بورسیه و اپلای, دسته‌بندی نشده

بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه 2024 {شرایط،رشته ها}

بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه

آیا از بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه اطلاع دارید؟ همواره بسیاری از افراد به دنبال تحصیل در کشورهای مختلف هستند که کشور ترکیه هم یکی از این کشورهاست و در حال حاضر متقاضیان بسیاری دارد. اما خوب است بدانید تحصیل آن هم در یک کشور خارجی به هزینه زیادی احتیاج دارد و پرداخت مخارج تحصیل در کشورهای خارجی برای همه کار آسانی نیست. بنابراین دریافت بورسیه می تواند راه حل این مشکل باشد و افراد علاقمند به تحصیل در کشور ترکیه می توانند از بورسیه دانشگاه های این کشور استفاده نمایند.

از این رو اگر شما هم دوست دارید با بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه آشنا شوید این مقاله را تا انتها با دقت مطالعه نمایید و در صورتی که سوالی برایتان پیش آمد یا نیاز به دریافت راهنمایی بیشتری داشتید با کارشناسان یوسلند ارتباط برقرار کنید.

معرفی رشته های دارای بورسیه در کشور ترکیه برای سال 2024

دانشگاه های معتبر کشور ترکیه در برخی از رشته های تحصیلی خود به دانشجویان بورسیه می دهند.

البته لازم است یادآور شویم علاوه بر دانشجویان خارجی، دانشجویان خود کشور ترکیه نیز متقاضی اخذ بورسیه هستند و به همین علت بورسیه شدن کار چندان ساده ای نیست. اما با دریافت مشاوره و کمک گرفتن از افراد با تجربه می توان در بهترین دانشگاه های ترکیه برای قبولی در رشته مورد نظر به صورت بورسیه انتخاب شد.

نکته ای باید به آن توجه داشته باشید این است که ابتدا باید بررسی کنید آیا بورسیه ای برای رشته مورد علاقه شما در کشور ترکیه وجود دارد یا خیر و سپس برای دریافت بورس تحصیلی از این کشور اقدام نمایید.

به همین علت ما در جدول زیر اسامی رشته های دارای بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه را برای مشاهده شما عزیزان قرار داده ایم.

رشته های دارای بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه
 گروه ریاضی فیزیک گروه علوم تجربی گروه علوم انسانی
معماری پزشکی حقوق
مهندسی پزشکی پیراپزشکی مدیریت کسب و کار
علوم کامپیوتر دندانپزشکی اقتصاد کشاورزی
مهندسی مکانیک داروسازی اقتصاد
مهندسی عمران پرستاری مدیریت بانکداری و مالی
مهندسی شیمی مامایی جامعه شناسی
مهندسی کامپیوتر بیوتکنولوژی کشاورزی علوم سیاسی و روابط بین‌ الملل
مهندسی برق و الکترونیک دامپزشکی روابط عمومی و تبلیغات
مهندسی صنایع فیزیوتراپی و توان بخشی مدیریت گردشگری

 

برای اطلاع از بورسیه تحصیلی ترکیه بر لینک سبز رنگ کلیک کنید.

آشنایی با بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه 2024 

کشور ترکیه دانشگاه های بسیاری دارد که برخی از آن ها جز بهترین دانشگاه های این کشور به حساب می آیند و بیشتر افراد متقاضی تحصیل در کشور ترکیه علاقمند به دریافت بورسیه از این دانشگاه ها هستند.

اما آیا با بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه آشنایی دارید؟

بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه شامل دانشگاه های کوچ، سابانجی، بیلکنت، فنی خاورمیانه، چانکایا، قاضی، حاجت تپه، بغازیچی و آنکارا و سلیمان دمیرل هستند که از این میان دانشگاه های کوچ، سابانجی، بیلکنت و چانکایا خصوصی می باشند.

در ادامه این دانشگاه ها را به طور مختصر برای شما ذکر خواهیم کرد:

دانشگاه کوچ:

دانشگاه کوچ را هم می توان جزء بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه به حساب آورد. این دانشگاه همانطور که گفتیم خصوصی است و تنها از طریق دو آزمون sat و ACT دانشجو پذیرش می کند.

شرایط پذیرش در دانشگاه کوچ کمی سخت گیرانه است و برای قبولی در رشته پزشکی حتما باید نمره پیش دانشگاهی و دیپلم بالای 18 داشته باشید.

در مورد سایر رشته ها نیز نمره بالای 14 نیز مورد قبول می باشد اما برای پذیرش در رشته پزشکی، کسب حداقل نمره آزمون اس ای تی 1410 از 1600 و در آزمون ACT نمره 31 از 36 لازم است.

باید بگوییم در این دانشگاه پذیرش به صورت انتخابی انجام می شود و از میان افراد متقاضی ثبت نام، تنها افراد دارای سوابق برتر انتخاب می شوند.

📢 اطلاعیه 📢

دانشگاه کوچ ترکیه به دلیل انتخاب دانشجویان ممتاز از سراسر دنیا و پذیرش آن ها، تنها به افراد خاصی بورسیه اعطا می کند. در حقیقت بورسیه این دانشگاه تنها به نوابغ و از طریق سایت خود دانشگاه کوچ داده می شود.

بنابراین برای دریافت بورسیه دانشگاه کوچ نمی توان از طریق وبسایت تورکیه بورسلاری اقدام کرد. همچنین زمان ثبت نام بورسیه دانشگاه کوچ در اردیبهشت ماه و اوایل خرداد ماه می باشد.

دانشگاه سابانجی:

دانشگاه سابانجی سه دانشکده و یک مدرسه زبان دارد و دانشجویان بسیاری در آن تحصیل می کنند.

بورسیه های تحصیلی این دانشگاه نیز به صورت فول فاند و پارشال فاند به دانشجویان داده می شود و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند از بورسیه های فول فاند و پارشال فاند این دانشگاه استفاده کنند.

همچنین به دانشجویان مقطع کارشناسی نیز بورسیه های تخفیف شهریه داده می شود که از 25 تا صد درصد تخفیف شهریه را شامل می شود.

 بورسیه تحصیلی در دانشگاه سابانجی کشور ترکیه 

دانشگاه بیلکنت:

این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های غیر انتفاعی در کشور ترکیه محسوب می شود که اولین دانشگاه خصوصی ترکیه نیز هست. همچنین دانشگاه بیلکنت از بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه هم به شمار می آید.

در دانشگاه بیلکنت 7 دانشکده، 2 مدرسه عالی و 3 مدرسه عالی شغلی و یک مرکز فنون موسیقی دایر است. همچنین این دانشگاه بیشتر از 11 هزار دانشجو و هزار هیات علمی دارد.

بورسیه در دانشگاه بیلکنت به صورت درصدی است و 20 تا 100 درصد هزینه های دانشجویان بورسیه شده را شامل می شود. اما برای دریافت بورسیه از دانشگاه بیلکنت لازم به شرکت در آزمون ورودی این دانشگاه و کسب نمره بالا می باشد.

دانشگاه قاضی:

دانشگاه دولتی قاضی در حال حاضر بیش از 40 هزار دانشجو دارد که اکثر آن ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل می باشند.

خوب است بدانید 12 دانشکده، 3 مدرسه حرفه‌ ای، 5 مؤسسه تحصیلات تکمیلی و 39 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه قاضی وجود دارد.

نکته قابل توجه اینکه در این دانشگاه بورسیه تحصیلی بر اساس پیشرفت تحصیلی و معدل به دانشجویان داده می شود و بیشتر بورسیه های این دانشگاه فول ‌فاند هستند.

افزون بر این بورسیه دانشگاه قاضی شامل معافیت از پرداخت شهریه، ارائه کمک ‌هزینه ماهانه و پرداخت اجاره خوابگاه است.

لازم به ذکر است دانشگاه چانکایا یکی از پردیس های دانشگاه قاضی می باشد.

دانشگاه حاجت تپه:

دانشگاه حاجت تپه با ۲ پردیس دانشگاهی، ۹ دانشکده، ۲۴ مرکز تحقیقاتی، ۱۴ مدرسه، ۱ مدرسه هنر و ۱۲ موسسه علمی، یکی از معتبرترین دانشگاه ها در سطح جهانی است.

این دانشگاه از طریق آزمون یوس و sat دانشجو پذیرش می کند. در آزمون یوس کسب نمره بالا شرط اصلی قبولی به حساب می آید.

نمره آزمون SAT در این دانشگاه نیز باید بالای 1200 باشد. البته برای قبولی در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در این دانشگاه نمره بالای 1450 از 1600 لازم است.

در دانشگاه حاجت تپه بورسیه تحصیلی و خدماتی مانند برگزاری کلاس‌ های رایگان زبان ترکی، مراقبت‌ های بهداشتی و خدمات پزشکی دانشجویی رایگان و اقامت دانشجویی رایگان به دانشجویان داده می شود.

افزون بر این، دانشگاه حاجت تپه برای دانشجویان واجد شرایط بین المللی خود حقوق ماهیانه در نظر می‌ گیرد.

همچنین گاهی ممکن است دانشگاه هزینه‌ی چند بار رفت و آمد در سال را پرداخت کند و بلیط پرواز رایگان یا با تخفیف دانشجویی در اختیار دانشجویان قرار دهد.

 بورسیه تحصیلی در دانشگاه حاجت تپه 

دانشگاه بغازیچی:

این دانشگاه 6 پردیس دارد. علاوه بر این دانشگاه بغازیچی دارای چهار دانشکده و شش انیستیتو و دو مدرسه نیز هست.

در این دانشگاه زبان مورد تدریس انگلیسی است و به دانشجویان برتر بورسیه داده می شود.

دانشگاه بغازیچی بورسیه های متفاوتی را به دانشجویان خود می دهد که از جمله این بورسیه ها، معافیت پرداخت شهریه، خوابگاه، غذا، کتاب، پول نقد و ترم تابستانی است.

برای دریافت بورسیه این دانشگاه باید در آزمون ورودی آن شرکت کرد و علاوه بر آزمون، صلاحیت افراد متقاضی بعد از مصاحبه آنلاین ارزیابی می گردد.

دانشگاه سلیمان دمیرل:

دانشگاه سلیمان دمیرل در شهر اسپارتا، یکی از دانشگاه های دولتی معتبر در کشور ترکیه است.

این دانشگاه در بین دانشگاه های کشور ترکیه رتبه 19 را دارد و دارای ۱۵ دانشکده، ۱۲ مدرسه فنی و حرفه ای، ۲ دبیرستان و ۴ مدرسه می باشد. برای پذیرش در این دانشگاه نیز باید طریق آزمون یوس اقدام کرد.

این دانشگاه در هر سال به 220 دانشجو بورسیه اعطا می کند که دانشجویان بورسیه شده علاوه بر بورسیه خود می توانند از وام‌ هایی که توسط سازمان های دولتی و خصوصی، انجمن ها، بنیادها و شرکت‌ها اعطاء می گردد نیز استفاده کنند.

 بورسیه تحصیلی در دانشگاه سلیمان دمیرل ترکیه 

دانشگاه آنکارا:

دانشگاه آنکارا اولین موسسه‌ ی آموزش عالی بعد از جمهوری مدرن ترکیه می باشد که بیشتر از ۶۰,۰۰۰ دانشجو دارد و از جمله بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه است.

از مزیت های تحصیل در دانشگاه آنکارا هم این است که امکان تحصیل از راه دور را برای آن دسته از دانشجویانی که امکان حضور فیزیکی در کلاس‌ های درسی را ندارند، وجود دارد.

این دانشگاه در هر سال 500 نفر از دانشجویان خود را بورسیه می کند و علاوه بر کمک هزینه‌ های تحصیلی، امکانات متنوعی را در اختیار دانشجویان واجد شرایط خود قرار می‌ دهد.

برای اطلاع از بورسیه پیراپزشکی ترکیه بر لینک سبز رنگ کلیک کنید.

بررسی شرایط عمومی دریافت بورسیه از بهترین دانشگاه های ترکیه 

بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه خود شرایطی دارند که افراد متقاضی تحصیل در آن ها حتما باید این شرایط را داشته باشد.

این شرایط شامل شرط سنی، معدل، آشنایی با زبان و غیره می باشند.

در حقیقت باید بگوییم بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه خود شرایط زیر را مبنا پذیرش قرار می دهند.

🔸 قبولی در آزمون یوس

🔸 داشتن معدل حداقل معدل 14 از 20 یا 70 از 100 برای مقطع کارشناسی، حداقل معدل 15 از 20 یا 75 از 100 برای مقطع کارشناسی ارشد و در مقطع دکتری برای رشته های مهندسی یا پزشکی (پزشکی, دندانپزشکی و داروسازی) حداقل معدل 18 از 20 یا 90 از 100

🔸 برای مقطع لیسانس و پزشکی، متقاضی باید متولد بعد از تاریخ 11 دی (جدی) 1380 باشد (کمتر از 21 سال)

🔸برای مقطع فوق لیسانس ، متقاضی باید متولد بعد از تاریخ 11 دی (جدی) 1371 باشد (کمتر از 30)

🔸برای مقطع دکتری ، متقاضی باید متولد بعد از تاریخ 11 دی (جدی) 1366 باشد (کمتر از 35)

🔸 داشتن مقالات معتبر و چاپ شده برای بورسیه مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

🔸 داشتن مدرک زبان از مراکز و موسسات معتبر با نمره بالا

🔸 فارغ التحصیلی تا قبل از ۲۱ سپتامبر 2024

شرایط دریافت بورسیه از دانشگاه های ترکیه 

برای اطلاع از بورسیه پزشکی ترکیه بر لینک سبز رنگ کلیک کنید.

مدارک لازم برای بورسیه شدن در بهترین دانشگاه های کشور ترکیه 

بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه هم مانند دیگر دانشگاه های این کشور نیاز به مدارکی دارند که افراد متقاضی تحصیل در دانشگاه ها ملزم به ارائه این مدارک هستند.

نکته مهم اینکه در برخی از دانشگاه های دارای بورسیه تحصیلی داشتن تمامی این مدارک الزامی می باشد در حالیکه ممکن است داشتن برخی از این مدارک مانند مدرک زبان بین المللی در دانشگاهی دیگر امتیاز مثبت تلقی شود.

در زیر مدارک بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه ذکر شده اند:

📂 فایل اسکن شده عکس فرد متقاصی در ابعاد ۶*۴ با زمینه سفید بدون کلاه و عینک دودی

📂 مدارک تحصیلی فرد متقاضی دریافت بورسیه از مقطع دیپلم تا آخرین مقطع تحصیلی

📂 ریز نمرات از مقطع دیپلم تا آخرین مقطع تحصیلی

📂 مدرک شناسایی معتبر مانند کارت ملی و پاسپورت

📂 مدرک قبولی در کنکور و یا برگه ی ثابت کننده این موضوع

📂 توصیه نامه اساتید (مخصوص مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری)

📂 اطلاعات تماس و آدرس منزل و اطلاعات فردی

📂 مدارک بین المللی در صورت داشتن مانند مدارک TOFEL ،GRE ،GMAT ،IELTS

📂 انگیزه نامه

📂 ارائه پیشینه کاری در صورت داشتن سابقه کار

مدارک لازم برای بورسیه شدن در بهترین دانشگاه های کشور ترکیه

برای اطلاع از بورسیه پرستاری ترکیه بر لینک سبز رنگ کلیک کنید.

مزایای دریافت بورسیه تحصیلی از بهترین دانشگاه های ترکیه

حال که با بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه آشنا شدید و از شرایط و مدارک لازم برای پذیرش در آن ها اطلاع یافتید؛ خوب است بدانید تلاش برای دریافت بورسیه از بهترین دانشگاه های کشور ترکیه دارای مزایای فراوانی است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

📌 پرداخت شهریه دانشگاه

📌 دریافت هزینه دوره 1 ساله زبان ترکی استانبولی (تومر)

📌 دریافت بلیط هواپیما (در ابتدای تحصیل و هنگام فارغ التحصیلی)

📌 بیمه سلامت

📌 خوابگاه

با توجه به مزیت های فوق، توصیه می کنیم حتما جهت قبولی در بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه با کارشناسان یوسلند ارتباط برقرار نمایید و مشاوره دریافت کنید تا قبولی خود را تضمین کنید.

اخبار پیرامون بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه 

جذب بدون مجوز دانش آموزان ایرانی برای بورسیه دبیرستان های کشور ترکیه 

چندی پیش خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرده بود موسسه فرهنگی “یونس امره” ترکیه با برگزاری آزمون در تهران، دانش‌ آموزان ایرانی را برای تحصیل در دبیرستان‌ های ترکیه بورسیه می‌ کند.

آقای مهدی فیاضی رئیس مرکز امور بین‌ الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در واکنش به این مسئله گفت: این اقدام بدون اطلاع و مجوز ایران توسط موسسه یونس امره انجام شده است و مرکز بین‌ الملل وزارت آموزش و پرورش نامه اعتراض، هشدار و اخطار خود را به موسسه رایزنی فرهنگی سفارت ترکیه در تهران ارسال خواهد کرد.

ایشان همچنین گفتند دانش آموزان فریب این گونه موسسات را نخورند زیرا آن ها دارای مجوز قانونی نیستند و دانش آموزان و اولیاء آن ها به مال باخته تبدیل خواهند شد.

✅ اعطای بورسیه رقابتی به دانشجویان و محققان برجسته

طبق اعلام مقامات کشور ترکیه، یک برنامه بورسیه رقابتی با بودجه دولتی به دانشجویان و محققان برجسته داده می شود تا تحقیق و برنامه تمام وقت یا کوتاه مدت خود را در دانشگاه های برتر این کشور دنبال کنند.

افزایش مبلغ بورسیه ترکیه برای دانشجویان در سال 2024

طبق اعلام Türkiye Bursları، بورسیه دریافتی دانشجویان کشور ترکیه افزایش پیدا کرد. بر این اساس میزان بورسیه کشور ترکیه در مقطع کارشناسی به 1700 لیر رسید.

همچنین این مبلغ برای مقطع کارشناسی ارشد 2400 لیر و برای دانشجویان دکتری 3000 لیر تعیین شده است.

اخبار پیرامون بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه 

برای اطلاع از بورسیه دندانپزشکی ترکیه بر لینک سبز رنگ کلیک کنید.

خلاصه مطلب 📝

در این مقاله بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه را به شما معرفی کردیم و در مورد شرایط بورسیه شدن در آن ها نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم.

همچنین گفتیم به چه رشته هایی در کشور ترکیه برای سال 2024 بورسیه تعلق می گیرد.

علاوه بر این مدارکی را که برای تحصیل در بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه نیاز دارید ذکر نمودیم.

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد و پس از مطالعه مقاله بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه، توانسته باشیم به سوالاتی که در ذهن شماست پاسخ دهیم.

اما شما عزیزان اگر در مورد بورسیه شدن در هریک از دانشگاه های کشور ترکیه نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی دارید می توانید با مشاوران یوسلند ارتباط برقرار نمایید یا سوال خود را در خصوص بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه در انتهای همین مطلب به صورت کامنت بنویسید. کارشناسان یوسلند در اسرع وقت به شما پاسخ خواهند داد.

 

برای دانلود فایل پی دی اف مقاله بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه بر لینک سبز رنگ کلیک کنید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *