مشاوره شغلی

شرایط کار مامایی در ترکیه

شرایط کار مامایی در ترکیه

امروزه به دلیل شرایط اقتصادی نا مطلوبی که بر کشور حاکم شده است، عده زیادی از مردم به خصوص ماما ها به  فکر مهاجرت افتاده اند. از این به دنبال شرایط کار مامایی در ترکیه می باشند تا با آن آشنا شده و بتوانند ویزا و مجوز کار خود را دریافت نمایند. درآمد و نحوه استخدام در رشته مامایی، جزو مواردی است که تصمیم داریم در این مطلب به آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

شغل مامایی، یکی از پر متقاضی ترین مشاغل در کشور ترکیه محسوب می شود به همین خاطر استخدام در این شغل کار دشواری بوده و نیاز به کسب مهارت های زیادی دارد. ترکیه کشوری است که قوانین محکم و سختی در مورد اخذ مجوز کار دارد که سخت گیری آن در زمینه های پزشکی و تمامی مشاغلی که به بهداشت و سلامت مربوط باشند، بیش تر می شود.

شرایط کار مامایی در ترکیه، موارد مختلفی را شامل می شود که شما می توانید با اتکا بر آن ها، به راحتی در کشور ترکیه استخدام شوید و از این حرفه کسب درآمد کنید.

 

شرایط کار مامایی در ترکیه

 

شرایط کار مامایی در ترکیه

در ابتدای مطلب در مورد پیچیده بودن شرایط کشور ترکیه به منظور اخذ مجوز کاری صحبت کردیم. حال در این بخش از مطلب می خواهیم شرایط کار مامایی در ترکیه را از لحاظ اخذ مجوز کار در ترکیه برای شما مورد بررسی قرار دهیم. در سال 2019، قوانین جدیدی در رابطه با مهاجرت، در کشور ترکیه به تصویب رسید که شرایط را بیش از پیش دشوار تر کرد. توجه داشته باشید که کشور ترکیه از نظر شرایط اقتصادی، هجدهمین کشور در جهان محسوب می شود و به همین خاطر منبعی عالی برای رشد و سرمایه گذاری به شمار می آید. توجه داشته باشید که در وهله اول به منظور دریافت مجوز کار از کشور ترکیه شما باید یکی از دو شرط زیر را داشته باشید:

  • پیشنهاد همکاری از جانب یک شرکت معتبر در کشور ترکیه
  • دارا بودن کارت اقامت معتبر

 

شرایط کار مامایی در ترکیه

 

 

در زمان فرآیند اخذ مجوز این امکان وجود دارد که تا 90 روز طول بکشد. هم چنین لازم است مدارکی را که به کارفرمای خود ارسال کنید تا او بتواند به شما در دریافت مجوز کار مامایی در ترکیه کمک نماید.

 

اطلاعیه

برای دریافت هر چه سریع تر مجوز کار مامایی در کشور ترکیه، باید به زبان ترکی استانبولی و یک زبان خارجه دیگر مسلط باشید.

 

مدارک لازم برای کار مامایی در کشور ترکیه

در این بخش از مطلب مدارک مورد نیاز به منظور دریافت مجوز کار مامایی در کشور ترکیه را برای شما شرح داده ایم:

  • معدل آخرین مدرک تحصیلی از دانشگاه های خارج از ترکیه
  • نسخه ترجمه شده مدرک فارغ التحصیلی و تاییدیه آن
  • ارائه توصیه نامه و نسخه هایی از قرار داد کاری به زبان ترکی

پس از پشت سر گذاشتن مراحل، پروسه کسب جواز کار در ترکیه آغاز می شود و شما می توانید هم زمان برای اخذ اقامت در این کشور اقدام نمایید.

 

شرایط استخدام ماما در کشور ترکیه

یکی از راه های اقدام به منظور مهاجرت به کشور ترکیه، کسب مجوز کاری در این کشور می باشد. پس از دریافت اقامت از طریق جواز کار، شما می توانید به منظور اخذ مجوز شهروندی اقدام نمایید. اما ویزای کار در کشور ترکیه به راحتی دریافت نمی شود.

ترکیه کشوری به شمار می آید که با درصد بسیار زیادی از بیکاری مواجه شده است. سیاست دولت ترکیه برای کاهش این درصد به صورتی است که ابتدا متقاضیان ترک تبار را به کار مشغول می کند، سپس اگر ظرفیت موجود بیش تر بود، به سراغ اتباع خارجه می رود. همین مسئله باعث شده است تا مجوز کار در کشور ترکیه به آسانی به دست نیاید. شرایط کار مامایی در ترکیه، نیز به همین شکل می باشد. اما نکاتی در زمینه استخدام وجود دارد که اگر یک به یک آن ها را رعایت کنید، می توانید در کوتاه ترین زمان استخدام شوید.

 

اطلاعیه

برای فعالیت قانونی در کشور ترکیه باید برای کسب پیش اجازه اقدام کنید.

 

بررسی شرایط استخدام ماما در کشور ترکیه

همان طور که در بخش قبلی مطلب گفته شد، با رعایت برخی از شرایط، شما می توانید در کم ترین زمان ممکن به استخدام این کشور درآیید. از این رو در این بخش از مطلب این شرایط را به طور کامل برای شما شرح می دهیم.

مدرک زبان

تسلط کامل به زبان ترکی استانبولی، یکی از مهم ترین کار در کشور ترکیه محسوب می شود. داشتن مدرک زبان تومر از شرایط پذیرش افراد ماما در کشور ترکیه را بسیار راحت تر کرده است. در صورتی که به منظور کار در بیمارستان های خصوصی، اگر یک زبان خارجه علاوه بر زبان ترکی مانند انگلیسی، فرانسوی و یا حتی آلمانی را به خوبی بلد باشید و به آن تسلط کامل داشته باشید، شانس بیش تری برای ورود به بازار کار کشور ترکیه به دست خواهید آورد.

 

بررسی شرایط استخدام ماما در کشور ترکیه

 

 

آزمون و یا دوره کار ورزی

لازم است به منظور رعایت کردن قوانین کشور ترکیه، مجوز های لازم را برای کار مامایی در این کشور دریافت کنید. در واقع شما نمی توانید بدون دریافت مجوز کاری مخصوص به این شغل، در این کشور مشغول به کار شوید. لازم به ذکر است که مجوز عمومی برای تمامی شغل ها قابل قبول نمی باشد.

به منظور دریافت مجوز کار، شرکت در آزمون تعیین سطح که از سوی کشور ترکیه در نظر گرفته شده است، اجباری می باشد. همین طور باید بتوانید امتیاز قابل قبولی را در این آزمون به دست آورید تا بتوانید در دوره های کار آموزی رشته مامایی شرکت کنید.

لازم به ذکر است که با وجود شرایط سختی که برای استخدام ماما در ترکیه وجود دارد، باید مهارت کافی به منظور جلب رضایت کارفرمایان را داشته باشید. همین طور باید از سلامت روان و رفتار کامل بر اساس استاندارد های جهانی نیز برخوردار باشید.

 

نحوه فعالیت در رشته مامایی در کشور ترکیه

فعالیت در رشته مامایی در کشور ترکیه به این منظور می باشد که شما نمی توانید در صورت استخدام شدن، در زمینه های دیگری فعالیت داشته باشید و یا شغل های دیگری را انتخاب کنید. در سال های اخیز نیز قوانین جدیدی در رابطه با استخدام اتباع خارجی تصویب شده است که این شرایط را بیش از پیش سخت تر کرده است.

کسب پیش اجازه

تا پیش از این افرادی که می خواستند در شغل های مربوط به بهداشت و سلامت، فعالیت داشته باشند، در طول ارزیابی های به عمل آمده، به فعالیت در زمینه کاری خود مشغول می دهند. اما متاسفانه در چند سال اخیر، این امکان دیگر میسر نبوده و اتباع خارجی نیاز به پیش اجازه دارند. در غیر اسن صورت جریمه خواهند شد.

به منظور دریافت پیش اجازه، شما باید حداقل مدرک کارشناسی در رشته مربوطه را به دست آورید و 2 سال سابقه کاری در کشور خود داشته باشید. هم چنین به صورت سالانه بر کار ماما ها نظارت می گردد. با وجود شرایط کار مامایی در ترکیه که بسیار سخت تر گذشته اعمال می شود، درآمد مامایی در این کشور بسیار مطلوب می باشد. در واقع این کشور سطح بالایی از رفاه و خدمات را در اختیار زنان باردار قرار می دهد و اهمیت زیادی برای آن ها قائل است.

 

نحوه فعالیت در رشته مامایی در کشور ترکیه

 

شما می توانید با مراجعه به سایت های کاریابی در کشور ترکیه و اطلاع از شرایط استخدام آن ها، برای دریافت مجوز کاری و پیش اجازه اقدام نمایید. همین طور هم زمان برای دریافت مجوز اقامت خود در این کشور اقدام کنید. توجه داشته باشید که پروسه دریافت جواز های لازمه، بسیار پر هزینه بوده و شما باید پس از این که اطمینان کافی را از تصمیم خود به دست آوردید، اقدام به این کار کنید تا از متحمل شدن هزینه های زیاد و بیهوده جلوگیری کنید.

 

برای دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

شرایط کار مامایی در ترکیه، نیاز به اخذ مجوز های لازم مانند پیش اجازه و همین طور دریافت مدرک زبان ترکی استانبولی دارد. شما با رعایت موارد گفته شده، می توانید در کم ترین زمان ممکن، به راحتی مجوز کار در این کشور را دریافت نمایید.

درآمد مامایی در این کشور نیز بسیار چشم گیری بوده و شک نکنید با شرایطی که این کشور برای ماما ها به وجود آورده است، می توانید از بالا ترین سطح امکانات رفاهی و خدماتی برخوردار شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *