مشاوره تحصیلی

سونوگرافی در ترکیه 2024

سونوگرافی در ترکیه

رشته سونوگرافی در ترکیه یکی از رشته های پرطرفدار است. به صورت کلی رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی از جمله رشته های پرطرفدار هستند که سونوگرافی نیز از جمله آن ها است. اگر برای دریافت بورسیه سونوگرافی ترکیه سوال دارید و یا نیاز به اطلاعات دقیق در رابطه با نحوه پذیرش سونوگرافی ترکیه دارید می توانید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را بدست آورید.

زیرا برای تمامی داوطلبان ادامه تحصیل در این رشته، نیاز است از هزینه تحصیل سونوگرافی در ترکیه و دانشگاه های سونوگرافی در ترکیه اطلاعات لازم را بدست آورند. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص شرایط تحصیل سونوگرافی در ترکیه داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

کاربران گرامی، برای آشنایی با بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه با ما در یوسلند همراه باشید.

 

رشته سونوگرافی در ترکیه

علم سونوگرافی برای تشخیص و درمان بسیاری از بیماری ها می تواند کاربرد داشته باشد. به صورت کلی این رشته دو حوزه مطالعاتی دارد که شامل،رادیولوژی تشخیصی و رادیولوژی مداخله ای می شود.

در حالت تشخیصی برای درمان و تشخیص بیماری ها از آن استفاده می شود همانطور که از نام آن پیداست و در روش دوم از ام آر آی، سی تی اسکن و غیره برای تشخیص و درمان بیماران انجام می شود.

اگر برای ادامه تحصیل رشته سونوگرافی در ترکیه تصمیم نهایی خود را گرفته اید، نیاز است بدانید بسیاری از دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت داخل کشور خودمان نیز هست. دوره تحصیل سونوگرافی چهار ساله بوده و در مقطع لیسانس سونوگرافی ارائه می شود. برای تحصیل در مدارج بالاتر و گرفتن تخصص باید در آزمون های تخصصی تر شرکت نمایید.

رشته سونوگرافی در ترکیه

مدارک مورد نیاز برای پذیرش سونوگرافی در ترکیه

برای پذیرش سونوگرافی ترکیه نیاز است یک سری مدارک را ارائه دهید که تقریباً مدارک یکسانی در تمامی دانشگاه ها درخواست خواهد شد.

تهیه و ارسال تمام مدارک اعلام شده از سوی دانشگاه مقصد که عموما شامل مدرک دیپلم و ترجمه ترکی آن، مدارک زبان تافل، آیلتس یا تومر (ضروری نیست)، نمره قبولی در آزمون های ورودی دانشگاههای دولتی ترکیه که عموما YOS و SAT می باشد، عکس پرسنلی، ریزنمرات دوره دیپلم، سوابق پژوهشی (بخصوص برای گرفتن فاند و بورسیه) و … خواهد شد.

داشتن پاسپورت معتبر با انقضای حداقل 6 ماه نیز مورد نیاز است.

بورسیه سونوگرافی ترکیه

از آنجایی که بورسیه سونوگرافی ترکیه می تواند صرفه جویی بسیاری در هزینه های شما به وجود بیاورد، ما در این قسمت قصد داریم به بررسی شرایط بورسیه سونوگرافی ترکیه بپردازیم. در ترکیه عموماً 10 درصد از ظرفیت ها به دریافت بورسیه اختصاص می یابد.

البته فراموش نکنید که دانشگاه های مختلف شرایط بورسیه متفاوتی دارند پس برای هر دانشگاه باید جداگانه شرایط را چک کنید.

اگر نیاز به دریافت بورسیه دارید، توجه داشته باشید که سابقه علمی و پژوهشی بسیار مهم است و بررسی می شود. همچنین معدل دیپلم بالا و نمره بالا در آزمون های ورودی می تواند به شما کمک بسیاری نماید.

تسلط بر زبان انگلیسی و ترکیه شانس بورسیه شما را بالا خواهد برد.

دانشگاه های سونوگرافی در ترکیه

برای مطالعه رشته رادیولوژی، ترکیه می تواند یکی از کشورهای مناسب باشد. در ادامه قصد داریم بهترین دانشگاه های رادیولوژی ترکیه را به شما معرفی کنیم.

رشته رادیولوژی در دانشگاه ازمیر

برای مطالعه این رشته در دانشگاه ازمیر به دو سال زمان نیاز خواهید داشت. به علاوه با انتخاب این دانشگاه می توانید در مواردی همچون،تصویربرداری پزشکی (رادیولوژی)، آموزش پرسنل بهداشتی واجد شرایط در استفاده از توموگرافی کامپیوتری، PET-CT، تصویربرداری تشدید مغناطیسی، اشعه ایکس دیجیتال، فلوروسکوپی و دستگاه های دیجیتال آنژیوگرافی آموزش ببینید.

دوره های درسی که در این مرکز به دانشجویان ارائه می شود شامل،

دانشجویان این دانشگاه دروس علوم پایه مانند فیزیک، آناتومی و فیزیولوژی و رادیولوژی و آناتومی رادیولوژیکی می شود.

رشته رادیولوژی دانشگاه استانبول اطلس

هدف از آموزش رشته رادیولوژی در این مرکز، آموزش پرسنل واجد شرایطی است که معاینات رادیولوژیک درخواستی پزشک را طبق پروتکل های تصویربرداری مناسب انجام می دهند. افرادی که در این مرکز تحصیل می کنند می توانند فرصت تمرین و حضور در دوره های کارآموزی مراکز درمانی را داشته باشند.

این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان خارجی یک سری فرایندهای آنلاین پذیرش دارد که باید به صورت اینترنتی تکمیل شود. شهریه نیز به صورت اینترنتی و آنلاین در این مرکز گرفته می شود.

رشته رادیولوژی دانشگاه استانبول بیلگی

دانشگاه استانبول بیلگی نیز می تواند یکی از گزینه های مناسب برای ادامه تحصیل در رشته رادیولوژی باشد.

در این مرکز علاوه بر تمرکز روی حوزه های تصویربرداری پزشکی روی روش های پرتودرمانی نیز توجه ویژه ای می شود.

از آنجایی که سطح آموزش در این دانشگاه بالا است، دانشجویان می توانند بعد از فارغ التحصیلی فرصت های شغلی بسیاری داشته باشند. دانشجویان برای اخذ پذیرش از این دانشگاه باید دارای حداقل نمره 75 در آزمون SAT را کسب کرده و همچنین دارای مدرک دیپلم دوازده ساله باشند. در مجموع دانشگاه هایی که در رشته سونوگرافی پذیرش خواهند داشت، در جدول زیر ارائه شده اند:

دانشگاه رتبه دانشگاه در ترکیه 2024 رتبه جهانی دانشگاه 2024 مورد تایید وزارت بهداشت 2024
حاجت تپه 1 525 هست
استانبول 2 560 هست
دانشگاه اگه 4 616 هست
دانشگاه آنکارا 5 625 هست
دانشگاه قاضی 7 679 هست

 

برای اطلاع از ارزان ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه کلیک کنید.

دانشگاه های سونوگرافی در ترکیه

هزینه تحصیل سونوگرافی در ترکیه

هزینه تحصیل  سونوگرافی در ترکیه بستگی به دانشگاه شما و زبان انتخابی شما برای تدریس دوره های آموزشی دارد. طبیعی است که در دانشگاه ها خصوصی و دوره های انگلیسی زبان هزینه های بیشتری از شما گرفته خواهد شد.

هزینه تحصیل رشته سونوگرافی در ترکیه در دانشگاه ازمیر 5500 الی 7400 دلار در سال است ، هزینه درخواست این رشته برای دانشجویان بین المللی 25 دلار است و باید در پایان درخواست آنلاین شما از طریق کارت اعتباری یا از طریق حواله بانکی پرداخت کنید.

شهریه برنامه رادیولوژی در دانشگاه استانبول اطلس 1800 دلار به ازای هر سال خواهد بود.

شهریه تحصیل رشته سونوگرافی در دانشگاه بیلگی استانبول به ازای یک سال 55736 لیر است.

برای اطلاع دقیق تر از هزینه تحصیل در رشته سونوگرافی ترکیه 2024، در جدول زیر میزان شهریه هر دانشگاه در این رشته ارائه شده است.

نام دانشگاه هزینه سالانه تحصیل
اگه ازمیر 852 لیر
تراکیا 852 لیر
آک دنیز 1022 لیر
دانشگاه علوم درمانی استانبول 1539 لیر
ارجیس 1600 لیر
دانشگاه استانبول اطلس 1800 دلار
عثمان قاضی 2000 لیر
آبانت عزت بایسال 2000 لیر
آجی بادام 3000 دلار
دانشگاه بیرونی 6500 دلار
دانشگاه مرسین 7600 لیر
دانشگاه مال تپه 23600 لیر
دانشگاه کنت 34168 لیر
استانبول بلیگی 48000 لیر

 

برای اطلاع از شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی ترکیه کلیک کنید.

هزینه تحصیل سونوگرافی در ترکیه

چارت درسی دانشگاه های سونوگرافی در ترکیه

در این قسمت همراه ما باشید تا چارت درسی دانشگاه های سونوگرافی در ترکیه را بررسی کنیم.

چارت درسی این رشته ممکن است در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت باشد. البته در سال های اخیر دانشگاه ها روش آموزش خود را مبتنی بر روش های عملی قرار دارند به صورتی که دانشجویان در حین آموزش بتوانند مهارت های خود را در محیط های درمانی بسنجند.

چارت تحصیل رشته سونوگرافی در ترکیه شامل انگلیسی، تصویربرداری پزشکی، فیزیک پزشکی، اصطلاحات پزشکی و رادیولوژیکی، اصول آتاتورک و تاریخ انقلاب، آناتومی انسان، فیزیولوژی، ایمنی و حفاظت در برابر تشعشع آناتومی رادیولوژیک، کمک های اولیه، رادیوتراپی، کار آموزی، آزمایشگاه  و … می شود.

در بیشتر دانشگاه ها یک سری از دروس به صورت دروس انتخاب نیز مطرح می شود که شامل، برنامه های آفیس به کمک کامپیوتر، آشنایی با سیستم تامین اجتماعی و بیمه درمانی، تاریخ تمدن، روابط عمومی در مؤسسات مراقبت های بهداشتی، تاریخچه رادیولوژی، کیفیت رادیولوژی، تجزیه و تحلیل موردی در تصویربرداری پزشکی، تکنیک های سی تی و ام آر آی پیشرفته، حوادث پرتوی، فارماکولوژی، ارتباطات در خدمات بهداشتی خواهد بود.

کارشناسی ارشد و دکترا سونوگرافی در ترکیه

افرادی که دوره های کارشناسی ارشد و دکتری را در ترکیه انتخاب می کنند، طبیعتاً بهتر و بیشتر در این حوزه آموزش دیده و می توانند منصب های شغلی بهتر و عالی تری داشته باشند. برای تحصیل دکتری در این رشته سه سال زمان مورد نیاز است.

در مقطع دکترای رادیولوژی به مطالعه سونوگرافی، پرتو و سایر تکنیک های تصویربرداری که در زمینه مراقبت های بهداشتی استفاده می شود تدریس خواهد شد.

آزمون های یوس و ست برای رادیولوژی ترکیه

برای تحصیل سونوگرافی در ترکیه اگر دانشگاه های خصوصی مورد نظر شماست، نیاز به امتیاز بالا در آزمون ها ندارید. تنها مسئله دانشگاه های خصوصی دریافت شهریه های بالا می باشد که لازم است برای آن آمادگی داشته باشید.

برای مطالعه رشته سونوگرافی در ترکیه اگر دانشگاه های دولتی انتخاب شما باشد، باید شرایط هر یک از دانشگاه ها را جداگانه مطالعه کرده و از آن ها مطلع باشید.

البته کسب نمره قبولی تنها یک مرحله در پذیرش را شامل می شود و شما باید به انتخاب رشته نیز بپردازید و نمره آزمون به همراه رتبه و ظرفیت تطابق داشته باشند. دانشگاهی مانند دانشگاه آجی بادام یک دوره دو ساله رادیولوژی ارائه می کند که پذیرش آن بر اساس نمرات و صلاحیت های

مزایا و معایب تحصیل سونوگرافی در ترکیه

طبیعی است هر کشوری برای تحصیل در رشته سونوگرافی می تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد. ما در این قسمت قصد داریم به بررسی مزایا و معایب تحصیل سونوگرافی در ترکیه بپردازیم.

مزایا:

هزینه ها در این کشور نسبت به مقصدهای دیگر می تواند کمتر باشد.

فرصت‌های دانشگاهی منحصر به ‌فرد برای ادامه تحصیل رادیولوژی در کشور سوم وجود دارد.

امکانات تحقیقاتی خوبی در این کشور وجود دارد.

معایب:

رقابت برای ادامه تحصیل در این رشته برای ترکیه بالا خواهد بود.

آموزش زبان ترکی از شرایط اصلی تحصیل در دانشگاه های دولتی می باشد.

مزایا و معایب تحصیل سونوگرافی در ترکیه

بازار کار و درآمد رادیولوژی در ترکیه

امروزه رشته رادیولوژی در بیشتر کشورها تقاضای بسیاری برای کار دارد. زیرا نیاز به کادر بهداشتی توانمندی وجود دارد که بتوانند از دستگاه های تصویربرداری پزشکی در بخش های رادیولوژی استفاده کنند. تقریباً در تمام بیمارستان های دولتی و خصوصی ترکیه بخش های رادیولوژی وجود دارد و به همین دلیل تقاضا برای پرسنل بهداشتی واجد شرایط که بتوانند از این دستگاه در این زمینه پزشکی استفاده کنند، رو به افزایش است.

امکان کار تحت شرایط قانون کارمندان دولت شماره 657 یا در مشاغل خصوصی وجود دارد.

با توجه به تحولات جدید ناشی از فناوری فعلی، فرصت گسترش برنامه های شغلی وجود دارد.

فرصتی برای ساعات کاری انعطاف پذیر در موسسات / سازمان ها وجود دارد.

امکان کار در انواع بیمارستان های دانشگاهی و خصوصی در داخل و خارج از کشور وجود دارد.

 

برای اطلاع از شرایط تحصیل رشته هوشبری ترکیه کلیک کنید.

 

سوالات پر تکرار تحصیل رشته رادیولوژی در ترکیه

ما در قسمت های فوق سعی کردیم به برخی از نکات مهم در رابطه با رشته سونوگرافی در ترکیه را  بررسی کنیم، حال در این قسمت قصد داریم به بررسی برخی از سوالات پرتکرار در این حوزه بپردازیم که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در ترکیه چقدر است؟

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در ترکیه در دانشگاه ازمیر 5500 الی 7400 دلار در سال  می تواند باشد.

برترین دانشگاه برای تحصیل رشته رادیولوژی در ترکیه کدام است؟

دانشگاه ازمیر ، دانشگاه استانبول اطلس و دانشگاه استانبول بیلگی که البته شرایط دانشگاه ها با توجه به شرایط دانشجویان سنجیده خواهد شد.

زبان تحصیل رشته رادیولوژی در ترکیه چیست؟

زبان آموزش رشته رادیولوژی در دانشگاه اقتصاد ازمیر و دانشگاه استانبول اطلس به زبان ترکی است و به همین دلیل نیاز است اگر به این زبان مسلط نیستید، برای یادگیری آن تلاش خود را بکنید.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی شرایط تحصیل رشته سونوگرافی در ترکیه 2024 بپردازیم. از آنجایی که رشته سونوگرافی در گروه رشته های پزشکی قرار گرفته و از جمله موارد پرطرفدار محسوب می شود، بسیاری در رابطه با نحوه دریافت بورسیه سونوگرافی ترکیه و همچنین پذیرش سونوگرافی ترکیه نیز سوالاتی را می پرسند که ما به همه این موارد پاسخ دادیم.

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با هزینه تحصیل سونوگرافی در ترکیه  و یا دانشگاه های سونوگرافی در ترکیه داشتید، می توانید با کارشناسان یوسلند تماس بگیرید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *