مشاوره تحصیلی

دانشگاه های مورد تایید اروپا در ترکیه 2024

دانشگاه های مورد تایید اروپا در ترکیه 2023

برخی از ایرانیان به دلیل معتبر بودن دانشگاه های ترکیه، برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می نمایند. کشور ترکیه دارای دانشگاه های خصوصی و دولتی بسیاری است که برخی از  این دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران و برخی دیگر مورد تایید اروپا هستند. اغلب دانشجویان به دنبال قبول شدن در دانشگاه های مورد تایید اروپا در ترکیه می باشند. زیرا، مدارک این دانشگاه ها در سرتاسر جهان دارای اعتبار می باشد.

اگر شما هم جز دانشجویانی هستید که می خواهید در دانشگاه های مورد تایید اروپا در ترکیه ادامه تحصیل بدهید، بهتر است که ابتدا به طور مفصل با تمامی آن ها آشنا شوید. سپس، پس از آشنایی کامل با تمامی آن ها، طبق شرایط هر دانشگاه، نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. برای آشنایی با تمامی این دانشگاه ها در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله تمامی آن ها را به طور مفصل و کامل به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

 

اطلاعیه:

اکثر دانشگاه های ترکیه عضو اراسموس و اراسموس پلاس هستند و به همین دلیل مدرک آن‌ها در اروپا نیز اعتبار بالایی دارد.

 

دانشگاه های مورد تایید اروپا در ترکیه کدامند؟

 همان طور که بیان شد، اغلب دانشجویان به دنبال پذیرش در دانشگاه های مورد تایید اروپا در ترکیه هستند. زیرا، مدارک این دانشگاه ها در سرتاسر اروپا معتبر هستند. علاوه بر این، بهتر است بدانید که برخی از دانشگاه های ترکیه به دانشجویان خود دیپلم آبی ارائه می دهند. دیپلم آبی هم در کشورهای اروپایی و هم در کشورهای اروپایی و هم در اتحادیه آمریکا دارای اعتبار می باشد.

در واقع، دانشجویان با در دست داشتن دیپلم آبی، می توانند یک ترم تا یکسال در یک از کشورهای اروپایی درس بخوانند. این افراد می توانند پس از اتمام درس خود در این کشورهای پیشرفته در آن کشورها موقعیت های مناسب کاری پیدا کرده و زندگی نمایند. برای آشنایی با دانشگاه های مورد تایید اروپا در ترکیه در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله به معرفی دانشگاه های مورد تایید اتحادیه اروپا در ترکیه خواهیم پرداخت.

دانشگاه عدنان مندرس

یکی از معروفت ترین و محبوب ترین دانشگاه های مورد تایید اروپا در ترکیه، دانشگاه عدنان مندرس می باشد. این دانشگاه در سال 1992 در شهر آیدین ترکیه تاسیس شده است. دانشگاه عدنان مندرس، در ابتدای فعالیت خود فقط دارای 5 دانشکده کشاورزی، پزشکی، دامپزشکی، هنر و علوم بود. سپس، با گذشت زمان، تعداد دانشکده ها و موسسات و کالج های این دانشگاه به طور چشمگیری افزایش یافت. به عبارتی می توان گفت که دانشگاه عدنان مندرس یک دانشگاه دولتی است که هم اکنون دارای 16 دانشکده، 17 هنرستان فنی، 3 انستیتو و 21 مرکز تحقیقاتی می باشد.

این دانشگاه مطابق استاندارهای بین المللی فعالیت می کند. همچنین، در برنامه هایی همچون: مبادله دانشجویی اراسموس و فارابی مشارکت می کند. مشارکت این دانشگاه سبب شده است تا دانشجویان بتوانند چندین ترم در دانشگاه های کشورهای اروپا درس بخوانند.  لازم به ذکر است تا بدانید که دانشگاه عدنان مندرس با 28 دانشگاه عضو اتحادیه اروپا دارای قرارداد دوره کارآموزی می باشد. به همین دلیل، سطح علمی و آموزشی این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه های ترکیه بالاتر است.

 

دانشگاه عدنان مندرس

 

 علاوه بر این، این دانشگاه دارای امکانات بسیاری اعم از : خدمات پزشکی و درمانی، امکانات خوابگاهی، امکانات فرهنگی و ورزشی و …. می باشد. همچنین، دانشجویان می توانند بورسیه های تحصیلی مختلفی را از این دانشگاه دریافت نمایند. البته، لازم به ذکر است تا بدنید که شهریه رشته های مختلف این دانشگاه زیاد نیست. شهریه برخی از رشته های تحصیلی این دانشگاه به شرح زیر می باشند:

  • رشته پزشکی: 28000 لیر
  • رشته دندانپزشکی: 17000 لیر
  • پرستاری: 6800 لیر
  • فیزیوتراپی: 6800 لیر
  • دامپزشکی: 3800 لیر
  • روانشناسی: 6800 لیر
  • معماری و هنر: 6800 لیر

 

 

جهت اطلاع از ارزان ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه بر روی لینک کلیک راست کنید.

 

 

دانشگاه آدیامان ترکیه

یکی دیگر از دانشگاه های مورد تایید اروپا در ترکیه، دانشگاه آدیامان می باشد. این دانشگاه در سال 2006 در مرزهای استانی شهر آدیامان ترکیه تاسیس شده است. این دانشگاه از ترکیب چندین مدرسه و دانشگاه همچون: دانشگاه هاران، دانشگاه قاضی آنتپ و … به وجود آمده است. دانشگاه آدیایامان جز دانشگاه های دولتی کشور ترکیه است که دارای 13 دانشکده، 1 هنرستان دولتی، 3 مدرسه و 18 مرکز تحقیق و پرورش می باشد. این دانشگاه با شرط معدل و قبولی در آزمون ALES ، 17 هزار دانشجو را در مقطع های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از سرتاسر جهان می پذیرد.

دانشگاه آدیامان، جز دانشگاه هایی است که به دانشجویان خود دیپلم آبی ارائه می دهد. به همین دلیل، دانشجویان زیادی متقاضی ثبت نام و تحصیل در این دانشگاه هستند. دروس در این دانشگاه توسط اساتید برجسته ای با کیفیت بالایی تدریس می شوند. لازم به ذکر است تا بدانید که دانشگاه آدیامان در سطح ملی دارای رتبه 19 می باشد. علاوه بر این، این دانشگاه دارای امکانات بسیاری است که برخی از آن ها شامل موارد زیر می باشند:

  • واحد امنیتی خصوصی
  • حمایت دانشجو پس از اتمام درس و فارغ التحصیلی
  • خوابگاه های دانشجویی با امکانات عالی در محوطه دانشگاه
  • باشگاه های دانشجویی
  • وعده نهار و شام
  • مکان های تفریحی، ورزشی و اجتماعی

 

دانشگاه آدیامان ترکیه

 

دانشگاه آکدنیز

شاید تا به حال نام دانشگاه آکدنیز ترکیه را شنیده باشید. این دانشگاه بین دانشجویان محبوبیت بسیار زیادی دارد و جز 20 دانشگاه ترکیه محسوب می شود. دانشگاه آکدنیز در سال 1982 در شهر آنتالیا ترکیه تاسیس شده است. این دانشگاه به محیط زیست و حفظ آن اهمیت بسیاری می دهد و یکی از مهم ترین دانشگاه های غرب مدیترانه شناخته شده است. این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از کشورهای مختلف دانشجو می پذیرد.

دانشگاه آکدنیز، در سطوح بین المللی مدارک زیادی را دریافت کرده است و در سطح ملی دارای رتبه 25 می باشد. این دانشگاه نیز به دانشجویان خود دیپلم آبی ارائه می دهد و عضو اتحادیه اروپا می باشد. لذا مدارک این دانشگاه، توسط دانشگاه های اروپا مورد تایید قرار می گیرد. لازم به ذکر است تا بدانید که دانشگاه آکدنیز هم اکنون دارای 24 دانشکده، 7 موسسه و 74 هزار دانشجو می باشد. برخی از پرطرفدار ترین دانشکده های این دانشگاه شامل موارد زیر می باشند:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده هنر و علوم
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده علوم اداری و اقتصاد
  • دانشکده ارتباطات

 

دانشگاه افیون کوجاتپه

یکی دیگر از دانشگاه های مورد تایید اروپا در ترکیه، دانشگاه افیون کوجاتپه است که در سال 1992 میلادی تاسیس شده است. دانشجویان در شهر افیون و در دانشگاه افیون کوجاتپه تمامی دروس خود ر به زبان ترکی استانبولی فرا می گیرند. این دانشگاه از تمامی نقاط جهان دانشجویان بسیاری را در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می پذیرد. این دانشگاه با مشارکت در برنامه های تبادل دانشجویی اراسموس و یا فارابی، امکان تحصیل دانشجویان خود در دانشگاه های اروپایی را فراهم کرده است.

 

 

دانشگاه افیون کوجاتپه

 

دانشگاه افیون کوجاتپه در بین دانشگاه های ترکیه دارای رتبه 32 و در بین دانشگاه های جهان دارای رتبه 2479 می باشد. لازم به ذکر است تا بدانید که تمامی غذاهای این دانشگاه توسط سازمان غذا و دارو بررسی می شود. ر حل حاضر این دانشگاه دارای 15 دانشکده و 5 مدرسه می باشد. دانشجویان برای ورود به این دانشگاه باید در آزمون یوس شرکت کرده و حداقل نمره قبولی را کسب نمایند. برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام در آزمون یوس، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

جهت مطالعه مقاله ثبت نام آزمون یوس، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

دانشگاه آنکارا یکی از دانشگاه های مورد تایید اروپا در ترکیه

دانشگاه آنکارا، یکی از قدیمی ترین و در عین حال محبوب ترین و مشهور ترین دانشگاه های کشور ترکیه می باشد که در سال 1946 تاسیس شده است. در واقع، این دانشگاه پس از جمهوری مدرن ترکیه، اولین موسسه آموزش عالی کشور ترکیه محسوب می شود. این دانشگاه در مقطع های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف دانشجو می پذیرد. دانشجویان در این دانشگاه می توانند در هر یک از رشته های مد نظر خود درس خوانده و فارغ التحصیل شوند. در این دانشگاه 60000 دانشجو در حال تحصیل هستند و برخی از آن ها نیز از راه دور در این دانشگاه درس می خوانند.

 

دانشگاه آنکارا یکی از دانشگاه های مورد تایید اروپا در ترکیه

 

دانشجویان کشور ترکیه و سایر کشورها در سر تا سر دنیا، متقاضی تحصیل در دانشگاه آنکارا می باشند. زیرا، این دانشگاه یکی از دانشگاه های مورد تایید اروپا در ترکیه است و سطح علمی بسیار بالایی دارد. لازم به ذکر است تا بدانید که دانشگاه آنکارا توسط اتاتورک احداث شده است و در حال حاضر دارای 14 دانشکده، 8 مدرسه عالی و تعدادی موسسه تحقیقاتی و پژوهشی می باشد. علاوه بر این، دانشگاه آنکارا دارای امکانات بسیاری است که برخی از آن ها شامل موارد زیر می باشند:

  • سالن های غذاخوری
  • سالن های ورزشی
  • ساختمان های فرهنگی
  • کلوب های فوق العاده
  • خوابگاه دانشجویی
  • استخرهای شنا

 

اطلاعیه:

کشور ترکیه دارای دانشگاه هایی عالی و در سطح بین المللی است. متقاضیان جهت ادامه تحصیل در این کشور می توانند بنابر اولویت های خود مانند نوع دانشگاه، محل زندگی یا زبان و هزینه تحصیل اقدام نمایند.

 

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با دانشگاه های مورد تایید اروپا در ترکیه آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که اگر قصد مهاجرت به ترکیه و ادامه تحصیل به این کشور را دارید، بهتر است که با افراد متخصص مشورت نمایید. مشاوران ما در یوسلند با داشتن چندین سال سابقه می توانند شما عزیزان را به طور کامل با این دانشگاه ها و شرایط زندگی در ترکیه آشنا کنند. برای برقراری ارتباط با مشاوران ما کافی است تا برای ما کامنت بگذارید. همکاران ما در یوسلند در سریع ترین زمان ممکن به شما عزیزان پاسخ داده و شما را یاری خواهند کرد.

 

 

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *