگلیسی 20,000 دلار
ایستینیه خصوصی ترکی 10,800 دلار
ایستینیه خصوصی انگلیسی 11,800 دلار
دانشگاه بیرونی خصوصی انگلیسی 20,000 دلار
دانشگاه بیرونی خصوصی ترکی 15,000 دلار
دانشگاه ارجیس دولتی ترکی 30,000 لیر
دانشگاه مرسین دولتی ترکی 56,000 لیر
دانشگاه سلجوق دولتی ترکی 30,000 لیر
مهمت آکیف بوردور دولتی ترکی 13,600 لیر

لازم به ذکر است تا بدانید که دانشگاه‌های خصوصی کشور ترکیه از نظر سطح علمی و آموزشی تفاوتی با دانشگاه‌های دولتی این کشور ندارند. تنها تفاوت این دانشگاه‌ها در هزینه تحصیلی آنها می‌باشد.

بورسیه رشته داروسازی بدون کنکور ترکیه

همه بورسیه‌های ارائه شده در دانشگاه‌های ترکیه به دانشجویان رشته داروسازی نیز تعلق می‌گیرد. برنامه بورسیه‌های ویژه برخی از دانشگاه‌های برای دانشجویان این رشته وجود دارد که این بورسیه‌ها یا از طریق سازمان‌های دولتی و خصوصی که در زمینه دارو فعالیت دارد تأمین می‍‌شود یا از طریق منابع داخلی دانشکده داروسازی. یکی از این بورسیه‌ها، بورسیه انجمن فارغ التحصیلان داروسازی دانشگاه ارجیس است که با همکاری اعضای آن به دانشجویان در حال تحصیل اعطا می‌شود.

از سوی دیگر می‌توان به بورسیه سازمان داروی ترکیه و بعضی از شرکت‌ها و کارخانه‌های فعال حوزه دارو اشاره نمود که شرایط اعطای این بورسیه‌ها به دانشجویان اعلام می‌گردد. در مجموع از مهمترین بورسیه‌های رشته داروسازی بدون کنکور ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بورسیه‌های ویژه که از سوی سازمان‌های غیردولتی از جمله، انجمن‌ها، بنیادها و اشخاص حقیقی جهت حمایت از دانشجویان اعطا خواهد شد.
  • بورسیه های مربوط به موسسات اعتباری و خوابگاه ها برای دانشجویان رشته داروسازی
  • اعطای بورسیه موفقیت
  • فرصت کار پاره وقت برای دانشجویان
  • حمایت موفقیت در وارد شدن به دانشگاه
  • حمایت از دانشجویان در صورت نیاز
  • بورسیه داروسازی از سوی دانشگاه‌های دولتی
  • بورسیه دانشجویان بین المملل سازمان آموزش عالی ترکیه:
    1. برای دوره کارشناسی: 2000 لیر ماهانه
    2. برای دوره کارشناسی ارشد: 3500 لیر ماهانه
    3. برای دوره مقطع دکتری: 6000 لیر ماهانه

دانشگاه های داروسازی بدون کنکور ترکیه مورد تأیید وزارت بهداشت ایران 

برای اینکه فارغ التحصیلان بتوانند پس از اتمام دوران تحصیل، در ایران در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند یا بتوانند با مدرک خود وارد بازار کار شوند، دانشگاه محل تحصیل باید مورد تأیید وزارت بهداشت باشد. برای راحتی دسترسی، در ادامه لیست این دانشگاه‌ها ارائه شده است.

دانشگاه های داروسازی بدون کنکور ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت
نام دانشگاه نام شهر نوع دانشگاه رتبه دانشگاه
مدیپول استانبول استانبول خصوصی 13
یدی تپه استانبول خصوصی 25
باهچه شهیر استانبول خصوصی 19
آتاتورک ارزورم دولتی 11
دوکوز ایلول ازمیر دولتی 9
کاتب چلبی ازمیر خصوصی 17
آجی بادام استانبول خصوصی 18

 

دانشگاه های داروسازی بدون کنکور ترکیه مورد تأیید وزارت بهداشت ایران 

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با داروسازی بدون کنکور ترکیه آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که برای پذیرش در داروسازی بدون آزمون ترکیه، باید تمامی شرایط و مدارک ذکر شده در این مقاله را دارا باشید. علاوه بر این، پیش از ثبت نام، بهتر است که هزینه دانشگاه مد نظر خود دانسته و تمامی هزینه های آن را آماده نمایید. مزایای تحصیل در رشته داروسازی ترکیه به حدی است که هر شخصی به تحصیل در این کشور علاقه مند می گردد.

اگر در هنگام انتخاب رشته و یا انتخاب دانشگاه و ثبت نام در آن، سوال و یا ابهامی داشتید، می‌توانید با همکاران ما در یوسلند ارتباط برقرار کنید. برای برقراری ارتباط کافی است تا در زیر همین مقاله برای ما کامنت بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت به شما عزیزان پاسخ داده و شما را یاری خواهند کرد.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *