بورسیه و اپلای

بورسیه دندانپزشکی ترکیه 2024

بورسیه دندانپزشکی ترکیه

نحوه دریافت بورسیه دندانپزشکی ترکیه مشخص شده است. اگر به دنبال دریافت بورسیه دندانپزشکی ترکیه هستید، می توانید با آگاهی از شرایط بورسیه دندانپزشکی ترکیه و همچنین اطلاع از هزینه بورسیه دندانپزشکی ترکیه برای دریافت آن اقدام نمایید. از آنجایی که ترکیه مقصدی محبوب برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی است و بسیاری از دانشجویان به دنبال تحصیل در این کشور هستند، ما در ادامه قصد داریم به بررسی شرایط دریافت بورسیه بپردازیم و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

بورسیه دندانپزشکی ترکیه

 

معرفی بورسیه دندانپزشکی ترکیه

بورسیه تحصیلی CoHE برای دانشجویان بین المللی در رشته دندان پزشکی ارائه می شود. هدف آن دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از کشورهایی است که با برنامه های آموزش عالی موافقت نامه امضا کرده اند. اگر دانش‌آموزان در برنامه‌های آموزش عالی ترکی پذیرفته شوند اما گواهی مهارت ترکی نداشته باشند، یک سال آموزش زبان به آنها داده می‌شود.

بورسیه های ترکیه علاوه بر ارائه کمک های مالی، به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا در دانشگاه مورد نظر خود، در برنامه درخواستی انتخابی خود قرار گیرند. به همین دلیل، در بین سایر برنامه های بورسیه تحصیلی در سراسر جهان متمایز است. بورسیه های تحصیلی ترکیه برای فراهم کردن فرصت هایی برای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و همچنین تحصیلات دانشگاهی در ترکیه طراحی شده اند. این همچنین نیازهای دانشجویی مانند خوابگاه و بیمه درمانی را در طول جلسه آموزشی پوشش می دهد.

به طور کلی، ترکیه چشم انداز بسیار مثبتی برای دانشجویان بین المللی از شهریه مقرون به صرفه و هزینه کمتر زندگی با یک سبک زندگی راحت دارد.

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه یک سرمایه گذاری است که مطمئنا بازدهی مثمر ثمر خواهد داشت.

هزینه بورسیه دندانپزشکی ترکیه

مدارک مورد نیاز برای بورسیه دندانپزشکی ترکیه

در این قسمت همراه ما باشید تا مدارک مورد نیاز برای بورسیه دندان پزشکی ترکیه را بررسی کنیم.

  • فرم درخواست
  • کپی کارت شناسایی معتبر (گذرنامه، شناسنامه و …)
  • 1 قطعه عکس گذرنامه

برای مدارس حرفه ای، برنامه های کارشناسی:

  • کپی مدرک تحصیلی یا مدرکی که نشان دهد داوطلب دانش آموز سال آخر دبیرستان است.
  • ریز نمرات معتبر دبیرستان (شامل دروس اخذ شده و نمرات مربوطه داوطلب)

برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری:

  • یک کپی از مدرک لیسانس/کارشناسی ارشد یا مدرکی که نشان دهد داوطلب دانشجوی ارشد/کارشناسی ارشد است.
  • ریز نمرات گواهی شده در مقطع کارشناسی/کارشناسی ارشد (شامل دروس اخذ شده و نمرات مربوطه داوطلب)

برای برنامه های تخصصی / فوق تخصصی در پزشکی / دندانپزشکی:

  • نتایج اسناد TUS/DUS/YDUS

مدارک لازم را می توان از طریق ایمیل به صورت اسکن ارسال کرد.

شرایط بورسیه دندانپزشکی ترکیه

در این قسمت همراه ما باشید تا شرایط بورسیه دندانپزشکی ترکیه را بررسی کنیم.

داوطلبان متقاضی برای برنامه بورسیه دندان پزشکی پزشکی باید شرایط زیر را داشته باشند:

  1. تابعیت کشور دیگر را داشته باشند.
  2. ارائه مدرک دیپلم معتبر
  3. برای دوره های کارشناسی ارشد و دکترا: داوطلبان باید از یک موسسه آموزشی برابر با ترکیه فارغ التحصیل شده باشند.
  4. برای برنامه‌های تخصصی شرکت در آزمون های تخصصی دوره های دندان پزشکی اجباری است.
  5. برای فوق تخصص شرکت در آزمون sts اجباری است.
  6. داوطلبان مدارس فنی و حرفه ای و دوره های کارشناسی باید زودتر از 1991/01/01، 1982/01/01 (برای برنامه های کارشناسی ارشد) و 01/01/1977 (برای برنامه های دکترا) متولد شده باشند.
  7. کاندیداهایی که در سطح حرفه ای، کارشناسی، کارشناسی ارشد و تخصصی که متقاضی آن هستند، توسط یک موسسه دولتی ترکیه بورسیه تحصیلی دریافت نکرده باشند.
  8. داوطلبانی که در حال حاضر در یکی از دانشگاه ها یا کالج های حرفه ای در ترکیه تحصیل می کنند نمی توانند برای همان سطح اقدام کنند.
  9. متقاضیان فارغ التحصیل که دوره لیسانس یا فوق لیسانس خود را در ترکیه به پایان رسانده اند باید حداقل نمره 45 را در آزمون ALES تست کارکنان دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی که توسط OSYM انجام می شود یا آزمون معادل بین المللی آن که توسط دانشگاه های مورد قبول آنها تلقی می شود ارائه دهند.
  10. داوطلبان برای شرکت در دوره های زبان انگلیسی باید مدرک زبان مناسب داشته باشند.

 

برای اطلاع از جزییات مربوط به بورسیه پزشکی ترکیه کلیک کنید.

 

بورسیه دندانپزشکی ترکیه چه مواردی را پوشش می دهد؟

بورسیه تحصیلی فرصت های گسترده ای را برای دانشجویانی که در ترکیه تحصیل می کنند فراهم می کند. با بورسیه ای که به شما اعطا می شود، می توانید در یک دانشگاه تحصیل کرده و از خدمات بهداشتی آن دانشگاه بدون پرداخت هیچ هزینه ای استفاده کنید. علاوه بر این، هر ماه مبلغ مشخصی از هزینه بورس تحصیلی به حساب بانکی شما واریز می شود. این مبلغ برای ادامه تحصیل و بهره مندی آزادانه از امکانات اجتماعی در ترکیه کافی خواهد بود. در همین حال، فرصت های مسکن نیز برای شما فراهم شده است. علاوه بر این، این بورس تحصیلی قبل از شروع برنامه دانشگاه و بلیط رفت و برگشت از کشور شما به ترکیه، آموزش زبان ترکی را پوشش می دهد.

پرداخت ماهانه (پول جیبی/کمک هزینه)، پشتیبانی اقامت (اجاره یا غیره)، هزینه تحصیل، هزینه دوره های آموزش زبان ترکی، بیمه سلامت عمومی و هزینه های سفر مشخص شده است.

کسانی که نتوانند مدرک مهارت زبان ترکی را ارائه دهند، تحت دوره آمادگی زبان ترکی قرار خواهند گرفت.

اگر زبان تحصیل در دپارتمان زبانی غیر از ترکی باشد، دارندگان بورسیه نیازی به ثبت نام در دوره آمادگی زبان ترکی نخواهند داشت. با این حال، ارائه گواهی مهارت ترکی در مدت دو سال پس از شروع تحصیل الزامی است.

شرایط بورسیه دندانپزشکی ترکیه

ارزیابی درخواست ها و مصاحبه برای بورسیه دندانپزشکی ترکیه

انتخاب داوطلبان با توجه به پیشرفت تحصیلی و عملکرد مصاحبه انجام می شود. در محاسبه موفقیت تحصیلی، جدول ضوابط تحصیلی (نمره دیپلم، میانگین نمرات دریافتی تا آخرین ترم، نمره کنکور دانشگاه در صورت وجود، آزمون فارغ التحصیلی دبیرستان / نمره کارشناسی در صورت وجود، نمره آزمون بین المللی در صورت وجود، سایر دانشگاه ها نمره ارزیابی) به عنوان یک معیار در نظر گرفته خواهد شد.

  • در طول مصاحبه، متقاضیان بر اساس معیارهای زیر ارزیابی می شوند:
  • انسجام بین پیشینه تحصیلی نامزد و ترجیحات برنامه،
  • میزان آگاهی در مورد اهمیت تحصیل در ترکیه برای کشور و مسیر شغلی خود،
  • علاقه قابل توجه به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی،
  • چشم انداز روشن در مورد ارتقای روابط بین ترکیه و کشور خود.

 

برای اطلاع از جزییات مربوط به پزشکی بدون کنکور ترکیه کلیک کنید.

 

بورسیه دندان پزشکی از دانشگاه های خصوصی و دولتی

همانطور که می دانید دانشگاه های دولتی ترکیه آزمون ورودی دارند و دانشگاه های خصوصی براساس سوابق تحصیلی پذیرش می کنند. اگرچه ممکن است از سوی برخی دانشگاه های خصوصی نیز بورسیه ارائه شود؛ اما عمده بورسیه دندان پزشکی از سوی دانشگاه های دولتی ارائه می شود. پس منظور از بورسیه، امتیازی است که از دانشگاه های دولتی برای دانشجویان در نظر گرفته خواهد شد.

مقایسه بورسیه دانشگاه های خصوصی و دولتی در رشته دندان پزشکی

همانطور که در موارد فوق اشاره کرده بودیم منظور از بورسیه دندان پزشکی ترکیه ، امتیازی است که از جانب دانشگاه های دولتی ارائه می شود؛ اما ممکن است برخی دانشگاه های خصوصی نیز امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان فراهم آورند. اما نکته ای که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که اگر قصد بازگشت به کشور خودمان را بعد از تpصیل دارید، حتماً از بورسیه دانشگاه های دولتی استفاده نمایید؛ زیرا طبق قوانین کشور ما افرادی که مدرک خود را از دانشگاه های خصوصی گرفته اند؛ اجازه فعالیت نخواهند داشت. فراموش نکنید این موضوع به معنای بد بودن سطح آموزش در دانشگاه های خصوصی نیست. بلکه در این دانشگاه ها حتی امکانات بهتری نسیت به دانشگاه های دولتی وجود دارد.

 

خلاصه مطلب

بورسیه دندانپزشکی ترکیه موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی شرایط بورسیه دندانپزشکی ترکیه بپردازیم و به شما بگوییم که برای دریافت آن چه مدارکی مورد نیاز است. علاوه بر این مورد اطلاع از هزینه بورسیه دندانپزشکی ترکیه نیز برای داوطلبان مورد نیاز است که ما این مورد را نیز بررسی نمودیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص بورسیه دندان پزشکی ترکیه داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *