مشاوره تحصیلی

تحصیل رشته هوشبری در ترکیه 2024

تحصیل رشته هوشبری در ترکیه

تحصیل رشته هوشبری در ترکیه موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. ما سعی داریم در ادامه به شما کمک کنیم تا بتوانید برای تحصیل رشته هوشبری در ترکیه اقدام کنید. اگر در رابطه با نحوه قبولی در هوشبری ترکیه  و هزینه تحصیل هوشبری در ترکیه سوال دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید. البته فراموش نکنید که رشته هوشبری در گروه رشته های پزشکی است و برای پذیرفته شدن در دانشگاه های ترکیه برای این رشته نیاز است یک سری مراحل مشابه را پشت سر بگذارید.

دانشگاه های هوشبری در ترکیه کم نیستند، این بستگی به شما دارد که در کدام یک قصد ادامه تحصیل داشته باشد. عموماً بیشتر داوطلبان دانشگاه های دولتی را ترجیح می دهند که اگر شما هم از این دسته افراد هستید، پیشنهاد میکنیم با کارشناسان ما جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در تماس باشید.

تحصیل رشته هوشبری در ترکیه

تحصیل رشته هوشبری در ترکیه

تحصیل رشته هوشبری در ترکیه

رشته هوشبری یک تخصص پزشکی مهم است که در انواع جراحی ها می توان به آن تکیه کرد. تخصص رشته هوشبری اولین نفری است که وارد اتاق عمل می شود و آخرین نفری است که خارج می شود.

در طول تاریخ تلاش های زیادی برای یافتن راه حلی برای مشکل درد حین جراحی صورت گرفته است. در تلاش برای کاهش درد و رنج تا حد امکان تا توسعه علم و تخصص رشته هوشبری، که به طور قابل توجهی به رشد پزشکی کمک کرد و از درد در حین جراحی جلوگیری کرده است.

دانشگاه های هوشبری در ترکیه

نحوه قبولی در هوشبری ترکیه

نحوه قبولی در هوشبری ترکیه مانند اپلای کردن برای سایر رشته های پزشکی در ترکیه است. در این رشته نیز شما باید ابتدا دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و طبق زمان بندی های اعلام شده از سوی دانشگاه برای ارسال مدارک و یا شرکت در آزمون های مرتبط اقدام نمایید. ممکن است برخی دانشگاه های بهتر از نظر آموزش، شرط معدل نیز داشته باشند که در این صورت باید حتماً این موضوع را بررسی کرده و اقدامات لازم را در راستای آن انجام دهید. برای قبولی در این رشته اگر دوره های زبان انگلیسی مد نظر شماست، ممکن است امتیاز آزمون های تافل و آیلتس نیز از شما خواسته شود.

تخصص رشته هوشبری

در ترکیه دانشجویان به مدت دو سال در تخصص رشته هوشبری تحصیل می کنند و در این مدت در زمینه های زیر آموزش می بینند:

  • آناتومی و فیزیولوژی بدن انسان.
  • مبانی شیمی و فیزیک.
  • علوم بیماری، علوم بیماری های عفونی، داروسازی و سایر مفاهیم اولیه پزشکی.

دروس پایه دانشگاه مانند زبان ترکی و انگلیسی و همچنین ملزومات رشته هوشبری مانند استفاده از تجهیزات، جابجایی دارو و غیره نیز در دانشگاه ها و موسسات ترکیه تدریس می شود.

دانشجو در پایان هر سال یک دوره آموزشی یک عمل را پشت سر می گذارد.

هزینه تحصیل هوشبری در ترکیه

هزینه های تحصیل در رشته رشته هوشبری در ترکیه در مقایسه با سایر کشورها به عنوان هزینه های متوسط ​​طبقه بندی می شود. معمولا بین 7000 تا 8000 دلار برای 2 سال در دانشگاه های خصوصی هستند و اگر بورسیه داشته باشید کمتر خواهد بود. برای کسانی که از طریق “پلتفرم AL DIRASSA” ثبت نام کنند، تخفیف های زیادی در نظر گرفته شده است.

هزینه تحصیل در رشته رشته هوشبری در ترکیه نسبت به سایر کشورها برای دانشجویان عرب و خارجی قابل قبول و مناسب می باشد.

در جدول زیر نیز می توانید هزینه تحصیل هوشبری در ترکیه را با برخی جزییات بیشتر ملاحظه نمایید.

دوره هزینه در سال تحصیلی به دلار
کارشناسی به زبان انگلیسی بین 450$ تا 1500$
کارشناسی به زبان ترکی بین 240$ تا 750$
کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی بین 600$ تا 900$
کارشناسی ارشد به ترکی بین 300$ تا 600$

انواع رشته هوشبری

رشته هوشبری عمومی، بی حسی منطقه ای، آرامبخش و بی حسی موضعی چهار نوع اصلی رشته هوشبری عمومی هستند که در حین جراحی و سایر عمل ها مورد استفاده قرار می گیرند. گاهی اوقات به بیماران این امکان داده می شود که نوع تخصص فردی را که رشته هوشبری را مطالعه می کند، انتخاب کنند.

هزینه تحصیل هوشبری در ترکیه

اهمیت تخصص رشته هوشبری و زمینه های کاری

تخصص رشته هوشبری امروزی به پیشگیری یا کنترل درد مفاصل در حین جراحی محدود نمی شود. متخصص رشته هوشبری همچنین بیمار را برای عمل آماده می‌کند، معاینات لازم را توصیه می‌کند و یک برنامه مقدماتی یکپارچه را ایجاد می‌کند که شامل مدیریت یا پیشگیری از برخی داروها قبل از جراحی است، همه اینها برای آماده‌سازی بیمار برای عمل به مؤثرترین و کمترین مزاحمت ممکن منجر خواهد شد.

علاوه بر درد، متخصص رشته هوشبری وظیفه تامین اکسیژن بدن بیمار، نظارت بر فرآیندهای تنفس و گردش خون و سایر عملکردهای حیاتی بدن در حین جراحی را نیز بر عهده دارد.

فعالیت متخصصان در رشته هوشبری حتی پس از عمل تمام نمی شود، حتی پس از بیدار شدن بیمار، متخصص رشته هوشبری به مراقبت از بیمار ادامه می دهد تا وضعیت او در اتاق عمل ثابت شود و سپس در اتاق ریکاوری یا بخش مراقبت های ویژه با او همراه خواهد بود.

برخی از زمینه های کاری برای این تخصص به شرح زیر است:

  • رشته هوشبری در حین جراحی
  • مراقبت شدید
  • مسکن درد

متخصص رشته هوشبری فقط می تواند در بیمارستان ها کار کند. او نمی تواند درمانگاه خود را مانند سایر متخصصان مانند دندانپزشکان و دیگران باز کند. در نتیجه، چندین پرسشنامه نشان می دهد که کمبود قابل توجهی از متخصصان رشته هوشبری در جهان وجود دارد.

وظایف متخصص رشته هوشبری

بسیاری از مردم فکر می کنند که کار متخصص رشته هوشبری محدود به تزریق داروی رشته هوشبری به بیمار و سپس خروج از اتاق عمل است، به این معنی که کار او بیش از پنج دقیقه طول نمی کشد. با این حال، همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، متخصص رشته هوشبری باید کارهای مختلفی را انجام دهد. این وظایف شامل موارد زیر می شود:

بررسی اینکه بیمار مناسب در اتاق مناسب است و جراحی صحیح انجام شده است.

الکترولیت ها و اختلالات مرتبط با آن و همچنین قند خون و البته گازهای خون در حین جراحی بر عهده متخصص رشته هوشبری است.

هموگلوبین و اجزای خون و همچنین محصولات لخته کننده کنترل شده هستند.

مقدار مایع دریافتی و صادر شده ممکن است در یک فرد جوان که تحت یک روش جزئی و کوتاه مدت قرار می گیرد، ناچیز باشد، اما ممکن است در یک بیمار مبتلا به نارسایی قلبی زمانی که مایعات ورودی و خروجی باید تنظیم شود، کشنده باشد.

متخصص رشته هوشبری تنها مسئول موقعیت، نقاط فشار روی پوست و دمای بدن بیمار است.

متخصص رشته هوشبری مسئول خشکی پوست، سطوح مخاطی و قرنیه است.

برای اطلاع از شرایط تحصیل در رشته مامایی ترکیه کلیک کنید.

دانشگاه های هوشبری در ترکیه

تخصص رشته هوشبری در اکثر دانشگاه های ترکیه چه خصوصی و چه دولتی یافت می شود. در اینجا لیستی از دانشگاه هایی که این رشته را ارائه می دهند برای شما آماده کرده ایم:

دانشگاه های رشته هوشبری در ترکیه
دانشگاه مرمره دانشگاه علوم بهداشت
 دانشگاه پاموکاله دانشگاه ساکاریا
دانشگاه مرسین دانشگاه جمهوریت
دانشگاه رجب طیب اردوغان دانشگاه سلیمان دمیرل
دانشگاه های اوراسیا دانشگاه بیکنت
دانشگاه باشکنت دانشگاه آیدین استانبول
دانشگاه بیلگی استانبول دانشگاه کاپادوکیا
دانشگاه لقمان حکیم دانشگاه مالتپه

برای اطلاعات بیشتر از دانشگاه های هوشبری در ترکیه می توانید با ما در تماس باشید.

برای اطلاع از لیست بهترین دانشگاه های ترکیه کلیک کنید.

برنامه ریزی آموزشی برای تحصیل رشته هوشبری در ترکیه

در ترم اول برنامه، دانشجویان دروس نظری اصلی مانند فیزیولوژی، رشته هوشبری I، اصول و روش های عقیم سازی را می گذرانند. در سه ترم باقی مانده دروس دیگری مانند دستگاه و تجهیزات رشته هوشبری، بیماری های عفونی، پاتولوژی، تکنیک های رشته هوشبری ویژه حضور دارند.

ضمناً در سال دوم همراه با دوره های رشته هوشبری کاربردی و بازسازی، امکان کارآموزی فراهم می شود. در این زمینه، نوآوری ها و پیشرفت ها در زمینه های ملی و بین المللی مورد بررسی قرار می گیرد و دانش پایه ای که دانش آموزان به دست آورده اند از طریق مثال ها پشتیبانی می شود. در کنار دروس تئوری در این زمینه، بر آموزش عملی تاکید شده و دانشجویان برای دوره های کارآموزی تشویق می شوند.

نحوه قبولی در هوشبری ترکیه

فرصت های شغلی

پس از اتمام دوره حرفه ای برنامه و دوره کارآموزی، دانشجویان با در نظر گرفتن عنوان تکنسین رشته هوشبری فارغ التحصیل می شوند. اکثر تکنسین های رشته هوشبری موجود در سال های اخیر در پست های خالی وزارت بهداشت شروع به کار کرده اند. به غیر از موسسات دولتی، بیمارستان‌های خصوصی، کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز پزشکی، داروخانه‌ها، مراکز بهداشتی اجتماعی، مراکز بهداشت عمومی، مراکز درمانی خانواده از دیگر زمینه‌های مهم اشتغال فارغ‌التحصیلان این برنامه هستند.

تاریخچه رشته هوشبری

رشته هوشبری نیز مانند سایر علوم نیازمند تلاش های متعددی بود تا بتواند خود را در شرایط فعلی بیان کند. بدون پرداختن به تاریخچه رشته هوشبری در دوران باستان، دندانپزشک آمریکایی ویلیام تامز گرین مورتون به عنوان اولین کسی شناخته شد که از اتر به عنوان یک ماده مخدر در جراحی در سال 1846 استفاده کرد.

قبل از این تاریخ، پزشکان از مواد طبیعی مانند تریاک، حشیش و سایر تکنیک ها برای کاهش حس درد استفاده می کردند. با این حال، به طور کامل درد را کاهش نداد. سپس نوشیدنی های الکلی به عنوان راهی برای کنترل درد آمدند، اما بیمار به سرعت احساس رنج کرد و با ناپدید شدن تأثیر الکل، هوشیاری خود را به دست آورد. برخی تلاش کردند تا هوشیاری خود را تا پایان درمان از دست بدهند، در حالی که برخی دیگر از هیپنوتیزم استفاده کردند.

چینی ها از سوزن برای کنترل درد در کنار روش های دیگر استفاده می کردند که چندان موثر نبود. آنها گهگاه بر روی یک بیمار که باید تا زمان انجام عمل به میز عمل بسته می شد، جراحی می کردند. بسیاری از جراحی ها منجر به مرگ بیمار شد.

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی شرایط تحصیل رشته هوشبری در ترکیه بپردازیم. اینکه دانشگاه های هوشبری در ترکیه کدامند نیز بررسی گردید و هزینه تحصیل هوشبری در ترکیه نیز به شما اعلام گردید. از آنجایی که بسیاری از داوطلبان در رابطه با نحوه قبولی در هوشبری ترکیه سوال دارند، ما سعی کردیم در این رابطه نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با تحصیل رشته هوشبری در ترکیه داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *