خدمات یوسلند

اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال موضوعی است که ما در این مطلب بررسی کردیم. در صورتی که دارای فرزند زیر 18 سال هستید و قصد دارید او را برای تحصیل به ترکیه بفرستید و یا اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید و وضعیت فرزندان زیر سن قانونی سال خود را نمی دانید، باید از نحوه اخذ اقامت ترکیه برای این افراد اطلاعات لازم را بدست آورید. به دلیل اهمیت این موضوع ما در ادامه قصد داریم به بررسی شرایط مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای افراد زیر 18 سال بپردازیم و به شما کمک کنیم از این موضوع اطلاعات لازم را بدست آورید.

نحوه اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

نحوه اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

برای کسب اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه با ما در یوس لند همراه باشید.

اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

نحوه اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال یکی از سوالاتی است که توسط خانواده ها مطرح می شود. همانطور که می دانید، اتباع خارجی پس از اتمام دوره ویزای خود در ترکیه برای اقامت طولانی تر باید یک مجوز اقامت معتبر داشته باشند. علاوه بر این، افراد خارجی زیر 18 سال، اگر بخواهند در ترکیه زندگی کنند، به اجازه اقامت در ترکیه نیاز دارند. از سوی دیگر، مجوزهای اقامت متفاوتی برای خارجی ها در ترکیه وجود دارد. این نوع از مجوزهای اقامت به عنوان مجوز اقامت کوتاه مدت، اجازه اقامت خانوادگی، مجوز اقامت دانشجویی، اجازه اقامت طولانی مدت، اجازه اقامت بشردوستانه و اجازه اقامت برای قربانیان قاچاق انسان ذکر شده است. مجوزهای اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال در رابطه با مجوز اقامت خانواده و اجازه اقامت دانشجویی در میان انواع مجوزهای اقامت ذکر شده ظاهر می شود.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، اتباعی که می خواهند در ترکیه سکونت دائم داشته باشند، باید مجوز اقامت معتبر در ترکیه را دریافت نمایند. مجوز اقامت برای خارجی ها در ترکیه توسط اداره مهاجرت سازماندهی می شود. علاوه بر اطلاعات هویتی اتباع خارجی، مدت مجوز اقامت نیز در سند اجازه اقامت درج شده است. از طرفی با اخذ مجوز اقامت به اتباع خارجی که حداقل به مدت 6 ماه در ترکیه بمانند، شماره شناسایی جمهوری خارجی ترکیه به آنها داده می شود. در ادامه مقاله ما، می توانید مواردی را که باید در مورد اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال بدانید، بیابید.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای افراد زیر 18 سال

مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای افراد زیر 18 سال

نحوه اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال در خانواده های دارای مجوز

اجازه اقامت خانوادگی برای خانواده های خارجی در محدوده ماده 28 قانون شماره 5901 ارائه می شود. خانواده های خارجی که دارای مجوز اقامت معتبر یا مجوز اقامت بشر دوستانه در ترکیه هستند می توانند برای اجازه اقامت خانوادگی در ترکیه درخواست دهند. به این ترتیب می توان اجازه اقامت خانواده را برای تمامی فرزندان اتباع خارجی زیر 18 سال دریافت کرد. اتباع خارجی زیر 18 سال که دارای مجوز اقامت خانوادگی هستند تا سن 18 سالگی حق تحصیل در موسسات آموزش ابتدایی و متوسطه را دارند.

افراد خارجی زیر 18 سال که مادر یا پدر آنها شهروند ترکیه هستند، اجازه اقامت به مدت 5 سال دریافت می کنند. همچنین اتباع خارجی زیر 18 سال که مادر یا پدرشان دارای مجوز اقامت هستند، اجازه اقامت دریافت می کنند.

برای اطلاع از نحوه مهاجرت تحصیلی به ترکیه کلیک کنید.

مجوز اقامت دانشجویی برای افراد خارجی بالای 18 سال

اگر اتباع خارجی زیر 18 سال فاقد مجوز اقامت خانوادگی معتبر باشند و بخواهند تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در ترکیه داشته باشند، اجازه اقامت دانشجویی به آنها داده می شود. همانطور که مشخص است، اتباع خارجی که مایل به تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه با مجوز اقامت خانواده هستند، می توانند بدون نیاز به مجوز اقامت تا سن 18 سالگی به تحصیل خود ادامه دهند. با این حال، دانشجویان خارجی که زیر سن قانونی هستند را به پایان رسانده اند و در حال حاضر در حال ادامه تحصیل در مقطع متوسطه هستند، باید مجوز اقامت دریافت کنند.

اجازه اقامت دانشجویی برای خارجی هایی که می خواهند در طول دوره تحصیلی خود در ترکیه تحصیل کنند، قابل دریافت است. در واقع مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای افراد زیر 18 سال بسیار متداول است. از سوی دیگر، اگر یک خارجی برای اجازه اقامت دانشجویی در ترکیه درخواست دهد و اگر خانواده وی در خارج از کشور زندگی می کنند، باید رضایت نامه خود را هنگام درخواست اجازه اقامت ارائه دهند. اتباع خارجی که تحصیلات ابتدایی و متوسطه را دریافت خواهند کرد، ممکن است با موافقت والدین یا نمایندگان قانونی، اجازه اقامت دانشجویی را برای مدت یک سال در طول تحصیل خود دریافت کنند و این مدت قابل تمدید است.

جهت آشنایی با تمامی راه های مهاجرت به ترکیه با ما همراه باشید.

نحوه اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاران در هنگام درخواست شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری در ترکیه، می توانند همراه با همسر و فرزندان زیر 18 سال خود برای شهروندی اقدام کنند. در این شرایط، اعضای خانواده سرمایه گذار خارجی نیازی به درخواست اجازه اقامت کوتاه مدت یا سرمایه گذاری اضافی ندارند. سایر اعضای خانواده در صورت ارائه مدارکی مانند شناسنامه، مدارک گذرنامه، شناسنامه، سند وضعیت تأهل، عکس می توانند از درخواست شهروندی بهره مند شوند. علاوه بر این، کودکان بالای 18 سال نیز می توانند اجازه اقامت دائم دریافت کنند. در این مقاله شرایط درخواست و اخذ مجوز اقامت برای کودکان زیر 18 سال در ترکیه را توضیح داده ایم. اگر سوالی دارید، لطفا در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

انواع مجوز اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال 

انواع اجازه اقامت تعیین شده توسط قانون؛

– اجازه اقامت کوتاه مدت (هر بار حداکثر برای یک سال داده می شود.)

– اجازه اقامت خانواده (هر بار حداکثر به مدت 2 سال داده می شود.)

– اجازه اقامت دانشجویی (با توجه به مدت زمان تحصیل داده می شود.)

– اجازه اقامت طولانی مدت (بدون محدودیت زمانی داده می شود.)

– اجازه اقامت بشردوستانه (هر بار حداکثر برای یک سال صادر می شود.)

– اجازه اقامت برای قربانیان قاچاق انسان (در ابتدا 30 روز اعطا می شود. می توان آن را به مدت 6 ماه تمدید کرد. دوره کل نمی تواند بیش از 3 سال باشد.)

برای اطلاع از لیست بهترین دانشگاه های ترکیه کلیک کنید.

اجازه اقامت کوتاه مدت به چه افرادی داده می شود؟

  • کسانی که برای تحقیق علمی خواهند آمد.
  • کسانی که دارای اموال غیر منقول در ترکیه هستند که حداقل ارزش آن 75000 دلار است.
  • آنها ارتباطات تجاری یا تجارت ایجاد می کنند.
  • آنها در برنامه های آموزشی ضمن خدمت شرکت خواهند کرد.
  • کسانی که در چارچوب توافقاتی که جمهوری ترکیه طرف است و همچنین کسانی که برای اهداف آموزشی یا مشابه در چارچوب برنامه های تبادل دانشجو خواهند آمد.
  • آنها برای مقاصد گردشگری اقامت خواهند داشت.
  • آنها تحت درمان قرار خواهند گرفت (کسانی که هیچ بیماری خطرناک برای سلامت عموم ندارند)
  • کسانی که با درخواست یا تصمیم مقامات قضایی یا اداری باید در ترکیه بمانند.
  • کسانی که از اجازه اقامت خانوادگی به اجازه اقامت کوتاه مدت می رسند.
  • آنها در دوره های آموزش ترکی شرکت خواهند کرد.
  • کسانی که از طریق موسسات دولتی در آموزش، تحقیق، کارآموزی و دوره های آموزشی در ترکیه شرکت خواهند کرد.
  • کسانی که تحصیلات عالی خود را در ترکیه به پایان رسانده اند و ظرف شش ماه از تاریخ فارغ التحصیلی درخواست داده اند.
  • کسانی که در ترکیه کار نمی کنند اما در محدوده و مبلغی که توسط رئیس جمهور مشخص می شود سرمایه گذاری خواهند کرد و همچنین همسر خارجی آنها، فرزند خارجی غیر بالغ یا وابسته همسرش،
  • کسانی که شهروند جمهوری ترک قبرس شمالی هستند.

اجازه اقامت کوتاه مدت در ترکیه حداکثر برای یک سال قابل صدور است.

هر بار به جز خارجی هایی که رتبه های 13 و 14 بالاتر را کسب کرده اند.

چه کسی می تواند مجوز اقامت خانوادگی دریافت کند؟

برای بستگان اتباع ترکیه که مشمول ماده 28 قانون شماره 5901 هستند یا اقوام خارجی که دارای هر گونه مجوز اقامت هستند و پناهندگان و بستگان دارای وضعیت حمایت ثانویه می توان اجازه اقامت خانوادگی صادر کرد.

  •  به همسر خارجی،
  •  به فرزند بالغ خارجی خود یا همسرش.
  • به فرزند خارجی تحت تکفل خود یا همسرش.

* در صورتی که خارجی درخواست کننده اجازه اقامت خانوادگی بیش از یک همسر داشته باشد، تنها یکی از زوجین می تواند اجازه اقامت خانوادگی داشته باشد. با این حال، به همه فرزندان خارجی ممکن است اجازه اقامت خانوادگی داده شود.

* در درخواست های اجازه اقامت خانواده برای فرزندان، رضایت مادر یا پدری که حضانت مشترک در خارج از کشور ما دارند، وجود داشته باشد.

* در صورت وجود مجوز اقامت خانواده، حق تحصیل تا سن هجده سال در موسسات آموزش ابتدایی و متوسطه بدون اخذ مجوز اقامت دانشجویی ارائه می شود.

دوره اجازه اقامت خانوادگی چقدر است؟

– اجازه اقامت خانواده هر بار حداکثر تا دو سال قابل صدور است.

– مدت مجوز اقامت خانواده به هیچ وجه نمی تواند از مدت مجوز اقامت حامی بیشتر باشد.

توجه: حامی کیست؟ حامی می تواند خارجی باشد که یکی از مجوزهای اقامت در ترکیه یا پناهندگی یا حمایت فرعی را دارد یا می تواند شهروند ترکیه باشد.

چه کسانی می توانند مجوز اقامت دانشجویی دریافت کنند؟

اجازه اقامت دانشجویی را می توان برای خارجی های ذکر شده در زیر صادر کرد.

اتباع خارجی که تحصیلات ابتدایی و متوسطه را بدون مجوز اقامت خانواده خواهند داشت.

(خارجیانی که در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه با مجوز اقامت خانوادگی تحصیل خواهند کرد، می توانند بدون اخذ مجوز اقامت تا سن 18 سالگی به تحصیل خود ادامه دهند. اما دانش آموزانی که سن 18 سالگی را به پایان رسانده و همچنان در حال ادامه تحصیل هستند. سطح متوسطه باید اجازه اقامت در ترکیه را دریافت کند.)

اتباع خارجی که در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، آموزش تخصصی پزشکی، آموزش تخصصی دندانپزشکی در یکی از مؤسسات آموزش عالی کشورمان تحصیل خواهند کرد.

مجوز اقامت دانشجویی فقط به همسر و فرزندان دانشجو این حق را می دهد که در درخواست های مجوز اقامت خانواده از او حمایت کنند. هیچ حقی برای سایر بستگان برای دریافت اجازه اقامت قائل نیست.

مدت مجوز اقامت دانشجویی چقدر است؟

* اگر مدت تحصیل دانشجوی خارجی کمتر از یک سال باشد، مدت مجوز اقامت دانشجویی نمی تواند از مدت تحصیل بیشتر باشد.

* به اتباع خارجی که از طریق مؤسسات و سازمان‌های دولتی وارد ترکیه می‌شوند و در ترکیه تحصیل می‌کنند، می‌توان اجازه اقامت در ترکیه را در طول تحصیلشان اعطا کرد.

* به اتباع خارجی که تحصیلات ابتدایی و متوسطه را می گذرانند که مراقبت و هزینه آنها توسط شخص حقیقی یا حقوقی انجام می شود، می توانند در طول تحصیل به مدت یک سال (با رضایت والدین یا نمایندگان قانونی آنها) اجازه اقامت دانشجویی اعطا و تمدید کنند. .

چه کسی می تواند اجازه اقامت طولانی مدت دریافت کند؟

– اجازه اقامت طولانی مدت را می توان با تایید وزارت برای اتباع خارجی که با حداقل هشت سال اجازه اقامت مستمر در ترکیه اقامت داشته و یا برای خارجیانی که شرایط اداره سیاست مهاجرت را داشته باشند، ترتیب داد.

در عرض یک سال، اگر بیش از 6 ماه در خارج از ترکیه بوده اید یا در مجموع بیش از 12 ماه در خارج از کشور بوده اید (به استثنای اهداف بهداشتی یا آموزشی)، در 5 سال گذشته، آنها به عنوان ” طبقه بندی می شوند. کسر”.

روند 8 ساله پس از “وقفه” آغاز می شود.

شرایط اجازه اقامت طولانی مدت؛

  • شما باید حداقل هشت سال به طور مداوم با اجازه اقامت در ترکیه زندگی کرده باشید.
  • در 3 سال گذشته نباید هیچ کمکی از طرف دولت دریافت می کردید.
  • باید درآمد ماهانه ای داشته باشید که برای شما کافی باشد و به زندگی خود ادامه دهید.
  • شما باید بیمه درمانی معتبر داشته باشید.
  • شما نباید تهدیدی برای جامعه و امنیت عمومی باشید.

– پناهندگان، پناهندگان مشروط و دارندگان وضعیت حمایت ثانویه و مجوزهای اقامت بشردوستانه و کسانی که از حمایت موقت برخوردار هستند، مجاز به استفاده از حق انتقال به مجوز اقامت طولانی مدت نیستند.

دوره اجازه اقامت طولانی مدت چیست؟

* اجازه اقامت طولانی مدت به طور نامحدود صادر می شود.

نحوه دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

نحوه دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

 

مدارک درخواست برای اجازه اقامت کوتاه مدت چیست؟

* فرم درخواست اجازه اقامت

* اصل و فتوکپی گذرنامه یا سند جایگزین

* 4 عکس (عکس های خانوادگی، سلفی، قدیمی یا سیاه و سفید که تشخیص را دشوار می کند نامعتبر است.)

* بیانیه دارا بودن تمکن مالی کافی و منظم در مدت زمان اقامت

* بیمه درمانی معتبر (دوره بیمه باید دوره مجوز اقامت مورد نیاز را پوشش دهد.)

توجه: اسناد اضافی را می توان با توجه به دلیل اقامت درخواست کرد.

 

برای اطلاع از نحوه دریافت ویزای تحصیلی ترکیه کلیک کنید.

 

مدارک درخواست برای اجازه اقامت خانوادگی

از طرف خودش

* فرم درخواست اجازه اقامت در ترکیه

* اصل و فتوکپی گذرنامه یا سند جایگزین

* 4 عکس

* اصل و فتوکپی گذرنامه یا سند جایگزین

* اصل و فتوکپی شناسنامه (در صورت شهروندی ترکیه)

* اصل و فتوکپی مدرک اقامت/اجازه کار، در صورت داشتن کارت آبی، مدرک هویتی پناهنده یا دارنده وضعیت حمایت ثانویه (اگر شهروند ترکیه نباشد)

* سند تایید شده با امضای الکترونیکی/امضاء شده مبنی بر اینکه در طول اقامت در اختیار داشتن مواد کافی و منظم است.

* بیمه درمانی معتبر که تمام اعضای خانواده را پوشش می دهد (دوره بیمه باید دوره مجوز اقامت مورد نیاز را پوشش دهد.)

* سابقه کیفری

* سندی که نشان می دهد در سامانه ثبت آدرس ثبت شده است.

از حمایت; (باید در طول درخواست آماده باشد)

* اصل و فتوکپی گذرنامه یا سند جایگزین

* اصل و فتوکپی شناسنامه (در صورت شهروندی ترکیه)

* اصل و فتوکپی مدرک اقامت/اجازه کار، در صورت داشتن کارت آبی، مدرک هویتی پناهنده یا دارنده وضعیت حمایت ثانویه (اگر شهروند ترکیه نباشد)

* سند تایید شده با امضای الکترونیکی/امضاء شده که نشان می دهد در طول اقامت در اختیار داشتن مواد کافی و منظم است.

* بیمه درمانی معتبر که تمام اعضای خانواده را پوشش می دهد (دوره بیمه باید دوره مجوز اقامت مورد نیاز را پوشش دهد.)

* سابقه کیفری

* سندی که نشان می دهد در سامانه ثبت آدرس ثبت شده است.

مدارک درخواست برای اجازه اقامت دانشجویی در ترکیه چیست؟

* فرم درخواست اجازه اقامت

* اصل و فتوکپی گذرنامه یا سند جایگزین

* 4 عکس

* بیانیه دارا بودن تمکن مالی کافی و منظم در مدت زمان اقامت

* بیمه درمانی معتبر (دوره بیمه باید دوره مجوز اقامت مورد نیاز را پوشش دهد.)

* گواهی دانشجو مبنی بر استفاده فعال از حقوق دانشجو (سند با امضای الکترونیکی/امضا و مهر/مهر)

شرایط اجازه اقامت طولانی مدت؛

  • شما باید حداقل هشت سال به طور مداوم با اجازه اقامت در ترکیه زندگی کرده باشید.
  • در 3 سال گذشته نباید هیچ کمکی از طرف دولت دریافت می کردید.
  • باید درآمد ماهانه ای داشته باشید که برای شما کافی باشد و به زندگی خود ادامه دهید.
  • شما باید بیمه درمانی معتبر داشته باشید.
  • شما نباید تهدیدی برای جامعه و امنیت عمومی باشید.

– پناهندگان، پناهندگان مشروط و دارندگان وضعیت حمایت ثانویه و مجوزهای اقامت بشردوستانه و کسانی که از حمایت موقت برخوردار هستند، مجاز به استفاده از حق انتقال به اجازه اقامت طولانی مدت نیستند.

مدارک درخواست برای اجازه اقامت طولانی مدت (نامحدود) در ترکیه چیست؟

* فرم درخواست اجازه اقامت

* اصل و فتوکپی پاسپورت یا مدرک جایگزین با حداقل 6 ماه اعتبار

* 4 عکس

* فتوکپی مجوزهای اقامت قبلی (ارائه اصل در صورت وجود)

* کپی اصل سند الکترونیکی با امضا/امضاء و مهر/مهر مبنی بر عدم دریافت کمک اجتماعی در سه سال گذشته.

* سند تایید شده با امضای الکترونیکی/امضاء شده که نشان می دهد در طول اقامت در اختیار داشتن مواد کافی و منظم است.

* سابقه کیفری

* سندی که نشان می دهد در سامانه ثبت آدرس ثبت شده است

* بیمه درمانی معتبر (دوره بیمه باید دوره مجوز اقامت مورد نیاز را پوشش دهد.)

اجازه اقامت در ترکیه با خرید ملک

می توان به خارجی هایی که دارای اموال غیر منقول در ترکیه به ارزش حداقل 75000 دلار هستند اعطا شد. حداقل محدودیت قیمت برای ملک خریداری شده برای درخواست اجازه اقامت توسط مالکیت املاک و مستغلات باید 75000 دلار باشد و املاک و مستغلات باید خانه باشد و برای مقاصد مسکونی استفاده شود.

کسب اجازه اقامت در ترکیه با خرید آپارتمان برای فروش در استانبول سودمند است. زمانی که با ویزای توریستی وارد ترکیه می شوید، در هر 180 روز، حداکثر به مدت 90 روز حق اقامت در ترکیه را دارید. اگر می خواهید مدت بیشتری در ترکیه بمانید، باید هر بار درخواست ویزای توریستی داشته باشید. این روند بسیار خسته کننده است. شما می توانید با خرید آپارتمان یا ویلا در ترکیه اجازه اقامت دریافت کنید.

با تشکر از ملک در ترکیه که می توانید بدون هیچ محدودیتی خریداری کنید، اجازه اقامت 1 ساله دارید. برای هر درخواست تمدید می توانید دوره سند مجوز خود را به مدت 1 سال تمدید کنید.

اگر خانه ای که خریداری کرده اید 400000 دلار یا بیشتر است، در صورت تمایل می توانید برای شهروندی ترکیه اقدام کنید.

قوانین جدید مجوز اقامت ترکیه

بر اساس مقررات جدیدی که در ژانویه 2024 ایجاد شد، درخواست های اجازه اقامت برای برخی از مناطق استانبول به حالت تعلیق درآمده است. در این زمینه، آن دسته از سرمایه گذارانی که قصد خرید ملک را دارند، اجازه اقامت دریافت می کنند.

– برای منطقه فاتح؛ درخواست های اجازه اقامت، به جز درخواست های اجازه اقامت برای مقاصد سرمایه گذاری (400000 دلار آمریکا) به حالت تعلیق درآمده است. با داشتن ملک زیر (400000 دلار آمریکا)، اجازه اقامت در ترکیه را نخواهید داشت.

– برای منطقه اسنیورت؛ درخواست های اجازه اقامت در ترکیه به حالت تعلیق درآمده است، به جز درخواست های اجازه اقامت که به سرمایه گذاری هایی به ارزش (400000 دلار آمریکا)، صاحبان املاک و مستغلات و دانشجویان دانشگاه در اسنیورت اعطا می شود.

در این زمینه، به یک خارجی که در منطقه اسنیورت املاک می‌خرد، بدون در نظر گرفتن ارزش املاک، اجازه اقامت برای صاحبان املاک و مستغلات اعطا می‌شود.

این آیین نامه برای اولین درخواست هایی که بعد از 15.01.2021 انجام می شود معتبر است.

مسائل مهم در مورد مجوز اقامت

* شخص خارجی باید شخصاً برای اجازه اقامت اقدام کند. اما از طریق نماینده قانونی خارجی یا وکیل او که با او وکالت داده است نیز قابل انجام است.

* اگر ظرف مدت 6 ماه از تاریخ دریافت مجوز اقامت خود را شروع نکنید، سند باطل می شود.

* فرد خارجی که برای مجوز اقامت در ترکیه درخواست می کند باید گذرنامه یا سند تعویض گذرنامه 60 روز بیشتر از مدت اجازه اقامت داشته باشد.

* ارزیابی درخواست توسط مراجع ذیصلاح در صورت کامل بودن مدارک ارائه شده توسط متقاضی انجام می شود. در غیر این صورت، ارزیابی ممکن است با اطلاع متقاضی از مفقود شدن مدارک به تعویق بیفتد.

* پس از ارائه درخواست به کنسولگری ها، کنسولگری های مربوطه درخواست های مجوز اقامت خود را همراه با نظرات خود به اداره کل مدیریت مهاجرت ارسال می کنند.

* درخواست اجازه اقامت به مراجع ذیربط حداکثر ظرف مدت 90 روز به نتیجه می رسد و به متقاضی اطلاع داده می شود.

* اجازه اقامت برای هر خارجی بسته به هدف اقامت آنها به طور جداگانه صادر می شود. برای هر سند یک حق الزحمه ارزشمند کاغذ که توسط وزارت مالیه تعیین می شود جمع آوری می شود.

* مجوزهای اقامت توسط فرمانداری ها قابل تمدید است. در هر فرآیند تمدید، یک سند جدید برای اجازه اقامت ترکیه صادر می شود.

* درخواست تمدید از 60 روز قبل از انقضای مجوز اقامت قابل انجام است. هیچ درخواست تمدید زودتر از این مدت قابل انجام نیست. درخواست تمدید باید قبل از انقضای مجوز اقامت انجام شود.

* مدرکی از مراجع ذیصلاح به متقاضی تمدید مدت مجوز داده می شود (این مدرک از پرداخت هزینه معاف است). حتی اگر زمان اقامت به پایان رسیده باشد، فرد می تواند با این مدرک تا پایان درخواست تمدید در ترکیه اقامت داشته باشد.

* در صورت موفقیت آمیز بودن درخواست، مجوزهای اقامت تمدید شده از تاریخ انقضای مجوز قانونی آغاز می شود.

توجه داشته باشید:

اتباع خارجی که با مجوز اقامت و کار از کنسولگری خارج از کشور به ترکیه می آیند باید حداکثر تا 20 روز کاری از تاریخ ورود به سامانه ثبت آدرس آدرس ثبت نام کنند.

گواهی اجازه کار که توسط خارجی ها در ترکیه به دست می آید نیز با اجازه اقامت جایگزین می شود. همچنین نیازی به صدور اجازه اقامت نیست. با این حال، هزینه اجازه اقامت باید پرداخت شود. با انقضای مجوز کار، مجوز اقامت نیز منقضی شده تلقی می شود.

 

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ما دراین مطلب سعی کردیم به بررسی شرایط دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال بپردازیم. اینکه نحوه اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر سن قانونی چگونه است و چه مدارکی نیاز است ارائه شود مورد بررسی قرار گرفت. همچنین راه های دریافت ویزا برای این افراد نیز بررسی شد. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال و یا مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای افراد زیر 18 سال داشتید، می توانید با کارشناسان ما برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *