مشاوره تحصیلی

پرستاری بدون کنکور ترکیه 2024

پرستاری بدون کنکور در ترکیه

برخی از افراد بنا به دلایل مختلفی نمی خواهند که در آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه شرکت کنند. در واقع، آن ها می خواهند که بدون شرکت در کنکور و آزمون ورودی، در دانشگاه های کشور ترکیه درس بخوانند. این افراد می توانند با داشتن برخی از شرایط، در هر رشته ای که می خواهند در کشور ترکیه درس بخوانند. یکی از رشته های پرطرفدار که متقاضیان عزیز می توانند بدون شرکت در آزمون در آن درس بخوانند، رشته پرستاری می باشد. افراد می توانند در صورت داشتن شرایط پذیرش پرستاری ترکیه، در رشته پرستاری بدون کنکور ترکیه درس بخوانند.

متقاضیان عزیز برای ثبت نام پرستاری بدون آزمون ترکیه، می توانند در برخی از دانشگاه های دولتی و تمامی دانشگاه های خصوصی، اقدام نمایند. اما، آن ها برای ثبت نام در دانشگاه ای خصوصی باید شهریه این رشته را به طور کامل پرداخت نمایند. اگر که شما هم جز افرادی هستید که به رشته پرستاری علاقه دارید و می خواهید در رشته پرستاری بدون کنکور ترکیه قبول شوید، باید شرایط خاصی داشته باشید. برای آشنایی با این شرایط و مدارک مورد نیاز، آَنایی با میزان شهریه و …. در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله هر آن چه که باید در رابطه با این موضوع بدانید را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

 

پرستاری بدون کنکور ترکیه

پرستاری بدون کنکور ترکیه

 

شرایط پذیرش پرستاری بدون کنکور ترکیه

همان طور که در ابتدا مقاله بیان شد، شما متقاضیان عزیز باید برای ثبت نام در دانشگاه هایی که بدون کنکور دانشجو می پذیرند، حتما شرایطی خاص را دارا باشید. در واقع، شما عزیزان حتی اگر یکی از شرایط پذیرش پرستاری ترکیه را نداشته باشید، نمی توانید در ترکیه رشته پرستاری بدون آزمون ترکیه درس بخوانید. اما، اگر تمامی این شرایط را دارا باشید، می توانید با خیالی راحت در این رشته ثبت نام نموده و با پرداخت کامل شهریه، در آن رشته درس بخوانید. برخی از مهم ترین شرایط پذیرش پرستاری بدون کنکور ترکیه، شامل موارد زیر می باشند:

  • تمامی متقاضیان عزیز باید معدل بالایی داشته باشند.
  • داوطلبان گرامی باید مدرک مهارت زبان انگلیسی داشته باشند. (البته، فقط برخی از دانشگاه ها از دانشجویان مدرک زبان می خواهند نه همه دانشگاه ها)
  • متقاضیان باید تمام مبلغ شهریه را در زمان ثبت نام واریز نمایند.
  • تمامی داوطلبان رشته پرستاری بدون کنکور، باید حداکثر 25 سال تمام را داشته باشند. برای آقایان که دو سال خدمت دارند، این سن با دو سال اضافه یعنی 27 در نظر گرفته خواهد شد.

لازم به ذکر است تا بدانید که افرادی که بدون شرکت در آزمون در دانشگاه های ترکیه درس می خوانند، نمی توانند هیچ گونه فاند تحصیلی را دریافت نمایند.

حداقل امتیاز زبان انگلیسی در پرستاری بدون کنکور در ترکیه به شرح زیر است:

حداقل امتیاز زبان انگلیسی در پرستاری بدون کنکور در ترکیه
TOEFL IBT با توجه به دانشگاه از 55 تا 120
YDS با توجه به دانشگاه از 55 از 100
CPE در سطح B
CAE در سطح  B
PTE با توجه به دانشگاه از 60 از 90

 

شرایط پذیرش پرستاری بدون آزمون ترکیه

مدارک لازم برای پذیرش پرستاری بدون آزمون ترکیه

علاوه بر شرایط ذکر شده، شما داوطلبان عزیز و گرامی برای پذیرش پرستاری بدون آزمون ترکیه، حتما باید مدارکی را نیز دارا باشید. شما عزیزان باید در زمان ثبت نام، حتما تمامی مدارک را با خود به همراه داشته باشید. به یاد داشته باشید که هیچ یک از مدارک را از یاد نبرید. زیرا، عدم وجود هر یک از این مدارک سبب می شود تا شما نتوانید در رشته پرستاری بدون کنکور ترکیه ثبت نام کرده و درس بخوانید. لذا، بهتر است که با تمامی این مدارک آشنا شوید. برخی از مهم ترین این مدارک که بایید در زمان ثبت نام با خود به همراه داشته باشید، شامل موارد زیر می باشند:

  • شما عزیزان باید آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات تحصیلی خود را به همراه داشته باشید.
  • شما داوطلبان گرامی حتما باید گواهی تمکن مالی خود را دریافت کرده و در زمان ثبت نام به همراه داشته باشید.
  • شما باید در هنگام ثبت نام و در صورت درخواست دانشگاه، مدرک مهارت زبان انگلیسی را به همراه داشته باشید.
  • شما متقاضیان عزیز ثبت نام در رشته پرستاری بدون آزمون ترکیه، حتما باید انگیزه نامه تحصیلی و رسید واریز هزینه تحصیلی را با خود ببرید.

به یاد داشته باشی که شما علاوه بر مدارک ذکر شده، حتما باید مدارک تحصیلی خود را به زبان ترکیه ترجمه کنید و ترجمه آن را نیز با خود ببرید. البته، باید تمامی ریز نمرات تحصیلی خود را نیز به زبان ترکی ترجمه کنید. اگر که در هر یک از این مراحل با مشکلی رو به رو شدید و نتوانستید آن ها را ترجمه کنید، می توانید از همکاران ما در یوسلند کمک بگیرید.

 

دانشگاه های برتر رشته پرستاری بدون کنکور ترکیه

همان طور که در بخش های قبلی مقاله بیان شد، شما داوطلبان عزیز و گرامی نمی توانید در همه دانشگاه ها در رشته پرستاری بدون کنکور ترکیه درس بخوانید. زیرا، شما عزیزان نمی خواهید در هیچ یک از آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه شرکت کنید. به همین خاطر، شما فقط می توانید در برخی از دانشگاه های این کشور ثبت نام کرده و درس بخوانید. هم اکنون ممکن است سوال کنید که کدام یک از دانشگاه های ترکیه بدون کنکور در رشته پرستاری دانشجو می پذیرند؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که برخی از دانشگاه های دولتی و تمامی دانشگاه های خصوصی در رشته پرستاری بدون آزمون ترکیه دانشجو می پذیرند. برای آشنایی با تمامی آن ها، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. همچنین لیستی از این دانشگاه ها به شرح زیر است:

نام دانشگاه زبان آموزشی
دانشگاه خصوصی مدیپول استانبول انگلیسی با رتبه 13
دانشگاه خصوصی یدی تپه انگلیسی با رتبه 24
دانشگاه خصوصی باهچه شهیر انگلیسی با رتبه 20
دانشگاه خصوصی ایستینیه انگلیسی و ترکی با رتبه 29
دانشگاه خصوصی نیشانتاشی انگلیسی و ترکی با رتبه22
دانشگاه خصوصی کنت انگلیسی و ترکی با رتبه 65
دانشگاه خصوصی بیکنت ترکی با رتبه 25
دانشگاه خصوصی بیرونی انگلیسی و ترکی با رتبه 33
دانشگاه خصوصی آیدین انگلیسی و ترکی با رتبه 24
دانشگاه خصوصی اطلس انگلیسی و ترکی با رتبه 36
دانشگاه خصوصی اوکان انگلیسی و ترکی با رتبه 26
دانشگاه دولتی آکدنیز ترکی با رتبه 19
دانشگاه دولتی ارجیس ترکی با رتبه 20
دانشگاه دولتی موغلا ترکی با رتبه 44
دانشگاه دولتی مرسین ترکی با رتبه 12
دانشگاه دولتی علاءاالدین کیقباد ترکی با رتبه 150
دانشگاه دولتی سلجوق ترکی با رتبه 17
دانشگاه خصوصی آتیلیم انگلیسی با رتبه 38

و دانشگاه های مورد پذیرش وزارت بهداشت نیز به شرح زیر است:

دانشگاه های پرستاری بدون آزمون ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت
دانشگاه خصوصی مدیپول استانبول با رتبه 13
دانشگاه خصوصی یدی تپه با رتبه 24
دانشگاه خصوصی باهچه شهیر با رتبه 19
دانشگاه  دولتی آتاتورک با رتبه 11
دانشگاه  دولتی دوکوز ایلول با رتبه 8
دانشگاه خصوصی کاتب چلبی  با رتبه 17
دانشگاه خصوصی آجی بادام با رتبه 18

دانشگاه های برتر رشته پرستاری بدون کنکور ترکیه

تحصیل پرستاری بدون کنکور در دانشگاه دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باهچه شهیر، در سال 1998 در شهر استانبول در کشور ترکیه تاسیس شده است و جز یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی این کشور محسوب می شود. این دانشگاه، دارای دانشکده های مختلفی است و در رشته پرستاری نیز بدون کنکور دانشجو می پذیرد. رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه های خصوصی این کشور13 و در بین دانشگاه های جهان، 1001 می باشد. دانشگاه باهچه شهیر دارای امکانات بسیاری همچون: آزمایشگاه های مجهز، خوابگاه های نوساز و مجهز، سالن های ورزشی و استخر و …. می باشد. علاوه بر موارد ذکر شده، این دانشگاه جز دانشگاه های مورد تایید اروپا است که همین دلیل سبب شده است تا اغلب دانشجویان به دنبال پذیرش در این دانشگاه باشند. اگر که می خواهید با دانشگاه های مورد تایید اروپا در ترکیه آشنا شوید، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

برای مطالعه مقاله دانشگاه های مورد تایید اروپا در ترکیه، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور در دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه، یکی دیگر از دانشگاه هایی است که در کشور ترکیه بدون آزمون دانشجو. می پذیرد. در واقع، این دانشگاه در رشته های مختلفی اعم از رشته پرستاری، بدون کنکور دانشجو می پذیرد. اما، شرایط پذیرش پرستاری ترکیه در این دانشگاه نسبت به دانشگاه های دیگر کمی متفاوت است. دروس این دانشگاه توسط اساتید مجرب به زبان های ترکی و انگلیسی تدریس می شوند. به همین دلیل، شما عزیزان اگر می خواهید در رشته پرستاری بدون کنکور ترکیه در این دانشگاه درس بخوانید، باید مدرک مهارت زبان انگلیسی خود را ارائه دهید. لازم به ذکر است تا بدانید که دانشگاه یدی تپه امکانات بسیاری دارد و شهریه آن نسبت به سایر دانشگاه ها ارزان تر است.

جهت آشنایی با ارزان ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

تحصیل پرستاری بدون کنکور در دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ در سال 1993 در استانبول تاسیس شده است که هم اکنون یکی از بهترین و محبوب ترین دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه است. رتبه این دانشگاه در جهان، 451 و رتبه آن در بین دانشگاه های ترکیه 18 می باشد. این دانشگاه هم با آزمون و هم بدون آزمون در رشته های مختلفی دانشجو می پذیرد. در واقع، شما دانشجویان عزیز می توانید در مقطع های مختلف تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته پرستاری بدون کنکور ترکیه در این دانشگاه درس بخوانید. لازم به ذکر است تا بدانید که علاوه بر دانشگاه های نام برده، دانشگاه های دیگری نیز وجود دارند که در رشته پرستاری بدون آزمون، دانشجو می پذیرند. برخی از بهترین این دانشگاه ها، شامل موارد زیر می باشند:

  • دانشگاه بیلکنت
  • دانشگاه سابانجی ترکیه
  • دانشگاه آتیلیم
  • دانشگاه مدیپول
  • دانشگاه آیدین
  • دانشگاه بیرونی
  • دانشگاه اوکان

 

 

مزایای تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور ترکیه

تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور ترکیه، دارای مزیت های بسیاری است. در واقع، برخی از افراد به دلیل همین مزیت ها به این کشور مهاجرت تحصیلی می نمایند. برخی از مزایای تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور ترکیه، شامل موارد زیر می باشند:

  • حقوق و درآمد رشته پرستاری در کشور ترکیه عالی است و به نوعی جز مشاغل پر درآمد محسوب می گردد.
  • در بین تمامی رشته های پزشکی، می توان گفت که اشتغال  در رشته پرستاری نسبت به سایر رشته، سریع تر است.
  • طبق تحقیقات صورت گرفته در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت خدمات بهداشتی«AMN» یا «AMN HEALTHCARE SERVICES INC» که هر چند سال یک ‌بار اتفاق می ‌افتد، حدود «۸۱%» افراد شاغل در پرستاری از حرفه خود رضایت کامل داشتند.
  • گرایش در رشته پرستاری در دانشگاه های کشور ترکیه، بسیار زیاد است. در ادامه تمامی گرایش های این رشته در کشور ترکیه را بیان خواهیم کرد.

لازم به ذکر است تا بدانید که مزیت های تحصیل در کشور ترکیه، در تمامی رشته ها بسیار زیاد است. در واقع، هر یک شما عزیزان می توانید با تحصیل در هر یک از رشته های و دانشگاه های این کشور، شامل برخی از مزیت ها شوید. برای آشنایی کامل با این مزیت ها، می توانید مقاله زیر را به خوبی مطالعه کرده و در صورت نیاز به کمک، با مشاوران ما در یوسلند ارتباط برقرار کنید.

جهت آشنایی با مزایای تحصیل در ترکیه، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شرایط پذیرش پرستاری ترکیه

گرایش های رشته پرستاری بدون کنکور ترکیه

همان طور که در بخش قبلی بیان شد، رشته پرستاری دارای گرایش های بسیاری است. شما عزیزان می توانید طبق علاقه خود هر یک از این گرایش ها را انتخاب نموده و در دانشگاه های مختلف این کشور درس بخوانید. شما عزیزان هر یک از این گرایش ها را می توانید در هر مقطع تحصیلی اعم از: کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری بخوانید. اما، به یاد داشته باشید که تمامی دانشگاه ها همه این گرایش ها را ارائه نداده و دانشجو نمی پذیرند. البته به یاد داشته باشید که شرایط پیرش پرستاری ترکیه در هر یک از گرایش ها نیز با یکدیگر متفاوت می باشند. بنابراین، اگر به گرایشی علاقه دارید، حتما پیش از ثبت نام تحقیق کنید که کدام یک از دانشگاه ها دارای این گرایش تحصیلی هستند. برخی از پرطرفدارترین و محبوب ترین گرایش های تحصیلی رشته پرستاری بدون کنکور ترکیه، شامل موارد زیر می باشند:

  • پرستاری مراقبت ­‌های ویژه
  • پرستار مامایی
  • پرستاری کودکان
  • بیوتکنولوژی پزشکی
  • پرستاری اورژانس
  • اقتصاد بهداشت
  • پرستاری بالغین
  • فیزیولوژی
  • ارگونومی
  • پرستاری نوزادان
  • انفورماتیک پرستاری
  • پرستار بیهوشی
  • پرستار توان بخشی
  • اپیدمیولوژی
  • پرستاری افراد سالمند

 

هزینه تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور ترکیه

حال که به طور کامل با رشته پرستاری بدون کنکور ترکیه، آشنا شدید ممکن است سوال بپرسید که هزینه تحصیل در این رشته در دانشگاه های کشور ترکیه چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که شهریه پرستاری در دانشگاه های مختلف ترکیه نسبت به دانشگاه های کشورهای اروپایی کمتر است. اما، اگر می خواهید تا بدون کنکور و در دانشگاه های خصوصی درس بخوانید، باید بگوییم که شهریه زیادی را باید پرداخت نمایید. شهریه دانشگاه های خصوصی این کشور در رشته پرستاری، به شرح زیر می باشند:

شهریه پرستاری بدون کنکور در ترکیه
نام دانشگاه زبان رشته شهریه
دانشگاه خصوصی مدیپول استانبول انگلیسی 4,400 دلار
انگلیسی 4,100 دلار
دانشگاه خصوصی آجی بادام انگلیسی 8,200 دلار
دانشگاه خصوصی یدی تپه انگلیسی 21,000 دلار
دانشگاه خصوصی باهچه شهیر ترکی 5,840 دلار
دانشگاه خصوصی باهچه شهیر انگلیسی 5,840 دلار
دانشگاه خصوصی ایستینیه ترکی 5,100 دلار
دانشگاه خصوصی ایستینیه انگلیسی 19,320 دلار
دانشگاه خصوصی بیکنت ترکی 6,100 دلار
دانشگاه خصوصی کنت ترکی 2,150 دلار
دانشگاه خصوصی کنت انگلیسی 3,300 دلار
دانشگاه آخصوصی تیلیم انگلیسی 9,400 دلار
دانشگاه خصوصی بیرونی ترکی 4,100 دلار
دانشگاه خصوصی بیرونی انگلیسی 6,200 دلار
دانشگاه خصوصی آیدین انگلیسی 4,400 دلار
دانشگاه خصوصی اطلس انگلیسی 7,300 دلار
دانشگاه خصوصی اوکان ترکی 6,300 دلار
دانشگاه خصوصی اوکان انگلیسی 6,300 دلار
دانشگاه خصوصی نیشانتاشی ترکی 2,750 دلار
دانشگاه دولتی آکدنیز ترکی 36,000 لیر
دانشگاه دولتی ارجیس ترکی 12,000 لیر
دانشگاه دولتی موغلا ترکی 5,300 لیر
دانشگاه دولتی مرسین ترکی 8,600 لیر
دانشگاه دولتی علاالدین کیقباد ترکی 13,100 لیر
دانشگاه دولتی سلجوق ترکی 10,100 لیر
دانشگاه دولتی نجم‌الدین اربکان ترکی 5,200 لیر
دانشگاه دولتی مهمت آکیف بوردور ترکی 5,200 لیر

 

 

هزینه تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور ترکیه

برای کسب اطلاع از شرایط پزشکی بدون کنکور ترکیه روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بورسیه پرستاری بدون کنکور در ترکیه

تمامی دانشجویانی پرستاری بدون کنکور در ترکیه می توانند از بورسیه های دولتی و خصوصی نیز استفاده نمایند که این مرکز بسیار زیادی است که ما به برخی از آن ها می پردازیم:

🔘 بنیاد سلامت لقمان حکیم
🔘 بورسیه تحصیلی پروفسور دوغان شاهین
🔘 فلوشیپ بهداشت و درمان فردا
🔘 بورسیه بنیاد سلامت و مددکاری اجتماعی: دوره بورسیه ۹ماهه 550،000 لیر
🔘 اتاق پزشکی استانبول
🔘 گروه دنت
🔘 بورسیه انجمن زندگی سالم صیادر
🔘 بورسیه صندوق حمایت از مامایی و پرستاری بنیاد کوچ: 550 لیر
🔘 بنیاد تحقیقات آموزش و سلامت تسا ترکیه
🔘 انجمن پزشکان ملی‌گرا
🔘 بنیاد سلامت اطلس
🔘 بورسیه هلدینگ سلجوقلو
🔘 بنیاد سلامت و کمک‌های اجتماعی
🔘 بنیاد سلامت حیات

برای اطلاع از نحوه بورسیه این مراکز با مشاورین سامانه یوسلند در ارتباط باشید.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با رشته پرستاری بدون کنکور ترکیه و شرایط پذیرش پرستاری ترکیه آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که دانشگاه های خصوصی ترکیه از نظر سطح عملی و آموزشی با دانشگاه های دولتی این کشور برابر هستند و تنها تفاوت آن ها در میزان شهریه آن ها می باشد. لازم به ذکر است تا بدانید که مبالغ ذکر شده ممکن است کمی افزایش یابند.

برای اطلاع از شهریه دقیق هر دانشگاه شما عزیزان می توانید با مشاوران ما در یوسلند ارتباط برقرار کرده و از آن ها میزان دقیق شهریه ها را بپرسید. برای برقراری ارتباط کافی است تا در زیر همین مقاله برای ما کامنت بگذارید. همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن به شما عزیزان پاسخ داد ه  شما را یاری خواهند کرد.

 

 

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک  کنید.

 

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *