دانشگاه های ترکیه

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه، این فرصت را برای دانشجویان بین المللی مهیا کرده اند تا بتوانند از طریق پذیرش به دو صورت بدون آزمون و با آزمون، در این دانشگاه ها، تحصیل کنند. دانشجویان رشته دندانپزشکی هم چنین این فرصت را به دست خواهند آورد تا به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه، فرصت های متعدد و بسیار زیادی را برای دانشجویان خارجی و بین المللی فراهم می نماید. دریافت نامه پذیرش در دانشکده های دندانپزشکی ترکیه به دو روش امکان پذیر خواهد بود. لازم به ذکر است که مدت زمان تحصیل در این رشته 5 سال می باشد.

یکی از روش های تحصیل در بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه، شرکت در آزمون یوس ترکیه می باشد که هر سال توسط دانشگاه های مختلفی در این کشور، برگزار می شود. در روش دوم درخواست پذیرش از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه بدون آزمون ورودی است. توجه داشته باشید که در روش دوم نمرات دیپلم متقاضیان بسیار حائز اهمیت بوده و بر همین اساس انتخاب خواهند شد.

 

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه

 

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه

همان طور که در ابتدای این مطلب گفته شد، برای ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه، می توانید به دو روش با آزمون و بدون آزمون، اقدام نمایید.

لازم است بدانید که در روش بدون آزمون، نمره های دیپلم شما مورد بررسی قرار خواهند گرفت. هم چنین در صورتی که می خواهید از طریق آزمون برای دریافت پذیرش در دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه اقدام نمایید، باید در آزمون یوس ترکیه که هر سال توسط دانشگاه های این کشور برگزار می شود، شرکت نمایید.

 

شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه

به منظور تحصی در بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه، متقاضیان باید مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشند و یا در سال آخر دبیرستان مشغول به تحصیل باشند. تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه با آزمون ورودی یوس همراه می باشد. در صورتی که متقاضیان تصمیم داشته باشند تا به زبان انگلیسی ادامه تحصیل بدهند، باید در آزمون SAT نیز شرکت کرده و در آن پذیرفته شوند. لازم به ذکر است که حداقل نمره زبان برای نحصیل در بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه، آیتلس 6 می باشد.

 

برای بررسی زمان ثبت نام آزمون یوس 2024 کلیک کنید.

 

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه های دندانپزشکی ترکبه

دانشگاه های کشور ترکیه، به منظور پذیرش دانشجویان، نیاز به ارائه مدارکی دارند از مهم ترین آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تکمیل فرم درخواست آنلاین
  • ارائه مدرک دیپلم
  • ریز نمرات تحصیلی متقاضی
  • نمره قبولی در آزمون یوس و یا آزمون SAT
  • رزومه تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان
  • تمکن مالی
  • بیمه نامه
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک

 

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه های دندانپزشکی ترکبه

 

معرفی بهترین دانشگاه های دندانپزشکی کشور ترکیه

آموزش در بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه، بر اساس استاندارد های آموزشی در اروپا می باشد. از این رو می توان گفت که تحصیل در این دانشگاه ها می تواند سکوی پرتابی مطمئن برای دانشجویان ایرانی باشد. هر ساله چندین دانشگاه این کشور در میان برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند که در ادامه یک به یک آن ها را برای شما معرفی کرده ایم.

 

برای اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون یوس ترکیه 2024 کلیک کنید.

 

دانشگاه کوچ ( koc University)

دانشگاه کوچ یکی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه محسوب می شود که به عنوان یک دانشگاه خصوصی و مرکز جامع تحقیقاتی شناخته می شود. این دانشگاه در سال 1993 تاسیس شد و در استانبول ترکیه واقع شده است. این دانشگاه از دانشکده های اقتصاد و علوم اداری، مهندسی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و علوم انسانی، حقوق و پزشکی تشکیل شده است. دانشگاه کوچ هر ساله در میان برترین دانشگاه های ترکیه قرار می گیرد.

 

دانشگاه کوچ ( koc University)

 

دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University)

دانشگاه حاجت تپه در سال 1967 فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه نیز یکی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه محسوب می شود. دانشگاه حاجت تپه دارای 14 دانشکده مربوط به رشته های دندانپزشکی، ارتباطات، اقتصاد و علوم اداری، آموزش، مهندسی، هنر های زیبا، علوم بهداشتی، حقوق، ادبیات، پزشکی، پرستاری، داروسازی و علوم ورزشی می باشد.

 

دانشگاه استانبول (Istanbul University)

دانشگاه استانبول با داشتن 15 دانشکده، 12 موسسه، 2 آموزشگاه حرفه ای، 2 بخش، 74 مرکز تحقیق و پژوهش و 216 باشگاه دانشجویی یکی دیگر از بهترین دانشگاه های کشور ترکیه به شمار می آید. دانشگاه دندانپزشکی استانبول 124 برنامه کارشناسی، 329 برنامه کارشناسی ارشد و 202 برنامه دکترا را به دانشجویان و متقاضیان ارائه می دهد.

 

دانشگاه آکدنیز (Akdeniz University)

دانشگاه آکدنیز که در سال 1982 در آنتالیا فعالیت خود را آغاز کرده است، نتیجه یکپارچه کردن چندین موسسه آموزش عالی در آنتالیا، بوردور و ایسپارتا می باشد. این دانشگاه عضو EUA و IAU بوده و 325 توافق نامه در چارچوب اراسموس و 60 توافق نامه در 23 کشور مختلف با برنامه تبادل مولانا ایجاد نموده است.

 

اطلاعیه

در زمان پذیرش دانشگاه های ترکیه بدون آزمون، ریز نمرات دیپلم شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

دانشگاه آنکارا (Ankara University)

دانشگاه آنکارا در سال 1946 فعالیت خود را تحت عنوان اولین موسسه آموزش عالی ترکیه آغاز نموده است. این دانشگاه که یک دانشگاه دولتی به شمار می آید با بیش از 60000 دانشجو، دوره های پزشکی، علوم طبیعی و کاربردی و همین طور هنر و تربیت بدنی را به متقاضیان ارائه می دهد. در این دانشگاه دوره های آموزش از راه دور نیز برای دانشجویان فراهم شده است.

 

 

دانشگاه آنکارا (Ankara University)

 

دانشگاه آتاتورک (Ataturk University)

دانشگاه آتاتورک در سال 1957 فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه از 23 دانشکده، 18 کالج، 8 موسسه و 30 مرکز تحقیقاتی تشکیل شده است. پردیس اصلی این دانشگاه در شهر ارزروم می باشد. از موضوعاتی که دانشجویان می توانند در آن به تحصیل مشغول شوند می توانیم به معماری و طراحی، دندانپزشکی، آموزش، هنر های زیبا و ارتباطات و سایر موارد دیگر نام ببریم.

 

برای بررسی هزینه ثبت نام آزمون یوس 2024 کلیک کنید.

 

دانشگاه اژه (Ege University)

دانشگاه اژه یکی دیگر از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه محسوب می شود. هم چنین این دانشگاه جزو دانشگاه های دولتی کشور ترکیه بوده و در سال 1955 فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه یک موسسه تحقیقاتی می باشد.

دانشگاه اژه دارای 65000 دانشجو، 17 دانشکده، 9 موسسه، 15 آموزشگاه حرفه ای و 39 مرکز تحقیقاتی می باشد. دانشگاه اژه طیف وسیعی از رشته های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان خود ارائه داده است که دندانپزشکی یکی از آن ها می باشد.

 

دانشگاه غازی (Gazi University)

دانشگاه غازی در سال 1926 فعالیت خود را به عنوان موسسه تربیت معلم آغاز کرده است. این دانشگاه هم اکنون از 21 دانشکده مختلف، 4 مدرسه، 52 مرکز تحقیقاتی و 7 موسسه تحصیلات تکمیلی تشکیل شده است. بر اساس نتایج آزمون دانشگاه در سال 2013، دانشگاه غازی یکی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه برای دانشجویان به شمار می آید.

 

دانشگاه مرمره (Marmara University)

دانشگاه مرمره یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی کشور ترکیه محسوب می شود. این دانشگاه پیش از این که تبدیل به دانشگاه شود، چندین بار تغییر نام داشته است. دانشگاه مرمره امروزه با داشتن 16 دانشکده جداگانه و نیز یک دانشکده دندانپزشکی، یکی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه به شمار می آید.

دوره های قابل ارائه در این دانشگاه به زبان ترکی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و یا عربی تدریس می شوند. از این رو این دانشگاه افتخار دارد که تنها موسسه آموزش عالی چند زبانه در کشور ترکیه می باشد.

 

دانشگاه مرمره (Marmara University)

 

بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه

هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی به زبان ترکی، به طور معمول خیلی ارزان از تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه خصوصی دندانپزشکی ترکیه خیلی گران تر از دانشگاه های دولتی تمام خواهد شد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی 240 تا 750 دلار و در دانشگاه های خصوص بین 10000 تا 25000 دلار متغیر می باشد.

 

برای دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

برای تحصیل در بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه، این امکان برای متقاضیان و دانشجویان فراهم شده است تا به دو صورت بدون آزمون و با آزمون اقدام نمایند. در روش با آزمون، شما باید برای شرکت در آزمون yos ترکیه شرکت نمایید. اما در شیوه بدون آزمون، باید نمرات دیپلم شما توسط کارشناسان دانشگاهی که انتخاب کرده اید، مورد بررسی قرار بگیرند.

در این مطلب سعی نمودیم بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه را برای شما نام ببریم و تاریخچه ای هر چند کوتاه و اطلاعاتی خلاصه را در مورد هر کدام در اختیار شما قرار دهیم. حتما پیش از اقدام به تحصیل و دریافت مجوز برای تحصیل در کشور ترکیه، تحقیقات لازم را در این زمینه به جا آورید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *