آزمون YOS

هزینه ثبت نام آزمون یوس 2024

هزینه ثبت نام آزمون یوس 2023

هزینه ثبت نام آزمون یوس مشخص شده است. یکی از کشورهایی که می تواند برای ادامه تحصیل در خارج از کشور گزینه مناسبی باشد، ترکیه است. ترکیه یکی از کشورهایی است که دانشجویان زیادی مشتاق تحصیل در آن هستند، زیرا این کشور دارای دانشگاه های خوب بسیاری در سطح محلی و جهانی است. اگر به فکر ادامه تحصیل در ترکیه هستید، باید سوالات زیادی در مورد آزمون های پذیرش در دانشگاه های این کشور داشته باشید. برای اطلاع از هزینه ثبت نام ازمون یوس ترکیه و هزینه شرکت در کنکور YOS در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

در ترکیه آزمون های پذیرش بسیاری مانند آزمون SAT، آزمون TUS، آزمون ALES، آزمون GRE، آزمون GMAT و آزمون YÖS وجود دارد، اما یکی از مهم ترین و محبوب ترین این آزمون ها، آزمون YÖS می باشد. قبل از هر چیز باید توجه داشته باشیم که آزمون YÖS برای تمامی دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند طراحی شده است و هر دانشگاه از قبل برنامه ای برای جذب دانشجویان بین المللی بر اساس تعداد دانشجوی مورد نظر خود دارد. تا نزدیک به ده سال این آزمون جامع و جهانی بود، اما از سال 2012 هر دانشگاه به صورت جداگانه آن را برگزار می کند.

در این مقاله سعی می کنیم به هر سوالی که ممکن است در مورد این آزمون داشته باشید پاسخ دهیم و هر آنچه را که باید در مورد اولین قدم تحصیل در ترکیه که آزمون YÖS می باشد به شما اطلاع دهیم.

 

هزینه های وابسته به آزمون یوس

هزینه های وابسته به آزمون یوس

 

هزینه ثبت نام آزمون یوس

هزینه ثبت نام آزمون یوس معمولاً حدود 400 لیر است، هر دانشگاه هزینه های متفاوتی برای این آزمون دارد، دانشگاه های دولتی هزینه بیشتری دارند، در حالی که دانشگاه های خصوصی هزینه کمتری دارند و برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه آنکارا ممکن است به دلار هزینه را دریافت کنند. به طور کلی هزینه ثبت نام آزمون یوس در سال 2024 در دانشگاه های ترکیه، بین 20 تا 70 دلار است.

 

هزینه ثبت نام آزمون یوس در دانشگاه استانبول

در ادامه هزینه ثبت نام آزمون یوس را برای دانشگاه استانبول آورده ایم:

برای متقاضیان از کشورهای افغانستان، جیبوتی، جمهوری دموکراتیک کنگو، گینه، لبنان، مالی، مصر، موریتانی، نیجریه، نیجر، ازبکستان، سومالی، سومالی‌لند، سودان، تانزانیا، اردن و سوری‌هایی که در ترکیه امتحان می‌دهند، هزینه ثبت نام آزمون یوس به شرح زیر تعیین شده است:

  • 150 لیر ترکیه
  • 11 دلار امریکا
  • 10 یورو اروپا

برای متقاضیانی که در آزمون از کشورهای بلغارستان، الجزایر، مراکش، اندونزی، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، کوزوو، پاکستان و تونس شرکت می کنند، هزینه ثبت نام آزمون یوس به شرح زیر تعیین شده است:

  • 250 لیر ترکیه
  • 19 دلار امریکا
  • 17 یورو اروپا

 

هزینه ثبت نام آزمون یوس در دانشگاه استانبول

 

برای متقاضیانی که در آزمون از کشورهای آلمان، اتریش، آذربایجان، فرانسه، ایران، قطر، کویت، روسیه، قبرس شمالی و ترکیه شرکت می کنند، هزینه ثبت نام آزمون یوس به شرح زیر تعیین شده است:

  • 800 لیر ترکیه
  • 60 دلار امریکا
  • 55 یورو اروپا

 

 

برای کسب اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون یوس با ما در یوسلند همراه باشید.

 

هزینه ثبت نام آزمون یوس در دانشگاه باشکنت

طبق جدولی که در وبسایت رسمی دانشگاه باشکنت آمده است برای ثبت نام آزمون یوس این دانشگاه برای هر رشته هزینه جداگانه ای آورده شده است. در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

 

هزینه ثبت نام آزمون یوس در دانشگاه باشکنت

نام رشته

هزینه

ارتباطات

98 لیر

داروسازی

140 لیر
پزشکی

140 لیر

فلسفه

120 لیر

مهندسی

105 لیر

هنر

105 لیر

وکالت

105 لیر

اقتصاد

98 لیر

 

 

در صورت عدم اطلاع از زمان ثبت نام آزمون یوس با ما همراه باشید.

 

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون یوس

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون یوس چگونه است. در این خصوص باید به شما بگوییم، از آنجایی که کلیه مراحل به صورت اینترنتی انجام می شود، مرحله پرداخت هزینه نیز به صورت اینترنتی خواهد بود. برای پرداخت هزینه به صورت اینترنتی نیز یا شما باید یک حساب پی پال داشته باشید و با استفاده از آن پول را انتقال دهید. یا باید از کسی که این حساب را دارد، بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. راه آسان تری دیگری که وجود دارد، استفاده از خدمات شرکت های ثبت نام کننده در آزمون یوس است. این شرکت ها به دریافت مقداری هزینه از شما تمامی مراحل ثبت نام و جابه جایی پول برای پرداخت هزینه ثبت نام را انجام خواهند داد.

 

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون یوس

 

هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه

ترکیه مکانی بسیار مقرون به صرفه برای ادامه تحصیل است. پرجمعیت ترین شهر آن، استانبول، از نظر گران ترین شهرهای جهان در رتبه 376 قرار دارد. وقتی صحبت از تحصیل به میان می‌آید، به طور خاص، دانشجویان از دانشگاه های با هزینه های کمتر استقبال بیشتری دارند.

با این حال، حتی با وجود هزینه‌های نسبتاً پایین تحصیل، قیمت‌های شهریه می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین دانشجویان باید با انتخاب‌هایی که انجام می‌دهند که بر هزینه شهریه آنها تأثیر می‌گذارد، آشنا باشند. در اینجا سه ​​مورد از مهمترین مواردی که در تصمیم گیری برای دانشگاه خود در ترکیه باید در نظر بگیرید آورده شده است:

 

هزینه ثبت نام آزمون یوس و دانشگاه خصوصی یا دولتی

این سوال اغلب برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در سطح بین المللی هستند، مطرح می شود که هزینه ثبت نام آزمون یوس تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی چقدر متفاوت است. اگرچه ممکن است هزینه ثبت نا آزمون یوس تفاوت چشم گیری نداشته باشد؛ اما هزینه تحصیل کاملا متفاوت است.

در بسیاری از کشورها، هم دولت و هم سرمایه گذاران خصوصی از دانشگاه ها، کالج ها و سایر موسسات آموزش عالی حمایت می کنند. تقریباً در همه موارد، اولی نسبت به دومی هزینه کمتری برای دانشجویان دارد. ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در یک دانشگاه خصوصی هستند، منابع بر اساس میانگین هزینه شهریه متفاوت است. با این حال، معمولاً قیمت سالانه شهریه بین 5000 تا 20000 دلار کاهش می یابد. برخی از محبوب ترین مدارس در ترکیه، از جمله دانشگاه اوسکودار، اندکی کمتر از این حاشیه هستند، در حالی که برخی دیگر، مانند دانشگاه سابانچی، به حاشیه بالایی نزدیک تر هستند. دانشجویان همچنین می توانند دانشگاه های معروف اروپایی و آمریکایی با پردیس در این کشور را در نظر بگیرند.

دانشگاه های دولتی ترکیه جایگزین های مناسبی برای دانشگاه های گران تر خود ارائه می دهند. هزینه سالانه شهریه برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در مراکزی با این ماهیت هستند، مانند دانشگاه فنی خاورمیانه، از 240 تا 1500 دلار متغیر است . ترکیه به دلیل موسسات کم هزینه و با کیفیت خود شناخته شده است، که تمایل به داشتن جمعیت دانشجویی بالاتر و پیوندهای نزدیک تر با ایده آل های ترکیه دارند، زیرا بودجه آنها توسط دولت تامین می شود.

 

برای کسب اطلاع تحصیل رشته موسیقی در ترکیه با ما در یوسلند همراه باشید.

 

هزینه ثبت نام آزمون یوس و زبان انگلیسی یا ترکی؟

جنبه دیگری که به هزینه تحصیل کمک می کند، اما بسیاری از دانش آموزان از آن غافل می شوند، این واقعیت است که تفاوت قابل توجهی در شهریه بین دوره هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند با دوره هایی که به زبان ترکی تدریس می شوند وجود دارد؛ اما هزینه ثبت نام آزمون یوس برای این دو زبان تفاوتی ندارد. دانشگاه‌های ترکیه اغلب با استفاده از زبان انگلیسی به جای زبان مادری این کشور تدریس می‌کنند، شاید در تلاشی برای جذب جمعیت بزرگ‌تری از دانشجویان جهان. با این حال، باید توجه داشت که تفاوت در هزینه در مورد زبان فقط در مؤسسات دولتی اعمال می شود.

برای دانشجویان بین المللی که به اندازه کافی به زبان ترکی برای تحصیل در این زبان آشنا هستند و علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه هستند، شهریه سالانه مورد انتظار باید بین 240 تا 750 دلار باشد. کسانی که ترجیح می دهند به زبان انگلیسی در یک دانشگاه دولتی تحصیل کنند، باید انتظار داشته باشند که شهریه سالانه آنها کمی بالاتر، بین 450 تا 1500 دلار افزایش یابد.

 

هزینه ثبت نام آزمون یوس و زبان انگلیسی یا ترکی؟

 

لیسانس یا فوق لیسانس؟

یکی دیگر از جنبه های رایج که بر قیمت شهریه دانشجویان در سراسر جهان تأثیر می گذارد، سطح مدرک تحصیلی آنها است. در ترکیه، مانند ایالات متحده، دوره های کارشناسی معمولاً 4 سال طول می کشد، در حالی که مدرک کارشناسی ارشد معمولاً 2 است، و برنامه های دکترا متفاوت است گاهی اوقات شامل حداکثر 3 سال تحقیق می شود. همانطور که در بالا ذکر شد، دانشجویانی که در ترکیه در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند باید انتظار داشته باشند که هر سال بین 250 تا 1500 دلار، بسته به زبانی که صحبت می کنند و موسسه ای که انتخاب می کنند، بپردازند. کسانی که آماده ورود به دوره تحصیلات تکمیلی هستند می توانند انتظار داشته باشند که 300 تا 900 دلار بپردازند.

همانطور که اشاره شد، هزینه آزمون یوس ترکیه بین 20 تا 70 دلار است و همچنین هزینه تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بین المللی، بسیار مقرون به صرفه است. البته هزینه های تحصیل و شهریه بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است. به عنوان مثال جالب است بدانید که شهریه رشته اقتصاد در دانشگاه های دولتی بسیار بیشتر از دانشگاه های خصوصی ترکیه است. هزینه های تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی ترکیه برای دانشجویان بین المللی، معمولا گران تر است. شهریه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی ترکیه از 600 تا 1500 دلار در سال متغیر است و این مبلغ برای تحصیل به زبان ترکی در ترکیه معمولا بین 240 تا 750 دلار است. توجه داشته باشید که هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی ترکیه از این مبلغ بالاتر است و در برخی دانشگاه ها تا 20.000 دلار در سال تخمین زده می شود.

 

هزینه زندگی در ترکیه

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، می توانید با بودجه 400 تا 650 یورو در ماه در ترکیه زندگی کنید. این در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی در جهان بسیار مقرون به صرفه تر است. میانگین هزینه های زندگی شما بسته به سبک زندگی و عادات خرج کردن شما افزایش یا کاهش می یابد. در ترکیه واحد پول ملی لیر ترکیه است. 1 یورو در حال حاضر معادل 9 لیر ترکیه است.

 

جهت آشنایی با پاسخ پرسش آزمون یوس برای چه رشته هایی است؟ با ما همراه باشید.

 

هزینه های خوابگاه دانشجویی

در حین تحصیل در ترکیه می توانید از بین انواع اقامتگاه انتخاب کنید. برخی از آنها مقرون به صرفه تر هستند، برخی دیگر راحتی بیشتری را ارائه می دهند. در پایان، این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام یک متناسب با نیازهای شما باشد.

موارد زیر محبوب ترین گزینه های اقامت برای دانشجویان در ترکیه است:

  • خوابگاه های دولتی: 24-38 یورو در ماه.
  • خوابگاه های خصوصی: با امکانات بسیار بهتر و همچنین هزینه های بالاتر ارائه می شود.
  • اجاره آپارتمان: 68 تا 283 یورو در ماه بسته به مکان و اندازه آپارتمان.

 

هزینه های خوابگاه دانشجویی

 

هزینه غذا در ترکیه

دانشجویان می توانند از کافه تریا دانشگاه استفاده کنند که هر روز 2 یا 3 وعده غذایی بسیار مقرون به صرفه سرو می کند. هزینه این وعده های غذایی حدود 0.30-1.15 یورو است. البته اگر می خواهید غذاهای دیگری را امتحان کنید، رستوران ها، غذاخوری ها یا کافه های دیگری در اطراف دانشگاه وجود دارد.

بودجه ماهانه برای غذا و مواد غذایی تا حد زیادی به سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر از غذا خوردن در بیرون از خانه لذت ببرید یا چندین بار در هفته غذا سفارش دهید، در نهایت هزینه بسیار بیشتری خواهید کرد. اگر از آشپزی لذت می برید و مراقب تخفیف های سوپرمارکت ها هستید، عکس این موضوع صادق است.

 

 هزینه های حمل و نقل

کارت حمل و نقل ماهانه (برای اتوبوس، مترو) حدود 27 یورو است. این برای دانش آموزانی که نیاز به رفت و آمد روزانه دارند یا به سادگی از کاوش در مناطق اطراف و شناخت خوب شهر لذت می برند مفید خواهد بود. در غیر این صورت، برای سفرهای یک نفره، می توانید انتظار پرداخت هزینه های زیر را داشته باشید:

  • تاکسی: 2.85 یورو برای سفر 5 کیلومتری
  • اتوبوس/مترو: 0.20-0.40 یورو به ازای هر بلیط
  • هزینه های اضافی در ترکیه
  • کتاب و سایر مواد آموزشی: 80 یورو
  • قبض تلفن ماهانه: 6.50-11.50 یورو
  • سرگرمی (سینما، کنسرت، تئاتر): 10-15 یورو در ماه
  • بیمه پزشکی خصوصی: 34-57 یورو در سال

 

 هزینه های حمل و نقل

 

آزمون YÖS چیست؟

آزمون YÖS کلید پذیرش در تمامی رشته ها در دانشگاه های ترکیه است که برای قبولی باید نمره مورد نیاز در این آزمون را کسب نمایید.

شما باید برای آزمون YÖS ارائه شده توسط دانشگاهی که می خواهید در آن تحصیل کنید درخواست دهید و نمره خوبی کسب کنید.

البته تعدادی از دانشگاه ها در ترکیه وجود دارند که دانشجویان خود را از طریق آزمون دیگری به نام SAT انتخاب می کنند.

 

آیا آزمون YÖS دشوار است؟

آزمون YÖS خیلی سخت نیست و سوالات آزمون YÖS واقعاً از منابع از پیش تعیین شده آمده است، اگر فکر می کنید قبل از ورود به آزمون به مباحث تسلط دارید قطعاً سؤالات برای شما آسان خواهد بود..

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که درجه سختی سوالات آزمون YÖS از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است، به عنوان مثال سوالات دانشگاه استانبول ساده تر از سوالات دانشگاه ازمیر است.

جدا از اینکه چه دانشگاه هایی آزمون YÖS یا SAT را می پذیرند، دانشگاه های دیگری نیز وجود دارند که با هر دو آزمون YÖS و SAT دانشجو می پذیرند.

اعتبار آزمون YÖS برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه دو سال است پس حتما در طول آن پذیرش دانشگاه خود را بگیرید.

 

YÖS به چه زبانی بررسی می شود؟

زبان آزمون YÖS بستگی به انتخاب شما دارد، شما می توانید بین ترکی یا انگلیسی هر کدام که برای شما راحت تر است را انتخاب کنید و حتی این امکان برای برخی از دانشگاه ها وجود دارد که زبان هایی مانند فرانسوی را برای شرکت در آزمون انتخاب کنند.

اما به طور کلی نیازی به نگرانی در مورد زبان این آزمون نیست، زیرا پاسخگویی به سوالاتی مانند ریاضی، هوش یا مهندسی نیازی به دامنه وسیع لغات در هیچ زبانی ندارد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آن مهارت داشته باشید.

 

آزمون YÖS چه زمانی است؟

شما می توانید در حدود بهمن ماه در این آزمون ثبت نام کنید و هر دانشگاه برای داشتن برنامه زمانی مناسب، تقریباً از اواسط فروردین تا اوایل خرداد هر سال این آزمون ها را در مدت دو ماه برگزار می کند.

البته از سال 2020 که جهان تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت، این آزمون نیز تحت تاثیر قرار گرفت و هم زمان ثبت نام و هم زمان تست های انجام شده در آن سال تغییر کرده و اغلب با تاخیر انجام می شود.

در جدول زیر زمان ثبت نام برای معروف ترین دانشگاه ها را آورده ایم.

 

 آزمون زبان ترکی YOS چیست؟

اگرچه آزمون یوس به طور کلی برای ورود دانشجویان بین المللی به دانشگاه های ترکیه برگزار می شود و سوالات آزمون یوس به زبان انگلیسی می باشد، اما این آزمون از بخش دیگری نیز تشکیل می شود که وظیفه بررسی میزان آشنایی داوطلبان به زبان ترکی را برعهده دارد.

اگر می خواهید خود را به درستی برای امتحان آماده کنید، می توانید چند فیلم یا فیلم ترکی را تماشا کنید تا در مورد زندگی روزمره و زبان ترکی ایده بگیرید.

همچنین می توانید یک فرهنگ لغت ترکی داشته باشید تا هر روز آن را مرتبا بخوانید و خود را با عبارات و کلمات زبان ترکی آشنا کنید.

 

 آزمون زبان ترکی YOS چیست؟

 

نمره آزمون YÖS چقدر است؟

نمره به سه قسمت تقسیم می شود و نمره کل 100 است.

اکثر دانشگاه ها برای پاسخ نادرست به سوال، یک چهارم نمره منفی می دهند، به این معنی که چهار پاسخ نادرست یک امتیاز از کل نمره شما کم می کند.

برای ثبت نام در دانشگاه ها نمره کل کسب شده از این سه گروه نباید کمتر از 50 باشد و معمولا نمرات کمتر از 50 قبول نمی شود اما همانطور که اشاره کردیم کسب نمره 100 در این آزمون غیرممکن نیست زیرا سوالات قابل پیش بینی است.

برای قبولی در بهترین دانشگاه های ترکیه هدف خود را کسب نمره بالای 90 قرار دهید، البته نباید از رقابت شدیدی که در برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه استانبول وجود دارد غافل شویم.

در برخی از دانشگاه های دولتی ترکیه، به دلیل رقابت شدید بین داوطلبان، عوامل دیگری مانند نمرات دبیرستان یا سایر مدارک تحصیلی نقش مهمی در اخذ پذیرش دانشگاه خواهند داشت.

 

سوالات آزمون YÖS

سرفصل سوالات آزمون YÖS از سه مبحث ریاضی، مهندسی و هوش، این سوالات ممکن است در مجموع تا 80 یا 100 سوال باشد و از سه قسمت تشکیل شده است که به شرح زیر است:

1- سوالات هوش

تعداد سوالات IQ معمولاً بیشترین است و تقریباً نصف سؤالات (از 45 تا 55 سؤال) است.

بر خلاف نام این بخش، در حل آن نیاز به هوش زیادی ندارد، زیرا سوالات تست هوش به راحتی با تکرار و تمرین توسط هر فردی با هوش عادی قابل پاسخگویی است.

2- سوالات ریاضی

قسمت بعدی مربوط به سوالات بخش ریاضی است که  حدود 30 سوال را شامل می شود.

اگر تعداد کل سوالات 100 سوال باشد، سوالات این قسمت به 45 سوال افزایش می یابد.

سوالات این قسمت شامل مباحث پایه ریاضی می باشد که از توابع، مثلثات و لگاریتم شروع می شود و با حرکت به سمت مشتقات و انتگرال ها، تمامی این مباحث در دوران دبیرستان گنجانده می شود، البته این قسمت نسبت به بقیه قسمت ها دشوار است، اما با مطالعه منابع اصلی این آزمون، بدون شک آسان خواهد بود.

 

سوالات آزمون YÖS

 

 

3- سوالات هندسه

حداقل تعداد سوالات مربوط به این بخش بین 5 تا 10 است.

مباحث شامل اصول اولیه هندسه، یعنی زوایا، دایره ها، مثلث ها و شباهت های بین آنها، هندسه فضایی و غیره است.

از آنجایی که این بخش دارای تعداد کمی سوال است، ممکن است بسیاری از افراد آن را نادیده بگیرند، مزیت استراتژیک شما می تواند کسب نمرات بیشتر در این بخش باشد، بنابراین در مطالعه هندسه تردید نکنید، زیرا این پنج سوال ممکن است دلیل برتری شما از رقبای خود باشد.

 

آزمون YÖS آنلاین

آزمون YÖS معمولا به صورت حضوری و با حضور نمایندگان دانشگاه ها برگزار می شود، اما از سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا، برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه آنکارا این آزمون را به صورت آنلاین برگزار می کنند.

برای سال 2021 و با تداوم ویروس کرونا، تعدادی از دانشگاه‌های دیگر به آزمایش آنلاین روی می‌آورند و از جمله دانشگاه‌هایی که امسال آزمون‌های خود را به‌صورت آنلاین برگزار کردند، دانشگاه آنکارا، دیاربکر، دانشگاه مرمره و بسیاری دیگر هستند.

 

مراحل ثبت نام در آزمون YÖS

در این قسمت همراه ما باشید تا مراحل ثبت نام در آزمون یوس را بررسی کنیم.

ابتدا باید وارد سایت دانشگاه مربوطه شوید و دفترچه آزمون را بخوانید.

سپس باید محل آزمون را پیدا کنید.

اطلاعات درخواست شده در سایت را تکمیل کنید.

هزینه آزمون را پرداخت کنید.

در تاریخ و ساعت مشخص شده در تاریخ آزمون شرکت کنید.

این موارد مراحل کلی بود که ما بررسی کردیم. ممکن است برای هر دانشگاه یک سری مراحل اضافی جهت ثبت نام وجود داشته باشد که برای اطلاع از این موارد توصیه می کنیم با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

قوانین در طول آزمون YÖS

شرکت در آزمون YÖS اصول خود را دارد و باید به موارد مهم توجه کنید تا زحمات چندین ماهه شما هدر نرود.

در اینجا موارد مهمی وجود دارد که باید در مورد آزمون YÖS در ذهن خود داشته باشید:

حتما اصل پاسپورت خود را به همراه داشته باشید و تاریخ انقضای آن را بررسی کنید.

سایت آزمون را از قبل بررسی کنید و بهترین و سریع ترین زمان ممکن را انتخاب کنید.

آزمون تحت کنترل شدید است و درهای محل آزمون به موقع بسته می شود.

 

قوانین در طول آزمون YÖS

 

رشته های پرطرفدار دانشجویان بین‎ المللی برای تحصیل در ترکیه

دانشجویان بین المللی بیشتر در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، تجارت، حقوق، اقتصاد، روانشناسی ، معماری، دامپزشکی و مهندسی برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه درخواست می دهند.

بیشترین تعداد دانشجویان خارجی شرکت کننده در این آزمون از کشورهای آذربایجان، ترکمنستان ، ایران، سوریه ، آلمان، بلغارستان، افغانستان، قرقیزستان، تانزانیا ، کنیا، مالاوی ، مصر و تونس هستند.

 

بررسی برخی سوالات مهم در رابطه با آزمون و هزینه ثبت نام آزمون یوس

آزمون YÖS کجا برگزار می شود؟

هر دانشگاه محل برگزاری آزمون را تعیین می کند.

این آزمون ممکن است در پردیس همان دانشگاه و ممکن است در شهرهای بزرگ مانند استانبول و آنکارا گرفته شود.

آزمون YÖS چند بار در سال برگزار می شود؟

دقت در زمان برگزاری آزمون بسیار مهم است، زیرا این آزمون چندین بار در سال گرفته نمی شود و هر دانشگاهی فقط سالی یک بار آزمون YÖS را برگزار می کند، بنابراین اگر امتحان امسال را از دست دادید، باید منتظر بمانید. برای سال آینده دوباره درخواست کنید.

با این حال، برخی از دانشگاه ها مانند کاپادوکیا، کارابوک، باشکنت، آیدین، یلدیز تکنیک و سایر دانشگاه ها ممکن است بیش از یک بار در سال آزمون YÖS را برگزار کنند.

در آزمون YÖS چه چیزی با خود ببریم؟

پس از ثبت نام در آزمون در سایت دانشگاه از فرم آزمون کپی بگیرید، به غیر از این برگه چیزی نبرید، به اصل پاسپورت، مداد، پاک کن و ساعت نیز نیاز دارید.

هر گونه تصور تقلب در این آزمون را از خود دور کنید، شاید بدترین اتفاقی که ممکن است برای تحصیل شما در ترکیه بیفتد تقلب یا صحبت با کسی در طول امتحان باشد، در این صورت ممکن است از سیستم آموزشی ترکیه حذف شوید و ضرر کنید.

آیا آزمون YÖS شرایط سنی دارد؟

خیر، این آزمون شرایط سنی خاصی ندارد، هر فردی می تواند در پایان دبیرستان در این آزمون شرکت کند.

آیا دفعات شرکت در آزمون YOS محدودیت دارد؟

از آنجا آزمون یوس در هر دانشگاه و برای هر رشته متفاوت است و هر دانشگاه آزمون YOS متفاوتی دارد، شرکت بیش از یکبار در آزمون و ثبت نام بیش از یک مورد محدودیتی ندارد. بعلاوه نمره هر آزمون مجزا می‌باشد و نمرات آزمون های مختلف تاثیری در نمره نهایی شرکت کنندگان نخواهد داشت.

 آیا زمان برگزاری آزمون یوس ترکیه و مهارت های زبان ترکی همزمان است؟

اگرچه آزمون های ترکی معمولاً پس از پذیرش داوطلب در دانشگاه انجام می شود، اما برخی از دانشگاه ها آزمون ترکی را نیز در طول روزی که آزمون یوس برگزار می شود، اعمال می کنند.

 

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

هزینه ثبت نام آزمون یوس موضوعی بود که در این مطلب از یوسلند بررسی کردیم. به علاوه خاطر نشان کردیم که هزینه ثبت نام ازمون یوس ترکیه می تواند در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت باشد؛ اما موارد کلی آن بررسی گردید. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص هزینه شرکت در کنکور YOS داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

 

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *