مشاوره تحصیلی

دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

جزییات نحوه دریافت ویزای ترکیه

دریافت ویزای تحصیلی ترکیه موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. ما قصد داریم در ادامه این مطلب به بررسی نحوه دریافت ویزای ترکیه بپردازیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید به این سوال پاسخ دهید که چگونه ویزای دانشجویی ترکیه بگیریم؟ در صورتی که برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه اقدام کرده اید و هنوز پاسخ شما ارسال نشده و یا ویزای شما رد شده است، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا پاسخ سوال های تان را بدهیم.

 

مراحل دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

مراحل دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

 

درخواست برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

اگر یک دانشجوی بین المللی هستید که قصد تحصیل در ترکیه را دارید، احتمالاً برای انجام این کار به دریافت ویزای تحصیلی ترکیه نیاز خواهید داشت. تنها دانشجویانی که از نیاز به ویزای تحصیلی ترکیه معاف هستند عبارتند از:

  • دانش آموزان از جمهوری قبرس شمالی.
  • دانش آموزانی که والدین آنها با ویزای کار و اجازه اقامت در ترکیه زندگی می کنند.
  • دارندگان کارت آبی.

برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه ، باید شخصاً در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خود درخواست دهید. قبل از ورود به ترکیه باید ویزای دانشجویی خود را داشته باشید.

پس از ورود به ترکیه، باید برای اجازه اقامت درخواست دهید که به شما امکان می دهد بیش از 90 روز در این کشور بمانید.

چگونه ویزای دانشجویی ترکیه بگیریم؟

شرایط دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

در این قسمت همراه ما باشید تا شرایط دریافت ویزای تحصیلی ترکیه را بررسی کنیم.

از جمله شرایط آن می توان به داشتن پاسپورت معتبر اشاره کرد که مدت زمان اعتبار آن را در قسمت های بعدی آورده ایم.

داشتن بیمه مسافرتی که تمام مدت اقامت شما در ترکیه را مورد پوشش قرار دهد نیز اجباری است و جزء شرایط تعیین شده می باشد.

نامه پذیرش موسسات معتبر آموزشی ترکیه نیز مورد نیاز است.

گواهی پرداخت شهریه برنامه آموزشی نیز باید ارائه شود.

گواهی تمکن مالی نیز از جمله مواردی است که باید اثبات شود. برای اثبات تمکن مالی خود می توانید از گردش حساب و یا نامه بورسیه خود استفاده نمایید.

گواهی داشتن محل سکونت نیز باید ارائه شود که در اکثر موارد همان خوابگاه است. همچنین ارائه اجاره نامه معتبر نیز می تواند مناسب باشد.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه باید مراحل زیر را طی کنید:

پذیرش در یک برنامه در ترکیه: تنها زمانی می توانید برای ویزا درخواست دهید که نامه پذیرش از دانشگاهی در ترکیه دریافت کرده باشید.

قرار ملاقات در کنسولگری محلی خود ترتیب دهید: باید درخواست خود را شخصاً در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ترکیه ارائه دهید. باید بتوانید به صورت آنلاین وقت رزرو کنید.

درخواست و مدارک خود را تکمیل کنید: هنگام حضور در قرار ملاقات ویزای خود، باید درخواست ویزا را تکمیل و امضا کنید، و آن را با مدارک مورد نیاز (فهرست شده در زیر) ارسال کنید.

منتظر تصمیم باشید: گاهی اوقات می توانید روند درخواست خود را در وب سایت کنسولگری ترکیه پیگیری کنید.

درخواست اجازه اقامت: زمانی که به ترکیه رسیدید، باید ظرف یک ماه برای اجازه اقامت اقدام کنید.

حضور در وقت ویزای شما.

در روز قرار ملاقات خود در کنسولگری یا سفارت ترکیه، در یک مصاحبه کوتاه با یک افسر کنسولی شرکت خواهید کرد. آنها از شما چند سوال در مورد برنامه های شما و سفر شما به ترکیه خواهند پرسید.

این مصاحبه بر دریافت یا عدم دریافت ویزای تحصیلی ترکیه تأثیر می گذارد، بنابراین مهم است که تأثیر خوبی داشته باشید. همچنین باید مطمئن شوید که هنگام مراجعه به قرار ملاقات، تمام مدارک خود را به همراه داشته باشید، زیرا از دست دادن تنها یک مورد می تواند به معنای رد درخواست شما باشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

هنگامی که درخواست ویزای تحصیلی ترکیه را ارسال می کنید، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 90 روز
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی ترکیه
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • نامه پذیرش از دانشگاه شما، شامل مدت اقامت
  • گواهی بیمه مسافرتی برای کل اقامت شما در ترکیه
  • گواهی بیمه سلامت
  • گواهی رزرو بلیط هواپیما ترکیه
  • مدارکی دال بر منابع مالی کافی برای حمایت از تحصیل و زندگی شما در ترکیه

هزینه پردازش ویزا، بسته به ملیت شما می تواند متفاوت باشد.

مدارک اقامت در ترکیه نیز شامل موارد زیر می شود که برای دریافت ویزا نیاز است:

  • گواهی یا مدرک تحصیلی قبلی
  • شرایط اخذ مجوز اقامت دانشجویی ترکیه

برای ماندن در ترکیه بیش از 90 روزی که ویزای دانشجویی شما مجاز کرده است، باید برای مجوز اقامت از اداره مهاجرت استانی درخواست دهید.

شما باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست
  • پاسپورت شامل فتوکپی و ویزای دانشجویی شما
  • مدرک دانشگاه شما
  • چهار قطعه عکس سایز پاسپورت

مجوز اقامت شما یک سال اعتبار خواهد داشت، اما می توانید با مراجعه به مقامات محلی و تکمیل فرم درخواست تمدید، مجوز خود را 60 روز قبل از انقضای آن تمدید کنید.

نحوه دریافت ویزای ترکیه

نحوه دریافت ویزای ترکیه

برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه  چه زمانی و کجا باید درخواست داد؟

توصیه می شود برای جلوگیری از هرگونه خطا، درخواست ویزای تحصیلی ترکیه خود را در زمان مناسب ارسال کنید. چارچوب زمانی استاندارد برای ارسال ویزا به شرح زیر است:

اولین درخواست – شصت روز قبل از تاریخ عزیمت شما به ترکیه است.

آخرین درخواست – 30 روز یا یک ماه قبل از تاریخ مورد نظر شما برای سفر به ترکیه است.

شما می توانید درخواست ویزای تحصیلی خود را در یک نمایندگی دیپلماتیک ترکیه در کشور خود مانند سفارت یا کنسولگری ترکیه ارسال کنید. متناوبا، می توانید از طریق تسهیلات درخواست ویزای شخص ثالث در کشور محل اقامت خود درخواست دهید. در این زمینه، ذکر این نکته ضروری است که سفارت ترکیه تنها مرجع واجد شرایط و مسئول رسیدگی به درخواست ویزای شما و تصمیم گیری در مورد تایید یا عدم تایید آن است.

مدت زمان مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

پردازش درخواست ویزای شما ممکن است بین 3 تا 15 روز ممکن است طول بکشد، اما این ممکن است بسته به سفارت یا کنسولگری که استفاده کرده اید متفاوت باشد.

اگرچه زمان پردازش ویزای دانشجویی ترکیه نسبتاً کوتاه است، اما ارزش آن را دارد که هر چه زودتر اقدام کنید. تأخیرهای پیش‌بینی نشده یا ناقص بودن مدارک می تواند منجر به طولانی شدن این مدت زمان شود.

هزینه دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

هزینه ویزا برای یک بار ورود به ترکیه در سال 80 لیر است. هزینه ارسال درخواست برای چندین ورودی به اندازه 2.5 لیر اضافه خواهد شد. البته این اطلاعات ممکن است برای هر دانشگاه و هر سال تغییر کند. برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید با ما در تماس باشید.

دریافت ویزای تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی

در این قسمت همراه ما باشید تا نحوه دریافت ویزای ترکیه را برای مقطع کارشناسی بررسی کنیم.

برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی بسته به نوع رشته شما شرایط متفاوت است. به طور مثال برای رشته های پزشکی، نیاز است در یک آزمون جداگانه دانشگاهی شرکت نمایید؛ اما برای رشته های دیگر مصاحبه تعیین کننده وضعیت شما خواهد بود. به علاوه برای دریافت این ویزا نیاز است در آزمون یوس که مختص دانشگاه های ترکیه است نیز شرکت کرده و امتیاز لازم را کسب نمایید.

نکته: لازمه ی تحصیل در مقطع لیسانس درترکیه ، ارائه مدرک دیپلم 12 ساله و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا موسسات آموزش عالی مورد نظرتان در این کشور می باشد.

ویزای تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد

ترکیه که در تقاطع اروپا و آسیا واقع شده است، مطمئنا یکی از مقاصد عجیب و غریب و هیجان انگیز برای تحصیلات تکمیلی در اروپا است. در واقع کشور همواره نقش مهمی در تبادل اندیشه های شرقی و غربی داشته است.

به عنوان یک دانشجوی آینده نگر در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه، بسته به فرصت های موجود در حوزه موضوعی خود، می توانید در یک دانشگاه دولتی یا خصوصی تحصیل کنید. دانشگاه‌های خصوصی معمولاً هزینه‌های بالاتری دریافت می‌کنند، اما این هزینه ممکن است با مشارکت‌ها و فرصت‌های منحصربه‌فرد که در مؤسسات دولتی در دسترس نیستند، جبران شود.

بر اساس سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز و QS، چندین دانشگاه ترکیه در میان 600 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

برترین دانشگاه های ترکیه در سال 2022:

  • دانشگاه کانکایا
  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه سابانجی
  • دانشگاه بیلکنت
  • دانشگاه فنی استانبول
  • دانشگاه فنی خاورمیانه

ترکیه کاندیدای عضویت اتحادیه اروپا است، اما از آنجایی که هنوز عضوی از آن نیست، دانشجویان بین المللی هنوز باید قبل از ورود به این کشور برای ویزا اقدام کنند. شما باید این روند را با مراجعه به وب سایت رویه های کنسولی جمهوری ترکیه و تکمیل فرم پیش درخواست ویزا آغاز کنید.

هنگامی که این کار را انجام دادید، می‌توانید با کنسولگری محلی ترکیه وقت بگیرید و فرآیند ویزای دانشجویی را به پایان برسانید، که معمولاً شامل ارائه کپی‌هایی از موارد زیر است:

  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • اثبات تمکن مالی برای حمایت از خود در ترکیه
  • پاسپورت (با تاریخ انقضا حداقل 60 روز پس از پایان ویزای پیشنهادی شما)
  • عکس

بررسی، تایید و پذیرش درخواست ویزا ممکن است تا هشت هفته طول بکشد و شما باید این را در روند درخواست خود لحاظ کنید. اطمینان حاصل کنید که برای دوره کارشناسی ارشد خود به اندازه کافی زود اقدام کرده اید تا مکان خود را در موسسه خود تأیید کنید و زمان کافی برای صدور ویزای خود بگذارید.

پس از ورود به ترکیه باید ظرف یک ماه برای اجازه اقامت اقدام کنید. این به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به صدور مجدد ویزای خود وارد کشور و خارج شوید. شما می توانید با ارائه یک کپی از پاسپورت، ویزا و مدرک ثبت نام در دانشگاه خود، برای دریافت مجوز از اداره پلیس محلی درخواست دهید.

همچنین باید مطمئن شوید که در حین تحصیل در ترکیه تحت پوشش نوعی بیمه درمانی هستید.

مدارک کارشناسی ارشد ترکیه در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است و شما را به خوبی برای تحقیق در سطح دکترا یا اشتغال در زمینه های مرتبط با حوزه موضوعی خود مجهز می کند. سختگیری نسبی فرآیند پذیرش و ارزیابی ترکیه نیز ممکن است به شما کمک کند در میان سایر نامزدها یا متقاضیان متمایز شوید.

شرایط دریافت ویزای دانشجویی ترکیه

شرایط دریافت ویزای دانشجویی ترکیه

ویزای تحصیلی ترکیه در مقطع دکتری

برای تحصیل در مقطع دکتری افراد متقاضی باید از سوی دانشگاه مورد نظر، پذیرش دانشگاه را به دست آورند. دانشجو باید ابتدا رزومه و پروپوزال خود را برای اساتید دانشگاه مورد نظر ارسال کند تا دانشگاه و استاد با مطالعه ی پروپوزال فرد و تایید آن برای دانشجو پذیرش را صادر کند. دانشجویان متقاضی تحصیل دکترا در ترکیه برای بالا بردن شانس خود در اخذ پذیرش باید با اساتید و دانشگاه هایی که تحقیقات مشابه با رزومه ی دانشجو دارند مکاتبه کنند. معمولا متقاضیان باید از رزومه ی قوی برای تحصیل در مقطع دکتری در کشور های دیگر داشته باشند. داشتن مقالات معتبر، تالیف و یا ترجمه ی کتاب، معدل بالا در مقطع قبلی و… از سایر الزمات در زمینه ی اخذ پذیرش و تحصیل در مقطع دکتری در ترکیه است. برای تحصیل در مقطع دکتری در ترکیه حداقل مدرک زبان انگلیسی TOEFL با نمره ی حداقل 79 که معادل با IELTS 6.5 است الزامی می باشد.

اگر ویزای شما رد شد چه باید کرد؟

اگر درخواست شما به دلیل ناقص بودن درخواست رد شد، پس از رفع هر گونه خطا، باید برای ویزای دیگری اقدام کنید. شما می توانید 24 ساعت پس از دریافت ریجکت برای ویزای جدید درخواست دهید و اگر تمام اطلاعات صحیح باشد می توانید ویزای خود را در سه روز آینده پس از درخواست دریافت کنید.

اگر فکر می کنید درخواست شما به طور ناعادلانه رد شده است، باید با سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خود تماس بگیرید. ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد تا یک قرار ملاقات با آنها رزرو کنید، بنابراین ارزش دارد قبل از برنامه ریزی برای سفر، از قبل برای ویزا اقدام کنید.

هنگام بازدید از سفارت یا کنسولگری، مدارکی را که برای اثبات پذیرش درخواست شما نیاز دارید، همراه داشته باشید.

  ویزای دانشجویی چیست؟

این یک مجوز برای ورود به ترکیه برای هر هدف مرتبط با تحصیل است. شما نمی توانید برای ویزای دانشجویی برای جستجوی کار یا راه اندازی کسب و کار در کشور درخواست دهید. این ویزا به یک دانشجوی بین‌المللی اجازه می‌دهد تا با درخواست اجازه اقامت موقت در ترکیه اقامت کند. ویزای دانشجویی ترکیه به افرادی اعطا می شود که قصد دارند در این کشور دوره کارآموزی انجام دهند، در یک موسسه آموزشی/مدرسه/کالج/دانشگاه ثبت نام کنند یا در دوره ای شرکت کنند.

انواع ویزا تحصیلی ترکیه

اگر به صورت آنلاین درخواست می دهید، می توانید از طیف وسیعی از گزینه های ویزای تحصیلی، از جمله موارد زیر را انتخاب کنید:

  • ویزای کارآموزی
  • کارآموزی ERASMUS
  • کارآموزی AIESEC
  • هدف دوره زبان ترکی
  • هدف دوره
  • هدف آموزش
  • تحصیل در جمهوری ترک قبرس شمالی

  چرا به دریافت ویزای تحصیلی ترکیه نیاز دارید؟

فرقی نمی کند که برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه اقدام می کنید، دوره کارآموزی می گذرانید یا در دوره ای شرکت می کنید. با این وجود شما مدرکی دال بر ثبت نام خود ارائه خواهید کرد. نامه پذیرش آن مدرک است. می توانید نامه یا معادل آن را ارسال کنید. فرقی نخواهد کرد. با این حال، برای هر فردی که برای ویزای دانشجویی ترکیه اقدام می کند، ارائه مدرک پذیرش الزامی است. بنابراین، قبل از انجام بقیه مراحل درخواست ویزا، باید این نامه را در دستان خود داشته باشید.

  آیا می توانم با ویزای دانشجویی در ترکیه کار کنم؟

در سال های اخیر، ترکیه ایده حضور دانشجویان بین المللی در این کشور را پذیرفته است. با این حال، مانع زبانی جدی است که دانش آموزان باید بتوانند به زبان ترکی صحبت کنند. به همین دلیل است که اکثر دانشجویان بین المللی که در ترکیه تحصیل می کنند از مناطق غربی چین، آذربایجان، ترکمنستان، قرقیزستان و ازبکستان می آیند. اینها مناطقی هستند که معمولاً به این زبان صحبت می کنند.

دانشجویانی که مایل به تحصیل در ترکیه هستند تنها زمانی می توانند برای ویزای دانشجویی ترکیه اقدام کنند که موسسه آموزشی در ترکیه آنها را بپذیرد. نامه پذیرش در زمان درخواست ویزا مورد نیاز است. مؤسسه آموزشی می تواند یک مدرسه یا یک دانشگاه باشد تا زمانی که دانش آموز پذیرفته شود، سطح تحصیلات مهم نیست.

چند شرط وجود دارد که به دانشجویان اجازه می دهد تا به صورت قانونی در ترکیه کار کنند. هنگامی که یک دانشجو مجوز اقامت دانشجویی را دریافت می کند، از نظر قانونی می تواند شروع به کار کند. دانشجویانی که از خارج از کشور می آیند و در یک برنامه کارشناسی، یا یک برنامه کاردانی دو ساله ثبت نام کرده اند، در صورت تحصیل، تنها پس از اتمام سال اول مجاز به کار خواهند بود. آن دسته از دانشجویانی که در مقطع کاردانی دو ساله ثبت نام می کنند بیش از 24 ساعت در هفته مجاز به کار نخواهند بود.

دریافت ویزای تحصیلی ترکیه در صورت درخواست آنلاین فقط حدود 24 ساعت طول می کشد. با این حال، زمانی که متقاضیان از طریق کنسولگری یا یک نماینده خارجی درخواست می دهند تا 90 روز طول می کشد. این سریعترین زمانی است که تمام اسناد و ارائه اطلاعات دقیق است.

  آیا ترکیه پس از تحصیل اجازه کار می دهد؟

از آنجایی که ترکیه در حال تبدیل شدن به یک انتخاب محبوب برای دانشجویان در سراسر جهان است، مسئله ایجاد یک شغل در آنجا همچنان یک مسئله مهم است. هزینه های تحصیلی ارزان تر و زندگی با سطح تحصیلات با کیفیت بالا، ترکیه را به انتخابی برتر برای بسیاری تبدیل کرده است. دوره های ارائه شده در دانشگاه های ترکیه دوره های مناسبی برای آماده سازی دانشجویان برای دنیای شرکت های بین المللی هستند.

گرفتن ویزای دانشجویی یک فرآیند آسان است که می تواند به صورت آنلاین انجام شود. متقاضیان می توانند با استفاده از پورتال آنلاین برای ویزای دانشجویی اقدام کنند و ویزای خود را ظرف 24 ساعت دریافت کنند. این تنها در صورتی امکان پذیر است که تمامی مدارک مورد نیاز دقیق و کامل باشند. همچنین دوره های کارشناسی و کاردانی دو ساله به دانشجویان اجازه می دهد در حین تحصیل در ترکیه کار کنند.

زمانی که دانشجو فارغ التحصیل شد و برای شغل تمام وقت اقدام کرد، می تواند برای مجوز کار درخواست دهد. این به آنها اجازه می دهد تا به زندگی در ترکیه ادامه دهند و با مجوز کار قانونی کار کنند. اما شرایط کار در ترکیه پس از اتمام مدرک باید در نظر گرفته شود. دانشجو که اکنون به کارمند تبدیل شده است، قبل از اینکه بتواند برای ویزای مجوز کار درخواست دهد، به نامه پیشنهاد شغلی نیاز دارد.

پس از تکمیل مدارک و در اختیار داشتن کلیه مدارک مورد نیاز متقاضی، مجوز کار به وی اعطا خواهد شد. این به آنها امکان می دهد دوره خود را با شرکتی که به آنها پیشنهاد کار داده است، کامل کنند. پس از اتمام دوره، آنها می توانند برای کار به هر نقطه از ترکیه نقل مکان کنند.

مراحل دریافت ویزای دانشجویی ترکیه

مراحل دریافت ویزای دانشجویی ترکیه

 

  آیا برای ویزای تحصیلی ترکیه آیلتس لازم است؟

ترکیه قطب احساسات اروپایی و شرقی است که میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می کند. شهرها از نظر تاریخ و فرهنگ غنی هستند که این کشور را منحصر به فرد برای زندگی می کند.

دولت ترکیه بر آموزش با کیفیت که ارزان تر از سایر کشورهای منطقه است تمرکز می کند. تبدیل ترکیه به یک مرکز آموزشی برای دانشجویان بین المللی. دانشجویان جهان ترجیح می دهند در ترکیه تحصیل کنند زیرا ترکیه از دانشجویان خارجی خود استقبال و حمایت می کند.

با این حال، مانند تمام موسسات بین المللی در سراسر جهان، برای تحصیل در ترکیه، دانشجو نیاز به یک گروه آیلتس دارد. از آنجایی که تمامی موسسات آموزشی ترکیه از زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی خود استفاده می کنند، مهم است که تمامی دانشجویانی که در دانشگاه های ترکیه ثبت نام می کنند، به زبان انگلیسی پایه صحبت کنند، بخوانند، بنویسند و گوش دهند.

شرکت در آیلتس برای تمامی دانشجویانی که مایل به پذیرش در موسسات ترکیه هستند اجباری است. این آزمون بسیار رایج است و توانایی زبان انگلیسی دانش آموز را ارزیابی می کند. برخی از دانشگاه ها به نمره آیلتس بالاتر نیاز دارند در حالی که برخی دیگر به نمره پایین تری نیاز دارند.

دانشگاه یاسار به باند آیلتس  5.0 نیاز دارد، در حالی که دانشگاه Maltepe حداقل باند 5.5 را درخواست می کند. دانشگاه Ozyegin نیز به 5.0 و دانشگاه فنی خاورمیانه به 6.0 نیاز دارند، همچنین دانشگاه اقتصاد ایزمر نیز نیاز دارد. در حالی که باند 6.0 برای موسسات آموزشی در ترکیه بالاترین است، بسیاری از دانشگاه‌ها در سراسر جهان به موارد بیشتری نیاز دارند.

تحصیل و کار در ترکیه به عنوان دانشجوی بین المللی

کار دانشجویی در ترکیه با ویزای دانشجویی ترکیه غیرقانونی است. با این حال، اگر آنها مجوز کار برای دانشجویان را توسط دولت دریافت کنند، می توانند کار کنند. دستیابی به یک شغل پاره وقت در ترکیه بسیار چالش برانگیز است زیرا مانع زبانی برای بسیاری از دانشجویان وجود دارد. کارفرمایان به کسانی که زبان ترکی را روان صحبت می کنند و می فهمند شغل می دهند. مشاغل موجود در مقایسه با ایالات متحده آمریکا، کانادا و سایر کشورهای اروپایی دارای نرخ بسیار پایینی هستند. برای ایجاد یک شغل پاره وقت خوب به عنوان یک دانشجو، نیاز به تحقیقات گسترده و تماس های مناسب می باشد.

قانون اخیر در ترکیه دانشجویانی را که دوره های کارشناسی یا دوره های کوتاه مدت را می گذرانند از کار قانونی منع می کند. فقط برای دانشجویانی که دوره های رسمی را دنبال می کنند و به دنبال مدرک تحصیلی بالاتر هستند مجوز کار تحصیلی صادر می شود. هنگامی که دانشجویان خارجی مجوز کار ترکیه را دریافت کردند، می توانند از امتیازات مجوز اقامت بهره مند شوند. وزارت امور خارجه ترکیه مراحل و اصول استخدام دانشجویان خارجی را پیگیری خواهد کرد. این یک مزیت عالی است که دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حین کار در ترکیه از آن لذت می برند.

تمامی دانشجویان خارجی که تحصیلات خود را با موفقیت از دانشگاه های معتبر ترکیه به پایان رسانده اند می توانند برای مجوز کار اقدام کنند. درخواست به هیئت مشاوران سیاست بین‌المللی کار ارسال می‌شود که تصمیم نهایی را بررسی و اتخاذ می‌کند. با این حال، دانش آموزان باید در نظر داشته باشند که این درخواست باید ظرف یک سال پس از فارغ التحصیلی انجام شود.

مهمترین نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که فارغ التحصیلان مدرک لیسانس واجد شرایط مجوز کار ترکیه نیستند. اگرچه، این واقعیت که دانشجو دارای مجوز اقامت کوتاه مدت معتبر است یا تحت بورسیه دولتی در ترکیه تحصیل کرده است، حساب نمی شود. فقط دانشجویانی که مدرک بالاتری را کسب کرده اند واجد شرایط مجوز کار معتبر خواهند بود.

 

برای دانلود pdf این مقاله کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی نحوه دریافت ویزای تحصیلی ترکیه بپردازیم. اینکه برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه چه مدارکی مورد نیاز است و باید چه مراحلی طی شود، مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ما سعی کردیم که به سوالات شما مبنی بر اینکه چگونه ویزای دانشجویی ترکیه بگیریم؟ پاسخ دهیم. پس از مطالعه این مطلب در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با نحوه دریافت ویزای تحصیلی ترکیه داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *