مشاوره تحصیلی

شرایط تحصیل رشته مامایی در ترکیه

تحصیل رشته مامایی در ترکیه

آیا قصد تحصیل رشته مامایی در ترکیه را دارید؟ در اینجا می توانید مدارک تحصیلی دانشگاه های ترکیه را مرور و مقایسه کنید و برای دانشگاه های ترکیه که مامایی ارائه می دهند درخواست دهید. ما در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی شرایط تحصیل رشته مامایی در ترکیه بپردازیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین دانشگاه ها برای مقطع کارشناسی و ارشد مامایی در ترکیه را انتخاب کنید. به علاوه هزینه تحصیل مامایی در ترکیه و شرایط تحصیل مامایی در ترکیه نیز بررسی خواهد شد. در ادامه همراه ما باشید.

 

تحصیل مامایی در ترکیه

تحصیل مامایی در ترکیه

 

تحصیل در رشته مامایی در ترکیه

رشته های فرعی در پزشکی به طور کلی یکی از پرطرفدارترین رشته ها در دنیا محسوب می شوند. گرایش های زیادی در زمینه پزشکی وجود دارد. این رشته ها شامل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، مامایی و … پذیرش در هر یک از این رشته ها بر اساس داشتن شرایط از طرف متقاضی می باشد. هر نوع رشته و گرایش و هر دانشگاهی قوانین خاص خود را دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی رشته مامایی در ترکیه بپردازیم. این رشته یکی از پرطرفدارترین رشته ها در بین داوطلبان در ترکیه است.

در ابتدا خوب است بدانید که تحصیل در رشته مامایی در ترکیه چه مزایایی دارد و برای تحصیل مامایی در ترکیه چه چیزهایی باید به همراه داشته باشید.

ماماها در حوزه بارداری، پیگیری، کنترل وضعیت تولد، کمک به پزشک در زمان تولد، نظارت بر سلامت مادر و نوزادی در روز تولد را مدیریت می کنند.

وظایف ماماها را می توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم:

  • در خدمات سلامت جنسی و باروری شرکت می کند.
  • آماده سازی و مدیریت آموزش های مقدماتی برای برنامه های مادر، پدر و زایمان در دوره قبل از بارداری.
  • قبل از بارداری، تصور یک بارداری طبیعی را ایجاد می کند، اقدامات لازم را انجام می دهد و اعزام می کند.
  • مادر را برای زایمان آماده کرده، به طور مداوم بر سلامت مادر و نوزاد نظارت می کند.
  • پس از تولد نوزاد، مراقبت و معاینه نوزاد انجام می شود.

با این محتوا و سایر مطالب، که بسته به دانشگاه متفاوت است، شما برای شرایط پیچیده و در عین حال متغیر پویا در زندگی حرفه ای یک ماما آماده خواهید شد.

شرایط تحصیل مامایی در ترکیه

شرایط تحصیل مامایی در ترکیه

مردان نمی توانند در این حوزه تحصیل کنند. جدای از این، داشتن مدرک دیپلم متوسطه بیش از 50 درصد برای تحصیل در رشته مامایی در ترکیه مورد نیاز است.

 تحصیل در مقطع ارشد مامایی در ترکیه با زبان ترکی یا انگلیسی است.

دانشگاه های کشور ترکیه برای پذیرش دانشجو شرایط خاص خود را دارند و مؤسسات مختلف ممکن است دارای شرایط و قوانین متفاوتی باشند. از جمله مدارک و شرایطی که برای اخذ پذیرش در رشته مامایی در ترکیه مورد نیاز است:

تکمیل فرم درخواست پذیرش که برای هر دانشگاه در سایت آن موجود است.

  • مدرک مهارت زبان.
  • ارائه توصیه نامه.
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی.
  • مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی.
  • ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی.
  • رسید پرداخت هزینه اخذ پذیرش.
  • تمکن مالی.
  • گذرنامه معتبر.

برای کسب اطلاع از هزینه ثبت نام آزمون یوس کلیک کنید و با ما در یوس لند همراه باشید.

فرصت های شغلی بعد از تحصیل رشته مامایی در ترکیه

پس از تحصیل رشته مامایی در ترکیه امکانات زیادی در محیط کار و همچنین تحصیلات تکمیلی دارید. در اینجا برخی از فرصت هایی است که شما خواهید داشت، آورده ایم.

فارغ التحصیلان رشته مامایی در ترکیه می توانند در موارد زیر کار کنند:

  • در زایشگاه ها.
  • در بیمارستان ها.
  • در اتاق های زایمان.
  • در مراکز بهداشت خانواده.
  • در مراکز بهداشت جامعه.
  • در مراکز زنان و زایمان.
  • در خدمات نوزادان.
  • خدمات ناباروری.
  • در مراکز تنظیم خانواده.

علاوه بر این، فارغ التحصیلان می توانند آموزش و مربیگری حرفه ای زایمان ارائه دهند.

هزینه تحصیل مامایی در ترکیه

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مامایی در ترکیه

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل مامایی در ترکیه به زبان انگلیسی نیستند. این دانشگاه ها اغلب به زبان ترکی تدریس کرده و از آنجایی که هر یک از دانشگاه های پزشکی ترکیه دارای بیمارستان مخصوص به خود هستند، این مورد می تواند مزیت بزرگی برای دانشجویان این مراکز باشد. در ادامه بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مامایی در ترکیه را فهرست کرده ایم. به علاوه می توانید هزینه تحصیل مامایی در ترکیه را نیز ملاحظه کنید. اگر به جز این موارد هزینه تحصیل مامایی در ترکیه برای دانشگاه های دیگری نیز مد نظر شما بود، می توانید با ما تماس بگیرید.

دانشگاه شهر زبان شهریه
دانشگاه kent استانبول استانبول ترکی 6000 دلار
دانشگاه لقمان حکیم آنکارا ترکی 3000 دلار
دانشگاه ÜSKÜDAR استانبول ترکی 3200 دلار
دانشگاه HALİÇ استانبول ترکی 4000 دلار
دانشگاه مدیپل استانبول استانبول ترکی 6.5 دلار
دانشگاه بیرونی استانبول ترکی 8000 دلار
دانشگاه İSTİNYE استانبول ترکی 4000 دلار
دانشگاه KTO KARATAY کنیا ترکی 6000 دلار

 

برای آشنایی با دانشگاه پزشکی استانبول بدون کنکور با ما همراه باشید.

مزایای ادامه تحصیل رشته مامایی در ترکیه

اگر رشته مامایی را برای ادامه تحصیل در ترکیه انتخاب کرده اید، باید بدانید که مزایای بسیاری در انتظار شما خواهد بود. ما در ادامه این مزایا را بررسی خواهیم کرد.

  • برخورداری از کیفیت بالای آموزش و معتبر بودن مدارک دانشگاهی.
  • برخورداری از بورسیه های تحصیلی.
  • دارا بودن سیستم تبادل دانشجو (اراسموس) با کشورهای اروپایی و آمریکا.
  • تحصیل در سیستم آموزشی مطابق با استانداردهای امریکا
  • تحصیل در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم
  • اعطای کمک هزینه و وام های دانشجویی
  • آشنایی دانشجویان با آداب و رسوم و فرهنگ دیگر کشورها
  • بالا بودن امنیت اجتماعی
  • سهولت رفت و آمد به ایران
  • پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی

 

تحصیل ارشد مامایی در ترکیه

تحصیل در مقطع ارشد مامایی در ترکیه از سال 2000 آغاز گردیده است. این مقطع توسط چند دانشگاه ارائه شده و محدودتر از مقطع کارشناسی است. دوره های تحصیلات تکمیلی مامایی ارائه شده توسط گروه های مامایی در دانشگاه مرسین در سال 2000؛ دانشگاه اژه و دانشگاه جمهوریت در سال 2003 و دانشگاه چوکوروا در سال 2006 تأسیس شد و این دانشگاه ها در ترکیه بسیار مهم هستند. مدت زمان تحصیل مامایی در ترکیه در این مقطع دو سال می باشد.

 

بهترین دانشگاه های ترکیه برای رشته مامایی

 

تاریخچه مامایی در ترکیه

در قرن نوزدهم در شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول و ازمیر، مامایی توسط زنان مشهور انجام می شد. اما اولین دوره مامایی در ترکیه در سال 1848 میلادی آغاز شد. در سال 1880 دکتر باسیم عمر پاسا، متخصص زنان در ترکیه، معیارهای خاصی را برای این رشته و حرفه تعیین کرد. علیرغم همه این تلاش ها، اولین مدرسه مامایی به سرپرستی دکتر باسیم عمر پاسا در سال 1909 در این کشور تأسیس شد.

این موسسه دانشجویان دختر زیر 30 سال را که از مدارس مختلف ترکیه فارغ التحصیل شده بودند می پذیرفت و برنامه های درسی اصلاح شده ای را برای مامایی ارائه می کرد. در این مدرسه یا موسسه برنامه های بالینی علاوه بر برنامه های تحصیلی به دانش آموزان آموزش داده می شد. این مدرسه در طول جنگ جهانی اول بدون وقفه به کار خود ادامه داد. با این حال، ماماهایی که از مدرسه فارغ التحصیل شدند، نمی خواستند وظایف خود را در آناتولی (خارج از استانبول) انجام دهند.

در سال 1920 دانش آموزان دختری از شهرهای مختلف که از دبستان فارغ التحصیل شده بودند برای آموزش شبانه روزی به استانبول فرستاده شدند. شهرداری های محلی هزینه های تحصیل در موسسه مامایی و هزینه های سفر را پوشش دادند. این دوره های مامایی در ترکیه ابتدا به سه سال و سپس به چهار سال افزایش یافت. دانش آموزان بین پانزده تا بیست و پنج سال در این مؤسسه پذیرفته شدند.

آموزش مامایی در ترکیه که قبلا در سطوح مختلف انجام می شد در شورای عالی بهداشت مطرح شد و مقرر شد این آموزش فقط در دانشگاه ها و مقاطع کارشناسی انجام شود. این پروتکل در سال 1996 بین وزارت بهداشت و اداره CHE امضا شد. بر اساس مصوبه شورا، دبیرستان‌های حرفه‌ای بهداشت که آموزش مامایی/پرستاری را ارائه می‌کردند، فرآیند آموزشی را به دانشگاه‌ها واگذار کردند.

بیست و سه دانشکده بهداشت و شش دانشکده پزشکی در ترکیه از سال 2009 به آموزش ماماها می پردازند. نقش حیاتی این حرفه در حمایت و بهبود سلامت مادران و نوزادان در کشورها به همین دلیل است که سازمان بهداشت و سازمان ملل متحد برای کودکان صندوق (یونیسف) بر تقویت آموزش و حرفه مامایی تاکید بی نظیر و مداوم دارد.

 

دانش و مهارت های کسب شده توسط یک ماما در ترکیه

همانطور که گفتیم بسیاری از کالج ها و دانشگاه های ترکیه به آموزش مامایی در این کشور می پردازند. مامایی در ترکیه برای دانشجویان و متقاضیان در مقاطع مختلف در دسترس است. در این قسمت قصد داریم در مورد دانشجویان رشته مامایی در ترکیه در مقطع کارشناسی صحبت کنیم. پس از تحصیل در رشته مامایی در ترکیه، انتظار می رود دانشجو با اخذ مدرک کارشناسی در پایان دوره مامایی، دانش و مهارت های زیر را کسب کند:

  • حداقل 100 معاینه قبل از تولد انجام دهد.
  • حداکثر 40 بارداری کوچک را زیر نظر داشته باشد.
  • حداقل چهل زایمان منظم انجام دهد.
  • چهل بارداری خطرناک را زیر نظر بگرد.
  • پایش وضعیت 100 مادر و کودک پس از زایمان طبیعی.
  • نظارت بر پنجاه کودک در شرایط سخت و خطرناک.
  • حداقل بیست و پنج روش مربوط به IUD را انجام دهد.

 

ارشد مامایی در ترکیه

 

درآمد یک ماما در ترکیه

بسیاری از افرادی که تحصیل رشته مامایی در ترکیه را انتخاب می کنند، علاقه مند هستند که درآمد شغل مامایی در ترکیه را نیز بدانند. بعد از کسب اطلاعات دررابطه با ارشد مامایی در ترکیه، هزینه تحصیل مامایی در ترکیه  و شرایط تحصیل مامایی در ترکیه در این قسمت همراه ما باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

فردی که به عنوان پرستار ماما در ترکیه کار می کند معمولاً حدود 7770 TRY در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 4200 تا 11700 لیر متغیر خواهد بود.

این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق پرستار ماما بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است. در زیر یک تفکیک دقیق بر اساس معیارهای مختلف را مشاهده خواهید کرد.

حقوق مامای پرستار در ترکیه از 4200 TRY در ماه (حداقل حقوق) تا 11700 TRY در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است.

حقوق متوسط ​​7150 TRY در ماه است، به این معنی که نیمی (50%) از افرادی که به عنوان پرستار ماما کار می کنند کمتر از 7150 TRY درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 7150 TRY درآمد دارند. میانه نشان دهنده ارزش متوسط ​​حقوق است.

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هر چه سالهای تجربه بیشتر باشد، دستمزد شما بیشتر می شود. ما حقوق پرستار ماما را بر اساس سطح تجربه تقسیم کردیم و این چیزی است که پیدا کردیم.

یک پرستار ماما با کمتر از دو سال تجربه تقریباً 4870 TRY در ماه می گیرد.

در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال، 6160 TRY در ماه کسب کند، یعنی 26 درصد بیشتر از فردی با تجربه کمتر از دو سال.

با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 8120 TRY در ماه به دست می آورد که 32 درصد بیشتر از فردی با دو تا پنج سال تجربه است.

 

برای اطلاعات بیشتر از شرایط کار مامایی در ترکیه کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی جزییات تحصیل رشته مامایی در ترکیه بپردازیم. اینکه برای تحصیل رشته مامایی در ترکیه چه شرایطی وجود دارد و برای تحصیل در مقطع ارشد مامایی در ترکیه باید چه کارهایی انجام دهید، بررسی گردید. اگر پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص هزینه تحصیل مامایی در ترکیه  و یا شرایط تحصیل مامایی در ترکیه داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *