آزمون YOS

شانس قبولی در آزمون یوس چقدر است؟ + تخمین آنلاین

شانس قبولی در آزمون یوس چقدر است؟ + تعداد شرکت کنندگان 2022 | یوس لند

افرادی که تصمیم دارند تا در مقطع های تحصیلی مختلف اعم از: کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری در ترکیه درس بخوانند، باید در آزمون یوس شرکت کنند. این افراد باید در کلاس های آزمون یوس شرکت نموده و تمامی منابع این آزمون را به خوبی مطالعه نمایند. آن ها با این کار می توانند شانس قبولی خود در این آزمون را افزایش دهند. البته، ممکن است سوال شود که شانس قبولی در آزمون یوس چقدر است؟ تعداد شرکت کنندگان آزمون yos نیز بسیار هستند و افراد باید با تمامی آن ها رقابت نمایند. لازم به ذکر است تا بدانید که اغلب تعداد شرکت کنندگان 2024 این آزمون ایرانیان هستند.

اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهید بدانید که شانس قبولی در آزمون یوس چقدر است؟ و یا تعداد شرکت کنندگان آزمون yos چقدر است؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه هر آن چه که باید در رابطه با این موضوعات بدانید را به طور کامل و مفصل برای شما داوطلبان عزیز و گرامی بیان خواهیم کرد.

اطلاعیه مهم:

لازم به ذکر است تا بدانید که دانش آموزی که هنوز گواهی پایان دوره متوسطه را نگرفته است می‌ تواند در آزمون شرکت کند، اما برای ثبت نام و تمایز در دانشگاه‌ ها باید گواهینامه متوسطه را دریافت کند، یعنی گواهی YOS کافی نیست.

آزمون یوس چیست؟

آزمون یوس نوعی آزمون است که دانشگاه های ترکیه هر سال یک بار برای پذیرش دانشجویان خارجی برگزار می نمایند. این آزمون دارای سه بخش اصلی هوش، هندسه و ریاضی است که افراد باید در تمامی مباحث این سه بخش تسلط کافی داشته باشند. در واقع، افراد اگر نتوانند در ین آزمون حداقل نمره قبولی را کسب نمایند، نمی وانند در دانشگاه های ترکیه درس بخوانند. لازم به ذکر است تا بدانید که دانشگاه های ترکیه این آزمون را به صورت سراسری برگزار نمی کنند. هر کدام از دانشگاه های این کشور به صورت جداگانه و در زمان ای مختلفی آزمون یوس را برگزار می نمایند. آزمون یوس علاوه بر کشور ترکیه در سایر کشور ها همچون: مصر، آلمان، ایران و … نیز برگزار می گردد.

این آزمون دارای 80 سوال است که 40 سوال آن مربوط به بخش هوش می باشد و 35 سوال آن مربوط به بخش ریاضی است. 5 سوال مابقی این آزمون مربوط به بخش هندسه می باشد. البته به یاد داشته باشید که ممکن است تعداد این سوالات افزایش و یا کاهش یابند. در واقع، تعداد آن ها کاملا به دانشگاه بستگی دارد. برخی از افراد سوال می کنند که آیا آزمون یوس سخت است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله، آزمون یوس آزمونی سخت و دشوار است. اما، اگر منابع آن به خوبی مطالعه شود و افراد در کلاس های یوس ثبت نام نمایند، می توانند به راحتی در آن نمره قبولی را کسب نمایند.

 

آیا آزمون یوس سخت است؟

آزمون یوس را می توان اصلی ترین راه برای ورود اتباع به دانشگاه های کشور ترکیه دانست، همانطور که در بخش قبل گفته شد دانشجویان برای ورود به دانشگاه های ترکیه اید در آزمون یوس مختص به همان دانشگاه و همان رشته شرکت نمایند که طبیعتا سطح دشواری آزمون یوس به رشته و دانشگاه مد نظر متقاضی بستگی دارد، اما به طور کلی نمی توان آزمون یوس را در دسته آزمون ها آسان قرار داد و شاید نسبت دادن کلمه دشوار به این آزمون منطقی به نظر برسد.

بهترین راه برای مقالبه با دشواری آزمون یوس ترکیه استفاده از منابع آزمون یوس بعد از انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر می باشد، با انجام این کار و مطالعه پیوشته داوطلب قبولی در آزمون های ترکیه می تواند شانس قبولی خود را تا حد زیادی افزایش دهد.

آزمون یوس چیست و آیا آزمون یوس سخت است؟

آزمون یوس چیست و آیا آزمون یوس سخت است؟

شانس قبولی در آزمون یوس چقدر

هم اکنون که به طور کامل با آزمون یوس آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که شانس قبولی در آزمون یوس چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید بگوییم که شانس قبولی در این آمون کاملا به شما بستگی دارد. به عبارتی دیگر می توان گفت که شانس قبولی به میزان تلاش شما بستگی دارد و هر چقدر که تلاش کنید، شانس خود را افزایش داده اید. البته، برخی از افراد برای پاسخ به سوال شانس قبولی در آژمون یوس چقدر است؟

تعداد شرکت کنندگان در آژمون yos را نیز مد نظر قرار داده و با آن شانس قبولی را می سنجند. داوطلبان می توانند با ثبت نام و شرکت در کلاس های یوس با تمامی سرفصل های مباحث ریاضی، هندسه و هوش آشنا شده و شانس قبولی خود را به طرز چشمگیری افزایش دهند. جهت اطلاع از هزینه های کلاس های یوس، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

جهت مطالعه مقاله هزینه کلاس یوس ترکیه، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

لازم به ذکر است تا بدانید که تا سوالات این آزمون نسبت به تعدد سوالت کنکور کشور ایران کمتر است. لذا، شما می توانید با داشتن مطالعه ای کافی، به راحتی در این آزمون قبول شوید. علاوه بر این، در پاسخ به سوال شانس قبولی در آزمون یوس چقدر است؟ باید بدانید که شما می توانید در زمان های مختلفی در این آزمون شرکت کرده و شانس خود را افزایش دهید. همچنین، لازم به ذکر است تا بدانید که آزمون یوس در تمامی دانشگاه های کشور ترکیه نمره منفی ندارد. بنابراین، می توانید با خیال راحت سوالات را پاسخ دهید.

تمامی سوالات این آزمون در سطوحی طراحی می شوند که اغلب افراد بتوانند به آن پاسخ دهند. اما، تعدادی سوال در آزمون طراحی می شوند تا فقط افرادی که مطالعه کافی داشته اند و با تمامی نکات مهم آشنا بوده اند بتوانند به آن ها پاسخ صحیح دهند. برای افزایش شانس قبولی خود بهتر است که با تمامی این نکات به طور کامل آشنا شوید.البته، اگر در کلاس های آزمون یوس شرکت کنید، اساتید ما در یوس لند تمامی آن ها را به شما عزیزان بیان خواهند کرد. لازم به ذکر است تا بدانید که نمره قبولی در هر یک از رتبه های مختلف، متفاوت می باشد. جهت آشنایی با تمامی آن ها در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

شانس قبولی در آزمون یوس چقدر است؟

شانس قبولی در آزمون یوس چقدر است؟

نمرات لازم برای قبولی در آزمون یوس در رشته های مختلف

همان طور که در قسمت پیشین بیان شد، نمره قبولی در هر یک از رشته های مختلف در دانشگاه های ترکیه متفاوت می باشد. به یاد داشته باشید که تعداد شرکت کنندگان آزمون yos نیز در هر کدام از آن ها متفاوت می باشد. نمرات لازم برای قبول شدن در آزمون یوس در تمامی رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف به شرح زیر می باشند: 

رشته تحصیلی دانشگاه نمره لازم برای قبولی در رشته
رشته پزشکی دانشگاه آتاتورک 97/5
رشته دندانپزشکی دانشگاه آتاتورک 96/25
رشته پزشکی دانشگاه استانبول 100
رشته دندانپزشکی دانشگاه آنکارا 97
رشته پزشکی دانشگاه الوداغ 97
رشته فیزیوتراپی دانشگاه آنکارا 87
رشته مهندسی برق دانشگاه استانبول 89
رشته مهندسی مکانیک دانشگاه استانبول 91
رشته روابط بین الملل دانشگاه آنکارا 75

ما در این مقاله برخی از این نمرات را برای شما داوطلبان عزیز بیان کردیم، اگر می خواهید که با تمامی آن ها آشنا شوید، می تواند از مشاوران با تجربه در این زمینه سوال کنید. مشاوران ما در یوسلند نیز می توانند شما را هم در این زمینه و هم در پاسخ به سوال شانس قبولی در آزمون یوس چقدر است؟ یاری رسانند.

نمرات لازم برای قبولی در آزمون یوس در رشته های تحصیلی مختلف

نمرات لازم برای قبولی در آزمون یوس در رشته های تحصیلی مختلف

تعداد شرکت کنندگان آزمون yos

پس از سوال شانس قبولی در آزمون یوس چقدر است؟ ممکن است که شما عزیزان سوال دیگری داشته باشید و بپرسید که تعداد شرکت کنندگان آزمون yos چقدر است؟ تعداد شرکت کنندگان این آزمون به دلیل داشتن مزایای تحصیلی بی شمار کشور ترکیه، بسیار زیاد است. اغلب این افراد نیز از کشور عزیزمان ایران می باشند. زیرا، کشور ترکیه به دلیل داشتن مزایای تحصیلی بسیار و داشتن کشوری خوش آب و هوا، افراد زیادی می خواهند که در آن درس بخوانند. برای آشنایی کامل با مزیت های تحصیل در این کشور، می توانید مقاله زیر را به طور کامل مطالعه نمایید.

برای مطالعه مقاله مزایای تحصیل در ترکیه، بر روی لینک مربوطه کلیک راست کنید.

لازم به ذکر است تا بدانید که طبق آمار سال های گذشته که از طریق سایت های مختلف به دست آمده است، از سال 2017 تعداد شرکت کنندگان آزمون yos به طرز چشمگیری افزایش یافته است. تعداد شرکت کنندگان آزمون yos در سال 2018 تقریبا 39 هزار نفر بوده است. به همین دلیل، پیش بینی می شود که تعداد شرکت کنندگان 2024 و 2024 بیش از 100 هزار نفر باشند. در حال حاضر اطلاعات دقیقی در رابطه با تعداد افرادی که در این آزمون در سال 2024 و 2024 شرکت کرده اند در دست نمی باشد. لذا، در صورت انتشار حتما مقاله به روزرسانی خواهد شد.

تعداد شرکت کنندگان آزمون yos

تعداد شرکت کنندگان آزمون yos

اطلاعیه:

زمان در نظر گرفته شده برای برگزاری آزمون YOS در اکثر دانشگاه‌ ها (100) دقیقه برای پاسخ به (80) سؤال است. به این معنی که زمان در نظر گرفته شده برای هر سوال 1.15 دقیقه خواهد بود.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا پاسخ سوال شما رد رابطه با شانس قبولی در آزمون یوس چقدر است؟ را پاسخ داده و شما را با روش های افزایش این شانس آشنا کنیم. همچنین، بهتر است که با تعداد شرکت کنندگان در این آزمون نیز به خوبی آشنا شوید.

اگر در این زمینه سوالی دارید و یا می خواهید در کلاس های آمادگی آن ثبت نام نموده و شرکت کنید، حتما با همکاران ما در یوسلند ارتباط برقرار کنید. برای برقراری ارتباط می توانند برای ما کامنت بگذارید. همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن به شما عزیزان پاسخ داده و شما را یاری خواهند کرد.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه در “شانس قبولی در آزمون یوس چقدر است؟ + تخمین آنلاین

  1. محمد گفت:

    سلام و درود برای این که بدونیم شانس قبولی در آزمون یوس چقدر است؟ باید چه اقداماتی انجام دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *